corien wat zie je er mooi uit in je jurk een echt bruidje super echt mooi. en je ziet inderdaad niet op de foto dat er een wondertje in je groeit. marla je gaat al de goede kant op en mij is gezegd dat je normaal 1 op de 3 zwangerschappen eindigen in een miskraam maar als je een goede echo heb gehad daalt het enorm dan heb je nog maar een heel klein percentage dat mis gaat, dus niet te druk maken. jette gaat het nu steeds beter met de misselijkheid? hoop het wel en hoe is het met je moeder? liefs miriam
hey miriam, tja het gaat, ben vandaag wel weer misselijk, en weeig, had gehoopt dat ik er nu zo'n beetje vanaf zou zijn, maar nee dus, nou momenteel is het nog vol te houden! Maar ja dat kan zo weer veranderen he! Mijn moeder krijgt vandaag weer een scan waarna ze na die uitslagen gaan beslissen of ze nog langer moet blijven of niet, dus spannende dag! liefs jette
Hey lieve Miriam, nog maar 3 nachtjes slapen: ik tel ze samen met jou af hoor, en dan komt je zusje thuis: Joehoe! Heeft ze het leuk gehad? En je vriend's tante is ook al weer bijna terug. Hoe gaat het verder met je? Zie je erg op tegen 21 juli? Pfffff..... moeilijk, hoor, jij moet er 2 keer doorheen, lieverd. Jette, ben jij niet een dezer dagen jarig, ofzo? Zal je profiel er eens op naslaan. Dan komt er ook een 35 achter jouw naam te staan. (echt een grapje, hoor, ik zoek "bongenotes") Heeft je moeder de uitslag van de scan al binnen? Wat was dat dan voor een scan? Wel heel spannend dat je dan te horen krijgt hoe het nou verder gaat. Hoe is ze er zelf onder? En is je vader een beetje bijgetrokken? Neeke zal nu echt wel in Frankrijk zijn aangekomen. Ben benieuwd of Anette al achter een Olifantenbiefstukje zit: wel goed laten doorbakken, hoor! Ik heb niet echt veel te melden: hoef nog maar 1,5 a 2 weken te werken en het is eigenlijk niet heel druk op mijn werk, maar er lopen nog wel genoeg groepsleden rond. Ik rijd nu wel heel snel naar mijn werk, in 15 a 20 minuten, terwijl ik er normaal echt meer dan een half uur over doe. Is het bij jullie ook zo rustig op het werk? Ik word er wel een beetje lamlendig van: de dag duurt dan zo lang, maar goed, nog even door de zure appel. Liefs, Marla
nou marla, ik wil wel ruilen lijkt wel of iedereen abn amro moet bellen wordt er gek van het is zo ontzettend druk niet leuk meer je hebt geen tijd om adem te happen tussen de gesprekken door, en dan is iedereen ook nog zo ontzettend chaggie aan de tel maar ja nog 6 weken dan wordt het weer wat rustiger. lief van je dat je er aan denkt marla, zie er als een berg tegenop. hoop zo dat ik zwanger ben nu maar ben ook zo bang dat het toch niet raak is. ben wel heel moe maar dat zijn er meer dus verder niks geen voorgevoel. helaas. dan die klote data nog en de kraam bezoekjes die ik straks moet gaan doen. nee deze maand mag van mij al wel voorbij zijn. marla ik heb trouwes ook een 5 er achter staan hihi alleen geen 3 haha jette hoe is het gegaan met je moeder? ben benieuwd hoop dat ze naar huis mag. en je misselijkheid geef die maar aan mij nu dan zal het betekenen dat ik zwanger zou zijn en ik zit toch dan in de eerste maanden en als ik dan over mijn streep van 14 weken heen ben kan ik het wel weer doorgeven. hoop dat ik deze ronde echt zwanger ben en dat ook jou misselijkheid weg gaat. definitief. dikke knuffel miriam
