dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    En Hommeltje, gefeliciteerd met je ongi! Mooi gedaan (21-21)

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Neia, gelukkig heeft je huisarts teruggebeld en denkt hij ook dat dit je ongi is geweest. Helaas kan je lichaam goed overhoop liggen na een curettage of miskraam. Waarschijnlijk is de volgende menstruatie al weer iets langer en iets normaler. Ik merk dat mijn lichaam zich bij elke cyclus meer herstelt. Ik heb afgelopen vrijdag de digitale ovulatietesten van Clearblue gekocht en met deze testen mag je op elk tijdstip van de dag testen, mits je langer dan 4 uur geleden voor het laatst hebt geplast. Ik test dan denk ik maar met mijn ochtendurine en begin maar wanneer ik vruchtbaar slijm opmerk. Gebruik jij al lang ovutesten?

Corien, gelukkig dat je paarden rustig zijn gebleven, ook al stonden er een paar buiten. Voor hetzelfde geld raakten ze in paniek, maar gelukkig was dat niet het geval.
    Spannend..... volgens je banner kan je morgen testen. Het is inderdaad moeilijk om de lengte van je cyclus te bepalen. De eerste ronde was bij mij bijna 6 weken, en vervolgens had ik cycli van 32 en 31 dagen. Hoe lang wil je nog wachten voordat je gaat testen? Ik hoop enorm dat het raak is bij jou. Dat zou zooooooo geweldig zijn. Ik duim in ieder geval voor je!

Annie, ik temperatuur zelf niet, maar ga deze ronde voor het eerst ovulatietesten gebruiken.
    Er is op dit forum een topic over temperaturen. Ik doe het zelf niet, maar heb begrepen dat je je dan aanmeldt bij Fertility Friends (volgens mij is dat gratis en staat de link bij het betreffende topic vermeld). Je neemt dan elke ochtend, of in ieder geval op hetzelfde moment je temperatuur op en het programma bepaalt dan wanneer het denkt dat je je eisprong hebt gehad. Ik geloof dat hij dat pas achteraf kan doen, maar dat weet ik niet zeker.

Missie....ook ik sluit me helemaal bij Sjannie aan.
    Sjannie, hoe gaat het nu met je?

En Hommeltje, wow, wat ben jij netjes op tijd ongesteld geworden! Nou, dat mag ook wel na alle spanning waarin jij gezeten hebt de laatste tijd. Het is wel een opluchting, he, je eerste ongi? Ik was ook zo enorm blij en wilde het ook het liefste tegen iedereen vertellen, maar ook ik moest me inhouden. Ga je het vieren met een wijntje? Nu kan het nog. ;)
    Als je een cyclusbanner wil, dan moet je naar het menu aan de zijkant, en kies je voor cyclusbanner. Je vult dan de gevraagde gegevens in en vervolgens wordt er uitgelegd hoe je dit kunt copieren in je profiel. Ik copieer dan altijd de eerste tekst en copy-paste hem in mijn profiel. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Kijk maar of je zo'n banner wilt of niet.

Liefs,
    Marla

3. Vogi

Vogi Lid

11 jan 2007
    19
    0
    0
    Hee Corien ! Marla wees me erop dat jij het was die ook veel bloed verloren is tijdens je miskraam. ( Zie "mijn miskraam na vier weken wachten)Ik had deze topic tot ong. blz. 13 gelezen, en tijdens mijn verblijf in het ziekenhuis wist dus zeker dat er iemand hier op dit forum ook veel bloed verloren had. Ik heb jou berichtjes gelezen en ik vraag me af hoe hoog jouw hb nu is.
    Ik had net als jij 4.1 en na een bloedtransfusie 4.6
    Ik schrok wel een beetje toen ik las dat je pas na twee weken 6.1 had. En dat het dus nog best lang duurt voordat je kan gaan werken.
    Ik dacht ik kan volgende week wel weer aan het werk. Maar net als jij voel ik me aan het begin van de dag belabberd, heb veel hoofdpijn, en de moeheid valt ontzettend tegen. Dus ga ik maar bellen dat ze me voorlopig niet terug hoeven te verwachten.
    Ik ga zometeen wel proberen op de fiets naar het winkelcentrum te gaan. Niet voor boodschappen, maar voor een lekker bakkie koffie en croissantje.

4. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Oe Corien spannend voor jou de komende dagen! Ik ga heel hard voor je duimen. Zou toch echt geweldig zijn.
    Heb je enig idee wanneer je je eisprong hebt gehad?

