Hoi meiden, Even een tijdje afwezig geweest weer aan het werk enzo.... Ook ik ben inmiddels gestopt met vloeien zo'n 5 dagen geleden.Kan ik na de curretage op 28 december nu gisteren, op 9 januari al een eisprong hebben gehad? Had gisteren opeens gedurende een minuut ofzo heftige stekende pijn in buik en onderrug wat ik nog nooit eerder heb gehad. Verder nergens last van gehad. Kan ik er trouwens vanuit gaan dat het vloeien definitief is gestopt nu het 5 dagen is uitgebleven?(had nog wel 1 dag tussendoor een beetje bruin maar das inmiddels ook al weer 2 dagen geleden. Hoop dat het echt een eisprong was.... dat zou beteken dat ik over 2 weken weer ga menstrueren! Het zou leuk zijn als we strakjes met zijn allen tegelijk zwanger blijken te zijn.. Groetjes Annie
Meiden, allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie lieve woorden omtrent mijn schoonvader! Dikke knuffel voor jullie! Gisteren ging het boven verwachting goed met hem. Hij had geen koorts meer, en "praatte" zelfs behoorlijk veel, ook al konden we er nauwelijks wat van maken, behalve dat zijn benen zeer deden. Als het nog zo goed gaat, dan wordt hij vandaag in een rolstoel in de woonkamer gezet, zodat hij wat meer prikkels krijgt en geen doorlegplekken ontwikkelt. Hoi Corien, Gaaf zeg, dat jullie naar Brugge zijn geweest: dat is echt een mooie stad. Wel een enorm eind rijden vanaf Friesland. Wij wonen maar een uur rijden van Antwerpen af (incl. parkeren) en zijn dus nog wel eens in Belgie te vinden. Vind ik altijd een erg leuk land, met hele mooie steden, althans in het Vlaamse deel. Vorig jaar zijn we in maart een weekendje in Gent geweest. Dat is bijna een nog leukere stad dan Brugge. Het leeft iets meer, en ze hebben erg leuke cafe's, ook belangrijk . Wat balen, zeg, dat het met je moeder lichamelijk wat minder gaat. Ze klinkt mij wel als een heel sterke en positieve vrouw in de oren en is zo erg dat haar geest het van haar lichaam lijkt te verliezen. Datzelfde geldt voor jouw vader, Neia! Heel erg veel succes bij de oncoloog volgende week! En Neia, bedankt voor het duimen! Hopelijk helpt het. Ik probeer het allemaal maar een beetje over me heen te laten komen, en niet op zoek te gaan naar mogelijke symptomen. Maar het is wel spannend, op een leuke manier! Super dat het vloeien bij jou gestopt is en dat je pijn ook al veel minder is. Kan nog wel even duren,voordat deze helemaal weg is, maar het gaat toch de goede kant op. Moeilijk voor je om te zien dat je vriend of man het nu zo moeilijk heeft. Onze mannen houden zich altijd sterk, en dan vind ik het extra erg dat ze zich zo verdrietig voelen. Het komt er nu natuurlijk bij hem uit. Zijn droom is ook uit elkaar gespat. Ik hoop dat jullie snel weer zwanger zijn! Hey Chantal, ik weet wel bijna zeker dat je je eisprong hebt gehad: die pijn, die je altijd voelt, in combinatie met dat vruchtbare slijm, dat kan gewoon niet missen! Jippie, dat betekent dat je waarschijnlijk eind janueri voor het eerst weer ongi wordt. Je kunt dan altijd even bellen of dat onderzoek op 5 februari nog door moet gaan. Kan me voorstellen dat jij dat gefrunnik aan je lijf ook wel beu bent. En heel erg veel funklusplezier toegewenst! Is goed voor de voornemens voor het nieuwe jaar om wat af te vallen: het schijnt nl. goed te zijn voor de calorieverbranding Annie, fijn dat het vloeien bij jou ook is gestopt: dat is een erg goed teken. Ik zou het nog een paar dagen aankijken, als ik jou was, voordat ik zou klussen, totdat je zeker weet dat je geen bruinverlies meer hebt, en de baarmoedermond echt gesloten is. Maar dat is mijn persoonlijke mening, ik speel nl. liever altijd op safe. Het zou wel erg snel zijn, maar je zou in theorie weer je eisprong hebben kunnen gehad. Had je ook vruchtbaar slijm? En Hommeltje, mocht je dit lezen, weet dan dat ik aan je denk! Liefs, Marla
