Marla, als je veel knijpt word ie nog blauw en dat doet zeker pijn. Tja, stom dat je dat niet uit kunt schakelen. Ikm oet vanavond naar een bruiloft, wel niet drinken, ik weet het nog niet. Van de ene kant zegt iedereen dat het nu nog geen kwaad kan (ALS ik al zwanger ben) maar van de andere kant voelt het ook niet goed. sjonge, dilemma's En Marla gaat zeker lukken bij ons hoor. Een vriendin van mij was ook in ronde 1 zwanger maar mk met 6 weken en dat was in december. dus dat gevoel herken ik wel, heeft zij dus ook. liefs anette
Ben ik weer, terug van de kapper. Net even alles terug gelezen en ik moet bekennen dat ik dat gevoel bij de inw echo niet had. Ik heb er zelf ook niet zo veel problemen mee maar mss komt dat ook wel omdat ik in het zkhs (werk) vanalles gewend ben. Maar als je man/vriend er maar bij is dat vond ik zo fijn. Marla veel plezier dit weekend maar dat zal vast wel lukken denk ik. We horen het wel. De vliegende panters vond ik een klein beetje tegenvallen.Ik kan niet zo goed omschrijven waarom mar had er denk ik meer van verwacht. Maar was evengoed een lekker avondje uit. Jette, en dat je mam trots op zichzelf mag zijn. Zeker wel! Het is toch ook een kei, ze heeft al zoveel gevochten en boekt goede vooruitgang! Jij zult ook wel heel trots zijn. En dan een leuk vooruitzicht. Wel even wachten maar het is een echt toeleefmoment. Het ergste hier is dat ik van collega's vragen krijg. En, volgens mij kun je bijna testen:... staat het soms op mijn hoofd geschreven of zo? Of staat het op de kalender, haha , zie het al voor me, de cycluskalender van de vrouwen van de afdeling. Maar ik heb net nog eens alles goed nagekeken. Ik denk dat ik zaterdag pas mijn nod heb. Ik ben de vorige keer gaan tellen toen het wat rommelde maar natuurlijk (muts dat ik ben) moet ik gaan tellen vanaf echt bloed. En dan hebben we ook niet zo gunstig geklust. Dus ik wacht nog maar af en dan lost het zich vanzelf op en anders volgende week nog een testje. Ook meteen goed voor de economie. Dat ze dat niet vergoeden zeg. Dure dingen. Liefs Anette
vrolijk is mijn lijfspreuk als je niet vrolijk bent dan kun je ook nergens van genieten. soms is het moeilijk maar pak het snel weer op ben de laatste tijd heel moe en heb steken in mijn borsten, weet niet wat ik er van denken moet. heb vanavond op de bank anderhalf uur geslapen en vanochtend was ik een half uur te laat op mijn werk. verslapen. stom he het is nog te veel om direct op te reageren maar dacht effe snel iets posten fijn weeken allemaal, heb het druk druk dus weet net of ik tijd heb in het weekend anders tot maandag
Hey anette heb je al getest, ben erg benieuwd? Miriam................ wanneer zou jij ongi moeten worden? meiden jullie maken het wel erg spannend hoor! jette
Hoi Nee niet meer getest, ik wil er ook mee wachten. Wat ik wel merk is dat ik pijn heb in onderrug en het 'trekt' bij mijn liezen. Voel me ook niet lekker dus ik hoop dat als ik ongie ga worden dat het vandaag dan doorzet. Zo niet doe ik ook pas eind volgende week een testje. Vind het maar niks zo. maar dat hoort er ook bij zeggen ze. Liefs Anette
Hallo meiden, t is hier weer spannend op het forum.... hoop zo dat er deze ronde weer een boel bij komen met een mooie zwangerschapsbanner! Ik duim voor jullie. Wel vervelend anette dat je je niet lekker voelt, sterkte ermee. Ik begrijp dat je schouder en nek ook wel iets ernstigs is, al 3 keer geopereerd? jeetje, niet beter geworden? Hoop voor je dat je je snel weer op en top fit voelt (tenzij het zwangeschapskwaaltjes zijn ) Las ook jullie berichtjes over de inwendige echo. Ik heb zelf geen problemen mee gehad. Heb echter ook nog maar 1 keer een inw echo