hey corien wat leuk weer eens wat van je te horen, wel vervelend dat rienk zo moeilijk uit de fles drinkt, lijkt me wel wat frustrerend. Ik heb dominique gisterenavond een half theelepeltje nutrix aan haar flesvoeding toegevoegd, maar ze kon dit maar moeilijk drinken, ze deed over 50 ml. ongeveer 20 minuten dus heb ik haar maar een gewone fles gemaakt en haar deze gegeven, wel heeft ze toen 6 en half uur! geslapen, of dit nu van de nutrix komt of van het zware drinken, maar ik wil vanavond proberen om het gaatje van een fles wat groter te maken, zes en een half uur is wel een weelde hoor! Wel lekker corien of niet om weer te gaan werken, dan is je leven weer wat compleet of voel jij dit anders? Ik ben vandaag wezen koffiedrinken en dat ging prima, af en toe heeft dominique wat gehuild maar ze was snel rustig, echt leuk om mijn collega's weer eens te spreken echt gezellig! liefs jette
Jette fijn dat het goed gegaan is op je werk en dat lijkt me ook heerlijk even er te komen te kletsen vind dat je het goed doet hoor, je kunt beter 1 keer iets te veel vragen dan 1 keer te weinig. Ons neefje deed altijd wel lang over de fles maar daardoor werd hij ook wat meer vermoeid omdat hij dus meer energie er voor nodig had. Corien wat fijn dat je even weer langskomt heb nog even weer in je album gespiekt wordt dan helemaal warm vind het zo'n mooi kereltje echt om trots op te zijn hoor. Probeer wel aan mezelf te denken maar het is makkelijker om er voor anderen te zijn dan over jezelf te praten dus soms is het verstoppen vanjezelf. en ik weet dat het niet goed is maar wel het gemakkelijkst. chantal heb ook een kort berichtje bij je echo foto neergezet maar geweldig vind ik de foto en ik vind de foto ook heel duidelijk hoor. mooi mooi mooi, en de tijd gaat maar door en je bent nog steeds zwanger vind het een goed teken je zit in de buurt van mijn vriendin volgens mij loop je 6 dagen achter haar aan dus kan ik mooi in de gaten houden hoever je bent. hih barbera hoe is het bij jou? denk je nog vaak aan de miskraam of heb je het helemaal afgesloten en anoek hoe is het bij jullie? geniet je ten volle lieve neeke hoe gaat het bij jou? hoop dat ik niemand vergeten ben anders duizend maal sorry Hier gaat het eigenlijk wel goed. vind het soms nog moeilijk om mijn vriendin te zien groeien maar we gaan zeker de goede kant op. heb vanmiddag haar echo''s bekeken en dan heb je even een moment dat je denkt dat je er een hand om je hart gaat en het bevriest maar dan denk je wat mooi he een echt wonder weer. het met elkaar praten gaat ook steeds iets beter we kunnen mekaar beter verdragen al heb ik nog soms moeilijke momenten hoor. op het werk gaat het eigenlijk goed mijn leiding gevende is trots op me en dat voelt goed moet ik eerlijk bekennen. Soms heb ik een enorme dip en denk ik zak allemaal maar in de stront laat me alleen want uit je eigen kom je ook niet maar dan relativeer ik weer en is het weer goed. dus op en af maar een stijgende lijn vind ik zelf. nou genoeg gebebt dacht ik zo. knuf voor iedereen en fijne avond
Hoi Miriam, Hier gaat het heel goed hoor,volgens mij heb ik de miskraam een goed plaatsje gegeven.Zie alles weer positief en we gaan dadelijk weer op naar de volgende ronde.Natuurlijk vind ik het nog steeds jammer,maar kan het goed relativeren.Zo van an was er ook echt iets niet goed en dan is het gewoon beter zo.Het zal zo wel hebben moeten zijn.Ben wel erg blij dat ik zo kan denken.Als ik hier bij andere lees hoe moeilijk het er die mee hebben... Moet wel eerlijk bekennen dat ik een spiritueel persoon heb gesproken,die in de toekomst kan kijken.Ik wilde toch even vragen hoe de volgende zwangerschap zou gaan,of dat wel goed zou gaan.Gelukkig kon ze mij geruststellen,maar ze merkte ook meteen dat ik heel sterk in mijn schoenen sta...Dat vond ik wel bijzonder want zo ervaar ik het ook.Sorry dat ik je hiermee lastig val,want ik besef goed dat niet iedereen hierin gelooft. liefs barbara
