Hey lieve Jette, probeer hoop te houden dat je moeder weer beter wordt! Hoop houd je op de been, dus als het enigszins kan niet twijfelen. Anders trek je het niet. Jettemama heeft al bewezen dat ze heel veel aankan! Dat Jetteman er met je over sprak, en zijn twijffels uitte, betekent niet dat dit ook echt gaat uitkomen. Zeker niet! Bah, nu heb je echt een paar enorm slopende uren achter de rug. De tijd zal wel tergend langzaam voor je gaan. Heel veel sterkte de komende uren. Hopelijk ben je snel in de gelegenheid om iets te laten weten! Liefs, Marla
hoi Jette, Al iets gehoord? Twijfels mogen er zijn maar hoop moet er blijven en het gaat steeds iets beter... Succes en sterkte Liefs Anette
en we gaan naar zuid-afrika op vakantie. Het is een georganiseerde rondreis die echt propvol zit met sciviteiten dat we ´s avonds moe in slaap zullen valen.. Dus klussen we hier. Ik moet zeggen dat wij altijd veel tijd voor elkaar nemen. 1 avond in de week zijn we de hele avond samen en in het weekend doen we de meeste dingen ook samen, dus dat zit goed.
he meiden, nou de operatie is geslaagd hiep hoi hoi hoi! Mijn moeder is nog steeds stabiel, ze is bere sterk volgens mij! oh ben zo opgelucht! Heb de arts gebeld, hij vertelde dus dat ze het scheurtje gehecht hebben en dat dit goed geslaagd is, wel gaan ze over 1 week weer kijken of het goed dicht is gegroeid, de beademing ligt een niveau dieper dus de luchtpijp krijgt voldoende rust! Heb gevraagd naar de eventuele mogelijke complicaties, het ergste is dus dat het scheurtje niet dicht groeit dan zouden ze nog een keer moeten hechten! Ze kunnen nog niet stoppen met beademen omdat ze nog niet zelf ademt. Hij verwachte dat ze nog ongeveer 2 weken op intensive care zal moeten doorbrengen! 2 weken meiden, dat is niets voor mijn gevoel, ik dacht helemaal nog niet aan wanneer ze van de intensive care af zou mogen ik dacht alleen nog maar in of ze het zou overleven of niet! Morgen gaan ze de buikholte bekijken! Maar mijn vader was vandaag even bij de huisarts geweest voor onderzoek, en deze had vanmorgen met het ziekenhuis gebeld en de artsen hadden hem gezegd dat ze tevreden waren over de buikholte voor zover! Kan het niet geloven zal het nu dan eindelijk de goede richting op gaan? Durf nog niet te blij te zijn ben nog zo bang voor tegenslagen! Ik zei nog tegen mijn man dat het ongelovelijk is dat je door zo'n bericht weer een heel ander gevoel over de situatie kunt krijgen! Jette
Hee Jette, Wat een goed nieuws! Geen wonder dat je zo enthousiast reageert. Kan me goed voorstellen dat je ook wel een beetje bang bent om heel veel hoop te krijgen, maar dit moet toch wel echt een heel goed teken zijn! En heel erg lief en een goed idee om een dagboek voor haar bij te houden. Lijkt me heel raar om na een tijdje wakker te worden en geen idee te hebben van hoe lang je weg bent geweest. Zo'n dagboek zal ze dan vast heel fijn vinden! Duimen blijven draaien hier... Marla, hoe is het met jou? Blijft alles nog rustig? Ook voor jou druk aan het duimen... Ben erg benieuwd hoe het met Corien en Chantal is, voor hen ook spannend - nog nieuws, dames? Ben hier lekker zenuwachtig voor morgen, ga inderdaad bij de verloskundige bedelen voor een echo (als ze die morgen tot hun beschikking hebben tenminste, want ze delen 'm met een andere praktijk). Zal wel te vroeg zijn om alleen het hartje te horen. Vandaag toch nog MvM langsgeweest, had ik eerst niet willen doen maar na de goede echo vorige week heb ik me toch maar weer opgegeven, voor de 4e keer... De test sloeg acuut razend positief uit en hoewel ik weet dat HCG nog lang in je lichaam blijft als het niet goed zit, geeft dit me toch wat geruststelling. Ik mag morgen om 10.30 u... Veel liefs en een dikke knuffel, ook voor Jetteman, dat verdient hij! Neeke
