dood vruchtje

Discussion in 'Vlinder clubs' started by mwaard, Sep 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hihi Jette, hoe herkenbaar, zo was ik ook, en het is ook alsof ik mijn eigen mannetje hoor! :D :D :D

In bed was het bij ons ook niet echt spannend al probeerde ik wel aan een keer per week vast te houden, meestal lukte dat wel, bijvoorbeeld in het weekend als ik 's middags had geslapen, dan was ik 's avonds wel fit genoeg :). Of ik viel om half acht in slaap en was dan om half elf weer wat fitter :confused: Maar mannen kunnen zich echt niet voorstellen wat die hormonen met je lijf doen. We klagen wel eens over de bijwerkingen van medicijnen - de bijwerkingen van onze eigen hormonen zijn veel erger! :)

Ik voelde me wel eens schuldig over de moeite die ik had met alle verschijnselen (en geloof dat jij dat ook wel hebt), het is namelijk niet zo dat je het er niet voor over hebt, maar het is gewoon heel raar en je lijf is opeens niet meer je eigen lijf.

Duurt niet lang meer en dan is het weer over!

Voor de dames die nog niet zwanger zijn: pas maar op, met al die hormonen op dit topic duurt het bij jullie vast ook niet meer lang totdat jullie weer zwanger zijn, en dan kunnen jullie aansluiten in de klachtenrij! :D

Chantal, hoe staat het ervoor bij jou?

Ga nu ook weer een uurtje of twee van m'n vrije dag verslapen...

Liefs Neeke

2. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh nog eventjes, bedacht me dat ik ben vergeten op de vraag van Jette over de chinese kalender: het klopt! Net als de vorige keer. En beide keren had ik ook vanaf het begin zelf het gevoel dat het een jongetje zou zijn.

Grts Neeke

3. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    Ik voel me er ook wel eens schuldig over neeke, en ook ik probeer 1x per week toch nog een keer lief te zijn in bed hi hi hi, maar moet zeggen het zwanger zijn veranderd de mannen ook, mijn hubbie is normaal altijd wel te porren voor intimiteit maar nu vindt hij het belangrijker dat ik mijn rust krijg en me goed voel!
    Als we het dan doen vindt hij het eigenlijk best wel eng, waardoor het genot niet zo is als voorheen!

Ach het is maar iets tijdelijks toch?

Liefs
    jette

4. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Ja hoor, het is tijdelijk :D!

Fijn weekend allemaal,

Neeke

5. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!

Jaaaaa Jippie Ik ben zwanger!
    Ben zo ontzettend blij! Ik had er al een goed gevoel over en nu is het bevestigd. Weliswaar een lichte streep maar ben al verbaasd een streep te zien na 1 dag NOD! Ik heb trouwens die van de DA gebruikt iemand daar ervaring mee?

Ben helemaal in de wolken en blijf daar ook nog even zitten!

Liefs, Chantal

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Heej Chantal

VAN HARTE GEFELICITEERD !

JIPPIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Wat fijn zeg, welkom bij de club en blijf maar lekker op je roze wolk zitten.

Liefs Anette

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    chantal van harte gefeliciteerd meid,
    helemaalt toppie toch
    hopen op minder kwaaltjes dan de rest
    heel top
    liefs miriam

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    JOEHOEOEOOEOOEOOEOEO, Chantal is zwanger! Wat gaaaaaaaf, van harte gefeliciteerd, meid!
    Ik ben hartstikke blij voor je!. Bedoel je dat je 1 dag voor of na je NOD zit?

Ik heb met de niet-digitale test van CB getest en ken de test van de DA dus niet.

Blijf nog maar heel lang op dat wolkje zitten. Ik hoop dat ook te mogen doen. Wanneer ben je uitgerekend?

Liefs,
    Marla

P.s. ik reageer zo op de anderen, maar zag tot mijn grote vreugde dat Chantal niet gepost had en moest even reageren!

