He dames, wat een verdrietige berichten allemaal vandaag! De afgelopen dagen nog wat beter nieuws van Marla en Annette, maar dit is helemaal niks... Ik wens jullie veel sterkte en leef met jullie mee! Liefs Neeke
Hey dames, het gaat inderdaad niet lekker met velen van ons, en ik hoop dat er snel verandering in komt. Hey lieve Jette, wat vreemd dat ze niet weten waarom je moeder koorts houdt: gelukkig zit ze niet meer tegen de 40 graden, maar 38.9 is toch nog vrij hoog. Ik zou ook denken aan een ontsteking, maar kennelijk is dat het dus niet. Haar lichaam zal wel heel hard aan het werken zijn om alles weer op orde te krijgen. Ik had echt gehoopt dat je moeder inmiddels wakker was gemaakt: ze wordt nu al meer dan een week in slaap gehouden. Hopelijk slaat de nieuwe antibiotica aan. En natuurlijk reageer je je frustaties en emoties af op Jetteman: was sich liebt, neckt sich. Je kunt je bij hem laten gaan. En misschien is het juist wel goed om je emoties de vrije loop te laten: je leeft al zo lang onder een enorme druk! Ik hoop heel erg dat je moeder vandaag een stap voorwaarts maakt en dat de spanning voor jou een heel stuk afneemt! Weer een dikke knuffel omdat je het goed kunt gebruiken! Neeke, ik kan me de keuze van je oma goed voorstellen! Als je zo oud bent, dan wil je niet koste wat kost je leven rekken, maar kijk je juist naar de kwaliteit ervan. Nu is ze in haar eigen huis, en kun je haar heel vaak opzoeken. Goh Conny, wat erg voor je! Je hebt dus zelfs een BBM gehad: dat lijkt me al vreselijk, maar helemaal als ze een van de eierstokken hebben moeten weghalen. Wat een schok, joh! Kun je nog wel op de natuurlijke manier zwanger worden? (dat is natuurlijk het allerbelangrijkste!) Hoe gaat het geestelijk met je? Het lijkt me moeilijk om dit allemaal te verwerken. Heel veel sterkte! En Corien, gelukkig is er nog iemand met wie het goed gaat! (met Anette en mij ook, hoor!) Ik wist eigenlijk ook niet dat je zo lang op een trouwjurk moest wachten: ik dacht dat je er eentje uit kon zoeken, die evt. aan kon laten passen, en je hem bij wijze van spreken zo mee kon nemen. Tja, trouwen doe je nu eenmaal niet dagelijks. Wel maf hoor, dat je zo'n pijnlijke plek in je buik hebt. Het zou met de eisprong te maken kunnen hebben. Bij mij rommelt het dan wat in mijn buik. Is meer een soort zeurende pijn. Als het aan blijft houden, dan zou ik er even naar laten kijken als ik jou was. Hoe lang was ook al weer je vorige cyclus? 33 dagen? En Anette, heb je nog steeds een euforisch gevoel vanwege de goede uitslag? Goed idee om een menstruatie af te wachten voordat je weer probeert om zwanger te worden. Dat brengt echt rust in de tent. Als je menstruatie wat langer wegblijft, dan weet je tenminste zeker dat je niet zwanger bent en hoef je niet telkens te testen. Wel enorm lekker dat je een reis naar Zuid-Afrika hebt geboekt. Iedereen die er is geweest uit mijn kennisenkring is erg enthousiast. Vooral die parken met wilde dieren lijken me geweldig! Heb je echt iets om naar uit te kijken. Ik heb wel een beetje bij kunnen tanken dit weekend. Mijn schoonmoeder is vrijdagavond thuis gekomen. Ze is nog niet helemaal de oude, moet nog wat uitzieken, maar volgens het ziekenhuis is er geen reden tot thuiszorg, en dat denken wijzelf ook niet. Wij zijn afgezien van vrijdagavond even niet meer bij haar geweest: mijn schoonzus was er zaterdag, en haar eigen