dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Neia, hier even een heel kort berichtje, want ik word praktisch achter de computer weggesleurd door Marlaman, omdat we nodig wegmoeten.

Wow, wat is het optimisme van jouw vader onverwoestbaar! En wat erg om te horen dat hij weer naar het ziekenhuis moest. Je vader moet nog heel lang bij jullie blijven! Het is allemaal zo vreselijk oneerlijk: waarom moeten de goeden gaan. Ik hoop dat jouw vader gelijk heeft, en dat hij nog lang genoeg bij zijn dierbaren mag blijven.
    Wat moeilijk allemaal voor jullie Neia.
    En dat wat je over je broer schrijft: ik kan me zo voorstellen dat het zo oneerlijk overkomt dat hij en zijn vriendin wel een kind verwachten, met hun levensstijl, en jij die er alles over over hebt niet. Waarom ging het bij jou juist mis?

Jij schrijft dat je zo opziet tegen er lang over doen om zwanger te raken, zo voel ik het momenteel ook. Ik had vrijdagavond en gisteren heel de dag lichte ongikrampjes, dus ik ben echt bang dat het over is. Heb nog steeds alleen last van mijn rechterborst.

Ik wilde je nog laten weten dat ik jouw berichtjes altijd zo lief vind: je leeft altijd zo met iedereen mee, en ook uit jouw posts schijnt het optimisme door. Volgens mij lijk je op je vader, meid!

Ik ga toch zo enorm duimen dat je zwanger raakt: ik gun het jou op dit moment zelfs nog meer dan mezelf: als je vader het nog maar meemaakt!

Dag lieve Neia, nog een heel fijn weekend!

Marla

2. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Lieve Marla,

Ik zit nu even met tranen achter de computer.
    Ten eerste omdat je vindt dat ik op mijn vader lijk, dat vind ik namelijk een enorm compliment. Ik ben zo trots op hem.
    En ten tweede natuurlijk dat je het mij, iemand die je totaal niet kent, een zwangerschap meer gunt dan jezelf.
    Echt ongelofelijk!

En ik leef echt heel erg met jullie allemaal mee. Ik tel zelfs de dagen voor je af, hopelijk totdat ik goed nieuws te horen krijg van je.
    En ik vind het voor Jette ook enorm spannend.
    Iemand (zoals jij) die door een enorme klote tijd is heengegaan, die gun je gewoon SNEL :D een hele goede gezonde zwangerschap toe.

Ik ben ervan overtuigd dat ik de mensen van het miskraam forum blijf volgen, totdat (en misschien nog wel langer) ze een gezond kindje hebben gekregen.

Die lichte ongikrampjes kunnen ook iets anders zijn, marla. Je moet jezelf niet gek maken hoor. Je hebt nog geen bloed gezien, dus er kan nog van alles gebeuren.
    En je hebt enorm je best gedaan, meer kon je er niet aan doen.
    Dus het enige wat we nu nog kunnen doen ik hopen, en de duimen blijven draaien!

Fijne avond!

X Neia

3. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Lieve Neia,

ik heb kort je verhaal gelezen.
    Ivm met je broer,ik begrijp je volledig.
    Mijn broer en zijn vrouw zijn in verwachting van hun 4e kindje.
    Beiden zijn ze aan heroine verslaafd,zij loopt de ganse dag te roken en bier te drinken maar toch brengen ze gezonde kindjes ter wereld.
    Gelukkig voor die kinderen wel maar zo oneerlijk.
    Bij haar laatste 3 zwangerschappen is ze 2x op controle geweest voor een echo,eenmaal om te bevestigen of ze zwanger is en de 2e maal om het geslacht te kennen.
    Dan ben ik zwanger van mijn 1e en dolgelukkig,ik let op mijn voeding en alles wat schadelijk kan zijn,en dan krijg ik een miskraam.
    Het is niet fair.
    Maar goed,wat kun je eraan doen...
    De hoop niet verliezen en in mijn geval ik ben erg gelovig en op die manier probeer ik het te relativeren.
    Nu heb ik besloten nog enkele maanden te wachten vooraleer we er opnieuw aan beginnen,ik kan het nu niet aan om direct weer (mocht het lukken) zwanger te zijn.
    Mijn dood vruchtje zit nu ook nog steeds in mijn buik en ik dacht dat ik het kon om te wachten maar sinds vandaag maakt het me gek dat het er nog zit,levensloos.
    Ik hoop voor al mijn lotgenoten dat dit nooit meer hoeft te gebeuren want niemand verdiend dit,ik wens het zelfs mensen als mn broer en schoonzus niet toe.

