Marla wn marlaman, VAN HARTE GEFELICITEERD met de geboorte van Famke... ik hoop snel je verhaal te lezen. Geniet van de kleine! en een hele fijne kraamtijd... laat je lekker verwennen he?!
Marla en Marlaman, GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN FAMKE, een mooie naam Hoe gaat het met je? Geniet ervan samen...... Liefs Anette
Miriam, ik lees dat je op stap bent geweest met je vriendin, hoe is dat gegaan? Heb je er wel een beetje van kunnen genieten? Snap heel goed dat je er tegenop zag. Hoe gaat het verder met jullie? Ik heb de afgelopen dagen niet veel mee gelezen maar ben van plan om dat weer op te pakken nu. Liefs Anette (dat Anoek geloven we nu wel)
Marla van harte gefeliciteerd meid en Marla man ook van harte gefeliciteerd ga er samen goed van genieten liefs miriam
Barbara, hoe is het met jou? Ben je lichamelijk weer een beetje opgeknapt? Doe rustig aan hoor. Chantal, wat een fijn nieuws zeg, en 6 foto´s, super. Dat is wel iets meer dan normaal maar mag ook wel, leg ze maar op je nachtkast (heb ik gedaan, elke avond even kijken) Geniet ervan hoor Jette, hoe is het met je? En met je kleine meid? Is wel even wennen he, dat die kleine de dienst uitmaakt thuis.. Als je foto´s wilt verkleinen kun je ook even kijken op www.fotoverkleinen.nl gaat heel gemakkelijk. Ben wel benieuwd naar foto´s Hier vandaag een emodag, last van de hechtingen, en van mijn bekken.. Mis mijn buik ook (nou ja, meer het getrappel erin). Maar morgen gaat het vast wel beter. Slapen lukt nog steeds niet, word er een beetje gek van zo. Vriend snurkt enz, enz...... Sarah doet het goed. Na ons een nacht wakker te hebben gehouden heeft ze afgelopen nacht van 22.45 tot 5.30 geslapen. Heerlijk was dat zeg. VInd het allemaal nog wel moeilijk te bevatten, ineens ben je moeder.. Ik ga nog even proberen te slapen, ze zal zo wel weer wakker worden voor een nieuwe fles. Liefs Anette
Hoi Anette, Fijn te horen dat jullie kleine meid het goed doet!En ja het is even wennen maar er gebeurd ook nogal wat in je leven hoor. Met mij gaat het eigenlijk best goed.Af en toe nog een beetje een trekkerig gevoel maar het word minder,denk wel dat ik een blaasontsteking opgelopen heb.In het ziekenhuis zeiden ze dat ze tijdens de curetage mijn blaas met een catheter leeggemaakt hadden dus denk dat het daarvan is.Ik denk toch maar even na laten kijken.Op het werk vonden ze ook dat ik rustig aan moest doen,hoef daarom pas as maandag te beginnen.Ja ik werk in een kledingzaak en moet toch de hele dag staan. Jij welterusten. liefs barbara
hey anette, wennen he het moederschap, ik had daar ook last van, ik weet wel je bent negen maanden zwanger geweest maar toch heb je het gevoel ineens moeder te zijn raar he! Zorg ervoor dat wanneer de kleine slaapt zelf ook nog wat slaap te pakken, heb je nog kraamhulp? Best eng he s'nachts alleen met haar te zijn, Dominique heeft ook de tweede nacht thuis een ruk geslapen, maar dit was maar 1 nacht, nu meld ze zich om de vier uur! Dat is best even wennen maar ja, hoort erbij he! Heb jij dat ook dat iederen zegt geniet er van maar dat je door je onzekerheid vergeet om echt te genieten? Ik zal dat es even proberen met dat foto verkleinen! ga het direct even doen dominique slaapt nog maar vast niet lang meer! het is gelukt! Liefs jette
Barbara, wat vervelend dat je nu blaasontsteking hebt... kan best komen door een catheter idd. Doe rustig aan, fijn trouwens dat ze op je werk zo lief zijn. He Jette, wat een mooie dochter hebben jullie! Wat een bos haar al! Kan al bijna staartje in ofnie? echt schattig... dochter lijkt me ook wel heel leuk.... mischien de volgende Lijkt me toch wel leuk om ooit een 2de te krijgen mocht dit natuurlijk lukken... maar eerst nog ff niet Het nieuwe moederschap is inderdaad ff wennen he?! Rienk ik trouwens ook verkouden geweest, na 2 weken begon het bij hem. Wat snotterig... 