Mijn eerste menstruatie kwam na 28 dagen na het mk dus redelijk op tijd. Maar inderdaad ook veel rood bloed en stolsels bah... gelukkig had mn gynaecoloog me gewaarschuwd en heb ik het bed beschemd met een onderleg anders was mn matras een bloedbad geweest. De 2e menstruatie kan ook zo gaan dus pas maar op.Ik had ook altijd een week voor menstruatie grote pijnlijke borsten en de eerste 2 menstruaties na mk geen last daarvan. Deze keer wel mn 3e zit eraan te komen...misschien.
Mag ik me bij jullie aansluiten? Ook ik heb gisteren (volgens mij) weer mijn eerste Ongi. Ik vind het nog wel erg vroeg, maar weet niet vanaf welk moment ik moet rekenen; het beginnen met vloeien (ruim een week voor de MK) of de MK zelf. Kan het nog niet echt plaatsen, het enige wat ik denk is : weer volle verbanden en de dagen van de MK komen weer te boven. Hoop dat het goed verloopt en dat dit het was, dan ben ik weer een stukje verder voor mezelf. Groetjes Minka
Hallo meiden, Marla; Wow jullie doen goed je best, dus daar ligt het niet aan. Het kan nou toch niet anders dat...............Sorry, ik ben weer te enthousiast! Ik las dat als je op het goede moment klust, dat je dan nog pas 20% kans hebt om zwanger te raken. Laten we het hopen! Ja wel ongie dus. En wat die vorige bloeding was, 2 wkn geleden, weet ik dus ook niet. Ik was inderdaad niet echt opgelucht, maar vandaag ben ik weer vrolijk, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik snap mijn wisselende stemmingen ook niet meer hoor. Hormonen? Ik snap heel goed dat 31 maart en 26 april erg moeilijke dagen voor je worden. Je moet inderdaad maar gewoon vrij nemen en het even over je heen laten komen. Dat hoort er ook bij natuurlijk. Maar hopelijk ben je dan al wel weer helemaal in de wolken...........de blauwe of de roze wolken? Hommetlje; Jouw datum, 20 maart, komt inderdaad ook al dichterbij. Zo vervelend dat die datum zo belangrijk voor je is he? Wel inderdaad goed zeg dat je er weer voor wil gaan. Dat betekent toch dat je je wat beter en sterker voelt. Wel jammer dat je mannetje er nog niet aan toe is. Een vruchtbare periode kunnen we ongeveer uitrekenen, maar dit soort dingen helaas niet. En zoals Marla al schreef, voor mij is het ook een obsessie hoor, haha . Wij kunnen gewoon niet wachten totdat we weer en positieve test in handen hebben, en dan na 9 maanden een gezond kindje! Hoort er gewoon een beetje bij. Annie; Super voor je dat je ook ongie bent geworden! 36 dagen is erg netjes hoor. Wel balen inderdaad dat het zooooooooooo ongelofelijk veel is. Ik had alleen pijn in mijn borsten toen ik zwanger was. Maar nu had ik net voor mijn ongie ook pijn. Echt raar, hoe je lichaam elke maand weer anders kan zijn. Daar kun je in ieder geval niks van op aan. Blijf maar lekker een paar daagjes thuis, lekker bijkomen. Zorg maar goed voor jezelf, heb je verdiend! Moonique; Spannend voor jou! Succes! Ja, ik ben dus vrolijk. Vandaag 5e dag van mijn 1e menstruatie en het is nu bijna weg, alleen bij het afvegen nog een beetje. Ik heb de afgelopen dagen echt veeeeeeeeeel bloed gezien, zelfs gister nog. Maar ik ben blij dat het na 5 dagen (hopelijk) over is. Ik ben benieuwd hoe deze cyclus zal zijn. Vanmiddag rond half 5 heb ik een telefonische afspraak met de Gyn. Ik weet ook niet precies waarvoor, maar die afspraak is na de curretage gemaakt voor na 6 wkn dus. Volgens mij gingen ze ook het vruchtje/weefsel op kweek zetten. Niet om te kijken wat er nou mis is gegaan, maar volgens mij om te kijken of al het weefsel daar hoorde, of zoiets. Ik weet het niet meer, hoor het straks wel. Misschien gewoon om te vragen hoe het gaat? X Neia