gehad en dat was toen ik met spoed werd binnengebracht opdat ik teveel bloed was verloren tijdens de MK. M'n viend zat totaal niet strategisch (m'n vader was er zelfs ook bij) En het was nogal rood toen... sorry... Marla, wat leuk een concert van tori amos! Was vast heel leuk! Lekker weekend genieten dus. Zie ook dat je niet zo lang meer op de wachtbank hoeft te zitten... spanned. Hoe lijkt het met je symptomen? En jette, hoe gaat het met jou? Wat grappig dat je verwachting over de vrouwenarts kloptte. Fijn dat hij zo aardig was. En natuurlijk dat het er goed uit zag al weet ik uit ervaring dat je je nog wel een tijdje onzeker zal voelen. Ik heb dat ook nog steeds ondanks dat ik ook al 2 x een goede echo heb gehad. Ik mag over 2 wk weer. De wedstrijd was inderdaad een avond wedstrijd, alleen m en z dressuur. Was dus m'n eerste wedstr. in de z en heb m'n eerste wp ook te pakken, had 200 en 208 (4de). Ze liep eigenlijk met iets te weinig oprichting maar mag niet klagen voor de eerste keer. Volgend weekend weer in Tolbert, ga jij daar toevallig ook heen? Was trouwens wel schrikken... paste bijna niet meer in m'n jasje, zat behoorlijk strak.... Begreep dat jij ook al aan het groeien bent... snel gaat dat he?! Nou, allemaal nog een fijne zondag! Liefs, Corien
hey corien, super man, goed zeg eerste keer direct in de prijzen en in de punten! nee ik ga niet naar tolbert, maar hoogstwaarschijnlijk naar vries maar dat is nog niet zeker, ook nog van de week s´avonds naar emmercompas, dus druk druk druk hoop maar dat ik het vol kan houden want ik ben mega moe alles is me teveel en ik zie overal tegen op, wat een gezeur ben zo zat van mezelf, zo ken ik mezelf helemaal niet! Hoe voel jij je momenteel corien? Hoe ga jij het wedstrijdseizoen verder plannen, ga je nog een ander jasje kopen? Liefs Jette
Hallo dames, Zal weer eens wat van me laten horen! Corien, wat schiet dat al op zeg! Nu komen de weken eraan dat het kindje flink gaat groeien dus dat jasje kun je voorlopig in de kast laten hangen . Hebben ze die dingen ook in zwangerschapsuitvoering? Jette, neem jezelf een beetje in acht de komende weken! Moeheid hoort erbij en dat duurt nog wel even... Maar nu mag het, dus laat je lekker verwennen en neem de tijd voor jezelf! Zie hier wat bekende plaatsnamen voorbij komen, mijn schoonouders wonen in Tolbert maar wij zijn niet toevallig bij hen volgende week. Mijn man komt oorspronkelijk uit Roden, dat kennen jullie dan vast ook wel. Anette, als je ongi uitblijft de komende dagen zou ik het mega-knap vinden als je nog tot einde van de week kunt wachten met testen! Spannend joh. Heb ook al tegen Marla gezegd dat ze maar op mijn verjaardag moet testen misschien brengt dat geluk. De duimen draaien volop! Miriam, hoe is het met jou? Goede instelling om uit te gaan van het positieve, daar word je vanzelf al een stuk vrolijker van. Ben benieuwd wanneer je NOD is inderdaad, laat je wat weten? En Marla, nog eentje in de laatste wacht-dagen... Net wat Anette zegt, niet te hard in die borst knijpen want dan gaat-ie vanzelf pijn doen! Misschien eens in de linkerborst knijpen? En gaaf concert van Tori Amos, tsja op een of andere manier kan ik me voorstellen dat als je van Spinvis houdt, Tori Amos daar goed bij past. Beide prachtige teksten in elk geval. Oh ja, voor jou natuurlijk ook de komende dagen: Duimduimduim... Hier gaat het nu weer wat beter, was de laatste dagen niet fit. Thijs was vorig weekend verkouden en wou toen bij mij in bed liggen. Hij houdt helaas nog niet z'n hand voor de mond bij het hoesten dus nu was het mijn beurt . Wat ik denk dat het kindje is (blijft nog heel voorzichtig namelijk, maar ja ik zit ook met het "voelen" aan het einde van de zwschap in m'n hoofd dus dat moet ik ook niet vergelijken), voelde ik vrijdag en zaterdag niet of nauwelijks dus ik zat weer tegen het plafond van de stress. Gelukkig meldde ons wurmpje zich gisteravond toen m'n man z'n hand op mijn buik legde. En vandaag was-ie weer lekker druk, dus ik had een goede dag! Hopen dat het zo blijft, pas 15 juni weer naar de vk (hoor mij klagen, normaal heb je in deze periode maar 1x per 4 weken controle...). En inderdaad, dat die groeiende buik goed te zien is, is ook wel heel fijn, en leuk die mensen die je feliciteren. Maar als ik nu al zo'n buik heb, dan wordt het nog wat over zo'n maand of 5... maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg! Ga eens even bij mijn mannetje kijken. Veel liefs voor allemaal! Neeke
morgen dames, ik heb eerlijk geen idee waneer mijn nod is, ben voor het laast ongi geweest op 16 mei maar heb geen idee wat voor een cyclus ik aan moet houden dus weet het niet. nog een paar dagen en ik ga lekker uit naar de toppers in concert heb er echt veel zin in. maar ga nu heen werken de groeten van miriam
hey neeke, dat valt dan zeker niet mee he, kindje ziek, jij zwanger, pfff meis petje af hoor! hoop maar dat jij je snel weer wat beter voelt! liefs jette
Ha die Anette, je hebt wel een hele mooie banner op het moment: al 5 dagen overtijd, hoewel dat dus waarschijnlijk niet helemaal klopt. Ik duim voor je dat je toch zwanger bent. Bij mij betekent dat trekkerige geovel in de liezen ook altijd slecht nieuws. Ik had er gisteravond ook heel even last van en mijn laatste restje hoop werd daarmee in de grond geboord. Hoe weten je college's nou dat je bijna je NOD hebt? Heb je hen verteld wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest? Ze houden het wel goed bij. Vind je dat niet irritant? Zwangerschapstesten zijn inderdaad best wel duur. Ik heb er nu 4 in mijn leven gedaan. Twee tijdens mijn zwangerschap, eentje om na te gaan of het hcg uit mijn lichaam was en een om te checken of ik echt niet zwanger was en dus veilig medicijnen kon innemen. Ik heb er nu nog 2 op voorraad. Enne.....ik heb zo veel in mijn linkerborst geknepen dat deze ook pijnlijk is geworden, maar dat is altijd vlak voor mijn NOD, dus helaas is dat ook geen zwangerschapssymptoom. Oh, werkte dat vervelende lichaam maar eens mee. Miriam, maar waarschijnlijk zit je dus wel redelijk dicht tegen je NOD aan, als ik het goed begrijp. Wel heel spannend, die steken in je boobs en de moeheid die je voelt. Mijn duimen draaien ook stevig in het rond voor jou. Wow, Corien, jij durft wel: een inwendige echo voor je vader's neus. Dat zou voor mij wel een stapje te ver zijn, hihi. Maar ik weet nog de omstandigheden waarin dit bij jou is gebeurd, en dan denk je al helemaal niet na over dit soort zaken. Het was nogal een panieksituatie toen. Volgens mij gaat je buikje vanaf nu pas echt groeien, toch Neeke? Ik hoop natuurlijk wel heel erg dat je nog in je trouwjurk past......(anders moet er zo'n grote gekleurde lap voorop worden genaaid ) Het schiet al lekker op met je trouwdag. En lieve Jette, jij zeurt helemaal niet, hoor, en trouwens wij horen jouw "gezeur" met liefde aan want dat betekent dat je zwanger bent. Vergeet niet dat het hcg van invloed is op je humeur, dus dit klinkt mij als muziek in de oren. Ben je heel blij met je zwangerschap, of overheerst de onzekerheid? Nog maar 2 nachtjes slapen, Neeke, en dan kunnen wij virtueel een stuk taart eten op jouw gezondheid. Heb je 15 juni je 20-weken echo? Dat is ook heel erg "spannend", zeg maar zenuwslopend, maar van Amber van het andere topic begreep ik dat het grote genieten bij haar pas echt begon na haar goede 