1 dag was het zo erg dat hij bijna geen adem door z'n neusje kreeg toen werd het drinken wat lastig maar daarna ging dat wel weer beter. Toch heeft het lang geduurd voordat de snotterigheid helemaal over was... Blijkt dat die kleintje moeten wennen aan alle luchtjes, stofjes ed. De slijmvliezen in de neus moeten nog aan alles wennen dus maakt je niet ongerust... hoort erbij. Hoorde van een vriend die ook een kleine heeft van 1 maand nu dat hij ook een ontstoken oogje had, hoort er ook allemaal bij. De oogjes moeten ook wennen aan alles, 9 maanden waterige toestand en dan opeens droge lucht. rienk heeft dit overigens niet gehad. En anette/anoek... emodag blijkt ook heel normaal te zijn. M'n kraamverzorgende zei ook een paar keer, ga lekker huilen als je daar zin in hebt. t is niet niks zo'n grote verandering en verantwoordelijkheid in een keer. Laat je emoties lekker gaan. En dat slapen... Rienk kwam ook steeds om de 3 uur (sinds een week slaapt hij door van 11 tot 6 ongeveer!) maar ik ging gewoon steeds weer met hem mee slapen... soms kwam ik pas om 12 u. m'n bed uit. Die kleintjes slapen toch ook... en dan voelde ik me de rest van de dag prima. Je kunt natuurlijk ook s'middag nog even gaan liggen. Als ze je s'nacht wakker houdt tussendoor kun je ook ergens anders gaan liggen en dat je manlief bij haar blijft. Als ze dan dorst heeft kan hij haar naar je toe brengen. Die vrienden doen dat namelijk omdat zij het anders niet meer trekt. En inderdaad moet je wel proberen te genieten, mij lukt het ook niet altijd even goed omdat ik veel aan m'n moeder moet denken nu. Als ik nl geen miskraam had gehad zou m'n moeder de eerste drie maandan van de kleine nog mee kunnen maken en ondanks dat ik mezelf wijs had gemaakt dat ze daar toch weinig aan zou hebben die eerste drie maanden denk ik nu steeds oh, wat zou ze dit mooi hebben gevonden en hij lacht ookal zo lief... Ik denk dat ik na 3 maanden meer kan genieten... raar he?! Maar moet ik wel zeggen dat ik Rienk geweldig vind en hele mooie momenten met hem heb hoor. Ga ik nu ook weer even doen.. hij heeft zo onderhand weer honger... en dan lekker even knuffelen... Liefs, Corien
Corien, ik kan me voorstellen dat jij je moeder juist nu mega mist, als ik zie hoe mijn moeder geniet van die kleine meid, ben ik zo dankbaar dat ze haar ziekte heeft overwonnen en nog bij ons is! Dominique is haar oogappel, ze is zo trots en zo gelukkig met haar, ze wil het liefst elke dag langs komen, het is wel fijn als ze langs komt, dan doe ik ondertussen de stallen, heerlijk even lekker met de paarden bezig zijn, het breekt de dag ook enorm. Hoeveel voeding krijgt Rienk dan corien, dat hij al zo lang door kan slapen, hij is natuurlijk al weer een stuk ouder dan dominque maar het ligt toch aan de hoeveelheid voeding of ze kunnen doorslapen s'nachts, tenminste zo heb ik het mij laten vertellen, maar heerlijk toch of niet dat je s'nachts weer kunt doorslapen? Was het niet schrikken de eerste keer dat hij doorsliep? zo van oh jee helemaal geen voeding gehad? ja een bos haar heeft ze, jetteman en ik hadden dat ook bij de geboorte, ik heb nog niet geprobeerd om staartjes te maken, zal wel grappig lijken denk ik. liefs jette
Even snel een reactie... Jette, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel Rienk drinkt aangezien hij borstvoeding krijgt. Uit het flesje met afgekolfde melk drinkt hij niet echt veel, meestal rond de 50 ml maar dan komt hij ook weer sneller. Denk dus dat hij aan de bortst meer drinkt. Voor de nacht heeft hij nog nooit een flesje gehad dus geen idee.... Geef jij flesvoeding? En het was niet schrikken dat doorslapen aangezien dit geleidelijk ging, steeds een uurtje langer, ook wel een keer weer korter maar over het algemeen werd het steeds wat langer. Ben me dus niet rot geschrokken op een ochtend van oh.. ik heb hem niet gehoord.. wat je ook wel eens hoort bij moeders. Ga nu ook naar bed.... Liefs, Corien
ja ik geef flesvoeding, dus ik zie exact wat ze drinkt, goh dan is de natuur er schijnbaar ook op ingesteld dat baby's s'nachts moeten slapen! Omdat je borstvoeding geeft kun je natuurlijk nooit meten hoeveel hij drinkt, maar dan zou je toch zeggen dat hij s'avonds meer drinkt dan overdag of niet? Hoeveel voedingen krijgt hij dan per dag, is dat anders als bij flesvoeding? Jette
