Hoi neeke, ik denk niet dat iemand het jou hier kwalijk neemt wat je hebt geschreven, je moet blij zijn dat je jou wurmpje kan voelen, dat is toch fantastisch, als je hem - haar nu voelt is het natuurlijk een bevestiging dat het in orde is! Ik vindt het hardstikke zielig voor je oma, waarom moet het nu zo hard achteruit gaan wat denk je beseft ze zelf hoe ze er aan toe is? Ik kan alleen maar duimen en hopen dat haar nog wat tijd gegeven is maar wel een tijd wat een nog een beetje kwaliteit mag hebben! Ik maak me een beetje zorgen meiden, toen ik net onder de douche ging had ik een teek aan de zijkant van mijn buik, een hele kleine was nog niet aan het bloed zuigen maar was zich nog aan het invreten! Ik heb hem er in 1 x uitgetrokken, bleef niets achter, moet ik nu een huisarts raadplegen, ik weet dat ik ook kan wachten of er zich kringen op de huid vormen, zou dit gevaarlijk kunnen zijn? Verdomme ben ik zwanger krijg ik dit! Jette
hoi jette, ik zou voor de zekerheid even met de huisarts spreken dit vooral inverband met wat het kan aanbrengen (wil je niet bang maken) maar hou het wel in de gaten, mijn zusje heeft ook toen ze jong was een tekenbeet gehad en nu jaren later blijkt ze de ziekte van lym te hebben niet echt een leuke ziekte. dus bel voor de zekerheid en als het dan schadelijk is voor je omdat je zwanger bent dan weet je het in ieder geval greets miriam en hou ons op de hoogte
Ik heb net gebeld, de assistente wist bijna zeker te zeggen dat het een zeer kleine kans was dat je in ons gebied een hele ernstige ziekte er van kunt krijgen, wel een bacteriele ziekte boro.... nog wat weet het even niet meer! Ze heeft me geadviseerd om het plekje goed in de gaten te houden de komende dagen maar wilde om 100% zeker te gaan toch nog even de huisarts vragen, mag straks nog even weer bellen! Ook heb ik met haar overlegd wanneer ik het beste contact met een VK kon opnemen, in duitsland doen ze dat dus direct was dus al weer te laat. Het schijnt zo te zijn dat je zelfs voor het vaststellen van de zwangerschap al naar een gynocoloog / vrouwenarts gaat! Dus ik heb een telefoonnummer op zak en kan een afspraak maken! Toch twijfel ik nog of ik niet liever hier in nederland gaan zal! Jette
Goh Corien, ik hoop dat de pijn van je moeder snel minder wordt, want pijn is vreselijk, ook al is ze op dat gebied veel gewend. Geeft jouw zwangerschap je moeder hoop of houden jullie toch nog een slag om de arm vanwege je eerdere ervaring? Morgen ben je al 11 weken, dat schiet wel lekker op. Wanneer krijg je de volgende echo ook al weer? Anette, je bent natuurlijk bang om een miskraam te krijgen als je in Zuid-Afrika bent, maar ik zou daar niet te veel bij stil staan, als ik jou was. Veel vrouwen die eerst een miskraam hebben gehad, hebben wel een goede volgende zwangerschap. Ik zou zeker geen ronde laten schieten en gewoon alle kansen benutten die er zijn. Laat het lekker over je heen komen. Als het lot wil dat jij dan zwanger bent, dan word je dat gewoon. Ik merk dat ik net als jij een beetje voorzichtig ben bij het drinken van alcohol na de eisprong, maar ik word er wel makkelijker in. Voor hetzelfde geld duurt het nog een half jaar voordat we zwanger zijn en dan kun je het er maar beter van nemen. Miriam, hoe is het oppassen geweest? Raar, he, dat dubbele gevoel dat je hebt: een mengeling van blijdschap en een hartsteek door het verlangen. En lieve Neeke, wat erg van je oma! Ergens hoop je natuurlijk op een