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Anette, jippie misselijk! ;)
    Natuurlijk is het niet fijn om weeig en misselijk te zijn, maar het geeft wel aan dat je zwanger bent.
    Eng, he, als je vlak voor de grens bent waarop het de vorige keer is misgegaan. Wat dat betreft moet ik nog wel even: het hartje van mijn vruchtje is de vorige keer bij 10 weken en een dag gestopt en ik kwam erachter bij bijna 12 weken.
    Ik ben wel heel blij dat je er zo'n goed gevoel over hebt, dat zegt vast genoeg. Het scheelt zo dat je al een mooie echo in handen hebt.

Dat is inderdaad een heel mooi filmpje en wat lief zo'n foetusje. Ik zit erover te denken om een boek te kopen waarin allerlei foto's van embryo's en foetussen staan. Zo kun je precies zien hoe je kleintje er op elk willekeurig moment van de zwangerschap uitziet. Toch durf ik het niet zo goed.

Wel heel jammer dat je vriend niet bij de volgende echo aanwezig is, maar ik kan me meer dan voorstellen dat je niet wil wachten tot 1 dag voor je vakantie.

Hey Jette, het is niet zo vreemd dat je doodop bent. Je hebt al zo lang onder spanning geleefd en moest jezelf helemaal wegcijferen. Ook de zwangerschap maakt je moe. Gewoon op vakantie gaan, dus!
    Op dit moment leef ook ik van dag tot dag en voel me behoorlijk misselijk, maar het is voor het goede doel. Elke week die je vol hebt gemaakt is er weer eentje extra.
    Volgens mij wordt ons pukkie tijdens het kokhalsen flink heen en weer geslingerd, maar het kan vast wel wat hebben.
    Ik ben 's avonds ook uitgeteld en door de misselijkheid staat mijn hoofd niet naar intimiteit. Je voelt je zo anders. Gelukkig heeft Marlaman alle begrip en dringt hij absoluut niet aan. Die intimiteit komt wel weer terug na 12 weken en dan in het kwadraat als ik Amber mag geloven.

Heeeeel veel succes morgen bij de echo! Ik duim voor je!

Neeke, dat moet echt geweldig zijn zo'n 20 weken echo en wat een opluchting dat alles er zo mooi uitzag. Je hebt natuurlijk nooit 100 procent garantie dat jouw jochie helemaal gezond is, maar het lijkt er toch maar mooi wel op.
    En nog wel 2 jongens, wat leuk! Ik denk dat als je Thijsje zou vragen hij er het liefste een broertje bij zou hebben.
    Hoe gaat het nu met Thijs? Wel schrikken, zeg, dat hij 40 graden koorts had.

Bah Miriam, je moet maar liefst 2 keer op kraamvisite in een maand tijd, terwijl je zelf behoorlijk zwanger zou zijn geweest als alles goed was gegaan. Dat is zeker heel moeilijk en vaak wordt er ook helemaal niet beseft waar jij tijdens zo'n kraamvisite doorheen moet gaan door de vrolijkheid die er heerst rondom het kraambed. Toch kun je zomaar zwanger zijn. Je zit bij het goede topic, waar Neeke is begonnen met het strooien van zwangerschapshormonen.
    Het duurt vast niet lang meer voordat jij ook zwanger bent! (en anders moet je maar even in de airco van Anette's werk gaan zitten. ;))

En Chantal, het was toch wel handig om de zwangerschapshormonen aangetekend te versturen. ;) Ben je lekker aan het genieten?

Ik had gisteren een woordenwisseling met een vriendin, die ik door de spanning rondom mijn bloedverlies van de afgelopen weken niet had gebeld, terwijl ze was geopereerd aan het carpaal tunnel syndroom. Ze belde me op om me te verwijten dat ik niet had gebeld en ergens kan ik haar ook wel begrijpen. Het viel me alleen een beetje tegen dat mijn uitleg over de nieuwe zwangerschap en met grote onzekerheid gepaard gaande bloedingen niet als verzachtende omstandigheid gold.
    Ze was dan ook behoorlijk kortaf en hing dan ook snel op zonder me te feliciteren. Ik heb zelf haar zelf ook heel kortaf dag toegesnauwd.
    Ik vraag me dan wel af waarom me het zo dwars zit.

