dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jette, lastige situatie denk ik maar zo te horen van je eerdere berichtjes kon je vriend daar ook niet blijven werken, was niet te doen toch>
    En een veulentje op komst, zo bijzonder altijd. ff rare vraag maar hoe lang kan een paard overtijd zijn? (niet gaan lachen hoor, doe ik nu al nu ik het getypt heb)
    en 7.20 lijkt me een prima tijd.
    Sarah is de laatste weken ook weer zo onrustig, echt krijsen en ook al pakken we haar dan op, ze wordt niet rustig pas als we met haar even rondlopen gaat het weer en dan slaapt ze ook wel weer vrij snel.

Ik ga even het pakketje uitpakken wat ik van esprit binnen heb gekregen. Leuk nieuwe kleren (zul je zien dat het tegenvalt)

Hoe is het verder met iedereen? En met Miriam, ik lees vanalles op hyves maar zie haar niet meer zoveel hier.

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    meiden ben er wel maar post niet echt heb niet veel te melden voel me steeds iets beter
    iedereen fijn weekend en anette op hyves kun je me inderdaad mooi volgen hihi bedankt nog voor je reactie

enne bar jij ook bedankt voor je reactie

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey anette,

ergens fijn te horen dat anderen ook problemen hebben met het slapen van de kleintjes, sorry hoor klinkt een beetje vervelend maar zo is het niet bedoeld.

Hier weer een slechte nacht achter de rug, ik snap het niet, wordt er helemaal gek van, nu wordt ze om ongeveer drie uur wakker, krijgt ze wat te drinken, als het flesje leeg is smijt ze het door de kamer en begint te huilen, ik ga er dan niet heen, bedoel ze heeft haar speen, drinken gehad, geen vieze luier, dus kan ze toch maar gaan slapen?
    Dit duurt ongeveer 20 minuten dan geef ik toch nog een beetje drinken bij en dan valt ze in slaap.
    Ze huilde ook weer wat meer in haar slaap, wanneer gaat deze fase toch eindelijk voorbij, het duurt al zo lang!

Een paard kan wel een maand overdragen maar dat is wel erg bijzonder hoor, bij ons is het maximum 2 weken geweest.
    toch begint ze nu wat uier aan te zetten dus het is in gang gezet, maar kan nog wel een aantal dagen duren hoor!

Bij ons weer wat familieperikelen, ons nichtje wil aldoor graag bij ons komen, maar wij haden het gevoel dat ze niet mocht, dit is de broer van jetteman die bij het helpen van hun vader ineens niet meer wilde helpen toen het op schulden aankwam die betaalt moesten worden en jetteman er toen alleen voor op liet draaien!
    Dus wij hadden haar uitgenodigd om zondag met ons te gaan zwemmen, kregen we gisterenavond een berichtje van jetteman zijn broer, haar vader dat dit niet doorging omdat jetteman het contact met hem had verbroken. Dit hield in volgens hem met iedereen dus ook met ons nichtje :confused: :confused: !
    Terwijl wij haar al wel vaker hebben gezien en opgehaald na dit incident, jetteman wil geen contact met zijn broer maar ons nichtje staat er helemaal buiten, vinden wij, maar zijn broer gaat nu over haar rug ons proberen te kwetsen, erg zielig!

Jette

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jette wat lullig zeg.

Wat kunnen mensen toch soms vreselijk doen.
    Heb net een heel stuk er in gezet op andere forum over haat en nijd hihi

maar in dit geval geef niet op blijf ze bestoken met sms en tel over dat je nichtje lief wilt zien.
    domme man is het

iedereen fijn weekend liefs miriam

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja klopt miriam en het flauwe is dat hij weet dat het jetteman pijn doet dat hij zijn nichtje niet kan zien, ons nichtje noemt jetteman altijd haar tweede vader!

zijn broer wil hem gewoon kwetsen!

Gelukkig gaat jetteman er goed mee om, heeft zijn broer gisteren een berichtje gestuurd dat het nog maar even is dat zij oud genoeg is om zelf te beslissen en dan maar zien wie er aan het korste eind trekt.
    en dat hij het erg kinderachtig vindt dat zijn broer het over de rug van zijn eigen kind uitspeelt!

Maar ja familie he!

fijn weekend allemaal!

jette

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jee Jette, wat een rotstreek. Zo'n klein meisje kan er toch ook niks aan doen.
    Heb je al een reactie op het mailtje? Ik hoop dat jullie nichtje weer snel bij jullie langskomt.