zus op zondag. Marlaman en ik moesten echt even bijkomen. Zaterdagavond hadden we eters, en had ik een vijf-gangen diner gekookt en zondag zijn we naar Amsterdam op en neergereden omdat we daar iets moesten ophalen. Toen vanochtend de wekker ging, was ik nog druk aan het schilderen bij mijn zus met van die verf waar kleuters mee verven op de kleuterschool, dus het resultaat was niet echt om over naar huis te schrijven. Jullie horen het wel weer: ik ben nog altijd druk aan het dromen. Het kostte me echt moeite om los te rukken uit deze room, en wakker te worden. Heb wel heel goed geslapen! Liefs, Marla
Hallo dames, Ik hoop dat iedereen het weekend een beetje goed is doorgekomen en ondanks alle strubbelingen van iedereen toch nog een beetje van de zon hebben kunnen genieten. Jette -> Heb je het al aan je vader verteld? Ik blijf voor je duimen dat je moeder weer opknapt. Het blijft een moeilijke periode voor je. Conny -> Tjeetje meid, wat erg voor je. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd. Marla -> komen je dromen ook wel eens uit, of zit er een kloppend verhaal in? Ben gewoon benieuwd erna. Bij veel mensen is het een beeld wat ze later thuis kunnen brengen. Hier alles rustig. De keuken is echt mooi geworden, we zijn er dan ook best trots op. Heb 4 dagen lopen poetsen en opruimen, dus mijn voorjaarsschoonmaak is al klaar! laat de lente maar beginnen! Kan me op het werk niet goed concentreren, ligt veel achterstallig werk omdat ik vorige week maar 2 dagen heb gewerkt, het wil gewoon even niet. Voor de rest gaat alles zijn gangetje, geen symptomen of andere tekens van veranderingen. Verwacht zelf dat het deze maand niks word met zwangeren, wel jammer dat de volgende poging dan alweer als resultaat 2008 is, dat lijkt nog zo ver weg. Moet de laatste tijd wel erg veel nadenken over mijn mk ik zou nu bijna 6 maanden zijn en ben jaloers als ik dikke buiken zie. Maar ja, dat gevoel kennen jullie ook wel! Ga toch maar weer eens verder aan het werk! vanmiddag lekker op tijd naar huis om nog even een zonnestraaltje mee te pikken. Veel liefs Minka
Hey Minka, Heb je ook zo'n mooie breed fornuis van 90 cm in je keuken? Wij hebben er nu wel eentje: die stond er al toen wij ons huis kochten, en daar hadden we dus erg veel geluk mee. Ik bedacht me laatst ook dat dit de laatste poging is om in 2007 te bevallen, en dat mijn baby anders in 2008 geboren zal worden. Daar werd ik ook een beetje moedeloos van, om eerlijk te zijn: dat klinkt inderdaad zo ver weg! Jij zou dus een half jaar zwanger zijn geweest: wat gaat de tijd toch snel, he! Aanstaande zaterdag is mijn uitgerekende bevallingsdatum, en ik ben dus nog niet zwanger, wat ik natuurlijk van te voren wel gehoopt had. Ik hoop maar dat de zon dan schijnt, want dan lijkt alles veel vrolijker. Nu voel ik me heel goed, en heb ik het gevoel dat ik geen moeite met de dag zelf heb. Ik hoop maar dat dat gevoel zo blijft. Liefs, Marla
