Ik breek ook even in op dit forum, Chantal, je kent me wel niet, maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken, want dit zijn dingen die gebeuren die je niemand gunt zeg maar. Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies ook voor je partner, en ik hoop dat het geluk jullie heel snel weer toelacht en je snel weer een positieve test in handen mag houden. Ben zelf nu 8 weken zwanger en ook iedere dag wel een beetje angstig dat het mis kan gaan, het is de natuur, maar toch, wat Marla ook zei eerder, je gaat toekomstplannen maken en dagdromen en dat is zo moeilijk om dat dan weer los te moeten laten. Heel veel sterkte nogmaals, groeten Am
Lieve Anette, Ik hoop dat ik nog op tijd ben, maar ik wil je heeeeel veel succes en hopelijk ook plezier wensen met je echo vandaaag! Hopelijk zie je een druk spartelend beebje. Als dit achter de rug is, dan kun je je lekker voorbereiden op de vakantie. Lieve Chantal, ik denk nog steeds aan je! Liefs, Marla
Ook ik breek even in op dit forum, Chantal, ik weet wat er in je omgaat. Heel veel sterkte. Het is oneerlijk: het ene moment zit je op je roze wolk, en het ander moment... Ik heb deze ervaring helaas ook drie keer moeten meemaken. Ik wens jou en je partner heel veel sterkte. Liefs, Miel
Hoi Ik heb vanmiddag om 16.00 uur de echo, ik laat zo snel mogelijk iets weten hier. Ben heerlijk misselijk, sinds gisteren overrgeven. Bleh. Zit nu aan de marie koekjes die overingens wel erg lekker zijn. Dank je voor de gelukswensen... Liefs Anette
Lieve Meiden allemaal, Dank jullie wel voor de hart onder de riem berichtjes! Doet me goed. Ja het is vooral het van de roze wolk donderen wat pijn doet en de toekomstplannen die ineens weer weg zijn. Ik was echt zoooo ontzettend blij en vond het ook hartverwarmend hoe jullie op het goede en ook minder goede bericht reageren heel fijn! Hoe gaat het nu met me....nou ik verwacht eerlijkgezegd een hele heftige menstruatie maar die blijft eigenlijk uit....sterker nog het is minder dan mijn normale ongi! Heb slechts alleen afgelopen dinsdag pijn in mijn buik, rug en bovenbenen gehad. Buik en bovenbenen doen geen pijn meer. Heb alleen wat last van mijn rug wat te vergelijken is met door je rug zijn gegaan. Heb vanmorgen toch maar een test gedaan om te kijken of het HCG nog in mijn lichaam zit...en deze was inderdaad negatief...ja een echt heeeeeel licht vaaaaaaaaaaaaag streepje als je de belichting net goed hebt. Als ik deze vergelijk met mijn positieve test was dat een vette streep van ja ik ben zwanger! Daarbij doen mijn borsten nietmeer zeer. Deze begonnen net afgelopen vrijdag op te zetten maar zijn nu al weer normaal. Ik vind het wel gek en raar dat ik dus niet zo hevig bloed....en als ik denk aan mijn MA in november ...toen had ik bloedstolsels die zich ophoopte in de BM en moest vervolgens naar het ziekenhuis. Ik hoop dat dit nu niet het geval is en ja Marla dat maakt wel dat ik eigenlijk het liefst straks een echo wil om te kijken of alles wel goed schoon is! Mieltje jij hebt dit al 3x meegemaakt....hoe uitte de miskraam bij jou. Was jij toen ook ene moment zwanger en snel niet meer? Bloedde jij meer dan je normale ongi of maakte dat niet zoveel uit? Ik hoop dat je me iets meer kunt vertellen. Anette ontzettend veel plezier bij de echo vanmiddag! Ik geloof dat ik in de war was met marla maar schiet me nu te binnen....Marla volgens mij heb jij volgende week een echo ? Veel liefs van mij!
