dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hoi,

even een snel berichtje want ik moet weg. Ik heb het er met mijn vader over gehad, ik moest me geen zorgen maken zei hij. Als hij ook maar de indruk had dat hij terug moest dan zou hij dat meteen doen dus daar ga ik maar vanuit al is het niet gemakkelijk en vooral in een werkomgeving zoals bij mij (ik werk op de afdeling radiotherapie, bestralen van mensen met kanker, dus......)

Neeke, kom op, schreeuw het van de daken, ik ben zwanger...................................
    Snap echt heel goed je onzekerheid maar als je het kunt delen wordt het denk ik wel fijner, kun je ook eens tegen iemand zeggen dat je je wel zorgen maakt, kun je je verhaal kwijt en de leuke dingen bespreken, succes ermee.

Wat erg van je oma, ze gaat hard achteruit, ga er maar naar toe dit weekend, ze kan dat goed gebruiken nu. heb je het er met je broer over gehad? Dalijk heeft ie zoiets van had ik maar..

en Jette, testje?

Marla, mijn vriend is ingelicht maar ik ben wel bang dat ik er teveel mee bezig ben ofzo, terwijl het volgens mij wel meevalt. Het is wel handig dat je weet wanneer je ei is maar ook weer niet want dan ben je daar toch weer mee bezig. Sjonge, we zullen zien.
    maar jij bent ook hard op weg..

Corien, jij gaat ook de goede kant uit, super, hoop voor iedereen hier binnenkort mooie banners....

Veel liefs Anette

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nee nee nee anette nog niet getest, ik wil proberen nog niet te testen ik ben er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat ik gewoon ongi wordt!

Goed nieuws vanuit het ziekenhuis, mijn moeder mocht vandaag tijdens het bezoek praten, nadeel was na 8 dagen dat ik achtereen geweest ben mijn vader nu een keer bij haar was, maakt niet uit natuurlijk maar ik vondt het wel jammer.
    Ook zijn ze gestopt met sondevoeding omdat ze denken dat ze daar steeds van moest overgeven dat ze haar te veel gaven per keer, ik vondt het ook wel aardig veel ze kreeg 4 van die grote spuiten vol elke twee uur!
    Nu mag ze pudding, en astronoutenvoeding, en dit is vandaag erg goed gegaan, ook heeft ze vandaag al in een stoel naast het bed gezeten.
    Ze heeft honderduit gepraat met mijn vader en toen hij na anderhalf uur kletsen weg wilde mocht hij niet gaan van haar!
    Ik vindt het ongelofelijk hoe je de ene dag nog zo in een dip kunt zitten en de andere dag al weer zoveel kunt, echt ongelofelijk!
    Ik ben verschrikkelijk blij, alleen al om mijn moeder moed te geven, nu ze ziet dat ze echt vooruit gaat komt vast en zeker de vechtlust terug!
    De verpleging had aangegeven dat ze vanacht wel weer aan de beademingsmachine gekoppeld zou worden maar mijn moeder vondt dit niet noodzakelijk! ha ha ha echt mijn moeder!

Ik weet dat we nog een lange weg te gaan hebben maar dit is een begin toch? een goed begin volgens mij!
    Kan niet wachten om morgen heen te gaan!

wat ik trouwens wel flauw van mijn vader vondt is dat hij dat financiele wat tussen mijn vader en mij in stond met mijn moeder heeft besproken, beetje kinderachtig of niet dan!
    Maar heb me voorgenomen als mijn moeder er met mij over begint ik eerlijk tegen haar zal zijn, over het feit dat ik overal alleen voor opgedraaid ben, dat ik 6 x per week naast haar bed heb gezeten, om mijn vader te ontzien, dat ik alle telefoongesprekken heb gevoerd en dat ik het op dat moment niet meer als normaal vondt dat hij mij zou ondersteunen, want nu lijkt het er meer op alsof ik er financieel beter van zou willen worden!

Soms is mijn vader een rare man, nou ja is niet anders he? ;)

Jette

3. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Wou net gaan afsluiten hier maar zie net je nieuwe berichtje Jette, en daar moet ik natuurlijk even op reageren: wat een fantastisch nieuws! Ik ben zo blij voor je, de tranen sprongen gewoon in mijn ogen. Het gaat gewoon hartstikke snel de goede kant op met je moeder. Wel mooi (en heel herkenbaar) dat je zelf nog steeds zo voorzichtig bent, dus zal ik het nog even benadrukken:

Dit is veel meer dan een heeeeeeeeeeeeeeeel goed begin! Het gaat zoveel beter dan bijvoorbeeld 2 weken geleden!

