dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh Jette, ik begrijp heel goed dat je geen hoop meer durft te hebben, het is al zo vaak de grond in geboord. Dit is echt een aanslag op je incasseringsvermogen. Toch hoop ik heel erg dat het wel een teken is dat haar lichaam de infectie nu onder controle heeft.

Het is verbazingwekkend hoe ver iemand nog achteruit kan gaan, terwijl je in het begin al dacht dat het slecht was: dat was ook zo bij mijn schoonvader. Je moet telkens je verwachtingen bijstellen en dat is geestelijk behoorlijk zwaar, hoewel je ook aan de situatie went: je probeert hoop te halen uit de kleinste dingen, en dat houdt je op de been: ik weet niet of het je lukt, maar probeer toch hoop te houden, hoe moeilijk het ook is. Anders kun je het helemaal niet volhouden.

Ik hoop ook de steken op je vader's borst op zullen houden. Misschien is het goed dat je vader vandaag niet meegaat: misschien kan hij een beetje tot rust komen en weer wat energie opdoen.

Hey lieve Jette, houd je haaks! Heel erg veel sterkte zometeen met het gesprek met de arts: vraag hem het hemd van zijn lijf over de beademing via de luchtpijp.

Heel veel liefs,
    Marla

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Anette, wel een goede actie van je: knuffelberen verkopen voor KiKa. Inderdaad waar laat je in hemelsnaam 144 knuffelberen: je kunt ze moeilijk in je bed leggen. ;)

En wat betreft je baas: die kan met een gerust gevoel slapen wanneer hij zo'n beer heeft gekocht, hihi. Heeft hij het gevoel dat hij wat voor de mensheid heeft gedaan, en het kost hem geen geestelijke inspanning, alleen maar wat geld. Dat noemen we afkopen. ;)

Je hebt wel een goede dag uitgekozen om vrij te hebben: ik rende vanochtend alleen maar van de parkeergarage naar mijn gebouw (vlakbij) en was al door en door nat. Op het moment dat ik dit schrijf, zie ik dat de zon juist is gaan schijnen. Misschien kun je toch nog wat leuks doen vanmiddag anders dan je 144 beren opstapelen, haha.

Liefs,
    Marla

3. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    He meiden,
    Jeetje jette, wat een kl*te berichten zeg. Kan me voorstellen dat je geen hoop meer druft te hebben maar hoop doet leven dus blijf positief ookal is het misschien heel moeilijk. Kan me heel goed voortellen dat je je radeloos voelt. Het is zo moeilijk om toe te kijken en niks te kunenn doen. Maar inderdaad vertrouw op de artsen, ze zullen zeker doen wat het beste voor je moeder is. Stertke en succes straks in het ziekenhuis. Laat je alles maar goed uitleggen.

Marla, je hebt dus een leuk weekendje voor de boeg, lekker zeg. Ga heerlijk genieten en maak er een paar hele romantische dagen van! Goed geplant zo op je vruchtbare dagen!

En annette, hoop voor je dat je buikpijn steeds minder wordt. Ik heb er ook best nog lang last van gehad na de curettage maar het gaat echt weer over. Maar als je het niet vertrouwd... gewoon gyn bellen hoor.

Liefs, Corien

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    de beren zijn binnen, ik denk dat mijn vriend vannacht maar in het logeerbed moet, ze zijn zo lief.
    Ach, en mijn baas.. geval apart. Dat heeft hij bij iedereen. ik ben 3 keer aan mijn schouder geopereerd en heb 2 jaar thuis gezeten, nooit iets gehoord. Gelukkig is hij niet op bezoek geweest, wat moet je met zo´n man in huis?
    Heb van de regen gebruik gemaakt, dus gepoetst.
    Zal in mijn album trouwens een foto van de beren zetten, staat daar ook iets in.
    Ga zo onder de zonnebank lekker slapen..

Liefs Anette

PS ik merk dat ik verslaafd ben aan dit forum, hebben jullie dat ook?

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tja die verslaving heb ik ook last van hoor, kan het niet laten jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen, het helpt om van me af te schrijven en jullie meningen en steunende opmerkingen te lezen!

Ik heb net het ziekenhuis gebeld, ze hebben de koorts momenteel onder controle, het was 37,4, ik was dolgelukkig maar durf nog niet blij te zijn, ik realiseer me erg goed dat de koorts gedaald is omdat ze onder een koelingsdeken ligt, koortsremmers krijgt, en antibiotica!