nee vind het juist mooi dat je dat gedaan hebt geeft denk ik rust toch? zou ik ook wel willen weet niet of ik alles geloof maar gewoon weet je als er iemand is die zegt de volgende keer gaat het goed dan ben ik al meer gerustgesteld en denk ik kom maar op mischien weer. nu ben ik gewoon bang dat ik nog meer kindjes moet verliezen, we zijn bezig met een steen uitzoeken en het is moeilijker dan ik dacht brengt ook weer veel emotie met zich mee, en dan denk ik dit wil ik nooooooit meer dus moet ik nog wel weer opnieuw het gaan proberen ik weet dat ik mezelf gek hier mee maak maar het is een twee strijd. momenteel fijne paasdagen allemaal lliefs miriam
Ha meiden, ben een tijdje hier niet geweest, was erg onzeker en angstig of alles wel goed zou gaan en ik schrijf nu eigenlijk alleen nog maar bij de oktober-mama's. Wel wil ik jullie even laten weten dat ik vandaag mijn 2e echo heb gehad en dat alles hartstikke goed gaat! We hebben ons kleintje heerlijk zien spartelen en bewegen en we zijn ontzettend opgelucht en blij dat we nu eindelijk kunnen genieten!
Miriam,fijn dat je me begrijpt.Geeft inderdaad rust. Maar begrijp ook dat jij in tweestrijd zit.Misschien moet je ze ook een keer spreken om je gerust te laten stellen.(hoop dat ze dat kan) groetjes barbara
Heb nog niet zoveel bijgelezen, moet echt tussen het huilen door. Ik word er een beetje moedeloos van zo. Als ze bij ons is is het goed maar we moeten haar niet in bed of de box leggen dan begint het weer en ze houdt het zo een uur vol (en wij dus niet) Jette, gewoon gaan, doe ik ook en als het niet gaat kun je zo weer naar huis. Meestal gaat het wel goed. Mariaatje, fijn dat je weer wat laat horen en dat je echo goed was. Ik snap dat je veel met de mama´s meeschrijft, het is heel herkenbaar. Toch lief van je dat je weer even meeschrijft hier. Barbara, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik ben niet zó´n spiritueel mens maar ik zal het ook niet tegenspreken. Er zal echt wel iets van waarheid inzitten en als jij je daar goed bij voelt, prima toch, dat is het enige dat telt. Miriam, zoals ik het lees ben je nog niet zover dat je er weer voor durft te gaan, geef het tijd, het is allemaal nog zo kort geleden. Is ook moeilijk een steen uitzoeken maar hebben jullie al iets kunnen vinden? Je maakt jezelf er niett gek mee, is heel normaal dat je zo denkt. Je bent er mee bezig en op gegeven moment merk je dat je anders gaat denken. Corien, weer aan het werk lees ik. Lijkt me een raar moment maar ook wel lekker. Hmm, sorry ik moet gaan, bezoek is er en Sarah huilt nog steeds. Ik laat haar soms echt liggen want het helpt toch niet en ik krijg wwerkelijk niks gedaan hier. hebben jullien nog advies? Liefs
hoi anette, wat vervelend voor jullie, is een draagdoek misschien iets, dan kun je wel dingen doen maar draag je je kleine meid met je mee! Wij hebben dominique overdagin de kinderwagen in de kamer staan, s´avonds als wij naar bed gaan gaat zij ook naar bed, zo hoef je niet telkens naar de kinderkamer te rennen als er iets aan de hand is! Misschien moet je nog eens kijken op de site hier van baby en dreumes daar worden erg goede tips gegeven door moeders die het ook mee hebben gemaakt! succes meis!