he conny wat vreselijk voor je meis, hoe voel je je nu, kun je nu nog wel zwanger worden? Tjemig zeg wat een slecht nieuws voor je! Hoe is dit mogelijk? Mijn moeder is vandaag alweer geopereerd, operate nummer vier in totaal, ik weet het niet meer hoor, ze hebben de oorzaak van de koorts gevonden een infectie aan de binnenkant van de wond, dus maar weer open maken, schoonspoelen, en weer dicht, hoe vaak moet ik nu nog een tegenslag verwerken? Oh ja mijn baas belde vandaag doodleuk dat hij eigenlijk mij verwacht had op het werk, vorige week was het nog van neem alle tijd die je nodig bent, werk is niet belangrijk in zo'n situatie, en deze week doodleuk ik had je vandaag verwacht de l*l, je mag dus een week thuisblijven als je moeder in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt maar na een week moet je weer paraat zijn! Nou hij bekijkt het maar even lekker, ik werk er al zeventien jaar en ben volgens mij nog geen 5 weken ziek thuis geweest, mag ik nu dan even? Jette
Jette: Wat een rot reactie van je baas zeg, laat hem maar lekker in zijn sop gaar koken. Nu eerst je moeder en het werk komt wel weer een keer als je er aan toe bent. Heeft die man geen gevoel of zo? Nu ze de oorzaak van de koorts hebben gevonden zal die wel gaan zakken hoop ik. Duurt wel lang zo. Hoe is het met je vader? Jullie moeten wel echt sterk zijn samen, dat weet ik zeker. Conny, wat vreselijk zeg. Wat een rot bericht. Ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen. Zo oneerlijk Marla, ga zaterdag iets leuks doen voor de afleiding. gelukkig voel je je goed Minka, dat van die buiken ken ik, al zou ik nu 15 weken zijn, maar onze buik komt nog! (en wat zal die lekker in de weg gaan zitten, haha) Nu even een vraagje, ik heb rare buikpijn. Nu ken ik geen menstruatie pijn of gevoel bij de eisprong of weet ik wat. Ik twijfel of ik moet bellen naar de gyn want alles is oke. Doet niet echt zeer maar is aanwezig. Zo raar. Wat moet ik ermee? Liefs Anette
dank jullie wel voor de lieve reakties, ik kan het nog maar moeilijk bevatten ik heb nog steeds het idee dat ik zwanger ben en dat er niets in de eierstok zat. Over 5 weken moet ik terug voor de uitslag van de pataloog anatoom en dan hoor ik ook van de gyneacoloog hoe de toekomst voor een tweede kindje er uit ziet. Ik hoop dat het goed nieuws is dan, maar stiekem hoop ik dat ik nu nog zwanger ben. Jette wat rot van jou baas, geen medeleven noemen ze dat. Onvoorstelbaar dat iemand zo reageerd. Waarom laten ze bij jou moeder de wond niet open, dan kunnen ze elke dag de wond schoon spoelen en is de kans op infectie heel klein. Dat hebben ze bij mij ook gedaan, het is niet zo'n leuk gezicht maar voor de genezing is het ontzettend goed. Mijn arts zei dat het niet anders kon omdat er anders een infectie bij zou komen. knuffel conny
He dames, Voel me bijna schuldig om hier mee te kijken, ik maak me al druk om mijn oma - van wie we konden verwachten dat het geen 50 jaar meer zou duren - en om alles wat ik niet of wel voel vw de zwangerschap, maar verder heb ik het maar goed met mijn heerlijke kleine ventje... Jette, inderdaad dus een ontsteking: hopelijk was dit de laatste operatie! Jullie verdienen wel dat het nu eindelijk eens de goede kant op gaat. Hoe is het met je vader trouwens? En laat die baas van je maar lekker in de s*** zakken! Conny, veel sterkte voor jou! Hoop ook op positieve berichten... En jullie verhalen over dikke buiken als niet... zijn heel herkenbaar. Vorig jaar was ik nog niet zwanger na de uitgerekende datum van de eerste miskraam, maar dat was in onze zomervakantie en rond de verjaardag van Thijs dus ik heb er toen helemaal niet zo bij stil gestaan. Wel bij 2 bruiloften begin september waar ik had gedacht niet bij te kunnen zijn vw kraamperiode. Niet makkelijk. De 2e mk is nog wel lastig omdat ik een aantal mensen ken die rond