Nu zal het wel zo zijn als ze geen koortsremmers krijgt, dat de koorts weer stijgt toch?
    Ben dat helemaal vergeten te vragen, maar dat doe ik later op de avond nog wel, ze was stabiel voor wat betreft het hart, en de bloeddruk!
    Ze geven haar ook bloed, ik denk dat dit een goed iets is, met het oog op dat het lichaam verzwakt door de aanslagen, met vers bloed misschien ook weer nieuwe kracht!

Nu moeten we afwachten.......... pfff alweer, morgen kijken ze of er nog weer gespoeld moeten gaan worden, ze hebben de wond open gelaten zodat ze er direct bij kunnen als er iets is!
    De ontstekingswaardes zijn met een kwart gedaald!

Het ziet er tenmiste weer een beetje beter uit als vanmorgen, maar ben elke keer bang als ik bel voor wat ik te horen krijg!

Marla, ik wil jij een fantastisch fijn weekend toewensen geniet er met volle teugen van meid!

Jette

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hoi meiden, ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest om de nietjes uit mijn wond te laten halen. Het ging opzich goed maar ja prettig is het niet. Ik heb een goed gesprek gehad met de verpleegkundige en zij heeft mij gerust gesteld. Ik heb twee dagen geleden een test gedaan en die was nog positief, een arts assistend op de afdeling had tegen mij gezegd dat het hcg na 1 dag al weg moest zijn. Ik was gelijk in de war, dacht dat ik misschien dan toch goed (in bm) zwanger was, maar de verpleegkundige zei dat ook met een bbz de hcg pas na een week of twee weg is. Ik moet volgende week opnieuw testen, hopen dat het dan wel negatief (?!?) is, raar om te zeggen :oops: .

Jette wat een goed nieuws, ben blij dat de koorts gezakt is. Dat ze de wond open gelaten hebben is wel goed, nu kunnen ze het elke dag spoelen zodat het niet meer kan broeden. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Ik steek een hele grote kaars voor je moeder, vader en voor jou aan. Hoop dat het tij nu gekeerd is en dat het nu alleen maar vooruit gaat. Hoe gaat het nu met je vader? En hoe gaat het voor de rest met jou?

Marla een heel fijn, romantisch en gezellig weekend, geniet er lekker van, hoop dat het weer zo lekker mag blijven als vanmiddag (hier in tilburg :) ).

Neenke, het is wel een goed teken als je zo op geurtjes reageerd. Ik heb een mk gehad en toen had helemaal geen symptomen en met de zwangerschap van mijn zoontje was het er vollop. Nog 5 nachtjes, echt spannend, laat je het ons gelijk weten, ben nieuwsgierig. :)

Anette hoe is het met de buikpijn? Als het nog te erg wordt zou ik als ik jou was toch even naar de gyneacoloog bellen. Misschien heeft het toch met de curretage te maken.

Ik merk ook dat ik elke keer naar dit forum getrokken wordt, het helpt mij heel erg op dit moment om mijn verdriet een plaats te geven, dank jullie allemaal.

Knuffel
    conny

7. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Was gisteravond weg, vanavond even bijgelezen.

Jette, gelukkig lees ik hier dat het toch de goede kant op lijkt te gaan met je moeder, al durf je je er zelf nog niet al teveel aan vast te houden. Kop op meid, 37.4 is echt een prima temperatuur die ze al een tijdje niet meer gehad heeft ondanks antibiotica, toch? Koorts helpt ook heel goed om bacterien te doden. Ik duim voor je.

Conny, je klinkt heel sterk! Hoop dat je je ook zo voelt, al is het allemaal nog heel erg vers natuurlijk.

Anette, zelf had ik ook veel meer buikpijn gedurende de cyclus, vooral na mijn eerste mk heeft dat een tijdje aangehouden. Hoop voor je dat het te houden is. Die knuffelberen klinken gezellig, en inderdaad, wat goed dat je dat doet!

Hier alles rustig, gisteravond gedroomd dat ik een beetje bloed verloor maar ook dat dat niet kwam van de zwangerschap dus in de droom mezelf gerustgesteld. Toch wel een beetje geschrokken. Bij de laatste mk heb ik rond de tijd dat het misging, gedroomd dat ik een mk zou krijgen. Toen weggewuifd omdat we al een goede 12 wkn echo hadden gehad. Tsja...

