Ben ik weer.... jaja, heb toch al 3 cm ontsluiting! De gyn heeft me gestript en ze verwacht toch een baby dit weekend. Pff, krijg nu wel ineens de zenuwen, heb het sopje voor te poetsen klaarstaan (stel je voor dat er een stofje ligt). Vind het ook ineens zo raar dat mijn buik er straks niet meer is dus ik ga als ik klaar ben even lekker in bad, een momentje met mijn buik (ga het denk ik toch wel missen ondanks de ongemakken). En, ik heb een slaappilletje gekregen voor vannacht, heb nu al zin om lekker te slapen..... Lieve Miriam, heej wat vervelend zeg. Maar laat je er niet door van je wijs brengen. Ikzelf geloof daar nooit zo hard in, zie het meer als iets extra´s. Ik snap dat je geschrokken bent maar ik twijfel er eerlijk gezegd aan dat dat de oorzaak is. Weet je ook dat iedereen mrsa bij zich draagt, zolang het maar niet actief is is het goed. Laat het even op je inwerken, komt allemaal goed met je. Praat er anders ook eens over met je huisarts, die kan misschien met een bloedtest kijken of het zo ook aan te tonen is. Dikke knuffel voor jou. Liefs Anoek die nu snel aan de poets gaat..
Hee Miriam, We dragen inderdaad vanalles bij ons zonder het te weten! Ik hoop dat ze je kan helpen om je beter te voelen. Maar laat je ook niet al te zeer bezorgd maken, het is wel zo, zoals Anoek zegt, dat bijna iedereen wat bij zich draagt zonder dat het kwaad kan. Het gordelroosvirus bijvoorbeeld heeft iedereen bij zich die ooit waterpokken heeft gehad. Het virus nestelt zich in het centrale zenuwstelsel en blijft daar meestal gewoon zitten, maar bij een aantal mensen breekt het nog een keer uit in de vorm van gordelroos. Mijn vader heeft het pas gehad toen ik met de jongens bij mijn ouders was, vandaar dat ik dat uitgezocht heb... Is het trouwens die msra bacterie die de placenta en Danique geïnfecteerd heeft? Of was dat wat anders? Zo vreselijk dat je zwangerschap door een stomme bacterie mis kan gaan... Anoek, die eerste 3 cm heb je alvast te pakken! Dan kan het opeens snel gaan hoor, er zal inderdaad vast snel een prachtige dochter in je armen liggen! Dat bad red je vast niet meer vanavond . Sterkte meid! Andere dames, ik kom van het weekend weer eens wat langer posten, alles gaat in elk geval erg goed hier. Knuf en fijn weekend voor iedereen! Neeke
Heeeee Anoek: het is begonnen en je hebt al 3 cm ontsluiting: ik kan me zo voorstellen dat je de zenuwen krijgt! Haha, het sopje voorspelt wel dat de bevalling nu snel op gang komt! (poets- en verzamelwoede (dwz eten op voorraad leggen) schijnen tekenen te zijn dat de baby snel komt! Ik vind het alweer zooooo spannend..... net als bij Jette en de anderen. Misschien kun je nog snel even een foto van je buikie maken, dan kun je daar af en toe nog met heimwee naar kijken. Maarrehhhh.... je krijgt er natuurlijk wel het mooiste voor terug, misschien mis je je buik wel helemaal niet meer. Enne..... poets ze: heb vanochtend ook wat gepoetst, maar had daar totaal geen zin in, telt dat ook als poetswoede? Ik ben bang van niet. Hey lieve Miriam, wat een slecht nieuws voor jou en dat is wel het laatste wat je nu even kunt gebruiken: dus volgens Anette hebben we allemaal het MRSA virus bij ons: ik weet niet zo goed wat dat is, maar dat klinkt dan weer hoopgevend. En ook Neeke zegt hetzelfe over gordelroos. Ja, misschien toch eens bespreken met je HA, wie weet valt het toch allemaal nog wel mee. Sowieso heel rot om te lezen dat je je zo kl.... voelt, ik had het zo graag anders voor je gezien. Ik