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Lieve lieve meiden,

het lijkt zo oneerlijk he? als je alles maar dan ook alles er voor doet om gezond te leven, er alles voor over hebt om zwanger te worden en dit ook tot een gezond einde te brengen en je ziet dan dat mensen die ongezond leven, en zoals die van framboosje zelfs verslaafd zijn wel gezonde kindertjes op de wereld zetten!

De vraag is dan WAAROM, maar goed we kunnen ons daar niet mee bezig houden we moeten ons op ons eigen leven richten, en proberen verder te gaan!

Ik houd me er persoonlijk aan vast dat het de tijd nog niet mag zijn, dat er nog geen zieltje is die mij heeft uitgekozen, maar dat het zeker nog gaat lukken!

Blijf positief meiden, het komt echt.............!

veel succes

liefs jette

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, wat ongelooflijk balen dus dat je ongi bent geworden! Ik was toch zo nieuwsgierig: wel grappig dat we allemaal zo met elkaar meeleven!

Jet, omdat ik gisteren zo'n haast had, heb ik over jouw bericht heen gelezen: ik zag hem vanochtend pas. Wat fijn dat je baarmoeder heel mooi schoon is en dat je lichaam zich al weer zo goed had hersteld! Dat is toch een hele opluchting, want uit eigen ervaring weet ik hoe vervelend het is als je lichaam niet meewerkt. Ik dacht al dat je erg druk was met je nieuwe huis, want het is super om te verhuizen (dat hebben wij dus in december 2005 gedaan).
    Heel veel plezier met je nieuwe huis en sterkte met het verwerken van de miskraam: ik hoop heel snel weer wat van je te horen en wie weet heb je ons dan wel heel goed nieuws te melden!

En Neia; die tranen waren niet de bedoeling, hoor ;), maar ik vond dat het wel eens gezegd mocht worden. Ik wil zelf ook graag de meiden van het miskramenforum blijven volgend, en Jette wilde dat ook al: jullie zijn toch bijzonder voor mij geworden: we hebben allemaal dezelfde soort ervaring, en weten dat een goede zwangerschap niet vanzelfsprekend is, dus dat schept wel een band. Eigenlijk is het miskramenforum best wel gezellig ;)
    Neia: nu ga ik voor jou aftellen: nog maar 5 dagen naar de eisprong! Merk je al iets aan je ovutesten?

En Framboosje: wat enorm verdrietig dat je een miskraam hebt gehad: ikzelf heb ook nog 3 weken gewacht voordat ik gecuretteerd werd: voor mij persoonlijk was dat een manier om afscheid te nemen. Zo vlak na de missed abortion moest ik er niet aan denken dat het vruchtje zo maar bij mij "weggerukt" werd, en ik heb dus ook de tijd genomen. Net als jij wilde ik op een gegeven moment de knoop doorhakken en snel gecuretteerd worden.
    Het is net wat je zegt: het is zo belangrijk om hoop te blijven houden: er komt gewoon een keer een nieuw kindje voor ons en is het niet vandaag, dan ik het wel morgen.
    Ik kan me voorstellen hoe onrechtvaardig het voelt om te zien dat je broer en zijn vrouw gewoon maar bier drinken en heroine spuiten, terwijl jij heel verantwoordelijk was tijdens je zwangerschap.
    Het is wat Jette zegt: het leven is gewoon oneerlijk en dat moeten we accepteren, want waarschijnlijk is er geen reden, maar ik begrijp heel goed dat je met die vraag worstelt!

Nu nog even een update aan mijn kant: ik kreeg vanochtend opeens een bloeding en heb nog steeds licht bloedverlies. Het is wel raar, want dat zou betekenen dat ik opeens een cyclus van 27 dagen heb, terwijl ik dacht dat mijn NOD donderdag was: ik had nl. op woensdag 31 januari een positieve (de eerste) Ovu-test, en dacht dat ik 1 februari de eisprong heb gehad.
    De vorige keer ben ik ongi geweest, terwijl ik al zwanger was, dus ik begin hoop te krijgen en dat wil ik niet! Wie weet is het toch gewoon een ongesteldheid.

Poeh, wat is het toch lastig om zwanger te worden. Waarom kan er niet gewoon een knop aangaan als je zwanger bent: dat zou wel handig zijn.