Liefs,
    Marla

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Nou Marla, je verwacht natuurlijk dat je vriendin een beetje begip op kan brengen voor je situatie en dat ze je in ieder geval feliciteerd! Dus dat is tegen gevallen en daarom voel je je zo. Je vriendin heeft gebeld om haar verhaal eens te doen en er ook geen rekening mee gehouden dat er ook wel eens een reden kon zijn waarom je niet gebeld had.. waarschijnlijk heeft ze zich dat al even af zitten vragen met alle redenen erbij.
    komt goed, laat haar maar even of stuur haar een digitaal kaartje (werkt altijd)
    EN... je hormonen niet vergeten!

Nou, 2 dagen geslapen en ik lijk weer eens verkouden te worden. Mijn ha zei al dat mijn astma of beter zou gaan of een ramp zou worden, hmm wee wachten af. Ik moet nu even medicijnen nemen. En intimiteit, heel ver te zoeken. Eerst is mijn vriendje door de rug gegaan en nu ben ik door de hormonen suf en moe en niet helemaal mezelf. Mijn vriend moet er toch zo om lachen, hij maakt er ook gretig misbruik van, en een lol dat ie heeft, wacht maar, mijn hormonen duren nog heeeeeeeeeeeeeeeeel lang!
    We hebben bezoek (jippie, had net energie en wilde het bad vol laten lopen)

Dus tot de volgende keer

Liefs

11. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Even een snelle reactie, morgen meer voor de andere dames maar dit moet natuurlijk even tussendoor;

Chantal, gefeliciteerd! Wow, weer eentje die via dit topic is bezwangerd :D :D

De rest is gewaarschuwd!

Liefs Neeke

PS: met Thijs weer alles goed, en hij wou een broertje, dus dat komt goed uit!

12. Minka

Minka Fanatiek lid

Dec 25, 2006
    1,466
    0
    0
    Gelderland
    (even inbreken...)
    Lieve Chantal,

Van harte gefeliciteerd!
    Ga er maar lekker van genieten meid!

Dikke kus
    Minka

13. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Lieve, lieve Jette, heel veel succes vandaag! Heb je vannacht een beetje kunnen slapen?

Haha Anette, door je hormonen en alle spanning reageer je natuurlijk ook anders (op vriendin) dan gewoonlijk, maar ik onderneem pas actie als ik er zelf een goed gevoel bij heb, en dat is nu nog niet het geval.

Volgens mij moeten onze mannen om ons lachen, omdat ze door onze hormonen vertrouwen krijgen en ons af en toe wat gore geluiden horen maken. Maar goed, als je zelf nooit zwanger bent geweest, zoals zij, dan kun je je niet voorstellen hoe dat voelt.
    Wel vervelend van je verkoudheid, ik hoop maar dat het eenmalig is en geen teken dat bij jou je astma extra opspeelt. Je hoeft nog maar 3 nachtjes te slapen tot je volgende echo. Spannend, hoor!

Neeke, wat fijn dat Thijs weer helemaal de oude is en ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat hij het liefste een broertje had.
    Nu kun je wel gericht kleertjes kopen en hoef je het niet perse bij neutraal wit houden.
    Heb je het babykamertje al besteld?

En Chantal, voel je je nog steeds zo gelukkig? Fijn, he, om opnieuw zwanger te zijn. Ik vond die steekjes in je buik al erg hoopgevend en gelukkig bleek het te kloppen.

Miriam, nu jij nog en hopelijk volg je net zo snel als de anderen.

Pfff..... de dagen gaan zo langzaam als je net zwanger bent, maar daar hebben jullie vast allemaal last van (gehad).

Liefs,
    Marla

14. Sjannie

Sjannie Actief lid

Nov 28, 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo,
    Marla, Jaaah ben je helemaal nog vergeten te bedanken (wilde ik wel al in mijn vorige bericht) voor je aangetekend verzonden hormonen. Dank je wel hoor! En het heeft geholpen dus Miriam zal ik mijn hormonen aangetekend naar jou versturen?

