Hallo allemaal, Leuk om jullie verhalen te lezen, al zijn het lang niet altijd vrolijke berichten, het sterkt me toch ergens wel te lezen dat je niet de enige bent in deze malle molen. Ik en mijn vriend zijn nu 1,5 bezig om zwanger te raken, en volgens de onderzoeken die we achter de rug hebben zou de kans op een "normale" zwangerschap niet zo heel erg groot zijn en hebben we er wat hulp bij nodig. We hebben nu 5 keer IUI gehad, de laatste keer was eind mei. Ik ben, weliswaar 2 dagen over tijd (wat ik normaal NOOIT ben), ongesteld geworden en vorige week zouden we de laaste IUI behandeling krijgen, voor we een stap verder zouden gaan in het circus (hormonen of IVF). vorige week maandag kreeg ik echter een vreemd gevoel in mn buik, alsof ik al zou ovuleren, maar dat zou 4 dagen te vroeg zijn. Dit gevoel bleef zo'n drie dagen aanhouden en alle drie de dagen waren de LH-testen vet positief, wat nooit zou kunnen, deze zijn maar 1 dag echt positief. Woensdag een zwangerschapstest gedaan, wat blijkt: ook positief!Woensdagavond een lichte bloeding gehad en 1 dag nog wat bruine afscheiding. Ik heb donderdag met het ziekenhuis gebeld en zij feliciteerden me met het feit dat ik zwanger was! Vond het wel erg voorbarig en het voelde echt niet goed. Ik heb gisteren weer een zwangerschapstest gedaan, en hij geeft nu nog maar een heel licht streepje, veel minder duidelijk dan woensdag. Mijn gevoel zegt dat ik een vroege miskraam heb gehad. Volgende week maandag krijgen we een echo, maar ik geloof er niet meer in. Ga denk ik eind deze week nog een test doen, maar verwacht er niet veel van. Men, wat duurt wachten ongelooflijk lang. Voel me er nu nog redelijk nuchter onder, maar zal volgende week na de echo wel anders zijn, als je het definitieve nieuws hoort.
Pff Anne, spannende tijd voor jullie zeg. Ik weet niet of ik nog een keer zou testen, en zo ja, dan wel meteen ´s ochtends. En ik kan je verzekeren dat je voor je echo niet meer zo nuchter bent. Daar ben ik vandaag ook wel achter gekomen. Morgen dus mijn eerste echo, pff en ik maar denken dat ik rustig was. NOT. Vandaag: over 24 uur weet ik meer, over, 22 uur.... grrr, zou het wel uit willen schakelen maar ik kan de knop niet vinden! Succes met wachten en je zult zien dat het zo woensdag is hoor. echt waar! Jette, waar gaan jullie naar toe? lekker hoor en fijn dat je mannetje ook graag wil. Thuis is er na de vakantie ook nog, dus dat klussen komt wel. Eerst maar eens even genieten wat jullie wel hebben verdient! Nou, kort berichtje van mij, duimen morgen om 14.10 uur.......................................... Liefs
Welkom Anne! Wat een apart verhaal. Ik kan me goed voorstellen dat je er erg onzeker door raakt. Ik heb om eerlijk te zijn niet zoveel verstand van IUI, maar je schrijft dat je deze maand dus geen behandeling hebt gehad. Volgens mij heb je dus zelf het gevoel dat je door de laatste behandeling zwanger bent geworden en een soort van innestelbloeding hebt gehad, die je aanzag voor een ongesteldheid en om deze reden wel 3 dagen een positieve ovutest hebt gehad. Was hij daarna wel gewoon negatief? Ik weet wel dat de zwangerschapstest beinvloedt kan worden door vruchtbaarheidsbehandelingen, maar ik weet natuurlijk niet of dat ook voor IUI geldt. Overigens heeft Amber van het andere topic wel 3 dagen een