Lief van je miriam, ik hoop ook dat ik het snel aan jou doorkan geven! Er is nog geen uitslag bekend van de computertomografie die mijn moeder heeft gehad, zal vandaag wel bekend worden, maar mijn moeder heeft nog drie drains, waarvan 2 al een hele week leek zijn en de derde een heel klein beetje troep bevat, ben benieuwd! Ja mijn vader is behoorlijk bij gedraaid mijn moeder heeft hem duidelijk gemaakt dat hij niet zo raar moest doen en rekening met mij moest houden, dit heeft gewerkt! Ik moet vandaag nog werken en morgen en dan eindelijk vakantie, hier is het ook rustig nog een paar dingetjes doen en dan ben ik er klaar voor! Jette
Goh Miriam, het lijkt wel alsof de mensen in hun vakantie pas tijd hebben om de ABN te bellen. Wel raar dat ze zo chago zijn tijdens hun vakantie. Dan ben ik zelf altijd in een opperbeste stemming. Hoezo wordt het over 6 weken wat rustiger? Moeilijk, hoor, dat 21 juli snel nadert: kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet. Het zal makkelijker zijn als je weer zwanger zou zijn en deze dag niet zwangerloos in hoeft te gaan, dus ik hoop van ganzer harte dat je positief test. Ach en geen kwaaltjes, daar zou ik me niet al te druk om maken. Meestal heb je die nog niet zo vroeg. Ik duim voor je! Hoe lang was het ook al weer geleden dat je je eisprong meende gevoeld te hebben? Hey Jette, wat is tomografie eigenlijk? Daar heb ik nog nooit van gehoord. De drains lijken er goed uit te zien, maar ik weet niet of die ene drain nog roet in het eten kan gooien. Voelt je moeder zich ook al weer wat beter? Het lijkt me voor haar ook erg moeilijk, hoor, om zo lang ziek te zijn. Haar geduld wordt wel heel erg op proef gesteld. Wat lief dat je moeder je vader de waarheid heeft gezegd. Net goed! Ik ben wel blij dat hij zich er wat van aan heeft getrokken. Voor hetzelfde geld deed hij er niets mee. Hopelijk wordt het vanaf nu wat makkelijker voor je en als het overgeven enzo alleen bij de ochtend blijft, dan is het hopelijk wel vol te houden? Wel gaaf, he, dat er zo'n wondertje in je groeit. Oooh, gaaf, zeg, dat je nog maar 2 dagen hoeft te werken en dan kun je lekker rustig aan doen. Ik moet na deze week nog 1, dus het valt mee. En Corien, nog aan het nagenieten van de bruiloft? Voel me momenteel een beetje onzeker, omdat ik vanochtend nog maar 1 keer gekokhalst heb (voel me nog wel wat weeig), maar moet mezelf maar moed in blijven praten. Liefs, Marla
marla: over 6 weken is iedereen zo goed als terug van vakantie en wordt de druk minder. mensen hebben eigenlijk niet genoeg geld willen dan lenen direct moet het beschikbaarzijn. of ze moeten ineens een credt card hebben voor de vakantie ga zo maar door dat zijn dingen die een doorlooptijd hebben en dus niet direct voor ze klaar liggen. maar dat snappen ze niet. of ze denken dat ik een glazenbol heb waar ik in kijk en alles weet over hun gegevens. dus tja. ben dus helaas weer ongi en goed ook wel mooi op tijd moet ik zeggen. ben er wel effe helemaal klaar mee ik ga een hobby opzoeken waar ik veel mee bezig ben. niet schoonmaken of strijken of iets dergelijks iets leuks om de tijd te doden als ik verdrietig ben. nou mensen ga het huis van mijn ouders versieren voor mijn kleine zusje ben wel blij hoor dat ze terug komt hoop alleen dat dat snel is tot die tijd vind ik het altijd een naar idee zolang vliegen in de lucht. dikke knuffel miriam
