dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ja mooi he

ben zo blij blij blij

echt super en ons eerste kado is binnen van deze zwangerschap een trappelzak heel lief met allemaal stipjes erop voor de wintertijd
    echt top

zo lief nu voelt het nog echter
    fijn weekend iedereen liefs miriam

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Superleuk Miriam, probeer te genieten!

Ik wilde even zeggen dat ik gisteren geopereerd ben aan mijn blinde darm, ik werd wakker met flinke buikpijn die maar niet overging, naar de hap geweest en ben meteen doorgestuurd naar de eerste hulp en 2 uur alter lag ik op de ok.
    Heb behoorlijk veel last dus sorry als ik hier even niet te zien ben.

Liefs

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    anette meid wat naar vreselijk en wat eng lijkt me

heel erg veel beterschap en we zien je vanzelf hier weer terug knuffel

liefs miriam

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey anette wat vervelend voor je meis, beterschap!

jette

5. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Allemaal, hier ben ik ook weer eens!
    SORRRRRY....onze computer is gekrasht geweest en pffft gelukkig heb ik bijna al onze foto's op een externe harde schijf gezet dus ben slechts een aantal kwijt. Ik was er anders echt HEEL erg ziek van geweest gelukkig valt de schade mee maar wel mijn document met mijn bevallingsverhaa wegll (duhhhh of julliena 3,5 maand er nog op zitten te wachten hahaha). Gelukkig weet iknog wel het een en ander en heb ik in mijn dagboek veel opgeschreven. Ik ga vanavond beslist bij jullie terug komen want veel bij te kletsen. Nu niek evne in bad doen en dan Denise weer van school halen.
    Tot vanavond!
    Liefs,
    Chantal

6. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Allemaal,
    Nou zoals beloof ben ik hier dan! Ik ga er maar even goed voor zitten hoewel ik eerlijk gezegd echt geen puf heb. Ben gewoon moe van de hele week ren je rot je kind van school brengen en halen. Ook ben ik sinds verleden week weer begonnen met werken. Hoewel het slechts 2 dagen van 9 uur is, moet ik/we in eens vroeg op. Kwart voor 6 uur wel te verstaan. En als ik dan ga werken heb er dan al een halve werkdag achter de rug. Kortom moet weer in nieuw ritme gaan zitten. En dat is natuurlijk altijd even wennen. Veder ben ik prima hersteld van de bevalling en gaat het met Niek echt super. Ik kan niet anders zeggen. Ik vind het een heerlijk lief vrolijk mannetje en ik vind het weer zooo ontzettend leuk om een 2e hummel erbij te hebben. Denise is ook echt helemaal gek op haar broertje en hij op haar. Die wisselwerking die ze op elkaar hebben is erg leuk om te zien. Niek sliep gelukkig al erg snel door. Met 5 weken ging hij al beginnen met zo nu en dan een dagje doorslapen en vanaf 7 weken slaapt hij helemaal door. Eerst was doorslapen tot een uur of 6 of 6.30 maar hij slaapt nu al weken tot 9.15 uur of soms zelfs half 10. Als Sjannie man Denise naar school brengt en dat doet hij best vaak dan kan ik ook zolang blijven liggen. Doe ik ook niet altijd maar soms is dat dan wel erg lekker. Tot nu toe kan ik niet echt spreken van slapeloze nachten. Die keren dat Niek snachts kwam iswas het om 4 of 4.30 uur. En dan sliep hij daarna ook weer door tot 9.30 uur. Kortom best een slaapkop. Daarentegen doet hij momenteel een aantal weken slechts hazeslaapjes van een half uur tot 3kwartier overdag. Door te gaan mopperen geeft hij vaak aan dat hij of wil slapen of eten witl verder hoor je hem bijna niet. Kan heerlijk met zichzelf kletsen in de box en zijn mobiel. En als hij lacht dan lacht zijn hele gezicht en dan smelt ik. .....ja jullielezen het goed ben echt helemaal smoor verliefd op mijn ventje. Alles gaat echt lekker, leuk en goed. Het enige wat ik dus minder leuk vind is hem wakker maken omdat ik naar schoolmoet om denise te brengen of te halen voor de rest valt het me na 6 jaar enorm mee om weer een baby in huis te hebben. Het is ook wel makkelijk praten als alles (so far) lekker gaat. Het scheelt denk ik ook wel dat Denise al 6 is en erg zelfstandig en behulpzaam is. Ze is niet een 2e moedertje of zo maar wel echt een grote zus!