wonder, maar je verstand zegt wat anders. Moeilijk, hoor. Wij probeerden te genieten van de kleinste dingen die goed gingen. Dat ene lieve woordje dat mijn schoonvader toen zei of zijn voorzichtige lach gaf ons zo veel vreugde. Dat zal voor jullie ook wel gelden. En wat jouw nachtmerrie betreft: je droomt over wat je op dat moment bezig houdt. Jouw angst voor een miskraam is ook nu nog groot en dat uit zich in je droom. In dromen ben je bezig met de verwerking van je eerdere miskra(a)m(en) in combinatie met de angst die je nu hebt. Niet druk om maken, hoor, deze droom is NIET voorspellend, maar een afspiegeling van je geest. Wel bijzonder om je kindje al te voelen, dat zal wel een heel grappig gevoel zijn. Wees niet bang dat dit mij pijn doet, integendeel. Ik ben alleen maar blij voor je, echt waar! En Jette, wel heel fijn dat Lyme bij jullie niet veel voorkomt (bij ons juist wel begreep ik van de Neuroloog). Er is echt maar een hele kleine kans dat je dat hebt opgelopen, maar houdt het gewoon even in de gaten. Ik zou meteen naar de duitse vrouwenarts gaan, als ik jou was. Je krijgt daar vast veel meer echo's dan in Nederland. Ik zou het wel weten...... Ik verwacht vandaag mijn eisprong te hebben. Had gisteren al een behoorlijk dik 2e streepje op de test, maar nog geen smiley, en vannochtend was het dan zo ver........een lachebekje op de test. Jippie! Ben fanatiek aan het klussen, maar wel met veel plezier! (de initimiteit maakt de band met mijn vriend alleen nog maar sterker) Liefs, Marla
goedzo marla, geniet er van meis, wel een vrouwelijk / dierlijk instinct he, eerst maar 1x per week klussen maar als het ei in aankomst is..................! have fun! Jette
Haha, volgens mij heb jij het over het Ad Visser effect: die had toch van die New Age cd's die je bij het vrijen op moest zetten en stimulerend zouden moeten werken. Als ik die krullenbol met die grote bril zie, dan heb ik een maand geen zin meer. Ik neem aan dat je bedoelt dat Midas Dekkers er wel voor zorgt dat je niet meer dagelijks WIL klussen. Ach, Midas heeft altijd van die mooie evolutie-leer theorieen en kan vast goed verklaren waarom wij zo'n zin hebben rondom de eisprong. Trouwens, voor die uitleg hebben wij Midas helemaal niet nodig, dat weten we zelf wel. Liefs, Marla
ja klopt marla wij zijn inmiddels experts geworden op dat gebied, ik was ook behoorlijk hitsig rond mijn eisprong, was me vroeger nooit zo opgevallen maar de laatste maanden, niet normaal meer! Net als bij de natuur als paarden rond hun eisprong zitten worden ze hengstig en willen ze ook graag bij de hengst, terwijl als de hengst in de andere periode interesse toont willen ze hem wel bij zich weg meppen! Nou is dat bij ons natuurlijk iets geciviliseerder, gelukkig voor onze mannen! hi hi hi! jette
Haha, ik zal dit paardenvoorbeeld tegen Marlaman vertellen........dat hij blij mag zijn dat ik hem niet van me afsla buiten de eisprong. Dus als ik me gewoon omdraai in bed dan is dat heel natuurlijk. Ik probeer ook wel echt buiten de eisprong om te klussen, zodat het niet alleen om zwanger worden te doen is. Deed jij dat ook? Marla
