dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lieve Neeke, hoe is het schilderen geweest? Ben je er nu klaar mee?

Oeeeeh Jette, foei zo maar kleine meisjes overvoeden! ;) (hihi)
    Gelukkig hebben jullie nu de oorzaak van het spugen gevonden. Famke heeft afgelopen woensdag een 2e DKTP en Pneu injectie gehad en eet nog steeds veel minder dan normaal en geeft ook veel meer melk terug. Zou dat nog van de injectie kunnen komen?
    Gaat het nu weer goed met de lieve Dominique?
    Waar ben je trouwens naartoe geweest?

Barbara, hopelijk heb je inderdaad mooi weer gehad.

Lieve Anoek, was dit een eenmalig veel huilen van Sarah, of huilt ze nog steeds relatief veel? Ik moet zeggen dat ik het nu veel moeilijker vind om alleen thuis te zijn, dus ik kan me voorstellen dat je baalt dat je vriend niet thuis is. Het is fijn om de zorg voor je kindje te kunnen delen. Ben je er goed doorheen gekomen? Is je verkoudheid inmiddels weg? Ik ga meteen even stemmen! Sarah for president! ;)

Famke wil niet aan de fles en dat geeft mij veel stress, waardoor mijn toeschietreflex het wel eens laat afweten (vooral aan de rechterkant) en dat levert ook weer stress op en zo zit ik in een negatieve spiraal naar beneden. Ik lijk wel obsessief bezig te zijn met Famke genoeg te eten geven. Moeilijk om die circel te doorbreken. Ook mijn baas was in eerste instantie niet echt cooperatief, maar is gelukkig wat bijgedraaid in een gesprek wat ik vrijdag met hem had.
    Toch is er een wondertje gebeurd: Famke heeft vanochtend 15 cc uit een flesje gedronken. Jippie! Wie weet komt het allemaal toch wel goed.

Liefs,
    Marla

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hardstikke goed marla, het begin is er van de fles.

Ja hoor marla dat komt van de enting, tenminste dat denk ik, dominique was van de tweede enting 2 dagen van slag, veel huilen, geirriteerd en moe dus dat zou best eens kunnen hoor!

Ja het gaat nu weer goedmet dominique, ze is alleen weer wat verkouden, dacht net dat ik er van af was, 1 dag nergens last van en vandaag wat hoesten en een loopneus en tranerige ogen, nou ja zal wel weer over gaan toch?
    Maar ja moet morgen eigenlijk voor haar 3e enting, maar als ze ziek is zullen ze toch wel niet gaan enten zeker?

jette

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Oh meiden, ik wil jullie snel een dikke knuffel geven en laten weten dat ik aan jullie denk.
    Ik heb op het moment te weinig tijd om te reageren, vandaag wil ik het grootst gedeelte van het werk afronden zodat ik morgen een afscheidsrondje door het bedrijf kan lopen.
    4 uurtjes zijn ook weer zo voorbij!
    Ik hoop dat de laptop eind van de week retour is, dan ben ik er vast weer ;)

Knuffels
    Minka

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Bah bah, Jette, vandaag moet Dominique weer ingeent worden. Als ze ziek is, dan doen ze dat inderdaad niet en slaan ze een maandje over. Sowieso vind ik dat ze er vroeg mee beginnen, al als de baby 2 maanden is. Had best wat later gekund.

Lieve Minka, jammer dat je het zo druk hebt. Trek je het nog een beetje met je zwangere buikie? Op het einde gaat alles niet meer zo makkelijk vond ik zelf, hoewel ik nog behoorlijk mobiel was. Succes met de drukte! Het schiet ECHT op bij jou!

Lieve Chantal, Corine en Mariaatje, gaat alles nog goed met jullie? Chantal, zit je nog lekker op je roze wolkje en weet je het geslacht van je kindje?

Lieve Miriam, ben je blij door dat wat de natuurgeneeskundige heeft gezegd?

Liefs,
    Marla

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Anette, kan het zijn dat de link niet werkt? Ik wil graag stemmen, maar het lukt niet!

Marla

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    hihihi, zwangerschapsdementie / laatste afrondwerkzaam-hedenstress!
    vorige berichtje gepost op verkeerde forum, maar meiden, jullie ook dikke knuf hoor

Liefs MInka

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha Minka, dat dacht ik al. Het was typisch een berichtje voor de andere meiden. Wel gezellig, hoor, overigens dat je langs kwam wippen.

Marla

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    marla, de link kan best niet werken maar het heeft ook geen zin om te stemmen, zag iemand met meer dan 200 stemmen en dat red ik niet meer. Dat wordt dus zelf gaan sparen.........
    En het huilen van Sarah, het blijft zo, ik weet me er soms geen raad mee. Vannacht is ze wel 2 uur stil geweest, en maar met de beentjes trappelen en huilen, heb haar bij me gelegd en toen viel ze in slaap, even en toen begon het weer, oko al lag ze bij me.
    heb ook maar even vrij gevraagd op het werk. Op tijd zijn lukte me al niet meer en om met 2 uur slaap te gaan werken?
    Ik weet ook niet hoe we het aan moeten pakken. Echt geen idee. Komt wel goed denk ik.

