dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Heej Marla, Gelukkig ben je een beetje gerustgesteld. Een Hoge bloeddruk is dus alleen in het 3e trimester van je zwagerschap gevaarlijk en heeft geen invloed op een eventuele MK in het 1e trimester. Dat moet wel een geruststelling zijn, toch? Ja een te lage suikerspiegel is inderdaad ook een signaal van vlekken voor de ogen. Gelukkig wordt je bloed nu onderzocht en heb je volgende hopelijk meer uitsluitsel en wie weet toch echt de hormoonschommelingen. Nou meid rustig aan in ieder geval...goed, gezond en regelmatig eten misschien dat ook helpt.

Liefs, chantal

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hoi Marla

Laat dat nou net de reden zijn dat ik vandaag naar huis ben gegaan. Alleen is mijn bloeddruk aan de lage kant, gisteren 115 / 65 maar dat is ie bij mij altijd.
    WEl fijn dat je ha uitleg heeft gegeven en ik weet zeker dat je volgende week een mooie echo krijgt.
    Ik ga er even bij liggen, even bijtanken.
    Heb jij ook zo´n vieze smaak in je mond? Ik kom er maar niet vanaf.

Liefs Anette

3. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Chantal, ik ben zo blij dat je schreef dat je ook vlekken voor je ogen had in dezelfde periode van de zwangerschap. Ook bij Me2 was dat het geval. Ik vind hormoonschommelingen een hele logische verklaring. Vind het alleen raar dat er niet wordt gezegd dat dat wel een zwangerschapskwaal is en ook op deze site wordt daar eigenlijk nooit over gerept.

Mijn ouders hebben allebei een hoge bloeddruk (erfelijk) en ik heb het vermoeden dat ik hem niet goed op eigen houtje kan verlagen. Ik eet al zo min mogelijk zout, heb een goede BMI, oh ja, geef meteen toe dat ik veeel meer zou moeten bewegen. Gelukkig is mijn oma er 92 mee geworden.

En Chantal, voel je je nog steeds zo rustig? Ergens is het wel fijn dat het vroeg is gebeurd, zodat de lichamelijke nasleep zo kort mogelijk is en je hopelijk dit keer wel kunt profiteren van een verhoogde vruchtbaarheid. Ik vind het een goed teken dat je schrijft dat je er de vorige keer veel meer last van had. Maar ook een vroege miskraam heeft een grote impact, dus het kan best dat het nog komt, vergeet dat niet. (ik wil je vanzelfsprekend ook niet in de put praten, hoor) Het is goed dat je lekker rustig aan doet.

Hey Anette, begrijp ik het goed dat jij heel flauw was door jouw lage bloeddruk? Dat is natuurlijk ook heel vervelend, maar gelukkig niet erg voor het vruchtje.
    Wat grappig dat je het zegt, ook ik heb zo'n vieze smaak in mijn mond en wil eigenlijk geen kauwgum eten, omdat me dat niet zo gezond voor het beebje lijkt. Het schijnt een zwangerschapskwaal te zijn. Soms lijkt het wel eens alsof ik misselijk wordt van die vieze smaak. ;) Hoe weeiger ik me voel, hoe viezer de smaak in mijn mond. (of is het nou andersom)

Ben je nog lekker aan het nagenieten van je mooie echo?

Liefs,
    Marla

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla, ik lees nu pas wat je allemaal al weer hebt doorstaan, ben blij dat het toch goed lijkt te gaan, en dat je nu in ieder geval onder controle bent, bij twijfel niet inhalen is mijn advies, nu ben je zelf vast ook weer wat rustiger!

Dat van die vieze smaak herken ik heel goed, als ik iets gegeten of gedronken heb dan blijft de smaak erg lang hangen en wordt dan een hele vieze smaak en daar wordt ik dan ook weer misselijk van, als ik dan iets neem om die smaak weer weg te nemen begint het hele verhaal weer opnieuw!

