dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Hallo dames,

Ben weinig op het forum geweest de laatste dagen. Nogal druk in het huis bezig geweest, bezoekjes en nog dingetje voor de bruiloft regelen... en ik ben toch best snel moe... slaap ook een gat in de dag hoor :)

Miriam, grappig dat jij zegt dat vrouwen vroeg hun bed uit zijn en mannen de hele dag wel kunnen slapen. Bij ons is dit andersom.... niet nu ik weer zwanger ben, maar is altijd al geweest... m'n vriend is een echt ochtend mens en ik dus zeker niet... kan dus ook anders...
    Wat lekker dat jullie zo spontaan een weekendje weg zijn geweest heerlijk zeg!

Jette, kan me je zorgen voorstellen maar ze zullen haar vast niet naar huis sturen als het nog niet kan. Denk inderdaad ook dat het nog niet vandaag of morgen gebeurd. Wel goed dat dat vooruitzicht er is. Echt geweldig, ze gaat echt hard vooruit volgens mij. Leuk dat ze zelf ook vrolijker wordt. Volgende keer ook vast wel als jullie er zijn.

Hoi Anette, dit is inderdaad een spannende week voor je! Zou zo mooi zijn! Ik duim voor je. Vervelend dat je zo'n last van je nek en schouders hebt, weet je waar dit door komt? Heb je er al eens na laten kijken?

Neeke, met jou gaat ook alles goed? De kleine groeit al behoorlijk begrijp ik. Leuk zeg! Zelf geen klachten?

Marla, hoe gaat het met jou? Begrijp dat jullie goed geklust hebben deze ronde... ik duim voor je! Jij ben nu ook aan de beurt hoor!

Ik heb vanmorgen (eindelijk) weer een echo gehad en het zag er allemaal goed uit. pfff, vond het weer erg spannend. Zag er zo mooi uit nu, was al echt een mensje en het bewoog zo leuk!

Nou, meiden. werk ze vandaag allemaal
    Liefs, corien

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey corien, had je al gemist meis, maakte me al lichtelijk zorgen over je!
    maar alles goed dus!

Bij ons is het net als bij jullie mijn hubbie is ook een ochtendmens en ik meer een avondmens!

Ik merk ook dat ik sneller moe ben momenteel!

Hoe staat het met de planning voor de bruiloft, alles al geregeld?
    Zet je een mooie foto in je album jij in zo'n prachtige jurk?

Ik hoop het maar dat ze een keer vrolijk is als ik kom, ach zal spoedig wel wat beter met mijn moeder gaan!

Hoe gaat het met jou moeder?

Ik heb morgen mijn eerste afspraak bij de vrouwenarts, zie er een beetje tegen op, maar er is toch niets aan te veranderen he, ik moet hier doorheen!
    Ga zo naar het ziekenhuis, daarna naar de huisarts om mijn verwijsbrief te halen voor de vrouwenarts, alles weer op de laatste snik typisch jette!

Oh nog een nieuwtje heb dit weekend voor het eerst m2 gestart, en wat denk je een winstpunt! goed he!

liefs jette

3. cvdw

cvdw Actief lid

Oct 27, 2006
    214
    0
    0
    Haha jette, dus bij jou moet ook alles op het laatste moment... dat ken ik.

Voor de bruiloft is volgens mij het meeste wel geregeld... denk ik... :(
    Maar het kan zijn dat er uiteindelijk op het laatste moment toch nog van alles gedaan moet worden.... vindt het nl reuze meevallen met "al dat geregel" waar men het altijd over heeft...

En ik zal een foto in m'm album zetten dan... zou niet weten hoe dat moet maar daar kom ik nog wel achter.

Wat goed dat je meteen een wp had in de M2! Super. Dan waren jullie er dus echt klaar voor! Nog prijs?

Ik ga morgen eindelijk starten. Nu al een paar maanden geen wedstrijd gehad en heb het onwijs gemist. Maar paard is nu weer topfit dus moet maar snel starten... nu kan het nog! Alleen de ev. galopwissel is nog niet helemaal goed de rest gaat redelijk. We zullen zien

Liefs, corien

4. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Nog even snel tussendoor: alles was goed vanochtend bij de controle! Tenminste, voor zover ze dat dan controleren: buik was goed gegroeid en het hartje klopte prachtig. 't Wurmpje (dat nu al best wel groot wordt) zwom steeds weg en was druk aan het bewegen. Ben zo blij!

Jette, misschien dat je moeder (en mijn oma) meer medelijden willen van hun familie? Ik kan niks anders bedenken. Ken jouw moeder natuurlijk niet, maar het zou net wat voor m'n oma zijn. Voor haar kleinkinderen is het een schat, maar voor haar kinderen geen makkelijke moeder... Spannend joh, je eerste bezoekje aan de arts morgen! Ik zal aan je denken. Gelukkig kon ik de laatste keren bij de vk steeds snel naar binnen, maar bij de eerste paar controles (en dan net die in de spannende periode!) stierf ik wel duizend doden in de wachtkamer... Laat je ons snel wat weten?