Ah Miriam, nu snap ik waarom jouw klanten zo moeilijk doen: ze willen eigenlijk alles a la minute hebben. Nee, dat kan natuurlijk niet, maar breng dat sommige mensen maar eens aan hun verstand. Neeee, echt balen dat je ongi zich had doorgezet. Toen ik zwanger ben geraakt, had ik ook zo'n duidelijke eisprong en daarom had ik nog zo veel hoop voor je! Ja, telkens als je weer opnieuw ongesteld bent, dan is dat zo'n tegenvaller. Je wil jezelf beschermen tegen het verdriet van de tegenvaller, maar het lukt gewoon niet. Het is ook zo moeilijk om het zwanger worden van je af te kunnen zetten...... Je kunt helaas niet zo maar even een knop om draaien, was dat maar waar! Tja Miriam, ik kan helaas alleen maar zeggen dat ik uit ervaring weet hoe moeilijk het elke maand weer te verkroppen is en hoe ver de droom van een kindje dan weg lijkt. Hopelijk geeft de terugkomst van je zusje ook wat afleiding. Want...... waarschijnlijk sta je nu op Schiphol om je zus op te halen of wordt ze door haar vrienden en familie thuis feestelijk onthaald. Veel plezier! Hopelijk hebben jullie geen last gehad van het hondenweer. Jette, ben je al aan het genieten van je vakantie? Je hebt nu nog lekker een weekje om bij te komen. Ik heb een behoorlijke stresstijd achter de rug. Mijn symptomen namen in rap tempo af en dat deed me heel erg denken aan de MA van september, toen dat ook het geval was. Mijn geur was minder sterk, mijn borsten deden geen pijn meer, ik was niet meer misselijk, mijn smaak kwam terug, noem maar op en dit alles maakte me zo nerveus, dat ik gisteren erdoor in paniek ben geraakt. Ik heb vanochtend gebeld om een extra echo te krijgen en mocht om 10.40 komen (tot 11.15 uur in de wachtkamer gezeten, maar dat maakt niet uit op zo'n moment, als het maar goed is). Mijn vriend zag het inmiddels ook niet meer zitten en ik zag hem dan ook een paar keer nee schudden in de wachtkamer en af en toe had hij zelfs wat tranen in zijn ogen. ("jij voelt altijd je lichaam zo goed aan, dus je zult wel gelijk hebben"). Toen we dan aan de beurt waren, stond ik echt doodsangsten uit en durfde weer eens niet te kijken. Gelukkig zag de gyn het hartje direct kloppen en zag alles er prima uit. Niets wees op een miskraam, maar er is natuurlijk geen garantie, maar dat is er nooit (dat kan ze niemand geven), dus daar hoefde ik me echt geen zorgen over te maken. Ukkie was weer flink gegroeid en je kon hem of haar zelfs goed zien bewegen. Hij heeft even kort op een neer gestuitert, en dat was zo schattig om te zien.... Ook zwaaide hij met zijn armpjes en beentjes. Volgens de meting mat hij 10 weken en 2 dagen (loopt 1 dag voor), maar de gyn vertelde dat je niet echt naar de termijn moet kijken, omdat de meetapparatuur niet helemaal precies is. Zolang het er maar goed uitziet. Ik ben nu wel een dag voorbij de termijn waarop het de vorige keer mis is gegaan en volgens mijn vriend mag ik me nu geen zorgen meer maken, maar moet ik echt eens beginnen met genieten. Ik ga mijn best doen! Al met al ben ik erg opgelucht en kan ik met een gerust hart het weekend in. Liefs, Marla
Hey Marla, Ik wil net een berichtje achterlaten om je vandaag speciaal een hart onder de reiem te steken omdat vandaag zo'n belangrijke dag is omdat het de vorige keer mis op dit moment is gegaan. Tjee wat een paniek, Meid! Maar ik kanhetme wel heel goed voorstellen hoor! Gelukkig mocht je gelijk komen voor een echo en kun je nu met een gerust hart het weekend in. Sja wat een stress levert het op he? Het is ook niet makkelijk om zwanger te zijn Met mij gaat het goed. Ik had nog een vraag aan de VK hier gesteld of het nog nodig is om een echo te maken. Ze vond van niet. Toen ik negatief testte gaf dat al (kennelijk) aan dat alles goed verloopt. Ik weet het