Nou heel eerlijk........... ik heb het liefdevolle verwijt wel eens gehad dat wanneer ik rondom mijn vruchtbare periode zat ik wel wilde klussen maar de rest van de periode ik weinig actief was op dat gebied! Maar mijn hubbie begreep dat gelukkig wel, ik probeerde me er wel toe te zetten, maar dan b.v eventjes snel tussendoor! Dat klinkt een beetje vernederend maar zo is het niet bedoeld, ik ben dan b.v. wel een voorstander van onder de douche of zo! Maar ik heb het ook altijd met de natuur vergeleken, dat dieren dan ook op hun hitsigst zijn als ze drachtig kunnen worden dus bij mensen zal dat wel niet anders zijn! hi hi hi! Ik denk dat je daar ook voorzichtig mee moet zijn, heb dat verhaal wel eens verteld toch van vrienden van ons, onze kamaraad klaagt ook wel vaak over zijn sex leven, en beschuldigt zijn vrouw er regelmatig van dat ze alleen maar sex met hem wilde om zwanger te worden, dit wil ik voorkomen, ook omdat het niet zo is! Maar ik ben soms gewoon te moe, of heb gewoon geen zin! Heb jij dat ook? Ik denk dat mannen ook een verkeerd beeld van vrouwen voorgeschoteld krijgen b.v. op tv daar zijn altijd schaars geklede mooie vrouwen op die altijd zin hebben, dat kan niet op waarheid berust zijn! Jette
Nou Jette, hier nog eentje die geen moeite heeft met vluggertjes. (mijn baas leest toch echt niet mee, he? ) Toch merk ik wel dat het vuurtje aanblijft naarmate je "het" meer doet. Ook ik zou absoluut niet willen dat mijn vriend alleen maar denkt dat ik wil vanwege het zwanger worden. Net wat jij zegt: dat is gewoon niet waar. Hihi, je vraagt aan mij, die heeft toegegeven dat ze het vroeger 1 keer per week deed, of ze wel eens geen zin heeft? Echt super herkenbaar, Jette, om te moe te zijn of niet altijd zin te hebben. Ik denk dat (jonge) mannen tegenwoordig sowieso wel een apart beeld voorgeschoteld krijgen van vrouwen. Ik kijk altijd graag MTV, maar verbaas me soms over de clips met al die lelijke, dikke mannen omringd door zo veel mogelijk om hen heen dansende vrouwen, met zo min mogelijk aan, en het liefst zonder hoofd. Borsten en billen zijn genoeg. Net alsof elke man voor een dag wel tig vrouwen kan krijgen. DAT komt pas vernederend over. Nou, nou, nu is het echt de categorie "oma vertelt", maar ik erger me hier best wel aan. In die zin ben ik blij dat ik nu geen puber ben, hihi. groetjes van een zich veel te druk makende Marla
hallo ook heel herkenbaar hier hoor van het klussen rond de eisprong. Ik zeg altijd maar dat ik de week erna minder zin heb omdat ik al zoveel liefde heb gegeven en dat kost energie, haha, komt alleen niet geloofwaardig over (wat raar) ben blij om te lezen niet alleen wij dan elke dag klussen. Ik heb ook besloten dat ik het maar aan het lot overlaat. Wie weet was dat nou net die ene keer en dan sla ik hem over, grr, moet je ook niet aan denken. Hoop alleen dat het al zover is, ik vind dat ze maar eens een test uit moeten vinden dat het eerder laat weten. En alcohol, met mate maar nu mag het nog en ik vind het ook wel erg lekker om tijdens het uitgaan iets anders te kunnen drinken als cola ofzo. En Neeke je moet je niet schuldig voelen als je schrijft dat je de kleine al voelt, das toch kei leuk! Natuurlijk willen wij dat ook maar dat komt wel hoor. Ik hoor liever positieve dingen dan dingen als vandaag: tja, ik ben gaan kijken voor kleren maar er is echt niks leuk te vinden... (en ik ben zoooooo moe enz. geloof dat ik daar al eens eerder over heb geschreven) Dus alle leuke dingen WELKOM en de mindere dingen ook hoor! Jette, voel je je al zwanger? Ik had vandaag iets stoms, vond de koffie stinken, ik dat ook nog zeggen de hele afdeling had meteen commentaar. Nou ja, vond het nog steeds lekker.. Liefs Anette die nu echt moet stoppen en moet gaan koken, anders dadelijk mannetje met veel honger...