20-weken echo. Hopelijk is dit bij jou ook het geval. Ben zo blij voor je dat je wurmpje gisteren flink van zich liet horen en lekker hyper was. Wat grappig dat je buik zo hard is gegroeid en dat mensen er nu echt niet meer omheen kunnen. Ik heb wel eens begrepen dat je buikje wat sneller groeit, als je al een kind hebt en dat lijkt bij jou dus te kloppen. Het concert van Tori Amos was erg leuk en ze heeft echt een prachtige stem. Was pas om 1.30 uur thuis gisternacht en de wekker ging al weer om 06.30 uur, dus ik heb vanochtend maar een extra kop koffie gedronken. Ik had nl. de nacht ervoor nauwelijks geslapen vanwege een lek luchtbed en een vlieg die de hele nacht maar om mijn hoofd bleef zoemen. (Nee meiden, ik had mijn haar WEL gewassen die dag ) Vlak voor Tori's concert kwam ik erachter dat het waarschijnlijk deze ronde ook niet raak is, en daardoor dwaalden mijn gedachten wel eens af bij het concert zelf..... Het is soms wel om moedeloos van te worden, maar ik moet natuurlijk hoop houden op een nieuwe zwangerschap. Liefs, Marla
met mijn onzekerheid valt het wel mee marla, tuurlijk ben ik af en toe angstig zoals toen ik dit weekend zo´n steken had s´nachts, maar ik heb me gedwongen om een instelling aan te nemen dat ik er toch niets aan kan veranderen, echt genieten doe ik nog niet, ja af en toe momenten dan filesoferen jette man en ik over hoe alles zou zijn als er zo´n kleine wurm rond kruipt, maar ik wil nog niet te enthousiast worden, het kan volgens mij nog alle kanten op, ik ben me op een of andere manier toch aan het wapenen voor een teleurstelling, al zou de klap toch enorm zijn als dit weer mis zou gaan! Jetteman is er van overtuigd dat het nu goed gaat, omdat ik nu veel meer symptomen heb, maakt niet uit natuurlijk dan kan het ook mis gaan, maar hij was wel heel lief toen hij dat zo vertelde! Ik wacht gewoon rustig volgende week maandag weer af, dat is wel een voordeel dat ik geen vier weken hoef te wachten maar anderhalve week, dat is nog te overbruggen! En echt marla, voor jou komt het ook nog, al kan ik me heel goed voorstellen dat je zo twijfeld aan je eigen lichaam, en aan het feit of het ooit zal lukken, maar meis het komt echt! liefs jette
Erg logisch dat je je probeert te wapenen tegen een teleurstelling. Dat is volgens mij bij bijna iedereen het geval die zwanger wordt na een miskraam. Dank je voor je hele lieve laatste alinea. Duim maar flink voor mij, als het net zo hard is als ik voor jou duim, dan gaat het op volle toeren. Liefs, Marla
Hallo lieve dames, Even een korte reactie. Marla, ik blijf gewoon stug doorduimen! Gun het je zo, hoop echt dat je ongi nog 8 maanden weg blijft! Maar ja, de afgelopen maanden bleek je je lichaam wel heel goed te kennen. Jammer dat je niet zo van Tori Amos kon genieten. Ik heb haar maar een keer gezien, jaren geleden bij Pinkpop. Maar goed. Ik houd me toch nog even vast aan de verflucht.... Anette, hoe is het bij jou? Nog steeds niets te zien? Spannend! Ook voor jou draaien m'n duimen... Jette, tsja die vermoeidheid, balen he! Bij mij werd het na een week of 14 minder, maar nu heb ik zo'n lage bloeddruk (vorige week onderdruk 50) dat ik me weer niet zo fit voel. Kwam natuurlijk ook door die flinke verkoudheid. Maar... ik weet zeker dat je die vermoeidheid graag over hebt voor een mooi kindje over 8 maanden! Leuk Miriam, zo'n groot concert, veel plezier alvast! Corien, heb je al gekeken voor een nieuw jasje ? Hier gaat het weer wat beter, ben niet meer zo verkouden en moe, wel de afgelopen dagen steeds een middagdutje gedaan (ja Jette, nog steeds! Be prepared ). 15 juni heb ik weer gewone controle bij de vk dus alleen hartje luisteren, 28 juni hebben we de 20 wkn echo. Spannend... Maar dat is nog zo ver weg, eerst maar eens volhouden tot 15 juni. Kan niet wachten! En inderdaad Marla, die buik van mij groeit veel harder dan bij mijn eerste zwangerschap! Had ik ook maar moeten proberen mijn buikspieren weer wat sterker te krijgen... Ach ja, heb het er graag voor over! Veel liefs en fijne avond, Neeke