Hee lieve dames, Heb jullie erg verwaarloosd de laatste tijd, sorry! Hier gaat het erg goed al is het wel heel druk allemaal, ik houd weinig tijd over voor mezelf. Ik doe wel een schildercursus een keer per week, dat is heel leuk! Guus doet het heel erg goed. Hij groeit als kool en is een heel braaf kereltje, heel gezellig en lief. Wel vind hij het nog lastig om in zijn eigen bedje te slapen, het lukt nu om de dag dus het gaat wel de goede kant op! De andere dagen slaapt hij in de kinderwagen of zo, maar dat kan niet lang meer want daar groeit hij al bijna uit! Ik geef nog volledig borstvoeding, maakt het wel allemaal wat drukker, ook omdat ik 's avonds thuis de kolf nog moet uitkoken en zo. Ach ja, nog even en hij is alweer 6 maanden! Kijken of ik het zo lang volhoud. Thijs doet het ook super, hij is zo lief voor Guus! Hij vindt het wel spannend dat we gaan verhuizen en is daar best veel mee bezig. En hij kletst de hele dag, zo gezellig! Vandaag de hypotheek rondgebreid, zaterdag hopelijk badkamer afstemmen, 2 april de keuken rond maken en dan zijn we al een heel end op weg met ons nieuwe huis. Annette, lastig als je kleine meid zo huilt he! Op zulke dagen deed ik Guus in de draagzak, dan lag hij lekker bij me te slapen en kon ik nog wat doen. Ik weet van een aantal kleintjes in de vriendenkring, dat ze veel baat hebben gehad bij een manueel therapeut. Misschien de moeite waard? Jette, nog over je vraag van de Maxicosi: het CB heeft mij altijd afgeraden om, bij langere autoritten, een jasje aan te doen. Wat ik nu doe is voor korte ritjes (dus als ik zelf ook de jas aanhoud) wel een jasje, voor langere ritten geen jasje. Alles goed met Dominique? En ik las dat het met je moeder ook steeds wat beter gaat? Miriam, uit je berichtjes maak ik op dat je je elke dag een beetje beter voelt, al heb je soms een terugslag. Zeker deze tijd is natuurlijk zwaar en zal veel herinneringen terugbrengen. Maar je bent op de goede weg meid, houd moed, op een dag zul je je zo sterk voelen dat je opnieuw een zwangerschap aandurft. Hoe is het met Bart? Kunnen jullie goed erover praten samen? Corien, moeilijk he, als je kleintje weinig drinkt op het kinderdagverblijf! Guus had het de eerste week ook, niet zo weinig als Rienk maar hij dronk ook maar 80-100 ml per keer. Na 1-2 weken ging het goed en nu drinkt hij 150 ml per keer. Meer wil hij niet. Op zich prima, al betekent dat wel dat hij nu weer een voeding extra wil, omdat hij nu natuurlijk wel meer nodig heeft dan 6 weken geleden - en die voeding pakt hij 's nachts... Ach ja, hij kopieert gewoon het gedrag van z'n grote broer destijds . Barbara, Mupkuh, zo te lezen zijn jullie lichamelijk in elk geval weer goed op weg. Gelukkig maar! Nu begint de spannende tijd weer... Ik duim in elk geval voor jullie! Chantal, Mariaatje, ook hier nog eens gefeliciteerd, helemaal super! Marla, hopelijk heb jij het ook "gewoon" druk en is er geen andere reden waarom we weinig van je horen? Als ik iemand vergeten ben, sorry... Dikke knuf, Neeke
hey neeke leuk om weer wat van je te horen, zo te zienheb je het druk druk druk1! Leuk die voorbereidingen voor de verhuizing, ben je er klaar voor! Dominique gaat hardstikke goed, ze slaapt nu gemiddeld zes en half uur per nacht, dus dat gaat de goede kant op! Ook is ze overdag hardstikke vrolijk ze lacht zeer veel, vandaag is ze zelfs begonnen met geluidjes maken, heerlijk gewoon! Mijn moeder gaat ook goed, tja af en toe mentaal nog wat zwak en gauw in paniek om eenvoudige dingetjes, maar als ze bij dominque is geniet ze met volle teugen, heerlijk om te zien hoe die twee met elkaa keuvelen! Nee gaat goed hier, ben vandaag op nacontrole geweest voor mezelf bij de gynecoloog, alles nog eens doorgesproken, het was net of ze me wilde verzekeren dat bij een volgende zwangerschap het wel natuurlijk geboren kon worden, terwijl ik totaal geen problemen heb gehad met de keizersnede. De wond was goed genezen op 1 klein gaatje na, die bloed af en toe nog maar er hoefde niets aan te gebeuren! Nog wel even een vraagje aan de dames die een keizersnede hebben gehad, hoe lang hebben jullie na die tijd nog gevloeid, ik vloei nog steeds, de ene dag niet de andere weer wel en ook niet veel maar toch! Annette hoe gaat het, huilt sarah nog steeds zo veel? liefs jette