Hoi allemaal Jaaaaaaaaaaaaa, een mooie echo, hartje klopt en hebben we gehoord, termijn is ook goed en de vk zei dat we het hele mk verhaal achter ons kunnen laten, ziet er prima uit. Chantal, ik vind het echt zo lief van jou dat je ondanks alle ellende nog aan mij denkt. Vind het ook wel moeilijk om hier neer te zetten dat alles goed is. Meid, hele dikke knuffel van mij. Liefs Anette
Hoi lieve Chantal, fijn dat je even laat weten hoe het met je gaat. Ik heb veel aan je moeten denken. Ik weet niet zo goed hoe hard je moet bloeden bij een natuurlijke miskraam. Ik denk dat het wel uitmaakt dat jij langer zwanger was bij je miskraam in november. Ik kan me voorstellen dat je dan ook heftiger bloedt. Volgens mij heb ik hier een keer gelezen dat je niet perse zo heftig hoeft te bloeden. Misschien moet je het miskramenforum eens doorspitten op bloedverlies. De bijna negatieve test geeft al wel aan dat je nauwelijks nog hcg in je urine hebt. Maak zeker een afspraak voor een echo om na te gaan of je baarmoeder helemaal schoon is. Dat geeft je heel veel meer zekerheid. Bah, Chantal, nogmaals ik vind het toch zo vreselijk voor je dat je je droom voor de 2e keer uit elkaar ziet spatten. Doe maar rustig aan en neem de tijd om ook dit goed te verwerken. Ik neem aan dat je gewoon thuis bent en niet bent gaan werken? En lieve Anette, ik ben heel erg benieuwd naar jouw echo, maar ik ben bang dat ik je vandaag niet meer kan volgen. Om 17.00 uur ga ik naar huis, en vanavond hebben we visite en kan ik dus niet op de site. Ik zal het morgen als eerste lezen. Ik duim voor je! Chantal, het klopt dat Anette vandaag de echo heeft en ik volgende week donderdag. Hoe gaat het met de andere meiden? Liefs, Marla
Ooooh Anette, je hebt gepost ondertussen. Gefeliciteeeeeeerd met je mooie echo. Wat zul jij enorm opgelucht zijn en wat fantastisch dat de VK vertelde dat je de MK achter je mag laten. Nou wordt het wel drie-dubbel genieten in Zuid-Afrika. Oh meissie, ik vind het toch zo geweldig voor jou! Ons forum is inderdaad wel een contrast van vreugde en verdriet, maar ik ben wel heel blij dat jij ons vandaag zo'n mooi nieuws brengt. Jippieeieie! Liefs, Marla
Heej Anette, Gefeliciteerd Meid! Geweldig toch zo'n mooie echo! Enne doe niet zo mal ik vind het alleen maar mooi om te lezen dat alles goed is met jou en de kleine en als het allemaal ook goed gaat met de andere dames! Liefs, Chantal
Ja, Chantal dat mag wel zo zijn, maar ik zou het liefste iedereen zien lachen en jou natuurlijk helemaal. Het is soms zo oneerlijk verdeeld! Liefs, Marla
Zojuist de VK maar gebeld met de vraag of het wel vaker voorkomt als je een hele vroege MK hebt, weinig bloedverlies hebt (zelfs minder dan mijn ongi). Ja was haar antwoord. In verband met mijn vorige MA en het verloop begreep ze wel dat ik straks wil weten of het schoon is. Ik moest nog een weekje afwachten. Als ik koorts en enzo krijg dan moet ik zowiezo bellen. Maar goed afwachten dus. Ze vertelde ook dat 40% bij de bevruchting al mis gaat. Ik merk wel dat de impact minder ingrijpend is dat bij mijn MA. Dus het gaat op zich wel goed met me. Als dit het was dan wordt inderdaad mijn fysieke leed echt bespaard. En daar is ook wel weer wat voor te zeggen. En eerlijk gezegd wil ik nu helemaal niet mijn volgende ongi afwachten maar er gewoon weer voor gaan. Liefs, Chantal
Lieve Chantal Je hebt groot gelijk dat je niet meer wilt wachten, hoeft ook niet. Bij een ma is dat wel beter zeggen ze maar ook daar hoor je verschillende dingen over. Ik vind het echt zo ontzettend vervelend voor je. En zo lief dat je ook nog aan anderen denkt. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Doe rustig aan hoor! Liefs Anette
Ha Marla Goed voorbeeld doet volgen, dus jij ook een super echo volgende week. Hoe voel je je verder? Mijn vriend heeft het toch nog gered om met de echo aanwezig te zijn, de intake heeft ie gemist maar is niet erg, hetzelfde als de vorige keer. Moet je al antwoord gaan geven wat je allemaal wilt, weet ik veel! Ook nekplooimeting dus even over denken. De vk praktijk zit in een centrum voor geestelijke en verstandelijke gehandicapten, is wel heel raar als je daar zo zit. Vind het zowiso een vreemde plek voor een vk praktijk. Ach ja, nog even en ze gaan verhuizen dacht ik. Volgende keer krijg ik een tas met allemaal spulletjes. En van het wekend willen we het mijn ouders vertellen alleen weet ik nog niet hoe. Ik denk dat ik de echo inscan of zoiets met een kado erbij. Liefs Anette
annette wat een leuke manier om het je ouders te vertellen joh. heel orgineel ben benieuwd hoe ze reageren. chantal: meis ik hoop ook dat dit het aallemaal is en dat je dan snel op kunt naar de volgende ronde samen met mij en nog wat anderen we gaan er opnieuw voor. vind wel dat je als ik je zo hoor praten sterk bent knap vind ik dat pluim verdient van mij dikke knuffel van miriam