Tja alles gaat dus erg fijn! Tis wel druk ben echt de hele dag bezig want aandacht voor Niek en tussen de bedrijven door het huishouden, een boodschapje en je kind weer van school halen. Meestal komen er ook kinderen spelen bij ons thuis dus het is vaak een gezellige boel hier in huis. Druk ja maar ook gezellig. En dan ook nog sporten savonds of zingen met de meiden...Ook dat doe ik nog steeds. Heb geloof ik 1 zangles en 1 dansles gemist en toen stond ik er al. We hadden ook veel te oefenen want heb 3x opgetreden vanaf eind november. En de laatse keer was in Paradiso tijdens de korendagen. Erg leuk was het en ook heel warm!

Dan heel kort over de bevalling: Met 39 weken heb ik een echo gehad. 1 omdat men vermoedde verkeerde ligging en de groote. Want had me toch een toeter! Enfin ligging goed maar groote werd geschat op 4610 gram en dat met 39 weken! had er een slapeloze nacht van. Want sjee nog niet ingedaald meer dan voldoende vruchtwater en had gevoel dat hij net als denise laat zoukomen. Heb eea met VK besproken en zij stuurde me naar het zkh om te kijken of ik ingeleid kon worden. Men begreep het wel. Efin met 39,6 weken mochten we komen. smrogens bleek geen onsluiting dus gel ingebracht. Dit gaf vele harde buiken op de ctg zag het er erg indrukwekkend uit. maar einde van de dag geen onsluiting. Mij werd gezegd ga lekker slapen en Sjannieman kon ook blijven en had een heerlijk lekker bedje. Zhs was overigsn helemaal geweldig. Had een kraamsuite met dvd, senseo, aanrechtje,douch, babybadje enz helemaal voor mezelf. Rem kon op ene loveseat zitten en deze kon jeombouwen naar een bed. Enfin de volgende ochtend wederom gel ingebracht de Gyn zei nou om 12.00 gaan we vast de vliezen breken. om 12.30 eerst artsassi. en die dacht nou dat gaat niet lukken om de vliezen te breken want slechts kleine opening. De gyn ging voelen en zei dat gaat wel lukken (en dat ging nou niet bepaald zachtzinnig) maar goed er gebeurde tenminste wat.. en hoe echt er kwam echt een mega lading vruchtwater naar buiten. 2 uur afgewacht maar geen spontane weeeen. om 15.15 uur ging het infuus erin (ter info je kunt pas ingeleid worden als je vliezen gebroken zijn, wist ik ook niet hoor) de ween kwamen gelijk goed op gang. 17.30 uur kleine 4 cm onsluiting, om 19.00 uur kwam hoofdgyn en ik vertelde hem dat ik het gevoel had mee te moeten drukken na einde wee. Hijging even voelen ...keurig 5 kleine 6 cm onslutiing dus prima op schema. Ik mocht de pethedine prik voor de weeen want die waren wel erg heftig. Maar dan moest ik wel op mijn linkerzij gaan liggen. Van de zuster moest ik eerst plassen voordat ik prik kreeg. Staand moest ik mijn weeen opvangen en dat deed echt ZO ZEER! Enfin ik liggen op mijn zij en ik kreeg persweeen en ik dacht dat kan mag niet want heb pas 6 cm. Wist niet waar ik het zoeken moest en begon gewoon te grommen. De zuster zei ik kijk nog even 2 weeen aan waarop ik zei KOM HIER MET DIE PRIK, ik houd dit niet meer! pfft zucht zucht heb zowat het hengsel van het bed eraf getrokken (sjee wat had ik een spierpijn daarna) Na die 2 weeen zei de zuster ga maar op je rug liggen ik ga de gyn halen. Ondertussen bleek ze alles al klaar te hebben gezet. Toen de gyn kwam ging ze me toucheren en zei dat ik 10cm had en mocht meepersen. Achteraf zei ze dat ze dat ze voor de vorm had gevoeld omdat aan alles duidelijk was dat ik er klaar voor was. Maar jee zeg in nog geen 10 minuten van 6 naar 10 cm onsluiting. Wat vond ik het fijn dat ik mee mocht persen. Ik had gelukkig krachtige persween en met 6 persweeen kwam Niek om 19.49 uur ter wereld. Wel enorm ingeknipt heb echt een jaap zitten van 7 cm. Maar he wat een prachtig mannetje...en tot onze verrasssing met blonde haartjes maar wel enorme gelijkenis met zijn grote zus! En hij bleek slechts 4275 gram te wegen en 51 cm. Ik had wel veel bloed verloren. En daarom ging ik bijna van mijn stokje. De volgende dag werd bloed afgenomen en gelukkig mocht ik ondanks laag hb naar huis met recept. De eerste week van herstel was mede door de hecthingen wel pittag maar na een week ook echt over! Sja eignelijk 28 uur in de week gelegen om een beetje onsluting op gang te brengen en na infuus was kleine 4 uur gepiept.