Liefs,
    Marla

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja ik baal er ook wel een beetje van hoor dat in ongi ben geworden, maar ik was er ook wel een beetje op voorbereid eigenlijk!
    Maar je blijft altijd hopen he?

Ik vindt het hardstikke leuk dat iedereen hier zo met elkaar mee leeft, als ik s'morgens op mijn werk kom is het eerste wat ik doe eerst even kijken wat iederen gepost heeft!

Het is mega lastig om zwanger te worden en ook te blijven, maar het heeft vast een reden, welke weet ik even niet, maar het is vast zo!
    Ik denk dat de zieltjes die ons uitkiezen er goed van overtuid willen zijn dat we ze echt willen! ;)

sterkte meiden!

liefs jette

7. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Jette,
    Wat jammer dat je toch Ongi bent geworden, ik heb nog zo voor je geduimd!
    Liefs Minka

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Jette, je blijft altijd hopen. Ik hoop dat het waar is wat je zegt over die zieltjes, dan zijn wij zo weer zwanger: maar toch komen ze ook bij vrouwen die ze juist niet willen. (denk maar aan abortus)

Misschien wachten ze gewoon nog even totdat wij er geestelijk (na miskraam) en lichamelijk weer klaar voor zijn.

We hopen maar dat er een hele rij zieltjes aan het dringen is om bij ons te komen.

Liefs,
    Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja weet ik wel marla, maar niet alle zieltjes zijn even slim natuurlijk he!

ik denk vast dat het zo is, de zieltjes zijn allemaal zo aan het dringen dat er geen een bij ons kan komen, omdat ze over elkaar heen struikelen!

Maar er komt een dag, dat de sterkste ons ziet te bereiken!

jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha Jette, of ze pakken elkaar bij de enkels omdat de een sneller bij ons wil zijn dan de ander.
    Er moet er toch een keertje eentje uitbreken! Wie weet krijgen we een Jerommeke.

Liefs,
    Marla

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hi hi hi ja zo'n hele meute vechtend met elkaar om bij ons te komen, en dan denken de zwakkeren vast we gaan naar een stelletje wat bier drinkt, en "slechte" dingen doet, want bij marla en jette hebben we toch geen kans!

Een jerommeke of een hele slimme die de meute weet te omzeilen!

:) :) :)

jette

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    :) :) precies Jette: we moeten even wachten, maar dan hebben we ook wat. De upper 10 komt onze kant uit, haha.

Oh, vandaar dat het nu langer duurt dan de vorige keer: toen dronk ik nog, en nu nog maar heel af en toe een glaasje. Tussen mijn eisprong en mijn NOD heb ik helemaal niets meer gedronken.
    Ok, ok, dan, alleen een slokje uit Marlaman's glas. Om het af te leren.
    Echt waar, Jette, echt waar!

Liefs,
    Marla

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik geloof je marla, maar ik bedoelde jou niet met het drinkende stel hoor, ik bedoelde de broer van............ weet het niet meer die dronk en gebruikte toch ook drugs en werd zwanger!?
    Of heb ik het toch helemaal verkeerd nu nee toch!

Ach een glaasje op zijn tijd moet kunnen marla, we hebben toch ook nog een leven?

liefs jette

14. Framboosje

Framboosje Actief lid

17 okt 2005
    259
    0
    0
    Ja mijn broer en zijn vrouw.
    Heroine verslaafd,alchol verslaafd en roken als een schoorsteen en nummer 4 wordt 1 april geboren,allemaal één voor één gezonde kindjes.

15. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,
    Jette jeetje jammer hoor dat je ongi bent geworden. Heb ook erg aan je gedacht. Want zou het zo'n waanzinnig bericht gevonden hebben als je na Moninque zou volgen.

Jet 73 sterkte met het verwerken meid. Het is zo kort geleden nog. Maar wel fijn dat je nu schoon bent. Ik heb 6 weken na miskraam gevloeid en het voelde zo bevrijdend daar van af te zijn en het maakt dat je het af kan sluiten (vergeten niet hoor) en dat je weer rustig je leven op kunt pakken.

Ja en ik sluit mij volledig aan dat het soms wel erg oneerlijk verdeeld is. anderen passen en richten zo hun leven in in de hoop zwanger te worden en een gezond kindje te krijgen en anderen doen maar wat en krijgen er zelf 4. En wat te denken wat voor ouders je hebt die zwaar aan de drugs zijn. Dat is gewoon zo zielig voor die kindjes! Want drugs soren is het belangrijkste voor hun! Dan kunnen de zieltjes toch beter een goede ouder uitzoeken die alles voor hun kinderen over zouden hebben.