Corien, fijn wat van je te horen! En wat heerlijk dat de echo weer goed was, GEFELICITEERD! Ik voel me momenteel goed dank je, weekend was wel heel druk met een slechte nachtrust vrijdag op zaterdag dus nog wel een beetje moe, maar de futloosheid die ik 2 maanden heb gehad is gelukkig voorbij. Ongelofelijk, zo moe als ik was! Had nergens energie voor. Begint nu te komen!

Na de controle vandaag heb ik mezelf maar eens verwend met 2 shirtjes! Mijn buik groeit echt hard de laatste weken. Heerlijk! Bij mijn eerste zwangerschap had ik denk ik met 20 weken pas zo'n buikje als nu, terwijl het in gewicht niet veel scheelt (nu iets lichter dan toen, maar dat zal over 4 weken wel anders zijn :().

Iemand had hier geschreven (Anette geloof ik?) dat ze het knap vond dat ik het niet van de daken schreeuwde - nou, eigenlijk komt dat puur door mijn eerdere teleurstellingen... Durf het niet zo goed... Maar het vertrouwen groeit nog steeds gelukkig.

Liefs Neeke

5. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oooh Corien en Neeke, wat fijn dat alles goed was met jullie kleintje! Corien, de twaalf weken grens nadert voor jou nou echt met rasse schreden. Hartstikke gefeliciteeeeerd! Ik ben heel blij voor jullie!

Anette, irritant dat gesnurk! Snurkt je vriend alleen bij het uitgaan of toch wat vaker? Ik ben gezegend met een niet-snurkende vriend en als hij dan een keertje snurkt vanwege een verkoudheid, dan duik ik zelf meteen het logeerbed in. Ik kan anders echt niet slapen! Ga je morgen testen? Je kunt er altijd een test tegenaan gooien. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas test als ik ook daadwerkelijk overtijd ben, maar of ik dan vol kan houden is de vraag. Heb je toch het gevoel dat je zwanger bent?

En Miriam, jij wilt er dus ook wel drie, als het je gegeven wordt. Ik ook wel, maar 3 zal mij niet meer lukken ben ik bang, dus ik probeer of 2 er nog inzit. :D
    Mijn vriend is ook echt een ochtendmens. Vroeger sliep ik altijd veel langer uit, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in. Mijn vriend is altijd voor de wekker wakker en begint dan vrolijk te kletsen, terwijl ik nog in diepe slaap ben. Soms wel eens vermoeiend. ;)

Oooh Jette, ook hartstikke spannend voor jou, morgen! Ik hoop echt dat ze al iets kunnen zien. Klinkt wel heel officieel: naar een vrouwenarts gaan. Heel erg lief dat Jetteman morgen meegaat. Hij is zelf natuurlijk ook razend nieuwsgierig. Is hij ook een beetje zenuwachtig? Ik duim mijn duimen lam voor een mooie uitslag morgen!
    Fijn dat het zo veel beter gaat met je moeder, maar ook ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze naar huis mag (in ieder geval niet van vandaag op morgen).
    En wat dat plezier in klussen betreft: wij zijn altijd op ons best in de lente en zomer. ;) En ook mijn pas verkregen innerlijke rust speelt mee.

En Corien, het duurt nu echt niet meer zo lang voordat je gaat trouwen. Ik kan me goed voorstellen dat je nauwelijks tijd hebt vanwege de voorbereidingen van je bruiloft. Hopelijk heb je straks mooi weer!

En lieve Neeke, echt gaaf dat je jezelf verwend hebt met nieuwe shirts en wat geweldig dat je buik zo hard groeit. Ik kan me goed voorstellen dat jouw wurmpje al een hele wurm is geworden.
    Je vroeg naar ons beeld, sorry dat ik je vraag niet eerder beantwoordt had, want je had hem al eens gesteld: het is niet zo'n heel groot beeld en hij staat binnen in een hoek van onze woonkamer op een hoge vierkante tafel (lijkt wel een plantentafel van teakhout). Hij staat echt supermooi en we kijken er elke dag met heel veel plezier en trots dat zo'n mooi beeld bij ons mag staan naar. Hopelijk zorgt de engel er voor dat er betere tijden voor ons aanbreken.
    (hij heeft ons waarschijnlijk gisteravond al geholpen bij het ontwijken van een spookrijder die ons tegemoet reed terwijl we achter een "slak" de oprit van de snelweg opreden).

Pffff.......zometeen maar snel naar huis, want vanavond komt de alarmsysteem man met het contract. Het schijnt wel 6 weken te duren voordat het alarmsysteem geinstalleerd en dat zou betekenen dat we iets later op vakantie gaan dan gepland.

Zijn jullie al druk bezig met vakantieplannen? Van Anette weet ik het, maar hoe zit het met de anderen? Vanwege de inbraak heb ik het allemaal voor me uitgeschoven, maar ik moet eens snel aan de slag gaan.

Fijne avond!
    Marla

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi allemaal.