Tja En nu is NIek alweer bijna 4 maanden (17 weken) Wat gaat het snel. Ik geniet er intens van! Ik weet niet of mijn 3 MK's er mee te maken hebben maar ik probeer er zoveel mogelijk bewust van hem te genieten want voor ik het weet gaat hij naar de basisschool!

Nou heb ik zo een beetje goedgemaakt met deze wel erg lange post haha!

Miriam ik heb je via Hyves al gefeliciteerd en bij deze nogmaals! Het is je zoo gegund en wens je een mooie voorspoedige zwangerschap!

Anette jee ineens je blindedarm eruit! poeh heftig! Ik hoop dat je snel hersteld....zit je fysiek ook niet echt mee he?

Jette volgens mij zo even snel gelezen gaathet lekker met je en je meisje....en binnenkort alweer 1 jaar.....ongelooflijk!

Neeke leuk weer wat van je te horen en te lezen. Ook helemaal gesetteld en in je ritme? en bevalt je nieuwe huis?

Ik probeer weer wat vaker te kijken en te posten zeker nu Mir weer zwanger is en om je door je onzekere tijd heen te slepen!

Meiden, ik ga nu lekker naar bed....trusten!
    Liefs,
    Sjannie

7. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    hebook wat fotootjes geplaatst. Ik zal ook nog foto van niek nu plaatsen alleen verklein programma slaat steeds vast dus komt andere keer!

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Leuk, leuk dat Anoek en Chantal weer terug zijn!

Anoek, balen zeg, die waterpokken: die heersten ook op Famke's creche in Eindhoven. Jeetje, een blindedarmontsteking schijnt onwijs pijnlijk te zijn. Schrikken, zeg! Hoe gaat het nu met je?

Lieve Chantal,
    Niek klinkt echt als een model baby! En hij is alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch snel! Ik kan me voorstellen dat zijn grote zus heel erg trots op hem is en je goed kan helpen. Dat is wel heeeeel makkelijk! Rolt Niek inmiddels al wat om?
    Pfff.... je bevalling klinkt op zichzelf prima, maar er zaten toch ook wel wat mindere kanten aan. Ooooh, vooral dat weg moeten puffen van persweeen is echt vreselijk, he? En inderdaad staande weeen te moeten opvangen is ook zeer pijnlijk. Brrrrrrrr....... Ik had gelukkig maar 3 hechtingen die allemaal goed gehecht zijn, maar een jaap van 7 cm. klinkt heftig! Maar goed, ze kunnen je beter inknippen dan dat je inscheurt. Ik vond persen overigens ook een "bevreiding" en bij mij was het na 3/4 uur gepiept. Niet zo snel als jij, maar toch ging het prima.

Jette, goh, Dominique is nu echt al weer bijna 1. Wanneer ga je het vieren?

Lieve Neeke, hoe gaat het met jouw 2 heren?

En lieve Miriam, ik tel met je af naar de volgende echo: nog maar minder dan een week en wat is het toch eng, he? Ik weet nog zo goed dat ik voor elke echo (een week van te voren al) mega zenuwachtig was en dat werkt niet bevorderlijk voor je symptomen. Bij bijna elke echo dacht ik dat het weer mis was. Zou je juist willen dat ze straks een cerlage zullen aanbrengen, of juist toch weer niet?

Liefs,
    Marla, met een niet al te fitte Famke, die vannacht 2 keer over heeft gegeven en in het holst van de nacht 2 keer gewassen moest worden; ons arme meissie

9. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Leuk, leuk dat Anoek en Chantal weer terug zijn!

Anoek, balen zeg, die waterpokken: die heersten ook op Famke's creche in Eindhoven. Jeetje, een blindedarmontsteking schijnt onwijs pijnlijk te zijn. Schrikken, zeg! Hoe gaat het nu met je?

Lieve Chantal,
    Niek klinkt echt als een model baby! En hij is alweer 4 maanden, wat gaat de tijd toch snel! Ik kan me voorstellen dat zijn grote zus heel erg trots op hem is en je goed kan helpen. Dat is wel heeeeel makkelijk! Rolt Niek inmiddels al wat om?
    Pfff.... je bevalling klinkt op zichzelf prima, maar er zaten toch ook wel wat mindere kanten aan. Ooooh, vooral dat weg moeten puffen van persweeen is echt vreselijk, he? En inderdaad staande weeen te moeten opvangen is ook zeer pijnlijk. Brrrrrrrr....... Ik had gelukkig maar 3 hechtingen die allemaal goed gehecht zijn, maar een jaap van 7 cm. klinkt heftig! Maar goed, ze kunnen je beter inknippen dan dat je inscheurt. Ik vond persen overigens ook een "bevreiding" en bij mij was het na 3/4 uur gepiept. Niet zo snel als jij, maar toch ging het prima.