niet. Ik heb destijds niet meer getest en dan zou ik dus na 5,5 week nog steeds positief testen? Ik weet het niet want al mijn zwangerschapskwaaltjes namen direct af . Ook de laatste keer. Maar goed ik heb daarna niet meer gevloeid en heb vanaf zaterdag pijn in mijn buik gehad dus denk dat het mij ei was. Dus de boel zal wel weer op gang zijn. We zullen het zien. We hebben het in ieder geval wel benut Nou Miriam je zal wel ontzettend blij zijn omdat je je zus vandaag op komt halen van het vliegveld. Geniet van elkaar...en jammer dat je weer ongi bent geworden....tis een troost maar misschien lekker aan de wijn met je zus dadelijk! Liefs, Chantal
Goh Sjannie, wat ontzettend lief dat je aan de termijn waarop het de vorige keer bij mij is misgegaan hebt gedacht. Echt super! Een dikke knuffel terug. Ik snuit ondertussen even in mijn zakdoek, ben helemaal ontroerd. ("bah Marla, laat die knuffel nou maar zitten" Sorry, Chantal! ) Ik moet zeggen dat het er allemaal wel op lijkt dat jouw miskraam "goed" verlopen is. (een beetje raar uitgedrukt, maar je snapt vast wel dat ik het niet zo bedoel). Ik denk dat je lichaam ook minder lijdt van een behoorlijk vroege miskraam dan van zo'n late die jij de vorige keer hebt gehad. Ik vind het heel positief dat je niet meer gevloeid hebt. Wij hadden de vorige keer beiden nog zwangerschapsweefsel in onze baarmoeder en we bloedden toen allebei nog (flink). Misschien moet je er inderdaad maar op vertrouwen dat de miskraam compleet is, zeker nu je eisprong ook al weer langs lijkt te zijn geweest. Haha, goed dat je hem wel hebt kunnen benutten! Dat gezegde van extra vruchtbaar na een miskraam moet toch eens bij een van ons opgaan! Ik hoop echt zo dat het bij jou het geval is. Ik gun het je zo, meid. (net als Miriam!) Ik zou deze cyclus gewoon afwachten: als alles weer normaal lijkt/is, dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat er niets meer is achtergebleven. En als je onzeker blijft, dan zou ik gewoon via je HA een afspraak maken voor een echo. Maar nogmaals, het is echt heel goed dat je niet meer hebt gevloeid! Heel veel liefs, Marla
Even snel een berichtje voor Miriam (we gaan zometeen nl. naar mijn schoonzus in Delft): lieve, lieve Miriam, ik wil je vandaag heel veel sterkte toewensen op deze voor jou zo moeilijke dag. Hopelijk keert het tij zich snel en gebeuren er vanaf nu alleen nog maar leuke dingen voor jou, te beginnen met een nieuwe zwangerschap, die deze keer helemaal voldragen mag worden! Lieverd, doe maar rustig aan! Ik denk aan je! Liefs, Marla
marla ik wil je even danken dat je zo aan me denkt mijn gevoel is raar nu kan er niet op ingaan nu maar hoop maandag weer hier mijn belevenis te zetten kom morgen niet online kan dat niet aan denk ik probeer te gaan genieten van mijn zusje die komt de hele dag morgen. en ja ik was zo blij haar te zien iedereen zei ze zal wel heel erg veranderd zijn, heb niks gemerkt nog gelukkig. chantal ik drink geen alcohol hihi dus dat gaat voor mij niet op een glaasje wijn vind het niet lekker. dat is voor mij een geluk nu ik zwanger weer wil worden. ga zo lekker even onder de pomp even afsluiten van alles en iedereen toch iedereen een fijn weekend. liefs miriam
