dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jeetje Anette, wat schrikken, zeg! Hopelijk heb je echt geen Mola zwangerschap, want dan mag je een hele tijd niet zwanger worden, zoals je zelf al aangeeft, en ook moet je vaak naar het ziekenhuis om hcg waardes te laten prikken.
    Wat enorm balen, zeg: volgens mij stort je wereld dan in.
    Op dit topic schreef Hommeltje ook mee, en bij haar hadden ze ook het vermoeden dat ze Mola had, maar gelukkig bleek dat bij haar niet zo te zijn en mag ze gewoon weer zwanger worden.
    Ik heb het even voor je teruggezocht: op blz. 18 vertelt ze het ons.
    Oh jeetje, meid, ik kan me je angst zo voorstellen: het is echt een nachtmerrie, maar misschien geeft Hommeltje je wat hoop.
    Bel anders nog een keer de gynaecoloog en vraag haar waarop ze haar vermoeden baseert! Misschien is de kans maar heel klein dat je het hebt: alles is beter dan de onzekerheid die je nu hebt!

Mijn baarmoeder zat ook vol met bloedstolsels, maar ik begreep van de gyn dat het bloed daar al heel snel stolsels gaf. Betekent dit dat je toch een tweede curettage moet ondergaan, of kunnen ze dat op een andere manier afvoeren?

Fijn dat je ons nog iets laat weten!

Groetjes,
    Marla

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Marla

Ik zal het dadelijk lezen, lief dat je het nog hebt opgezocht. Ze zei dat het vermoeden bestaat maar dat het nog niet zeker is, de kans is er. Ik moet vanmiddag terug om te kijken of de stolsels al minder zijn en ik heb gisteren bloed laten prikken om mijn hcg gehalte te bepalen.
    ik heb idd het gevoel om in een neerwaartse spiraal te zitten en ik hoop dat die vandaag stopt.
    Ik denk dat de stolsels al veel minder zijn gezien hetgeen ik ben verloren de afgelopen dag. Ik zal er verder niet op ingaan want ik vond het echt ranzig..
    Mijn buikpijn is minder, heb nog geen paracetamol hoeven te gebruiken dus dat geeft hoop.

Ik laat vanmiddag nog iets horen.

liefs

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    succes anette, ik leef met je mee!

hoop zo dat je angst geen waarheid wordt!

sterkte
    jette

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou Jette, jouw verschijnselen klinken inderdaad goed!
    Trouwens, dat moet inderdaad enorm schrikken voor je zijn geweest, toen jouw gyn dacht aan een gezwel. Gelukkig had je alleen maar een gekantelde baarmoeder en dat maakt verder niet uit, toch? Dat heeft toch geen consequenties voor de zwangerschap?

Corien, irriant dat je zo lang ongi bent: straks heb je de hele maand bruin- of bloedverlies. Hopelijk heb je een normale cyclus de volgende keer.
    Mijn ongi duurt even lang als vroeger, gelukkig. Toch verlies ik nog steeds veel minder weefseltjes tijdens de ongi als eerst: dat komt natuurlijk nog steeds door die curettage, maar betekent wel dat mijn baarmoeder mooi schoon is.

Goh Chantal, wel apart dat je sinds je eisprong zo'n rommelige buik hebt: het klinkt wel hoopvol, maar ik weet wel dat je lichaam je flink voor de gek kan houden, dus het is goed dat je er nuchter onder probeert te blijven. (maar het klinkt echt goed, hoor!) Het vervelende is dat je na de miskraam op alles gaat letten als je in de wachtkamer tussen eisprong en NOD ben belandt. Tenminste daar heb ik zelf wel last van.
    Echt vervelend en pijnlijk dat je je verhaal wel 3 keer moest vertellen aan die vent. Ze houden echt geen rekening met je gevoel.

