dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Allereerst; inderdaad, lieve meiden die nog niet zwanger zijn, ik hoop echt dat mijn berichtje jullie niet te veel pijn doet. Is absoluut niet mijn bedoeling geweest en ik weet gewoon hoe groot het verlangen van iedereen is (geweest).

Ahum, oeps, Barbara, heb ik even over jou mail heen gekeken. (bloos, schaam)
    Je krijgt het nog drukker met je webshop. Ik heb toch de queen's choker ketting besteld. Ik vind hem zooo gaaf. En verder heb ik de Green Swarovski Bracelet besteld, die vind ik ook helemaal te gek. Ik heb trouwens nog geen bevestiging in mijn inbox gezien. Mocht er iets fout zijn gegaan met de bestelling, laat het me dan weten!
    Ik kan me echt voorstellen dat er heel veel werk in die parelketting is gegaan. Hij is ook heel bijzonder. Het is niet zo dat ik een dikke nek heb, maar misschien staat dit type ketting beter bij vrouwen met een hele ranke nek (en ik heb een gewoon formaat, maakt mij misschien wat grof).

En Barbara, hoe gaat het nu met jou? Heb je de miskraam een beetje kunnen verwerken? Denk je er nog veel aan? Bij mij spookte het eigenlijk continu door mijn hoofd totdat ik opnieuw zwanger raakte en zelfs toen dacht ik er nog veel aan.

Ja Jette, ik kan me voorstellen dat je bang bent dat er te veel opgerakeld wordt bij Jetteman als er in zijn verleden gespit wordt, maar anderzijds kan het ook best goed zijn om de confrontatie aan te gaan. Misschien maakt het het uiteindelijker makkelijker voor Jetteman.
    Hoe is het bij de HA gegaan? Hoop zo dat de HA hem verder kan helpen!
    (dat van dat rekken en strekken herken ik ook bij Famke. Echt een klein minimensje).

Wij gaan trouwens op 27 juni een weekje naar een huisje op de Veluwe. We kunnen niet ver weg, omdat ik BV geef en helaas alleen liggend voedt. Ik grapte al tegen Marlaman dat we dan maar een tussenstop langs de kant van de snelweg zouden moeten maken en dat ik dan wel op het dak van de auto zou voeden. ;)
    Ik ben trouwens benieuwd of alle spullen in onze peugeot 206 passen.
    Gaat hier nog iemand op vakantie binnenkort en waarnaar toe?

Liefs,
    Marla

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Barbara, ik heb de bevestigingsmail ontvangen en inmiddels betaald. Ben erg benieuwd!

Marla

3. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Hoi Marla,

Heb je een PB gestuurd.
    Met mij gaat het goed hoor,denk niet continue aan de miskraam.Valt natuurlijk wel tegen dat ik de eerste 2 keer meteen de eerste keer aantelde en nu niet,maar daar zal vast een rede voor zijn.Geduld zullen we maar zeggen.Het is voorspeld dat ik in september aantel dus ben benieuwd!Ik denk wel dat als ik zwanger ben ,je de eerste tijd tot de eerste echo onzeker bent.Maar ja,dat zal iedereen wel gehad hebben na een miskraam.

liefs barbara

4. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    dan is het goed,marla

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Barbara, ik was de eerste keer in de tweede ronde zwanger geraakt en de tweede keer (van Famke) in de 7e ronde (eigenlijk zelfs de 8e ronde, omdat ik de eerste ronde niet zwanger mocht worden vanwege een dubbele curettage). Achteraf denk ik ook dat het een reden had. Ik was er toen nog helemaal niet klaar voor en moest eerst de MK verwerken.
    Zou gaaf zijn als je in september zwanger zou raken. (liever wat eerder natuurlijk, maar september schiet ook al weer op).
    Ik was de eerste 12 weken heel erg onzeker en kon pas echt genieten van mijn zwangerschap na de 20-weken echo.... Je beseft je maar al te goed dat het mis kan gaan en die angst zat er bij mij althans heel erg in.