heel even een ego berichtje. Kregen vandaag een telefoontje uit het academisch ziekenhuis in Maastricht. Bij de hielprik van Sarah is een afwijkende waarde gevonden, was net boven de grens. Het is de waarde voor gallactosemie, een stofwisselingsziekte. Morgen moeten we langskomen omdat ze haar urine willen onderzoeken en maandag horen we of ze de ziekte heeft of niet. Zit al de hele tijd te huilen, maar we moesten ons geen zorgen maken (tja, hoe doe je dat?). We geven nu sojavoeding. Dus ik ben denk ik even iets minder te vinden hier, is even niet zo leuk die onzekerheid. Overigens drinkt ze 6 voedingen van 110 cc. Krijgt ze niet helemaal op maar komt een heel eind. Best goed van ons meisje die nu aan het huilen is in haar bedje. Toch maar even troosten, duurt al even. Liefs Anette
Hee Anette, wat een onzekerheid! Zo'n hielprik is standaard maar je gaat er eigenlijk vanuit dat er niks afwijkends gevonden zal worden. Gelukkig krijg je al vrij snel zekerheid. Is het niet zo dat de dingen die eruit komen, goed te behandelen zijn, als je er maar snel bij bent? Succes de komende dagen! Jette, Guus krijgt ook borstvoeding dus ik weet niet hoeveel hij drinkt. Het handige van borstvoeding is dat die qua samenstelling verandert in de loop van de dag, dus de avondmelk is gemaakt voor een wat langere ruk. Meestal lijkt hij ook wel extra lang te drinken 's avonds. Corien, fijn dat Rienk het goed doet! Lekker he, eens wat langer doorslapen... Andere dames, op jullie reageer ik gauw weer - Mariaatje, alvast veel succes voor maandag! Duurt niet meer lang. Oh ja, nieuwe foto's in mijn album - hopelijk kunnen jullie ze wel zien. Kus Neeke
Anouk, jeetje, kan me je onzekerheid goed voorstellen! Ik hoop maar dat het meevalt! HOu je ons op de hoogte? Neeke, Guus is al een echte bink! Wat een heerlijk ventje! Nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk voor de echo...oh ik hoop maar dat alles goed is...
even snel een berichtje voordat ik even in bed kruip. In het ziekenhuis hebben ze urine opgevangen en dat gaan ze onderzoeken. Maandag krijgen we in ieder geval de uitslag en weten we of Sarah ziek is of niet. De waarde zat net boven de grens, de grens ligt op 720 de waarde was 722. Natuurlijk wil dat niks zeggen maar de kinderarts neemt aan dat het een vals positieve uitsalg is maar ik moet het eerst horen voordat ik blij kan zijn. Wat het inhoudt, als Sarah ziek is mag ze geen melkproducten, vlees, bepaalde soorten groenten. Een zeer streng dieet dus voor haar hele leven. Dus ik ga heel hard duimen dat het dat niet is, als ik het zo opschrijf wordt ik weer helemaal down, zit ook de hele tijd te huilen. Ik laat het jullie weten. Liefs Anette
he lieve anette, wat een zorgen, ik kan me voorstellen dat je er behoorlijk depri van wordt, maar meis probeer een beetje positief te blijven, ze heeft er niets aan als je nu instort, sterk blijven! Ik weet wel dat het voor een buitenstaander makkelijk gezegd is maar zo is het niet bedoeld dat weet je, ik denk aan jullie! Mijn duimen draaien overuren, en probeer ondanks deze ellende toch een beetje te genieten van je kleine meid he! Veel succes maandag en ik hoop dat je het ons laat weten! liefs jette
Hoi Anette, Heel veel sterkte voor de aankomende dagen!Hoop dat alles meevalt,en misschien moet je maar denken dan beter dit als een dodelijke ziekte,met een dieet valt te leven(eet zelf ook geen vlees en nauwelijks melkproducten)Maar dat is natuurlijk anders als dat je het echt niet mag hebben.Kop op hoor! liefs barbara
Lieve meiden Het is zeker zo dat als ze het heeft dat er mee te leven is, alleen zal het niet gemakkelijk zijn. En genieten van ons meisje, zeker weten, het is zo´n schat. Nu gaat het ook wel weer een beetje, het zijn van die momenten. Maar ja, heb ook weinig slaap en dan hormonen,.................. Liefs
Lieve Anette, Sjee meid wat een schrik. Gelukkig zit ze niet heel hoog in haar waarde en is het net aan. Ik hoop het alleraller beste! Ik denk aan jullie en mijn duimen draaien volop! Dikke knuffel! Liefs, Chantal