dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    dank je wel marla, je bent lief, en ja ik heb het al opgegeven om te zoeken, dat vind ik veel te beangstigend.

Bij mijn moeder was reeds buikvliesontsteking gekonstateerd, ik zag op het internet dat je juist door een perforatie buikvliesontsteking kon krijgen, maar dan zou ze toch al eerder zo erge buikpijn gehad moeten hebben, het klachten patroon is echter wel op haar van toepassing!

Ik hoop maar dat de operatie goed gaat, ben wel angstig en onzeker nu!

oh ja en ben ook een beetje beginnen te vloeien, dus die spanning is weg, maar dat vind ik momenteel helemaal niet belangrijk, mijn moeder gaat voor alles!

Jette

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey Jette, volgens mij is een darmperforatie bijzonder pijnlijk. Ik ben natuurlijk geen dokter, maar zou ze dan niet al eerder zo'n pijn hebben gehad?
    Dat wachten op een operatie is vreselijk, he? Hebben ze aangegeven hoe lang zo'n operatie kan duren? Hoop maar dat alles goed gaat, en je moeder van de pijn verlost is.

Misschien vloei je wel van de spanning. Denk je dat het het begin van een ongi is, dan? Ik kan me voorstellen dat dat je nu helemaal niets kan schelen, maar het zou wel balen zijn!

Liefs,
    Marla

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja eigenlijk wel he?, dan zou het toch moeten komen van het weghalen van een poliep, misschien hebben ze wel iets geraakt, het vreemde is echter dat ze s'morgens geholpen is en pas om half vijf s'avonds zo'n pijn heeft gekregen!

Ja het wachten is vreselijk, ze zeiden dat we vanmiddag konden komen, ik ga straks naar huis en dan door naar het ziekenhuis!
    Ik hoop maar zo dat het goed komt!

Ja ik denk dat het ongi is, het is exact de dag vandaag nr. 34, en nee het kan me absoluut niets schelen, mijn moeder gaat nu voor alles!

Jij moet nu de eer hoog houden marla, jij bent als enigste nog over voor deze maand!

jette

4. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Jette, datzelfde idee had ik ook: het lijkt er bijna op dat ze die van de operatie heeft gekregen. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar het is zo toevallig dat ze na de operatie pas pijn heeft gekregen. Misschien valt het nog mee, meissie: hoop houden, hoor! Geef de moed niet op. Het is vast je moeder's tijd nog niet om te gaan: ze wil minimaal eerst nog even genieten van jouw kind, joh!

En tja, misschien volg ik jullie gewoon, je weet maar nooit: ik durf dus niets te zeggen: gisteravond had ik zo'n apart gevoel in mijn buik, en ook op een rare plaats buikpijn. Dan krijg ik weer hoop, maar ik ben heel realistisch, hoor: de kans is gewoon heel groot dat mijn ongi gewoon komt. We wachten maar af.

Liefs,
    Marla

5. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Hoi Jette,

Wat onzettend kl** voor jullie zeg. Helaas weet ik ook weining van zoiets maar ik weet wel zoals marla ook al zei dat je meestal niet veel wijzer wordt van internet.. je leest meestal de ergste dingen. Is net als met bijsluiters van medicijnen... je leest de erste dingen over bijwerkingen maar meestal valt het mee en staat het er alleen maar omdat het eventueel zou kunnen gebeuren. Laat het inderdaad maar gewoon over je heen komen en vraag de arts de oren van z'n hoofd. Die zijn ervoor! Ik weet nog heel goed dat ik ook op internet was gaan zoeken toen m'n moeder uitzaaiingen had gekregen en jankend achter de comp zat. Maar bij iedereen verloopt een ziekte weer anders. Heb je al wat gehoord over de operatie? Fijn dat ze wel meteen geopereerd wordt en hopelijk is de pijn daarna ook minder. Want het zal wel erg pijnlijk zijn zoiets. Stertke voor jullie allemaal. Ik duim nu ook voor je moeder.....
    Liefs, Corien

6. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ik hoop zo dat je gelijk hebt marla, dat het haar tijd nog lang niet is!

We hebben net contact gehad met het ziekenhuis, ze ligt op intensive care, maar is nog niet geopereerd (waarom niet vraag ik me dan af)!
    Weten ze wel dat het MIJN moeder is, maar ja er zullen wel meer mensen hun moeder spoedhulp nodig hebben!

Ze willen straks beginnen met opereren, ik ga straks naar het ziekenhuis met mijn man, mijn vader komt ook!