Hey Annie, toch fijn dat je ongesteld bent geworden, ook al hoop je stiekem dat je zwanger bent. Ik was althans heel blij met mijn eerste ongi: het is toch de eerste stap naar herstel. Het rare is dat ik voor de zwangerschap nooit last had van pijnlijke borsten voor mijn ongesteldheid, maar daarna juist wel. De eerste keer was ik helemaal blij toen ik mijn borsten voelde en dacht dat dit vast een goed teken was, maar nu heb ik gemerkt dat het juist mijn menstruatie aankondigt. Raar, he, dat je lichaam toch zo anders reageert door die miskraam. Ik hoor heel vaak dat de eerste menstruatie heel heftig is. Bij mij was dit niet het geval, maar ik herken wel dat hele rode, heldere bloed, zonder weefseltjes, dat veel vloeibaarder dan normaal is. De gynaecoloog vertelde dat dit kwam doordat je baarmoederwand helemaal schoongemaakt is, en het weefsel zich nog op moet bouwen. Het is gewoon lekker schoon daarbinnen. Hey Minka, natuurlijk mag jij je hier aansluiten. Gezellig als je mee komt kletsen! Om eerlijk te zijn weet ik niet goed wat je als eerste dag van de cyclus moet tellen, omdat ikzelf gecuretteerd ben. Zou dat misschien de dag van de miskraam zelf zijn? (mijn eerste cyclus dag was nl. de dag van de curettage). Het zou wel lekker snel zijn, als dit je ongesteldheid was. Na Neia's ervaring durf ik niet meer goed te zeggen of dit je ongi is, of gewoon een tussentijdse bloeding. We hopen gewoon op het eerste! Zou het anders evt. iets met je eisprong te maken kunnen hebben? Ikzelf heb wel gemerkt dat je hormonen flink overhoop kunnen liggen. Hey Neia, fijn dat je nu 100% zeker weet dat het je menstruatie is. Ik herken jouw stemmingswisselingen helemaal: de dag voordat ik ongesteld werd, was ik toch zo enorm chagrijnig en lusteloos! Het viel anderen ook op. Op de dag van mijn ongi was ik heel erg verdrietig, en daarna was ook ik weer vrolijk en beschouwde het net als jij als een nieuwe ronde met nieuwe kansen. Dus ja, ik denk dat het onze hormonen zijn, haha. En hihi, het maakt mij niet uit of het blauwe of roze wolken zijn, als het maar een hele gave wolk is. Ik was even kwijt hoe groot de kans is dat je zwanger raakt als je op het goede moment vrijt, maar dat is dus 1 op 5. Hmmm..dit is de 3e maand, dus wie weet is het raak binnen 3 maanden. Ik hoop het enorm, maar durf er niet te veel op gebrand te zijn, bang voor de teleurstelling als ik ben. Maar toch groeit je hoop weer met het verstrijken van de cyclusdagen....... Ik kan er niets aan doen. Heel erg veel succes met je telefonische afspraak. Waarschijnlijk is het om te vragen hoe het met je gaat, en om de uitslag van de curettage door te bellen: in mijn geval ging het er alleen over of ze een miskraam hadden vastgesteld en resten van een vruchtje, etc. hadden aangetroffen (+geen afwijkingen). Ook word er volgens mij gekeken of je geen Mola zwangerschap hebt. Van anderen heb ik begrepen dat ze bij hen iets uitgebreider onderzoek hebben gedaan. Laat je even weten hoe het gegaan is? Liefs, Marla, die weinig te melden heeft, alleen maar geduldig kan afwachten. (zucht, wat duren 2 weken dan lang, zeker als je bedenkt dat de kans groot is dat het weer niet raak is, en dat je weer opnieuw moet beginnen)
