dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    He Jette,

Nee, ik heb geen wedstrijd gehad inderdaad. Rij niet elk weekend, vooral in de winter niet. 25 mrt heb ik weer een wedstrijd in onze eigen manege. Wilde dus naar de Z maar we hebben dan alleen L en M dus die wordt m'n laatste m2. Heb voor Kollum de Z opgegeven. Ben benieuwd...
    Met jou gaat het dus ook erg lekker. Mooie punten hoor! Dus het nieuwe rijden bevalt wel goed?

Het is heerlijk weer inderdaad.... vruchtbaar weer ;) Bij paarden wordt wel gezegt dat ze eerder drachtig worden met het zonnetje erbij... hopelijk geldt dit ook oor ons :)

Liefs, Corien

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    nou dan ga ik nu lekker in de zon liggen als dat helpt!

Oe spannend corien, naar de Z, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat!

Ja ik was dus zogezegd erg tevreden met mijn 186 punten, mijn paardje is binnen niet zo flitsend als buiten, als je na gaat dat ik de laatste buitenwedstrijd 203 en 198 punten had........ is dit maar magertjes!
    maar ja de omschakeling valt mij nogal zwaar, het is hard werken, maar we doen het voor een reden he!
    Ga vanavond weer lessen kijken wat ie zegt!

Gisteren was de veearts er de merrie die drachtig was van een tweeling is nog steeds drachtig.
    De andere merrie niet, balen!

Dit weekend verwachten wij ons veulentje, ben benieuwd!

liefs
    jette

3. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    He, wat jammer dat ie andere merrie niet drachtig is, maar nog genoeg tijd toch?! Kan bij de paarden natuurlijk ook niet altijd in 1 keer gaan. Fijn dat die andere wel drachtig is. Mijn merrie was ook ooit drachtig van een tweeling. Ze zouden toen ook 1 wegzuigen (voor wegknijpen zaten ze te dicht bij elkaar) maar helaas is het andere vruchtje toen ook verdwenen. Was de eerste dracht van m'n merrie dus daar baalde ik behoorlijk van.

Dus dit weekend al... spannend zeg. Heeft ze al goed uier? Ben benieuwd. Zet je een foto hier als ie is geboren?

Nou, met z'n allen in de zon danmaar ;)
    Wel jammer dat er ook gewerkt moet worden anders had ik allang in het zonnetje gezeten.

Liefs, Corien

4. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    onze merrie is altijd drachtig van een tweeling, dus daar kijken we niet meer van op, het is altijd spannend als ze 1 weghalen!
    maar vorig jaar is dat ook goed gegaan, maar was ze na drie maand ineens niet meer drachtig, ook bij paarden gaat het dus wel vaak een keer mis!

Dat is de natuur he?!

Ja als het geboren is zet ik een foto op het internet!
    Ja de uier begint een beetje vol te lopen maar ja dan kan het nog wel 2 weken duren he?!
    Het mooie weer is denk ik wel een goed uitgangspunt, ik geloof dat een merrie dan eerder bevalt als dat het zo koud is!
    Maar goed als het komt dan komt het, hoop maar dat het niet midden in de nacht komt!

spanning alom, ben benieuwd wat er uit komt!

liefs
    jette

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Jette, wij hebben deze cyclus ook alleen uit liefde en behoefte geklust, zoals je het zo mooi zegt: ik heb vanochtend in mijn schrift nagezocht hoe vaak en wanneer we het gedaan hadden: 2 dagen voor mijn slijmpiekdagen, op deze dagen 3 dagen achter elkaar, en vervolgens zaten er 2 dagen tussen. M.a.w. 5 keer in mijn vruchtbaarste periode, terwijl mijn vriend het niet wist! Op dat moment hadden we er gewoon het meeste behoefte aan. Ik heb nauwelijks stil gestaan bij zwanger worden deze maand, hoewel ik dus nu wel ongeduldig ben.

Hey Corien, heb je ook meer krampen enzo gehad tijdens deze menstruatie? Heb je altijd zo'n heftige ongi? Dat ben ik even kwijt. Wel vervelend dat het zo lang geduurd heeft al met al, maar hopelijk was dit DE grote schoonmaakactie van je lichaam en is deze nu weer helemaal klaar voor een nieuwe zwangerschap.
    Wat jullie paarden hebben, dat hebben ik en mijn vriend ook: wij klussen ook veel liever met mooi weer, en de winter is gewoon ons ding niet. Mijn vriend had er er een week geleden nog toevallig over: hij vond het ook wel logisch dat ik niet zwanger was geraakt in de winter: we hebben veel meer plezier als het mooi weer is, en ik ben dus echt een donker weer hater! (en hij is er ook niet dol op).

Hopelijk heeft hij gelijk!

Hoe zit dat bij jullie: vinden jullie klussen fijner in de winter of met mooi weer?