En toch ondanks alle ellende hier marla hoop ik het echt voor jou dat het raak mag zijn!

jette

7. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Goh Jette, ligt je moeder zelfs op de Intensive care? Jeetje: snap echt je ongerustheid!
    Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt waarom ze haar NOG niet hebben geopereerd: dit is Nederland, he, en daar is de gezondheidszorg wat trager dan bijv. in Belgie. (dat krijgt ik telkens mee van mijn belgische collega's). Hoop enorm dat ze zo snel mogelijk geopereerd wordt! Hoe is het met je moeder?

Lieve, lieve Jette: wat enorm rot voor jullie. Ik hoop toch zo dat alles goed blijkt te zijn, en dat je moeder goed door de operatie komt en ervan opknapt. Ik duim mijn vingers helemaal blauw!

Heel erg veel succes vanmiddag!

Heel veel liefs,
    Marla

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    dank je wel marla, je bent lief!

ik denk dat ze uit voorzorg op intensive care ligt, als het werkelijk levensbedreigend zou zijn, hadden ze haar toch allang geholpen?!

Ze ligt niet in nederland maar in duitsland!
    Normaliter zijn ze daar heel snel, maar in dit geval erg traag!

jette

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Dat denk ik ook, Jette, en al helemaal als ze in Duitsland gewoonlijk zo snel zijn: ze ligt daar hopelijk uit voorzorg: als het echt spoed was, dan krijgt ze een spoedoperatie, hoor! Mischien moet je je daar maar aan vastklampen.

Ook lief van jou dat je zelfs nu nog aan mijn NOD denkt: vergeet mijn ongi maar snel. ;)

Marla

10. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Jette,
    Stertke straks in het ziekenhuis. Ik denk inderdaad ook dat ze haar op de IC leggen uit voorzorg. Zo kunnen ze natuurlijk alles goed in de gaten houden. En je moet maar denken dat wanneer het echt niet zou kunnen wachten ze dat ook niet doen.
    Succes vanmiddag!

Marla, gaat het wachten je nog goed af?

Liefs, corien

11. flyke

flyke Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,580
    0
    0
    jette, ik zie dat je mij vergezeld hebt vandaag ook ongi?
    jammer, maar zoals je zegt, kan me inbeelden dat het je vandaag geen moer kan schelen. Ik denk dat je nu bij je moeder bent, hopelijk heb je vlug duidelijkheid, ik duim voor jullie!

flyke

12. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    Lieve Jette,
    Heel veel sterkte met je moeder. Ik hoop de operatie goed verloopt. Balen van je ongi, maar inderdaad, dat is nu even niet zo belangrijk.

Extra dikke knuffel van mij
    Minka

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi Jette

op internet zoeken is snel gedaan maar de vreselijkste dingen staan erop. De vragen die je hebt zou ik opschrijven en in het ziekenhuis navragen maar ik snap het wel.
    Sterkte

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi

Jullie zullen het niet geloven maar de definitieve uitslag was nog niet binnen....
    Hcg was goed gezakt naar 1418 (vind ik nog hoog maar ik ben dan ook een leek). Zag er positief uit volgens de gyn. Daar houden we het nu maar op.
    Weer hcg laten prikken en volgende week vrijdag mag ik weer terug.

Liefs Anette

15. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey meiden, even de laatste update, we zijn vanmiddag in het ziekenhuis geweest, was wel even schrikken, mijn moeder lag aan de beademing, ze houden haar het hele weekend in `slaap` een rotgezicht!

De operatie is geslaagd, ze hebben de perforatie afgedicht en dit is goed gelukt, de darmen moeten nu rust hebben !
    Ik hoop maar dat ze er goed doorheen komt, vond het een rot gezicht om haar daar zo te zien liggen, ik heb een goed gesprek met de arts gehad over haar situatie en hij was zover heel tevreden!
    Ik wou maar dat het weekend voorbij was en dat ze weer wakker zou zijn.

Hardstikke bedankt voor jullie medeleven meiden, het is echt een steun.

liefs
    jette

16. Jude

Jude Bekend lid

Nov 30, 2006
    654
    0
    0
    O Jette, gelukkig dat de operatie goed verlopen is! Het komt vast allemaal in orde met haar. Nog veel sterkte toegewenst!

Liefs,
    Jude.

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Jette,

Heel vervelend maar wel goed om te weten dat de operatie goed is gelukt.
    Kan me heel goed voorstellen dat je ervan schrikt, is ook niet niks om te zien dat je moeder helemaal afhankelijk is van de medische wereld.
    Veel sterkte en een dikke knuffel, Anette

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Poeh Jette, toch een opluchting! Het lijkt me inderdaad afschuwelijk om je moeder aan de beademing te zien liggen. Ik weet van een vriendin, wiens man aan de beademing heeft gelegen ivm legionella dat het geen prettig gezicht is. (en dat is mild uitgedrukt).
    Ben wel heel blij voor jullie dat de artsen zo positief zijn over de operatie. Kan me voorstellen dat je hoopt dat het weekend snel voorbij is.

