dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ha die Anette, ook ik heb nauwelijks verschijnselen, behalve af en toe pijnlijke borsten, maar nu dan ook weer niet heel erg. Ik heb dat meestal 's avonds. Weet je wel zeker dat je de vorige keer zo vroeg al van de symptomen barstte? En trouwens, de ene zwangerschap kan heel anders zijn dan de andere. Er schijnt geen peil op te trekken te zijn.
    Mijn zus vertelde dat de zwangerschapssymptomen zich meestal pas rond de 6 weken aandienen. Zelfs zij had dat toen pas gekregen bij de zwangerschap van haar tweeling, en dan telt het hcg dubbel zo hard.

Helaas hebben wij geen vergelijkinsmateriaal. Je weet niet wat wel en niet hoort bij een goede zwangerschap en dat maakt het wel eens moeilijk.

Ik heb vanochtend de gynaecoloog gebeld om een afspraak te maken voor de eerste echo. Deze staat nu gepland op 4 juli. Ik vond het super eng om te bellen, omdat het nu allemaal zo concreet wordt, maar ach, ik moet het toch een keer doen. Succes morgen met bellen!

Oh leuk, Miriam, een weekje naar Weert! Weet je dat dat niet zo heel ver is van waar ik woon? Wanneer ga je? Neeke zegt altijd dat je op vakantie een extra grote kans hebt om zwanger te worden, dus wie weet..... Zou wel heel gaaf zijn!
    Neeke, jij bent toch op je vakantie zwanger geworden, dacht ik?

Jette, jij had in het begin toch ook nauwelijk verschijnselen, toch? Mjammie, lekker een meloentje. Smaakt goed, he, als je zwanger bent?
    We horen wel van je hoe de echo is geweest. Ik duim heel hard!

Neeke, heel veel plezier vandaag met je kleine boefje en natuurlijk ook met je nog veel kleinere wurmpie.

Dank je wel voor je felicitaties, lieve Corien. Ik hoop echt ook heel erg dat de laatsten snel zullen volgen. Niemand mag buiten de boot vallen!
    Heb je het nou druk met de voorbereiding van de bruiloft? Kijkt je moeder er erg naar uit? Wel heel bijzonder dat ze daar zoals het er naar uitziet wel bij kan zijn. Heel fijn voor jullie allebei!

Ik heb vanochtend mijn collega gebeld en haar de situatie uitgelegd. Ze reageerde heel enthousiast en vertelde dat het etentje in buffetvorm is. Ze heeft genoeg wat je als zwangere wel kunt eten, dus ik kan er uitpikken wat ik wil. Zij kan altijd heel goed haar mond dichthouden, dus ik weet zeker dat mijn geheim bij haar veilig is. Jullie snappen natuurlijk wel dat ik zaterdag de BOB ben.

Liefs,
    Marla

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla, maak je geen zorgen over je zwangerschapsverschijnselen, ik had ze ook niet, tot vorige week zondag zes weken en 2 dagen, pffff wat ben ik een week misselijk geweest, overgegeven vanaf woensdag, mega ziek, nu weeig!

De ene krijgt het erger als de ander, er zijn genoeg vrouwen die geen verschijnselen hebben gehad en gezonde kinderen in de wereld hebben gezet, ook zijn er veel vrouwen die enorm ziek zijn geweest en gezonde kinderen op de wereld hebben gezet!

ook zijn er vrouwen die wel ziek zijn geweest en een MK krijgen en er zijn vrouwen die niet ziek zijn geweeest en een MK krijgen!

dus conclusie, het valt niet te beredeneren wat er gaat gebeuren, je moet het ondergaan, tuurlijk ons doel was zwanger worden, maar daardoor zijn we ook weer heel kwetsbaar, maar laten we daar niet aan denken, laten we positief vooruit kijken en hopen en duimen dat alles goed mag gaan!

fijne avond dames

liefs
    jette

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Heeeeey Jette, nogmaal van harte gefeliciteerd met je mooie echo en het heel hard kloppende hartje! Jouw avond kan nou vast even niet meer stuk, denk ik.

Ben je nou niet heel blij dat je toch naar de duitse gynaecoloog bent gegaan? Daardoor heb je volgens mij veel vaker echo's dan je in nederland zou krijgen.