Neeee, ik heb nog niet getest, en ja, als ik dat doe maak ik eerst die 'betrouwbare' op, hihi.
    Ik weet echt niet of ik zwanger zou zijn. Het ene moment denk ik van wel en dan heb ik weer zoiets van, ja, maar waarom dan, de vorige keer merkte je ook niks. Dus nog even wachten.

neeke, dat was ik ja die dat zei. Ik bedoelde daar mee dat je nu toch een eind op weg bent, ik zou het dan niet meer voor me kunnen houden maa rik snap het wel. je moet het ook pas zeggen als je er zelf aan toe bent. Maar vandaag was het weer goed.... Minineeke groeit goed, dus dat is allemaal positief. Ik weet zeker dat alles goed blijft gaan.

Corien, ook al zo'n goede echo, moet wel spannend zijn geweest. Je bent ook al weer een eind op weg. En ook ik ben zeer nieuwsgierig naar je trouwjurk.
    En mijn schouder, daar ben ik al 3 keer aan geopereerd, zit ook een gedeelte in de wao daardoor. Maar schiet dus niet echt op. Nog steeds veel last en ik durf nu geen pijnstillers te gebruiken..

Jette, morgen controle, ik duim voor jullie maar dat je broeken niet meer echt lekker zitten moet toch ook wel wat zeggen.. Fijn dat je man meegaat.
    En je moeder mag echt nog neit morgen al naar huis hoor daar is ze denk ik nog niet klaar voor.
    Ze zijn volgens mij hard aan het werken zodat ze binnenkort naar huis kan, en ook dat komt helemaal goed.

Marla, mijn vriend snurkt als hij alcohol opheeft en als hij echt heel erg moe is. Meestal valt het wel mee gelukkig maar anders ben ik ervan tussen hoor, ga ik echt niet naar luisteren.
    jij mag over een weekje ook testen, heb je al een idee of heb je dat in je vorige keer al gezegd (sorry, mijn geheugen is af en toe een zeef).
    Ik vind het van mezelf zo stom dat ik er zo mee bezig ben, ik weet ook niet hoe ik dat uit moet schakelen. Nou ja, mee bezig ben, het zit wel in mijn hoofd. Voor de rest niet veel aparts denk ik.
    ik hoor wel eens mensen zeggen dat je er niet aan moet denken. HOE DAN?

Ik ga even eten,

Liefs Anette

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jette:
    morgen heel veel succes bij de vrouwenarts komt vast allemaal goed. en tja alles op het laatst komt mij bekend in de oren voor haha.verde alles met jou goed? en ook met jetteman?

anette1:
    heel goed anette ik zeg ook altijd ja je hebt gelijk en denk echt niet hihi
    kan me trouwens goed voorstellen dat je nu al wil testen ik kon ook niet wachten afgelopen maand dacht echt ja het is weer bingo maar helaas ben alleen 4 testen lichter in de knip.
    hoop bij jou beter nieuws duim nog even voor je.

neeke:
    hee neeke niet gauw gewoon doen kijk of je dit weekend wat te doen heb nee dan eten met z'n tweetjes anders komt het toch stilletjes op de lange baan geniet ervan. o neeke wat goed zeg ben blij voor je een echte zwemmer word het haha en goed van je om even wat te kopen het is je gegunt

corien:
    gelukkig niet alle mannen zijn dus zo hihi, fijn dat alles er goed uit zag op de echo wel weer een spannend moment mooi dat het goed is en dat het beweegt is zo super om te zien.
    corien spannend nog even en je stapt in het huwlijksbootje geniet er van. o trouwens ik dacht dat het heel moeilijk was een foto in mijn album te zetten viel gelukkig mee succes hihi

marla:
    jazeker ik heb genoten, echt een aanrader (de vakantie) kan het niet vaak genoeg zeggen.
    we gaan in ieder geval beide voor twee ok
    mijn man vind mij juist vermoeiend ik kan ook van af dat ik wakker ben tot dat ik ga slapen aan een stuk door kwebbelen moet soms mijn mond 5 min dichthouden bij wijze van voor zijn rust hihi
    marla ik ga verder dit zomer niet weg alleen een weekend naar mijn schoonouders die dan in friesland op een huisjes park zitten.

nou dames verder hier niet veel meer gebeurt gr miriam

8. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    ja klinkt goed he een vrouwenarts, heb toch nog steeds een beetje een raar beeld bij de vreemde naam van de vrouwenarts, ik heb zo'n hele grote neger in gedachten met handen als kolenschoppen, hi hi hi raar he!
    Straks is het een heel tenger vrouwtje ha ha ha ha!

jetteman vroeg of het niet beter zou zijn om mee te gaan, maar ik heb dat afgeslagen, ik vond het niet echt nodig, of ben ik nu weer te zelfstandig!
    Vindt het ook een beetje een raar idee dat als ik met mijn benen wijd in de beugels moet en een arts daar met zo'n apparaat naar binnen gaat dat jetteman toe staat te kijken, ben ik nou ouderwets of gewoon niet goed snik? :rolleyes:

Miriam, met ons gaat alles goed, lief dat je vraagt we zitten gewoon nog steeds in de drukte, door mijn moeder natuurlijk, het kost veel energie, begin toch te merken dat het enorm druk wordt, maar ze hebben vandaag tegen mijn moeder gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk nog twee weken zou duren voordat ze naar huis mag, is toch geweldig?