Jette, goh, Dominique is nu echt al weer bijna 1. Wanneer ga je het vieren?

Lieve Neeke, hoe gaat het met jouw 2 heren?

En lieve Miriam, ik tel met je af naar de volgende echo: nog maar minder dan een week en wat is het toch eng, he? Ik weet nog zo goed dat ik voor elke echo (een week van te voren al) mega zenuwachtig was en dat werkt niet bevorderlijk voor je symptomen. Bij bijna elke echo dacht ik dat het weer mis was. Zou je juist willen dat ze straks een cerlage zullen aanbrengen, of juist toch weer niet?

Liefs,
    Marla, met een niet al te fitte Famke, die vannacht 2 keer over heeft gegeven en in het holst van de nacht 2 keer gewassen moest worden; ons arme meissie

10. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey chan wat een verhaal zeg blij dat je terug bent en mij erdoorheen wilt slepen heb ik denk ik wel nodig hihi

ja marla nog minder dan 1 week maar voor mijn gevoel duurt het nog zo lang.

en ja de angst is weer volop aanwezig gek wordt ik er soms van.

vanacht de kids weer te logeren gehad en vanmorgen om 7 uur zat ik weer recht op in bed klaarwakker de kids waren ook zeer wakker pfff
    nu zitten ze lief tv te kijken.
    en ik heb even tijd voor de pc

straks komt buuf koffie leuten en neemt haar kindje ook mee die heeft de zelfde naam als mijn logee kay genaamd en zijn even oud grappig he

nou meiden fijne zondag nog
    liefs miriam

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey miriam wen er maar vast aan meis ha ha ha, het uitslapen is gebeurt hoor als je mamma bent! ;) maar ik moet je ook zeggen ik baal wel vaak als ons wekkertje (dominique dus) al om half zeven gaat, maar als ik dan haar glimlach zie, en ze in haar handjes klapt van blijdschap dat ze me ziet, maakt heel veel goed!

Hey marla wat vervelend dat famke steeds moet spugen, zou ze buikgriep hebben.
    Dominique heeft gisteren toch vaak een poepluier gehad, wel 4 en stinken! pfffff!

Wanneer we haar verjaardag vieren, durf het bijna niet te zeggen :oops: maar zaterdag en dag na haar verjaardag.
    Normaal gesproken moest ik op haar verjaardag werken dus zouden we het ook zaterdags vieren, maar ik ben zooooo stom geweest, wij gaan elk jaar naar Den Bosch, de hengstenkeuring, dan gaan we donderdagsavond weg slapen in een hotel, vrijdags zijn we daar dan de hele dag, dat duurt tot half 1 s'nachts ongeveer dan weer slapen in een hotel, en zaterdagsmorgens na een lekker ontbijtje weer terug.
    Alles geregeld dominique zou bij opa en oma slapen dus kaarten geregeld niks aan het handje en toen ineens zag ik de data 6 februari shit shit shit de eerste verjaardag van Dominique zitten wij in brabant!
    Ik was in alle staten, wilde het afblazen, maar jetteman en oma vonden dat onzin, Dominique merkt er niks van of we het nou vrijdag of zaterdag vieren, oma vondt het stiekum wel leuk geloof ik dat ze op haar eerste verjaardag daar zou zijn!
    Maar ik voelde me zo schulden en kloten er onder dat ik vondt dat we thuis moesten blijven.
    Na veel gepraat en argumenten als "zij merkt er niets van", "normaal zouden we gewoon aan het werk zijn dus past oma ook op" etc. etc. hebben we besloten om toch maar te gaan, maar het ging bij mij niet van harte :(
    Ik vindt mezelf een slechte moeder hoor :cry: .
    Maar zaterdag gaan we het vieren, komt visite, ik haal een leuke taart denk zo een met haar foto er op, en ze krijgt natuurlijk cadeautjes!

Dan denk ik ook wel goh al weer een jaar voorbij, ongelofelijk he!
    Wat is dat voorbij gevlogen!