Hee lieve dames, Benieuwd of de batterij dit nog trekt! Zit lekker buiten op de camping, nog 22 C denk ik. Heerlijk weer! Is toch even wennen, kamperen met een dikke buik, je moet toch veel bukken. Gaat steeds beter. Het lukt dus met m'n zakcomputer maar zo langzaam dat het voor een keertje is! Heb ook niet alles kunnen lezen, dus even kort. Jette, hopelijk heb je niet meer hoeven spugen - is nu we'll weer genoeg geweest! Hoe was de scan van je moeder? Miriam, was het gezellig met je zus? Ben je gisteren goed doorgekomen? Gelukkig ligt die datum nu achter je. Corien, je foto's ga ik bekijken als we thuis zijn! Fijndat je al leven voelt. Bijzonder he! Marla, ik zag dat je op 20 juli een echo had gehad, heb zitten zoeken totdat ik las waarom zo snel weer (duurde maar een half uurtje met mijn BlackBerry ). Kan me je paniek goed voorstellen! Fijn dat je zo snel terecht kon, en natuurlijk dat alles er goed uit zag. Heerlijk! Er zijn trouwens genoeg vrouwen die zich vanaf 10 weken alweer beter voelen, misschien is dat de reden. Geniet ervan meid! En groot gelijk dat je al wat gekocht hebt (eng he). Ik laat het hierbij, veel liefs voor allemaal! Neeke
neeke hallo, lekker he op de camping ontspannen zijn. tja het bukken is inderdaad een probleem. hihihi dit weekend is beter gegaan dan gedacht. heb er niet continu bij stil gestaan. iets wat ik ook echt niet wil dus heb sóchtens met mijn schoonmoeder gebeld en toen hebben we de gevoelens los gelaten. het weekend is weer voorbij ben er wel heel blij om hoor dat ik het weer gehad heb. liefs miriam
Hey lieve Miriam, natuuuuurlijk heb ik aan je gedacht. Ik weet nl. hoe moeilijk dit soort dagen zijn en wilde je laten weten dat je in mijn gedachten was. Wel heel fijn voor je dat je zusje net rond deze tijd thuis is gekomen, dan heb je naast iets heel rots ook nog iets leuks. Is het gisteren gezellig geweest? Hoe heeft ze het gehad? Heeeeey Neeke, ik zie nu pas je berichtje: wat leuk dat je nog even aan ons hebt gedacht en zelfs een berichtje hebt achter gelaten, ook al duurde het een eeuwigheid om hem te plaatsen. Bevalt je vakantie toe nu toe? Ik zie je al voor me met je dikke buikie op de camping..... Niet door de klapstoel heen zakken hoor, want dat vind je ukkie niet zo prettig. Wel fijn dat het niet al te warm is, want dat lijkt me niet zo prettig voor een zwangere vrouw. Je bent alweer een week in Frankrijk, wat gaat de tijd toch snel. Jaaaa, ik ben ook erg blij met de laatste echo. Mijn vriend vertelde me ook nog dat we anders nog 1,5 in (ondraaglijke) spanning zouden hebben gezeten en nu zijn we juist heel blij en gelukkig. Het rare is dat de misselijkheid na de echo ongeveer direct weer terug gekomen is. Ik heb vrijdagmiddag zelfs nog moeten overgeven op het werk (wel op de wc, hoor, dus er ligt geen plak in de gang -> bah, vieze Marla. ) Geniet je nu erg van je zwangerschap? Je moet er na je hele mooie 20-weken echo nou wel in geloven en het genieten wordt nu natuurlijk met de dag groter! Koop maar wat leuke babykleren in Frankrijk, want ik begreep van Amber dat ze daar erg leuke kleertjes enzo hebben. Jette, hoe gaat het toch met je? Ik snap wel dat je wat minder energie hebt momenteel, maar ik hoop echt dat je afwezigheid niets te maken heeft met de toestand van je moeder. (ik weet nog hoe fanatiek je "vroeger" altijd op de zwangerschapspagina kwam, zelfs in de zwarte periode rondom je moeder's ziekte kwam je nog altijd langs). Heb je de uitslag van de scan inmiddels binnen? Hoop maar dat je gewoon aan het genieten bent van je vakantie. Ik mis je wel hoor, lieve Jette. Chantal, voel je je nog steeds relatief goed? Hoe gaat het met je? En Corien, met jou ook nog alles goed? Ik voel me gelukkig een stuk beter sinds de echo van afgelopen