Corien, ga je morgen een wedstrijd rijden? avondwedstrijd?

Ik geloof dat ik vierde of vijfde was, goed toch, paardje begint steeds geslotener te gaan terwijl dat eerder zo moeilijk was, het is een echt wedstrijdpaard ze doet in de proef bijna alles goed (behalve de slangevolte in galop dan changeert ze standaard over, nouja is haar vergeven)
    Heel veel succes met je wedstrijd !

Ik vondt het ook wel meevallen hoor het regelen van zaken voor de trouwerij, probeer er van te genieten van de dag op zich, die vliegt voorbij en voor je het weet lig je op bed geld te tellen! hi hi hi!

Over vakanties gesproken, ik wil dolgraag maar goed moeten natuurlijk even afwachten hoe het met mijn moeder gaat, maar doordat we het meisje niet meer op stal hebben is het iets moeilijker om alles te regelen, we hebben namelijk nog twee paarden op stal, vier katten en twee honden! en natuurlijk is alles te regelen hoor als we weg zouden willen!
    Jette man is van te voren nooit zo enthousiast maar als hij weg is wil hij niet meer naar huis!
    We hebben nog heel veel buiten om te doen en willen dit dit jaar afronden, maar we hebben afgesproken als ik een leuke aanbieding kan vinden we toch of in de bouwvak of in het naseizoen een week weg gaan naar de zon!
    Ik ben dus al duchtig aan het zoeken maar het is nog even te vroeg!

Liefs
    jette

9. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Nou vandaag was ik weer op kantoor voor het eerst sinds vrijdag (gisteren thuis gewerkt), en nu durfden mijn collega's eindelijk te vragen of ik zwanger ben :D! Hehe, die buik zit er dus wel degelijk, dacht al bijna dat het psychisch was :)... Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen echt giga gegroeid ben. Hoort ook bij deze tijd las ik (in een week verdubbeling van het gewicht én verdubbeling van het vruchtwater dus dat zie je wel). Begin me nu steeds meer lekker zwanger te voelen, al ben ik nog steeds een beetje op mijn hoede en al kan ik me nog niet voorstellen dat het er nu steeds meer naar uit gaat zien dat er in november een kleintje bij komt... Poeh he. Moest ik even kwijt.

Corien, wanneer ga je ook alweer trouwen? Ik vond het helemaal geweldig! En inderdaad, je moet vooral regelen dat anderen het goed voor jou regelen :) dan kun je zelf lekker genieten. Het is zo voorbij!

Jette, zie onder je berichtje dat alles goed lijkt, geweldig! Wel een paar daagjes minder ver aan je banner te zien, maar dat past natuurlijk prima bij de vage testen toen je een paar dagen over tijd was. Fijn, ik ga eens even bij een ander topic zoeken hoe het was! En of de arts inderdaad een neger met kolenschoppen was :D.

Anette, spannend voor jou - durf je een uitspraak te doen over je voorgevoelens? Duim duim duim...

Marla, wat een avontuur zeg met die spookrijder. Volgens mij kun je je inderdaad niet voorstellen wat je ziet, dat verwacht niemand! Oh ja ik heb trouwens wat zwangerschapshormonen naar je rechterborst gestuurd, dat die zich maar eens even koest houdt, het lijkt me een prachtige week volgende week voor een posi test - op mijn verjaardag? :D

Miriam, hoe is het nu met jou? Je dipje een beetje te boven? Hopelijk kun je toch nog een beetje nagenieten van je weekendje weg, maar met 17 juni in aantocht is dat misschien wel lastig... Sterkte meid.

Verder veel liefs voor iedereen,

Neeke

10. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo Allemaal,
    Ja hier weer eens een berichtje van mij! Lief dat je naar mijn vroeg Marla!

Allereerst: Wil ik Jette van harte feliciteren met je/jullie zwangerschap. Fantastich nieuws...Wow! En zo fijn om te lezen dat het met je moeder goed gaat zeg! En dat je met haar heb kunnen spreken, wat ontzettend fijn moment moet dat zijn geweest. En kennelijk gaat het nu zo goed dat ze haar binnen 2 weken echt goed op de been willen hebben zodat we waarschijnlijk naar huis mag. Goed nieuws! Ben echt heel blij voor je. Want ja al met al hebben die weken ontzettend veel energie gekost? Weet je moeder al dat je zwanger bent....ik hoop dat dat een extra motitvatie zal zijn om te blijven vechten en steeds een stap vooruit tegaan. Ook al is het soms even 2 stappen terug om dan weer 3 stappen naar voren te gaan!
    Enne wat grappig dat je vermoeden waar was....een hele donkere frauenarts met grote handen....gelukkig zegt dit niets over wel of geen goeie arts zijn...sterker nog zo te lezen was deze man heel grondig. Wat goed dat je gelijk andere onderzoeken op borstkanker enz kreeg. Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen!