Jouw laatste zin is helemaal waar. We hebben geen invloed op wat er gaat komen. Ik heb de drank zo veel mogelijk laten staan, gezond geleefd en meer kan ik niet doen, behalve het positief benaderen.
    Ik probeer nu ook niet te veel op de zwangerschapspagina te surfen, alleen maar op onze topics. Kom jij hier ook wel eens buiten?

liefs,
    Marla

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Marla

Zo herkenbaar, heb straks even gelezen hier maar ik word er echt niet zo heel blij van..... heb besloten dat ik alleen daar nog lees waar ik actief aan mee doe.
    De vorige keer, volgens mij ook pas met 6,5 week klachten als ik terug tel.. en 4 juli, spannend zeg. Ik ga morgen bellen ben benieuwd. heb wel aan mijn vriend gevraagd of hij mee zou willen gaan. hij heeft het erg druk op het werk maar moet gaan lukken.
    Dus ik laat het morgen wel weten hoe en wat.
    Jette, mooi zeg een goede echo, geniet ervan zeg!

Miriam, lekker naar het zuiden, even weg, doet een mens goed!

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi marla:
    ik ga volgende week maandag als het doorgaat ga zo proberen te boeken hihi
    maar het is er dus wel mooi fijn zo.
    heb weinig hoop deze ronde kwa zwanger worden al geef ik niet op als ik weer zo'n lange cycles heb als de vorige keer dan zou ik rond 20 juni ongi moeten worden maar als het zo als voorheen altijd was dan zou ik13 juni ongi moeten worden dus we wachten maar af.

allemaal een dikke knuffel van mij greets miriam

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Momenteel kijk ik alleen maar op deze site, ja en natuurlijk op de sites waar iets te lezen valt over misselijkheid, en de ontwikkeling van een vruchtje!
    ;)

ja klopt onze avond kon niet meer stuk het is zo leuk om zo'n hartje zo duidelijk te zien kloppen, leuk hoor!
    Ben deze keer alleen naar de gyn geweest, hij vroeg direct waarom ik alleen was, aardige vent hoor die gyn. ik zei tegen hem dat mijn man hem na 1 x zien wel vertrouwde, hij moest lachen!

Ik moet zeggen voor de eerste keer vond ik het fijn dat jetteman mee was gegaan!
    Is toch een extra steun!

liefs
    jette

7. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Anette, ik blijf dus ook alleen maar hier en op mijn andere topic lezen. Ik merk toch dat ik een beetje onzeker ben, hoewel de voortekenen goed zijn. (ik probeer mezelf gerust te stellen met de dikke positieve test, die ik heb gehad en te bedenken dat de symptomen pas rond de 6 weken komen). Zal echt heel blij zijn als ik de 12 of 15 weken zou hebben bereikt. Gaat de tijd bij jou ook zo langzaam?

Miriam, is het je gelukt om een weekje Weert te boeken? Ga je in een huisje of in een hotel? Lekker, joh, een weekje er tussenuit. Nu nog hopen dat het zonnetje dan schijnt en je niet te veel geplaagd wordt door onweersbuien. Heb je speciaal die week gekozen vanwege je eerste miskraam, die een jaar geleden was? Wel heel heel goed idee om iets leuks te boeken, dat leidt je gedachten af.

Ja, Jette, de sites waarop je de ontwikkeling van de baby kunt bijhouden zijn wel leuk om te lezen. Spiek jij soms op 9maand.com? Daar keek ik tijdens mijn eerste zwangerschap vaak op. Je kunt daar de ontwikkeling van week tot week volgen.

Haha, dat was wel een gouden opmerking naar je gynaecoloog toe. Ik kan me voorstellen dat het heel fijn was dat Jetteman de eerste keer was meegegaan. Laat je hem nu voortaan thuis?

Liefs,
    Marla

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Net de gyn gebeld en krijg over 2 weken een echo... pff dat is nog heeeel lang zeg. Volgens het zkhs is er rond de 7 weken nog niet genoeg te zien en kan het teleurstelend zijn dus doen ze dat met 8 weken. Spannend! Om 14.10 uur op 26 juni.
    Jette hoe is het met de misselijkheid en hoe is het nu met je moeder?

Miriam heb je al geboekt? Hoe kom je eigenlijk bij Weert?

Corien, ik las dat jij geen klachten had, heb je die nog wel gekregen? Krijg jij nu nog een echo en laat jij verdere onderzoeken doen?