En inderdaad Conny, de symptomen stellen me toch wel gerust, bij de 1e mk had ik die ook totaal niet en nu erger dan bij een van de voorgaande keren! Sommige dingen proeven lekker in de mond maar laten me toch kokhalzen (cashew noten), dan heb ik weer heel veel zin in iets dat absoluut niet smaakt (kappertjes) en pasta koken stinkt. Werd vannacht weer misselijk wakker, net als gisteren. Kan dan ook bijna niet meer slapen :(. Overdag valt het wel mee maar na het avondeten begint het weer.

Was vanavond een beetje nerveus, dacht ontstoken keelamandelen te hebben (heb ik vorige keer gehad rond de tijd dat het mis ging, schijnt geen verband te hebben maar toch...). Ik geloof nu dat het toch wel meevalt. Dadelijk lekker slapen en dan is het hopelijk morgen helemaal weg.

Begin wel al nerveus te worden... Nog 5 nachtjes... Hoop zo op een kloppend hartje... (of 2 :) )

Marla, jou vergeet ik natuurlijk niet: ik wens je een ge-wel-dig en superromantisch weekend toe!

Ben dit weekend in Maastricht en ga zeker naar de OLV kerk, kaarsjes opsteken voor alle lieve dames hier (Maria is tenslotte symbool voor de vruchtbaarheid) en zeker voor Jette's moeder.

Dikke kus,

Neeke

8. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen dames,

Hier erg rustig aan het front. Alles gaat gewoon zijn gangetje, heb nog geen symptonen van wat maar ook! Ga ook nergens van uit, maar natuurlijk blijf je hopen! Af en toe even de bobbies testen, maar weet eigenlijk ook niet meer precies hoe ze voelden toen ik zwanger was. Misselijk ben ik nooit geweest, wel moe.
    Ach, na het weekend zien we wel weer verder.
    Zaterdag komt mijn moeder op bezoek, ze woont redelijk ver weg dus we zien elkaar niet zo vaak. Vind het erg leuk, gaan samen winkelen en lekker bijkletsen!

Jette -> blij te lezen dat het toch iets beter gaat met je moeder, al is het voorzichtig aan. Nu maar hopen dat de koorts wegblijft en dat er geen nieuwe ontstekingen komen. Ik leef met je mee meid!
    Anette -> Gaaf zo'n kamer vol met knuffels, ik hoop dat je ze allemaal kunt verkopen, het doel is iniedergeval fantastisch. De ,meest rechtse op de foto vind ik toch wel de liefste! Vind de ijsbeer knut uit duistland ook zo'n schatje (die verstoten is door zijn moeder) maar ja, het is nu eenmaal geen knuffelbeer, maar een roofdier!
    Marla -> Jij bent bijna onderweg naar je romantisch kasteelweekend. Heel veel plezier, vergeet de datum en denk aan de toekomst! Ik zal vanavond ook een wijntje op jou (en alle andere) drinken. Alvast proost!
    Conny -> Hoop inderdaad dat de waardes volgende week negatief zijn. Klinkt inderdaad raar, maar heel begrijpelijk, dan pas kun je verder kijken.
    Neeke -> Ik ga ook duimen voor je echo. Heb je het idee dat het er weleens 2 kunnen zijn? Lijkt me geweldig als je ineens 2 hartjes ziet kloppen. Maar eentje is al genoeg hoor, en die ga je vast zien volgende week.
    En de kaarsjes in Maastricht: Ik heb er zelf ook vaak eentje opgestoken. De laaste keer heeft mijn moeder het nog voor me gedaan in een klein kapelletje in Weert. Ik moet er erg vaak aan denken en geloof er ook in dat het werkt.

Voor allemaal goed weekend, geniet van het mooie weer (al kan ik nu nog geen hand voor ogen zien) en allemaal dikke knuffel van mij

Minka

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo meiden,

Spannende tijd neeke, ik duim voor je meid, ik hoop zo dat het allemaal goed is!
    Hoezo 2? heb je een voorgevoel?

he conny, dus de nietjes zijn er nu uit? Ik duim voor je negatieve test, wel raar om te zeggen maar voor dit moment is dat het belangrijkste dan kun je weer naar de toekomst kijken!