hoop echt dat dit je dag morgen niet vergalt. Misschien geeft de geur van verse appeltaart die je van plan was om vanmiddag te bakken wel wat troost. En anders weet je ons te vinden, he? Hey Jette, het klinkt allemaal wel erg geweldig en vredig bij jullie: wat lief dat Jetteman zo begaan is met Dominique: hij is vast een geweldige vader. Ik las inderdaad laatst in de krant dat er een of andere militair was, die zijn 2 kinderen zo hard door elkaar had geschut dat zijn eerste baby was overleden en de 2e er gehandicapt door was. Ik kreeg er ook kippenvel van en kon me er niets, maar dan ook niets bij voorstellen. Zeker als je beseft hoe graag Miriam er alles voor over zou hebben om Danique terug te krijgen en dan kun je je toch niet voorstellen dat er mensen zijn die zo met hun pasgeboren baby omgaan! Gatver! Maarrehh.... gelukkig is Dominique bij jullie in goede handen. Geniet er maar lekker van! Neeke, jij ook een heel fijn weekend toegewenst! Wanneer moest je ook alweer terug naar je werk? Is dat maandag al? Barbara, misschien heb je de curettage nu al wel achter de rug! Ik ben erg benieuwd hoe het je is vergaan. Laat je ons iets weten? Morgen is het een jaar geleden dat mijn schoonvader overleed, raar hoor, om dat te beseffen. Toen was het zo'n rottijd, terwijl we er nu zo goed voorstaan. Raar om zulke gemengde emoties te hebben. Ik voelde me vanochtend een beetje depri en begon me overal zorgen over te maken: had weer wat van die cremeachtige afscheiding bij het wakker worden en was al bang dat dat misschien wel de vliezen waren. Volgens mijn moeder zijn die veel wateriger, dus daar houd ik me maar aan vast. Liefs, Marla
Anoek ooeee het wordt nu echt spannend hoor! wow al 3 cm. Kan dus heel snel gaan nu! Zet em op! Marla joehoe eindelijk de foto's. Leuk en ik wist wel dat je blond was maar dat is omdat je dat een keer hebt geschreven. Je ziet er goed uit hoor...en alles zit in de buik zo te zien! Ja morgen een jaar geleden .....wat ontzettend jammer dat hij het niet mag meemaken.....maar wie weet kijkt hij wel mee! Miriam hmmmm heb hetzelfde gevoel als Anoek en Neeke bij dit verhaal. Ik vind het verstandig om eea te verifieren bij de huisarts......want zulke diagnoses zouden ook in het bloed te vinden moeten zijn. En het is zo dat we heel veel bij ons dragen zonder dat te weten. Ben wel nieuwsgierig hoe - welke wijze- ze erachter is gekomen. Neeke wat heerlijk dat alles bij jou goed gaat. Wel druk met huis en zo maar als alles af is ben je dat ook weer vergeten! Barsje ik hoop voor jou dat het je is meegevallen en begint het verwerken pas echt en ikhoop dat je het een plaatsje kunt geven en dat alles snel weer op gang is! Vandaag bij mij 7.1 weken! Voorbij de 6 weken. Van de week schreef ik bijna niet meer misselijk ...dat was savonds niet het geval en ik heb het nog steeds met vlagen erg. Als ik eet is het even minder. Afhankelijk wat ik eet wordt ik daarna of niet misselijk of wel misselijk. Zout en hartig dan gaat het redelijk goed. Fruit en zoet vind ik minder lekker. Net als zeep en luchtjes bleh. Overgeven hoef ik (gelukkig) niet. De boobies zijn overdag gevoelig en savonds pijnlijk vooral als ik liggend op de bank heb gelegen! Verder bespeur ik een licht zwangerschapsstreep op mijn buik.....en weet je dat had ik met 5 weken van Denise ook in mijn dagboek genoteerd ...dus als alles goed blijft gaan dan denk het wordt een meisje! Wat me zorgen baart is dat het niet zo rommelt in mijn buik... Voor zover even een update! Liefs