Marla jammer dat je misschien ongi bent geworden maar ....bekijk het positief. Als je nu een cylus krijgt van 27 dgn (was dat vroeger ook zo bij je?) en dat blijft zo dan heb je wel wat winst geboekt en hoef je minder lang in spanning te zitten op je NOD of zwanger.

Ik ben benieuwd of ik volgende week weer ongi wordt of dat mijn cylus nu ineens ook meer van slag is door bv langer uit te blijven.

Tot later!
    Liefs, Chantal

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hi chantal,

ja ik vindt het ook jammer, maar kan er momenteel relationeel goed mee om gaan, voel me verder redelijk goed uitgesloten dan natuurlijk de ongemakken van een behoorlijke ongi!

liefs,
    jette

17. neia

neia Fanatiek lid

18 jul 2006
    3.341
    0
    36
    Hallo meiden,

Wat een teleurstellingen hier zeg!

Marla; Bloed? :cry: :cry: :cry:
    Hoe voel je je nu? Denk je echt dat het een ongie is of hou je nog hoop? Helaas kunnen we nergens vanuit gaan met onze lichamen, het kan natuurlijk dat je de 31e of 1e de eisprong hebt gehad, en de luteale (schrijf je dat zo?) fase heel kort is. Voor je MK had je toch ook korte cyclussen? Ik hoop natuurlijk voor je dat het net zoals de volgende keer raak is. :D
    Als je blijft twijfelen zou ik na je bloedverlies toch een test doen anders blijf je in onzekerheid.
    Is het bloedverlies ongeveer hetzelfde als een ongesteldheid?
    Mijn duimen draaien hoe dan ook nog steeds voor je hoor, ;) , het blijft ONEERLIJK!

Jette; Oh wat verschrikkelijk jammer zeg.
    Wel erg knap van je hoe je er mee om kan gaan. Als ik straks weer ongie wordt kan ik dat echt niet.
    Dat zieltjes verhaal spreekt me wel aan. Daarom zit het zieltje in de buik van mijn schoonzus natuurlijk, omdat hij daar niks verkeerd kan doen, wel zielig voor het zieltje dat hij de verkeerde heeft uitgekozen.
    Hoe is je menstruatie? Een beetje hetzelfde als de vorige keer?

Framboosje; Ik vind het ook zo erg voor je dat je geconfronteerd wordt met je broer en zijn vrouw en ook nog 4 gezonde kinderen. Het woord dat ik de laatste anderhalve maand iedere dag gebruik is ONEERLIJK!
    Sterkte meid!

Chantal; Veel succes met wachten op je NOD meid! Wij slepen je er wel doorheen hoor! ;)

Wij zijn weer druk aan de klus :oops: , want ons ei komt er hopelijk snel aan! Mijn ovutesten zijn op en ik heb ze donderdag op de site besteld dus hopelijk komen ze vandaag dan kan ik gewoon door testen. Maar we blijven gewoon klussen! ;)
    En..............vandaag ben ik jarig! Dus ik wil heeeeeeeeeeel graag een mooi en gezond eitje van mijn lichaam hebben vandaag. Een ander cadeau wens ik niet.
    Ik ga lekker een taartje eten. Jammer dat een taartje niet virtueel gedeeld kan worden, anders zouden jullie er ook een krijgen hoor!

X Neia

18. Jude

Jude Bekend lid

30 nov 2006
    654
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd Neia, dat je maar een mooi verjaardagseitje mag krijgen :D

Liefs,
    Jude.

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    HAPPY BIRTDAY, HAPPY BIRTDAY TO YOOOUUUUUUUU! (kan niet zo goed zingen hoor)

Mag je maar een fijne dag hebben neia, en jou cadeau van mij is een super ei! dat maar bevrucht mag worden door jou mannetje!

Ja ik dacht dat mijn ongi minder was als de vorige keer maar toen ik net op de wc zat was het net of je een kraan open zette (sorry) maar vreselijk gewoon!
    Nou ja ik probeer positief te blijven, en dat lukt me momenteel goed!

sterkte meiden

jette

20. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Van harte gefeliciteerd.
    Blaas de kaarsjes op je taart maar snel uit en doe die wens!

Groetjes Minka

Deel Deze Pagina