Nou de Gyn heeft gebeld. Marla, het was inderdaad de uitslag dat ze het hebben opgestuurd, en dat het een "gewone" zwangerschap was, dus geen vreemd weefsel. En ze vroeg ook hoe het ging. Volgens haar was het bloedverlies van 2 weken geleden een ontrekkingsbloeding, niks om me ongerust over te maken. Ze zei dat ik blij moest zijn dat ik al ongie ben geworden. Als ik nog een keer zo'n tussentijdse bloeding heb kan ik bellen voor een echo, dan kunnen ze kijken waar ik in mijn cyclus ben. Marla; Wij helpen je de komende 2 weken wel door hoor! Ik ga nu mijn mannetje ophalen. Fijne avond! X Neia
Hey Neia, lief van je, hoor! En wij slepen jou gewoon weer naar de eisprong toe. Gelukkig hebben ze niets afwijkends gevonden: ik was tenminste toch opgelucht dat alles goed was toen ik een nagesprek van de curettage had. Wat is eigenlijk een onttrekkingsbloeding? Ik weet wel dat je dat ook kunt krijgen als je de pil vergeten bent. Had ze een idee op welk moment in de cyclus je dat had, en waardoor je zo'n bloeding krijgt? Komt dat dan door je hormonen? Wow, je krijgt wel heel wat vragen op je afgevuurd. Heb je hierna nog een gesprek, of ben je nu klaar met het ziekenhuis? Ik hoef pas weer te bellen als ik zwanger ben en mag dan een echo laten maken tussen de 7e en 8ste week (als ik da volhoud). Liefs, Marla
Hallo lieve dames, Kunnen jullie mij helpen of advies geven? zoals de meeste weten ben ik 21-12 gecurreteerd en 21-1 weer ongi geworden. maar ik heb nog steeds af en toe krampen. We hebben van de week een paar keer geklust (gewoon voor het lekkere want vriendje wil even rust). maar vandaag heb ik toch een last van mijn buik, heb wel erg hard gewerkt en ik werk in de zorg dus lichamelijk ook zwaar maar vorige keer had ik dit ook en toen was ik dus zwanger en ging het mis. Ik wil liever niet naar de dokter want ik heb artsen wel even gehad voorlopig. Is dit herkenbaar of weten jullie wat te doen? Marla trek je het nog of nemen de zenuwen de overhand? Wie weet over twee weekjes! Neia: Fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat , wat kan je lichaam raar doen na een curretage of niet? Hommeltje
Hommeltje, Wanneer is je NOD? want dan kan je testen. Je hebt al weer een eisprong gehad dus kan het maar zo.
Hoi Hommeltje, Ik herken jouw krampen heel goed: bij mij hebben die best lang aangehouden. Maar ze kwamen vooral op bepaalde tijden in de cyclus op. Tijdens de eerste en tweede ronde had ik echt last van mijn buik tijdens mijn eisprong, en de dagen ervoor, en daarnaast had ik meer last van krampen vlak voor de NOD. Als je er vanuit gaat dat je op 21 januari ongesteld bent geworden, en een cyclus van ongeveer 28 dagen hebt, dan denk ik dat jouw krampen met de naderende eisprong te maken hebben. Ook merkte ik dat ik van lichamelijk werk als stofzuigen en boeken sjouwen etc. buikpijn en soms zelfs bloedingen kreeg. Vergeet niet dat je baarmoeder flink wat te stellen heeft gehad, en ik kan me voorstellen dat de baarmoederwand wat gevoeliger is dan voor de curettage. Maar denk je dan dat je zwanger bent? Als je daar een goede reden voor hebt, dan zou ik een test doen. Ik zou er als ik jou was vanuit gaan dat het de voorbode van de eisprong is. Het is in ieder geval heel normaal om krampen te hebben. Hopelijk maak je je niet te veel zorgen. Ik ben nog helemaal niet zenuwachtig, omdat de eisprong nog maar zo kort geleden is geweest. Ik heb dus nog geen symptomen, maar baal wel dat het wachten zo lang duurt. Liefs, Marla