Even voor jou, Annie, ik heb gisteren jouw berichtjes gelezen en heb daarna nog best veel aan jou gedacht. Ik vroeg me af of je wel eens hebt laten onderzoeken waarom je moeilijk zwanger wordt? Ikzelf heb iui=-behandelingen gehad voor de zwangerschappen van mijn twee dochtertjes. Toendertijd heb ik me laten vertellen dat sommige vrouwen eens in de zoveel jaar zwanger worden. Bij mij is dat dan blijkbaar eens in de vier jaar. Ik ben dus nu ook zwanger, na vier jaar proberen, en mijn eerste kreeg ik ook na vier jaar. Mijn tweede dochter heb ik gekregen op een natuurlijke manier, dat ik zwanger was bleek twee dagen voor de kijkoperatie. Voor mijn tweede hebben we 'geklust' vanaf al dag 7 tot het hele einde van de cyclus, om de andere dag. De ene dag smorgens, de andere dag savonds. Dit was een tip die ik had gelezen bij "Ouders Online". Ik weet niet, ik zag dat je ook nog zo jong bent, het lijkt me dat het toch eens moet lukken bij je ! (Zelf ben ik al 42). Geef de moed asjeblieft niet op, je lichaam heeft al bewezen dat het wel zwanger kan worden dus ! (Ik hoop dat je mijn mailtje niet al te brutaal vind, maar ik bedoel het goed, ik leef met je mee !)
@Marla... Fijn dat het beter gaat met je schoonvader, ik reageer niet zo vaak maar ik lees (en leef) wel met je mee, met iedereen hier trouwens... Zaterdag ben ik al een week gestopt met vloeien, met 1 keer bruinverlies maar dat was echt maar 1 streepje... zou ik dan al weer mogen klussen dit weekend? Denk het wel toch.. ik heb behalve die ene keer deze week, vanaf de curretage namelijk ook helemaal geen buikpijn gehad... Over die eisprong.. ik heb nooit iets gemerkt van vruchtbaar slijm en nu ook niet. Ik weet wel dat het draderig ofzoiets moet zijn. @Vogi...Ik vind het niet brutaal van je hoor, ik vind het fijn dat je meeleeft. Wat leuk voor je dat je al 2 dochtertjes hebt! Tja ik weet het niet ik ben 6jaar geleden 1 keer zwanger geweest en dat is een miskraam geworden en nu was ik dus weer zwanger en weer een miskraam. Tussen die zwangerschappen heb ik eerst ongeveer 2 jaar anticonceptie gehad (implanon) en daarna 4 jaar geprobeerd zwanger te worden wat niet gelukt is. En toen dus opeens wel..(andere partner) dus misschien was de combinatie van mij en mijn vorige partner gewoon niet zo goed. Van hem ben ik namelijk nooit zwanger geweest. Ik temperatuurde ook niet ofzo, ik probeerde het gewoon elke keer rond de 14e dag van mijn cyclus. Ik heb in het verleden wel een ernstige eierstokontsteking gehad en d8 misschien dat ik daar onvruchtbaar van was geworden. Nu weet ik in ieder geval wel dat ik nog zwanger kan worden! Ik denk wel dat ik verminderd vruchtbaar ben en omdat je na een zwangerschap wel vruchtbaarder schijnt te zijn dan normaal ga ik het wel weer gelijk proberen. Ik kan deze kans niet laten liggen en ga dus ook niet w8en tot ik weer een menstruatie heb gehad. Groetjes Annie