Ik ga maar eens aan de poets, is vorige week een beetje blijven liggen en als ik niet achter die computer uit kom dan gebeurt er weer niks

Liefs Anette

9. cvdw

cvdw Actief lid

27 okt 2006
    214
    0
    0
    Hoi Anette,

Nee, ik heb eigenlijk helemaal geen klachten gehad. Het enige is dat ik wat vaker moe ben. Verwacht het nu ook niet meer eigenlijk....
    En maandag heb ik weer een echo bij de HA en dinsdag moet ik naar de VK. Wel weer spannend hoor.

En 2 weken wachten is dan best lang he?! De eerst weken leken bij mij ook te kruipen... Die eerste echo is ook zo spannend! Ik ben ook bij de 8 wk pas heen gegaan (eigen keus hoor)

Liefs, Corien

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Jette, gefeliciteerd met je mooie echo! Pak van je hart zeker! Heerlijk meid, ben zo blij voor je. In het begin is het allemaal zo onwerkelijk, zo'n echo is dan echt geweldig!

Anette, spannend, nog 2 weken wachten... Ik had mijn eerste echo ook met 8 weken, dat had de gynaecoloog aangeraden. Ik kan het me ook wel voorstellen, er zijn natuurlijk ook meiden met een langere cyclus die wel gewoon 6 weken vanaf laatste ongi rekenen en dan misschien pas 4-5 weken zwanger zijn. Dan is een echo nog niet zo zinvol. Dus van de ene kant lastig om nog even te wachten, maar van de andere kant, geeft de echo straks ook zeker een beter beeld!

Marla, ben zo blij voor jou dat je ook zwanger bent! Kan het wel blijven zeggen. Je had net de hoop opgegeven - zo herkenbaar. En over 3 weekjes de eerste afspraak las ik, ook spannend...

Miriam, Marla zei het al, ik ben inderdaad ook in de vakantie zwanger geworden - tenminste, we hadden net van maandag-vrijdag skivakantie gehad met z'n tweetjes, en zaterdag of zondag ben ik zwanger geraakt... Het lijkt haast wel alsof we hier allemaal een bepaalde rust of afleiding nodig hebben, ook al zijn we er net zo goed veel mee bezig geweest - Marla had die rust, Me2, ik had de vakantie, Jette dat ze volop met haar moeder bezig was waarmee het opeens beter ging... Het zal wel toeval zijn :). Ik wens je in elk geval alvast een fijne vakantie! En het is daar inderdaad mooi.

Corien, binnenkort weer echo en controle, fijn! Blijft bijzonder om zo'n klein wondertje in beeld te zien... En wat goed dat het paardrijden zo goed gaat. Kun je lang door blijven rijden als je zwanger bent? Ik heb vorige week nog volleybal gespeeld, moet zeggen dat ik af en toe wel pauze heb genomen, mijn banden en spieren begonnen af en toe te protesteren!

Hier gaat het wel goed, Marla had goed opgepikt dat ik er sinds een of twee weken veel positiever in sta. Toch blijft het onwerkelijk, afgelopen weekend ging ik douchen, ik doe mijn badjas uit en schrik gewoon van mijn buik! Had er even niet bij stil gestaan dat die toch echt bij mij hoort. Vond het een tijdje lastig dat ik het niet meer kon verbergen voor anderen, maar nu word ik steeds trotser op m'n mooie buikje. Al ben ik wel weer een beetje benauwd voor de controle vrijdag a.s.... je weet maar nooit... maar nee, zo moet ik niet denken! En ook de 20 weken echo komt al aardig dichterbij, op 28 juni. Ben er nu nog niet zo nerveus voor, maar dat komt nog wel...

Veel liefs voor allemaal en een dikke knuffel,

Neeke

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Neeke

Die schrik zit er bij ons in maar je zult zien dat jullie beeb even zwaait en een duim opsteekt.
    En je buik, ik kan het me nog niet voorstellen, pff maar mag gezien worden! Vooral nu in de zomer met leuke shirtjes enzo.
    Alvast succes vrijdag.