Hallo dames, Wat is er weer ontzettend veel gebeurd en wat zat ik net ook in spanning toen ik de mails van jette las... gelukkig las ik meteen eronder dat de operatie geslaagd was en dat je moeder weer stabiel is. Echt super! Wel heel logisch dat je zo bang bent voor nieuwe tegenslagen, maar geniet van het goed nieuws... en ze heeft al zoveel tegenslagen gehad, moet wel de goede kant op gaan nu! Dat dagboekje vind ik ook een erg goed idee! En marla, bij jou ook nog geen ongi? Ik hoop zo voor je dat het raak is. Wat dat betreft waren de omstandigheden heel mooi deze maand.. zo'n romantisch hotel... moet bijna wel. Neeke, succes morgen en ik hoop dat je een echo kan krijgen! Anette, goed dat jullie tijd voor elkaar maken! Klus ze! Hier alles heel goed. Vanavond een nieuwe test gedaan en nu was hij goed positief! 2 hele mooie lijnen! Voel me erg blij en heb er wat meer vertrouwen in nu. Al durf ik natuurlijk nog niet heel blij te zijn aangezien wij hier allemaal weten wat er allemaal mis kan gaan. Dus ik blijf nuchter.... maar ben stiekum wel heel blij... M'n moeder meteen gebeld en ze vond het ook geweldig. Nu maar rustig afwachten en over 2 weken maar eens naar de huisarts voor een echo.... vind het zo spannend. Wel grappig dat we deze ronde zwanger zijn geworden. Hebben het maar 2 keer gedaan en had geen idee wanneer de eisprong was..... En chantal, al een testje gedaan? Liefs, Corien
Lieve Corien, van harte gefeliciteerd meis! hardstikke mooi voor je! ik ben een beetje de kluts kwijt nu, gisteren goed nieuws over mijn moeder, vanmorgen een arts gesproken die er maar op bleef hameren dat de toestand nog steeds erg kritisch is en blijft! Er bevindt zich etter in de buikholte, daarom gaan ze vandaag spoelen, en dit nog een aantal keren herhalen! Hij vond dat haar bloeddruk te laag was en dat was ook zorgelijk! Maar ik heb constant begrepen van de verpleegsters dat ze daar maar minimale medicatie voor kreeg! Snap niet wat er nu precies aan de hand is! Nou ik denk dat ik weer een hele zorgelijke dag tegemoet ga! Mocht niet zo zijn de positiviteit! Jette
He, wat een tegenstrijdige berichten weer! Alsof er geen einde aan komt... Kan me voorstellen dat je er af en toe een beetje moedeloos van wordt of niet? Volgens mij willen artsen je ook wel eens extra waarschuwen hoor. Hoop dat het later vandaag weer de goede kant op gaat! En Corien: gefeliciteerd meid! Ben zo blij voor je. Spannend he! Hou ons op de hoogte. Liefs Neeke
Hey lieve Jette, maar wel heel fijn dat de operatie toch heel goed gegaan is. Artsen nemen vaak geen enkel risico m.b.t. de toestand van een patient. Ik kan me nog herinneren dan mijn positiviteit ook compleet de grond in werd geboord door de neuroloog door te zeggen dat hij zich echt ernstig zorgen maakte, en dat mijn schele ook absoluut niet normaal was en dat ik eerst gezond moest zijn, wilde ik uberhaupt aan kinderen denken. Gelukkig ben ik zo gezond als een vis! Misschien is het dus wel niet zo negatief als jij denkt, maar heb je net een grote slag om de hand houdende arts getroffen. Ik ben natuurlijk niet medisch onderlegd, maar als het echt heel slecht zou zijn met je moeder, dan zouden ze haar toch een hoge dosis medicijnen toedienen, zou je verwachten. Ik