Liefs,
    Marla

6. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Inderdaad voorheen ging je er niet vanuit dat het bij jezelf mis zou gaan.Nu besef je veel meer dat het kan.De schrik zat er bij mij bij de 2de x toch wel in vanwege het ernstige hellp-syndroom dat ik bij jesper gehad heb.Dus ik denk dat ik ook erg onzeker ben de volgende zwangerschap,je loopt zo toch wat deuken op.En september...ach is inderdaad vrij snel ,dat zou betekenen dat ik dan ongeveer juli uitgeteld ben,dus mooi weer!Jesper was een maand te vroeg geboren,in juni.Dat was wel lekker met zwangerschapsverlof.

groetjes barbara

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi marla,]

nou jetteman is gisteren bij de huisarts geweest, heeft zijn verhaal gedaan en was dus ook weer emotioneel, was natuurlijk ook nog moeilijk omdat hij het verhaal in het duits moest doen.
    Nou ja de huisarts stelde voor om hem op te laten nemen :confused: maar dat wilde jetteman natuurlijk niet!
    De HA gaf wel aandat ze dit vaak uit voorzorg deden omdat het moeilijk is in te schatten of iemand die neigt naar overspannenheid soms ook de neiging heeft om zichzelf wat aan te doen.
    Jetteman heeft hem verzekerd dat dit bij hem niet het geval was.

De HA vermoedde toch echt dat het met zijn verleden te maken heeft waar hij nu zo veel problemen mee heeft, dit van zijn werk is de vaakgenoemde druppel.

Het is zogegzegd vijf voor 12 terwijl 12 uur dus niet goed is.
    De HA heeft hem op zijn hart gedrukt dat hij hulp moet zoeken, niet naar een psychiater maar meer naar een psycholoog.
    Om alles weer wat helderder te zien en dingen te verwerken.

We hebben het gisteren goed doorgesproken en hij gaat die psycholoog proberenwaar ik gisteren over sprak, kijken of jetteman zich hier prettig bij voelt.
    Nu die man nog te pakken zien te krijgen!

Nu ishet niet zo dat hij als een zielig hoopje mens op de bank hangt, gelukkig niet, maar we hebben wel een aantal afspraken gemaakt.
    Hij gaat zich niet meer bemoeien met zaken die ik kan afhandelen voor zijn bedrijf, administratie, betalingen, etc.
    Als hij s'middags in zijn bus stapt is het werk gedaan, geen telefoontjes meer, geen gesprekken over de situatie, vrij is vrij.
    Proberen positieve dingen te doen en relaxter proberen in het leven te staan.

Daar kan hij eerst eens mee aan de slag zal wel erg moeilijk worden, maar hetis het proberen waard!

Liefs
    Jette

8. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Jette,wat een toestanden allemaal.Hoop dat hij baat heeft bij die psycholoog.Sterkte ermee!

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja baal er ook echt van, dacht ik dat we net alles op de rit hadden, mijn moeder die hardstikke goed gaat, dominique wat goed gaat, krijgen we dit weer, het leven is soms echt een aaneenschakeling van teleurstellingen en verdriet met af en toe een zonnestraal, terwijl het andersom zou moeten zijn!

Maar goed ik probeer positief te blijven!

Jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Oh help, Barbara, heb jij zelfs het Hellp-syndroom gehad? Dat is echt heel ernstig. Mijn zus had zwangerschapsvergifting en dat was al behoorlijk heftig op het laatst, maar Hellp is gewoonweg gevaarlijk voor moeder en kind, toch, als ik het goed heb begrepen? Hoe zijn je kansen daarop bij een tweede zwangerschap? Heb je het daar al over gehad? Ik snap echt dat je je daar zorgen om maakt....
    haha, juli is een hele mooie bevaldatum (en je hebt "altijd" mooi weer op je verjaardag).

Goh Jette, opnemen is wel meteen erg "grundlig" en volgens mij totaal overbodig. Laat hij inderdaad eerst maar eens met een psycholoog praten, dat zal hem vast goed doen. Als Jetteman zich wat zou aandoen, dan had jij dat vast al gemerkt, toch?
    Ben heel blij dat Jetteman ook graag hulp wil, dat is in ieder geval het begin. Nu maar hopen dat hij ook echt over de dingen die in zijn verleden zijn gebeurd, praat, zodat hij dit kan verwerken. Wel heel goed dat jullie stappen hebben ondernomen!