Chantal, ik vond dat ze bij esprit ok leuke kleding hebben, kun je via de site bestellen en als het niks is gratis weer terug sturen, heel handig. Jette, zo te lezen put je moeder veel kracht uit Dominique, moet je zeker goed doen om dat te merken. Ik heb geen keizersnede gehad maar vloei ook nog steeds een heeeel klein beetje. Is een paar dagen weg geweest maar toen begon het weer. Wel vervelend vind ik. En 6,5 uur slapen, lekkerrrrrrrrrrrr. Kom je zelf ook weer een beetje aanrust toe. Marla, hoe is het met je? Ik hoop dat je volop aan het genieten bent en dat we je daarom niet zo heel vaak zien hier Neeke, fijn dat je kids het zo goed doen. En de verhuizing is ook heel spannend. Een ander kamertje, tenminste kleur, mocht hij zelf mee uitzoeken? Wanneer
ja anette dat is echt wel lekker hoor, ze krijgt om half 12 haar fles en dan slaapt ze door tot zes uur, soms kwart over zes. Ik heb 2 avonden een half theelepeltje nutrix gegeven en toen sliep ze zo lang, nu geef ik niks meer gewoon haar voeding en slaapt ze ook zo lang, heerlijk hoor! Hoe gaat het met sarah? jette
heey anette, Ik zie nu pas dat je me een e card hebt gestuurd wat ontzettend lief zeg en dan zo'n late reactie van mij schaam me diep o echt geweldig en ik vind het echt bijzonder hoor we moeten verder en we moeten door en ik weet dat danique ook wil dat ik verder ga dat ik niet blijf hangen in het geen wat gebeurd is. verdrietig mag ik zijn maar moet ook vrolijk kunnen zijn, heb met de moeilijke momenten echt soms zoiets van ik wil nooit meer dit dus ik ga nooit echt moeder worden maar als het dan weer iets beter gaat denk ik tja danique wil niet alleen blijven dus ik moet al mijn moed oprapen en straks als de tijd rijp is er gewoon weer voor gaan. dus wederom twee strijd soms wordt je er moe van maar ja die twee stijd hou ik denk ik nog wel een poos heb vandaag 6 uur gewerkt was doodop niet normaal meer haalde de mensen door elkaar een vrouw noemde ik man en de achternaam gebruikte ik als plaatsnaam echt erg. was blij dat het tijd was en ik mocht stoppen. het vergt heel erg veel energie nu moet dit nog beter gaan worden en dan voel je je ook wel steeds beter we doen ons best ik post wat minder tegenwoordig niet omdat ik niks meer lees en hier niet meer kom maar omdat ik net als bij het andere topic soms moeilijk vind om te reageren dus vandaar, wel gewoon je ding blijven doen hier want ik lees wel en ben wel nieuwschierig. voor iedereen een hele dikke knuf chantal speciaal voor jou nog een knuf je bent al mooi een eind op weg echt top hoe voel je je? knuf miriam
jette, heerlijk zeg en ik vind al dat Sarah he in de nacht goed doet. Gisteren om 23.00 uur fles, toen om 4.00 uur en nu begint ze wakker te worden. Netjes toch? Gisteren was ze echt heel tevreden, zo lekker. Ik hoop dat het een beetje doorzet zo. Miriam, kijk maar, doe ook met dit forum wat jij denkt datgoed is, als je wilt schrijven, doen en als je dat niet wilt, niet doen. Snappen we wel hoer. Is wel leuk om af en toe evne iets van je te horen En als het werken teveel van je vergt op dit moment, even een stapje terug, bijvoorbeeld 4 uurtjes en dan weer een stapje vooruit. Dikke knuf