Neeke en Corien, wat geweldig dat jullie echo's goed waren. Gelukkig zeg. Ik kan me julllie spanning zo ontzettend voorstellen. En Neeke nu gewoon gaan vertellen hoor en hup die zwangerschapskleren aan...Hoe zit het met jou Corien ook al leuke modieuze positiekleding aan of gekocht? Binnenkort ben je een stralend bruidje...leuk vooruitzicht en natuurlijk ook spannend. En trouwens toch veel liever zwanger dan de volgende dag een enorme kater van de drank hebben nietwaar? Benook benieuwd naar je bruidsjurk. Een fotootje in je album plaatsen is zo gepiept. Zelfs ik kon het :)

Marla, ik was weer eens op het forum verschillende onderwerpen aan het surfen...en ik kom je heel vaak tegen..ik vind het knap en lief van je dat je de tijd neemt om toch vaak even te reageren! Voor jou nog even een weekje afwachten voor je kan testen he? Zou het ontzettend fijn voor je vinden als je positief test....net als voor jou Anette.

Anette Ik heb het ook hoor... ik zit ook in de wachtkamer momenteel...zou het wel zou het niet. Gek wordt ik er van. Terwijl ik de 1e 2 weken van mijn cyclus zoiets had van (inderdaad marla ook die innerlijke rust) ik zie het wel ..ga me er niet te mee bezig houden is het zo dan is het zo en anders maar niet! En dan weet je dat je je ei hebt gehad en dan beginnen de gedachtes te komen.

Ik liep vorige cyclus gelijk met Marla alleen werd ik de laatste keer na 22 dagen ongi! Snap er niets meer van. Eerst 3 keer cycli van 26 dagen, toen ineens 30 dagen en vervolgens 22 dagen. Kan er nu geen pijl meer op trekken. Ik zit nu op 25 dagen. en wanneer moet ik nu testen..? Zelf heb ik het idee dat ik vrij vroeg mij ei heb gehad. Heb momenteel enorme opgeblazen buik en soms steekjes en denk iedere keer dat ik ongi moet worden. Regelmatig even op de wc checken ..maar niks. Ik denk dat ik morgen nog even afwacht en dan denk ik dat ik vrijdag of zaterdag als nog steeds niets is maar een testje ga doen. Eerder testen heeft volgens mij toch geen zin.

En marla je vroeg hoe met mij ging..... Als ik heel eerlijk ben heb ik het de afgelopen weken best wel zwaar gehad. 27 mei was ik uitgerekend en op 5 mei werd ik voor het laast ongi hetgeen betekent dat ik niet voor mijn uitgerekende datum zou weten of ik zwanger zou zijn. plus onverwachts na 22 dagen alweer ongi kwam hard aan. Ik heb die zaterdag zo ontzettend veel gehuild van verdriet. Alles kwam boven. De miskraam, en de laatste tijd bij veel vriendinnen op kraamvisite geweest en ik zou de volgende zijn. En ik was echt even zielig. Besefte dat niemand bij mij deze maand op kraamvisite zou komen. Ik had anders met een dikke buik gelopen en zwangerschapsverlof genoten. Boehaaa. Ik had me boven op de slaapkamer verstopt en zat daar stilletjes mijn verdriet te verwerken tot sjannieman me kwam zoeken. Ik heb heerlijk in zijn armen gehuild en we hebben veel gepraat. En dat luchte natuurlijk op.

Afgelopen zondag was ik uitgerekend. Ikheb afgelopen dinsdag vrij genomen om daar toch even bij stil te staan. Ik heb nl 2 boeken. 1 met de zwangerschapstest de kaartjes enz. En de ander is het boek waar al mijn berichtjes hier op het forum heb geplaatst betreffende mijn miskraam. Als je de berichtjes nl in een document achter elkaar plaatst dan heb je je verhaal. Dit heb ik allemaal uitgeprint en ik boek 2 gestopt. Tenslotte heb ik nog een schriftje waar ik nog in moest schrijven. Mijn brief aan ons kleintje. Dit was iets wat ik nog moest doen vanmezelf..dan zou het 'rond zijn..maar ging er niet aan...te bang om met het verdriet geconfronteerd te worden. Ben het toch aangegaan en ben blij dat ik er doorheen ben. Heb tijdens het schrijven de tranen uit mijn kop gehuild en was s avonds helemaal kapot.. Ik heb alles tegen ons kleintje gezegd was ik wilde zeggen. Achteraf ben ik blij dat ik doorgezet en heel erg waardevol.
    De 2 boeken en het schriftje tesamen met klein houten engeltje en een klein giftboekje met de titel stilte en een knuffel zijn in een mooie kist opgeborgen en heb het zo getracht af te sluiten en het een plekje te geven.

Vind het fijn dat de uitgerekende datum nu achter me ligt. Het is me opgevallen dat ik in het begin van de miskraam er erg goed overkon praten en dat praten mijn therapie was almede hier op het forum mijn verhaal kwijt kunnen. Ik dank jullie ook voor het meelezen en reageren. Het is echt goed dat het bestaat en dat vrouwen de mogelijkheid hebben om met elkaar ervaringen-vragen en adviezen uit te wisselen.
    Maar naarmate de datum van mijn uitgerekende datum in zicht kwam kreeg ik het echt moeilijker.
    Een miskraam heeft gewoon veel impact. Ik denk dat het wel eens wordt onderschat. Ondanks dat ik prima op kraamvisite kon, baby's kon vasthouden, de verhalen over het zwanger zijn gewoon lachend aanhoorde, inmiddels 5 geboortekaartjes in de kast staan en ook nog felicitatie geboorte kaartjes heb gekocht, het verlies toch nog steeds heel diep van binnen zat/zit.