dezelfde tijd uitgerekend zijn als ik destijds, dus elke keer als ik ze zie word ik ermee geconfronteerd en dat doet pijn, ondanks het feit dat ik weer zwanger ben. Nu weet ik ook alweer iemand die ongeveer gelijk op gaat (die MvM bussen herken je overal), dus ik maak me af en toe alweer zorgen voor het geval dat, maar gelukkig niet zo vaak (zou raar zijn natuurlijk!). Ik probeer zo positief mogelijk te blijven en houd me vast aan alles wat anders is dan in de vorige twee zwangerschappen, of juist alles wat hetzelfde is als bij mijn eerste zwangerschap. Marla, (uit je andere topic) de tijd kruipt voorbij! Kan niet wachten tot volgende week dinsdag. Gelukkig echo al om 9 uur. De tijd kruipt ook omdat ik niet vaak bij mijn oma kan zijn, zij ligt in Maastricht, zo'n 2 uur rijden... Dus veel bellen met mijn ouders maar ja dat is ook maar uit tweede hand... Gelukkig kan ik er zaterdag weer heen. Dat is dan ook mooi een afleiding voor de aanloop naar dinsdag! Ik kom gauw weer kijken voor meer nieuws, moet nu echt op bed! Liefs Neeke
He Neeke Je moet je niet schuldig voelen! Je oma is echt heel belangrijk. Gelukkig kun je zateerdag weer naar haar toe, geef ze een dikke knuffel. Maar ook heel fijn dat je alweer 7 weken zwanger bent, is voor ons ook positief. Zal duimen voor je echo. Conny, dat is nog een paar weken spannend. Sterkte ermee. Als ze eerder een utslag hebben laten ze het dan ook eerder weten? knuffel Anette
Hey lieve Jette, wel heel goed dat ze de oorzaak van je moeder's koorts hebben kunnen vinden. Dus het was toch een infectie. Hopelijk heeft het spoelen dit keer definitief geholpen en was dit de laatste tegenslag. Als dat het geval is, dan moet haar koorts toch snel wat zakken. Jeetje, zeg, wat l*llig en enorm bot van je baas! Je hebt nu alle aandacht nodig bij je moeder, en werk is wel het laatste waar je aandenkt. Deze reactie moet je maar snel vergeten. Wel denk ik dat het belangrijk is dat je zo nu en dan met je werk belt om ze op de hoogte te houden. Je moet er straks toch weer werken, hoe bot je baas ook heeft gereageerd. Ik hoop echt heel erg dat je vandaag wat beter nieuws hebt! En Anette, ik heb toevallig voor zaterdag een overnachting met diner in een jachtslot bij Nijmegen geboekt, dus we hebben wel een leuk vooruitzicht. Ik had er niet bij stil gestaan dat dit samenviel met mijn uitgerekende bevallingsdatum, maar ik ben wel heel blij dat dat wel zo is. En wat betreft jouw rare buikpijn: daar zou ik me geen zorgen om maken. Ik had voor mijn miskraam ook nooit last van buikpijn en bloedverlies m.b.t. de eisprong maar ik kan me nog goed herinneren dat ik de eerste 2 cycli na de curettage behoorlijk last van mijn buik had rondom de eisprong. Je lichaam reageert echt anders na een curettage en dat kan nog best lang aanhouden. Zo heb ik tegenwoordig vaker pukkeltjes op bepaalde momenten in mijn cyclus, en dat had ik voor de miskraam nooit! Hey Conny, het is ook moeilijk om afscheid te moeten nemen van je zwangerschap: je was zwanger, en moet nu opeens de knop omzetten. Ik hoop echt dat je over 5 weken goed nieuws krijgt! Hey Neeke, je moet je vooral niet schuldig voelen: het gaat toch om je oma, en dat is ook heel erg moeilijk! Het is en blijft je oma, en een van je naasten, hoe oud of hoe jong ze ook is. Vind het heel knap dat je zo positief mogelijk probeert te blijven over je zwangerschap, ondanks je