hoop maar dat dat dan in ieder geval 1 goed teken is. Nogmaals, ik ben wel echt reuze blij en opgelucht dat de operatie zo goed is verlopen! Dat is al zo'n belangrijke hindernis. Ik hoop toch zo dat het spoelen van de buikholte ook zo voorspoedig verloopt, en dat haar bloeddruk weer stijgt! Bah, wat een vreselijke onzekerheid voor je weer! Ik had zo anders voor je gehoopt, lieve Jette. Maar..........wie weet heeft je positiviteit toch geholpen! Wie weet knapt je moeder toch nog wat op! De berichten net na de operatie waren best wel positief..... En Neeke, wat enorm spannend voor je dat je vanochtend bij de VK moet zijn. Ik kan me voorstellen hoe zenuwachtig je moet zijn. Ik duim voor je dat alles goed is! Wel een opluchting inderdaad dat jouw zwangerschapstest voor MvM direct zo positief uitsloeg. Dat is gewoon een heel goed teken! Hopelijk kun je ons snel laten weten hoe het is gegaan! Ik ben reuze benieuwd, en zelfs ook een beetje nerveus voor jou (en ook voor Jette natuurlijk). Hey Corien, je hebt een zwangerschapsbanner genomen! Ik ga je nu echt heel hartelijk feliciteren en wat enorm fijn dat je lekker zwanger bent! Kan me zo voorstellen dat je super opgelucht was om een duidelijke 2e streep te zien! Hopelijk kan je moeder je baby toch meemaken, dat zou gewoon fantastisch zijn! Hoera voor Corienbaby! Jouw huisarts zal wel weer enorm blij zijn dat je zwanger bent: kan hij zijn hobby weer op jou uitoefenen! Wel fijn dus, dat je zo vaak een echo kunt krijgen. Ik ben echt megablij voor je: je hebt het zo verdiend! (iedereen hier, trouwens, maar ik weet dat jij het ook niet makkelijk hebt gehad het afgelopen jaar). Nou meiden, gisteravond begon ik echt vertrouwen te krijgen in mijn lichaam: ik was de meest kritische dag door (gisteren was mijn eigenlijke NOD), had een heel apart gevoel in mijn buik, een beetje een trekkerig gevoel, maar het waren geen ongikrampen. Vanochtend had ik zelfs aan mijn vriend verteld dat ik best wel eens zwanger zou kunnen zijn, dat ik me anders voelde dan in andere rondes: Nou dat werd direct daarna dus meteen de grond in geboord toen ik een heel klein beetje bloed op mijn wcpapier ontdekte. Ik heb nu nog maar een beetje bloedverlies, maar ik weet nog van andere rondes dat het bij mij wat op gang moet komen. M.a.w. zelfs een positieve ovutest op mijn bevallingsdatum heeft niet mogen baten! Ben benieuwd of het ooit nog eens raak mag zijn, want ik twijfel daar momenteel toch wat over. Mijn verdriet valt nu wel mee, dat heb ik eergisteren al gehad, en daar ben ik wel blij om. Ook heb ik deze maand voor het eerst sinds de MK geen pukkelaanvallen meer gehad, dus hopelijk betekent dat dat mijn hormonen wat onder controle zijn. Op naar mijn volgende eisprong: de ovutesten liggen al klaar! Jette, Neeke, ik duim voor jullie allebei! Liefs, Marla
Bedankt voor jullie lieve woorden! Vind het inderdaad erg spannend.... we zullen zien. Wat ontzettend balen marla dat je ongi bent geworden, ik had eerlijk gezegd goede hoop voor je. Maar op naar de volgende ronde, nieuwe kansen. Het komt echt wel goed. Kan me je angst wel heel goed voorstellen, dat had ik nl ook maar zoals je ziet was dat onterecht. Jij wordt vast binnenkort ook heel mooi zwanger! Neeke, als bij de vk geweest? Ben benieuwd of je je kleintje nog hebt mogen zien. Jette, ik kan me je zorgen heel goed voorstellen als ze van zulke tegenstrijdige berichten geven maar zoals hierboven ook al werd gezegd, de artsen houden altijd met alles rekening en een slag om de