Wil nog iets zeggen....en jullie niet onthouden....afgelopen donderdag 24-5 kreeg ik tijdens een overleg van mijn directe collega secreteraresse een mooie mand met verzorgingsproducten en een heel lief kaartje ivm uitegerekende datum. Ik was natuurlijk tot in tranen geroerd. Ze zeiden nog....we weten dat het eea oprakeld maar we wilden laten blijken dat we het niet vergeten zijn en ga jezelf maar eens lekker verwennen! Nou is dat niet lief! ik was stomverbaasd! Ik bof maar. De volgende dag kreeg ik van mjin vrouwelijk chef ook nog een mooie lieve kaart waarop stond dat wist dat ik eind mei uigerekend was en dat ze dat niet vergeten was. Stond ik weer met tranen in mijn ogen en weer zo lief. Dus meiden er zijn toch ook echt mensen op de wereld die gelukkig rekening met je houden. Lucky me!

Nou al met al een heeeel lang verhaal...maar jullie zijn weer bij. Het lukt me gewoon niet regelmatig wat te posten omdat de tijd me ontbreekt. Maar ik blijf nieuwsgierig naar jullie en blijf jullie wel volgen hoor!

Veel liefs, Chantal

11. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    En hommeltje....wat ontzettend verschrikkelijk voor je/jullie dat je wederom een miskraam hebt gehad. 3 in 8 maanden tijd, ja dat hakt er echt wel in! Ik wens je ontzettend veel kracht toe om dit te verwerken.
    Heel veel liefs,
    Chantal

12. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey sjannie wat een vreselijke lieve collega´s heb jij, dat jij zo´n mand hebt gekregen wat een meevoelende mensen! Geweldig!
    Ik lees dat je het heel zwaar hebt gehad de laatste tijd, dat spijt me enorm voor je maar ik denk dat jehet op een hele goede manier hebt proberen te herdenken en af te sluiten!

Ja met mij gaat het nu weer de goede kant op qua zwangerschap en ook qua moeder, als ik er op terug kijk heb ik een zware tijd gehad, maar ik hoop maar dat nu de zon mag gaan schijnen!

En mijn verdenking van de donkere man met grote handen is uitgekomen maar hij was super aardig! ;)

liefs
    Jette

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    chantal

wat een verhaal zeg, word er een beetje stil van aan deze kant. Ook zo fijn dat ze o pje werk zo goed aan je denken. Vroeg mijn baas maar eens hoe het met me gaat (ook dat kan). Geef die lieve mensen een dikke knuffel van me.
    En knap van je dat je er toch voor bent gaan zitten om alles op papier te zetten. Ik weet zeker dat je daar veel aan hebt. Sterkte ermee

Neeke, gelukkig dat je colega's het nu weten. Kun je lekker alles vertellen.
    Je vroeg of ik een voorgevoel heb, nou nee, ik heb deze keer echt totaal geen idee. Ben ongelooflijk moe, steekjes in mijn buik, dus geen buikpijn. Maar we zullen morgen zien want je zult wel weer zien dat mijn lichaam me voor de gek gaat houden of zo. De wachtbank is er nog...

Jette, hoe was het met de controle? Ben zo benieuwd naar de grote neger met kolenschop handen, hihi, zie het zo voor me. Als ie maar lief is!

Marla, bah een spookrijder. Je zou er bijna achteraan gaan en hem uit de auto halen. Je schrikt je echt een ongeluk dan. Wat mensen soms dom kunnen zijn.

Miriam, ook zo'n kwebbel. Mijn vriend zegt regelmatig dat ie pijn aan zijn oren krijgt (mannen zijn toch wat gevoeliger, zie je maar weer)
    Ach, is toch gezellig, niet dan?

ik ga nog ff lekker banken, heb 2 dagen achter elkaar gewwerkt en dat is niet goed voor mijn schouder en nek. Morgen fysio, gelukkig

Liefs

14. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Hey anette,

de controle is goed gegaan, de grote donkere man met enorme handen, was echt zo!
    Maar hij was super vriendelijk en vrolijk had er een goed gevoel bij!

Het vruchtje was ongeveer een week jonger dan dat we dachten, maar ik moest me geen zorgen maken zei hij het kwam omdat je niet standaard kunt zeggen met een cyclus van 28 dagen er van uit kunt gaan dat op de 14de dag een eisprong aanwezig is!
    Alles zag er goed uit niets wat er op duidde dat het mis zou gaan!

liefs
    jette

15. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik moet helaas naar huis en ben er vanavond niet, maar wilde jullie toch nog even laten weten dat ik snel op jullie mails terugkomt.