Heb gisteren een hele slechte dag gehad, 8x vol overgegeven en tussendoor nog kokhalzen!
    Ik ben er gisteren zo verdrietig van geworden toen ik de laatste keer voor de pot lag moest ik zo huilen :cry: , ik begrijp niet waarom ik dit nou zo in deze mate moet krijgen, ik had dit er nooit van verwacht, en heb gisteren ook gezegd en daar schaam ik me best wel voor dat als ik dit geweten had ik er niet aan begonnen zou zijn :oops: ik doe niets anders dan op de bank liggen, naar de wc rennen, en dat al 5 dagen achter elkaar, volgens mij gaat dit nooit meer over!

Weet je wat het enigste voedsel is wat ik kan binnen houden FRIET met mayo, nou ben ik hier heel blij mee want dat is ook haast mijn favorietste eten maar jetteman vindt het niet zo geweldig, hij maakt zich enorm zorgen over of ik wel genoeg voedingstoffen binnenkrijg, en vooral vocht!

Vandaag heb ik maar 2x overgegeven maar heb ook bijna niets gegeten tja een cracker, een fruitkick en 1 broodje met een glas melk, en toch moet ik dan nog overgeven!

Jetteman doet ontzettend zijn best maar kan me ook niet meer troosten, hij doet alles voor me, maar ik wordt er niets vrolijker van!
    Ik zie het soms niet meer zitten, dat ik dit nog lang volhou!

Ik voel me nu weer een ontzettende zeur, omdat ik weet dat er diverse meiden hier zijn die zo met me zouden ruilen, sorry meiden ik wil jullie niet kwetsen, maar heb momenteel wat last van zelfmedelijden!

jette

5. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    lieve lieve jette,
    jij zeurt echt niet ik kan me voorstellen dat je dat denkt dat zou echt maar danook echt iedereen doen.
    en weet je als ik je verhaal lees denk ik ben ik effe blij dat ik nog niet zwanger ben

ik kan maar een ding voor je hopen en dat is dat deze ellende heel snel ophoudt je gaat straks op vakantie en dan moet je kunnen genieten en niet de hele dag voor de wc pot hangen dan had je ook thuis kunnen blijven.
    een collega van mijheb ik over jou verteld en zij was ook altijd heel heel erg beroerd ze gaf me mee dat je mischien eens moest proberen om s'middags boullon te drinken kip boullon dan dat was ongeveer het enige wat er een beetje in bleef zitten.
    verder zij ze dat ze na 13 weken bijna niet meer beroerd was dus er is nog hoop voor je.

chantal : vind dat je er kranig onder bent heel erg knap van je weet niet of ik dat zou zijn ben niet zo'n held denk ik.
    hoop echtdat we de volgende zijn met elkaar.

annette : hoop dat ook jou bloedruk weer wat beter word te hoog te laag het is niet goed en ik hoop dan ook dat het snel wat beter wordt.

marla: op de andere topic heb ik ook al wat gezegd maar ik hoop en bid voor je dat het met je kleine beep allemaal goed gaat en ik heb er wel vertrouwen in

dikke knuffel miriam
    ps weet iemand hier mischien waar ik last van kan hebben heb namelijk een mega zere buik steken en als ik moet plassen doet het geen pijn het is ook niet troebel dus geen blaasontsteking. maar wat danwel ben net ongi geweest op 17 juni dus kweet het niet hoor.
    liefs miriam

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    je bent een schat miriam, ik zal het zeker gaan proberen dat van de kipboullion, echter 1 nadeel mijn choonzus heeftvandaag de oodschappen voor mij gedaan dus dat kan ik niet meer op mijn boodschappenlijtje zetten, de volgnde keer wellicht, maar wel lief dat je mijn problematiek met je collega bespreekt!

liefs jette

7. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    graag gedaan ik wist dat ze ookniks binnen hield met de eerste zwangerschap en er door in het ziekenhuis kwam te liggen en met de tweede zwangerschap hiep dat dus kip boulon
    nou hopen dat het snel wat beter met je gaat

8. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Jette

Je bent geen zeur, echt niet, als ik jouw verhaal hier zo lees vind ik mezelf een zeur en moet ik niet klagen, maar ja, iedereen heeft zijn eigen ding.
    En overgeven is ook echt niet grappig!
    Meid, eet jij maar lekker frietjes, lijkt mij beter dat er eten binnen blijft want als het er weer uitkomt hebben jullie er ook niks aan, toch?
    Drink anders sinaasappelsap (vers geperst) zo krijg je meteen met 1 glas 2-3 sinaasappelen binnen. Anders een flesje vie, daar zitten groenten en fruit in. Ik weet niet of het net zo goed is als verse (nou ja, blik) groenten maar beter dan niks, toch?
    Daarbij, frietjes zijn ook aardappelen ;)
    Ik hoop echt voor je dat dit allemaal snel overgaat.
    En misschien is vakantie ook wel goed, andere omgeving, afleiding, je weet maar nooit.
    Die tabletjes helpen niks begrijp ik?
    En die vieze smaak, gatver en als ik mijn tanden poets wordt het nog erger

Liefs Anette

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ps die lage bloeddruk heb ik altijd, ze wilden me zelfs niet opereren aan mijn schouder omdat die te laag was, een gedoe om duidelij kte maken dat dat bij mij hoort. Dus ik kan me veroorloven om lekker dropjes naar binnen te werken..........................

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Een paar mega-drukke dagen gehad, mannetje op reis dus alleen thuis met Thijsje waardoor ik steeds vroeg naar huis moest, met als gevolg 's avonds veel werken :(.

Wat een wisselende berichtjes allemaal!

Chantal, he wat zonde, het is je zo gegund! Je klinkt er heel sterk en nuchter onder, hoop dat je zo sterk kunt blijven. Volgens mij hoef je ook geen ronde te wachten hoor, zeker niet als straks blijkt dat alles schoon is. Maar neem de tijd voor jezelf de komende periode!

Anette, voor jou dan weer juist heel positief nieuws: gefeliciteerd met je goede echo! Wat heerlijk dat het er goed uitzag, een hele geruststelling natuurlijk! Geniet ervan meid.

Marla, nog minder dan een week tot jouw echo, spannend! Probeer er zoveel mogelijk van te genieten ondertussen, het is vast helemaal goed! Ik hoop dat je dan wat meer rust krijgt want het gaat dit keer helemaal goed, ik heb er een heel goed gevoel bij.

Jette, he wat een kwaaltjes! Hoop dat je snel van je misselijkheid af bent, dit is gewoon echt niet meer leuk. Lijkt mij dat het, omdat je juist rond je HCG piek zoveel last krijgt, er vast ook snel vanaf bent - nog even volhouden. Hoe is het met je moeder?

Miriam, die buikpijn - eisprong? Weet dat dat bij mij nog wel eens fikse buikpijn kon opleveren! En je zit nu ongeveer 2 wkn voor NOD of niet? Hoop dat je man thuis was! :)

Lieverds, moet het hier even bij laten - hier in elk geval alles goed, met een lekker druktemakertje, heel gezellig.

Fijn weekend!

Neeke

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nee helaas mijn kerel was niet thuis buikpijn is nu inderdaad weg nou ja volgende keerbeter

12. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Vraag me af hoe het met jullie allemaal is.

Jette, hoe gaat het met de misselijkheid? Begint het al wat minder te worden? Vreselijk lijkt me dat, als het zo erg is dat je ervoor thuis moet blijven! En ik had het al even gehad door de moeheid alleen... Succes!

Anette, lukt het je al om wat meer te genieten na de tweede goede echo? Heerlijk joh, ben benieuwd wanneer je het aandurft om de eerste spulletjes te kopen :D. Kreeg donderdag mijn bestelling van kleertjes binnen, zo schattig en klein... Kan er heerlijk bij wegdromen.

Marla, hoe is het met jou? Hoewel het helemaal niet nodig is zit je je nu waarschijnlijk druk te maken voor de komende echo - of niet? Heb ik in jouw plaats wel gedaan in elk geval (en ook nog voor de derde, vierde en vijfde echo!). Wat zal het een opluchting zijn voor je als je donderdag weer je mooie beebje ziet, met de groei goed op schema. Ook al ben je de 10 weken nog niet voorbij dan, hopelijk helpt je dat weer op een roze (blauwe?) wolk.