Liefs

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Lees ik nou goed dat je zegt dat ze vannacht WEL 2 uur stil is geweest, dat klinkt wel heeeel heftig. Ik kan me voorstellen dat je radeloos bent en dat je vrij hebt gevraagd op je wek. Dit trek je zo natuurlijk niet.
    Ik heb natuurlijk veel gemist en weet niet of je dit al onderzocht hebt, maar in de Kinderen of Ouders van Nu las ik een verhaal over een huilbaby die een koemelkallergie bleek te hebben. Daar kwamen ze pas relatief laat achter. Heb je dat al eens onderzocht? Zeker als ze zo met de beentjes trappelt... zou dat niet te maken kunnen hebben met pijn in haar buikje of zo?
    Echt heel akelig voor je en slopend. Alles valt nog zwaarder als je maar zo weinig kunt slapen.

Veel sterkte!
    Marla

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Heey marla, ik ben heel blij wat ze gezegd heeft en zie het ergens ook wel weer zitten maar er zit tevens ook een angst die ik niet goed kan beschrijven en ik ben gewoon zo bang voor herhaling omdat overhet algemeen als het zo laat nog mis gaat is er toch iets niet goed aan het kindje maar bij mij was ik niet heel zeg maar en danique was niks mis mee en dat maakt het eng want er is iets met mij ookal zeggen ze nu dat het goed is.

Maar ik wil positief proberen te blijven.

en anoek meid wat heftig allemaal zeg. pfff
    knuf

liefs miriam

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    marla, jep, 2 uur stil en toen sliep ze. Moet er wel bij zeggen dat dat gelukkig niet iedere nacht zo is.
    Sarah heeft reflux en heeft daar medicijnen voor. Ik denk dat ze ook overprikkeld was, waardoor weet ik niet maar het is een druk persoontje. Wil alles zien, alles in de gaten houden (goh van wie heeft ze dat?).
    Maar vannacht had ze denk ik lat van de darmpjes, ik heb het kdv gebeld met de vraag hoe het ging en ze was vanochtend nog onrustig maar na een volle luier ging het beter. Dus misschine buikpijn gehad, geen idee, ze heeft wel bij me gelegen, op het kussen met mijn hand op haar buikje.
    Verder is het echt een hele lieve meid hoor, als ze helemaal in haar hum zit lacht ze de hele dag.
    Maar ja, misschien ook een sprongetje?

Miriam, ik begrijp dat je er tegenop ziet om weer opnieuw zwanger te worden, er is ook heel wat gebeurd. Maar als je er aan toe bent ga je er weer helemaal voor. Je wordt extra in de gaten gehouden. Ik denk wel dat het een zwangerschap zal zijn met veel zorgen want het blijft toch in je hoofd zitten. Maar ik weet zeker dat het helemaal goed komt. ECht waar. Dikke knuf

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoe gaat het nu met sarah, anette?

Dominique is ziek, verkouden, vreselijk hoor je kleintje ziek te hebben, zeheeft nu twee nachten behoorlijk gehoest, niet gehuild gelukkig.
    Ik smeer luuf en ze krijgt druppels van vsm.
    Gisteren moest ze naar het CB daarhebben ze direct even geluisterd, er zat relatief veel slijm maar geen ontstekingen.
    Ze moet het als het ware zelf ophoesten.
    Ik zat te denken om haar voor de nacht een paracetamol zetpilletje te geven, iemand hier ervaring mee of dit helpt?

Jette

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dank je meid knuf terug heb even niet veel tijd en moet nog veel dingen doen dus wou even laten weten dat ik zeker met jullie mee lees

jette meid geef je kleintje een extra knuf van me zodat de verkoudheid snel weg is.
    liefs miriam

15. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Lieve Meiden,
    Daar ben ik weer. En laat ik nou echt in de veronderstelling zijn stellig he dat ik al een berichtje heb achtergelaten nadat ik bij VK ben geweest! meer zie niets terug. Heb julllie verhalen en snel gescand!

Miriam. Ik begrijp je angst heel goed maar probeer het eens om te draaien! De kans dat het nog een keer gaat gebeuren is echt heel klein zo gering...daar benik echt van overtuigd! Dat bestaat niet ook niet alleen toch weer bij jou! Geloof me maar! Go for it! Je wordt ook nog eens goed in de gaten gehouden. Garanties zijn er niet maar die heeft niemand! Probeer het eens zo te bekijken!