Liefs

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi dames, ik had geboekt bij roompot vakantieparken maar de hond mag niet mee de heb al weer gecanseld nu op zoek naar iets anders via weekendje weg.nl

en tja we zullenzien ben tot op heden nog niet ongi maar het kan ook nog een week duren voor ik het moet worden heb geen idee we zien wel.
    dikke knuffel miriam

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Anette, 2 weken duurt inderdaad nog lagn. Ik moet zoals Neeke zegt nog 3 weken wachten, terwijl de dagen voorbij kruipen. Wat gaat de tijd toch langzaam!
    Ben jij ook nu al zenuwachtig? ;)

Neeke, ik vind het wel grappig dat jij je niet kunt voorstellen dat dat dikkige buikje echt bij jou hoort. Vraag het anders maar na bij Neekeman. ;)
    Wel geweldig dat je buik momenteel zo groeit!

Ik ben het wel met je eens dat een echo rond 8 weken wat meer zekerheid geeft.

Pfff..... Corien, toch weel spannend: zo'n echo bij de HA en je bezoek aan de VK zo vlak voor je bruiloft.

Miriam, jammer dat de hond niet mee mocht en je nu wat anders moet boeken. Hopelijk is het je nog gelukt. Je kunt natuurlijk ook uitwijken naar een ander deel van Nederland, of bijv. naar Belgie, dat is ook altijd leuk.
    Mijn duimen beginnen te draaien voor jou!

Ik heb vooral 's avonds pijnlijke borsten (overdag een beetje) en ook af en toe een trekkerig, drukkend gevoel in mijn buik. Het begin is er. Af en toe merk ik dat ik wel een beetje nerveus ben, omdat ik de vorige keer dus een MA heb gehad en mijn lichaam niet doorhad dat ik niet meer zwanger was. Ik probeer wel positief te blijven. Ik kan er nu toch niets meer aan veranderen.

Liefs,
    Marla

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Ik ben niet zo heel erg zenuwachtig maar dat komt zeker nog wel. Daar ben ik niet bang voor, haha
    Ik ben het er ook wel mee eens hoor met 8 weken een echo maar ik had zo erg 7 weken in mijn hoofd dus viel even tegen maar daar ben ik alweer overheen en tel rustig af en de dagen gaan heeeeel langzaam. Komt ook wel door de vakantie, dan heb ik dat zowiso altijd (ben altijd weken van tevoren af aan het tellen)

Miriam, ik hoop dat je nog iets moois kunt vinden waar je wel jullie hond mee mag nemen. Er zijn nog zoveel leuke plaatsen hier.

Marla, ik voel mijn borsten nu de hele dag dus die avond heeft uibreiding gevonden en af en toe steekjes maar daar schrik ik af en toe wel even van. Ik merk wel dat als ik me rustig houd dat het dan minder is, als ik heb gewerkt is het erger (nou ja, erger klinkt wel heel ernstig en dat is neit zo hoor)
    Val jij ook zo moeilijk in slaap? heb ik normaal nooit zo´n last van maar nu, ik word er niet goed van. En mijn gezicht zit vol pukkels, hmmm.

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey meiden, nog steeds op zoek naar bevestiging van jullie zwangerschappen ;) , geloof het maar jullie zijn hardstikke zwanger en het blijft ook zo!
    De symptomen komen vanzelf maar misschien zijn jullie van die mazzelkonten die weinig symptomen krijgen zoals corien !

Ik zelf omhels elke morgen mijn grote vriend, de wc-pot, mag er elke morgen wat in spugen!
    Nou ja het wordt zolangzamerhand een way of life!

Ach je leert er mee leven!
    Heb gisteren een slechte dag gehad, heel erg draaierig, beroerd, tegen de avond werd het beter, en heb ik zelfs een uur gehad dat ik niets voelde, nou dat was fijn!

Mijn moeder wordt vandaag geopereerd aan de 2 kleine verkalkingen onder de buikwond, erg spannend dus!

duimen meiden!

liefs jette

16. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo allemaal,

Iedereen zoekt naar bevestiging van de zwangerschap, heel logisch. Maar ik hoop net als Jette dat jullie er weinig last van zullen hebben - net zo weinig als ik :). Ik was niet misselijk maar kon niet meer tegen de geur van bepaalde dingen en van thee werd ik misselijk. Verder vooral 's avonds pijnlijke borsten (als ik m'n bh uitdeed - auw auw!) en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel moe. Komt allemaal nog, wacht maar af!

Jette, vervelend voor je dat je zo misselijk bent. Het kan nog wel even duren maar hoop echt dat je lichaam snel aan de HCG went en het wat beter gaat. Spannend weer voor je moeder! Alvast heel veel succes.