vrijdag. We zijn dit weekend bij mijn schoonzus en haar baby (zaterdag) en mijn zus en kinderen (zondag) langsgeweest en ik heb mezelf weer flink tegoed gedaan aan toastjes (ik kon me niet inhouden) en stoofpotjes. Dat buikje is nou best wel wat gegroeid, maar ik weet niet of dat wel aan de zwangerschap te wijten is. Mijn schoonzus nam ons mee naar een grote Chinese toko en normaal vind ik dat een El Dorado. Ze wees me meteen op de scherpste potjes sambal (waar ik normaal dol op ben), maar ik moest er deze keer niet aan denken. Heb er wel 2 leuke japanse schaaltjes gekocht. (die "ruiken" niet ) Nog 1 week werken en dan...... vakantie. Joehoe! Liefs, Marla
marla: ben blij dat je steeds meer gaat groeien en dat je je iets beter voelt. heb vertrouwen komt helemaal goed. neeke: je moet niet alles leeg gaan kopen hoor als wij aan de beurt zijn moet er nog wel iets over blijven hihi jette chantal corien hoe is he met jullie al weer terug bijna van vakantie of nog weg? niks ernstigs met jullie hoop ik? hier een kleine dip het kindje is geboren van onze neef en zijn vrouw joep ruben heet hij. ben er wel emotioneel onder maar ja hoop dat ik dat snel aan de kant kan zetten. en net als toen met onze tante ook hier weer een wondertje in ga zien. twee kindjes die rond onze data's geboren zijn allebei in de fam ze doen in ieder geval onze kindjes nooit vergeten en dat is dan wel weer positief. zie het alleen nog niet helemaal zo maar dat komt wel als ik de tijd er maar weer voor heb. liefs miriam
Hallo Meiden, Hier even een kort berichtje van mij....ben al druk bezig met de voorbereidingen voor mijn vakantie as vrijdag! Daarbij Denise ook vrij en niet zulk mooi weer dus brengen we veel tijd met elkaar door. Echt Heerlijk met haar. Normaal altijd rennen,vliegen en hollen en vroeg op en naar school of ik naar mijn werk, 2x per week naar zwemles of vriendinnetje mee uit school en nu hebben we alle tijd van de wereld met elkaar. Niks hoeven Niets moeten en lekker rustig aan doen smorgens! Miriam, ik weet wat je doormaakt meid! Soms kun je de hele wereld aan en soms zakt het verdriet/verlies je weer in de schoenen. Maar niet de hoop hoor! Ik heb dit jaar geloof ik al (ben de tel kwijt) 8 kraamvisites achter de rug en nummer 9 is ook alweer geboren dus naar mijn vakantie ook weer naar naar toe. Afgelopen zondag weer even naar mijn vriendin (sjannieman had haar nog niet gezien) en zegt vriendin tegen de kleine meid na de borstvoeding oeee ben zo verliefd op jou... Het was een heel mooi moment en heel had ik een vlaag van...zo had ik nu ook kunnen zitten! Deed even zeer...sja dan weer even slikken en weer doorgaan. Maar over het algemeen kan ik het redelijk handelen.. Lieve Mir, ik realiseer mij zojuist dat ik jouw verhaal eigenlijk niet zo goed ken...Ik heb het gemist....ik ben een tijdje minder op het forum geweest misschien is dat het....ik begrijp dat je 2miskramen hebt gehad? Is het goed als je het nog een keer wilt vertellen of verwijzen naar een pagina? Dan weet ik nu ook beter hoe het bij jou is verlopen. Hee Neeke, hihi nog tijd gevonden om nog een berichtje achter te laten...lJij hebt begrijp ik nog aangenaam weer...wij gaan as vrijdag en de komende 2 weken zal het zijn zoals het nu is niet echt bikini weer! Ach ja we gaan er maar het beste van maken! Marla, Nog 1 weekje en dan ook heerlijk vakantie. En 2 dagen en dan alweer 11 weken! Geniet er lekker van hoor! Jette hoe is het met jou? hoop alles goed en met je moeder ook? ik hoop dat je misselijkheid en moeheid de reden is dat je hier op het forum minder te vinden bent en dat er niets ernstig metje moeder is. Maar hoop natuurlijk ook dat je misselijkheid minder is geworden. Maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel. Het zou een kort berichtje worden maar al met al toch al een aardig bericht! Liefs, Chantal