arm. Wees in ieder geval blij met de goede berichten en ik hoop dat ze de wond mooi schoon krijgen. Dit kan best lang duren maar komt vast goed. Mijn moeder is 2 weken geleden geopereerd aan een ontsteking in haar schouder. Vorige week zouden ze de drain er al uit halen maar vonden dat er nog teveel troep uit kwam. Gister is ze weer heen geweest en toen mocht de drain er nog steeds niet uit. Nu moet ze weer 10 dg wachten. Dit betekend dus dat het wel even duurt voordat zo'n grote ontsteking helemaal is genezen. Dit zal bij jou moeder ook het geval zijn. Is ze alweer iets wakkerder? Of hebben ze enig idee wanneer ze wakker mag worden? Liefs, Corien
He marla bah wat balen meid, maar de hoop niet opgeven wij gaan gewoon door naar de volgende ronde! Het mooie weer trekt aan dus zwanger worden we heus wel! Hand in hand naar de volgende rond, kop op, en een positieve instelling! Ik hoop dat je gelijk hebt corien, en ik weet ook wel dat ik me niet teveel moet opwinden over zulke dingen, ik kon het niet laten ik heb weer gebeld, nu heb ik naar de verpleegster gevraagd of ze me de waardes van de bloeddruk door wilde geven, ik heb haar de situatie uitgelegd, weet je wat ze zei? : er is niets aan de hand met de bloeddruk, ze is stabiel! Ze krijgt minimale ondersteuning voor de bloeddruk, niets om je zorgen over te maken! Nu kun je je voorstellen dat ik even gevloekt heb of niet dan? Nou diep zuchten en op naar de volgende hindernis, de spoeling van vanmiddag! Jette
Goh Corien, ben wel blij dat jij ook twijfelde aan je vruchtbaarheid, en toch zwanger bent. Het is kennelijk een normale reactie, en heeft niets met voorgevoel te maken. Wel vervelend zeg, dat het genezen van de ontsteking van je moeder zo lang duurt, maar net wat je zegt, er gaat toch wel wat tijd overheen voordat zo'n grote ontsteking is genezen. Ja Jette, hand in hand naar de volgende ronde: zou zo gaaf zijn als we dan allebei zwanger zouden raken! Ik hoop wel echt dat je moeder dan al zo is opgeknapt, dat je van die stress verlost bent. Ik hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik het hier opschrijf, maar volgens mij is er maar een hele kleine kans dat jij deze maand zwanger bent vanwege alle stress: je bent eigenlijk aan het "overleven", en ik denk dat het een bescherming van de natuur is om je dan niet zwanger te laten worden. Zo heb ik voor mijzelf mijn vorige ronde nl. verklaard. Maar........het is mijn persoonlijke theorie, en die hoeft dus helemaal niet waar te zijn, he? Pfffff....ik kan me voorstellen dat je op die dokter gevloekt hebt, maar wel super dat je moeder's bloeddruk WEL goed is, en dat het er toch goed uitziet. Zie je nu wel dat die dokters de zaken soms erger maken dan het is? Ik ben dus ook ervaringsdeskundige. De artsen voelen zich natuurlijk erg verantwoordelijk, en zullen het daarom eigenlijk nooit positiever weergeven dan het is, maar eerder negatiever. Ik ben echt heel erg blij voor je, lieve, vloekende Jette. Enne.....nu niet meer boos zijn, dat is een verspilling van je emoties. Liefs, Marla
Nee klopt marla, maar ik vindt dat ze roekeloos omgaan met gevoelens van mensen, hij loog dus gewoon toen hij zei dat haar bloeddruk veel te laag was! Ik hoop dat ik vanmiddag er naar toe kan om zelf te zien hoe het er voor staat! Nee ik denk niet dat ik zwanger ben deze ronde, maar 1 x geklust, veel te veel stress, dus ik ga nergens van uit! Ik hoop dat de volgende ronde meer mogelijkheden geeft dat zou ook betekenen dat mijn moeder meer hersteld! Jette