Ha Corien, dat snel fit hoop ik ook aangezien ik ziek ben nu. Zwaar verkouden met alles erop en eraan. Bah en dat met zo'n weer, hoe krijg ik het voor elkaar? Of hoort dat bij zwangerschapkwaaltjes, haha... Mijn schouder, dat is een lang verhaal maar die is nog zeer pijnlijk. en jij bent alweer bijna 13 weken, gaat snel zeg, merk je al iets? Jette, die onzekerheid hoort er nu bij denk ik. Het is al eens mis gegaan en je weet dat dat kan. Natuurlijk gaat het meestal goed! En nnu voel je ook alles, wat je eerst ook niet wist.. Maar komt goed meid. En idd dat gezeur hoort er bij en ook dat vinden wij hier wel leuk hoor. Hoe gaat het verder met je? Neeke, je gaat al richting het tweede deel van je zwangerschap. En die buik, heerlijk toch... goed teken! daarbij ook goed van je dat je aan die vermoeidheid toegeeft. En die onderdruk is idd erg laag, die van mij is standaard 60. eet je nu meer zout? Je vind het knap dat ik niet test, nou zoals ik me nu voel heb ik daar niet eens de puf voor. Kruip dadaelijk weer in mijn bed, de beste plek die er nu kan zijn. maar nog steeds geen ongie,snap er ook niks van, zou het dan toch? duim duim Marla, je weet hetniet hoor, ik voel ook vanalles en volgensm ij komen ale symptomen op hetzelfde neer, dus de duimen draaien! Jammer dat je er net voor het concert aan moet denken en dan krijg je dat idd niet meer uit je hoofd. Ik kruip weer snel in mijn bed ik hou jullue op de hoogte.. Liefs
anette heel vervelend voor je dat je ziek bent meis, waardeloos, ik hoop maar dat jij snel weer beter bent! je bent al 6 dagen overtijd,............. ben erg benieuwd! ik voel me schuldig, ik ben zo zat van deze beroerde tijd, maar ik heb het er wel voor over hoor, maar ik ken mezelf gewoon niet terug, ik weet niet hoe ik dit nog zoveel weken moet volhouden! baal er verschrikelijk van! sorry hiervoor, ja weet wel dat ik blij moet zijn, maar heb me nog nooit zo lang zo ellendig gevoeld! En de vorige keer voelde ik helemaal niets, nee zullen jullie wel zeggen maar toen is het ook in een MK geeindigd, ja helemaal gelijk, ik moet volhouden, maar valt niet mee! Corien hoe deed jij dat, jij was toch ook behoorlijk moe, ging je wel gewoon rijden, ondanks je vermoeidheid? liefs jette
Lieve Jette Niet schuldig voelen hoor, ik snap het wel. Het is een andere Jette en dat is even wennen. Als je moe bent en je kunt daar aan toe geven, doen hoor. Verder moet je het denk ik uitzitten de eerste paar weken. op mijn werk zeiden ze gisteren al, je volt je niet lekker, dus zwanger, nou ja zeg als het zo zou werken.. Die onbetrouwbare testen heb ik weggedaan eb daar heb ik nnu wel een beetje spijt van... kan dus niet ff naar de winkel. Dus..................wachten............................ en daar ben ik al zo goed in. Zit nu o cyclus van 33 dagen, kom al in de buurt van na mijn curretage. WEl heel raar.. Liefs Anette