hoi marla, ik heb wel een dubbel gevoel over het oppassen maar vind het zo leuk, alijd al gevonden. ook hier is het klussen niet elke dag hoor moet er niet aan denken hihi. en ik ben dan nog maar een broekie, ook in mijn vriendenkring is het zo dus volgens mij is het normaal hoor dat de man meer zin heeft als de vrouw. ik heb mijn banner weg gedaan omdat ik nu niet elke keer wil denken o nu moet het of tja de tijd is verstreken. het moet vanzelf gaan en in je hoofd weet je toch wel een klein beetje welke tijd dus kijken of dat helpt. jette hoe voel je je kun je de broeken nog dicht krijgen hihi nou ga ook koken moest laat werken eerst hier effe spieken mischien kom ik vanavond later nog terug dit is een verslaving
Hallo dames, Jullie zijn écht lief! Fijn dat jullie het me zo gunnen. Gaat hier gelukkig wel weer wat beter al blijft het verdriet om mijn oma. De thuiszorg wil haar toch weer wat vitaler maken, er komt nu een speciale stoel en ze mag niet meer de hele dag in haar bed liggen, daar is ze nog veel te goed voor. Hopelijk knapt ze daar een beetje van op. Zo even mijn moeder bellen, vandaag mocht het kapje van d'r oog, hopelijk ziet ze goed. Jette goed dat je even gebeld hebt voor die teek! Ik heb ook altijd gehoord dat je vooral de eerste dagen de plek in de gaten moet houden. Als je Lyme zou hebben dan komt er eerst een rode ring maar die trekt weer weg, ook voordat je ziek wordt. Fijn dat de kans op een ziekte oplopen daardoor, bij jullie klein is! Is op de Veluwe wel anders geloof ik. Hihi, wat een discussie over zin tijdens de cyclus - en zo herkenbaar! De ongi week is sowieso anti-passie voor mij, duurde gelukkig nooit zo lang. Dan een week van toenemende zin, met meeste zin rond eisprong (die hormonen! Zelfs na de laatste mk, ik was na 7 weken pas weer ongi en had dus geen idee wanneer mijn eisprong de cyclus erna zou komen, maar mijn lijf gaf het feilloos aan, zo bleek!), dan een weekje wat minder zin en de laatste week weer wat meer. Tsja, probeer dat als man maar eens te begrijpen... Zie trouwens wel dat mijn mannetje niet mag klagen, twee keer per week halen we meestal wel behalve in de periode dat ik echt heel moe was door de zwangerschap, maar dan nog steeds een keer per week. En net wat je zegt Marla, van klussen krijg je ook weer meer zin dus je moet het een beetje bijhouden . Marla, hoe is het trouwens met jou? Kraamvisite goed doorstaan? Vind het altijd zo grappig als de banner op "EI" staat! Super dat jullie het fijn kunnen houden, da's heel belangrijk! De voorstelling van jullie beeld vind ik trouwens prachtig, de symboliek erachter ook. Anette, goede beslissing hoor! Gewoon lekker kijken wat ervan komt. Alles sal reg kom! Miriam, fijn dat het oppassen leuk was, lekker van genieten! Hoe voel je je verder? Ga maar eens effies naar beneden, voor m'n mannetje komt klagen Oh ja zo grappig vandaag, ik ging met twee collega's (mannen) op klantenbezoek. Het is nu ECHT niet meer te verbergen maar zij zagen niks - of durfden niets te vragen. De klant komt ons ophalen bij de ingang, hij ziet mij en feliciteert mij meteen! Collega's: Huh? Het is dus gelukkig wél te zien! Mag ook wel, met ruim 15 weken... Poeh he, schiet op! Veel liefs Neeke