Hallo meiden, Marla; Ik ben inderdaad erg opgelucht na het gesprek met de Gyn. Ik weet niet precies wat een onttrekkingsbloeding inhoudt, maar ze zei dat je lichaam het dan schoonmaakt voor de eisprong. Ze zei niks over hormonen, maar wel dat ik het de komende 3 maanden nog kon hebben, omdat mijn lichaam van slag is. Nu heb ik inderdaad ook geen gesprek meer gepland. Ze gaf wel aan dat als ik zwnager ben, dat ik dan gelijk moet bellen. Omdat ik eerder een longembolie heb gehad, heb je meer kans dat je dat tijdens je zwangerschap ook krijgt, dus dan wordt mijn bloed getest en krijg ik misschien bloedverdunners. Dus ik moet voortaan altijd bij de Gyn blijven. En dan krijg ik inderdaad ook bij de 7/8 weken een echo. Laten we maar hopen dat we allemaal weer snel naar de Gyn mogen! Hommeltje; Gelukkig herkent Marla je verhaal. Ik heb helaas geen ervaring. Ik heb alleen krampen gehad bij de onttrekkingsbloeding en van de week toen mijn 1e menstruatie eraan kwam. Ik zou inderdaad afwachten tot je NOD en dan eventueel testen. Monique; Heb je al een testje gedaan of wacht je nog even af? Ik duim voor je! Vandaag heb ik hard gewerkt en een piep klein beetje bloedverlies gehad, hopelijk is het morgen weg. Fijne avond! X Neia
Monique, IK ZIE EEN BANNER?! KLOPT DAT? IK GA EVEN BIJ HET ZWANGERSCHAP TOPIC KIJKEN HOOR, VOORDAT IK DOMME DINGEN ZEG!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Gefeliciteerd meid! Wat super gaaf voor jullie! Ik gun je het allerbeste, en duim voor je dat alles nu goed blijft gaan. Hoe lang was dit na je MK? Hou je ons op de hoogte? X Neia
Gefeliciteeeeeeeerd Moonique! Bedankt voor jullie reactie, ben al weer iets meer gerust gesteld. Voor een test is het echt nog te vroeg voor mij het is meer dat ik het idee had dat een eventuele bevruchting fout zou zijn gegaan. Ik had de vorige keer ook zulke krampen na het klussen en toen zei ik tegen vriendje dat ik zulke krampen had dat mocht ik zwanger zijn dat ik eigenlijk wel zeker wist dat het niet goed zou zijn en dat was dus ook zo. (snappen jullie het nog)? Ik zal wel weer spoken zien en ik moet me er maar niet zo druk meer om maken. Bedankt voor juliie steun ben zo blij dat ik bij jullie me ei kwijt kan! Liefs Hommeltje.
Ja helemaal blij ! 18 november 2006 was mijn miskraam een missed abortion , ik was 14 weken en 5 dagen zwanger toen ik te horen kreeg dat het kindje al was overleden in de 12e/13e week.De wereld stond heel even stil voor mij... De eerste menstruatie kwam na 28 dagen (de grote opruiming) en de 2e na 25 dagen zoals mijn oude cyclus was. Ik heb de calculator hier van het forum gebruikt om uit te rekenen wanneer mijn ovulatie zou zijn en ovulatie testjes gebruikt om te checken of het zo een beetje klopte. En maar in de meest vruchtbare periode flink klussen Ik dacht vrijdag nog dat ik mijn menstruatie voelde aankomen , maar er gebeurde niets , had ik het gelukkig fout Zondag ochtend maakte mijn zoontje me wakker om 8.00uur hij wilde tekenfilmpjes kijken. Dus ik mee naar beneden , naar de wc en zag daar mn testbakjes staan , dus gebruikt en testje gedaan en... jippiekajee ! zwanger!