Marla; de ovulatietesten heb ik dus 1 keer gebruikt en toen was ik na 6 rondes zwanger! Nu ga ik ze weer gebruiken, maar dan gewoon om te kijken of ik een eisprong krijg en of het dus klopt dat die ene keer bloedverlies mijn 1e ongie was.
    Hoeveel testen heb je? En wanneer ga je beginnen?

Hoppeltje; Geweldig dat je ongie bent geworden. En ook nog prachtig op tijd! Is het bij jou hetzelfde als voor je MK?

Hier alles z'n gangetje. Vandaag krijgt m'n vader een onderscheiding. Hij heeft veel voor de medische branche in nederland betekent, en hij is/was vandaag 25 jaar directeur van een ziekenhuis.
    We gaan er zo heen, ik kan niet wachten. Ik ben zo trots op hem!

X Neia

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Neia, heeeeeeel erg gefeliciteerd met je vader: dat is zeker iets om trots op te zijn, en ook heel fijn dat hij dit toch nog mag meemaken. Hopelijk heeft hij veel afleiding vandaag en kan hij er erg van genieten. Heel erg veel plezier zo dadelijk! Geef hem nog maar eens een extra knuffel!

Ik heb nog een vraagje: hoe vaak heb jij geklust toen je een positieve ovulatietest had? Heb je het toen een paar dagen dagelijks gedaan of heb je toch maar de klusfrequentie van om de dag aangehouden? Wat denk jij dat het beste is?
    Ik heb 1 doosje gekocht, en daarin zitten 7 testen. Ik ga denk ik pas beginnen met testen op de eerste dag dat ik vruchtbaar slijm zie, en ga maar uit van een cyclus van 31 dagen. Op de Clear Blue site staat dat je bij een cyclus van 31 dagen het beste op dag 14 zou kunnen beginnen te testen: dat is 3 dagen voor de eisprong. Ik hoop maar dat ik aan 1 doosje genoeg heb.

Nogmaals van harte gefeliciteerd met je vader!

Liefs,
    Marla

6. lisa84

lisa84 Actief lid

20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    Hoi als eerst veel sterkte.. ik heb precies hetzelfde meegemaakt, bij me eerste zwangerschap..
    alleen ik heb gewacht tot me baby zelf los is gegaan en er uit is gekomen, heel zwaar en pijnlijk in alle vormen..

nu heb ik vanaf zaterdag weer een miskraam gehad maar was pas 5 weken, dit is gelukkig minder lichaamlijk zwaar..

veel sterkte! ik heb veel met mijn ongeboren kind gepraat, of tegen hem gepraat en heb hem begraven, ik mis hem nu nog steeds..

liefssss Lisa-Lynda

7. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    Hoi lisa, ontzettend veel stertke met dit grote verlies. Is niet niks en dan ook nog eens 2 keer. Maar hopen dat het ook meteen de laatste keer is geweest dat het mis ging en de volgende een gewone gezonde zwangerschap zal zijn!

En vogi, da's toevallig... allebei een hb van 4.1. Dat is niet veel.... dus jij bent ook zoveel bloed verloren. Zal straks jouw verhaal ff lezen...
    En het duurt inderdaad wel even voordat je weer helemaal de oude bent. Ze zeiden zelfs in het ziekenhuis dat het weken tot maanden zou gaan duren. Daar schrok ik ook erg van. Ik dacht nl ook, net al jij, dat ik de week erop wel weer aan het werk zou kunnen. Ik ben 2 weken thuis gebleven en dat was eerlijk gezegt ook wel nodig. Wanneer is het bij jou gebeurd? Doe in ieder geval rustig aan en laat je lekker verzorgen!

Neia, super gefeliciteerd met je vader. Je mag inderdaad trots op hem zijn! Geniet er vandaag van met z'n allen!

Marla, dus je heb ovulatietesten gekocht... ben benieuwd of het goed werkt ed. Ik zit er ook aan te denken, heb nu nl geen flauw idee gehad wanneer m'n eisprong is geweest. Hou ons op de hoogte.

Liefs, corien

8. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Meiden,
    Nou ik heb ook goed nieuws! Ook ik ben vandaag weer ongi geworden! 22 is mijn getal kennelijk. Laatste keer ongi voor zwangerschap was 22-8-miskraam 22-11 -en nu weer voor het eerst ongi vandaag 22-1! Ongelooflijk he! Ben ook heel erg blij en het klopt dus precies dat ik 2 weken geleden dus mijn eisprong had gevoeld.