hey anette, ben blij voor je dat het al zo goed gaat met sarah, echt hardstikke mooi! Vannacht heeft onze kleine meid van half 11 tot half 8 geslapen, toen hebben we haar maar wakker gemaakt want dit is toch wel erg lang of niet! Moet trouwens zeggen dat dominique vanaag wel erg lang slaapt aldoor, ja ze meldt zich wel elke drie uur maar dan slaapt ze direct na de fles eigenlijk wel weer in, ben ik niet gewend normaal is ze nog wel een uurtje wakker, en helemaal s'avonds dan is ze altijd wel druk maar nu slaapt ze alweer, zou ze wat mankeren? Moet wel zeggen, ze drinkt haar flessen leeg en lacht ook veel dus ze is wel tevreden! Iemand ervarning mee? Jette
hoi annette, Ik ben bang dat het inderdaad te veel is wil ook zo snel weer de oude zijn. het valt me heel zwaar vandaag helemaal waarom geen idee de tranen blijven maar stromen en het houdt niet op. heb echt een dip dag maar ja hoe is het met de rest? liefs miriam
Hoi Meiden, Hier een klein berichtje van mij. Ben gisteren naar de VK geweest en hebben het hartje gehoord. Was 140 slg pm en mijn baarmoeder hoogte was nu ter hoogte van 20 weken zei de VK! maw erg goed gegroeid. alleen wel smalle BM dus kan zich nog helemaal vormen. en daarbij 2e zwangerschap (eigenlijk 5e) altijd wat sneller. Bloedruk was ook goed 105/70 dus prima. Ik heb Denise voor het eerst meegenomen en heeft meegeluisterd. Ze vond het wel spannend en erg leuk! Ze geeft ook steeds kusjes op mijn buik! Miriam lees dat je vandag verdrietig voelt. Meid laat het ook maar gewoon stromen het moet er toch uit. Snap je wel, je wilt flink zijn en weer gewoon oude miriam zijn. Vergeet niet dat je vaak net zo lang of nog langer nodig hebt om alles te verwerken als het geduurd heeft. En dan heb je ook nog 2 MK ervoor gehad. Geniet van de goeie dagen en accepteer als je minder dagen hebt en laat het dan ook gaan. Ik omhels je met een dikke knuf! Anoek en Jette..meiden echte mama's al. Jullie doen het prima hooor. Bezorgdheid daar kom je niet vanaf als je papa en mama bent geworden. Maar het is echt zo kleine kindjes kleine zorgen grote kindjes grote zorgen...het is echt zo! Ik zit in de fase dat ik Denise meer los moet laten met spelen enzo....pfffft nou dat gaat ook niet 123 even. Van marla horen we geloof ik niks meer he....jammer zou fijn zijn even wat van je te horen. Hier trouwens last van stuitje bij lang zitten en ischias (naar de bil) ik hoop maar dat het wegtrekt. Gisteren erg last gehad van migraine en het is nog niet helemaal weg maar nu wel te doen. Gelukkig mag ik van de VK gewoon paracetalmol nemen! meiden, tot zover weer even. Liefs, Chantal
hey chantal, gefeliciteerd meis met de goede echo, alles prima voor elkaar dus, ga zo door meis! Denise vondt het zeker wel erg spannend om mee te gaan? liefs jette
Heey Chantal, leuk even weer iets van je te horen verder is het hier behoorlijk rustig het gaat al weer beter met me echt ups en downs maar ja soms heb je dat fijn meid dat de echo goed was echt geweldig begin je al te beseffen dat het nu goed gaat? o het is je ook echt gegund hoor vooral genieten hoor. hoop dat het nu al wat minder is met de ischias dat kun je er nu niet echt bij gebruiken. anette hoe is het met jou en met de kleine? dacht de enige die hier nog actief schrijven zijn jette en anette chantal en ik en soms corien mischien een optie dat jullie gewoon bij tussen realiteit en gedwongen positisme te komen schrijven daar zitten jette en marla en ik ook hoeft niet mag de anderen die niet zo actief zijn ook hoor. maar ja kijk maar knuf aan iedereen liefs miriam
heb jij ook een beetje het gevoel miriam dat het groepje uiteen valt? ik zou dat erg jammer vinden, we hebben zoveel aan elkaar gehad de laatste tijd! merk wel aan mezelf dat ik het wel moeilijk vindt omdat ik niet te veel over mijn ervaringen als moeder wil praten! liefs jette