Ook zo maf...ik had al zo'n gek gevoel dat het gewoon wel eens zou kunnen gaan lukken deze maand....Ik zei tegen sjannieman ook voor de grap ...nou ik heb deze maand een heel goed eitje hoor! En hij antwooorden als ik nou ook nog eens een goed zaadje heb dan .... en zie....

En ja ik ben nog steeds heel erg gelukkig. natuurlijk ook erg onzeker. Ik heb me wel voorgenomen van elke dag zwanger zijn te genieten en dankbaar te zijn dat ik weer zwanger mocht worden.

Jette, succes bij de echo!
    Kom later nog wel terug moet nu Denise halen!

groetjes, Chantal
    oja als alles goed gaat ben ik 8 maart 2008 uitgerekend!

15. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Oh Chantal, stuur maar een gigantisch grote hoeveelheid zwangerschapssymptomen aangetekend naar Miriam. Ik weet zeker dat ze geen seconde twijfelt om ervoor te tekenen.

En ja, een zwangerschap na een miskraam is minder zorgeloos, maar ik geloof dat de gynaecoloog (frauenartz) van Jette vertelde dat het in 90 procent van de zwangerschappen na een miskraam wel goed gaat.
    Wij hopen dat we met zijn allen bij die 90 procent mogen zitten.

Ga maar snel je lieve dochtertje ophalen!

Liefs,
    Marla

P.s. als alles goed mag gaan, dan is Jette een januari-moeder, ik een februari-moeder en jij een maart-mama. (we kiezen het wel uit)

16. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Jette, joehoe, waar ben je?

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    uh Marla, ik wil er in februari ook nog graag bij...

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Aaaah Anette, hoe kon ik het ook vergeten. Ik zet je snel bij de februari-moeders:

poging 2:
    P.s. als alles goed mag gaan, dan is Jette een januari-moeder, Anette en ik een februari-moeder en jij een maart-mama. (we kiezen het wel uit)

Zo klopt ie weer.

Jette, ik kwam even spieken hoe je echo was, maar je hebt nog niets laten horen. Hopelijk zit je nu intens gelukkig, nog nagenietend achter je avondmaaltje en sta je op het punt om over je geweldige ervaring te posten. Laat even iets weten! Hopelijk was alles goed.

Liefs,
    Marla

19. Neeke

Neeke Bekend lid

Apr 8, 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Zo, zal weer eens even wat langer posten.

Anette, vandaag 8 weken 4 dagen op je banner zag ik. Hoe voelde je je vandaag? Erg onzeker of viel het mee? Nog maar drie nachtjes tot de echo, hopelijk mag je al vroeg komen. En als je die echo hebt, staat er 9 weken op je banner... Dat betekent alweer 4 weken na je test! Ach ja, bij anderen vind je de tijd altijd zo snel gaan, maar bij jezelf... Succes alvast voor donderdag!

Jette alweer over de 10 weken, joehoe waar ben je... Je laat ons in spanning! Misschien direct na de echo naar het ziekenhuis gereden om je moeder te bezoeken? Hoe is het nu met haar, moet ze nog steeds zo vaak gespoeld worden? En hebben ze nu al een wat definitievere datum voor de verhuizing naar de revalidatie kliniek? Hoop dat je zin hebt in de vakantie, Oostenrijk is prachtig.

Marla, ik lees hier en daar je lieve berichtjes, je bent echt een schat! Hope heeft gelijk. En als je vriendin wat langer heeft nagedacht komt ze daar ook wel achter. Komt goed! Bij jou alweer bijna 8 weken op de banner. Poeh zal wel lijken of de tijd voorbij kruipt tot de volgende echo, of niet? En dan nog niet je kritische punt voorbij... Maar ik denk dat je volgende week een prachtige echo krijgt die klopt met de vorige, en ook al ben je dan nog niet bij de 10 weken, dat is dan wel een geweldig goed teken natuurlijk!

Minka, goed om je hier even te zien voorbij komen. Heb je wat hormoontjes meegenomen? Ze zijn je van harte gegund!