positieve ovutest gehad in de ronde dat ze zwanger raakte, dus dat zou wel mogelijk zijn. Ik vind het wel heel vreemd dat je test zoveel lichter is geworden. Om eerlijk te zijn vind ik dat wel zorgwekkend. (sorry!) Het lijkt me vreselijk om zo lang in onzekerheid te moeten zitten en het wachten duurt inderdaad zo verschrikkelijk lang! Hopelijk kun je wat afleiding vinden. Ik hoop natuurlijk met mijn hele hart dat je volgende week maandag een hele mooie echo zult hebben en dat je zorgen voor niets zijn geweest! Heb je ook zwangerschapssymptomen? Ik had vorige week zaterdag een bloeding gehad met daarna wat bruine sliertjes en heb zo'n rotweek gehad. Het voelde alsof ik in een nachtmerrie was beland. Gelukkig nemen mijn symptomen behoorlijk toe en ik hoop zo enorm dat dat een goed teken is. Wat ik ermee wil zeggen is dat ik me jouw bezorgdheid heel goed kan indenken. De onzekerheid is echt afschuwelijk! Heel veel sterkte! Liefs, Marla
hallo dames, Hoe gaat het met jullie? Ik ben een tijdje afwezig geweest omdat ik verhuist ben en ik in mijn nieuwe woning geen internet had (leve home!). Nu ben ik weer helemaal online. Ik heb gelijk ook de tijd gehad om alles een goede plek te geven en te verwerken, zover het kan. Mijn nagelstudio is nu ook goed draaiend en vanaf volgende maand mogen wij weer gaan beginnen aan een tweede kindje. Het leven heeft nu weer een positieve wending gekregen. Hoe gaat het met jullie? Het gaat de goede kant op lees ik, Anette, Marla en Jettie ontzettend gefeliciteerd met jullie zwangerschap, het doet me goed om te lezen. Jettie hoe gaat het met je moeder, ik las dat ze een heel stuk voor uit is gegaan. Gelukkig maar, het zijn/is zware tijden voor jullie. De vakantie hebben jullie zeker verdient. Neenke 20 weken al bijna, wat gaat dat snel. En Corien gefeliciteerd met je huwelijk. knuffel conny
Hoi dames, na 1 week weg te zijn geweest zijn we weer terug. lijkt wel een maand aan alle berichtjes. hihi nou ben helaas vorige week maandag ongi geworden op vakantie, maar ja had het ook wel verwacht. was nu wel weer netjes 31 dagen lijkt wel weer iets te stabiliseren. hoop ik althans we zullen zien. de vakantie was wel lekker hoor heerlijk even uit rusten nergens aan denken en genieten van wat je hebt heerlijk. we hebben nog wel wat uitstapjes gemaakt een dagje valkenburg, een middag naar vaals, en we zijn een dagje in born geweest waar een dierenpark was. voor de rest lekker niks doen en in het weekend zijn mijn schoonouders er geweest. marla, hoop dat je echo straks goed is heb wel goede hoop hoor. corien nog van harte gefeliciteerd met je huwlijk geniet er van he de witte broodsweken hihi. nu voor even genoeg geteut, de rest allemaal de groeten liefs miriam
Dag dames, Nou, we zijn gelukkig weer een dag verder richting de echo. Bij IUI worden verder geen aparte dingen gedaan, alleen wordt het zaad opgewerkt (alles wat niet nodig is wordt er uitgehaald, zoals prostaatvocht e.d. en uiteindelijk worden alleen de goede zaadcellen diep in de baarmoeder ingebracht) en ik gebruik geen hormonen. Heb wel nog steeds ongelooflijke opgezette en pijnlijke borsten en een beetje een onplezierig gevoel in mn buik, kan het niet echt buikpijn noemen. Verder erg moe, maar niet misselijk. Besef me dat dit nog wel even doorgaat mocht ik toch een miskraam hebben