Miriam, nog buikpijn gehad? Poeh met zulke verschillende werktijden moet je haast wel gaan plannen om zwanger te worden! Mijn mannetje was nogal veel op reis, soms wist ik al vantevoren dat de ronde geen zwangerschap zou opleveren. Eerlijk gezegd gaf dat dan ook wel een bepaald soort rust, een cyclus zonder spannende laatste dagen. Mocht je willen temperaturen om inzicht te krijgen in je cyclus, da's echt heel makkelijk. Ik heb het een tijdje gedaan, voor de eerste zwangerschap omdat ik toen chlomid gebruikte, en daarna om te kijken of mijn cyclus vanzelf op gang kwam na de zwangerschap. Als je dat twee of drie maanden doet krijg je al snel inzicht in je cyclus. Maar het is wel iets dat je steeds confronteert met het zwanger worden, daarom ben ik er ook gauw mee gestopt toen ik wist hoe het zat.

Chantal, hoe is het met jou? Ben je een beetje bijgekomen na de schrik van vorige week? Dat ging echt van een hoge piek naar een diep dal in no time! Balen... Hoop in elk geval dat deze week blijkt dat alles weg is.

Corien, nog aan het nagenieten van je bruiloft? Ik heb je er niet meer over gehoord, dus de jurk zal wel gepast hebben!

En Conny, hoe is het met jou?

Wij gaan zondag op vakantie voor een weekje of 3, kamperen in Frankrijk. Hebben net vanochtend een plek gereserveerd voor de eerste week, daarna zien we wel weer verder. Het weer is nu nog niet zo heel erg goed dus we gaan toch vrij zuidelijk, daarna zien we wel weer waar we voor de tweede en/of derde week heengaan, afhankelijk van het weer. Heb er veel zin in! Vandaag al alle kleren bij elkaar gezocht (heb geen zin om volgend weekend nog vanalles te moeten wassen), was er best moe van... Vanavond dus maar even rustig aan.

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

13. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hoi neeke, heerlijk zeg 3 weken op vakantie, ik hoop maar dat je mooi weer krijgt!

Marla hoe gaat het met jou?

Met mij gaat het redelijk ben nog thuis maar ga denk ik morgen weer werken, de misselijkheid zakt af geloof ik, hoef nu nog maar 1 of 2 keer te spugen nou ten opzichte van de 6 tot 8 keer, voel ik me al een stuk beterder, ik ga geloof ik zelfs vandaag proberen weer te rijden!

Mijn moeder gaat redelijk, er is 1 drain verwijderd nog 3 te gaan, gisteren was ze goed monter!
    Echter is er wel weer meer stress rondom haar situatie gekomen, mijn vader werkt totaal niet mee, toen ik vorige week zo ziek was, zegt hij gewoon keihard, als jij niet gaat, ga ik ook niet, ik ga geen 2 dagen achter elkaar, dan krijg ik een heel verhaal over hoe slecht hij zich wel niet voelt!
    Dus daar was jetteman erg boos over, en toen jetteman mijn vader gisteren aan de telefoon kreeg heeft hij hem de mantel uitgeveegd, over hoe mijn vader alles om zich liet draaien, en hoe hij het kon verdedigen dat wanneer zijn dochter zo ziek was dat hij dat dan gewoon aan de kant kon zetten en zijn dochter ziek naar het ziekenhuis liet rijden!
    Hij is wel heel netjes gebleven maar hij kan dan nogal dwingend overkomen!
    Dus ik kreeg gisteren mijn vader aan de lijn die tegen mij ging klagen dat hij dit geen prettig gesprek had gevonden en dat hij met mijn moeder had afgesproken dat wanneer ik ziek was er niemand zou komen op bezoek, bullshit natuurlijk mijn moeder ligt de hele dag te wachten op haar bezoek.
    Ik ben achter mijn hubbie gaan staan en heb gezegd dat ik het met hem eens was, dat ik het ook geen stijl vondt hoe mijn vader er mee om ging.
    Dat vond hij niet zo leuk natuurlijk en zal vandaag wel gaan klagen bij mijn moeder, ik denk echter niet dat hij daar veel begrip zal inden!