jette: hoe gaat het met je misselijk zijn? wordt het al iets minder, ik ken het bij mijn tweede keer dat ik zwanger was heb ik ook 11 weken lang alleen maag gespuugd kon niks binnen houden zelfs water niet. was toen ook iets afgevallen. hoop dat het wat gaat afzakken mijn verloskundige zei dat het vaak na 12 weken langzaam aan afneemt en met 16 weken wel voorbij moet zijn. dat misselijke dus dat hoop ik voor jou. marla: hoe is het met jou? heb je er al weer iets meer vertrouwen in ik hoop van wel je zult zien hoe snel de weken voor bij gaaan en hoe snel je aan de andere kant komt te staan. neeke: wat ga je hard he denk dat je de kleine nu wel constant zult voelen bewegen heerlijk. hoop dat ook dit jaar te mogen meemaken maar dat zal vast wel lukken naar al het gestrooi van hormonen hier. corien: heb jij je foto's al van je bruiloft? ben benieuwd liefs miriam
Meiden; ik ga vanochtend om 11.30 uur naar mijn huisarts. Ik heb deze week al 3 keer vlekken voor mijn ogen gehad en dat houdt zo'n 30 minuten aan. Ik heb de assistente van de gynaecoloog gebeld en zij vertelde mij dat dit geen zwangerschapskwaal is en dat ik naar mijn huisarts moet. Gelukkig kan ik daar dus al deze ochtend terecht, maar vanzelfsprekend voel ik me erg onzeker. Ik heb volgens mij erfelijk een hoge bloeddruk. Vorig jaar bleek ik een hoge bloeddruk te hebben rondom mijn curettage en ook toen ik in het ziekenhuis lag in februari, had ik een ontzettend hoge bloeddruk. (2 keer een onderdruk van 116, een keer van 103 en telkens in de 90). Ben nu zo bezorgd, omdat een hoge bloeddruk heel slecht is als je zwanger bent. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen. Liefs, Marla
He marla, wat een naar bericht en vooral heel vervelend! Ik hoop maar dat het toch een zwangerschapkwaal is hoor....toen ik zwanger was van denise heb ik met een week of 7 ook veel last gehad van vlekken zien en duizelig zijn. Ben jij er ook duizelig bij? Ik heb mij laten vertellen destijds dat dit ook door de hormoonschommelingen kan komen. Aan de andere kant zal zo'n assistent van een gynaecoloog het ook wel weten of het wel of niet hoort. Maar ja iedereen reageert anders op de hormonen. Als het wel hoge bloeddruk is hoop ik dat ze dat wel kunnen reguleren. Miriam gelukkig maar dat ik mijn zwangerschapshormonen nog niet naar je toe had gestuurd per aangetekende post. Het waren niet de goede. Gelukkig maar ...zie je wel dat er een reden was dat ik het nog niet had gedaan uit mezelf! En ja we gaan weer samen op voor de volgende ronde! Anette inderdaad een leuk idee om het zo te vertellen. Ik heb overigens van mijn collega's weer zulke lieve kaartjes en smsjes ontvangen...echt zo lief! 1 collega wil graag een breiende tante worden en wat moest ik dan wel niet voelen had ze gsmst....ik heb terug ge smst dat ze wel alvast kon beginnen en dan wordt het een hele lange (sjaal) en dan knip erin en dan heb ik er 2.....ze vond me een malle meid. Overigens heeft Denise al 2 dagen vakantie en we hebben heerlijk 2 ochtenden heerlijk in bed geluierd en ontbeten. Heerlijk niets hoeven niets moeten en vooral niet op tijd op school of werk hoeven zijn. Geniet ernorm van haar. Liefs, Chantal
Hey Chantal, jij hebt echt gouden collega's. Wat enorm lief dat ze zo met je meeleven. Ik kan me voorstellen dat dat voor jou een hart onder de riem moet zijn. Wat lekker om zo te kunnen knuffelen met jouw lieve Denise. Fijn, hoor, dat je nu alle tijd voor haar kunt hebben en dat niets moet en alles mag. Ik ben dus naar de HA geweest en hij heeft mijn bloeddruk opgenomen: deze was 95-150, dus aan de hoge kant en op het randje van wel of niet behandelen. Hij wil mijn bloeddruk de komende tijd in de gaten houden en we hebben afgesproken dat ik om de dag 's ochtends en 's avonds thuis meet met een thuismetertje. Als er dan schommelingen zijn, dan kan ik hem dat melden. Verder gaf hij aan dat een hoge bloeddruk pas in het derde kwartaal tot problemen leidt en vooralsnog geen oorzaak voor miskramen is in het eerste kwartaal. Hier ben ik wel opgelucht door. Het moment nadert waarop het de vorige keer mis is gegaan (het vruchtje is met 10 weken en een dag gestopt) en ik ben denk ik heel erg op zoek naar de oorzaak en dus bang dat dat door mijn hoge bloeddruk zou komen. De HA heeft mij doorgestuurt om bloed te laten prikken op o.a. HB en glucose. Je kunt ook vlekken voor de ogen krijgen door een te hoge of te lage suikerspiegel. Ik denk zelf dat ik een prima hb gehalte heb en dat het daar niet aan ligt. Hij heeft het niet over hormoonschommelingen gehad, maar dat klinkt mij wel logisch in de oren. Me2 vertelde ook dat zij er op hetzelfde moment in de zwangerschap last van heeft gehad. Ik hoop dus echt dat het gewoon iets heel normaals is. Ik moet donderdagochtend, vlak voor mijn echo terug naar de HA voor de uitslag van het bloed. Al met al ben ik wel weer een beetje gerustgesteld. Liefs, Marla