Chantal, ongelofelijk he, weer zwanger zijn... Het is zo'n wonder! De komende weken zullen nog wel onwerkelijk zijn, totdat de hormonen beginnen te werken :D Hoop voor jou dat het mee zal vallen!

Hee Miriam, hoest met jou? Zo te lezen weer een beetje uit je dip? Je zult wel tegen de kraamvisites op zien, en dat ook nog zo kort na 17 juni... Hou je taai!

Corien, je bent hopelijk aan het genieten van je huwelijksreis. Ben benieuwd hoe het was!

Conny, hoe is het nu met jou?

Hier gaat alles goed, 20 weken echo heeft goed geholpen al heb ik af en toe nog steeds een stemmetje in mijn hoofd dat zo'n echo niet alle afwijkingen kan aantonen... Erg he. Maar gisteravond en vanochtend (en eigenlijk de hele nacht) was ukkepuk verschrikkelijk druk. Dat vind ik zo heerlijk! Alleen vannacht was het wel even bizar, ik werd wakker van 'm, hij had zich in een onmogelijke positie gemanouvreerd en ik voelde echt een hoofdje uitsteken! Net Alien 60... gelukkig draaide hij snel naar een comfortabelere positie. En vandaag heb ik dan eindelijk gedurfd om wat babykleertjes te bestellen! De knop moet nu eindelijk volledig op de "genieten" stand, ik ben al over de helft! Zonde om er niet van te genieten. Verder heb ik natuurlijk maar weinig meer om te kopen, we hebben bijna alles al. Maar kleertjes hadden we ook veel geleend dus daar kon ik nog wel wat van gebruiken. Het seizoen is ook net even anders (goed excuus vinden jullie niet?).

Nog 2 weken tot onze vakantie, heb er zin in! Deze week maar eens een bestemming uitzoeken. Met mooi weer maar niet al te warm :D heb ik nogal last van nu...

Zo genoeg gekletst voor vandaag, ik hoop dat Jette nog snel even komt posten!

Liefs Neeke

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi

Neeke, ik moet zeggen dat ik er niet echt aan heb gedacht alleen toen ik vanochtend een paar steekjes voelde maar dat is ook alles. Ik ben niet meer zo met mijn mk bezig, heb het ook wel achter me gelaten, hoe gek het misschien ook klinkt. Daarbij moet ik wel zeggen dat alles overstemd werd door mijn eventuele mola zwangerschap. Ik was zo ontzettend blij dat het dat niet was dat dat mijn gevoel heeft overheerst. Ik heb er in het begin nog elke dag aan gedacht en betrapte me oop gegeven moment dat er wel eens een dagje voorbij ging zonder er aan te denken. Neemt niet weg dat ik nu wel eens denk, na de vakantie hoefde ik nog maar een paar weken (2 of zo) te werken en dan had ik verlof. Kan me er niks bij voorstellen en de uitgerekende datum is de verjaardag van mijn vriendin dus die blijft er wel in zitten. Is ook prima.
    En die gevoelens van dingen kopen die jij omschrijft, ik denk niet dat ik kan ontkennen dat ik dat niet zal hebben. Zag vandaag zo´n leuk shirtje maar niet gekocht... dus toch zonder er bewust mee bezig te zijn is de angst er bij mij wel, zit alleen verstopt en die laat ik daar mooi zitten.
    Het schiet al een heel eind op voor jou, heb je het kamertje ook al besteld? Dat lijkt me zo ontzettend leuk.
    Geniet ervan hoor, voor je het weet zit je aan de laatste weekjes!

Jette, hoe is het gegaan?

Chantal, hoe is het op de roze wolk?

Marla, zo is het weer een mooi rijtje, dank je. ik kon het ook echt niet laten om een reactie te geven. hoe is het met je kwaaltjes?
    hier vandaag niet echt misselijk meer, natuurlijk omdat ik de ha heb gebeld. Dit ivm onze vakantie en omdat ik toch wel aan het kokhalzen ben lijkt het me fijn om toch iets bij me te hebben voor het geval dat..

voor de rest, we sturen jullie wat hormonen toe zodat jullie ook snel een mooie banner kunnen maken.

Liefs Anette

Share This Page