Hier vanochtend helaas slecht nieuws: mijn oma is vanochtend overleden. Het ging al een paar weken heel slecht met haar, ze reageerde niet of nauwelijks meer en is een week geleden naar een hospice gebracht. Eigenlijk ben ik wel blij dat ze niet heel lang heeft hoeven lijden. Maar de parallellen met het overlijden van mijn andere oma (3 jaar geleden) zijn zo sterk: allebei bij overlijden rond de 90, de ene op 13, de andere op 14 juni, ik bij allebei zwanger... En mijn opa's zijn ook nog eens (38 jaar geleden) binnen 3 weken van elkaar overleden. Gek he.

Post normaal niet vanaf werk maar ga zo denk ik maar naar huis, kan vanuit daar verder werken, maar dan heb ik wat meer privacy.

Veel liefs voor allemaal,

Neeke

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    he neeke, wat spijt me dat voor je, ook al weet je verstandelijk dat het beter is voor je oma, gevoelsmatig is het toch een vreselijk verlies!

Het is wel heel vreemd dat het zo treffend is met je vorige zwangerschap, maar dat moet toeval zijn toch?

heel veel sterkte meis!

Liefs
    jette

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Neeke, gecondoleerd met je oma, wat naar zeg. Je voelt het wel aankomen maar toch voelt het anders als het eenmaal zo ver is. En idd wel heel toevalig allemaal als ik het zo lees. Doe rustig aan meid, sterkte ermee

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Goh lieve Neeke, wat verdrietig! Gecondoleerd met het overlijden van je oma. Natuurlijk ben je wel blij dat ze niet langer hoeft te lijden, maar het gemis is er niet minder om.
    Wanneer is de begrafenis?
    Ik kan me goed voorstellen dat je veel paralellen ziet tussen je vorige goede zwangerschap en deze. Wel heel moeilijk dat je beide keren je oma hebt moeten verliezen. Hopelijk waakt ze als een engeltje over jouw kindje als het straks geboren is. Veel sterkte met het verwerken van dit verdriet! Een hele dikke knuffel.
    En ja, van die datum is wel heel toevallig. Zo zijn de vader, moeder en broer van mijn vader alledrie op 13 februari overleden en zijn we elk jaar weer blij als we deze datum zonder kleerscheuren doorkomen.

Af en toe merk ik dat geurtjes sterker ruiken. Vanochtend stond er een collega die rookt naast me, en ik vond hem echt heel smerig ruiken. Hij rook naar een sigarenkistje en naar oude mannetjes. Gewoonlijk valt me dat niet zo op.

Jeetje, Jette, wat eng dat je moeder vandaag geopereerd wordt! Hopelijk gaat alles goed! Is de operatie al weer achter de rug? Laat even weten hoe het nu met je moeder is!
    Wel vervelend, joh, dat je elke ochtend echt moet overgeven. Ik hoefde meestal alleen maar te kokhalsen en alleen maar een enkele keer te spugen. Wel had ik de hele dag een misselijk gevoel en vond alles stinken.

Anette, mijn conditie lijkt wat slechter te zijn en soms lijkt het alsof ik wat sneller moe ben, maar goed, dat heb ik wel vaker als de vakantie in zicht komt, dus misschien lijkt het maar zo.
    Ik val dan ook prima in slaap, maar ben 's ochtends zo enorm vroeg wakker. (om 05.15 uur!).
    Ik heb gelukkig geen last van pukkels, maar dat had ik de vorige keer ook niet.

En Miriam, is het gelukt om iets leuks te boeken? Hoe gaat het nou met jou? Denk je erg veel aan een jaar geleden?

Liefs,
    Marla

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jette, hoe is het met je moeder, al iets gehoord? Ik las op jullie andere topic dat je een recept hebt gekregen, help dat een beetje?

Marla, haha, reuk, ik liep straks door de supermarkt lopen er twee vrouwen voorbij, ging bijna over mijn nek van de zweetgeur. De rest van de mensen keek niet eens op of om. Ik heb ze nog gezocht om te kijken of het verbeelding was maar kon ze (misschien gelukkig ) niet meer vinden.
    Verder ging ik met de fiets, wel 1,5 km en mijn benen doen het niet meer.

Ik weet niet of er iemand binnenkort nog een echo of zo krijgt maar in ieder geval, succes

En voor degene die aan de drukke dagen toe zijn, veel plezier ;) dat we veel mooie banners mogen zien hier

Deel Deze Pagina