Hoi laatje, Je moet je niet meteen ongerust gaan maken. Je moet niet vergeten dat het meestal gewoon goed gaat. Wat wij meemaken is natuurlijk niet de gewone gang van zaken. Maar helaas kan het wel gebeuren. Jij moet natuurlijk gewoon genieten!
Hoi Laatje, Hartstikke gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik sluit me helemaal bij Corien aan. Niet te veel op het miskramenforum spieken, hoor! Dat maakt je alleen maar ongerust. (deed het tenminste bij mij wel). @cvdw ->Lijkt me vreselijk. Zo lang in spanning te moeten zitten. Pffff. Ik vond een halve week al te lang (had nl. de laatste week het gevoel dat het niet goed zat ivm afnemende zwangerschapsverschijnselen en een "voorspellende" droom (zeg maar nachtmerrie)). Wel handig dat jouw huisarts echo's maken als hobby heeft. Kun je straks extra vaak je kleine bezichtigen, als je weer zwanger bent.
Ja, natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap laatje! Sorry... Inderdaad niet teveel op dit gedeelte van het forum lezen.... maakt alleen maar onnodig ongerust denk ik. En marla, inderdaad waren die weken in spanning erg lang... telde echt de dagen af en hoopte zo dat er goed nieuws kwam... maar helaas. Weet je dat ik ook een "voorspellende" droom heb gehad? Ik droom dus normaal nooit bewust dus ik vond dit ook heel raar en wilde het snel vergeten.... was toen zo blij dat het een droom bleek te zijn toen ik wakker werd.... En dat m'n huisarts echo's maakt is opzich heel erg leuk. Hoorde van vriendin die ook bij mijn huisarts zit dat ze toen ze zwanger was elke maand weer een DVD mee naar huis kreeg... dan is het erg leuk! Hoop dat ik dit ook snel mag meemaken. Nu vind ik dat ding nog niet zo leuk.....
Kan me voorstellen dat je nu zowat een trauma van dat apparaat hebt overgehouden. (ik van de verloskundige, ik ga denk ik maar op zoek naar een andere de volgende keer). Wat had jij dan gedroomd? Ik droomde dat mijn vriend tot 2 keer toe een telefoontje van de dokter had gekregen, met de mededeling dat het mis was. Ik was inderdaad blij dat ik wakker werd, maar hield er toch wel een onrustig gevoel aan over. Er was trouwens nog wat vreemds: wij bezochten diezelfde week mijn demente schoonvader in het verpleegtehuis. Mijn vriend haalde op een gegeven moment iets te drinken, en mijn schoonvader zei midden in een zin "dood, dood, dood, dood" (heel snel) en 2 zinnen later op dezelfde manier "lang zal hij niet leven, lang zal hij niet leven". Dit doet hij normaal nooit en hij heeft het ook nooit over dat soort dingen. Het leek net een radio waar een andere zender door kwam. Sorry, ik weet dat het heel raar klinkt. (ik ben normaal altijd vrij nuchter) Ik voelde me er wel heel ongemakkelijk onder. Mijn vriend vond het toeval, en dat was het waarschijnlijk ook. Hij dacht ook dat ik teveel met de zwangerschap bezig was, en daarom die droom had. (kan ook heel goed zijn). Ik probeerde dit wel te geloven, maar kreeg hierdoor wel het gevoel had dat het allemaal niet goed zat. Nogmaals sorry, het is wel een erg vaag verhaal geworden Toch wel raar dat we allebei gedroomd hadden dat het niet goed zat.
Nou, dat vond ik dus ook toen ik las dat jij ook een 'voorspellende" droom had gehad. Ik stond nl zelf ook te kijken van m'n droom omdat ik normaal dus niet bewust droom (hoogsten 1 tot 2 x per jaar). Ik ben ook een erg nuchter type en ben me er wel van bewust dat het waarschijnlijk komt omdat je (misschien onbewust) erg met je zwangerschap bezig bent. Maar toch vreemd. Mijn droom was overigens heel anders. Ik droomde dat ik s'nachts naar de wc ging en dat er toen een dood vruchtje, heel realistisch zoals een vruchtje er rond de 6de week uit zou moesten zien alleen dan groter, uit kwam... een iets bloederiger droom dus.....