Hoi Annie, wat lief van je dat je zo meeleeft! Je bent een schat. Het ging gisteren zelf nog weer wat beter dan woensdag met mijn schoonvader. We zijn hier erg blij mee. Hoe gaat het nou met jou, geestelijk gezien, dan? Kun je het een beetje van je afzetten? Houd je toch nog hoop voor de toekomst? Wel doen, hoor! Het is toch wat Vogi zegt, je kunt in ieder geval wel zwanger worden. Ik zou gewoon weer lekker klussen als ik jou was. Het lijkt erop dat je echt gestopt bent met vloeien. Het is net wat je zegt, je moet profiteren van je toegenomen vruchtbaarheid. Ik hoop echt dat je relatief snel weer opnieuw zwanger bent! Liefs, Marla
Marla; Nog 7 dagen! Sorry, maar ik leef echt met je mee! En je weet maar nooit toch? Misschien helpt het . Is dit nu de 2e normale ronde na je MK of de 1e? Wat fijn dat het met je schoonvader wat beter gaat zeg. En wat goed dat hij in de woonkamer wordt gezet, dat zal hem vast goed doen. Annie; Ik hoop echt voor je dat het je eisprong was. Want ja dan..........wordt je weer normaal ongie. En als ik jou was zou ik ook niet wachten hoor, als het mag, gelijk gebruik maken van deze maand! Chantal; Zoooooooooo die eisprong van jou is inderdaad wel erg duidelijk. En dan geldt ook voor jou dat je weer snel ongie wordt! Hopelijk mag ik jullie snel volgen! Wij hebben gewoon afgesproken dat we even 1 maand lekker gaan sexen , zonder echt te klussen. En dan zien we volgende maand wel weer verder. Leuk dat jullie gaan funklussen! Ik ben benieuwd hoe dat bevalt! Corien; Oe lekker Brugge. Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. X Neia
Wow, Neia, wat lief van je, terwijl je het zelf ook zo ontzettend moeilijk hebt. Geweldig dat je toch zo kan meeleven. Dikke knuffel voor jou. Dit is mijn 2e echte ronde na de miskraam, en mijn derde cyclus, maar de eerste ronde mocht ik dus niet zwanger worden. Goed van je om er deze ronde zo relaxed mee om te gaan, en jezelf een adempauze te gunnen. Geniet van elkaar. Bij ons was het bij de eerste keer na de miskraam lang geleden dat we voor het laatst geklust hadden, omdat ik me zo beroerd voelde tijdens de zwangerschap. Alhoewel, we hebben toch nog genoeg geklust aan het begin van de zwangerschap, omdat ik toen nog niet wist dat ik zwanger was. En hoe gaat het met jou? Ben je nog erg verdrietig? En je man, voelt hij zich al wat beter? Heb je al tekenen van de eisprong? Ik hoop maar dat het met jou vader ook nog lang "relatief" goed mag gaan. Liefs, Marla
Marla; Tuurlijk leef ik met je mee! En mijn duimen blijven draaien hoor. Zijn je cyclussen weer hetzelfde als voor je MK? Of onregelmatiger? Maar volgens mij heb je om de dag geklust toch? Dus dan moet het toch snel lukken! Met mij gaat het redelijk. Ik heb het idee dat ik nu goed met m'n verdriet om kan gaan. Dat komt volgens mij ook omdat ik nu geen pijn en bloedverlies meer heb. Mijn man en ik hebben allebei onze momenten dat de tranen stromen maar dan kunnen we elkaar gelukkig goed steunen. We hebben een klein engeltje gekocht voor ons kleine engeltje. En daar kijken we iedere ochtend en avond naar. Misschien een beetje gek, maar het helpt ons wel. Verder ben ik nu erg verkouden. BAH . Hopelijk gaat het snel over. Volgens mij heb ik vorig weekend mijn eisprong gevoeld; 3 dagen steekjes gehad. Maar wel weinig vruchtbaar slijm. Hopelijk is mijn lichaam snel op orde. Nog 6 dagen! X Neia