Voelt hij zich zelf goed bij jullie afspraken? Het lijkt mij zelf wel moeilijk om niet over het werk te praten na werktijd, als daar iets vervelends is gebeurd, maar ik moet altijd juist mijn verhaal kwijt en daarna kan ik het beter achter me laten, dus dat is misschien toch anders. Ik hoop echt dat Jetteman snel weer de oude wordt!

Echt lieve Jette, het komt vast allemaal weer goed. Ik kan me wel voorstellen dat je het leven even als een aaneenschakeling van ellende ziet, maar misschien moet je dit nog zien als een overblijfsel van die tijd en zorgt dit er juist voor dat jullie een rottige periode kunnen afsluiten.

Liefs,
    Marla

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Klopt marla, het is voor hem ook moeilijk, ik heb hem ook niet verboden om over zijn werk te praten maar opwinden er over, en kwaad worden dat heb ik hem wel verboden, ik probeer hem zo veel mogelijk te ontzien!

nou ik heb een afspraak voor hem gemaakt met de parapsycholoog, as. dinsdag avond kan hij om 7 uur terecht.
    Hele aardige man voor de telefoon, hij werkt met accupunctuur en dacht dat hij de spanning snel voor jetteman kon wegnemen op die manier.
    Ook gaf hij zeolf aan dat we in het heden leven en die zaken eerst moeten aanpakken, of het dan noodzakelijk is om nog naar het verleden te kijken laat hij aan jetteman over en de verloop van de gesprekken.
    Lijkt me erg goed!

Nee jetteman doet zichzelf niets aan, als hij iets onderneemt is het dat hij niet meer aan het werk gaat dat is het enigste.

Jette

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Wow, Jetteman kan gelukkig als snel bij de parapsycholoog terecht en hartstikke fijn dat jij zo'n goed gevoel bij de man hebt. Sowieso klinkt de aanpak die hij voorstelt heel goed: eerst het meest dringende en daarna het aan Jetteman overlaten of hij in het verleden wil duiken. (toch lijkt me dat sowieso wel goed, zodat je niet de hele tijd tegen hetzelfde aanloopt, maar goed, dat zal de parapsych vast wel goed aanvoelen, net als Jetteman). (is niet betweterig van mij bedoeld, hoor, ik probeer alleen maar mee te denken ;))

Marla

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ben het helemaal met je eens hoor marla dus je komt niet betweterig over hi hi hi.

Nee heb er een goed gevoel bij, was graag met hem mee gegaan maar hij moet om zeven uur s'avonds is net bad tijd voor dominique en bed tijd, dus dat wordt moeilijk, mijn moeder past al de hele dag op dus die kan ik ook niet vragen, is misschien ook maar beter dat ik niet mee ga, dan bemoei ik me er weer te veel mee hi hi hi!

jette

14. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Jette,fijn dat je man zo snel terecht kan.Hoop dat hij er baat bij heeft.

Marla,inderdaad hellp kan dodelijk zijn voor moeder en kind.Daarom is jesper ook een maand eerder gehaald met de keizersnee.Een paar dagen later en we waren er allebei niet meer geweest.Mijn nieren werkten bijna niet meer en ik had geen bloedplaatjes meer die zorgen voor de stolling van het bloed.Heb toen ook direct bloedplaatjes van een donor gehad voordat de keizersnee kon beginnen.Was wel heftig allemaal hoor en ik was echt doodziek.Bij een volgende zwangerschap is de kans weer heel groot,maar dan zou het in een mildere vorm zijn en later als de vorige keer.En tja,ik blijf natuurlijk streng onder controle in het ziekenhuis.Gelukkig ben ik nuchter en durf ik een volgende zwangerschap wel aan.

liefs barbara

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tjonge barbara dat klinkt wel heftig, maar zoals je zegt je blijft natuurlijk wel onder zeer strenge controle, maar meis pffff isniet niks!

jette

16. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jaaaa Jette, misschien is het inderdaad wel goed dat Jetteman alleen met de parapsych praat, maar ik begrijp wel dat jij het liefste mee was gegaan en razend benieuwd bent. Dat zou ik ook zijn. Gelukkig staat het weekend voor de deur en heeft je man even 2 dagen niets te maken met zijn werk. (joehoe!)