Hi mijn naam is miriam en ik ben 25 jaar jong. begin dit jaar ging mijn wens in vervulling ik was zwanger dit groote geluk heeft 13 weken mogen duren, na een controle op 11 weken zwangerschap toen alles nog goed was en het hartje het goed deed ging het dan toch mis, 17 juni dit jaar heb ik alleen omdat mijn vriend heen werken was ons kindje op de wereld gezet. het begon sávonds kreeg buik krampen die werden heviger en kamen en gingen om de 5 min. na een nacht op te zijn geweest en tegen de muren aan te lopen van de pijn braken om iets voor half 8 mijn vliezen veel was het nog niet maar toch, was niet meer droog toen iets voor 8 kwam het kleintje met moederkoek en alles eruit. Alles zat er op en er an echt volledig mooi compleet. maar veeel en veeel te vroeg. na een moeilijke tijd begon ik de draad samen met mijn partner weer op te pakken. niet makkelijk was dat omdat onze tante teglijk met mij zwanger was /is maar toch doorgaan met je leven lijden je kunt niet blijven haken. toen in september kwam mijn vriend z'n oma te overlijden het volgende waar we door moesten komen. in oktober was ik weer gelukkig zwanger het leek wel een jaar zo lang duurde het maar het was weer raak angst en blijdschap namen het steeds van elkaar over. nu 22-12-06 blijkt dat na de eerste controle van 9 weken zwanger en een kloppend hartje het toch weer mis te zijn. je wereld stort opnieuw in elkaar. ik was 19 juni gecurateerd omdat er toen weesfsel achter gebleven was nu direct op 22-12-06 een curatage helaas ging dat niet super ik bleef ontzettende buikpijn houden liep me zelf in de weg en kon er niet van slapen. 26-12-06 weer een curatage omdat er na de eerste curatage van 22-12-06 toch weer weefsel achter was gebleven. ik zat onder in een diepe put heel diep. nu afgelopen zondag is ons neefje geboren heel blij voor mijn tante maar mijn scherven zitten heel diep en alles komt nu naar boven van het afgelopen jaar ben op letterlijk en figuurlijk hoop dat het een beetje een begrijpend verhaal is een kl*te jaar om zo maar te zeggen. dank jullie wel voor het lezen hier kan ik mijn hart luchten thanks miriam _________________ dit is mijn verhaal staat ook onder 2 keer een miskraam in een jaar chantal geniet er inderdaad maar van lekker met elkaar de dingentjes doen. en ik ben ook al weer uit mijn dip denk ik hoor. heb nu wel zo iets als ik het kan uitstellen dandoe ik het graag maar als mijn kerel er naar toe wil dan doorzettenen gaan et de banaan. ik vind het altijd moeilijk om aan te geven dat ik nog verdriet heb juist omdat de mensen allemaal door gaan dus om af te spreken dat wij alleen komen dan moet er ook een uitleg bij en dan heb ik het gevoel dat hun zich er niet gemakkelijk bij voelen waardoor ik het niet gemakkelijk heb . en als ik niks zeg danloop ik alleen me zelf in de weg. en als het echt niet gaat ga ik lekker buiten een sigaret roken. we moeten maar kijken mijn collega is op de 26ste uitgerekend dus die komt er ook vlotjes achter aan. daar moet ik ook heen dus. nou dikke knuffel liefs miriam jette ikmaak me zorgen hoop en bid dat er niks aan de hand is dan alleen je misselijkheid.