Hoi Neia, laten we hopen dat jouw duimen geholpen heeft. Alhoewel, ik had vanochtend 4 hele kleine pukkeltjes en sinds mijn curettages heb ik hier op bepaalde tijdstippen in de cyclus last van. De vorige cyclus dus ook vlak voordat ik ongi werd. Ben dus bang dat het deze ronde niet gelukt is. Nou ja, ik weet het pas zeker, als ik het bloedverlies zie! Mijn eerste cyclus verliep best wel raar: ik had nog wel eens wat bloedverlies tussendoor, en kon mijn eisprong niet herkennen uit mijn cervixslijm. De tweede cyclus verliep al wat beter, maar ik verloor een week voor de eisprong een flinke plens bloed. Ik merk dat mijn lichaam zich in deze ronde weer verder herstelt heeft. Ik had dit keer maar een minibeetje bloedverlies een week voor de eisprong, dus wie weet heb ik hier de volgende ronde helemaal geen last van. Ik kan nog niet goed zeggen of ik onregelmatig ben. Ik had voor de miskraam 2 cycli van 28 dagen en zit nu steeds rond de 35 dagen. Ik weet niet goed of dit zo blijft, of dat mijn cyclus weer korter wordt. Oh Neia, als jij denkt dat je vorig weekend je eisprong hebt gehad, dan zou je zaterdag of zondag ongesteld moeten worden. Spannend. Ik merkte zelf dat ik de miskraam al veel beter achter me kon laten, toen ik weer ongesteld was geworden. Je hebt dan het gevoel dat je lichaam het allemaal weer goed oppakt en dat je weer zwanger kunt worden. Fijn dat je man en jij zo goed kunnen praten over de miskraam. Mijn vriend dwong mij ook vaak om te praten, als hij zag dat ik het er moeilijk mee had, ook al had ik daar niet altijd zin in. Toch denk ik dat dit goed is geweest: zo blijf je praten en dat is goed voor de verwerking. Succes met je verkoudheid! Het heerst nu echt. Mijn keelpijn is ook nog steeds niet over. Ik hoorde van anderen al dat het een hardnekkig virus is. Hopelijk ben je snel weer beter. Liefs, Marla
He Marla, Nog 4 dagen! Spannend! Wel jammer dat onze lichamen niet allemaal hetzelfde zijn en dat alle symptonen weer elke maand anders moeten zijn. Want pukkeltjes bij mij betekende; zwanger! Ik heb mijn hele leven nog nooit pukkeltjes gehad, behalve een week voordat ik een positieve test in mijn handen had. Ik wil je niet nog zenuwachtiger maken hoor, haha . Ook baal ik ervan dat een lichaam na een MK helemaal van streek is. Jammer dat dit bij jou ook het geval was/is. Ik hoop in ieder geval ALS je niet zwanger bent dat je cyclus dan korter wordt, want 35 dagen is echt klote als je 28 dagen gewend bent. Maar dat betekent dat ze nu moeten komen. Ja................nog 1 weekje en dan heb ik hopelijk mijn 1e ongie. Ik heb vannacht gedroomd dat ik nu gelijk weer zwanger ben , en dat ik een mooie echo heb gehad bij de Gyn. Echt erg he? Hopelijk komt het uit, maar volgens mij maak ik mezelf nu al gek, misschien duurt het nog wel een half jaar of langer! Ik baal ervan dat ik er nu al over droom, alsof ik mijn andere wondertje al vergeten ben, terwijl dat natuurlijk niet zo is. X Neia
Hey Neia, De wonderen zijn de wereld nog niet uit: jouw droom kan natuurlijk voorspellend zijn. Veel meiden hier op het miskramenforum, waaronder ikzelf hebben vlak voor de miskraam gedroomd dat het niet goed zat. Irisje heeft er destijds (in november?) een topic over geopend. Dus een droom waarin je weer opnieuw zwanger bent kan ook uitkomen. Ik hoop het van ganzer harte voor je. Hoe sneller jij weer zwanger bent, hoe groter de kans is dat je vader je kindje nog leert kennen. En natuurlijk ben je je andere wondertje niet vergeten: dat duurt denk ik ook nog wel even, maar je weet gewoon dat er hoe dan ook een keer een nieuw wondertje komt, en het is alleen maar goed dat je daar weer over fantaseert. Je moet toch verder, he? Ik denk dat deze ronde voor mij echt afgelopen is. Naast die pukkeltjes voelde ik gisteravond in bed ook menstruatiekrampen. Ik baalde best wel en had niet verwacht dat ik het er zo moeilijk mee zou hebben. Misschien komt het ook wel omdat ik me nu lichamelijk niet zo goed voel. Nou, ik moet me gewoon weer oppeppen voor de volgende ronde: ik heb geen andere keuze. Maar soms word je geduld toch wel heel erg op de proef gesteld. Ik voelde me er gisteren echt een beetje depri door en dat gevoel is vandaag nog niet verdwenen, helaas. Ik ben alleen benieuwd wanneer mijn ongi komt. Laat het maar snel zijn, dan kan ik des te sneller weer verder. Had jij trouwens ook een voorgevoel dat je een miskraam zou krijgen? Liefs, Marla