Ik wacht met smart op je wenkbrouwmetamorfose foto's: wel grappig dat het niemand opvalt: dan weet je zeker dat het resultaat natuurlijk is. Ben zelf sinds deze week overgegaan van wenkbrouwpoeder naar een wenkbrouwpotlood.

Liefs,
    Marla

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja dat was wel even schrikken maar ik ben gelukkig niet zo snel in paniek dus heb het rustig ondergaan, en de onderzoeken wezen uit dat het maar een gekantelde baarmoeder is, al vond ik de gynecoloog hier een beetje wazig over doen, hij kon het zogenaamde gezwel wel voelen maar niet zien op de echo, nou dat kan natuurlijk niet, als er iets zit moet het ook in beeld te brengen zijn!
    Toen kwam hij met de conclusie van gekantelde baarmoeder!
    Het ligt er aan hoe de baarmoeder ligt geloof ik als het naar achteren gekanteld is, geeft dat geloof ik geen problemen naar voren is wat lastiger geloof ik!

Ja mijn symptomen zijn er was zelfs gisteren de hele middag wat flauw misselijk, maar ik wacht rustig af, kan toch niets doen!
    Ja me afvragen als ik niet zwanger ben waarom ik dan zo emotioneel was, maar ja dat is dan niet anders!

Ik ben ook erg benieuwd naar de wenkbrauwfoto's, wil ze graag zien!
    Dus op de foto chantal!

jette

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Anette,

Krijg je vanmiddag de HCG-bloeduitslag? Als ik het goed onthouden had, dan zou die enorm hoog zijn, als het een molazwangerschap was. Ik hoop toch zo dat deze heel laag is! Dat zou al heel mooi zijn.
    Echt, ik hoop toch zo dat je GEEN molazwangerschap hebt, en dat je die ellende bespaard blijft. Gelukkig heb je nog een flinke kans dat het niet zo is!

Dat van die stolsels die je verloren hebt: daar kan ik me alles bij voorstellen: ik heb dat zelf ook gehad, en wist niet wat me overkwam: het zag er inderdaad heel ranzig uit, en kwam aan alle kanten uit mijn onderbroek (sorry, sorry, sorry!) Ik was echt verbaasd dat dat uit mijn lichaam was gekomen.

Heel erg veel succes vanmiddag!

En Jette, kun je dan niet zien op een echo dat je een gekantelde baarmoeder hebt? Dat moeten ze toch hebben gemerkt tijdens de curettage? Ik ben medisch niet zo goed onderlegd, maar dit is gewoon een kwestie van logisch nadenken lijkt mij.

Dus je was gisteren de hele dag vaag misselijk en je had verder geen griepverschijnselen? Je maakt het wel heeeel spannend! Ik kan niet wachten tot volgende week, dan weten we iets meer!
    emotionele bui + vaag misselijk = zwangere Jette?

Liefs,
    Marla

P.s. alles wat ik nu voel, leid ik terug tot mijn griep. Beetje vaag gevoel en af en toe moe: ja, bij mij zijn dat wel duidelijk nog naweeen van de griep.

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Marla

Gek he, dat dat kan, ik had gelukkig bij de apotheek proefjes gekregen van tena lady en dat is me toch fijn. Het zijn alleen van die enorme lappen en dan te bedenken dat sommige mensen die elke dag nodig hebben..

Inderdaad, ik hoop ook dat de hcg waarde netjes laag is. Ik voel me ook niet zwanger meer maar ik weet niet of dat dat ermee te maken heeft.

Jette, wat goed dat je niet zo snel in paniek bent, ik zou willen dat ik dat ook zou kunnen. Ik ga altijd meteen van het slechtste uit, kan er echt niks aan doen.

Enne ik zal voor julie duimen, dat jullie weer snel zwanger mogen zijn want daar doen we het toch voor.

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja ik ben wat dat betreft wel een rustig type, ben niet zo gauw van slag!