"slechte mamma" Jette

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ah jette niet zo gek doen, kan me wel voorstellen hoor je gevoel maar ze hebben gelijk ze voelt en merkt er zelf echt helemaal niks van

jij jij voelt je rot dat is uiteindelijk he enige en op zaterdag is het toch ook makkelijker om het te vieren enne dit maakt jou echt niet een slechte mama hoor.
    je bent een top mama voor dominique
    knuf

marla hoe is het met famke nu?
    en met jou

liefs miriam

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey mir,

lief van je dat je het zegt, aan de ene kant heb ik er enorm veel zin in, aan de andere kant voel ik me megaschuldig.

Ben gisteren naar een grote babyzaak met haar geweest, en heb haar een mooi verjaardagscadeau gekocht, een leeuw van fisherprice waar ze op kan zitten en achter kan lopen, wanneer ze op zijn neus duwt komt er allerlei muziek uit, ze was er direct verliefd op!
    Maakt mijn schuldgevoel weer een beetje goed :oops:

Hoe gaat het me je miriam?!

jette

14. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee dames,

Had gisteren een hele lap tekst getypt, wil 'm plaatsen - verbinding weg, tekst weg!

Vanavond probeer ik het nog maar eens...

Miriam,

Overmorgen al de volgende echo, hoe laat? En ga je echt alleen?

Chantal,

Wat een superbuik had jij! Prachtig. En twee mooie kindjes!

Anette,

Ook al zo'n mooi meisje, leuk hoor. Blindedarmontsteking is een van mijn grootste angsten, brrrrrrrrrrr.... Lijkt me zo erg! Je bent er gelukkig vanaf ;)

Jette, voel je geen slechte moeder, Dominique merkt er heus niks van! Jullie zullen vast een leuke dag hebben, vrijdag én zaterdag ;).

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    das lief neeke, ik heb me ook voorgenomen om te gaan genieten, maar toch kriebelt er zo'n gevoel!
    nou ja we gaan gewoon en vieren zaterdag dominique haar verjaardag.
    Haar cadeautje heeft ze al gehad, pappa kon niet wachten! :D

jette

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey schuldgevoel weg jette
    en genieten vrijdag en zaterdag

en wat een geweldig kado zeg

knuf miriam

en vrijdag ochtend om 10 voor 10 moet ik er zijn en ga inderdaad helemaal alleen nou niet helemaal mijn baby in de buik gaat mee en danique op mijn schouder

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    jij bent nooit alleen miriam Danique is altijd bij je om een oogje in het zeil te houden!

Succes lieverd, kan niet wachten tot maandag en ik je uitslag kan lezen!

doeg en ik zal proberen mijn schuldgevoel thuis te laten, al wordt dit wel moeilijk hoor, zal misschien vrijdag even een traantje laten, meiske alweer een jaar, pffff wat vliegt de tijd!

\liefs\jette

18. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    10 voor 10 - gelukkig al in de ochtend! Nog minder dan 40 uur te gaan dus... Duimduimduim....

19. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    En we hebben wederom een mooi kloppend hartje mogen zien, wat een wonder is het toch en wat fijn dat het nog steeds goed gaat.
    We liggen op schema dus alles ziet er positief uit.
    De volgende afspraak is op 23 febr
    Dan wordt er tevens een kweek genomen om te kijken of er een infectie aanwezig is, en mocht dat zo zijn krijg ik er antibiotica voor,zodat het niet weer mis gaat zoals bij Danique*

Maar we zijn weer opgelucht en blij
    miriam

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, wat goed, en wat een fijn idee dat ze je nu goed onder controle houden.

Jette, nog gefeliciteerd met de verjaardag van Dominique en een fijne dag vandaag

Hier gaat het dus niet zo lekker, Sarah heeft vorige week zondag de buikgriep gekregen en dinsdag bleek ze ook links en rechts oorontsteking te hebben en keelontsteking. Gisteren zou er besloten worden of ze opgenomen zou moeten worden ivm uitdrogen. Gelukkig dronk ze toen weer wat. Nu nog steeds diarree.
    Gisteravond telefoon om 23.30, mijn moeder was ziek weg gegaan van een feest en was nu zo ziek dat ze mijn vader niet kon halen. Net belde mijn vader dat mijn moeder een flinke biukgriep heeft, 3 keer flauwgevallen dus de huisarts is erbij geweest. Ze moet nu elk kwartier drinken en krijgt een AB kuur. ZElf zijn we ook aan de diarree maar gelukkig niet superberoerd.
    Ik denk echt aan jullie maar zoals je leest heb ik het vrij druk. Moet nu ook naar mijn vader om daar even te poetsen en een wasje te draaien.
    Sarah heeft vannacht geslapen van 4.30 tot 7.45. Schiet ook niet op. Ik ben echt kapot

Deel Deze Pagina