Anderhalf uur kletsen is heel vermoeiend hoor, ongelofelijk dat ze dat nu al volhoudt.

Ik begrijp je terughoudendheid, ze zal best nog wel een keer een stapje terug moeten doen en dat kan dan weer tegenvallen, maar je hoeft maar eraan te denken hoe het een paar weken geleden was om te zien hoeveel beter het nu gaat. Superrrrrrrrrrrrr!

En ach, die vaders van ons (of broers...)... Je zou inderdaad denken dat je vader oud genoeg is om zelf hiermee om te gaan. Zo zie je maar weer hoe hard mannen een vrouw nodig hebben :D . En je moeder zal het heus wel begrijpen.

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    dank je wel neeke, ik ben ook hardstikke blij, kan het niet geloven, maar dat komt ook omdat ik het zelf nog niet heb gezien!
    zou er dan nu eindelijk een einde komen aan al deze ellende?

liefs
    Jette

5. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    Ook even snel bijgelezen... wat een fantastisch nieuws jette! Ben zo blij voor je. Morgen maar snel naar haar toe! En zoals neeke ook al zeg, dit is een heeeeeeel goed begin. Het begin van weer een goed normaal leven voor je moeder straks! en oma ;)

Liefs, corien

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja corien, het nadeel is dat ik deze week alleen ben op het werk, dus ik moet eigenlijk tot half vijf blijven, maar zo lang kan ik het niet volhouden denk ik!
    Ik knijp er om half vier tussen uit, ik kan niet zo lang wachten om naar haar toe te gaan hoor!
    Ik wil ook met haar praten, zul je zien kom ik daar hebben ze de spraak canule er vast weer af gehaald :D nee denk ik niet !

Ik ga zo even bellen hoe het met haar is!

Oh ja en nog steeds kans dat ze oma wordt, ben nog niet ongi!

Vanmiddag weten we ook of onze derde merrie drachtig is of niet, ben benieuwd!

Liefs
    Jette

7. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    He jette,

Een spannende dag dus! Hoop dat de merrie drachtig is. Toch altijd fijn en scheelt een boel werk....

En als ik jou was zou ik inderdaad zo snel mogelijk naar je moeder. Kan heel goed begrijpen dat je zoooo graag met haar wilt praten! Maar je bent alleen op het werk? Best saai denk ik ofnie? Is het een klein bedrijfje dan waar je werkt? Ach... dan merkt ook niemand als je er eerder tussenuit knijpt ;)

Nog steeds niet ongi? Wordt toch wel erg spannend hoor! Zou toch zo mooi zijn! Juist als je het niet verwacht is het vaak raak. Wij zijn ook zwanger geraakt terwijl we het maar 2 keer hadden geklust.... met ook nog eens 5 dg ertussen. Dus.....

Je zou dan overigens aardig dicht bij je wedstrijdmerrie uitgerekend zijn dan ofnie?

Veel plezier vanmiddag met je moeder en lekker kletsen!

Liefs, corien

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja ik ben ook benieuwd corien of de merrie drachtig is, ze is nog niet hengstig dus wie weet!

zal ik dan toch maar gaan testen?
    ik wacht nog eventjes!
    kan natuurlijk tussen de middag een test gaan halen?
    weet het nog niet!

nee ik werk bij een heel groot bedrijf, in totaal werken er zo'n 1850 mensen maar op het kantoor waar ik werk ongeveer 50 personen!
    Als ik mobiel bereikbaar ben voor belangrijke zaken kan ik wel een uurtje eerder weg gaan!
    Moet gewoon, moeten ze maar begrip voor hebben hoor, nee het is niet saai, best wel druk als je alleen bent!
    Maar goed dan gaat de dag ook sneller om!

Dat zou goed uitkomen he als ik tegelijk met mijn wedstrijdmerrie uitgeteld zou zijn, kunnen we beiden met zwangerschapsverlof?

Ga jij je paarden uitbesteden, je rijdt toch ook nog voor andere mensen, hoe ga je dat oplossen dan?

Liefs,
    Jette

9. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    He Jette,

Jaaaaa. Gooi er maar gewoon een testje tegenaan! Kan toch geen kwaad... weet het niet meer maar had je altijd een regelmatige cyclus?

Het paard wat ik op moment voor die kennis rij is dat paard welke de koliek operatie heeft gehad. Deze rij ik deze zomer nog door en dan moet het ook wel duidelijk worden of hij echt de dressuursport in kan of nie. Ik zou hem toch maar tijdelijk rijden aangezien ik m'n eigen 3 jr volgend jaar erbij wil doen. m'n wedstrijdpaard gaat ook met zwangerschapsverlof..... Eventueel wil een vriendin haar ook nog wel tijdje doorrijden.