Chantal, heel erg fijn om weer wat van je te horen. Ik herken zo veel uit jouw berichtje. Erg moeilijk, he, om niet zwanger te zijn op je uitgerekende datum? Ik heb daarna een dip van ongeveer 1,5 maand gehad en ben daar nu gelukkig weer goed (en sterker!) uitgekomen. Ik laat je heel snel wat meer weten...

Fijne avond allemaa!
    Marla

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    jette:
    super dat het zo goed gaat met je moeder en met jou natuurlijk.
    mooi vooruitzicht heb je dan zo ineens goed

neeke:
    ja hoor ik geniet met volle teugen van dag tot dag en op die manier zitten er soms een paar rotte appels in mijn dagen maar die ben ik heel snel weer te boven gaat eigenlijk heel goed met me, ga extra uren draaien op mijn werk zit in mijn sas.
    gelukkig.

chantal:
    ben blij dat er toch nog mensen zijn die wel de impact door hebben van een miskraam dikke duim voor je collega's
    hoop dat de zware tijd voor je nu iets meer achter je ligt liefs mir

anette1:
    tja mannen he anette ondertussen kunnen hun er eigenlijk ook wel heel wat van nou anette 1 dag overtijd spannend duim voor je

liefs miriam

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hallo even snel update hier, geen ongie maar wel neg test. Dus dat is nog wachten, heb totaal geen gevoel dat ik ongie ga worden maar dat kan er ook ineens zijn.
    Ik wacht nog even af en doe anders in het weekend nog een test. Ik vraag me af of mijn cyclus dan langer is en dan vooral hoe lang?
    Maar dat is een grote vraag (9 maanden misschien)

Miriam goed om te lezen dat je je goed voelt en die paar baal dagen, dat mag toch, heb ik nu nog soms.
    Vind het ook oke als ik dat heb is meestal ook weer snel weg.

haha, krijg ik vandaag telefoon van en collega, het enige dat ze vroeg: en?
    Ik moest er toch zo om lachen, nieuwsgierig ding.
    Ik zie haar morgen dus dan kan ik weer verslag uitbrengen.

Ik moet gaan, we gaan naar de schouwburg, de vliegende panters

Liefs Anette

PS Jette, gaat snel met je moeder, stel je voor in een revalidatiecentrum ,misschien ook wel dichterbij (of heb ik dat nou in jullie ander forum gelezen?)

18. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hey anette, heb nog even geduld meis, de test kan nog positief uitvallen, kijk naar mij, ik was ook te vroeg met testen he?!
    En nu ben ik beroerd, misselijk, pijn in mijn borsten en mega moe!

Ja mijn moeder gaat veel beter, ze was gisteren goed te pas, vrolijk bij tijden, ze heeft zichzelf gisteren zelf 2 x uit bed gehesen en in een stoel geploft, ook heeft ze even achter een rolator gestaan!
    Toen ik er was zat ze ook in de stoel en na een uur is ze zelf weer in bed gekropen, jullie hadden die glimlach moeten zien, van oor tot oor ! :D
    Ze was zo trots dat ze het zelf kan doen!

Hardstikke mooi!

jette

19. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey lieve Chantal, wat heb jij een mooi en herkenbaar verhaal geschreven!
    Ik heb het ook heel moeilijk gevonden om te moeten accepteren dat je niet zwanger was op je uitgerekende bevallingsdatum (UBD vanaf nu) en het zou zo veel hebben gescheeld als we dat wel waren geweest. De eerste kraamvisite rondom mijn uitgerekende datum vond ik ronduit een nachtmerrie. En weet je, je moet je grens steeds weer verleggen en dat vergt best veel. ....Als ik maar zwanger ben voor mij UBD, oh nee, nou dan zou het mooi zijn als ik zwanger zou zijn voor de kraamvisites, ook niet....nou dan maar voordat het een jaar geleden is dat ik gestopt ben met de pil.... En wat komt daarna? Voor de datum dat ik een jaar geleden ben gestopt met de pil? Voor de constatering van mijn MA? Toen ik mijn uitstrijkje uitstelde naar oktober 2007 ging ik er vanuit dat ik dan al lang en breed weer zwanger zou zijn, maar ik besef nu dat er best een grote kans is dat dat dus niet niet geval is. En dan wil er mij wel eens een hele diepe zucht ontsnappen.
    Heel erg lief dat Sjannieman in de gaten had hoe moeilijk je het met alles had en naar je op zoek was. Gelukkig heeft mijn vriend ook zo gehandeld. Wij hebben 2 schatje, toch? ;)

Wat heb jij op een ontzettend mooie manier afscheid genomen van je kleintje. Het ontroerde me erg, omdat ik weet wat voor een pijn je bij het schrijven van de brief moet hebben gehad. Hoe enorm je naar een nieuwe zwangerschap verlangt, of beter gezegd een nieuw kindje. En dat verlangen zal er vast niet minder om worden. De gevolgen van een miskraam zitten zoals je zegt opgesloten in je hart in de vorm van een kras op onze ziel, een litteken dat maar langzaam geneest.

