hallo werkende moeder, wat spijtig, wat kloten dat jij een MK hebt gehad, ik had je liever onder andere omstandigheden leren kennen! Je vraag over hoe er mee om te gaan is zeer moeilijk te beantwoorden, een ieder doet dit op haar eigen manier, maar probeer het niet weg te stoppen, sta er goed bij stil en rouw er om, het is echt een verlies, praat veel met je partner, en als je de behoefte hebt laat je tranen gaan! Hier kun je ook je gevoel kwijt tenminste de meesten van ons hebben er veel baat bij om hun gevoelens hier kwijt te kunnen! Veel sterkte de komende tijd! Oei anoukje ik geloof dat jij of inmiddels al moeder bent of onderweg bent om zo moeder te worden, meis go for it! ik duim voor een voorspoedige bevalling! Mag alles maar goed gaan!(ben gewoon een beetje nerveus voor je)! liefs jette
Hee Barbara, ben blij dat het je is meegevallen. Fijn dat je vrijdag pas weer hoeft te werken, je moet echt wel wat rust nemen - om lichamelijk te herstellen, maar ook om af en toe nog eens stil te staan bij wat er allemaal gebeurd is. Sterkte meid! Werkende moeder, niet leuk . Ik kan je helaas geen tips geven voor de verwerking. Zelf ben ik best een tijdje boos geweest op mijn eigen lichaam, waarom had het het ongezonde vruchtje niet eerder herkend, waarom pas zo laat afgestoten, noem maar op... Ik was wel in de "gelukkige omstandigheid", net als jij, dat ik al een zoontje had rondlopen. Voor hem moest ik er steeds weer zijn, en dat heeft me erg geholpen om niet bij de pakken neer te zitten. Verder: neem er de tijd voor, er komen allerlei moeilijke dagen aan (nu zou mijn verlof zijn ingegaan - nu zou de uitgerekende datum zijn...), maar opeens merk je dat je er minder bij stil staat. Sterkte! Andere dames, ik post gauw weer eens voor jullie! Dikke knuf, Neeke
heej meiden. Vol trots kan ik jullie melden dat onze dochter vanochtend om 11.30 uur is geboren, haar naam is Sarah. Ze weegt 3620 gram en slaapt heel tevreden. De bevalling was heftig, heb een ruggeprik gehad tegen de pijn en dat deed me goed. Ben wel ingeknipt en dat doet nu best zeer. Sarah had in het vruchtwater gepoept dus we moesten sowiso naar het ziekenhuis. Direct na de bevalling had ze even een te kort aan zuurstof en is dit toegedient. Doordat ze gepoept had en dat zuurstofgebrek lig ik nu nog een nachtje in het ziekenhuis, waar ze me meer dan goed en vriendelijk verzorgen. Liefs Anoek
Gefeliciteerd Anoek! Dan zat ik er maar 3 uurtjes naast . En zelfs posten vanuit het ziekenhuis! Prachtige naam, ben benieuwd naar de eerste foto's Geniet van je kleintje! Knuf Neeke
Anouk, Van harte gefeliciteerd met je dochter.Nog eventjes en jullie kunnen straks lekker thuis van haar genieten!Is toch anders dan in het ziekenhuis. Hoop snel foto's te zien! groetjes barbara
He Anoek, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER! ook weer een mooie naam! Was net aan het bijlezen en werd al zenuwachtig toen ik las dat je ween had... en even later lees ik dat jullie de trotse ouders zijn geworden van en dochter! Knap dat je zelfs post als je weeen hebt en zelfs nog geen dag later alweer vanuit het ziekenhuis! Nogmaals van harte en geniet van de kleine en de komende kraamtijd. Laat je lekker verwennen! Barbara, wat fijn dat curettage jou ook is meegevallen. Maar vergeet niet dat je het geestelijk ook nog moet verwerken... 't is niet niks. Maar nu kun je wel weer vooruit kijken. Werkende moeder, wat ontzettend kl*te voor je, stertke met het verwerken van dit grote verlies. Hoop dat de andere kids je wat kracht kunnen geven. Marla, bij jou nog niks? Is het echt geen vruchtwater? Wil je niet bang maken maar als dat wel zo is moet je binnen 24 u bevallen he?! Je moet het kunnen ruiken of het vruchtwater is... blijkt wat zoetig-weeig te ruiken.... heb zelf geen idee hoor ivm keizersnede. Succes de komende dagen, denk niet dat het lang meer duurt. En jette, wel gepost maar lees niks over jullie kleine dominique.... we blijven natuurlijk graag op de hoogte! Alles goed, drinkt en slaapt ze lekker? Ik ga nu maar eens even op een oor liggen, Rienk slaapt alweer even nadat we samen in bad zijn geweest. Vind hij zo lekker, loopt te spartelen en lieve baby-geluidjes te maken. Hoop dat hij een lange ruk maakt vannacht! Goed weekend allemaal Liefs, corien