Jeetje Barbara, jij hebt dus wel wat meegemaakt tijdens de zwangerschap van Jesper. Lijkt me ook voor jouw man een hele stressvolle tijd geweest, als je ziet hoe doodziek je vrouw is en hoe kritiek de toestand is! Ik meende inderdaad ergens gelezen te hebben dat de kans op in ieder geval zwangerschapvergiftiging de tweede keer wat kleiner is. Het is wat Jette zegt: gelukkig maar dat ze je dan zo goed onder controle houden.... (in het ziekenhuis krijg je wel vaker een echo, dus elk nadeel heb z'n voordeel, zeg maar ;)).

Ik ben zo blij dat mijn BV inmiddels weer een heel stuk beter loopt. Ik heb gelukkig geen neusspray meer nodig om de toeschietreflex op te wekken en kan weer genieten van de BV. Ik voed Famke nu volledig op vraag en de ene dag kan ze rustig 4 uur zonder voeding, terwijl ze vandaag maar liefst elke 2 uur honger lijkt te hebben. Ze groeit ook goed.

Liefs,
    Marla

17. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Gelukkig wisten wij niet hoe ernstig het was allemaal,dat hoorde we pas na de keizersnee,dat was maar goed ook anders had mijn man me niet rustig naar de ok laten gaan.Wel jammer was dat het onder algehele narcose moest.Dus veel weet ik gewoon niet,en dat is raar.

En inderdaad in het ziekenhuis krijg je iedere keer een echo dus dat is wel leuk.

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    zo meiden meiden wat is er veel geschreven en helaas niet echt leuke dingen

tjonge jonge jette eerst maar even op jou reageren meid meid meid wat moet het voor jou zwaar zijn en voor jetteman ook intens zwaar, ik hoop dat hij baat heeft bij de behandeling en dat hij toch meer zonnestraaltjes gaat zien.

ook voor jou is het onwijs zwaar en net wat je zegt het blijft maar door gaan en door gaan er komt geen einde aan. bah

dikke knuf en ik vind het sterk wat je schrijft en goed er gaat nu verandering komen let maar op.

bar tjee wat is dat eng zeg maar wat praat jij er knap over sterk hoor, maar pfff het lijkt me echt geen pretje petje af daarom voor jou en je strijd vaardigheid om opnieuw zwanger te worden ( heb geld overgemaakt)

marla meid heerlijk om je weer zoveel hier te zien hoor en fijn dat het weer beter gaat met voeden het lijkt me toch best eng allemaal als het niet gaat zoals je gedacht zou hebben

anoek hoe is het met jou? en met de kleine

en corien hoe gaat het met jou ?

mariaatje is volgens mij ruim in de 20 weken nu zwanger dus gaat goed met haar voor zover ik weet zal wel eens gaan zoeken en vragen naar een update

vandaag niet mijn dag niet kwa de wachtbank of zo althans niet bewust maar ik was op moe en kort door de bocht zoals we zeggen niet echt vriendelijk dus.
    Op het werk ging het niet lekker en ik had de tranen achter mijn ogen prikken was er even helemaal klaar mee en waarom geen idee sloeg nergens op, toen ik thuis kwam zat mijn vriendin er en bart en keken me aan van oei wat heb zij dan ik zo ik ben pis chagerijnig dus laat me maar even en toen zegt mijn vriendin het is wel iets ernstigs of niet en dat was de laatste druppel kon mijn tranen even niet tegen houden toen ze er uit waren was het ook weer goed gek is dat he.

nou ja het is nu eenmaal zo fijn weekend meiden
    gr miriam

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    zico die hier ook wel eens poste is nu 23 weken zwanger en mariaatje 22 weken en 5 dagen dus ze zitten heel dicht bij elkaar leuk he
    ben blij voor beide dames

20. barjes

barjes Actief lid

1 feb 2008
    266
    0
    0
    veghel
    Ach miriam,

ik houd mezelf altijd maar op de been,met de gedachte dat het altijd nog erger kan.Ik vind bijvoorbeeld wat jou is overkomen veel erger!

Ook jesper heeft al 2 oogoperatie's achter de rug en die word volgende week pas 2.Maar als ik dan een gehandicapt kind in de rolstoel zie vind ik dat veel erger.Ik denk dat ik wel moet anders was ik nu al overspannen geweest.

liefs bar

Heb je betaling nog niet binnen.

Deel Deze Pagina