gehad, maar goed, je voelt het gewoon de hele dag waardoor het moeilijker wordt afleiding te vinden. Ga denk ik voor volgende week geen test meer doen, wordt ik alleen maar nog onrustiger van en uiteindelijk schiet ik er toch niets mee op. Het schijnt trouwens zo te zijn dat de LH-testen (ovulatietesten) positief uitslaan als je zwanger bent, hij reageert ook op HCG! Je kunt in feite net zo goed zo'n test gebruiken als zwangerschapstest. Iedereen bedankt voor jullie meedenken en het meeleven, hou jullie op de hoogte! Liefs Anne
hallo anne, welkom hier, goh meis wat een spannende tijd heb jij momenteel, ik hoop dat het toch goed zit ondanks de verwarrende test! Laat je ons weten als je de echo hebt gehad! Anette, ben je al op van de zenuwen? jij hebt toch vandaag om 14.00 uur je eerste echo? spannend hoor, (daarom had ik direct om negen uur afgesproken de eerste keer)! Ik hoop dat er iets moois te zien en te horen is! succes! Conny welkom back, langs niks gehoort, hoe gaat het verder met je? Mijn moeder gaat momenteel weer iets minder, ze heeft te veel etter in haar buikholte, er is een drain in geplaatst, en wordt nu elke dag weer gespoeld, de onstekingswaardes gaan daardoor weer naar beneden, maar de arts verwacht dat ze nog zo'n twee tot drie weken in het ziekenhuis moet blijven! Dat is wel balen! Liefs jette
Anette, bovenal wil ik je vanmidag heeeeeeel veel succes toewensen! Eng, hoor! Maar ik hoop natuurlijk dat je een hele mooie spartelende beeb op het schermpje kunt zien met een prima hartslag! Goh, ik voel me nu ook al bloednerveus voor morgen en ben een beetje stilletjes. (het valt schijnbaar op ) Laat snel iets weten! Hey Conny, leuk om weer iets van je te horen. Als ik het goed onthouden heb, dan had jij toch een bbz gehad en was er een eierstok verwijderd? Hoe gaat het nou lichamelijk met je? Miriam, verdorie, toch ongi geworden! Grrr... Maar goed, het is wel positief dat je cyclus zich lijkt te stabiliseren. Ik had de eerste rondes nogal last van mijn hormonen en bij tijd en wijle zat ik dan ook flink onder de pukkels. Dat werd langzamerhand steeds minder en de laatste 2 rondes heb ik er dan ook geen last meer van gehad. Stom, he, dat de nasleep van een miskraam ook lichamelijk zo lang kan zijn! Fijn dat je zo lekker uitgerust bent! Hoe was het nou op 17 juni? Ben je de dag een beetje goed doorgekomen? Goed, Anne, om niet meer te testen. Dat maakt je inderdaad alleen maar onzeker en angstig. Misschien is het maar het beste om alles gewoon over je heen te laten komen, maar dat is oh zo moeilijk. Misschien ben je toch nog gewoon zwanger. Kun je niet om een eerder echo vragen? Liefs, Marla
het was een een hele moeilijke dag, werd heel vroeg wakker ben naar beneden gegaan en heb de foto's van ons kleintje bekeken dat is iets dat doe ik heel vaak. die dag heb ik bewust een moment voor mezelf ingeplant. daarna heb ik de deur tot dat stukje op slot gedaan en elk gesprek wat die kant op ging afgekapt. dus we zijn de dag wel doorgekomen het is we raar al bijna twee jaar bezig en ook al twee keer een wondertje gezien. data's vliegen voorbij. en ik weet dat je nooit maar dan ook nooit de moed mag opgeven maar soms is het zo moeilijk en kan ik het geloof in dat het oooit nog goed komt niet makkelijk vast houden. maar ik hoop dat het binnen afzienbare tijd goed gaat komen. jette hoop dat het al iets beter weer met je moeder gaat bah het een na het ander is ook niet leuk meer. hoe voel jij je nu? en neeke hoe gaat het met jou en de kleine spruit? nou marla hoe is het nu met jou? dikke knufffel allemaal liefs miriam