Hallo allemaal, Gesprek bij de verloskundige was alleen intake, echo hadden ze vandaag niet en voor het hartje luisteren is het nog veel te vroeg. Wel mag ik donderdag de 19e voor een echo gelukkig! Nog 6 dagen wachten maar goed, toch al lekker snel. 2-3 weken daarna mag ik er weer eentje. Ze waren zo lief voor me! Realiseerde me nu pas hoe spannend ik het allemaal echt vind, maar ik ga nu toch echt mijn best doen om ervan te genieten, en als donderdag alles goed is mag iedereen het weten! Liefs Neeke
Heee lieve Jette, weet je al of je vanmiddag naar je moeder mag gaan? Ik weet niet of de arts bewust loog, maar hij heeft jou veel kopzorgen bezorgd, en dat is een slechte zaak. Hoe lang is je moeder nu al ziek? Volgens mij al wel minstens 4 weken, toch? Het wordt echt tijd dat er eens wat vooruitgang in zit en daarom alleen al ben ik zo blij voor je dat de operatie goed verlopen is! Een hele dikke knuffel voor jou! En Neeke, fijn joh, dat je wat extra echo's krijgt: dat alleen al zal je vast wat meer rust geven! Gelukkig heb je een begripvolle verloskundige gevonden. Ik hoop maar dat het snel volgende week donderdagavond is, dan weet je meer. Miriam, hoe gaat het nu met jou? Ben je al iets bekomen van de schok over het uitblijven van de uitslag? Heb je nog iets kunnen regelen? Liefs, Marla
Hoi Jette, ik ben zo enorm benieuwd hoe het met je moeder is. Is haar bloeddruk wel goed? Hoe is het met het spoelen van haar buikwond gegaan? Liefs, Marla
Hallo Lieve Meiden, marla, ik kan mij bij jou aansluiten hoor. Vandaag ook ongi geworden. Op de wc op mijn werk. Kreeg het toch even te kwaad. Gek he....(even komt alles weer boven) tis maar heel even hoor. Heb me vermand en ben weer verder gaan werken. Was rete druk en wilde het niet aan mijn lieve collega's tonen want er was immers veel te doen (deadline) Enfin en dan sta je ineens bij school een moeder te feliciteren met haar zwangerschap! Vervolgens hebben de kinderen een sponsorloop en sjee hoeveel zwangeren ik vandaag wel niet heb gezien .... geloof wel 6! en dan ben je net ongi geworden. Gelukkig had ik nog geen test gedaan. Was 4 dagen over tijd. Het positieve wat ik wel heb is dat ik nu het gevoel heb dat mijn lichaam zich nu pas echt goed heeft gereset heeft. Dat komt omdat ik nu pas echt sinds 4 maanden echt mega mijn eisprong heb gevoeld (zoals voor mijn MK) Na mijn MK zei ik steeds tegen mij mannetje zowat elke dag 'denk dat ik nu mijn eisprong heb hoor'. Inderdaad Jette...hand in hand op weg naar de volgende ronde. Ontzettend fijn dat de operatie van je moeder goed is gegaan en ik hoop dat dit het begin is van een voorspoedig herstel...en ja dat jij en jetteman ook weer straks wat meer tot rust kunnen komen. Neeke, nog 6 dagen wachten gelukkig is dat nog wel te doen en fijn dat je regelmatig wat echo'krijgt en dat VK lief en begripvol was. Ja mijn lieve meisje Denise is echt een lekker ding! Ik vind dat we het echt met haar getroffen hebben. Ze is ook heel lief en af en toe een heerlijke boef! die mooie bruine ogen heeft ze overigens van haar vader! Nou moet er vandoor heb een afspraak met de meiden van de pufclub (de meiden waar ik mee op zwangerschapgym zat toen ik van denise in verwachting was. ken ze nu al 5 jaar en zo'n 5 keer per jaar spreken we met ze af. Altijd heel gezellig! alvast een fijn weekend! Liefs, chantal