Ik denk dat ze het met ons eens zal zijn!
    Gisteren klaagde ze al over hoe mijn vader was en hoe hij altijd vindt dat de wereld om hem draait, ze was niet echt positief over hem!
    Nou heeft hij de planning voor deze week al eventjes gemaakt, ik hoef niet eerder dan donderdag weer naar het ziekenhuis, jaja dat zal wel, hij wil me gewoon uit de buurt houden zodat hij op mijn moeder in kan praten, nou dat begrijpen jullie zeker wel dat dit niet zal gebeuren!

wat een gedoe om zo'n lang ziekbed zeg!

nou ja hij bekijkt het maar lekker!

liefs jette

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    neeke:
    ik heb maar 1 dag die ontzettende buikpijn gehad en daarna was het weg.
    dus denk ook de eisprong maar durfde er niet van uti te gaan bang voor teleurstellingen he.
    ik hoop dat je gaat genieten van je vakantie neeke en het wordt mooi weer daar gaan we gewoon vanuti.

jette: wat naar zo zeg dat van je vader ik weet niet wat ik geloof ik allemaal gezegd zou hebben dit is nit zo als je het zou willen bah. jammer dat je vader zo is. wel goed van jeteman dat hij voor je opkkomt.
    vind het trouwens fijn dat je je een dag beter voelt hopen dat het langzaam of natuurlijk snel nog veel beter gaat.

voor de rest hoe is het met jullie?
    liefs miriam

ps, ik ben de komende tijd ontzettend druk met de oma vanmijn man dus kom denk ik niet zo veel meer ligt er aan of ik moe ben sávonds of niet.
    dikke knuffel allemaal

15. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Ja het is goed dat jetteman zo voor me opkomt, al had ik soms gewild dat hij niets gezegd had, hij is nogal direct, dus komt het nogal confronterend over, er zijn niet veel mensen die hier tegen kunnen!

Ik merk het ook aan mijn vader hij is erg koeltjes, nou ja zijn probleem!
    Ik ben gelukkig iets minder misselijk ben vandaag weer begonnen te werken!
    Ben nu al wel moe, kun je wel merken dat werken iets anders is dan thuis zijn he, nou ja even doorzetten, de dag is zo om!

Liefs
    Jette

16. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Jette, wat heeft je vader nou weer voor een kuren en zijn redenatie klopt voor geen meter. Juist als jij zo ziek bent, dan moet hij wat vaker naar het ziekenhuis gaan en niet andersom. Het gaat niet om je vader, maar om je moeder.
    En stel dat hij degene was die in het ziekenhuis lag, dan zou hij ook maar wat blij zijn met bezoek en teleurgesteld zijn als er niemand kwam.
    Ik vind het terecht dat Jetteman zich zo boos heeft gemaakt en je vader de waarheid heeft gezegd. Gelukkig heeft je moeder wel door hoe egoistisch je vader is en je kunt haar anders vast wel bellen om de situatie uit te leggen.

Wel fijn dat je al weer wat meer kunt binnenhouden. Als je zo weinig eet, dan wordt je alleen nog maar misselijker. Ik ben momenteel gek op drinkyoghurt perzik. Ik las dat je dit ook mag drinken in plaats van melk en hoewel melk ook lekker smaakt, ga ik toch voor het Vivit gebeuren.
    Ik heb momenteel ook moeite met de warme maaltijd. Brood gaat er prima in. We hadden afgelopen zaterdag een etentje bij vrienden en ik heb het hoofdgerecht moeten overslaan, omdat ik bang was dat ik het niet binnen zou houden. En ik ben normaal nog wel een alles-eter en dol op de warme hap. Tomaten vind ik gelukkig nog steeds lekker en eet deze op mijn bruine brood.

Miriam wat lief van je dat je zo hard voor een goede echo voor mij duimt! Ik hoop snel hetzelfde voor jou te kunnen doen. Zoals eerder geschreven, weet ik praktisch zeker dat die buikpijn met je eisprong te maken heeft gehad. Ik weet niet meer goed of je je ei in dat geval goed hebt kunnen benutten. Was Miriamman in de buurt?
    Succes met de verzorging van de oma van je man! Neem wel op tijd wat rust.