Wow, wat geweldig dat je collega en bazin aan je hebben gedacht. Ik kan me zo voorstellen hoe goed je dat moet hebben gedaan. Mijn baas klaagt momenteel alleen maar tegen iedereen incl. mijzelf over de slapeloze nachten door zijn baby. Soms zou ik hem willen toeroepen dat hij blij moet zijn dat hij uberhaupt slapeloze nachten KAN hebben, maar ik besef dat dat ook weer niet eerlijk van mij is. Misschien zou ik precies hetzelfde doen.
    Is je ongi nog steeds weggebleven? Aan de ene kant klinkt het behoorlijk hoopvol, de opgeblazen buik en de steekjes, maar aan de andere kant lijkt PMS ook wel wat op zwangerschapssymptomen. Dat is het moeilijke! Ik hoop ook zo enorm dat jij ook heel snel positief test! Heel lief van je dat je mij dat toewenst. En natuurlijk hoop ik dat ook voor alle andere meiden!

Goh Anette, al 2 dagen overtijd. Heel spanned, hoor! Wel balen van die negatieve test, maar bij Jette heeft het ook even geduurd voordat ze positief testte. Geen bloed geeft moed. Ik houd hoop en mijn duimen draaien onvermoeibaar door! Moeilijk, he, dat aflezen van symptomen? Ik moet de vorige keer ook praktisch geen symptomen hebben gehad. Die begon ik pas na 5,5 weken te voelen. Maar toch ben ik er nu al naarstig naar op zoek.

Ook ik probeer er minder mee bezig te zijn, maar na de eisprong begint het al weer.... Denk er weer meerdere keren per dag aan (misschien wel de hele dag. foei Marla! :x ) Dus alle tips die jij krijgt om er minder aan te denken, die zijn bij mij ook van harte welkom.

Veel plezier bij de Vliegende panters. Ik weet zeker dat mijn broer en zijn vrouw zwaar jaloers op je zijn. Zij zijn ook grote fans.

En Miriam, hihi, het zou wat zijn als jij en mijn vriend bij elkaar zouden wonen. Dan begint het gekwebbel volgens mij al om 06.00 uur 's ochtends. Het is natuurlijk wel een vrolijke boel daar en er zal geen chagrijnig gezicht 's ochtends vroeg te zien zijn. Een weekendje in Friesland is ook een heerlijk vooruitzicht.

Jette, geweldig dat je moeder waarschijnlijk over 2 weken al naar huis mag! En zo fijn dat ze de dingen een heel stuk positiever inziet. Het klinkt heel goed allemaal. Wie had dat een maand geleden nog durven dromen. En wie weet hoe goed ze over een maand zal zijn.

Wat een gezellige beestenbende is het bij jullie thuis. Ik ben helemaal dol op honden, maar wij hebben er geen omdat wij allebei fulltime werken. Wie weet komt het er nog een keer van in de toekomst.
    Maf he, dat je je zo geneert als je vriend je in je kruis kijkt bij de gynaecoloog, terwijl hij je vaak genoeg heeft gezien, haha. Ik herken dat gevoel volledig en heb om deze reden mijn vriend bij mijn hoofd laten zitten tijdens de inwendige echo. Marlaman zelf moest er ook niet aan denken om op een te strategische plek te zitten en dat vond hij ook wel een aparte gewaarwording. :)

Oooh Neeke, wat geweldig dat je buik al zo gegroeid is en dat je nu open en bloot over je zwangerschap kunt praten met je collega's. Je mag er toch echt vanuit gaan dat er een lief zacht en wollig (zegt mijn vriendin altijd ;)) kleintje bij komt in november! Hoeraaaaaah. Ik bedacht me gisteren nog hoe prettig ik het vind dat de zwangerschappen van jou, Amber, Me2, Corien zo goed verlopen. Dat geeft de burger moet: het kan echt! En bij Jette ziet het er ook heel gunstig uit.

Ik had gisteravond het idee dat mijn rechterborst weer pijn deed, maar ik had er wel de hele tijd in geknepen om te checken of hij al pijnlijk was en het was niet heel duidelijk. Ik zou zo ontzettend graag weer zwanger zijn.......
    Ik vraag me wel af of het uberhaupt ooit raak zal zijn. Hoe komt het toch dat ik de vorige keer in de 2e ronde ben zwanger geraakt en waarom ga ik nu waarschijnlijk al naar de 8ste ronde. (9e cyclus). Poehe, wat duurt het toch lang voor mensen bij wie geduld niet de beste eigenschap is. ;)

Ik ben vanmiddag weg (alleen maar leuke dingen aan het doen) en het hele weekend zit ik in Leiden op zondagavond na, dan ben ik bij het concert van Tori Amos. Ik kan dus eigenlijk helemaal niet posten de komende dagen en "spreek" jullie maandag weer.

Een fijn weekend alvast!,
    Marla

20. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    klopt wat je zegt marla, jetteman is ook aan het hoofdeinde gaan zitten, hij hoefde niet zo nodig alles te zien zei hij!

Ik duim ook voor jullie mee meiden dat het deze ronde raak mag zijn!

Marla ik wens je een fijn weekend toe met alle activiteiten die jij hebt gepland, have fun!

liefs
    jette

Share This Page