Mijn moeder is vandaag weer gespoeld, ze had geen koorts meer vanmorgen nog steeds 37,4 dus dat was erg positief de arts was zelfs voorzichtig positief gestemd dat misschien de wond wel dicht mocht vandaag, maar daar ben ik niet van uit gegaan, ik kon me niet voorstellen dat die ernstige ontsteking na 1 dag weg zou zijn en heb gelijk gekregen, ze moest dus nog een keer gespoeld, de ontsteking was wat verminderd maar nog niet weg, de alvleesklier was aan het herstellen dus dat is voor mij erg positief!
    Heb net even gebeld bloeddruk is stabiel, temperatuur was op 38,2 dus stabiel, ik ben er blij mee maar durf nog niet te positief te zijn, heb te veel gezien de afgelopen weken dus ik ben gematigd positief!

Zit er wel aan te denken om maandag weer aan het werk te gaan, mijn hubbie vindt het niet zo'n goed idee, maar ergens vreet het een beetje aan me, wil graag weer gaan werken, maar of het verstandig is?

Nou we zullen zien!

Jette

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Conny, De hcg waardes waren bij mij pas 2 weken na de curretage bijna weg, nog 125, dus een test zou nog positief uitslaan. Zou nog even wachten als ik jou was. Sterkte ermee

Jette, een beetje positief, dus wie weet gaat het nu echt de goede kant op. is wel genoeg geweest zo. En werken? Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt, anders rustig beginnen met een paar uurtjes. Dan ben je er even tussenuit en kun je je gedachten even ergens anders leggen. Wel goed aan jezelf denken. Mischien eerst even zelf weer ontladen maar je weet zelf wel wat het beste is.

Neeke, niet zo raar dromen hoor. Maar inderdaad, hoe kom je aan het idee van 2? Zou wel heeeeel leuk zijn. Zou ik zo graag zelf ook willen (mijn vader is een 2-ling dus zou kunnen, maar nog even oefenen!) Duim voor je.

Marla, geniet!

Fijn weekend allemaal

Anettet

PS buikpijn wordt steeds minder, vandaag al bijna niet meer gevoeld, zal toch wel met cyclus te maken hebben denk ik. Ik hou het in de gaten en als ik het niet vertrouw ga ik gelijk bellen. heb het spoednummer nog, dus dat is wel fijn.

11. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Zo dames, het is weer weekend! En het lijkt mooi weer te worden. Hopelijk kunnen we er met z'n allen ondanks de heftige periode voor velen, toch een beetje van genieten.

Jette, nieuws blijft positief maar kan me voorstellen dat je niet meteen durft te gaan juichen, het is al een paar keer tegengevallen... Nu gaat het vast goed!

Anette wat een schattige beertjes! Zijn ze alleen maar via-via te krijgen? Ik wil er wel eentje!

Minka, nog een paar daagjes - ik duim voor je!

Marla, jij bent vast al weg of op een andere manier van je weekend aan het genieten ;), veel plezier!

Tsja en deze stresskous kan niet wachten tot dinsdag. Was er eigenlijk tot nu toe best positief over maar dat begint nu om te slaan. Probeer me te wapenen tegen een teleurstelling... En 2, nee geen voorgevoel maar droomde altijd van 3 kindjes dus zou wel heel leuk zijn :D. Met die twee mk's ben ik al heel blij als het nog één keertje goed gaat, daarna durf ik het echt niet meer aan...

Veel liefs van een licht nagelbijtende

Neeke

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Neeke

Op de site van kika (www.kika.nl) kun je eventueel kijken bij bestel nu ook een beer (rechtsonder) waar bij jou in de buurt een kika steunpunt is. Daar stuur je een mail heen met daarin je woonplaats en dan wordt gekeken waar de dichtstbijzijnde verkoopplaats is. De beren kosten 6,95.
    Eventueel wil ik je er ook wel een opsturen maar dan komt er wel iets bij voor het verzenden.
    mijn mail: kika@scubanet.nl

Ik heb er gisteren op het werk al bijna 50 verkocht.

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey meiden, even een kort berichtje van mij, mijn moeder is nog steeds stabiel al is de ontsteking in de alvleesklier nog niet weg, maar dat kan denk ik ook niet in twee dagen toch?

Ze heeft sinds vanmorgen geen koorts meer, vannacht nog wel een beetje ik geloof 39 graden maar daar hebben ze koortsremmers tegen gegeven, het is nu afwachten hoe ze zich houdt, en wat de ontsteking gaat doen, ze waren wel tevreden in het ziekenhuis over haar stabiliteit, boven haar buik zit alles goed, maar in haar buik zit nog steeds een gevaar!