lieve anoek, VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN SARAH en jeetje je bent wel heel snel met posten chapou schapou en ik vind het ook een hele mooie naam klinkt rust vanuit. lieve anoek ook bij jou was het geen peuleschil de bevalling en alles erom heen maar ga nu maar lekker genieten van je lieve kleine meisje ps zou ik je adres mogen wil je graag een kaartje sturen ben ik de kaart stuur fase hihi dikke knuffel miriam werkende moeder en de rest ik kom op jullie terug maar we moeten nu heel erg nodig weg en mijn man staat me te drijven nu hihi gister trouwens gezellig gehad en laat gemaakt knuffel miriam
Anouk van harte gefeliciteerd met je dochter...... All anderen bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik wil jullie graag wat beter leren kennen, maar het helpt al om zoveel steun te krijgen.... Ik vind het ook erg moeilijk om met de andere kinderen om te gaan. Ze houden me wel op gang zeg maar, maar eigenlijk wil ik wegkruipen en me voorlopig niet meer laten zien. Ook merk ik dat ik weinig van mijn kids kan hebben, wordt snel boos op ze, heb geen zin om iets met ze te doen, voel me vervolgens weer schuldig....... OOOOHHHH wat ingewikkeld allemaal is dit herkenbaar? Groet Els
Hallo Els, Heeeeeeeeeeeeeeeeel herkenbaar - enerzijds is het heerlijk dat je afleiding hebt van (een) ander(e) kindje(s), maar je hebt maar weinig gelegenheid om aan jezelf toe te komen. Bij mij kwam het er dan 's avonds uit, en af en toe vroeg ik aan m'n mannetje om mij even "vrij te houden". Even alleen de stad in of even een boekje lezen of zo, met de rust om je gedachten te laten gaan en stil te staan bij je verdriet. Maak wat tijd vrij voor jezelf, en vergeet je mannetje niet. Knuf! Miriam, nog gefeliciteerd met je trouwdag gisteren, sorry meid was er helemaal bij ingeschoten! Goed om te horen dat jullie het gisteravond gezellig hebben gehad. Je schreef laatst al dat je je langzaam aan wat beter begint te voelen, en dat is ook te lezen in je berichtjes, al heb je - volgens mij - even een terugslagje gehad nadat je bij de natuurgeneeskundige geweest was. Zijn jullie nog bij Danique geweest? Met dit mooie weer staan de bloemen er zeker prachtig bij, of niet? Hele dikke knuf voor jou! Anoek, Jette, hoe is het met de nieuwe wereldbewoners? Marla, sta je al op springen? Corien, leuk weer wat van je te horen. Wat gaat het snel he, met zo'n kleintje! Chantal, Mariaatje, de echo komt steeds dichterbij voor jullie, duimen draaien al volop! Barbara, heb je een beetje kunnen genieten van het mooie weer of werd het toch erg overschaduwd door je ma en curettage? Hier alles goed, veel buiten geweest met de jongens met dit heerlijke weer. Guusje wil vandaag niet zoveel slapen maar gelukkig slaapt hij 's nachts heel goed. Nog twee nachtjes en dan gaat hij voor het eerst naar de creche . Ik heb heel veel zin om te gaan werken, maar vind het wel moeilijk om hem achter te laten... Gek, hij is een paar weken ouder dan Thijs was, maar misschien vind ik hem veel kleiner lijken door die grote knul ernaast. Gisteren Guus even op de meetlat gelegd, lijkt wel alsof hij nu al (3 mnd) 65 cm is! Oef, Thijs was al groot en die was 63.5 cm met 3 mnd... Grote binkies hebben we gekregen Veel liefs voor allemaal! Neeke