Hoi Chantal, ben echt heel blij voor je dat de misselijkheid weer terug is en je zelfs bent verrast met zo'n mooie zwangerschapsstreep: ik heb dan wel geen streep, maar kan me nog zo goed herinneren van mezelf hoe ik gerustgesteld werd door mijn misselijkheid. Maf he, dat je zo'n sterke voor- en afkeuren kunt hebben voor eten en luchtjes: ik lustte in het begin voornamelijk bruin brood met kaas en tomaat en melk en het warme eten kreeg ik nauwelijks weg. Nu ben ik dus juist wel gek op zoet, terwijl ik normaal echt voor hartig en zo gekruid mogelijk ga. De eerste twaalf weken ging Marlaman praktisch over zijn nek toen hij mij zag eten: ik prakte met melk wat gekookte aardappels en wortels door elkaar en at het dan op, terwijl ik normaal met de chilipepertjes en kruidenmolentjes aan de weer ben. Het moest zo weinig mogelijk smaak hebben, hihi. Ik begrijp je zorgen over het niet rommelen van je buik (dat zou ik ook gedaan hebben), maar weet nog van mezelf dat ook dat per dag wisselde: soms dagen niet en dan weer dagen wel. We sleuren jou naar die 16-weken grens toe! Tot nu toe klinkt het allemaal erg hoopgevend! Nog even en dan heb je al je eerste echo: toch fijn om de eerste bevestiging te hebben.... Oh ja, dank je wel voor je lieve woorden over de foto's. Is toch altijd weer een beetje eng en zeker omdat ik toch al geen fan van op de foto staan ben. Mariaatje, met jou ook nog alles goed? Liefs, Marla
hoi meiden even een korte reactie, ik geloof er wel in heb ook het bewijs bij mijn zusje gezien die was zo moe dat als je je huis vol bezoek had ze in de stoel gewoon weg kon ronken en wakker kreeg je haar niet zo 1 2 3 hoor, ze is toen bij de natuurgeneeskundige geweest en daar kwam uit dat ze een schimmel op haar lever had en de ziekte van lym nu een jaar later is ze weer zo actief dat we soms zeggen wou dat je weer moe was haha de natuurgeneeskunde is bioresonantie methode (vegatest) hier kan niet mee geknoeid worden dus het zit er echt. ze zegt zelf ook dat heel veel mensen wel iets bij zich dragen maar dat als je weerstand minder is je gewoon heel makkelijk iets kunt krijgen wat actief wordt. en ze geeft gewoon duidelijk aan dat dit de oorzaak is en dat medicie hier niet echt voor open staat het is homeopatisch dus niet gewoon medicatie. Ik ben een beetje geschrokken omdat ik nu zeker weet dat het nog een tijd duurt voor ik zwanger weer ben en voor ik moeder mag worden dat moet ik nu even een plaatsje gaan geven maar nee ik geloof niet dat het onzin is. groetjes miriam
Hoi Hoi Iedereen, Mijn curetage zit er op gelukkig.Het is me allemaal erg meegevallen.Ben alleen erg moe en heb last van mijn hand,infuus kregen ze er niet in.Maar verder hadden jullie gelijk dat het wel mee zou vallen.In ieder geval hartstikke bedankt voor jullie steun!Heeft mij erg geholpen.Ben nu ook opgelucht en zie de nieuwe kansen weer voor me!Ik kan weer genieten! Miriam, Probeer je niet te druk te maken.Het komt vast goed met jullie wens voor een kindje.Als je zo graag wil zal het lukken ook!De aanhouder wint! Anoek, Heel veel succes met de eerste cmetertjes!Hoop dat alles goed zal verlopen!Ben benieuwd wat voor naam jullie hebben gekozen. Liefs barbara
barbara sorry was vergeten dat het vandaag al weer was ben te veel met me zelf bezig sorry sorry ben heel erg blij dat het je is mee gevallen wel klote van het infuus daar heb ik zo'n hekel aan een infuus bah en als dat dan niet direct wil wordt ik al helemaal kriegelig. nou ook ik hoop dat het bij jou snel je wens in vervulling zal gaan hele dikke knuf anoek de eerste centimeters spannend hoor ben benieuwd en niet te lang wachten met posten he we zijn hier namelijk stik nieuwschierig hihi liefs miriam