Nou... snel testje gaan kopen! ;)
    Liefs, corien

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja corien ik was altijd heel regelmatig, echter na de MK was het een lange cyclus maar de laatste twee keren was het 28 dagen zoals voor de MK, ik ben zelf ook wel benieuwd, wou tussen de middag een test kopen maar de apotheek is verhuisd, ik weet niet waar naar toe! :cry:

Ik heb niet zo veel vertrouwen in een test bij de kruidvat, jullie wel?

Oh dat is mooi opgelost dan, je rijd nu momenteel twee paarden?

Jette

11. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    ja, rij op moment 2 paarden. Eigenlijk altijd... vind ik genoeg naast m'n werk.

Ik heb best vertrouwen in een test van een kruidvat om eerlijk te zijn. Bijna alle testen zijn super betrouwbaar tegenwoordig. Heb jij daar geen vertrouwen in?

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Om eerlijk te zijn heb ik ook niet zo'n groot vertrouwen in een Kruitvat test. Ik zweer bij CB. Ik heb een keer een kruitvattest gedaan om er zeker van te zijn dat ik niet zwanger was (toen ik ziek was, en medicijnen wilde slikken). Er verscheen niet eens een teststreepje! Het schermpje bleef blanco. Na een half uur schudde ik wat aan de test, en toen kwam er in no time een teststreepje op het scherm.

Bij de zwangerschaps- en ovutesten van CB heb ik zoiets nog nooit meegemaakt.

Goh Anette, wel heel fijn dat je vader zich zelf geen zorgen maakt. Ik ben tegenwoordig van mening dat je zelf eigenlijk wel aanvoelt als er iets mis is met je lichaam. Ik kan me wel goed voorstellen dat je extra ongerust bent als je zelf op een radiotherapie afdeling werkt.

En Neeke, heb je het al rondbazuind dat je zwanger bent?

Marla

13. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    he marla!

Ik heb dat ook een keer gehad bij een ovulatietest. Dan heeft de test geen urine opgenomen maar dat kun je wel zien. Als je de urine over het test gedeelte ziet 'lopen' zit het wel goed. Alle testen zijn op het zelfde principe gebaseerd volgens mij.

Liefs, Corien

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ik weet het niet, heb altijd de testen van de apotheek gebruikt die waren hardstikke goed, dus ik moet maar even op zoek naar een apotheek hier!
    Morgen okay, als ik morgen nog niet ongi ben ga ik testen halen!

tot morgen meiden,

ga zo naar mijn moeder jippieee eindelijk de dag is om!

doeg
    tot vanavond!

Jette

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Corien, misschien had ik gewoon een keer pech met de kruitvattest, want volgens mij staan ze niet als slecht bekend. Maar ik heb dit met al mijn CB ovutesten (14 stuks, en 2 zwangerschapstesten) nog niet gehad.

Jaaaaa, Jette de dag is voorbij. Ga maar snel naar je moeder toe, maar niet door rood rijden, hoor! (wij hadden een boete van 130 euro in de bus liggen, terwijl we voor ons gevoel door oranje waren gereden. Ok, ok dan, het was donkeroranje. Nou ja, misschien wel bijna rood).
    Morgen wel echt de testen halen, hoor Jette. Ik kan niet wachten, en volgens mij Corien ook niet. Geduld is niet mijn sterkste kant......

Veel plezier vanavond! Geef je moeder maar een dikke knuffel.
    Marla

16. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Alles ok met jullie?

Corien, hoe voel je je eigenlijk? Erg moe of valt het mee? Hoop dat je je goed voelt.

Jette, je houdt het wel heel spannend hoor! Maar kan me wel voorstellen dat je nog even wacht. Je wilt toch liever niet te vroeg testen. Ik duim stevig door voor jou!

Marla, hihi, wat doe jij met die Kruidvattesten? :D Moet zeggen dat ik zelf ook die van de apotheker het prettigst vind, die lijken heel gevoelig. En ik zag op het andere topic dat je je afvraagt of je vruchtbaarheid afneemt door er veel mee bezig te zijn: dat kan ik me niet voorstellen hoor! Was er zelf ook de hele cyclus mee bezig, na een tijdje ken je je lijf zo goed dat je er ook niet meer omheen kunt, dus hoe kan je er dan minder mee bezig zijn? En dan ook nog elke dag foliumzuur... Wat ik wel eens heb gelezen is dat je iets meer kans op zwangerschap hebt als beide partners veel zin in het klussen hebben, de man produceert dan meer spermacellen en de vrouw heeft betere slijmsamenstelling (oei wat klinkt dat plastisch). Dus zolang het klussen maar leuk blijft is er volgens mij niets aan de hand! Maar ja in hoeverre dat onderzocht is weet ik ook niet precies hoor. Oh ja, speeksel schijnt zaaddodend te werken.. :confused:

Maak je niet druk meid, voor je het weet ben je ook weer zwanger - en dan net die cyclus dat je er niet meer in gelooft :) .

17. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hai Neeke, ik heb ook gehoord dat je sneller zwanger raakt als je goede sex hebt en ik vroeg me af wat daar de verklaring voor zal zijn. Misschien dat je vroeger, toen er nog geen voorbehoedsmiddelen waren, meteen een bult kinderen kreeg en het afnemen van je verliefdheid als een soort voorbehoedsmiddel gold, haha.

En tja, die kruitvat test heb ik gebruikt toen ik ziek was en mijn oog scheel was, vanwege de lamgelegde oogspier. Wie weet heb ik gewoon naast het teststaafje geplast. ;)
    Ik heb echt geen idee. De test was "pas" 4 maanden oud, dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben.

En Neeke, hoe staat het met jouw vertrouwen, nu je voorbij het punt bent waarop het de vorige keer mis is gegaan? Volgens mij krijg jij een geweldige beeb over 5,5 maand! Wurmpie is on its way!

Jette, ik ben erg benieuwd hoe het vandaag bij je moeder is geweest. Hopelijk heeft ze weer honderd uit gekletst.

Liefs,
    Marla

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi

Jette, spannendddddddddddddddddddddddddd

Ik weet ook niet of je jezelf min of meer op slot kunt zetten door er teveel mee bezig te zijn en trouwwens hoe kun je er niet mee bezig zijn?
    Je weet je meest vruchtbare dag enzo dus daar hou je toch wel rekening mee, dus ook af en toe een moetje....... kan toch ook niks anders?

Maar ik reageer morgen even op de andere berichten want ik ga naar het cafe darten kijken (vriendje aanmoedigen) aangezien ik nu alweer weekend heb.

Doei

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ach meiden ik denk dat alle vrouwen er op het moment dat ze beslissen dat ze een kindje willen er mee bezig zijn, en als het dan werkeliljk zo is dat het in het vrouwelijk lichaam dan een afweer mechanisme gestart wordt, zouden er niet zoveel kindjes geboren worden!

Marla, maak je geen zorgen meis, jou geestelijke verbondenheid met het krijgen van een kindje blokt jou lichamelijke gesteldheid heus niet!
    Dat komt echt wel goed, het moet gewoon allemaal net even klikken!

Ja mijn moeder sprak gisteren heel veel, morgen mag het buisje uit haar keel, gelukkig maar want ze klinkt nu net als een tekenfilm figuur, moest er af en toe om lachen! :oops: maar ze kon er de humor van inzien!
    Ze heeft gisteren aardappelpuree gehad met worteltjes, en ik heb haar vanmorgen zelf al aan de telefoon gehad, toen was ze een broodje aan het eten, het gaat echt hardstikke goed, ongelofelijk, ben af en toe bang voor een terugslag maar mijn vertrouwen groeit behoorlijk!

Liefs
    Jette

20. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    Hallo dames,

Jette, wat fantastisch dat je lekker hebt kunnen kletsen met je moeder. Echt geweldig! Dus je zat je moeder een beetje uit te lachen om haar stemmetje? Leuk dat ze de humor er ook van in kon zien. Lijkt me heerlijk om weer samen te kunnen lachen!

Al bij de apotheek geweest?

He marla,
    Ik denk eerlijk gezegt ook niet dat het lichaam 'blokkeerd' door het feit dat we veel bezig zijn met zwanger worden. Zoals jette ook al schrijft zijn alle vrouwen er mee bezig wanneer je het besluit hebt genoemen om aan kinderen te beginnen. Komt goed meis!

Hoi Neeke,
    Lief dat je vraag hoe het gaat. Gaat best prima al ben ik alleen heel erg onzeker. Kan niet wachten op de echo over 2 weken... duurt me veel te lang... Ben nog wel wat moe maar niet extreem. Heb sinds een paar dagen wel een hele pijnlijke plek op m'n buik. Eergister zat het meer aan de buitenkant van buik en sinds gisteravond zit het meer in het midden. Doe heel zeer al ik er op druk... Weet niet wat het is maar ga er maar van uit dat het normaal is. Heb jij dit ook gehad?

Hoe gaat het bij jou? En heb je het nu al aan iedereen verteld?

He anette, lekker nu al weekend! Maak het maar erg gezellig de komende dagen.... ;)

Liefs, Corien

Deel Deze Pagina