Ik weet het maar het is soms erg fijn om te horen dat de nachten bij anderen ook slecht gaan dus ik snap het heeeeeeeel goed.
    Zo waardeloos, en ook wij weten niet wat we eraan kunnen doen.
    Daarom kruip ik snel in bed, morgne weer vroeg dag.

Ik reageer snel weer

Liefs en welterusten

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi anette,

ja heb reactie gehad van mijn nichtje, ze wist niet dat haar vader ons had gesmst, alleen dat hij haar dus had verboden om bij ons te komen.
    Ze vroeg om foto's van dominique, zodat ze wat van haar had.
    En ze zei als ze oud genoeg was ze toch graag weer bij ons wilde komen!

Het is gewoon te belachelijk voor woorden, maar hij snijdt zichzelf in de vingers zo.

groetjes
    jette

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Ik kom me hier ook weer eens melden!

Hee Miriam, hoe was het vandaag bij de gynaecoloog? Zat de baarmoedermond nog goed dicht? En moet je nu ook rust houden nu ze wat weefsel hebben weggehaald? Meid houd de moed erin, dit keer gaat het goed, ik weet het zeker!

Het lijkt erop alsof het slechte slapen in de lucht zit... Guus heeft maanden lang prima geslapen, ook vaak tot 7.15 u, maar sinds eind januari is het kwakkelen... Soms al om half zes wakker en niet meer in zijn bedje willen slapen, vannacht vanaf 3 uur niet meer rustig geslapen... Zucht... Ach ja. Ik zat terug te lezen in Thijs zijn creche-boekje, en rond deze leeftijd had hij hetzelfde. Het gaat dus weer over!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er af en toe ook van geniet als Guus zo heerlijk op mijn buik ligt te slapen.

Meiden, hoe staat het met de tandjes van jullie dochters? Guus heeft er nog maar twee! :confused: Er zitten wel bobbels in zijn bovenkaak maar de tandjes komen niet door. Volgens mij is dat wel extreem laat.

Ga nu maar eens mijn mannetje gezelschap houden beneden en een lekker kopje thee drinken.

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neeke denk dat je het iets verkeerd inbeeld hoe het gaat een kweek nemen.

Ze gaan met twee onwijs lange wattenstaafjes naar binnen vaginaal (denk net zoiets als uitstrijkje) en dan draaien ze die wattenstaafjes heen en weer niet een fijn gevoel en dan is het klaar duurt 1 min denk ik. Dat is alles.

En die kweek is een twee weken geleden genomen vandaag de uitslag gekregen en alles is goed geen enge rare dingen hebben ze gevonden dus tot op heden geen zorgen daarover over denk drie weken opnieuwe een kweek en dan goed een twee weken dan weer verder de uitslag half april denk ik dan.

maar mocht ik data's weten dan horen jullie het gr miriam

10. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Miriam dat is super nieuws zeg! De voortekenen zijn in ieder geval gunstig! Krijg je binnenkort misschien toevallig nog een extra echo? Zou vast wel fijn zijn om te kijken of de kleine nog lekker rondspartelt!

Jette wat een rotsituatie gelukkig is je nichtje (hoe oud is ze?) zelf zo wijs en wil ze gelukkig (later) wel blijven komen!

Neeke jouw mannetjes zeker groot hoor. Denise is met haar 6,5 jaar 114 cm. En weegt 19,6 kilo. Niek groeit lekker door! Ben weer benieuwd 24 maart.

Doorslapen doet Niek vanaf 6 weken al gelukkig en ikhoop dat het zo blijft. ....gelukkig is het geen spenenkind (alleen af en toe bij inslapen) dus hoef ik erniet steeds uit om bv speen weer in te doen. Ikhad dat bij Denise wel en moest er dan ook wel eens 3 tot 4x uit! Maar heb niet ehct gehad dat ik midden in de nacht bezig was (hoooguit als er een tandje doorkwam)

We gooien een filmpje in de dvd en ga lekker relaxen...ben er wel aan toe ;)

Fijn weekend allemaal

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey sjannie wil je niet flauw maken hoor maar doe het toch even :) Dominque heeft altijd super geslapen (al lijkt dit al heel ver weg) ze is eigenlijk nu ongeveer vanaf dat ze 10 a 11 maand is heel erg onrustig aan het slapen, net of ze nooit in een diepe slaap komt, slaapt dus erg licht en is vaak wakker.
    Wij geven altijd een beetje drinken als ze echt begint te huilen en het lijkt er op dat ze daar aan gewend is, het is begonnen toen ze ziek was, en daarna nog niet weer beter gegaan, WANNEER IS DIT OVER>? Wanneer gaat het beter? pffff dit is megavermoeiend!
    Komt ook bij dat we de afgelopen anderhalve week ook veel wakker zijn geweest voor de geboorte van het veulen, nou en die is er eindelijk, dus daar hebben we rust van nu!