Barjes, doet me goed om te horen dat de curretage mee is gevallen. Denk goed aan jezelf, ook voor het herstel en doe rustig aan. Emotioneel gezien kwam het bij mij pas na de curretage, maar ik zag het ook als een nieuw begin. Sterkte nog
Miriam, ik wil ook niet zeggen dat het niet zo is allemaal en ik ken de natuurgeneeskunde niet. Ik hoop dat het je goed kan helpen met alles en misschien ziet het er in april al heel anders uit. En april is het ook alweer zo, duurt niet zo heel lang meer. even update, heb flinke buikkrampen, sta ook te typen... maar nog geen regelmaat. wie weet zet het door en anders hoop ik op een goede nachtrust. Liefs
o anoek wat spannend zeg meid hoop voor je dat het doorzet heel spannend zeg. ik denk dat ik het allemaal verkeerd er neer gezet heb bedoel het niet lelijk hoor anoek, weet dat jullie allemaal het beste voor hebben met me ik hoop dat in april het minder is en er dus iets weg is. en ik hoop echt dat het niet heel lang duurt voor die rot infectie's weer uit mijn lichaam zijn want ik kan niet nu zwanger worden dat voelt niet goed want dan tort je het lot ( of hoe zeg je dat ook al weer) bah nou iedereen fijn weekend en anoek zet hem op he dikke knuf
Miriam, dat heb ik ook echt zo niet opgevat, ik dacht dat jij mij misschien verkeerd begrepen had. Had het nog een keer gelezen maar las het zelf niet echt op de manier die ik bedoelde, vandaar. Ik ga dadelijk de vk bellen, weeen komen nu om de 5 minuten, al 45 minuten lang. Tenminste ik neem aan dat het weeen zijn, valt me nog mee. Ik heb ook geen idee wanneer te bellen enzo, dus voor de zekerheid maar even liefs
Wat spannend anouk,hoop voor je dat alles voorspoedig zal verlopen. Wat is het toch fijn dat iedereen hier met elkaar meeleeft,zowel in goede als slechte tijden! Hoop dat ik jullie ook weer snel leuk nieuws kan melden.Voel me in ieder geval redelijk.Ben alleen nog snel moe en als ik buk of door mijn knieen ga trekt het erg vanbinnen.Maar hoop dat dat met een paar dagen beter zal gaan.Ik wil natuurlijk ook weer te snel! groetjes barbara
Anouk, Anouk, misschien heb jij je beebje ondertussen al in je armen liggen! Wat leuk dat je ons nog op de hoogte houdt terwijl je om de 5 minuten weeen hebt! . Hoop dat alles goed gegaan is en ben heel benieuwd naar je verhaal! MArla, bij jou al wat begonnen of nog niet?! Gelukkig is de vrijdag voorbij, want op die dag wilde je toch niet bevallen? Hier gaat alles goed, morgen 6 weken! Joepieeee! Ben met vlagen steeds vaker misselijk, niet heel lang gelukkig, maar wel ff een naar gevoel in mijn buik. Borsten zijn zwaarder geworden, maar niet harder, dat was vorige keer wel. Maar moet ophouden met vergelijken, alle zwangerschappen zijn anders. Vannacht zat ik te denken, zal ik nog eens testen? MAar ik heb mijn laatste test hier voor me liggen bij de computer en die is zo duidelijk, dat ik denk, nee joh, is niet nodig. Het enigste waar ik nog zo bang voor ben is dat het hartje straks niet klopt tijdens de echo. Maar dat weten we over een weekje. Nog ff geduld! Marla, wat heb jij trouwens een mooi bescheiden buikje zeg! Wees er maar trots op, ik denk dat ik over 8 maanden als donald duck over straat waggel hihi, ik ben ook maar 1.62, dus dat word leuk! Anouk, nogmaals, ik denk aan je!