Ik weet niet of je dat kunt zien, schijnbaar niet, maar doet de gynecoloog de curretage of iemand anders, want bij mijn nacontrole heeft hij het er nog weer over gehad maar toen hij het niet kon vinden op de echo dacht hij aan een gekantelde baarmoeder, nu heb ik daar wat info over gezocht op internet en dat kwam wel overeen met wat ik soms ervaar tijdens het vrijen, dat het soms wat pijnlijk kan zijn!
    Net of je dan ergens tegen aan stoot!

Nou ja net als ik zeg als er wat moest zitten zou het ook zichtbaar moeten zijn op de echo!

Nee verder geen griepverschijnselen, alleen vaag misselijk, moe, pijnlijke borsten en die plek rechtsonder in mijn buik!
    Thats it!

Misschien ligt er een griep op de loer, kan natuurlijk ook!

liefs
    jette

9. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo Annette,
    Ik wil even kort reageren.
    Toen ik mijn miskraam kreeg met 13 weken had ik dus weeeen en veel bloedverlies met enorme bloedstolsels. Op een gegeven momen na 8 uur weeen ofzo hield ik weeen maar hield het bloedverlies op. VK gebeld en toen bleek ik dus ook bloedstolsels zich op te hopen in de baarmoeder. na toucheren en in ziekenhuis helpen bloedstolsels te verwijderen kwam de foets erachteraan.
    Ik weet niet precies hoe het bij jou is gegeaan gua ophoping van de stolsels. Misschien heb je wat aan mijn verhaal. Ik had geen mola zwangerschap. Hoop dat het je wat gerust stel.
    Vaak met mola zwangerschap is je HCG zo hoog dat je nog steeds zwanger voelt. Je gaf net aan dat je je niet meer zwanger voelt dus dat zou ook een gunstig teken kunnen zijn.

Sterkte
    Chantal

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

bedankt voor jullie lieve reacties.
    Ik heb dus vorige week een curretage gehad en daarna kreeg ik buikpijn die elke dag erger werd. Op de echo was te zien dat mijn baarmoeder nog helemaal vol zat met stolsels dus ik heb cytotac gekregen om zo te zorgen dat mijn baarmoeder samen ging trekken om alles weg te krijgen.
    Vandaag echo gehad en het is bijna weg!
    De hcg waarden waten nog niet binnen maar de gyn verwacht niet dat het zo is. Zou ze gek vinden gezien ik geen dingen heb die erbij passen. Maar volgende week vrijdag weet ik het pas zeker.
    ben nu wel een beetje opgelucht.

Jette, als er iets zou zitten als een gezwel zou dat zeker te zien moeten zijn op een echo.
    aangezien ik op de opleiding heb geleerd hoe je echo´s moet maken en lezen weet ik er wel iets meer van. Ik heb er niet mijn beroep van gemaakt dus is alweer lang geleden maar je zou het idd moeten zien

11. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou, Jette is alleen van slag als je opnieuw zwanger is. ;) Wel apart, he, dat je een gekantelde baarmoeder kunt hebben, maar er past nog altijd perfect een baby in, en dat is het belangrijkste.
    Bij mij heeft de gyn de curettage gedaan. (het kan wel een andere als die van jezelf zijn: het hangt af van wie "dienst" heeft)

Nou Anette, er is dus een grote kans dat het geen Molazwangerschap is. Dat is goed nieuws, zeg! Ik kan me toch niet voorstellen dat ze dat niet hebben gezien tijdens de curettage: tenminste ze zien dan toch wel of je een vruchtje hebt gehad? Het is vast goed, joh! En net wat Sjannie zegt: het is vast een heel goed teken dat je je niet meer zwanger voelt. Helaas krijg je pas volgende week vrijdag de definitieve uitslag, maar vergeet niet dat een gynaecoloog nooit toezeggingen zou doen als ze ze niet waar kan maken. Het is heel positief dat zij er van op zou kijken als je een Molazwangerschap had.
    Gelukkig dat je je een beetje opgeluchter voelt.