Jouw droom was wel een stuk plastischer dan die van mij. Kan me voorstellen dat je blij was dat je wakker werd! Had je de droom net voor je 1ste echo gehad en was je toen ook 6 weken? (dat zou wel vreemd zijn) Hier zijn de duivels nog niet gekomen. Ik zit morgen op 34 dagen na de 1ste curettage (en 3 weken na de 2e). Ik heb nu eigenlijk geen idee hoe mijn cyclus is (was nadat ik gestopt was met de pil netjes na 28 dagen ongi geworden, en ben daarna dus zwanger geworden.) Volgens de arts moet ik wel binnen 2 weken ongi worden, anders moet ik hem weer bellen. (ik hoop dat me dat bespaard blijft. Ik heb het ziekenhuis nu wel even genoeg gezien ). Hoe laat ga je trouwens vrijdag naar de dokter? Zie je er tegenop?
Mijn droom was inderdaad net voor m'n eerst echo bij 6 wk... bij jou ook dan? Kan me voorstellen dat je liever niet weer naar het ziekenhuis gaat, dus hoop dat het je inderdaad bespaard blijft. Maar je hebt nu genoeg ellende gehad dus nu moet het gewoon goed gaan! Ik moet vrijdagochtend om half 9 naar de dokter dus dan horen we het wel. Ik zie er niet tegenop, wel blij dat de 2 wk erop zitten eigenlijk. Zag meer op tegen de vorige echo's. Weet nu toh al dat het niet goed is. Hoe gaat het nu met jou, geen bloedingen meer of buikpijn?
Mijn droom was ongeveer anderhalve week voordat de missed abortion was geconstateerd. Vannacht heb ik heel slecht geslapen. Ik was heel erg bezig met mijn ongi en zat steeds te piekeren waarom het er nog niet was. (ik wacht er in ieder geval met smart op). Gelukkig was mijn vriend toevallig ook wakker en hebben we het er samen over gehad. ('s machts lijkt alles altijd erger). Ik heb nu geen buikpijn meer, gelukkig. Ook zijn mijn bloedingen vanaf vrijdag helemaal gestopt, dus dat is wel positief. Ik ben het wachten op wat dan ook behoorlijk beu. Eerst 3 weken wachten op een natuurlijke miskraam, daarna wachten op het stoppen van bloedingen en nu weer wachten op mijn ongi. Wel raar, hoor.... eerst hoop je dat de bloedingen stoppen en nu wil ik weer dat ze komen, zucht. Ik ben erg benieuwd wat er na je bezoek aan de dokter gaat gebeuren. Waarschijnlijk wordt er een afspraak bij de gynaecoloog in het ziekenhuis gemaakt, tenminste als je dan inderdaad voor een curettage kiest. Volgens mij kan alles dan wel eens snel gaan. Ik kan me voorstellen dat je nu wel lang genoeg gewacht hebt voor je gevoel. (was bij mij hetzelfde).
Hoi Marla, Ja, ik denk inderdaad ook dat de huisarts een afspraak zal maken voor een curretage. Lijkt me ook wel goed, want zo gebeurt er ook niks... Kan me heel goed voorstellen dat je het wachten onderhand ook wel zat bent.. zoals je al zei, het is steeds weer wachten. Fijn dat je geen buikpijn meer hebt en dat de bloedingen ook zijn gestopt. Valt het in ieder geval goed op wanneer je weer gewoon ongi wordt hoop voor je dat dat snel mag zijn. Ben benieuwd. En dan mag je in de komende cyclus wel zwanger worden ofnie? Weer een spannende tijd.... Nou, niet teveel piekeren s'nachts want nachtrust is heel belangrijk Ik laat wel weten wat mijn huisarts te melden heeft morgen.