Maar ja nu is dominque weer ziek dus vannacht elke twee uur er uit, ze moest erg hoesten dus beetje drinken en dan sliep ze weer in, mega vermoeiend momenteel!

Maar geen kindje is gelijk natuurlijk sjannie! en jij hebt meer ervaring als ik dus, zal bij jou wel loslopen!

liefs
    jette

12. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Jette ik denk dat het klopt dat je denkt dat het een wellicht gewenning is. Maar het kan ook een fase zijn...volgens mij gaan ze met een maand of 9 pas echt dromen (zei mijn CB laatste keer) en heeft ze er last van dat ze gaat dromen. met slapen doorloop je immers ook een aantal fases dus misschien is dat het. En anders proberen het patroon proberen te doorbreken. Maar hoe je het went of keert het blijft slopend als niet niet lekker door kunt slapen! Dus wat dat aangaat...en zeker als je het niet gewend bent denkje hoe kan dat nou :confused:

Niek is daarentegen overdag veel wakker en doet nog steeds hazeslaapjes van half uur tot 3 kwartier en als ik echt mazzel heb één keertje in de week 1,5 uur. HIjdoet meestal 4x een hazeslaapje. Als hijgaat slapen ishij echt mega moe dat je denkt nou die is wel even lekker onder zeil...ja half uurtje en dan is hij echt vrolijk wakker...hij heeft er kennelijk genoeg aan. Ik vind het niet erg hoor...liever zo dan andersom :) tohc?

Beterschap in ieder geval...Belangrijkste is dat de kleine meid goed drinkt eten hoeft niet zo als ze dat niet willen. Houd goed in de gaten of ze goed op dingen reageert. Sterkte!

liefs,
    Sjannie

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey sjannie,

ja heb ik ook gehoord dat van het dromen, ook dat ze vaak moeilijk zijn in de periode voor het lopen aan, frustraties etc.
    zou allemaal goed kunnen, maar de grote vraag WANNEER GAAT HET OVER?

ze is nog wel verkouden maar niet meer zo ernstig gelukkig, ze eet ook weer beter.

jette

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jette, ik heb geen idee maar hier was het ineens over. Nu als het heel druk is geweest is het nog brullen maar dat zien we van tevoren wel aankomen.
    Oh ja, wij hebben een nachtlampje wat in het stopcontact gaat (ik weet niet hoe je zo'n ding noemt) maar het lijkt erop dat Sarah daar ook rustiger van wordt. Het is het proberen waard misschien.

Sjannie, is heel gezellig een spenenkindje, haha hier liggen wel 6 spenen in bed en ik moet zeggen dat dat altijd geod gaat, SArah houdt ze goed in bed. En dat slapen dat wisselt nog wel een keer, als hij in de nacht maar lekker doorslaapt, toch!

Neeke, hier ook nog maar 2 tandjes, volgens mij ook geen in aantocht.

Excuus dat ik hier een tijdje niet ben geweest...

Mijn schoonzus is vorige week bevallen van een tweeling en bij 1 kindje was de slokdarm niet goed ontwikkeld, hij had geen overgang naar de maag. Dat is afgelopen zaterdag aangelegd. Een flinke operatie maar alles is goed gegaan. Alleen erg sneu dat je kraamperiode zo begint.

Ik ga Sarah halen in de regen, man wat een snertweer

Liefs

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey anouk tjonge ja dat is wat zeg als je kindje direct geopereerd moet worden na de geboorte, als alles nou maar goed is!

tja het slapen is nog niks hier hoor, ze is nog steeds 2 a3 keer per nacht wakker en huilt ook wat in haar slaap, ze is schijnbaar behoorlijk wat zaken aan het verwerken s'nachts.

maar overdag is ze weer haar zonnige zelf, zeer vrolijk, actief, en super lief. Ach en dat maakt veel goed he!

jette

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jep, als je een vrolijk kindje hebt overdag is wel heeeeeeeeeeeel fijn, vandaag was heir een hang-huildag maar dat komt denk ik ook omdat we gaan zwemmen op dinsdag en ik merk dat dat soms iets teveel is maar ze vind het zo leuk.