En ja, zo'n Tenalady: je moet er toch niet aan denken om altijd met zo'n groot maandverband rond te moeten lopen: dan kun je strakke broeken wel vergeten. Ik kreeg er ook eentje nadat ik gecuretteerd had: hij pastte met geen mogelijkheid in mijn onderbroek! ;)

Dus Sjannie heeft ook van die stolsels gehad: dat komt blijkbaar nog wel eens voor na een curettage.

Tot gauw!

Marla

P.s. Ik ga dit hele weekend klussen!
    (nee, het is niet wat jullie denken: wij gaan mijn schoonzus helpen in haar nieuwe huis)

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hoi anette, nou dat lijkt goed of niet, tenminste wat positief nieuws!
    Ik blijf duimen voor je tot vrijdag!

Ja klopt marla ik ben denk ik best wel een beetje van slag als ik zwanger zou zijn, dan komen de angsten en twijfels denk ik wel weer wat bovendrijven, maar daar wil ik nu nog niet aan denken, het kan alle kanten nog op!

Hoe voel jij je marla, je hebt nog twee dagen op de banner tenminste, voel je al iets of niets?

liefs
    jette

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou Jette, die 2 dagen op mijn banner kloppen niet. Ik heb volgens mij mijn eisprong ongeveer 1 week geleden gehad, dus ik zit op 7 dagen wachten, maar het zou ook 4 of 5 dagen kunnen zijn, omdat mijn luteale fase de vorige keer een paar dagen korter was. (kun je het nog volgen? ;))

Ook ik zal onzeker zijn wanneer ik weer opnieuw zwanger ben: ik zal het denk ik in het begin nauwelijks kunnen geloven. Maar ik neem die onzekerheid graag op de koop toe, als ik maar een goede zwangerschap heb en nog belangrijker een gelukkig en gezond kindje mag krijgen.

Ik voel nog niets, maar ook nog geen pijnlijke borsten. De vorige 2 cycli had ik steeds een zere linkerborst, dus als ik die weer op voel komen, dan weet ik dat het deze keer weer game over is.
    Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige keer al vroeg zwangerschapssymptomen had: die begonnen pas bij ongeveer 6 weken zwangerschap, dus in ieder geval na mijn NOD.
    Toen verwachtte ik helemaal niet dat ik zo snel zwanger zou zijn, dus ik heb er ook niet veel op gelet.
    Ging die wachttijd maar wat sneller, he? Over een week weten we meer.

Liefs,
    Een ongeduldige Marla

P.s. ik vond het wel opvallend dat mijn vriend zo'n kluspiek voelde rond de eisprong, en stiekem hoop ik dat mijn schoonvader hierachter zat.

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi marla, pas je banner dan even aan ;) anders denk ik dat je zo kunt testen!

spannende tijd dus, ben jij er dagelijks mee bezig?

ik denk wel dat het met het verlies van zijn vader te maken had dat hij zo'n kluspiek had, het voelen van liefde, op zoek naar begrip, behoefte hebben aan intimiteit is toch wel een gevolg van zo'n verlies!
    En reden nummer 1 hij wil zeer graag een eigen gezinnetje vormen!
    Heel begrijpelijk vindt ik!

Ik duim voor je!

Liefs jette

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Oke, oke: ik heb mijn banner aangepast: ik heb hem zo gezet, dat ik vanaf volgende week maandag kan testen.

Ik ben er deze maand veel minder dan normaal mee bezig: het hele weekend erg druk in het huis van mijn schoonzus geklust, en dan heb je het te druk om erover na te denken. (is dus wel handig).
    Maar toch denk ik er ook wel aan, hoor: ik kan het helaas niet helpen.

Ik denk inderdaad dat mijn vriend (onbewust) heel graag een eigen gezinnetje wilde stichten.