Wow Moonique, wat geweldig, meid, dat je weer zwanger bent! Drie dubbel gefeliciteerd. Ik hoop echt voor je dat je toch een beetje van je zwangerschap kunt genieten: het is toch minder onbezorgd als je een miskraam hebt gehad. Heel veel plezier! Goh Neia, ik ben blij dat jouw gynaecoloog heeft verteld dat je bloedingen kunt krijgen als je lichaam zich dan schoonmaakt voor de eisprong. Dat komt precies overeen met het tijdstip van de bloedingen die ik heb gehad. Dat was ook steeds een paar dagen voor de eisprong. Ik heb er overigens deze maand voor het eerst geen last van gehad en het kan dus inderdaad wel 3 rondes aanhouden. Ik heb dus 2 curettages kort achter elkaar gehad, en verwacht dat mijn lichaam zich nog eens extra moet herstellen, maar het lijkt nu al een heel stuk beter bij mij te zijn. Je weet gelukkig wel dat jouw tussentijdse bloeding eigenlijk heel normaal was, en dat je daar geen zorgen om hoeft te maken. Ik hoop echt dat wij snel naar het ziekenhuis mogen voor een echo! Nou Hommeltje, ik weet niet zo goed of ik je nog kan volgen, hihi. Maar denk je dan dat je al een tijdje voorbij je ei bent, dat je denkt aan een verkeerde innesteling? Meestal is de innesteling een paar dagen voor je NOD. Weet je zeker dat het niet gewoon met de eisprong te maken heeft? (hier spreekt dus weer een eigenwijze Marla ) Ik merk bij mezelf dat ik supergefixeerd ben op eisprongen en alles wat daarna komt en wat er fout kan gaan, dus jouw spoken zien is heel herkenbaar. Ik heb er zelf ook last van. En ik....ik wacht maar, en wacht maar.....heeeel ONgeduldig! Liefs, Marla
wow moonique! moonique=zwanger! dikke proficiat! ik wens je een goede zwangerschap toe! groetjes flyke
Hallo meiden, Super Monique! Dus jij bent in de 3e ronde ook alweer zwanger? Dat geeft ons goede hoop. Al kwaaltjes? Hebben jullie het ook al aan familie etc verteld? Marla; Monique ook door de ovulatietestjes, he! Dat moet ons ook lukken hoor . Ja, dat betekent in ieder geval dat het bij jou hetzelfde was met het bloedverlies. Echt goed om te horen dat jouw cyclus nu ook weer op orde begint te komen. Heb je je NOD datum aangepast toen je wist wanneer je eisprong is geweest? Klopt je banner nog? Want ik tel de dagen met je af hoor . X Neia
Hallo Meiden, Hier weer even een kort berichtje van mij. Heb al zooooooooooo lang niet meer gereageerd. Wel zo nu en dan meegelezen om wel een beetje bij te blijven. Want sjee meiden wat gaan jullie hard. De reden dat ik er even uit was had met mijn enorme vermoeidheid te maken. Gewoon moe opstaan en savond heel moe zijn en vroeg naar bed gaan. Bloed op HB getest. Deze is weliswaar in 2 maanden 0.8 gedaald. Waarde wel net nog boven ondergrens maar ja of het nu daar vandaan komt. Wel heb ik veel en hard gewerkt en moest er na lange tijd thuis geweest te zijn, weer erg vroeg op 6.00 uur. Al met al als een wervelwind begonnen en betaald met moe zijn ;-( Enfin voel me eigenlijk schuldig als ik het zo terug lees dat ik niet meer gereageerd heb. Ik zou graag nu een reactie op ieder z'n verhaal willen geven alleen haal ik nu alles door elkaar. Ik start gewoon maar vanaf nu en wat ik me nog herinner. @hommeltje. Was jij niet 21-1 voor het laast ongi? Ik nl 22-1. Deze duurde bij mij overigens maar 2,5 dag en was abrupt over. Geen overgang naar bruin bloed en/of na 5 dagen klaar. Wel alles helder rood. En ik heb sinds afgelopen vrijdag wat meer last van buik en vruchtbaar slijm en weet dat ik mijn eisprong heb gehad. Het is dus goed mogelijk dat jij dan ook je eisprong hebt (gehad) aangezien we gelijk op lopen. @Verder wil ik nog even reageren dat ik het