onzekerheid. Er is helaas ook zo weinig wat je kunt doen: je kunt alleen maar afwachten, voor de rest heb je het nu niet meer in de hand. Ik vond het eerst altijd heel moeilijk als mensen tegen mij zeiden dat de natuur voor mij besloten had, maar nu denk ik er ook steeds vaker zo over: ik kon er niets aan doen, en kennelijk was er iets niet goed in de aanleg van het vruchtje. Ik duim heel erg voor je dat het deze keer goed gaat, en jouw zoontje is natuurlijk HET bewijs dat je een gezond kind op de wereld kunt zetten, en deze zwangerschap dus ook helemaal kunt uitdragen. Ik hoop echt dat jouw zoontje er over 7, 5 maand een broertje of zusje bijkrijgt. Een dikke knuffel voor iedereen, Marla
Oh ja, en Minka, je vroeg nog of mijn dromen wel eens uitkomen: die over het huis van mijn zus hopelijk niet: want muren die geverfd zijn met vingerverf wil ik niemand aandoen. Ik heb vlak voor mijn missed abortion gedroomd dat mijn vriend tot 2 keer toe een telefoontje van de dokter kreeg met de medeling dat het mis was. En ik wist in mijn droom dat het over het vruchtje ging. Corien heeft ook 2 keer over haar miskraam gedroomd, zij het een stuk plastischer. Ook heb ik toen ik 12 was, in de nacht dat mijn oma stierf, gedroomd dat ze was overleden. Ik heb nog een keer iets voorspellends gedroomd rondom een kennis van mijn zus, die ik nooit zag, maar daar is het bij gebleven. Misschien was het gewoon toeval, of was ik er onbewust mee bezig, hoewel dat niet het geval was bij die kennis van mijn zus. Heb jij wel eens een voorspellende droom gehad? Liefs, Marla
Marla, ik heb soms ook wel eens dromen die uitkomen, soms ook best eng. Soms heb ik ook ineens gedachten in mijn hoofd en die komen dan meestal wel meteen uit! Ach, denk dat we dat allemaal wel eens hebben, wil er ook niet teveel over nadenken. Mocht ik het later deze week vergeten of niet meer op het forum zijn: Wil je een fantastisch weekend wensen, lekker met zijn tweetjes van genieten en inderdaad een heerlijk wijntje erbij nemen (nu mag het nog ) Mijn keuken heeft (helaas) maar een fornuis van 60 cm, het is maar een kleine keuken. Jette, is de ontsteking (en daarmee de koorts) al wat afgenomen bij je moeder? Ik hoop van wel, dan kan ze proberen aan haar herstel te gaan werken. En inderdaad, niks van je baas aantrekken hoor, ik heb er ook zo een die werk absoluut belangrijk vindt, maar op sociaal gebied zo tactisch is als een bos wortelen! Kan me er erg vaak over opwinden, maar weet nu na 121/2 jaar wel dat ik van hem geen socialiteit kan verwachten. Neeke, veel succes met je echo volgende week, ik neem aan dat je ons wel even verslag wilt doen hoe het eruit zag. Anette, ik heb de laatste tijd ook rare buikpijn, soms steken, soms alsof er een steen in ligt die met lopen op en neer gaat. Ik ga ervan uit dat het inderdaad allemaal met de mk te maken heeft, mijn ongi is ook nog steeds enorm, en dat terwijl ik er voorheen altijd fluitend doorheen liep. Hoe omschrijf je jouw buikpijn? Allemaal liefs van mij Minka
Ik weet niet hoe ik die moet omschrijven. Soms een steek maar is vooral aanwezig, ik hoef geen paracetamol te nemen ofzo. Daarbij moet ik zeggen dat ik het ook echt niet gewend ben om buikpijn te hebben. Ik hou het gewoon maar even in de gaten denk ik. Als ik mijn normale cyclus aanhou zou ik vandaag mijn menstruatie moeten krijgen, uitgaande van de curretage van 1 maart. Dus wie weet?