Hoi marla, Ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest, bloeddruk was goed, ze was ook stabiel en geen verhoging! Terwijl ik er was heeft de zuster de bloeddrukverhogende medicatie nog wat terug gedraaid, ze zat ongeveer gemiddeld 115-65 is wel iets laag maar de zuster was erg tevreden over de bloeddruk! Ik heb een gesprek gehad met de arts die ook bij de buikspoeling aanwezig is geweest, hij vertelde dus dat de buikvlies nog ontstoken is en ook de alvleesklier nog wat ontstoken was! Ze willen nu regelmatig gaan spoelen, zondag is de volgende keer! Maandag willen ze kijken naar hoe de luchtpijp zich ontwikkeld. Hij heeft me wel op het hart gedrukt dat ze nog steeds in gevaar verkeerd omdat een ontsteking erg grillig kan zijn, en zolang er ontstekingen zijn het gevaar niet geweken! Ze krijgt nu weer andere antibiotica en wordt dus nu regelmatig gespoeld! Wel positief, tenminste vond ik de witte bloedlichamen is in 3 dagen tijd van 16 naar 9 gedaald ze horen tussen de 4 en 10 te zijn, maar andere ontstekingswaarden in het het bloed waren niet echt gedaald! Dus toch voor mijn gevoel iets negatiever dan gisteren maar ik moet volhouden, ik moet! Wat ik nog wel even wil zeggen is dat ze veel beweging in haar gezicht had vandaag, ze fronste, tuitte haar lippen en als klap op de vuurpijl toen ik zei dat ik weg ging opende ze haar ogen, ik bleef omdat ik verrast was en toen ik toen weer zei dat ik ging, ja hoor de ogen openden zich! Tot drie keer toe, ik heb haar gezegd dat ik wist dat zij wist dat ik er was, dat ik vreselijk veel van haar hield en dat ze door moest vechten omdat er te veel was om voor te leven! Jette
hallo Corien, Was je in mijn mailtje hiervoor helemaal vergeten te feliciteren. Hewt zat wel in mijn hoofd maar heb het niet opgeschreven. " Van harte gefeliciteerd meid! Wat ontzettend mooi dat je nu echt zeker weet dat je zwanger bent. En er van genieten hoor! En houd ons op de hoogte hoe het met je gaat.. Jette, wat een mooi moment met je moeder en wat fijn voor jou dat ze op deze manier liet blijken dat ze wist dat je er was. Je hebt haar ook kunnen vertellen dat er veel is om voor te leven. Dat heeft ze vast en zeker gehoord! Het is best heftig hoor wat ze allemaal mee moet maken. Ze is heel sterk want ze heeft al heel wat tegenslagen overwonnen. Nu hopen dat de ontstekingen met het veelvuldig spoelen weggaat. marla; we lopen nu gelijk in de cyclus. Tis vandaag ook mijn 2e dag van de cyclus. En wat was het vandaag toch prachtig weer he! Tjonge jonge wat is dat genieten zeg! Morgen weer zo dag, heelijk! Veel liefs, Chantal
hoi meiden, heerlijk weertje he vandaag, ben zelfs een beetje verbrandt in de zon vandaag, heb hard gewerkt, ben niet naar het ziekenhuis geweest, voelde me er eerst wel een beetje schuldig over maar heb me er over heen gezet, er waren allemaal werklieden hier vandaag, dus erg veel te doen! Heb vanmorgen gebeld, ze was stabiel, net zat ik op de bank en een raar voorgevoel bekroop me, ik moest bellen, kreeg een arts aan de lijn, he bah dacht ik nog, ik vroeg hoe het met mijn moeder ging, hij zei onveranderd net als gisteren, stabiel dus ik zeg nog nou ja wel stabiel daar ben ik blij mee! Ja zegt hij is ook zo, oh ja zegt ie we zijn gestopt met de medicatie voor de bloeddruk en daar blijft het stabiel onder! En ze is ook wakkerder vaker de ogen open en we willen haar minder narcose toe dienen, nou dat is toch een vooruitgang of niet dan! Ontstekingswaarden zijn gelijk gebleven! Ik ben voor nu tevreden met dit nieuws en ben blij dat ik toch gebeld heb! Morgenvroeg wordt ze weer gespoeld, morgenmiddag gaan we naar haar toe! Hoop maar dat ze stabiel blijft, stabiel is goed! Jette