Anette ach lief volgens mij heb je het heel zwaar! Ik heb in het begin van denise ook erg geworsteld vooral ook dat het voor de man niet zoveel veranderd voor de vrouw des temeer. Ook al deed hij veel de verdeling en balans was er niet en voelde niet ok. Hebben daar heftige strijd over gehad maar zijn er goed uitgekomen. Praten praten praten! En vergeet ook niet je hormonen meid. Je H spiegel gaat van sky high tot the bottom en werkt enorm!

marla fijn dat je er weer bent. Ik las net een stukje in wij jonge ouders van juni. Vraag aan een deskundige van kind wil niet aan de fles. Stonden praktische tips in (speen warm maken en speen beetje borst voeding op doen e.a.) lees het maar eens wie weet helpt het! Enne ja we weten wat het wodt. Kijk maar in mijn album ;)

Jette paracetamol kan wel helpen hoor. Maar persoonlijk was ik er wat voorzichtiger in. Wat vaak goed helpt is een rauwe ui naast het bed. (daarna goed luchten want ruikt enorm) Het matras iets verhogen met kussen eronder. Vaak is het maar 1 of 2 dagen dat ze slecht slapen! Soms moet je daar als mama of papa even doorheen!

Update: bij de VK was alles goed. Bloeddruk 120/60. Dus prima. Baarmoeder had groeispurt gemaakt en even blijven aankijken hoe het zich blijft vormen. Ik hoop dat het stabiliseert natuurlijk! Verder nog steeds alles lekker alleen op het werk momentel erg erg erg druk...zucht. volgende week hoop ik het rustiger te krijgen!
    foto moet ik nog doen. misschien vrijdag!

ga nog even lekker op de bank uitrusten haha!

Liefs
    Chantal

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    chantal, alles goed lees ik, heel fijn. En die groeispurt lijkt mij vrij logisch maar ik weet het ook niet hoor. Ben geen vk. Zeiden ze er iets over dan?

Ik moet eigenlijk gaan koken maar Sarah ligt in ons bed te slapen, ze was zo aan het miepen en ik had zo´n hoofdpijn dat ik haar maar even bij me heb gepakt, ze viel meteen in slaap, nu durf ik niet naar beneden bang dat er iets gebeurt.
    Vriend is nog niet thuis en we krijgen dadelijk bezoek, had ie even niet aan gedacht... dus van dat koken komt ook niet veel vrees ik.

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey chantal een groeispurt hmmm ja dat had ik ook hoor, ik was op het laatst echt mega, maar vanaf het begin zeiden mensen al tegen me of ik niet twee kindjes kreeg!

Dominique heeft vannacht goed geslapen, heb haar voor de nacht een zetpilletje gegeven ze heeft 2x goed gehoest en daarna doorgeslapen tot vanmorgen kwart voor zes.
    Waarom zijn mensen zo huiverig voor paracetamol? Het lijkt me toch beter dat ze doorslaapt dan dat ze aldoor ligt te hoesten?

Tast het hun weerstand aan als je paracetamol gebruikt?
    In de bijsluiter staat dat je het mag gebruiken bij verkoudheid, griep, etc.

Anette, valt niet mee voor jou he? Lijkt me erg zwaar hoor zoals het bij jullie gaat, ik hoop dat er snel wat verbetering in zit!

Liefs
    Jette

18. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Jette ik had het idee dat jouw meisje eigenlijk nog maar een paar weekjes is maar ze is gewoon al bijna 4 maanden, lees ik ! Sja dan zou ik dat misschien ook wel gedaan hebben. Paracetamol kan geen kwaad zeggen ze maar als ze echt nog zoo klein zijn zou ik het niet zo snel doen puur gewoon vanuit sja weet niet ...het nog te klein vinden voor mediciijnen ofzo en daarbij de gewenning misschien wel waardoor het straks niet meer zijn werk genoeg doet.

Oja trouwens vergat te zeggen dat toen VK met doptone op buik drukte gelijk een mooie harstlag hoorde... pfft gelukkig. Maar ik was er niet zo heel erg bang voor omdat er genoeg beweging in de buik te voelen is!

Liefs,

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja joh de tijd gaat snel he al weer vier maanden time fly's niet normaal meer, :) ja nou ik ben niet zo bang voor de paracetamol, gewoon s'nachts dat ze lekker kan slapen, zit trouwens wel te denken om haar morgen niet naar de creche te doen, ik had vanmorgen gebeld en ze kan er gewoon terecht, er zijn zoveel kindertjes verkouden zei de leidster nog, ja daarom juist! hi hi hi!

super chantal de hartslag heerlijk meid, ga zo door!

jette

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o chan wat gaat het mooi bij je
    en 23 weken alweer geweldig voor je
    ik moet altijd nu wachten tot iemand over die 22 weken heen is en dat ben je dus nu ga ik er ook van genieten dat het goed is en blijft gaan hihi

maar tjee wat is het snel gegaan zeg o de tijd neemt echt grote sprongen

jette, ik zou denk ik oook niet bang zijn om paracetamol te gaan gebruiken en net wat je zegt ze is al 4 maand he

gr, miriam

Deel Deze Pagina