Ik durf nog niet opgelucht te zijn, maar ben blij met elke keer als ze zeggen dat ze stabiel gebleven is!

Met mijn vader gaat het redelijk, hij wil eigenlijk niet naar het ziekenhuis zolang mijn moeder nog zo ziek is, hij kan het niet aan, ik ga hem niet dwingen, dat lijkt me niet goed!

Ja ik denk dat werken voor mij wel weer wat afleiding geeft, ik voel me hier zo eenzaam de hele dag alleen, maar ja het nadeel is natuurlijk dat ze me op mijn werk aldoor gaan vragen hoe het gaat, ik hoop maar dat ik me daar goed onder kan houden, ga maar niet koffiedrinken in de kantine denk ik!
    Maar aan de andere kant even wat anders aan mijn hoofd is denk ik goed, dan gaan de dagen ook wat sneller!

Liefs
    jette

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ha allemaal, ben terug van mijn weekendje weg, heb mijn bevalllingsdatum achter de rug. Ben momenteel erg moe, maar zal wat later een verslag uitbrengen en op jullie reageren.

Ik was zo benieuwd hoe het met Jette's moeder gaat, dus wilde even kijken:
    Hey lieve Jette: ik weet niet goed hoe lang het duurt voordat een ontsteking onder controle is, maar ik kan me voorstellen dat dat toch wat tijd in beslag neemt.
    Wel enorm goed nieuws dat je moeder gisteren geen koorts meer heeft gehad! Hoe is het vandaag met haar?
    En wat je vader betreft: het is voor hem natuurlijk ook heel erg zwaar, en hij kan het gewoon niet (meer) aan, wat goed te begrijpen is: je moet hem zoals je zelf zegt niet dwingen, en het is goed dat hij een stap terugdoet: hopelijk kan hij zo wat opladen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je naar het werk wil, om wat afleiding te hebben. Als je thuis zit, dan heb je zo veel tijd om te piekeren en te denken. En ja, mensen zullen vragen hoe het met je moeder is, daar moet je wel op rekenen, maar ik denk dat je wel kunt zeggen dat je er even niet tegen kunt om erover te praten: daar zullen ze zeker begrip voor hebben. Ga je inderdaad morgen werken? Ik hoop snel weer iets van je te horen!

Nog even snel: Neeke, besef goed dat je heel angstig bent, en dat je vaak droomt over de dingen die je heel erg bezig houden. Jouw droom hoeft absoluut niet voorspellend te zijn: ik denk echt dat het je (on)bewuste angst is, die ervoor heeft gezorgd dat je deze nachtmerrie had. Probeer het van je af te zetten, hoe moeilijk het ook is.
    Ik snap wel dat het je een onrustig gevoel geeft. Hoe is het met je oma?

Morgen reageer ik op de andere meiden.

Liefs,
    Marla

15. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van mij, ben uitgeput dus ga vroeg naar bed vanavond!

Goed weekend gehad, mijn oma gisteren gezien en vandaag kwam ze bij mijn ouders eten dus haar ook wat langer gezien. Op zich voelt ze zich lichamelijk prima, geen hoofdpijn of duizelingen of zo. Ze is lekker thuis en krijgt 3-4 keer per dag thuiszorg langs. Het spreken is niet echt goed maar meestal weet ze toch wel duidelijk te maken wat ze bedoelt. Wordt alleen af en toe zo moe van die tantes van me, die doen alsof ze nu in een keer achterlijk en stokdoof is geworden, heel hard praten met gebaren enzo... Zucht. Volgens mij wordt mijn oma daar ook heel moe van! Maar goed. Ze weet dat ik weer zwanger ben, hoop zo dat ik haar dinsdag goed nieuws kan melden...

Jette, hoe is het nu met je moeder? Ik hoop dat de ontsteking afneemt en dat de temperatuur goed blijft.

Marla, hoor graag hoe je weekend was - hopelijk was het net zo goed als het weer!

En Anette, ik ga zo nog gauw even kijken op de site, dankjewel.

Bracht me rust om naar de OLV kerk te gaan vanochtend en kaarsjes op te steken voor de diverse mensen die ik veel goeds toewens. Op een vruchtbaar en gezond voorjaar, dames!