hey neia, je hoeft je toch niet schuldig te voelen over die droom, en tuurlijk ben je je 1e wondertje niet vergeten, dat vergeet je nooit! Maar je moet weer naar voren kijken, proberen om weer zwanger te worden dus je niet schuldig voelen! Sterkte ! jette
Ik ben dus zojuist ongesteld geworden. Het enige voordeel is dat mijn cyclus 1 dag korter is dan de vorige keer, en niet zo lang als ik eerst dacht. Ik ga me maar weer eens klaar maken voor de nieuwe ronde. Corien, heb jij al "zwangerschapsverschijnselen"? Liefs, Marla
Hoi marla en de rest, Ik hoop ook echt dat ik nu weer zwanger ben, al durf ik dat amper aan mezelf toe te geven.. Ik weet natuurlijk als ik reeel nadenk dat het nog wel even zal duren voor mijn cyclus weer op gang komt, maar ik hoop echt dat ik nu alweer eisprong heb gehad en dat het raak is. Tuurlijk ben ik dan mijn 1e wondertje niet vergeten, die blijft altijd in mijn hart. Marla, hoe lang duurde het bij jou ook alweer voordat je ongesteld werd na de curretage? En bij de anderen? Groetjes Annie
Hoi Annie, Heb je het idee dat je je eisprong al hebt gehad? Mijn eerste cyclus heeft bijna 6 weken geduurd: ik moest uitgaan van de eerste curettage op 5 oktober als eerste cyclusdag (en niet van de tweede op 19 oktober) en ik ben op 14 november voor het eerst ongesteld geworden. Deze menstruatie verliep bij mij wel wat anders dan normaal. Eerst had ik wat bloedverlies, toen stopte het en na 1,5 dag zette het zich pas echt goed door. Wat ook wel apart is dat ik toen bijna alleen maar puur bloed heb verloren, en geen stolseltjes, etc. wat je normaal wel hebt. Dat komt doordat je baarmoeder zo grondig is schoongemaakt. Volgens mij duurt het bij de meeste vrouwen ongeveer 5 a 6 weken voordat ze hun eerste menstruatie hebben na de curettage, maar het kan natuurlijk ook heel goed eerder of later komen. Liefs, Marla
hoi marla, bij mij was mijn eerste ongi na de curretage een hel, ik heb zoveel bloed, stolses, etc. verloren dat ik dacht dat ik compleet leeg zou lopen! Ik vond dit ook vreemd omdat ik ook dacht dat ik schoon zou zijn vanbinnen, waar komt al dat bloed en stolsels dan vandaan? jette
Ha die Jette, Ik had eerst altijd van die weefseltjes (getver) bij mijn ongi, en toen dus helemaal niet. Nu trouwens ook nog niet veel, maar het komt weer een mini beetje terug. Misschien is stolsteltjes het verkeerde woord, en moet dit dus weefseltjes zijn. Stolsels krijg je al snel, begreep ik van de gyn die ik sprak op de ochtend van mijn 2e curettages, toen ik onder het bloed en de stolseltjes wakker was geworden. Als er veel bloed in de baarmoeder zit, dan stolt het snel. Dus misschien komt het bij jou wel door het vele bloedverlies dat jij hebt gehad bij je eerste menstruatie. Ik ga er vanuit dat de weefseltjes van de baarmoederwand afkomstig zijn. Ik weet natuurlijk niet of dit klopt, maar het klinkt wel logisch. Hoe lang duurde het bij jou ook al weer voordat je voor het eerst ongesteld was geworden? Marla