En nu ligt ze al een half uur te spelen in bed, ben net even gaan kijken en heb haar speen maar weer in bed gelegd. Kijkt ze me aan alsof ze wil zeggen, ik ben mijn dag aan het doorpraten en heb jou hier niet bij nodig. Hihi, zo leek het echt.

Hoe is het met de rest die hier ooit meeschreven? Lezen jullie nog wel eens mee? Hoe is het met jullie?
    Jammer om niets meer te horen na alles wat we samen gedeeld hebben. Maar ik begrijp het wel hoor. Zou het alleen erg leuk vinden om weer van jullie te horen.

Ik ga nog een keer kijken en dan ga ik voor de tv zitten, morgen lekker vrij dus in de ochtend even flink aan de poets en in de middag als Sarah slaapt lekker in de zon.

Liefs

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hey anette, ik vindt het ook mega jammer dat we weinig van de andere meiden horen, ik had graag nog wat doorgekletst met de anderen maar goed net als jij begrijp ik het ook wel hoor!

pfff meiden wat ik heb weer een aantal dagen achter de rug, maandagnacht, is jetteman opgenomen in het ziekenhuis, hij had enorme hoofdpijnen en zijn mond was gevoelloos, dus ambulance hup naar het ziekenhuis, s'nachts ctscan gehad, bloedonderzoek maar niks te vinden.
    De volgende dag ruggenmergpunctie gehad, ook alles okay, maar de hoofdpijn was er nog wel, wel minder door medicatie maar hij was misselijk draaierig en hoofdpijn.
    Gisteren ging het al weer beter, en na een hartonderzoek mocht hij weer naar huis.
    Maar hij is nog niet de oude hoor, erg moe, lijkt vaak afwezig, ook met regelmaat nog misselijk, wat dit nou weer is!
    Dus hij hoopte op een goede nacht slaap, nou ja dat kon ie dus wel vergeten, dominique ineens koorts vannacht, veel wakker en huilen, vanmorgen gloeide ze helemaal, heb haar een zetpil gegeven, nu afwachten hoe ze het doet vandaag, heb haar om zeven uur weer in bed gelegd, en ze was ook rustig, mijn moeder is er vandaag, als het niet gaat ga ik weer naar huis, kloten dat je dan naar je werk moet!

Dus meiden, het gaat jippiiieejjeee hier NIET DUS!

jette

18. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hier minder goed nieuws de baarmoedermond is weer minder geworden, wat inhoudt dat ik nu letterlijk aan de bank vast zit.
    mag niet meer fietsen wandelen koken niks meer.

huishouden was al taboe nu nog meer bagger echt waar onvoorstelbaar dat het nu weer dreigt mis te gaan.
    hoop is er niet meer bij mij en ook niet bij bart.

dat is allemaal voorbij
    het enige wat door mijn hoofd heen gaat is dat het de zelfde kant op gaat als bij danique.
    toen wisten we niks en voelde ik me ook niet slecht nu weer niet maar de baarmoedermond laat me in de steek mijn lichaam laat me vallen zo voelt het ikfaal in het dragen van een kindje

mijn droom blijft denk ik een droom die nooit gaat uitkomen.
    het houdt een keer op.
    Nu is het afwachten letterlijk volgende week vrijdag gaan ze weer de baarmoedermond opmeten en dan mag die niet minder geworden zijn. het is nu 2 cm als het minder wordt dan 1,5 dan wordt het opname en dan wordt je elke dag in de gaten gehouden maar er is niet echt iets aan te doen.

verder verontrust mij alles ook een beetje omdat vorige week het nog 3,2 was dus wat zou het dan volgende week zijn.

Sorry dat ik niet positiever ben nu maar het zit ons gewoon niet mee
    fijn paas weekend voor julliemeiden

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Heej Miriam

Heb een berichtje gestuurd via hyves. Ik denk aan je en veel succes morgen.

Hele dikke knuffel Anette

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heb je berichtje gehad en lief van je hoor.

vrijdag weer controle dinsdag was het het zelfde gebleven dus op zich goed nieuws nu vrijdag afwachten hopen dat het dan nog steeds het zelfde is.

we wachten rustig en ongeduldig af
    ga nu lekker genieten van het mooieweer in de tuin gr miraim

Deel Deze Pagina