Ooohh Anoek het is zover je hebt je kindje gekregen en ze luistert naar de mooie naam Sarah. krijg helemaal traantjes in mijn ogen nu ik dit schrijf .....ofzijn het de hormoontjes hihi. Ben zo blij voor jullie en gelukkig gaat alles goed met jullie...enne die knip dat komt echt allemaal weer goed hoor! Heerlijk genieten! Dikke Gefeliciteerd en een dikke knuf! Werkende moeder ik vind het verschrikkelijk voor je en ik weet er ook alles van. (zie mijn pagina 7 van dit forum) Hoe verwerken....de tijd heelt de wonden maar vergeten doe je niet! Probeer echt tijd voor je zelf te creeren en sta er dan ook echt bij stil en laat de tranen vloeien of probeer de dingen op schrift te verwerken...heeft mij ook erg geholpe. Barsjes ben blij voor je dat alles voor zover goed met je gaat! Ik kom later weer terug moet nu even de maag vullen.... Liefs, Chantal
ANOUK VAN HARTE MEIS, wow wat een gebeurtenis of niet? en wat ben je al weer snel hier op het forum te vinden, geweldig dat je ons zo op de hoogte houdt! Ben zo blij voor je en wat een leuke naam Sarah die had ik ook op mijn lijstje staan. Een nachtje ziekenhuis en dan mogen jullie morgen naar huis? Geniet ervan, ja wat zijn ze zoet he ik geloof de eerste dagen slapen de babys zowieso erg veel, ze zullen wel moe zijn door het natuur geweld. Hoe heb je de bevalling ervaren? Corien, ik had alles geschreven in het andere topic, maar het gaat het hardstikke goed eigenlijk, ikzelf had net even een dipje, en ik vond mijn gevoel zo egoistisch en slecht, ik heb af en toe een zo onbestemd gevoel, komt het allemaal wel goed, kan ik straks nog wel mijn eigen ding doen, de paarden, kan ik straks wel weer rijden, en hoe moet ik dat allemaal indelen, moeten we nu elke zondag thuis zitten, het is zo slecht van me dat ik dat denk, dus heb even een traantje gelaten! Jij schreef dat je alweer aan het rijden was, hoe doe jij dat qua planning en verzorging van Rienk? Hoe voel jij je verder, ik voel me eigenlijk heel erg goed, heb best veel energie, de wond geneest erg goed, dus ben eigenlijk al wel weer klaar om wat dingen op te pakken, iedereen verbaast zich hoe ik al weer alles zelf doe en kan. Met Dominique gaat het ook heel erg goed, ze is vandaag heerlijk in bad geweest, vindt ze heerlijk, eten gaat heel erg goed, ze is ook al veel meer wakker, af en toe huilt ze wat, vandaag eigenlijk nog niet echt, kan nog komen natuurlijk, hebben kinderen elke dag een huiluurtje? S'nachts slaapt ze ook goed, vannacht hebben we haar om drie uur eten gegeven daarna om zeven uur en toen konden we nog heerlijk tot een uur of negen op bed liggen. Morgen gaat jetteman weer werken, hij heeft er ook weer zin in, maar hij heeft ook zin om weer naar huis te komen! Eigenlijk mag ik helemaal niet klagen ze is eigenlijk heel zoet, als ik dan mensen wel eens hoor dat hun kleintje heel veel huilt..... ik heb gewoon wat moeite om te wennen aan de nieuwe situatie en moet dit nog vorm gaan geven, hebben andere moeders hier ook wat moeite mee gehad? liefs jette
even inbreken, Ik kan het toch niet laten om even te feliciteren: Anouk, meid, van harte met je kleine meid! geniet er maar flink van, maar dat zul je vast doen Dikke kus Minka
Hoi Jette, Natuurlijk hebben andere moeders(ik ook )moeite gehad met een ritme vinden.Maar dat komt vanzelf hoor,al heb ik er wel moeite mee dat ik niet zomaar naar de kapper kan gaan,moet dat doen op zaterdag als manlief thuis is.Vind het ook zoiets om voor een paar uur oppas te regelen omdat ik zo graag mijn haar wil laten verven. En verder hoe flexibeler je bent hoe makkelijker je kind.Wij nemen jesper overal mee naar toe hoor.Uit eten gaat hij lekker in de kinderstoel mee,winkelen een hele dag vind hij geen probleem.Dat deden we al toen hij een kleine baby was.Zelfs van sochtends tot savonds naar de kerstmarkt in duitsland.Het is net wat je ze aanleert.Probeer er niet zo zwaar aan te tillen want ook jij zult best een ritme hierin vinden,komt vanzelf. groetjes barbara