Hallo, ik ben blij dat jullie net zo over mijn baas denken als ik, dat lucht me op, ik voelde me al bijna schuldig om niet aan het werk te zijn momenteel, vanmorgen belde hij alweer, hij was een stuk milder gestemd, nu met de vraag hoe het met mijn moeder ging, en dat ik de tijd moest nemen, hij begreep het wel! Nou dat klonk al beter als eergisteren. Nu mijn moeder, ik ben vamorgen geweest koorts was weer gestegen, 39,2 ze dachten aan een bacterie in het bloed als gevolg van de infectie, ze krijgt nu breed spectrum antibiotica dat meerdere bacterieen aan kan, dus ik hoop maar dat de bacterie die mijn moeder heeft gepakt gaat worden door deze antibiotica. Heb er wel een redelijk gevoel over, had vanavond gebeld en toen was de koorts gezakt naar 38,6, is toch al weer een halve graad! Maar ik durf niet te veel te hopen, morgen is weer een dag! He bah alles lijkt hier te draaien om ziekenhuisbezoeken en de hoop dat ze maar snel mag herstellen! Sorry meiden dat ik zo veel over mijn moeder praat en niet over zwanger worden, maar het zit me gewoon nogal hoog! Hoop dat jullie er begrip voor hebben! Liefs Jette
Jullie zijn allemaal hartstikke lief, zal jullie zeker laten weten hoe het dinsdag gegaan is. Nog maar 7 nachtjes... Ik begin er eigenlijk steeds meer vertrouwen in te krijgen, misschien ook wel omdat ik sinds een paar dagen me vaak heel wee op de maag voel en van sommige geuren misselijk wordt. Dat was zaterdag niet zo handig: zaten we daar in een duur restaurant voor de verjaardag van mijn mannetje, hoofdgerecht wordt geserveerd met een héél klein beetje tomatensaus, moest bijna kokhalzen! Zelfs mijn man merkte het aan mij en dat wil wat zeggen... Kwam toen pas achter deze aversie anders had ik wat anders besteld! Zeker bij de zwangerschap die vroeg mis ging had ik eigenlijk helemaal geen symptomen. Maar ik vind het tegelijkertijd ook weer eng dat ik vertrouwen krijg want dan valt het misschien zo tegen... HO STOP! Genoeg gezeurd. Anette, na mijn mk's duurden mijn cycli wat langer (eerste keer 5.5 weken, na 2e mk 7 weken maar toen was ik ook langer zwanger), maar daarna meteen weer op de rails. Wie weet is het toch je eisprong? ik heb er soms zo'n last van dat vrijen pijn doet! Wie dat bedacht heeft... Marla, 2006 was bij ons ook geen leuk jaar. 2007 begon heel goed maar nu dus wisselend. Minka, ik wil ook een nieuwe keuken! Maar mannetje wil over niet al te lange tijd verhuizen en vindt het zonde. Is ook wel weer zo... Conny, kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Het heeft mij geholpen om bij beide mk's het vruchtje te zien, dan is het niet meer zo onwerkelijk. Na de 2e mk ben ik alsnog met spoed opgenomen voor een currettage en alles gaat dan echt langs je heen, en bij jou was het nog wel een graadje erger! Succes meid. Goed nieuws vandaag: mijn oma gaat morgen al naar huis! Slechte nieuws: ze huilt nu alleen maar, is bang dat ze het niet redt... Ik kan niet wachten om zaterdag naar haar toe te gaan. Ik ben ook naar haar vernoemd trouwens (voornaam). Zaterdag is nog maar 4 nachtjes! Jette, het is stil - hoe is het met je moeder? sorry dames voor het lange verhaal, ben sinds gisteren alleen thuis en moet af en toe even mijn hart luchten... Dankjulliewel voor het luisteren. Veel liefs Neeke