de eerste keer was na 5 weken! en de tweede keer was na 34 dagen! terwijl ik altijd een cyclus had van 28 dagen, zeer regelmatig!~ nu kan ik er dus geen pijl meer op trekken, misschien houdt dat nog steeds in dat je lichaam nog niet weer op regel is!? ?! hoe is het met je schoonvader ? liefs jette
Marla; OH NEE TOCH! Wat balen dat je ongie bent geworden . Ik had zooooooooooo hard voor je geduimd! Wat een klotezooi zeg. Ik kan me voorstellen dat het enorm tegenviel. Maar het is in ieder geval wel een voordeel dat je cyclus weer korter wordt gelukkig. Hoe is het nu met je menstruatie? weer een beetje zoals voor je MK? Jette en Marla, super bedankt voor jullie reacties. Er is in de tussentijd weer veeeeeeeeeeeeeeeel gebeurd! Gisteravond had ik enorme buikkrampen, ik snapte er niks van. En vannacht om 2 uur ging ik naar de wc, en ja hoor, bloed bloed bloed! Eerst was ik enorm blij, oke mijn droom was niet uitgekomen maar mijn lichaam is vrij snel weer op orde aan het komen. Toen maakte ik me zorgen, veeeeeeeel bloed. Jette; ik liep ook echt leeg! En echt gewoon puur bloed. Het was zo rood als dat je ergens een wond hebt en het loopt eruit. Ik heb 3 kwartier op de wc gezeten , waarbij het dus met grote druppels eruit liep. En toen werd het wat minder. Gelukkig had ik van de MK nog van die grote maandverbanden liggen anders kon ik niet gaan slapen. Vanmorgen was het gewoon als bij een normale menstruatie. Ik ben benieuwd of dat zo blijft! Dat zou wel fijn zijn, dan heb ik na 27 dagen een gewone menstruatie. Maar stel dat ik nou weer zoveel bloed verlies heb, hoe weet ik dan dat ik teveel bloed verlies? En ik blijf de krampen nu een beetje houden, is dit normaal? Jette; Hoelang bleef bij jou de 1e ongie aan? Annie; Ook voor jou hoop ik dat je snel ongie wordt en je weer verder kan! X Neia
Hoi Neia, Toch wel fijn, he, dat je toch zo snel weer ongesteld bent geworden! Nou kun je pas weer echt beginnen met opnieuw zwanger worden. Poeh he, wat een bloedverlies heb jij gehad. Ik hoor hier wel vaker dat de eerste menstruatie heel heftig kan zijn. Ik had de eerste keer juist wat minder bloedverlies, maar bij de tweede was dat al weer veel meer en nu verloopt mijn ongi ongeveer hetzelfde als de vorige keer. Ik vind mijn menstruatie toch nog anders als voorheen (minder weefseltjes), maar ik heb heel lang de pil geslikt, en dan heb je dus een andere menstruatie. (daarna ben ik in de tweede ronde zwanger geraakt, terwijl ik toch nog "ongesteld" was, dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal). Bij mij duurde mijn vorige ongi ongeveer 6 a 7 dagen. Oh ja, Bianca Hofstad had ook een topic geopend over een enorm heftige ongi, en zij is naar het ziekenhuis geweest, waar bleek dat er niets aan de hand was. Waarschijnlijk is bij jou dus alles goed, maar als je het echt niet vertrouwt, bel dan even met het ziekenhuis. Jette, weet jij, als ervaringsdeskundige wat "te" veel bloedverlies is? Ik had vandaag ook nog krampen, en tijdens de eerste menstruatie had ik dat helemaal. Je lichaam is echt nog een beetje van slag. En Neia, je droom komt dus nu niet meteen uit, maar misschien wel in een van de aankomende rondes. Hey Jette, wat lief dat je naar mijn schoonvader vraagt. Omdat mijn vriend met griep in bed ligt, zijn we sinds zondag niet meer bij hem geweest, maar van mijn schoonmoeder begreep ik dat hij vandaag wat helderder uit zijn ogen keek: dat is echt heeeeel goed nieuws voor ons. Ik hoop maar dat hij uit zijn dal blijft kruipen. Neia, ga je nu een cyclusbanner nemen? Is wel leuk hoor! Liefs, Marla