Hey Anette, jouw vakantie nadert met rasse schreden. Lekker, joh! Ben je nog aan het nagenieten van je mooie echo?
    Ik heb ook nog steeds zo'n vieze smaak in mijn mond. Het is een beetje bitter en ik herken het van de vorige keer. Als ik water heb gedronken, dan proef ik het nog erger. Zijn jouw boobies al gegroeid? Mijn vriend moest gewoon lachen toen hij die van mij zag.
    Ga jij trouwens maar lekker aan de drop en salmiak, mazzelaar! Ik heb thuis een bloeddrukmetertje dat ik momenteel gebruik en ben erachter gekomen dat mijn bloeddruk thuis wat lager ligt (rond de 80 - 128). Ik kwam erachter dat mijn vriend's bloeddruk ook niet laag is (89-130) en hij is nogal dropfanaat. We halen vanaf nu alleen nog maar winegums in huis. ;)
    Ben je al druk aan het inpakken?

Hey lieve Neeke, wat gaaf dat je je vakantie hebt geboekt en al zo snel weg kan. Lekker, joh, 3 weken naar Frankrijk. Waar zitten jullie precies? Wij in de Loire, tussen Anger en Nantes.
    Het schijnt vanaf dit weekend beter weer te worden, dus je hebt vast de goede weken uitgezocht.

En ja, ik ben toch al best weer nerveus voor de echo. Ergens heb ik wel vertrouwen, maar er schieten ook wel eens wat rampscenario's door mijn hoofd: wat als de termijn niet klopt, of nog erger het hartje is gestopt. Ik probeer mezelf dan weer moed in te praten door te denken aan de goede eerste echo, maar ik vind het toch heel eng.

En Chantal, hoe gaat het met jou? Ben je er nog zo kranig onder? Hoe gaat het met het bloeden?

Met mij lijkt alles wel goed: ik heb vanochtend weer flink gekokhalst en alles lijkt dus te groeien. Ik hoop maar dat mijn lichaam mij niet voor de gek houdt. Nog 2 nachtjes slapen, en dan is het zover: om 09.00 uur heb ik een afspraak met mijn HA om de uitslag van de bloedtest te bespreken (de afspraak met mijn HA heeft mij wel veel rust gebracht) en om 10.00 uur moet ik in het Ziekenhuis zijn voor een echo door de echoscopiste. Mijn gynaecoloog is dan op vakantie. Ik weet zeker dat ik weer niet durf te kijken, net als Marlaman.

Liefs,
    Marla,
    die afgelopen zaterdag hele blitse gouden stappers (ballerina's) in de opruiming heeft gescoord.

17. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo allemaal,

poeh, ben echt aan vakantie toe! Gelukkig nog maar 3 dagen werken... Er moet nog wel veel gebeuren maar goed, dat komt wel in orde. Omdat ik verkoop doe moet er ook altijd een collega beschikbaar zijn om over te nemen, die moet ik nog even van informatie voorzien.

We gaan in elk geval de eerste week naar de Gard, beetje tussen de Ardeche en Nimes in. Vrij zuidelijk, ik had gehoopt dat we niet zo ver zouden hoeven te rijden voor mooi weer, maar het weer is zo onstabiel dat we toch maar wat verder weg gaan... In de loop van de eerste week beslissen we waar we de rest van de tijd heen gaan, we gaan kamperen dus een plekje op een camping is altijd nog wel te vinden (we zoeken meestal rustige campings uit in niet al te toeristische gebieden). Kamperen is leuk, maar alleen bij mooi weer vind ik...

Jette, ik sluit me aan bij Marla: juist als jij je minder goed voelt, moet je vader wat meer zijn best doen! Toen hij het even niet trok, ging jij toch ook bijna elke dag naar je moeder in zijn plaats? Is hij dat misschien vergeten? Maar als je moeder al wat heeft gezegd erover tegen jou, dan denk ik dat ze wel weet wie de waarheid vertelt. En dan nog, jij bent zwanger en dat vraagt best veel van je lichaam, je beebje is nu gewoon het allerbelangrijkste, en daarvoor moet je goed aan jezelf denken! Fijn dat je je wat beter begint te voelen. Die vermoeidheid kan nog wel even aanhouden, ik weet nog dat ik me zo verheugde op de 12 weken als de kwaaltjes minder worden - nou, bij Thijs duurde het dus tot 16 weken voordat ik weer een beetje normale slaapuren had. Maar het lijkt er wel op dat je misselijkheid minder wordt, gelukkig maar!