Hey cvdw, Ik wilde je net succes gaan wensen, toen ik zag dat jij ook gereageerd had. Da's toevallig! Volgens mij had ik gisteren gewoon een baaldag / -nacht, vandaag voel ik me al weer een heel stuk beter. Had gisteren ook als een blok geslapen. Als ik zometeen ongi ben geworden, dan mag ik er weer voor gaan, daarom ben ik dus extra ongeduldig (geduld is nou eenmaal niet mijn sterkste eigenschap ). Ik vind wel dat de tijd heel snel gaat sinds de missed abortion, heb jij dat ook? Toen ik nog zwanger was, kropen de dagen voorbij en nu is er zo weer een week om (het is bij mij inmiddels al weer 8 weken geleden gebeurd). Heel erg veel succes morgenochtend! Ik zal morgen het forum heel vaak checken! Liefs, Marla
ik kan niet zeggen dat deze 2 weken snel zijn gegaan maar misschien na morgen of de eventuele curettage wel. Bedankt voor je succes wensen! Je hoort het morgen wel!
Nou, net dus bij de dokter geweest en het nieuws valt me eerlijk gezegt mee. Het is een stuk kleiner dan vorige keer en het lijkt dus geabsorbeert te worden door het lichaam (wist niet dat dat kon...) Het leek de huisarts beter om gewoon af te blijven wachten aangezien er aan een curettage ook weer risico's hangen volgens hem. Hij had het erover dat ze dat niet zo snel meer doen tegenwoordig maar ik lees hier op het forum toch anders... maar goed, ik vind het wel een fijn idee dat het vanzelf verdwijnt ben alleen wel erg benieuwd wanneer dit dan gaat gebeuren en hoe de volgende bloeding zal zijn.... Zie net dat je een berichtje heb gestuurd... gigi... zal ff doortypen... Ik moet in ieder geval weer over 2 weken bij de huisarts komen en dan hoop ik toch echtl dat het er dan helemaal uit is.... Hoe gaat het met jou? Nog geen veranderingen?
Je hebt snel genoeg getypt. Ik ben er nog Wel enorm fijn als je lichaam het zo zou kunnen oplossen. Dan krijg je inderdaad geen curettage, en dat zou mooi zijn! Een curettage brengt inderdaad risico's met zich mee, zoals ontstekingen en verklevingen. Het schijnt alleen niet zo veel voor te komen. (hoewel de gyn in het ziekenhuis weer aangaf dat het volgens hem juist vaker voorkwam dan gedacht. Ook zeiden ze dat je na een 2e curettage meer kans hebt op verklevingen, dus dat is waar ik me nu druk over maak. Nog geen ongi nl., maar ja, ik moet gewoon positief blijven denken). Ik hoop ook dat je lichaam het vruchtje snel zal absorberen. Eigenlijk wel een mooi idee dat het zo gaat. Zo blijft ie altijd in zekere zin bij je. Verwacht je huisarts dat het over 2 weken al weg is? Is het dan zo dat je cyclus pas weer op gang komt als alles opgenomen is? Wanneer mag je dan weer gaan tellen?
hoi, ook ik herken je verhaal bij mij was het ook op negen weken mis, het bleek bij de 5e week gestopt te zijn met groeien. als je dit zo leest verbaast het me hoeveel vrouwen dit ondervinden, terwijl ik niet wist dat het in mijn omgeving zo veel voorkwam! Ik ben dezelfde dag nog gecurreteerd, ging allemaal heel snel, ik weet niet wat goed is was nog maar nauwelijks aan het idee gewent dat het mis was en s'middags lag ik al op de operatiekamer om gecurreteerd te worden! Ik wens jou en je man heel veel sterkte met jullie verlies, maar probeer positief te blijven! Jette