Liefs,
    Marla

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Nou mijn hubbie is een altijd klusser hi hi hi, het maakt hem niet uit geloof ik, al heeft hij wel een hekel aan de winter, donker, koud en nat, maar dat is voor hem een reden om vroeg onder de wol te kruipen en leuke dingen te doen! hi hi hi

Ik ben meer een zomermens, ja meer plezier en ontspanning in de zomer, dus wat dat betreft kan jou mannetje gelijk hebben marla!
    Dan worden we makkelijker zwanger in de zomer en in het voorjaar!
    Dan komt er dus een goede tijd aan!

liefs
    jette

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Heej, Jette en Marla

Ik zie dat jullie bijna kunnen testen, ik zal hard voor jullie duimen en misschien een goed teken dat jullie er nu niet zoveel bij na hebben gedacht...

Groetjes Anette

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh ja Jette, ik was even vergeten dat jouw man een Superklusser was en dat de knop altijd aan stond. Nou mijn klusser is iets actiever in de lente en zomer, haha. Dus de goede tijd komt er inderdaad aan.

Hey Anette, hartstikke lief van je dat je er nog aan denkt ondanks je eigen sores.
    Nog heel erg veel succes aanstaande vrijdag! Dan hoor je toch definitief dat het geen molazwangerschap is geweest, toch? Heb je de uitslag van je bloed al binnen?

Liefs,
    Marla

9. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ja anette hardstikke lief van je dat je aan ons denkt, hoe gaat het met jou, verlies je nog steeds bloed of is dat inmiddels gestopt?
    Hoe voel jij je nu!

Na marla superklusser is een beetje overdreven, maar hij is er wel vaak voor te porren, je kunt hem er bij wijze van spreken wel voor wakker maken, mij niet hoor hi hihi maar hem wel!

Merk wel trouwens dat hij de laatste tijd behoorlijk moe is, volgens mij werkt hij te hard, heb hem dat al gezegd maar hij laat zich niet zomaar stoppen geloof ik!

Liefs
    Jette

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi,

HIer gaat het best goed, alleen zenuwen voor morgen en die worden elke dag iets meer maar ja dat zal er bij horen denk ik.
    Geen buikpijn meer en het bloeden is bijna gestopt sinds 2 dagen. Gaat de goede kant op denk ik dan.
    Uitslag van hcg was vrijdag niet binnen en ik heb er ook niet meer voor gebeld. Ik werk zelf in het ziekenhuis en ik heb er even over gedacht om opnieuw hcg te laten prikken maar wat schiet ik ermee op? heb toch geen referentiewaarde.
    Morgen om 13.30 duimen voor me en dan laat ik hier een berichtje achter.
    Werken valt nog tegen, veel vragen van collega´s en ik kan mijn hoofd er niet bij houden dus werk ik tot 14.00 uur.

Liefs Anette

11. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Heel veel sterkte morgen Anette, ik duim morgen voor je!

Laat je het weten als je wat weet?

succes

Jette

12. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    He Anette, heel veel stertke morgen! Ik duim mee dat het allemaal goed is!

En ik duim ook nog steeds voor jullie jette en marla.... Wanneer willen jullie een testje gaan doen mocht de ongi uitblijven? Ben zo benieuwd, volgens mij kunnen jullie alwel een testje doen... :)

Om nog even terug te komen op de zomer en winterklussers... ik ben ook echt een zomer klusser. Heb gewoon meer zin dan... en volgens mij m'n vriend ook. Maar misschien komt dat ook omdat ik in de winter als het koud is heel snel een pyjama aan heb, heel charmant. Al is ie best mooi hoor ;)

Liefs, corien

13. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Goh Jette, het is moeilijk om workaholocis minder te laten werken, maar je vriend moet toch echt ook wel goed aan zichzelf denken. (oma spreekt)
    Als je maar door blijft gaan, dan loop je het risicio dat je lichaam je op de een of andere manier terugfluit, en dan is het vaak te laat.
    Als hij maar niet overklust raakt. (letterlijk en figuurlijk) ;)

Nou Anette, ik kan me helemaal voostellen dat je zenuwachtig wordt naarmate vrijdag dichterbij komt. Hopelijk is het goed, en volgens mij heb je een goede kans! Ik duim heel erg voor je!

Het is wel logisch dat je je niet kan concentreren op je werk: ik had dat ook vlak na de miskraam: ik was eigenlijk alleen maar aanwezig, en er kwam niet veel uit mijn handen. Toch vond ik het fijn om wat afleiding te hebben.

Nou meiden, ik denk vandaag maar weinig aan mijn naderende NOD vanwege de inbraak van gisteren: dus dat is dan weer een voordeel. ;) Ach, we moeten de positieve dingen blijven zien, he?

Liefs,
    Marla

14. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Is er bij jullie ingebroken Marla? Wat lijkt me dit naar. Hoe is het dan nu?

15. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Toch geen flanellen pyama, he, Corien: weet je zeker dat je man toch niet stiekum meer een winterklusser is, maar afknapt op jouw pyama, hihi. ;)
    Ik heb laatst 2 nieuwe nachthemden aangeschaft, toen ik verlof had van het ziekenhuis: had echt alleen maar verschoten slaapshirts met gaten, scheuren, dus over charmant gesproken.....
    Ik lig er nu dus chique bij! Vandaar dat mijn vriend het in zijn bol had, laatst, hehe.