Misschien is het goed voor je oma neeke, dat ze haar toch weer stimuleren om in de stoel te gaan zitten, ik geloof als je alleen maar ligt dat je geestelijke gemoedstoestand er niet beter op wordt! Dus stimultaite is altijd goed! Mijn hubbie heeft ook niet te klagen wij halen meestal ook 2 x per week! Al is jetteman op dat gebied wel eens vergeetachtig hi hi hi! Een goeie vraag miriam, vanmorgen toen ik mijn broek aandeed en dicht wou doen moest ik even gaan liggen op bed om de boel sluitend te krijgen, en wat denk je bij het opstaan KNOOP VLOOG ER AF! hmmm! :-k Ik heb er een riem om gedaan en nu wil het nog! Is toch niet normaal! Ga vandaag de duitse vrouwenarts bellen, hij heeft wel een beetje een rare naam, iets van een afrikaanse klank, zou dat goed komen meiden? Liefs jette
jette ik vind het wel grappig, dat wordt andere broeken kopen. zo slecht als hier bij ons in almelo kan ik me niet voorstellen dus het moet beter zijn. als het ooit weer zover is ga ik ook niet meer in almelo met mij gaat het eigenlijk heel erg goed. heb nog soms van die momenten dat ik denk die en die en die wel en ikke niet maar over het algemeen heb ik zoiets van nou heb de tijd nog wel jaja dat zeg ik, en kijken wat deze zomer maanden ons brengt wil er niet meer te veel mee bezig zijn. probeer me op andere dingen te focussen lukt ook goed vind ik. en komt wat komt denk ik dan. verder hebben wij nog best wel veel wensen kwa luxe en ik heb gezegd dat we ookmaar eens moeten kijken wat mogelijk is want als ik zwanger ben dan houdt dat allemaal op. mischien ben ik zo weer zwanger mischien duurt het nog een half jaar of langer. wil me er niet meer druk om maken en dat ga ik ook proberen te doen. ga me nu eerst focussen op de toppers in consert ga ik 8-6-7 naar toe lijkt me geweldig. neeke jij nog sterkte met je oma en ook ik denk dat als ze weer ergens voor moet knokken nu om te zitten dat dat beter is. liefs miriam
goede instelling miriam, geniet van het leven, denk een beetje aan jezelf en wat komt dat komt! Hoe is het eigenlijk met je hubbie? nou wat grappig zeg, daar kun jij om lachen dat ik uit mijn broeken barst, nogmaals ik vindt het niet normaal als ik nu al zo groei, wat moet dat dan straks wel niet als alles goed gaat? Nou ja maak me er niet te druk om hoor, er zijn hier genoeg grote maten winkels hi hi hi! jette
Miriam, fijn dat je je goed voelt! Gezonde instelling heb je. Houden zo! Jette, maak je geen zorgen, het dikkere buikje komt doordat je darmen langzamer werken, kan goed zijn dat het met een week of 10 juist dunner is dan nu hoor! Gewoon even elastiekje door het knoopsgat, of stretchbroeken dragen. Ik kon sommige broeken ook al heel snel niet meer aan. En straks ben je blij met elke cm die je buik uitdijt ! Liefs Neeke
Goed advies neeke dat van dat elastiek door je knoopsgat, okay dus het kan zo zijn dat mijn buik straks dunner wordt, moet ook eigenlijk wel, ik eet veel gezonder, mag van mijn hubbie geen cola meer drinken, dus drink nu sinasappelsap of thee (niet omdat hij het zegt hoor ) maar omdat het natuurlijk wel nu een verantwoordelijkheid is het vruchtje! We eten nu ook weer gezonder, dus eigenlijk zou ik moeten afvallen in plaats van aankomen! liefs jette