Snel even spieken hoe het met Anoek gaat! Wow, volgens mij gaat het hard aan die kant en wie weet is ze nu al bevallen..... Echt super spannend en wel fijn dat de bevalling niet langer meer op zich laat wachten (het lijkt me niet fijn om te veel overtijd te zijn). Hopelijk horen we snel iets van Anoek. Lieve Barbara, ik ben blij dat de curettage is meegevallen en dat je weer op de been bent en de toekomst positief in kan zien. Je kunt echt nog wel een paar dagen buikpijn hebben. Ikzelf heb er nog best wel lang last van gehad. Doe vooral rustig aan, omdat je baarmoeder toch een grote wond heeft. Zo was ik bijv. een boekenkast aan het inruimen en kreeg spontaan een bloeding. Ook stofzuigen ging vlak na de curettage nog niet echt en leverde bloedingen op. En wat Anette zegt: ook emotioneel is het niet makkelijk. Sterkte! En Miriam, ik sta echt open voor homeopathie, alleen hoop ik voor jou zo dat het allemaal wel meevalt, dus toen ik las dat eigenlijk iedereen die bacterieen wel met zich meedraagt, gaf mij dat weer moed voor jou! Als jij je er maar goed bij voelt, daar gaat het om. Gefeliciteerd met je trouwdag, vandaag! Ik eet er een paar paaseitjes op en wens je toe dat het komende jaar een heel stuk meer geluk voor jou en Bart brengt. Jullie verdienen het zo! Joehoe Mariaatje, jouw symptomen klinken heel normaal voor een goede zwangerschap, hoor! "Fijn" dat de misselijkheid al wat toeneemt. Het is wat je zegt, elke zwangerschap is toch weer anders. Zo had ik last van andere soorten luchtjes en vond ook andere dingen lekker. Hopelijk (maar daar gaan we gewoon vanuit!) krijg je over een weekje de bevestiging met een mooi kloppend hartje. (is zoooo lief om zo'n klein krentje op het scherm te zien: Ukkepukkie was bij de eerste echo (6w6d) 0.86 cm). Mijn buikje is toch flink, hoor, maar lijkt misschien wat kleiner vanwege mijn lengte (maar liefst 20 cm langer dan jij, hihi). Vanochtend bij het opstaan had ik weer flink wat melkachtige afscheiding (sorry!) dat er een klein beetje uitstroomde, dus ik begon toch weer te twijfelen. Het stopte wel en nu heb ik er geen last meer van. Als ik zo de omschrijvingen over afscheiding lees (wordt schijnbaar steeds dunner op het eind), dan ga ik er nog steeds vanuit dat het afscheiding is. Liefs, Marla
Hoi Marla, Bedankt voor je berichtje.Ik zal het rustig aan doen hoor,zit niet te wachten op een bloeding.Hoef gelukkig ook pas vrijdag weer te werken dus heb nog een week. Jij succes met je zwangerschap,hoop dat je snel je kleintje in de armen kunt nemen. liefs barbara
Hoi Barbara, Wel heel lekker dat je een week hebt om bij te komen van de curettage. Ik was al na 2 dagen weer begonnen en zat de eerste dag wel met tranen op mijn werk. Achteraf gezien, vond ik dat ik toch wel iets te snel weer begonnen was, maar ik was wel blij met wat afleiding. Ik hoop ook echt dat ons kleintje snel komt, maar het allerbelangrijkste is dat ze helemaal gezond is. (toch spannend, hoor!) Marla
beste mensen, Ik zou vandaag 12 weken zwanger zijn, maar helaas Afgelopen woensdag heb ik mijn kindje verloren. Het bleek 8 weken en 4 dagen oud te zijn geworden en leefde dus al een tijdje niet meer. De abortus is spontaan op gang gekomen en mijn lichaam heeft het vruchtje zelf verwijdert. (om 10.15 was er nog een vruchhtje te zien, om12.30 niet meer.) Ik heb no wel een echo-fotootje van mijn kindje. Ik ben dolgelukkig met mijn 2 gezond geboren kinderen maar dit is ook een kindje van mij/ons. Ik mis dikindje vreselijk, huil de hele dag door, voel me leeg, kan weinig hebben van mijn omgeving. We gaan binnenkort een boopmje in de tuin planten met een kaarsje. Mijn man gaat een plakboek maken ter herrinering aan dit kindje. Heeft iemand tips voor mij over hoe ermee om te gaan, wanneer jullie weer aan het werk zijn gegaan, wat je omgeving kan doen...... Kortom ik ben behoorlijk de weg kwijt en grijp alles aan om weer wat grip te krijgen Help