Inderdaad wel een mooi idee.. zo had ik er nog niet over nagedacht.... maar er zal vast nog wel het een en ander uit komen wanneer ik weer ongi wordt. Weet eerlijk gezegt niet wanneer de cyclus weer op gang komt maar ik ga er eigenlijk vanuit dat wanneer ik ongi wordt ik weer gewoon mag gaan tellen.... zal het hem volgende keer vragen. De dokter denk inderdaad dat het over 2 weken wel weg is maar hij dacht ook dat het er nu wel uit zou zijn... is natuurlijk ook erg moeilijk om daar een uitspraak over te doen. Zal bij iedereen weer anders gaan. Dus jij wacht ook nog in spanning af... sterkte! En die verklevingen moet je je niet druk over gaan maken (makkelijk gezegt.. ik zou het zelf denk ik ook doen...) maar het zijn natuurlijk uitzonderingen en meestal niet het geval. Jij hebt nu al genoeg ellende gehad, nu positief vooruit! Ik ben ook nog steeds wel eens bang dat het nooit goed zal gaan en nooit zal lukken maar die gedachte druk ik snel weg. We moeten nog niet meteen van het ergste uitgaan na 1 mk. Fijn weekend alvast! Mijn weekend wordt wel beetje raar. Morgen een begravenis van het zoontje van een collega (1,5 jr) Had een hartafwijking bij de geboorte maar na enkele operaties leek het allemaal goed te gaan. Maar onverwacht dus toch overleden, heel erg. Dat stelt mijn probleem wel weer een beetje in perspectief. Liefs, Corien
Lieve Corien en Jette, Bedankt voor jullie lieve reacties. Is echt een steun in de rug! @ Corien: Dat lijkt me onwijs moeilijk, de begrafenis van een jongetje van 1,5. Volgens mij is het niet voor te stellen hoe moeilijk dat voor de ouders moet zijn. Dat stelt inderdaad onze miskraam wel in perspectief. Ik had dat ook toen ik bij lag te komen van de narcose tijdens de tweede curettage. Er werd een vrouw binnengebracht waarbij het mis was gegaan met 6 maanden zwangerschap. (ze was net bevallen, en was natuurlijk erg overstuur). Je probeert je dan echt onzichtbaar te maken, voor haar is het natuurlijk nog veel erger. (ik wil daarmee ons verdriet niet bagatelliseren, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Veel sterkte morgen. Dit soort begrafenissen zijn natuurlijk altijd heel moeilijk, of je nou een miskraam hebt gehad of niet. @ Jette: Missed abortions en miskramen komen inderdaad veel vaker voor dan je denkt. Het viel mij ook op dat er toch nog wel wat mensen met een soortgelijke ervaring zijn als je er over praat. Jij bent wel behoorlijk snel gecuretteerd. Misschien heeft dat ook wel z'n voordelen, dan hoef je daar in ieder geval niet meer tegen op te zien. Anderzijds ben ik wel blij dat ik nog even gewacht had. Ik mocht gelukkig zelf kiezen wat ik wilde van de gyn. Jij trouwens ook nog succes op 12 december!
Dat is wel heel snel, dezelfde dag al gecurreterd. Kan me voorstellen dat je toen nog niet echt aan het idee gewnet bent. Ik heb er ook wel een paar dagen over gedaan met veel huilbuien.. En zo zie je maar dat ze het eigenlijk overal anders doen. Bij jou meteen een curratage en ik moet afwachten. Weet ook niet wat het beste is, zal beide wel z'n voor en nadelen hebben. Is het bij jou ook nog maar net gebeurd? Sterkte in ieder geval en inderdaad we blijven positief!
hallo meiden heb even een beetje meegelezen met jullie en wens jullie veel sterkte. om nog even terug te komen op 'voorspellend'. ik heb zoiets gelijks gehad. ik was een keer met vriendinnen gezellig aan het kletsen over de zwangerschap, toen ik ineens iets verkeerd zei. In plaats van dat ik zei; ....en jaha over 2 weken 'naar de verloskundige'. zei ik ; en jaha over 2 weken een 'miskraam'...(huh!) mijn vriendin schrok zich dood en ik ook en realiseerde me ook ineens wat ik zei. We gingen snel over iets anders praten, maar kreeg wel dus 2 1/2 week later een miskraam. Achteraf vonden we het best bizar. groetjes iris
@Irisje, ja, raar zeg. Misschien heb je het onbewust toch wel aangevoeld. Was jouw vruchtje toen al dood, toen je die opmerking maakte? Kennelijk hebben veel vrouwen die dit overkomt, een soort van voorgevoel. Ik kwam het ook al bij een andere topic tegen. Wel fijn om de ervaringen van lotgenoten te horen. Volgens mij kun je pas weten hoe een miskraam voelt, als je het zelf hebt meegemaakt. Jij ook veel sterkte. Ennehh..... snel zwanger raken, hoor!