Ik duim ook voor jou!

Liefs,
    Marla

16. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Dank je marla, en ik gun het jou ook!

vond je het niet eens prettig om er niet zoveel mee bezig te zijn, ik bedoel dat niet negatief hoor, maar gewoon je eens te realiseren dat er ook nog andere dingen in het leven zijn?

liefs
    jette

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Nou Jette, ik realiseer me altijd wel dat er andere leuke dingen in het leven zijn, maar daarnaast wil ik gewoon niets liever dan zwanger worden. Wij zijn altijd heel actief (moet je horen, oma in de bocht: ik lijk wel zo'n oudje van 80) en zitten nauwelijks stil, maar toch merk ik dat zwanger worden mijn gedachten beheerst.

En inderdaad het is wel prettig dat dat deze maand niet zo is: nee, nu praat ik continu over het ziekenhuis en mijn schoonvader, dus of ik er op vooruit ga... ;)
    Nee, nu even serieus: ik heb een soort van rust over me, zo lijkt het wel en ik kan het niet goed verklaren.

En jij, beviel het jou deze maand goed om er minder mee bezig te zijn? (of was je er nog net zo veel mee bezig?)

Liefs,
    Marla

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik vond het eigenlijk heel prettig voelen niet constant met zwanger worden bezig te zijn,en vooral het verplichte klussen zoals we de vorige ronde hebben gedaan heb ik niet gemist, we hebben deze ronde wel geklusd de dag van de eisprong en een dag er tussen!

Maar we klusten uit liefde en behoefte niet zozeer omdat het moest!
    Niet dat we de andere keren het niet uit liefde deden hoor maar met een soort van dwang er achter!

Kan het niet zo goed onder woorden brengen maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had geen verwachtingen van deze maand en toch kreeg ik de symptomen dus dat vindt ik wel raar, maar het was best even ontspannend om toch met andere dingen bezig te zijn, en mocht ik zwanger zijn is dat toch alleen maar geweldig.
    Niet dat ik er van overtuigd ben dat wanneer je er veel mee bezig bent dat je dan moeilijker zwanger wordt want daar geloof ik niet in!

we moeten afwachten en dat valt me nog het zwaarst, ik wou dat deze week om was........... maar ja nog even doorzetten.

Liefs
    Jette

19. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    Hallo dames,

Kan me voorstellen dat deze week voor jullie heeeeeeel lang duurt.... pff, wel spannend hoor.

Hier alles goed. Eindelijk is m'n ongi over. Na eerst een week bruinverlies dan nog een week onwijs ongi ben je het wel zat.

Wel leuk die verhalen van jullie. Ik ben er dus gelukkig ook niet constant mee bezig maar je denkt er toch wel vaak heel eventjes aan. Maar gelukkig kan ik ook heel erg genieten van de andere dingen in het leven. Dit weekend 2 dg bij vrienden geweest die een half jaar geleden een kleine hebben gekregen. Dan komt het wel even wat vaker boven. Is zo schattig.... dan denk ik... wil ik ook. Maar goed, onze tijd komt nog wel.

Liefs, Corien

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey corien,

ja dat kan ik me goed voorstellen dat je dan echt het gevoel hebt van dat wil ik ook!

Ja deze week duurt echt lang, maar goed het is mooi weer, dus ik ben veel aan het rijden, dat zet mijn gedachten altijd op iets anders dus dat gaat goed komen!

Dan heb je ook geen wedstrijd gereden dus dit weekend?

Ik ben met de M1 merrie op pad geweest, was er behoorlijk onzeker over omdat ik haar nu op een andere manier moet rijden van mijn instructeur, ik wist niet of ik er al aan toe was om een westrijd te rijden.
    Ik was vierde met 186 punten, ik was erg tevreden!

Ben blij dat ik gegaan ben!

Groeten
    Jette

Deel Deze Pagina