Ja, Miriam, ik dacht al dat je het heel moeilijk moest hebben gehad op 17 juni. Ik heb tussen het stressen door die dag nog veel aan je gedacht en het lijkt me zo moeilijk om de belangrijke data voorbij te zien gaan. Wie weet is 3 keer scheepsrecht voor jou! Ik zag dat moon85 ook weer zwanger is na 2 of 3 miskramen (dat ben ik even kwijt) en dat het deze keer wel heel goed gaat. Probeer de hoop niet op te geven! Er komt vast ook een lieve Miriam-baby in jouw wiegje te liggen. Ik ben momenteel behoorlijk zenuwachtig en mensen vragen mij dan ook wat er scheelt. Mijn gezicht is altijd net een open boek en ik kan mijn gemoedstoestand dan ook nooit zo goed verbergen. Ik hoop echt zo dat we een kloppend hartje zullen zien en dat de zwangerschapsduur klopt. Ik neem mijn aantekeningen-schriftje morgen mee, zodat ik alle data op een rijtje heb. Mijn vriend vond mijn buikje gisteren al best wel bol geworden, ook al is dat wel wat vroeg. Maar goed, alles wat evt. op een zwangerschap zou kunnen duiden, stemt mij positief. Liefs, Marla
Even een snel berichtje want anette, ik wil je heel veel succes wensen voor vanmiddag. Duim voor je dat je een prachtige echo zult krijgen.... maar dat komt vast goed! En ook voor marla, jij ook heel veel succes morgen! Jij krijgt vast ook een hele mooie echo! Succes! Liefs, Corien
ach ja miriam, ik mag niet klagen he, alles wat ik voel heeft met de zwangerschap te maken, moe, misselijk, misselijk en misselijk! Dus daar moet ik dan maar tevreden mee zijn! Ook mijn buik marla groeit, ik weet dat het eigenlijk nog niet kan, maar het wordt veel boller, mijn buik was nooit de dunste, maar ik had altijd twee ribbels, nu een grote vlakte! Terwijl ik helemaal niet veel eet, en drink! Geen frisdranken meer, alleen maar water! Tja over mijn moeder, zit ik wel een beetje in de rats, als er nu nog weer ettervorming is, waar komt dat dan vandaan, en wie zegt me dat wanneer dit schoon is het niet opnieuw kan komen als ze niet meer in het ziekenhuis ligt! Maak me er best wel zorgen over! En mijn moeder wil niets liever dan weg uit het ziekenhuis, nu moet ze nog 3 weken volhouden! Best wel balen hoor! Marla wens je morgen heel veel succes, gaat vast goedkomen, heb er een goed gevoel over! dikke knuff jette
Hoi Net terug en we zagen een mooi kloppend hartje. De meting gaf 7,1 week aan maar ze zei al dat ze niet nauwkeurig had gekeken omdat het er goed uitzag, grrr Nu kan ik de vk bellen want ze vond het niet nodig om me nog onder controle te houden. JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE Liefs Anette
Marla Jij veel succes morgen en ik weet zeker dat je een mooi beebje ziet! hoe laat heb je de afpraak? En als je vragen hebt, zet ze op papier want ik ben weer een heleboel vergeten. Meid dikke geluksnuffel Anette