Ha die lieve Jette, wil je je nooit, maar dan ook nooit meer verontschuldigen voor het luchten van je hart hier op de site, gekkie! De gezondheid van je moeder houdt je nu het meeste bezig, en dat is het enige wat nu telt. Het zwanger worden komt later wel weer: praat hier gewoon lekker van je af! Hoe is het nu met je moeder? Is de koorts nog verder gezakt? Ik hoop maar dat het niet verslechterd is en het geen slecht teken is dat we vanavond niets van je gehoord hebben. Maak me vaag een beetje zorgen. Gelukkig was je baas gisteren wat redelijker. Misschien had hij maandag zijn dag niet, ofzo, maar ik snap dat je dat er op dat moment even niet bij kon hebben. Tja, die bazen af en toe. Moet zeggen dat ik nu echt helemaal niets te klagen heb over die van mij: ik mag mijn handjes dichtknijpen, maar ik heb er ooit een gehad waar de honden geen brood van lusten. (wat een figuur, zeg: die had ook het tact van een bos wortelen, zoals Minka het zo mooi uitdrukte). Hey Jette, ik hoop dat je straks goed nieuws brengt en dat het beter met je moeder gaat! opnieuw een dikke knuffel! Hey Minka, wij hadden gewoon mazzel dat dat grote fornuis al in ons huis stond, maar op een standaard maat van 60 cm kun je net zulke lekkere gerechten koken, en daar gaat het om. Wat apart dat sommige van jouw gedachten bijna meteen uitkomen, dat heb ik nog nooit gehad volgens mij. Wel heb ik af en toe dat mijn vriend zegt waar ik op dat moment over denk: best wel grappig eigenlijk. Ik kijk de laatste tijd op zondagavond naar het zesde zintuig. Ik verbaas me af en toe over de informatie die amateur paragnosten naar buiten brengen. Hoe weten ze dat in hemelsnaam? Bedankt dat je me een fijn weekend wens! Ik drink er nog eentje extra op jullie, hoor! Verwacht zaterdagavond geen berichten vanuit het kasteel: ik zit dan rondom mijn vruchtbare dagen in een inspirerende omgeving, met alcohol op: dat wordt een feestje voor Marlaman. Anette, mijn ongi kwam na de curettage na ongeveer 6 weken, terwijl ik voor de miskraam een cyclus van ongeveer 28 dagen had. Het rommelde ook veel meer in mijn buik, maar ik kan me niet goed meer herinneren of ik steken had: het voelde zo anders aan dan voorheen. Ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken: ik zou nog even afwachten als ik jou was: misschien is het je eisprong, of misschien heeft het te maken met de naderende ongi. Maar als je je echt zorgen maakt, bel dan gewoon even met de gynaecoloog. Hopelijk kan hij je geruststellen. Ooooooh Neeke, het hcg begint toe te slaan, zo te horen, haha. Misselijk worden van een klein beetje tomatensaus in een peperduur restaurant? Van die sauzen waar je normaal een moord voor doet? En jij gaat daar van kokhalzen? Dat klinkt als behoorlijk zwanger! Maf he, zoals je smaak verandert als je zwanger bent: ik houd altijd van enorm pittig eten: er staat bijna altijd een rodepepermolentje naast mijn bord, en ook de sambal vindt gretig aftrek. Toen ik zwanger was, vond ik zo'n wit zacht puntbroodje met alleen wat plakjes ei (zonder mayo, zout en peper) megalekker. Daar zit dus echt geen smaak aan! Ik kon echt smachten naar zo'n broodje. Heb je nog meer vreemde eetvoorkeuren gekregen? Ik hoop echt voor je dat 2007 toch heel goed eindigt, en dat je een mooie beeb in je armen kunt houden. Is je Oma inmiddels thuis? Huilt ze nog zoveel? Het klinkt misschien een beetje raar, maar het betekent wel dat ze de wil heeft om te leven. Soms hoeft het voor oude mensen niet meer (was bij mijn oma, voorheen een echte krasse knar met een levenslust van hier tot Tokyo het geval) en zijn ze zo weg. Als ze de wil heeft om te leven, dan is dat al heel wat. Heel veel sterkte! Liefs, Marla