Veel liefs Neeke

16. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames, daar ben ik weer.
    Ik heb het even erg moeilijk vandaag. Sprak net een collega waarvan ik wist dat ze zwanger wou worden (al 2 1/2 jaar) en vroeg haar of ze zwanger was (ik had wat trekjes herkend) Ja hoor, al 13 weken! en dat nu net vandaag dat ik weer ongi ben geworden.
    Ik ben erg blij voor haar, maar kan zelf wel janken.
    Ik heb ook tegen haar gezegt dat ik stik jaloers op haar was, en gelukkig kan ze het wel begrijpen omdat ze zelf ook al zo lang de wens had.
    Wilde dit gewoon even kwijt en ben blij dat het op papier staat, je kunt met dit soort dingen niet bij andere mensen terecht, ze snappen je gevoelens toch niet!

Liefs Minka

17. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo Minka,

Zo begrijpelijk! Zeker als je net ongi bent geworden... Heb het er wel eens met mijn man over gehad en die begreep er niks van omdat hij dacht dat je het de ander dan ook niet gunt. Maar dat is helemaal niet zo natuurlijk, alleen je gunt het jezelf ook zo graag...

Denk dat we het hier elkaar allemaal heel erg gunnen. Hopelijk heb je verder toch nog een beetje fijne dag.

Liefs Neeke

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Jette, hoe gaat het vandaag met je moeder? Is de koorst nog stabiel? Hoe gaat het met de ontsteking? Lijkt die nog steeds redelijk onder controle? Ben je toch gaan werken?

Hey Anette, wat een schatjes, die beren en ook zijn ze helemaal niet duur! Gelukkig voor je vriend heb je er al 50 gekocht en kan hij misschien vannacht weer in je bed slapen, haha. Of heb je die 50 soms aan je vriend verkocht?
    Ik ben ook hartstikke verslaafd aan het forum: had dit weekend al bijna afkickverschijnselen, en moest me gisteren inhouden om bij mijn ouders niet meteen naar de computer te rennen om te kijken of er nog nieuws van jullie kant was (we waren gisteren na afloop van ons weekend nog even bij mijn ouders langsgegaan).

Fijn dat je buikpijn wat minder wordt: ik heb ook best lang buikpijn gehad, en zeker rondom de eisprong + vlak voor NOD. Wie weet heeft het er bij jou ook wel mee te maken.

Ha die Corien. Volgens je banner moet je nog 3 dagen wachten. Denk je dat je banner zo'n beetje klopt of heb je geen idee wanneer je NOD is? Heb je al wat symptomen? Ik duim voor je!

Goh Conny, het klinkt wel akelig: die nietjes, die uit je wond werden gehaald. Volgens mij kan het best lang duren voordat het HCG uit je urine, en zeker uit je bloed verdwenen is, maar ik weet natuurlijk niet goed hoe dat bij een BBZ zit.
    Ik weet nog dat ik 3 weken na mijn 2e curettage een zwangerschapstest deed, die negatief was. Ik vond het zo raar om geen tweede streepje te zien.

Hoe voel je je nu lichamelijk? Heb je nog erge last van je buik? Het forum heeft mij ook erg geholpen bij de verwerking: het is fijn om met meiden te spreken die hetzelfde hebben meegemaakt: ik herken vaak zoveel van wat jullie opschrijven.

Enne....zwangere Neeke: als ik mag kiezen tussen cashewnoten en kappertjes, dan wist ik het wel, hihi.

Wel vervelend voor je oma dat je tantes net doen alsof ze doof en achterlijk is: dat lijkt me heel frustrerend voor haar: gelukkig heeft ze nog een lieve, begripvolle kleindochter, die haar wel begrijpt. Ik hoop heel erg dat je oma nog lang genoeg bij je kan blijven, om jouw baby mee te kunnen maken.
    Heeeeeeeeel erg veel succes morgen bij de echo!

Hey lieve Minka, ik kan me enorm voorstellen dat je op de dag van je ongesteldheid niet goed tegen de verhalen van je zwangere collega kunt: dat is nu gewoon even te veel. En natuurlijk ben je ook heel blij voor haar, maar het doet je gewoon pijn dat jij dat ook had kunnen hebben: je wordt zo geconfronteerd met je eigen verlies, vind ik.

Was het shoppen met je moeder nog leuk? Heb je nog leuke dingen aangeschaft?
    Trouwens, apart, he, dat je je niet meer goed de pijn in je borsten tijdens je zwangerschap kunt herinneren. Dat heb ik ook, en ook de andere zwangerschapssymptomen kan ik niet meer goed voor de geest halen. Ik denk wel dat ik ze meteen weer herken als ik ze heb.