OOOOOOOOOH Anette, GEFELICITEERD! Wat gaaaaaaaaf en wat bemoedigend dat er werd gezegd dat alles er zo ongelooflijk goed uitzag! Ik ben zo blij voor je en wat zul je opgelucht zijn. Ik was zelfs een beetje zenuwachtig voor je (net als voor mezelf ) Wel irritant dat ze niet nauwkeurig had gekeken, maar goed, als alles er maar prima uitziet! Geniet ervan, he, meid! En Jette, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over je moeder maar misschien is dat wel helemaal niet echt nodig. Wat zeggen de doktoren er zelf over? Hoe verklaren ze die ettervorming? Wel echt een tegenvaller dat de revalidatie weer wordt verplaatst. Pffff...... jullie moeten wel heel veel geduld hebben, hoor! En wat die buik: tja, mijn buik hoort ook tot de categorie "gezellig" (oftewel, is nooit superslank, en dit is een understatement ). Ach ja, maar nu maakt dat helemaal niet uit! Liefs, Marla
Oh ja, Anette, maar jij wist toch niet helemaal precies wanneer je eisprong is geweest, toch? Wie weet was hij wel wat later dan je dacht en ben je daarom wat teruggezet. Liefs, Marla
Hoi Ik hoefde mijn datum niet terug te zetten omdat de gyn zei dat ze niet echt supergoed had gemeten. Ze zag zo wel dat het klopte. Dus meteen vk gebeld (mutsen daar, ik verteld dat ik een mk heb gehad, vraagt ze is dit je eerste zwangerschap? dus ik zeg, nee. Hoe oud is je andere kindje? Nou, ik zeg, die is niet geboren want was een mk. Twee dingen tegelijk doen is niet altijd handig, het is haar vergeven), volgende week donderdag krijg ik weer een intake en echo. Groetjes Anette
He Anette, Hier even van mijn kant : SUPER, GEWELDIG! Geniet er maar van Meis, en Marla, jij morgen net zo'n goed nieuws he! Liefs Minka
Anette, Want ontzettend goed nieuws! Gefeliciteerd hoor! Zie je wel dat je niet perse misselijk hoeft te zijn om echt zwanger te zijn of te denken dat het niet goed zou zijn....jouw vermoeidheid is meer dan voldoende! Geniet ervan...en ja wat een muts die Vk, maar misschien was het de assistent? Wel slordig, gelukkig ben je vergevingsgezind en wat goed dat je volgende week weer een echo krijgt. Marla mijn duimen draaien volop hoor. Het zal morgen echt vast goed zijn. Ik kan me jouw zenuachtig- en onzekerheid zo goed voorstellen! Ik denk aan je! Over buik gesproken...heb sinds mijn eisprong alleen mega opgeblazen plofbuik en rommelt. Ik heb zojuist, op verzoek van dochterlief, mijn temperatuur onder de oksel moeten meten. Ze heeft last van haar keel en zei dat ze echt niet lekker was en moest van haar temperaturen of ze toch geen koorts had..maar dan wel onder de oksel haha. Enfin ik meten bij mezelf heb ik 36,6 en Denise 35,9. Onder oksel dan moet je er toch 0,5 bij optellen.?.en dat is dan eigenlijk best aan de hoge kant toch? Zou het dan heel misschien zwanger zijn? volgens mij heb ik wel eens gehoord je temperatuur dan ook wat hoger is....weten jullie het? Maar goed nog geduldig afwachten. Zit nu op dag 24 en ik zou over 5 dagen kunnen testen als ik mijn vorige cyclus van 28 dagen aanhoudt. Groetjes, Chantal
hallo Anne75, Welkom op dit forum. Wat verschrikkelijk meid! tis niet niks om zolang bezig te zijn,zwanger te zijn en nu te denken dat je misschien een vroege mk hebt gehad. Ik wil er wel bij zeggen dat 1dag en 1 dag nog wt bruine afscheiding niet veel is natuurlijk. Als het mk zou zijn dan lijkt het me dat het wel dat de bloeding wat langer aanhoudt. aan de andere kant een minder duidlelijk streepje is ook weer een beetje verontrustend. Sterkte de komende dagen en ik hoop dat de echo toch echt een positieve uitslag zal geven. groetjes, Chantal