Hey Annette, jeetje, zeg, nu moet je nog een week wachten. Dat moet wel echt een tegenvaller zijn geweest voor je. Ik denk wel dat de gyn niet positief was geweest, als het er niet goed voor je uitzag. Ik weet uit eigen ervaring dat doktoren niets positiefs zeggen als ze twijfelen. Dus al met al ziet je hcg waarde er goed uit! (ik weet ook niet wat "normaal" is, maar als de gyn het zegt, dan zal het wel zo zijn). Toch nog ergens goed nieuws voor jou gisteren. (maar wel balen dat je pas volgende week vrijdag de definitieve uitslag krijgt). Waarom hadden ze trouwens de uitslag nog niet?

En Corien, ik zit niet meer in de wachtkamer: gistermiddag verloor ik een minibeetje bloed, en gisteravond had ik enorme buikkrampen. Toen ik thuis kwam van de kapper, zag ik dat ik ongi was geworden. (was nog niet zo veel bloed, maar toch genoeg om er zeker van te zijn dat het een menstruatie is). Ik ben er redelijk nuchter onder voor mijn doen. Nu weet ik wel zeker dat ik niet zwanger ben op 31 maart, mijn bevallingsdatum, en dat vond ik wel heel even balen, maar toch niet zo erg als ik van te voren gedacht had.
    Ik hoop wel echt dat je dit keer niet zo veel bloedverlies hebt als de vorige keer!

Liefs,
    Marla

19. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey marla wat lees ik nu jij ook ongi, he balen hoor!

ik ben vreselijk ongi geworden, kan ook met de stress te maken om mijn moeder maar het kan me helemaal niets schelen!

We dachten gisteren dat het allemaal positief was met mijn moeder, maar vanmorgen zei de zuster dat het levensbedreigend was, ze had nog geen vooruitgang geboekt, maar ook geen achteruitgang!
    Ben vanmorgen weer geweest heb een half uur bij haar zitten kletsen, en volgens mij heeft ze door dat ik er was, tenminste dat denk ik!

Ik snap het niet helemaal ze houden haar in slaap om de pijn te verlichten, en de darmen rust te geven maar nu zeggen ze weer dat haar lichaam zelf aangeeft wanneer ze van de beademing af gaat, terwijl ze eerst zeiden dat na het weekend ze van de beademing af zou!

Ze zeggen dat haar lichaam nog geen herstel toont en geen aanstalten maakt om de functies zelf weer over te nemen, maak me nu natuurlijk mega zorgen, mijn vader is helemaal van slag, moet nu sterk zijn voor twee!
    :cry: ik hoop maar dat het snel beter met haar gaat, kan niet zonder haar!

jette

20. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,
    Jett, heb net alles teruggelezen. Meid wat verschrikkelijk voor jullie. En klinkt toch best zorgwekkend allemaal.... wens je heel veel kracht toe. En best vreemd eerst positief en nu in slaap houden omdat....
    En wat betreft je ongi. Had ik helemaal niet verwacht. Ben speciaal gaan kijken of je zwanger was. want je had volgens mij echt zwangerschapssymptomen Vandaag mocht je testen (dacht ik).

Nou ik join the club hoor. Ik ben afgelopen woensdag ook ongi geworden! Weer precies na 26 dagen. Dus cyclus is nu wel op orde .
    Had ook wel een hele rare eisprong. Normaal voel ik het precies dat moment. Nu was het een week lang 'Nu heb ik hem volgens mij''? En vanaf eisprong tot ongi zo rommelige buik. Snap er niets van. maar goed zal allemaal wel. De volgende keer trap ik er mooi niet in ha! Want heb echt wel gedacht 'zou het zou het'. Was wel even teleurgesteld en heb even een traantje weggepinkt. Maar dat traantje had achteraf meer met het herdenken van de miskraam te maken. En trouwens, als ik zwanger zou zijn geraakt dan was ik notabene 22-11 uitgerekend! De dag van mijn miskraam. Aan ene kant zou het bijzonder zijn geweest aan de andere kant wordt je er natuurlijk wel heel erg aan herinnerd.

Marla; vind het ook jammer voor jou dat je ook weer ongi bent geworden.

Annette, Wat vervelend dat de uitslag nog niet binnen was. Nu weet je nog niet helemaal waar je aan toe bent. Op zich wel goed teken dat het gedaald is en kennelijk is gynae wel positief, en dat is hij vast niet zomaar.

Zeg is het jullie opgevallen dat we zo beetje nu bijna tegelijkertijd ongi zijn geworden! Hoop dat we straks zo beetje tegelijker tijd zwanger zijn.....Sjannie is even aan het dromen ;)

Veel liefs,
    Chantal

Share This Page