Marla, wat een feest van herkenning: drinkyoghurt, heerlijk! En tomaten inderdaad. Warm eten was ik ook niet zo gek op, als mijn mannetje op reis was maakte ik wel wat voor Thijsje en at zelf een rauwkostsalade of zo. Je klinkt ongelofelijk zwanger, dus ik weet zeker dat je donderdag (nog maar 2 nachtjes - 37 uur - wow dat schiet op!) een prachtige echo hebt. He ik kan bijna niet wachten. En gouden stappers, toe maar! :D Nu gebruiken hoor, over een half jaar is het gedaan met dat stappen (op Stratumseind)! :D :D :D Nee hoor dames, een kindje is een grote verandering, maar je leven houdt niet op, wees gerust!
    En fijn dat je bloeddruk thuis wat lager is - je hoort bij de mensen die een hogere bloeddruk hebben als ze een witte jas zien! En dat verzin ik niet, dat bestaat echt. 80 onderdruk is prima, en de komende maanden gaat dat nog zakken, je zult het zien.

Anette, hoe is het met jou? Lekker he, zo'n lage bloeddruk... Heeft z'n grenzen, ik heb een tijdje met onderdruk 50 gelopen, da's aan de lage kant. Schijnt te horen bij halverwege-de-zwangerschap. Het lijkt erop alsof hij nu weer iets aan het opkrabbelen is gelukkig, al ben ik nog steeds regelmatig duizelig bij opstaan, vooral vanuit hurken.

Miriam, je zult het wel druk hebben met de oma van je man. Ze zal wel blij zijn met zo'n lief schoon-kleinkind! Je bent een schat. Kom je nog wel een beetje aan jezelf toe?

Chantal, hoop dat jij je ook weer beter voelt. Laat nog eens wat horen!

Vanochtend naar de opticien geweest, ik heb sinds begin van het jaar nieuwe lenzen en had heel veel last van een oog de laatste tijd, dus veel mijn bril gedragen. Vandaag eindelijk een afspraak voor controle - niks te zien! En ik heb ook helemaal geen last meer. Nou ja! Aardige mevrouw maar ik geloof niet dat ze me heel erg geloofde... Zul je altijd zien... Nu maar hopen dat het zo blijft.

Vrijdag a.s. mag ik weer naar de vk, zie ernaar uit om het hartje van ons boefje weer te horen. De namenlijst bestaat inmiddels uit een stuk of 10 namen, we zijn er nog lang niet maar we hebben gelukkig tijd zat!

Moet maar eens even gaan kijken of ik op mijn Blackberry deze pagina kan lezen, dan kan ik tijdens mijn vakantie toch af en toe meelezen...

Veel liefs, Neeke

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hallo allemaal,

Jippie, ik heb vakantie. Ik heb enorme poetsdrang, zoals altijd van tevoren dus druk druk druk en dat doe ik mezelf aan (muts)
    Vanavond gaan we de koffers pakken. ben benieuwd of we alles wel meekrijgen. Het is daar in de avond koud en in de middag lekker (20-25 graden) dus moet van alles een beetje meenemen.
    Aangezien we bijna altijd maar 1 nacht in elk hotel slapen kan ik niet echt spullen uitwassen.
    Verder heb ik elke ochtend een omhelzing met de wc pot. Alles gooi ik er weer uit maar ik knap daarna wel weer op, dus als dat zo blijft en ik niet zoals Jette de hele dag misselijk ben teken ik ervoor. Ik dacht net dat het wel goed ging, slaap ik weer bijna moet ik me toch rennen, grr en nu weer klaarwakker. Ga toch nog maar even terug, het is tenslotte vakantie.
    Dalijk naar de schoonheidsspecialist, heerlijk, niet dat het nog te redden is hier maar toch.
    Vriend is vandaag jarig, heb hem net het boek van Kluun gegeven, help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. VOnd ie erg leuk.
    Jullie zullen de komende tijd minder van me horen.

Marla, jij heel veel succes morgen met de echo en je zult zien dat jullie beeb netjes de duim opsteekt om te laten zien dat ie het allemaal prima vind daarbinnen.
    En die smaak, ik ben het zo beu, eerst hielp kauwgom en pepermunt nog wel, maar nu heb ik daar weer associaties mee. En eten smaakt mij nog prima, gelukkig.