Mijn weekendje weg was erg leuk, en ik ben heel blij dat ik op mijn bevallingsdatum (31 maart) in een kasteel zat, met 5-gangen diner.
    Zaterdag begon heel goed met een positieve ovulatietest, die ik totaal niet verwacht had. Dat gaf me wel een heel goed gevoel, maar onder de douche moest ik toch heel even huilen om mijn miskraam. Je denkt er op zo'n dag toch vaker aan dan normaal. En ja, hoor, natuurlijk hoorde ik weer Starlight van Muse op de radio, en ook nog andere nummers die mij aan de tijd van mijn miskraam herinnerden.
    De dag zelf was echt geweldig: eerst zijn we Nijmegen ingedoken, hebben daar wat geluncht en langs kleine winkeltjes gestruind, en vervolgens zijn we naar het kasteel gegaan, hebben nog fanatiek geklust in het kasteelbed voordat we gingen dineren. We hadden een lekker aperitiefje van Champagne met Creme de Cassis (we hebben het er echt van genomen, haha) en vervolgens een 5-gangen diner met wijnarrangement (met een portje bij de kaasplank). De kaasplank was goddelijk, met allemaal schurftige kaasjes, want hoe schurftiger, groezeliger en stinkender de kaas, hoe lekkerder ik het vind. Was maar goed dat we 's middags al geklust hadde, want 's avonds waren we te aangeschoten. Het voelde zo enorm goed om me helemaal niet schuldig te voelen over de hoeveelheid alcohol. Ik zal nog wel een beetje opletten, maar er niet meer zo krampachtig mee omgaan als eerst.

Wanneer is jullie bevallingsdatum? Wie is het eerst aan de beurt? Corien denk ik?

Liefs,
    Marla

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hallo marla,

nou zo te lezen hebben jullie werkelijk genoten, hardstikke goed meis, dan is de datum ook wat makkelijker te verwerken he?

mijn moeder wordt hoogstwaarschijnlijk naar een ander ziekenhuis overgebracht waar ze meer ervaring met dit soort problemen heeft, wel een kleine bijkomstigheid het ligt ongeveer 140 km. bij ons vandaan, dat wordt dus wel even passen en meten, maar het gaat om mijn moeder!
    Ze weten momenteel niet precies om er mee om te gaan, haar temperatuur loopt niet synchroom met haar waardes in haar bloed, die spreken elkaar tegen en daarom willen ze haar naar een specialistisch ziekenhuis brengen!
    Mijn vader geeft de moed een beetje op, hij klaagt over pijnen maar wil niet naar de huisarts en wil ook niet naar het ziekenhuis om mijn moeder te bezoeken het geeft te veel spanning zegt hij!

Nou ja ik heb het gevoel er alleen voor te staan met mijn hubbie!
    Ben vandaag weer gaan werken, heb het verhaal wel 25 keer verteld, maar heb me er dapper door weten te slaan!
    De dag duurt hier ook lang.......... moet straks bellen wat er verder gaat gebeuren, duim voor me meiden!

jette

20. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, ik ben blij dat je een update hebt gegeven. Lijkt me erg lastig als je moeder in een ziekenhuis 140 km verderop komt te liggen: met passen en meten lukt er veel, maar het is wel heel zwaar om telkens op en neer te moeten rijden: en daarnaast heb je natuurlijk al je zorgen over de gezondheid van je moeder: dit komt er nog eens bovenop. Hoop heel erg dat je dit ook kunt trekken.

Hoe voel je je er zelf onder dat je moeder naar een gespecialiseerd ziekenhuis gaat: vind je dat juist fijn, of maak je je er zorgen om?

Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat alles zo'n beetje op jouw schouders en die van je man terecht komt, en ik denk dat de hele familie ook echt op jullie leunt.
    Is je moeder's koorts wel stabiel? Hoe hoog is hij nu? Wat bedoel je met "haar temperatuur loopt niet synchroom met haar waardes in haar bloed"?

Lieve Jette, ik zal zo hard voor je duimen, dat mijn duimen er vanaf vallen. Ik gun het je zo dat je moeder beter wordt, en dat er snel goede dingen in je leven gebeuren! Je moet al veel te lang doorbijten. Heel veel sterkte! Ik denk aan je!

Liefs,
    Marla

Deel Deze Pagina