Miriam, ik was jou nog vergeten plezier toe te wensen bij toppers in concert. Ik kan je nu al vertellen dat het reuze druk wordt rondom de Arena. De Heineken Music Hall waar mijn concert was ligt aan hetzelfde plein, en het was wel heel grappig dat je precies kon vertellen wie er naar toppers ging en wie naar Tori Amos. (wij hadden er een spelletje van gemaakt). Wij liepen er opvallend neutraal bij. Ik had een shirtje en een spijkerbroek aan. Wanneer ga je precies? Oh lieve Neeke, gelukkig is de verkoudheid weg en voel je je iets beter. Wow, wat heb jij een lage bloeddruk. Ik lijd juist aan een erfelijk hoge bloeddruk, maar gelukkig is mijn oma er 92 mee geworden. Toen ik in het ziekenhuis was, was mijn onderdruk tot 2 keer toe (niet schrikken) 116 en hij is nooit onder de 93 gekomen. Volgens mij zit er ook wel een stuk stress bij, maar toch is hij erg hoog. Een lage bloeddruk is natuurlijk ook helemaal niet prettig. Heb je dat normaal gezien ook? Foei, je buikspieren niet bijgehouden na de bevalling? (grapje hoor, ik ben nl. zelf absoluut niet sportief aangelegd en houd juist van lekker eten). Nou, te veel buikspieren is ook niet goed. Onze ex-buurvrouw sportte altijd heel veel en had te sterke buikspieren met als gevolg dat de baby door deze spieren terugstuiterde en zij met een keizersnede moest bevallen. Dus.........wees dankbaar voor je "slappe" spieren. Weet je dat de muziek van Tori mij ook een beetje aan de tijd rondom mijn miskraam deed denken? Tori heeft er zelf zelfs 3 gehad (door e.o.a. proteine tekort) en heeft een CD erover gemaakt, die ik veel heb gedraaid net na de miskraam. Hoe gaat het nu met je oma? En Corien, met jou nog alles goed? Oooooh Anette, wat spannend bij jou! Na mijn curettage werd mijn cyclus steeds korter, dus het is wel vreemd dat je naar de lengte van je eerste cyclus na de curettage toe gaat. En dan ook nog een griepverschijnselen. Ik vind het verdacht allemaal. Kan je vriend geen test kopen? Dan kan je morgenochtend testen. Ik duim voor je! Oh ja, natuurlijk veel beterschap toegewenst. Heel vervelend dat je juist met dit mooie weer in bed moet liggen. Ha die lieve Jette, het hcg heeft jou wel goed te pakken deze keer. Zo misselijk en moe.... HCG gaat met pieken en dalen, dus misschien voel je je binnenkort weer beter. Wel Amber's advies opvolgen: veel kleine hapjes tussendoor eten. Ik had altijd een banaan klaarliggen, omdat dat een van de weinige dingen was die ik nog lustte. Zelfs koekjes trokken mij niet meer aan! En pittig eten waar ik normaal dol op ben, stootte mij juist af. (daar moest mijn vriend nog het hardste om lachen, omdat ik altijd een draaimolentje gedroogde spaanse pepers in de aanslag heb staan). Ik ben nog niet ongesteld geworden en ben in principe al 1 dag overtijd. Natuurlijk kan het heel goed zijn dat mijn cyclus zich toch nog aan het herstellen is van de curettages en dat mijn korte luteale fase wat langer wordt. Ik probeer nuchter te blijven. Als ik morgen nog niet ongi ben geworden, dan ziet het er hoopvol uit. Dus duim voor mij, meiden! Liefs, Marla, die een lekker broodje gaat eten.
Marla, Ook voor jou spannend, ik duim ook voor jou! En mijn vriend een test laten kopen, haha, hij is mijn geduldigheid aan het testen (en die is al niet zo groot) Nou, ik heb er nu niet zo´n behoefte aan dus als ik me weer beter voel ga ik zeker een test wagen als die dan nog neg is snap ik er helemaal niks meer van. En is het mooi weer buiten? geen idee vandaag. duim duim duimd duim voor ons allebei dat de duivels weg blijven, ik heb een bordje neergezet. verboden Liefs
Op wat voor een manier dan? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om te testen als je zo ziek bent. Ik durf eigenlijk niet zo goed te testen: stel dat ik een negatieve test heb. Hopelijk houd ik het vol tot het weekend. Volgens mij heeft het geen zin om te vragen of je symptomen hebt, omdat je deze toch niet herkent door je ziekte heen. Bij mij zijn het voornamelijk mijn borsten. Ze zijn pijnlijk en verbeeld ik het me maar, of zien ze er iets anders uit. (kan ook wishful thinking zijn). Doen jouw boobs ook pijn? Liefs, Marla