Ik ben nu nog echt te vroeg met testen: ik heb mijn eisprong waarschijnlijk de zondag 1,5 week geleden gehad. Moet nog wachten tot maandag. Ik had gisteren de hele dag ongi krampen, en lijk er nu niet zo veel last van te hebben, maar het kan wel komen doordat ik er nu minder mee bezig ben: toen we gisteravond thuis kwamen, merkten we dat er bij ons was ingebroken: er is 1100 euro meegenomen, onze digitale camera is weg, en nog wat reisboeken en DVD's en postzegels. Wel vervelend is dat het geld + fot van mijn overleden oma ook meegenomen is. Best wel balen!

Grappig trouwens dat jullie ook liever met mooi weer klussen. Het komt dus vast en zeker goed met ons nu de goede tijd eraan komt!

Liefs,
    Marla

16. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Je kunt toch pas testen als je een dag over tijd bent?
    zou ik morgen al kunnen testen, nee nee nee jetje gebeurt niet, ik laat me niet verleiden! 8)

Ik ga het volhouden tot op z'n minst zondag denk ik!

hoop ik, geloof ik, weet het niet zeker, misschien toch wel zaterdag, of morgen............. grapje!1!

jette

17. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Moeilijk he? Dat wachten.. hopelijk loont het wel en heb je een geweldig weekend Jette! Ik duim voor je!

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hoi Corien, er is inderdaad dus bij ons ingebroken, echt balen (zie mijn vorige post). Wij zijn om eerlijk te zijn maar weinig thuis en dat valt denk ik wat louche types op. We hadden gehoopt dat er nu wat leukere dingen zouden gebeuren, maar dan gebeurt er dus weer zoiets. Gelukkig hebben we alleen maar materiele schade, dus het valt allemaal wel mee. We blijven het positief inzien.
    Hoe gaat het met je moeder? Gaat het al weer iets beter?

Hey ongeduldig Jetje.........
    Ik zou inderdaad nog even wachten als ik jou was, maar er wel voor zorgen dat je testen in huis hebt! Straks wil je wel testen, maar kun je het niet.
    Ooooohhhhh wij laten ons veeeeeel te veel meeslepen. Rustig blijven, Jette en Marla: diep in en uitademen. Marla, denk aan je bloeddruk.

Liefs,
    Marla

P.s. dat ik eigenlijk niet weet of ik zwanger zou kunnen zijn of niet, dat is vast een slecht teken, toch?

19. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ik voel me k*t, mijn moeder is gisteren geholpen aan een poliep in haar 12 vingerige darm, toen ik gisterenavond bij haar was had ze last van helse pijnen, maar ze konden niets vinden!
    Zelfs vannacht nog contact gehad maar niets te vinden, vanmorgen weer contact blijkt dat ze een perforatie in de darm heeft ze wordt nu geopereerd!

:cry: :cry: :cry: ben zooooo bang!

hoop maar dat het goed komt!
    Weet iemand van jullie iets over zo'n operatie?
    Heb al op internet gezocht, maar daar lees je de meest vreselijke dingen!
    Wat ik wel zag is dat wanneer je last hebt van buikvliesontsteking, wat ze dus had, je ook een darmperforatie kunt krijgen!

Ben erg bang, komt dit goed?

een angstige jette

20. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey lieve Jette, dat is enorm schrikken, zeg!
    Wat erg dat je moeder een darmperforatie heeft gekregen en dat ze opnieuw geopereerd wordt! Is dat een risicovolle operatie? Ik weet helaas niets van dit soort operaties, maar ik wil je even laten weten dat ik met je meeleef!

Had net ook even gegoogled op darmperforatie, maar ik word er ook niet heel veel wijzer van: ik las wel dat je door die perforaties buikvliesontsteking kon krijgen.

Ik moet je wel zeggen dat je op Internet heel veel informatie kunt vinden, maar deze is niet altijd op jou/je moeder van toepassing.
    Toen ik in het Ziekenhuis lag had de vriend die met mij mee was ten tijde van de onderzoeken en opname gegoogled op wat ik had: hij had de meest ernstige oorzaken gevonden. Mijn neuroloog zei toen ook al dat je niet te veel op Internet moest zoeken, omdat dat je verkeerde informatie kan geven. Ik kan me wel heeeeeel goed voorstellen dat je dit doet, hoor. Misschien moet je maar niet meer verder zoeken, maar het over je heen laten komen: dat heb ik ook gedaan. Je weet niet wat er zal gebeuren, maar zo maak je je misschien wel gek!

Heeel erg veel sterkte lieve angstige Jette en als je behoefte hebt om je hart te luchten, dan zijn wij er hier voor je!

Ik duim voor jou en je moeder.

Een hele dikke opbeurende knuffel,
    Marla

Share This Page