mooi vond om te lezen dat de (schoon)vader van (ik weet het niet meer...sorry) na zijn hersenbloedingen nog gehuldigd werd. Mooi dat hij dit ondanks zijn hersenbloeding mee heeft mogen maken! @ Verder hoop ik dat het beter gaat met alle familieleden die ziek zijn. Want ook dat drukt nog zwaar op je emotioneel welzijn zo vlak/tijdens het verwerken van je miskraam. @neia goed dat je je gynea hebt gesproken dit neemt weer wat onzekerheid weg. Zeker nu Marla zelf ook de ervaring heeft gehad sterkt je zelfvertrouwen weer. Wat dat betreft is het echt zo fijn dat er forums bestaan. En uiteraard Monique: Van harte gefeliciteerd meid! Echt geweldig! Heb ook al een berichtje bij je zelf geopende topic achter gelaten. Wij hebben vandaag ook groen licht gekregen om er weer voor te gaan. Vandaag hebben ze met een hysteroscopie (kijkerte) in mijn baarmoeder gekeken of alles er goed uit ziet. En ...geen beschadigingen-achtergebleven weefsel of verklevingen. Omdat ik 5,2 weken na mijn miskraam (22-11) alsnog gecureteerd ben op 29-12 wilde ze dit alsnog doen. Want als je kennelijk lange tijd na miskraam gecureteerd moet worden er kans is dat er toch nog wat achtergebleven is omdat eea zich erg hecht aan de baarmoeder. En stofzuiger moet oppassen niet iets te beschadigen. Heb zelf mee kunnen kijken en ja het zag er inderdaad goed uit en nu mogen we er weer voor gaan en dat is een fijn vooruitzicht. Dit maakt ook wel dat ik de lange nasleep van mijn miskraam nu echt kan afsluiten en het is zooo fijn om te horen dat je er weer voor mag gaan. Wil ook melden dat het ook plots erg emotioneel was om daar te zijn. We hadden het over de miskraam enz. en hoe het nu gaat. Ik vroeg om de uitslag vh weefselonderzoek.. Ze zei dat ze even in het dossier moest lezen en daarbij stuitte ze op een foto van ons kindje zeg maar. En toen kreeg ik het echt even te kwaad. Niet dat ik het gezien heb maar alles kwam plop zo weer boven drijven. De pijn en het verdiet en de tranen kwamen echt in alle hevigheid. Gelukkig begrepen ze het. En had zoiets van nou ja hoe kan dat nou heb alles weer zeg maar 'op de rit' en nu dit. Zo zie je maar weer. Zo'n verlies is toch echt ingrijpend en daar stap je niet zomaar overheen ook al denk je weer je leven opgepakt te hebben. Ze zei dat ik ook emotioneel zou zijn als ik opnieuw zwanger raak ..Dat zei mijn huisarts ook al .. ..ik vraag me af Monique of jij dat ook hebt gehad toen je ontdekte dat je zwanger was en vervolgens de hele miskraam naar boven kwam. Ik denk zelf dat je helemaal super blij bent en inderdaad op een wolkje gaat zitten.. Ik wilde nog ergens op reageren wat ik laatste tijd voorbij heb zien komen maar ben het vergeten en anders moet ik nu terugbladeren maar ik ga even banken en dan weer vroeg naar bed...morgen weer vroeg op namelijk... Lieve meiden, hoop er weer wat regelmatiger wat van me te laten horen, dus ik zeg.. TOT LATER! Liefs, Chantal
Hey sjannie/chantal is inderdaad heel wat bijlezen als je hier even niet meer meegelezen hebt, schuldig moet je je echt niet voelen! Zoals marla me ook al zei, je post wanneer je de puf en de zin en de tijd hebt Blij te lezen dat alles in orde is en je er terug voor kan gaan. Zoals je zegt, nu pas kan je terug volledig herstarten, fysiek en ook wel emotioneel, althans zo voelde ik het. En dat je denkt 'ergens' over je MK heen te zijn, maar dan plots terug in een emotionele dip valt, en soms door kleine opmerkingen, gedachten enz.... daar herken ik me ten volste in, en ik denk veel meiden hier. het is een weg van ups en downs, maar ooit bereiken we terug het hoogtepunt! succes! groetjes flyke