Ben de afgelopen tijd druk bezig geweest met repeteren omdat ik gisteren tijdens de koordagen heb opgetreden in Paradiso! En dat was echt kicken. Zit overigens niet bij een kerkkoor hoor maar een popkoortje. We zongen: aretha Franklins's respect-say a little prayer en think. Ook one note samba-get here (oletta Adams) en september (cool and the gang) en shackles.
    Was echt swingen en de zaal ging mee!

Verder ook weer druk aan het werk maar ook wel weer erg prettig. Verder gaat het eigenlijk wel goed met me.

Heb nu ook nog niet veel tijd om op alle berichtjes te reageren. Dat komt van de week.
    Maar ik wilde jullie het goede nieuws van mijn ongi niet onthouden :)

Tot later!
    Liefs, Chantal

ps hommeltje ook gefeliciteerd en jij hebt net zulke data als ik hihi

Annie jji loopt ook gelijk met mij op dus dikke kans dat jij woe 24-1 ook ongi wordt of misschien wel zwanger bent geworden :rolleyes:

9. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Heel erg bedankt voor jullie felicitaties! Het was echt super!
    Mijn vader heeft genoten en ik straalde (samen met mijn broers en zus) van trots.
    Even vergeet je dan dat hij zo ziek is. Maar helaas niet voor lang, hij ligt nu helemaal kapot op bed, en heeft overal pijn. Hij ziet er nu verschrikkelijk uit in vergelijking met vanmorgen.
    Maar we hebben allemaal genoten!

Marla; Gelukkig heb ik alles uit die maanden bijgehouden, dus mijn testen ook ;) . Op maandag hebben we geklust, toen op donderdag (1e dag positieve test), op vrijdag rond half 5 heb ik mijn eisprong gevoeld (denk ik), op zaterdag weer geklust; streepje op test werd lichter, zondag nog lichtere test, en maandag voor de zekerheid nog een keer geklust. Dus 4 keer in de week en 2 keer rond de eisprong.
    Eigenlijk wilde ik ook die vrijdag klussen maar omdat mij duidelijk is verteld dat de kwaliteit van het zaad beter is om de dag, hebben we dat maar gedaan. En het heeft geholpen. De VK zei ook dat 3 of 4 keer per week het beste is voor het zaad.
    Ik zou inderdaad op dag 14 beginnen, tenzij je eerder vruchtbaar slijm krijgt, dan gelijk beginnen. Want de testen die ik gebruikte gaven aan dat de eisprong tussen de 12 en 48 uur zou komen. Ik weet niet hoe dat zit bij de Clear Blue testen.

Chantal; Wat fijn om te horen dat alles goed met je gaat! :D

X Neia

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Corien, vandaag staat je banner op overtijd..... wel een heel mooi gezicht! Nou maar hopen dat ie over gaat in een zwangerschapsbanner: dat zou zo geweldig zijn! Maar als ik het goed heb, dan verwacht je er zelf niet al te veel van. Wel goed van je: dan valt het ook niet zo tegen. Ik kon de menstruatie van mijn eerste echte ronde ook goed relativeren, maar de tweede keer viel dus zwaar tegen. Nu maar hopen dat ik de derde keer wat nuchterder ben.

Goh Lisa, wat enorm verdrietig voor je. Ook al was je nog niet zo ver in de tweede zwangerschap, toch spat ook dan je droom keihard uiteen. Vanaf het moment dat ik een positieve test in handen had, wist ik dat een miskraam mij heel zwaar zou vallen. Ik hechtte me al meteen aan het vruchtje. Ik ben benieuwd of ik dat de tweede keer ook zo snel zal doen, of dat ik wat afstand zal bewaren, als dat uberhaupt lukt. Heel erg veel sterkte!

Hey Sjannie: gefeliciteerd met je ongi! Jouw lichaam is ook al zo enorm netjes op tijd! Gaaf, hoor. Grappig dat bij jou het getal 22 zo sterk naar voren komt. Nu maar hopen dat je op 22 februari positief test! Wat leuk dat je in Paradiso opgetreden hebt, en dat iedereen uit zijn dak ging. Ben je er wel even helemaal tussen uit. Ik vraag het altijd aan iedereen en dus ook aan jou: ben jij nog van plan om een cyclusbanner te nemen, of ga je maar meteen voor die zwangerschapsbanner? ;)

En Annette, ik zie dat je de post van Corien gevonden hebt en dat jij al net zo'n enorm lage hb-waarde hebt als zij had. Doe echt rustig aan: ga pas weer werken als je je daartoe in staat voelt. Heeft je croissantje nog lekker gesmaakt? Verwen jezelf maar eens lekker.