Neeke, Ik vergeet jou te antwoorden.Heb vandaag heerlijk genoten van het weer.Wel rustig aan want ik voel het nog goed trekken in mijn baarmoeder.Ook vloeide ik vandaag weer wat meer dan gisteren.Maar we zijn toch even een uurtje naar het bos geweest met ons zoontje.geestelijk gaat het eigenlijk heel goed! groetjes barbara
Even heel snel een reactie want ik moet nodig naar bed...... Jette, de eerste weken denk je inderdaad dat je nooit meer iets anders kunt gaan doen maar echt, je vind vanzelf een ritme. Ik ga ook met Rienk de stad in als het nodig is. zijn vandaag bv bij vrienden geweest die een ander huis hadden gekocht. Rienk lag gewoon lekker te slapen in de wandelwagen en na het voeden wilde iedereenc hem natuurlijk even bekijken, daarna sliep hij weer lekker verder. En paardrijden heb ik tot nu toe meestal s'avonds gedaan, dan is manlief thuis. Rienk drinkt om de 3 uur ongeveer dus dan kun je wel even weg (voor de zekerhied meestal wel wat afgekolft) en als ik overdag met de paarden bezig ben of wanneer we zoals vandaag allebei buiten zijn heb ik de babyfoon in m'n jaszak, vind het namelijk wel een fijn idee dat ik hem kan horen als hij huilt (en in m'n bak heeft de babyfoon nog prima bereik). Je hebt trouwens ook babyfoons die je naar je mobiel kunt schakelen. Het is overigens niet zo dat ik er meteen heen sprint als hij beetje huilt hoor.. soms slaapt hij ook zo weer verder. Komt allemaal goed!
heey neeke, wij gaan elke zondag naar danique toe en ik ga soms doordeweeks ook nog een x keer. en het was inderdaad heerlijk weer mijn schoonouders kwamen toevallig ook aanlopen bij danique met een mooi plantje en het heeft en krijgt mooi kleur na de wintersport willen we het gaan afmaken de stenen op de grond en de steen waar haar naam op komt vind het nu niet afgemaakt. werkende moeder ik vind het heel erg wat er gebeurt is nu bij jullie en helaas ook ik kan er over mee praten, het verwerken heb ik gedaan door continu hier te komen en mijn ding neer te zetten. barbera hoe is het nu met je? corien al weer aan het paard rijden goed zeg en ben blij even weer iets van je te horen meid. chantal ik ben nu al zo blij voor je je bent al mooi op weg ik blijf voor je duimen en hoop dat je straks toch echt gaat genieten jette ik denk je het harstikke goed doet als ik het zo lees allemaal. en ik ben bang dat als ik dit nu van jou lees dat als ik ooit nog zover mag komen dat ik jullie ga bestoken hihi nou anoek ik ben heel nieuwschierig naar foto's van je meisje geniet er van liefs miriam
nou miriam ik hoop dat je erg snel metje vragen komt! Ik gun het jullie van harte! Corien, ik heb ook zo'n babyfoon die bereik heeft totaan de bak en de schuur, als ik s'morgens ga voeren heb ik die ook mee en vanmorgen begon dominque dus te huilen terwijl ik aan het voeren was dus ben ik eerst maar naar binnen gegaan. Ach ik denk dat ze ook eerst een regelmaat moet hebben, elke dag is nog verschillend, de ene keer slaapt ze de hele dag zoetjes door met keurig om de vier uur voeding, de andere dag wil ze om de drie uur voeding. Afgelopen nacht kon ze ook maar drie uur volhouden maar had overdag geen huiluurtje gehad, dus je kunt het al raden, vannacht kwam het huiluurtje. Ook vanmorgen was ze onrustig en heel erg wakker, als die grote ogen open gaan, nou dan weet ik wel hoe laat het is, ik was dus vanmorgen al om zeven uur in de kamer om tussendoor de huiltjes van dominique de huishouding al te doen. Ik hoop maar dat we wel snel een soort van regelmaat kunnen vinden, dit is behoorlijk onvoorspelbaar. liefs jette
Hoi Miriam, Hier gaat het redelijk hoor.Alleen lichamelijk heb ik nog wel last,het trekt behoorlijk onderin.Hoop dat dit snel weg is. En hoe is het met jou?Ook lekker van de zon genoten afgelopen weekend?Dat doet een mens goed,tenminste ons! liefs barbara
Misschien een beetje een rare vraag maar hoe snel na de miskraam hadden jullie weer sex.... Ik ben best wel een beetje bang dat het van binnen nog niet helemaal goed zit . Hoe gingen jullie daarmee om?