Lieve, lieve Jette, nogmaals: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En laat alles goed met je zijn, alsjeblieft! Mis je echt heel erg! Ik heb vanochtend al een chocolaatje (ok, 2 dan) op je verjaardag gegeten. Haha Chantal, jouw korte berichtje is inderdaad iets langer geworden, maar nog lang niet zo lang als die enorme lappen die ik altijd produceerd. Lijkt me ook super moeilijk als je vriendin tegen haar baby zegt dat ze zo verliefd op haar is. En natuurlijk kun je het haar absoluut niet kwalijk nemen en dat doe je ook niet, maar het is net wat je zegt, jij had ook zo kunnen zitten en het doet je beseffen dat jij met lege handen achtergebleven bent. Ik ben blij om te lezen dat je alles toch redelijk goed kan handelen, want je hebt flink wat voor je kiezen gehad de laatste maanden. Klinkt wel heel gezellig: zo lekker alleen thuis met Denise en veel tijd voor elkaar hebben. Ik kan me voorstellen dat jij zeker in dit soort tijden veel hebt aan haar knuffels. Ze houdt je vast op de been! Geniet van je vakantie straks. Waar ga je naartoe? Miriam, vind het zo rot voor je dat je in een dip hebt gezeten. Je moet je ook over zo veel heenzetten: de UBD's, de kraamvisites, dat het een jaar geleden was, dat je je eerste miskraam hebt gehad. Pffff....... lijkt me zo zwaar. En maar opkrabbelen en doorbijten. Heb wel veel respect voor je! Goed idee om buiten een sigaretje te roken, als het je te veel wordt. Dan heb je mooi een excuus om even op jezelf te zijn en je tranen de vrije loop te laten. (ik verdween dus op het toilet tijdens de kraamvisite: nog een Marlatip: doe dan geen mascara op! ) Neeke en Anette, julie zijn vast heeeeel ver weg met jullie gedachten (en natuurlijk ook lichamelijk). Hopelijk genieten jullie enorm van de vakantie, maar ook van jullie toekomstige kindje. Liefs, Marla, die de laatste tijd erg weinig puf heeft en direct na het eten in bed kruipt, daar wat tv kijkt en in slaap valt. Kijk zo uit naar de vakantie.... (en volgende echo). Ik leef momenteel van echo naar echo en niets anders lijkt even meer belangrijk.
marla ik vind zelf niet dat ik nu super veel te verduren heb maar het is gewoon het geen wat je wel weet dat kan gebeuren maar dat je eigenlijk ook wel voorbij je deur ziet gaan. en als het dan toch bij jou deur is dan is de klap hard. positieve energie moet je dan ook gaan aanmakenanders kom je op de paars afdeling in een ziekenhuis uit. eigenlijk heb ik er vrede mee dat mijn twee kindjes niet levensvatbaar waren en daarom eerder weer weg moesten (al heeft dit heel lang geduurt). Waar ik me nu alleen nog zorgen om maak is wanneer ik weer zwanger zal zijn. heel egoisti's denk ik ook dat het geen derde keer mis zal gaan. dus die angst heb ik tot op heden ook niet. ben gewoon bang dat het nog een eeuwigheid duurt en wachten is nu eenmaal niet mijn sterkste punt. wat ik verder erg vind is dat mensen in je omgeving ook nu zwanger raken of bezig zijn. wat hun goed recht is hoor. maar wij waren eerder en moeten nu zien dat anderen ons voor gaan. dat doet pijn. ik zit niet in een dip voel me op zich goed. heb alleen het idee dat ik langzaam aan ook minder hier ga komen meer te gaan focusen op thuis werk enz. en dan nog een aantal keer langs maar niet iedere dag meer. zit daar over te denken. nou dames genoeg gebabbeld van mij kant weer dikke knuffel en liefs miriam ps, Jette ik mis je nu toch wel hoor, jij en marla zijn toch de stichters dat ik hier kom en jullie hebben mij er volledig boven op geholpen. ik bid voor je dat er niks ernstigs is en dat je gewoon te moe bent of dat je op vak ben of zo iets. ookeen hele dikke knuffel voor jou.