Neeke, jij ook veel plezier met je echo, geniet ervan.

Miriam , denk ook goed aan jezelf hoor.

Liefs Anette

19. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Neeke, de laatste dagen voor je vakantie zijn het drukste en als je net terug bent van vakantie dat ligt er vaak ook zo'n berg werk dat je na 2 dagen al weer toe bent aan een nieuwe vakantie, maar nog even doorbijten en dan begint je vakantie toch echt.

Sinds ik in een tentje in de stromende regen heb gekampeerd en mijn slaapzak en matras elke dag moest uitwringen, zoek ik voortaan mijn heil in een hotel. Maar het voordeel van kamperen is natuurlijk wel dat je kan doorreizen wanneer je maar wil en gewoon het goede weer kan opzoeken. Wij zoeken ook altijd de minder toeristische gebieden op waar niet al te veel nederlanders komen voor het ultieme vakantiegevoel.

Hihi Neeke, jij ziet dit oudje niet zo snel stappen op stratums eind (te oud ;)). Vind de sfeer er niet zo heel prettig, soms wat opgefokt, dus ik vertrek met mijn blitse stappers wel naar De Markt.
    De verkoopster vertelde geheel spontaal dat ze mijn schoenen de mooiste ballerina's uit de winkel vond en verbaasd was dat ze erg nog stonden (ja, ja, een goede verkoopster ;)), maar dat ze haar niet stonden omdat ze te klein was (ik ben lang en dan wil je wel graag op platte schoenen lopen).
    Volgens mij heb ik inderdaad witte jassen stress.
    Je zult altijd zien dat je telkens veel last van je ogen hebt, behalve tijdens de controle. Blijf je nu toch gewoon lenzen dragen?

Ha, bijna vakantiegangster Anette: ik herken het helemaal: ook ik wil mijn huis spik en span hebben voordat ik op vakantie ga en ben altijd bekaf als ik in de auto, trein of vliegtuig stap (maar wel voldaan). Daarna ben ik alles ook wel heel snel vergeten en heb dan echt vakantie.
    Doe maar rustig, nu je zwanger bent en poets niet te hard. Mijn schoonmaak thuis staat ook op een wat lager pitje. Sinds ik die bloeding heb gehad, stofzuigt Marlaman heel trouw. Lief, he?

Wat grappig, zeg: ook ik lust geen kauwgum meer, vind het zo'n rare scherpe smaak. "Lekker" om zo misselijk te zijn in de ochtend. Ik kokhals of geef soms wat water over in de ochtend om vervolgens over de dag verspreid nog een paar keer te kokhalsen.

Trouwens, van harte gefeliciteerd met Anetteman! Wat een grappig cadeau heb je voor hem uitgezocht. Als ik de twaalf-weken grens haal, dan koop ik dat boek ook voor mijn vriend. Het schijnt erg grappig en herkenbaar te zijn.

Ga je vrijdag op vakantie?

Hier is alles goed. Zojuist kwam er een collega op mijn kamer en ik voelde me behoorlijk kokhalserig en wilde snel wat drinkyoghurt pakken om de kokhals voor te zijn. Helaas is dat niet gelukt (gelukkig maar een "kleintje") en ik mompelde maar dat ik te weinig gegeten had. Wel een beetje genant.
    Oh ik hoop toch zo dat alles morgen goed is: de zenuwen beginnen te komen. Marlaman heeft er wel vertrouwen in, maar zoals gezegd ben je toch bang dat je lichaam je voor de gek houdt. Duim alsjeblieft voor mij!

Liefs,
    Marla

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Marla, ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen en luister maar goed naar marlaman want die heeft volgens mij helemaal gelijk.
    Die onzekerheid hoort er een beetje bij hoor, toen ik de vorige week op tafel lag kreeg ik ook wel een beetje de zenuwen, ik meteen meekijken maar ik zag het zelf niet zo snel. Dat is wel heel raar als je zelf cursus hebt gehad, je gaat dan zoeken.
    Maar je zult zien hoor waar die misselijkheid en dat kokhalzen vandaan komen.......... van jullie netjes groeiende beebje!

Deel Deze Pagina