Hey Neia, geweldig dat het gisteren zo leuk is geweest en dat je vader het goed vol heeft gehouden, ook al was hij 's avonds helemaal kapot. Nou, dat nemen ze jullie nooit meer af. Ik hoop maar dat je vader inmiddels weer iets opgeknapt is.
    Bedankt voor je uitgebreide verslag: nu weet ik precies hoe jij zwanger bent geworden en in feite komt het neer op 1 keer per 2 dagen. Als je vrijdagmiddag je eisprong hebt gehad, dan was donderdagavond wel de perfecte dag om te klussen. Met die digitale testen krijg je dus geen dikker of dunner streepje, maar een smiley als het lh gehalte hoog genoeg is. Ik hoop maar dat dat lachebekje snel verschijnt, niet te snel natuurlijk, want dan mis ik mijn eisprong. Volgens mij komt de eisprong dan net zo snel als bij jouw testen.

Ik vond het zo'n goed idee van je om van alles in een schrift te schrijven, dat ik daar vandaag ook maar mee begonnen ben. Ik heb sinds gisteren weer wat pukkeltjes (heb dat sinds de curettage altijd aan het einde van mijn menstruatie) en kan nu dus precies bijhouden op welke dagen in mijn cyclus ik daar last van heb. Handig, hoor. Bedankt voor de tip! Ik ben ook erg benieuwd of ik deze keer weer wat bloedverlies heb een paar dagen voor mijn eisprong. Ik hoop eigenlijk maar van niet.

Liefs,
    Marla

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey corien,

wat zien ik 1 dag overtijd oei oei oei wat spannend, ik duim voor je meis!

12. hommeltje

hommeltje Niet meer actief

Het is leuk om te lezen dat er bij sommigen ook weer leuke dingen gebeuren!

Neia:Wat fijn dat het zo leuk was met je vader, kan me voorstellen dat je straalde van trots! Wat betreft mijn ongi is het wel ongeveer hetzelfde als voor de mk, alleen wat roder bloed en iets meer buikkrampen.

Sjannie: gefeliciteerd! netjes op tijd,was/ben ik zelf ook erg blij mee, het is toch het gevoel dat je je eigen lichaam weer een beetje kan vertrouwen.

Zijn er nog dames die bijna kunnen testen? Veel geluk gewenst!

Marla: Hoe gaat het nu met je schoonvader?
    Liefs Hommeltje.

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou Hommeltje, we gaan vanavond weer naar hem toe, voor het eerst sinds een week. Omdat mijn vriend vorige week ziek was, zijn we toen niet geweest. Ik hoorde wel van andere mensen dat hij donderdag weer wat helderder uit zijn ogen keek. Al met al klinkt het erg positief!

14. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    He Marla; Dat schriftje vond ik inderdaad ook mega handig. Gewoon alles in opschrijven, haha :) .
    Ik hoop ook voor je dat je geen bloed meer hebt voor je eisprong, dat zou betekenen dat alles weer goed is. Of had je dit ook voordat je zwanger was?
    Ik hoop zo voor je dat de testen gaan helpen!

Hommeltje; Wat fijn zeg dat je ongie zo "normaal" is. Dan kun je er weer helemaal voor gaan. Of niet?

Corien; Spannend! Weet je al iets?

Vandaag weer voor het eerst een hele dag gewerkt, en ging erg goed. Voorheen wel halve dagen gewerkt, dus nu alleen wat uurtjes extra. Hopelijk blijf ik me zo goed voelen!
    Morgen ga ik een zwangerschapstest doen. Nee hoor, ik ben niet zwanger :D :( , maar om te kijken of het hcg al uit m'n lichaam is. Ik hoop het echt!

X Neia

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Neia, fijn joh, dat je weer hele dagen kunt werken. Ik hoop echt voor je dat je je zo goed blijft voelen. Het kan natuurlijk altijd zijn dat je nog een terugval hebt, ik merk aan mezelf dat de verwerking met ups en downs kwam, en dat het steeds beter ging.
    ik zie aan onze banner dat wij redelijk gelijk lopen: alleen heb jij een cyclus die 2 dagen korter is dan die van mij, en heb jij waarschijnlijk 1 dag eerder dan ik je eisprong. Spannend, wie weet kunnen we straks samen testen. Ik hoop ook maar dat de testen gaan helpen. Ik heb nu al in het schriftje geschreven dat ik onder de pukkels zit voor mijn doen, en dat ik gisteren best wel wat afscheiding had, sorry. Ik hoop toch zo dat dit in plaats van de bloeding komt, die ik eerder had in mijn cycli na de curettage. Ik had hiervoor nooit bloedingen tussen door. Wie weet is alles dan weer goed tijdens de volgende cyclus, hoewel ik heel erg hoop dat die er niet komt, natuurlijk. Ik neem aan dat jij dus ook weer je cyclus in een schrift bij gaat houden?