Hoi, Ik vroeg me af hoe het met Jette is maar ik zie dat ze niet meer heeft geschreven. Is alles goed bij jou? Neeke, tja, hormonen, rare dingen zijn dat. Ik kon niet meer koken, stond gewoon te kokhalzen (met de trui over mijn neus ging het wel). Zo raar. Wanneer krijg je je eerste echo? Marla, alvast een superfijn weekend voor jullie. Even lekker weg. Van hieruit weinig nieuws, buikpijn zit er nog, wordt bijna vertrouwd... Vandaag krijg ik 144 knuffelberen van de stichting kika (kinderkankervrij) en die ga ik proberen te verkopen. Maar ik vraag me nu even af waar ik die moet laten.. Zelfs mijn baas wil er eentje, maar vvragen hoe het met me gaat, ho maar! maar ja, gelukkig heb ik zo´n 100 heel lieve collega´s! Ik ga op mijn vrije dag maar eens genieten van de regen. Groetjes
hoi meiden, tja jullie vermoedens zijn bewaarheid, het gaat slecht met mijn moeder, zo slecht dat ik er gewoon ziek van ben! ik zal het even snel vertellen, gisteren ging het hardstikke goed, koorts gezakt, geen slaapmiddel meer dus ze zou tegen het weekend weer wakker moeten zijn! Gisterenmiddag telefoontje van ziekenhuis, ze hadden haar nog een keer geopereerd en gespoeld omdat ze de waardes niet vertrouwden, dit bleek terecht ze heeft een alvleesklierontsteking, zo ernstig dat er al weefsel was afgestorven van de alvleesklier, dus ik alles opgezocht op internet, nou ik was in een klap strontberoerd, duizelig, daar staan zulke enge dingen op! Vanmorgen al een paar keer contact gehad met het ziekenhuis, de koorts was vannacht gestegen tot 41 graden, veel te hoog dus he, maar ze hadden het teruggebracht naar 40 graden, ze ligt op een soort koelingsmat en krijgt natuurlijk medicatie, klein sprankje hoop put ik nog uit het feit dat ze qua hart, longen en bloeddruk stabiel is! Ga zo meteen heen, ze willen met me bespreken dat ze de beademing niet meer via een buis in de keel doen maar rechtstreeks via de luchtpijp, ik weet daar niets van of dat goed is, ik moet maar vertrouwen op de artsen! Ben er echt ziek van meiden, weet niet meer wat te doen, ben radeloos! Jette
oh, lieve jette, wat erg. Ik weet niet wat ik moet schrijven. Wat een beroerd bericht zeg. Het enige is dat er wel meteen actie ondernomen wordt als er iets niet in orde is maar daar heb je niet zo veel aan na zoveel tegenslagen. Hoe is het met je vader? Ik wens jullie heel, heel veel sterkte toe. Ik blijf heel hard duimen voor jullie. Veel liefs Anette
Ja klopt anette, dat is het `voordeel` natuurlijk wel, eergisteren was er nog niets aan de hand, zelf s´morgens waren ze nog super tevreden, maar in de middag is het dus mis gegaan, heb net nog even gebeld, hoe het met de koorts was, ze zat nu in de 39 graden dus wel weer gezakt, maar ik durf bijna geen hoop meer te hebben, elke keer als ik blij ben ergens over wordt de grond onder mijn voeten vandaan geslagen, ben er vreselijk onzeker door en angstig! Heb mijn baas ook maar direct op de hoogte gesteld, gelukkig was hij erg meelevend en wenste me alle sterkte en kracht toe, tja dat ben ik ook wel nodig, voel me een wrak! Mijn vader was gisteren totaal radeloos, kreeg zelfs wat steken op de borst, hij is hartpatient dus dat kan hij helemaal niet gebruiken, hij wil vandaag ook niet mee naar het ziekenhuis, hij kan het niet aan! Ik ga zometeen heen, praten met de arts over dat beademen via de luchtpijp! Jette