Liefs,
    Marla

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi Neia, en heb je de test al gedaan om te kijken of het hcg al uit je lichaam is?

Marla, ben je bij je schoonvader geweest? hoe was het met hem?

Corien hoe is het bij jou?

Jette

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Neia, dat was ik je nog vergeten te vragen: heb je een negatieve test gehad? Ik heb ook een keer getest om te kijken of het hcg al uit mijn urine was en ik ben nog nooit zo blij geweest met een negatieve zwangerschapstest.

Hey Jette,
    Mijn schoonvader sliep al toen we gisteravond kwamen. Hij rust de laatste tijd heel erg veel en was al bijna onder het eten in slaap gevallen, zo hoorden we van de verpleegster. We hebben nog een paar woorden met hem gewisseld, en dat leek goed te gaan, en toen viel hij in slaap en zijn we maar stilletjes weggeslopen na een half uur.

Ja, Corien, hoe is het met jou? Spannend hoor!
    En Annie, denk je dat het raak is?

Liefs,
    Marla

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Marla, is dat wel een goed teken dat hij zo veel slaapt?

wat is je gevoel hierover?

jette

19. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa negatieve test! Nog nooit zo blij geweest, haha :D . Gelukkig, dat is uit mijn lichaam.

Marla; Wat fijn dat het redelijk gaat met je schoonvader. Zolang hij maar een fijn bestaan heeft, toch? Hoe oud is hij eigenlijk?
    Ja, samen testen zou super leuk zijn, en dan ook nog samen zwanger! :D Haha ik loop op de zaken vooruit....... :oops:
    Ik ga ook inderdaad weer alles bijhouden. Ik heb mijn banner op 30 dagen gezet, omdat ik dat gemiddeld voor mijn MK altijd had. Na curretage dus 27 dagen. Daarom ben ik zooooooooo blij met de ovulatietesten. Dan heb ik tenminste een klein beetje een idee. Hopelijk word ik snel regelmatig, of helemaal niet meer natuurlijk!
    Hoeveel dagen voor je eisprong had je bloedverlies tijdens de vorige cycli?

Corien;? Waar ben je? Ik ga even kijken of je bij het zwangerschap topic staat hoor, haha :D !

X Neia

20. Spetter01

Spetter01 Lid

23 jan 2007
    9
    0
    0
    commercieel medewerker
    Hoi! Een paar dagen geleden heb ik dit forum ontdekt. Erg herkenbaar allemaal. Vorige week woensdag is bij mij de eerste echo gedaan. Ik had al een negatief voorgevoel, maar hoopte dat ik het onjuist had. Ik zou vandaag 10 weken zwanger zijn geweest. Tijdens de echo kon men inderdaad niks zien. Toen maar inwendig een echo gemaakt en toen bleek dat het vruchtje bij 6 weken en 5 dagen is gestopt met groeien. De grond zakt dan inderdaad onder je voeten weg. Hoewel dat eigenlijk pas het begin is! Ik ben naar huis gestuurd met de mededeling dat ik een weekje moest wachten totdat het uit zichzelf mijn lichaam zou verlaten. We zijn nu een week verder en sinds maandag heb ik lichte bloedingen en sinds vanochtend krijg ik zeurende buikpijn. Maar verder valt het reuze mee. Voor vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt, want ik vind dat ik wel lang genoeg heb gewacht.

Al met al valt het me toch heel erg zwaar. Ik ben altijd iemand die positief is en bij elke tegenslag is het "vallen en dan weer opstaan". Ik kan op dit moment niet verder, omdat dat vruchtje nog in mijn buik zit. Verder voel ik me ook nog steeds heel zwanger. Ik schrik van mijn eigen buien, echt zo onvoorspelbaar als de pest. Het ene moment lach ik en het andere moment voel ik me diep ongelukkig. Ook valt het me zwaar dat voor mijn gevoel voor iedereen het leven gewoon door gaat, terwij ik zit te wachten op wat er komen gaat. Mijn vriend is gewoon met zijn eigen ding bezig en maakt plannen en ik heb het gevoel dat ik hier op hem zit te wachten, als een oude zeur die alleen maar zit te janken.

Bedankt dat jullie dit lange verhaal even wilden lezen, ik moest het even kwijt!

Groetjes,
    Jet

Deel Deze Pagina