Hey marla, ben blij dat je er weer bent en dat je het schijnbaar erg druk hebt gehad, maakte me al een beetje zorgen om je! Nu maak ik me nog zorgen om Corien van haar hebben we al veel te lang niets gehoord! Ja die nekplooimeting heeft mijn Gyn al gedaan zonder het gezegd te hebben dat was standaard zei zijn vrouw! Niks afwijkends gevonden! Tja mijn moeder is moeilijk in te schatten, ze is erg emotioneel en heeft moeite met naar voren kijken! Dat komt natuurlijk mede omdat ze zich ook niet echt fit voelt! Ik heb het op de alvleeskliervereniging site opgezocht en daar staat letterlijk wat mijn moeder ook ondervindt, geen zin in eten, toch nog wel regelmatig wat overgeven, geen energie, down zijn, diarree! Dus heb ik dit met haar doorgesproken en ook zo eens laten vallen dat wanneer ze het gevoel heeft er niet alleen meer uit te komen ze misschien met een expert moet gaan praten of zelfs misschien iets van medicatie zou kunnen krijgen om zich wat vrolijker te voelen! Ach wij kregen gisteren ook weer een niet zo happy bericht, nu gaat het ons zelf niet aan maar toch...., het hing al een tijdje in de lucht dus kwam het voor ons niet echt als verrassing maar goede vrienden van ons willen niet meer samen verder! Of te wel hij wil niet meer met haar verder, hij heeft er al vaker uitvoerig met ons over gesproken, en toevallig gisteren ook weer met jetteman, ze werken samen dus praten er ook veel over! Nu waren de grootste problemen op lichamelijk gebied ze wilde sinds de geboorte van hun dochter niets meer van hem, hij heeft dit heel lang geaccepteerd maar hun dochter is inmiddels 2 1/2 jaar dus dat is wel heel lang he? Daar komt bij dat ze niet wil werken en steeds smoezen verzint om maar niet aan het werk te hoeven, dat frustreerd hem ook, nu gaat hun dochter een aantal uren in de week naar een peuterklas dus zou ze best aan het werk kunnen, maar ze zegt dat ze te oud is (23 jaar)! hij heeft zijn vorige vriendin verlaten voor haar en heeft nu nogal spijt dat was een vrouw die werkte en altijd veel te vertellen had en zijn huidige vriendin is niet zo spraakzaam! Dus gisteren is de bom gebarsten en heeft hij haar gezegd dat hij zo niet verder kan leven ook niet omwille van zijn dochter! Vind het erg sneu voor hem! ja ook voor haar natuurlijk maar zij heeft er zelf wel wat naar gemaakt vind ik tenminste! Wordt vervolgd..........! liefs jette
Hoi allemaal Mariam, geniet lekker hoor, die eerste weken vond ik ook zo spannend. Maar hoe voel je je? kmbly, wat een naar bericht. Hoe gaat het met je? Ik wil je heel veel sterkte toewensen. Jette, zo te lezen heeft die vriend van julie er echt heel goed over na gedacht en als een relatie niet meer werkt moet je echt stoppen, dat is ook beter voor het kindje. wel balen.Jammer ook dat zo´n jonge meid thuis wil blijven (is ieder zijn keuze natuurlijk maar als de rest er onder blijft lijden). Ik kan er natuurlijk moeilijk een oordeel over geven want ik ken de hele situatie niet maar is altijd jammer als mensen uit elkaar gaan. Kun je niet met iemand van de alvleeskliergroep gaan praten (met je moeder) Daar hebben ze veel ervaring en misschien ook wel goede tips. Marla, het piekeren is hier wel minder hoor, denk er nog wel aan maar niet meer emotioneel. Gisteren ook nog met de vk erover gehad. En idd ik ben een controlfreak, heb graag dingen zelf in de hand maar helaas lukt dat nu niet. Ik heb gisteren met mijn werkgever gepraat over verlof en ik heb besloten om 6 weken van tevoren te stoppen, dus 28 december is mijn laatste dag. de week erna wil ik toch zo ongeveer de hele week vrij en mijn vriend heeft dan ook vakantie. Daarna neem ik nog vakantie op en hoef zo pas weer na pinksteren te gaan werken. Ook gehad over eventueel minder werken, ondergrens is 20 uur anders komen ze onder de formatie ne ik kan alleen dan op de maandag vrij hebben, dus woensdag en vrijdag lukt niet, kom daarvoor op een wachtlijst. Dus we zien wel. Ga mijn haren even drogen, moet zo naar de fysio, die kl#te schouder speelt op en ik mag geen pijnstilling gebruiken, grrr Groetjes Anette Ik heb kidscompany opgeschreven, zal eens op de site kijken.
hey annette dat is toevallig, 28 december zal ook ongeveer mijn laatste werkdag zijn ik heb aangegeven om te willen proberen 4 weken voor de bevaling te blijven werken! Raar idee he dat je dan zo lang niet meer naar het werk gaat, kan me er geen voorstelling van maken, ben nog nooit langer niet wezen werken dan de 4 weken vakantie! Als mijn bureau hier dan nog maar staat........., zal toch wel?! Jetteman is nu naar onze vrienden toe, ze schijnen al wel een goed gesprek gehad te hebben en ze schijnt ook terug te zijn, maar hoe nu verder dat hoor ik straks! Misschien valt het allemaal nog mee, hij zit er erg mee hij had vanmorgen jetteman huilend opgebeld! Morgen ga ik weer naar de Gyn., ben benieuwd of alles in orde is! liefs jette
Hoi Jette Ik heb ook even getwijfeld over 4 weken maar omdat mijn vriend dan ook vakantie heeft vind ik het ook wel lekker om dan vrij te zjin. Wie weet komt het goed met jullie vrienden, als ze er met elkaar goed over kunnen praten scheelt dat wel een hoop. Valt ook niet mee om bij iemand weg te gaan, maar wie weet komt het toch nog goed, ik hoop het. Ik heb 2 jaar ziek thuis gezeten met mijn schouder, 2 keer geopereerd dus ik weet wel hoe het is om thuis te zijn. Voor mij lichamelijk veel beter. Vandaag ben ik weer niet veel waard, veel last en dan zit ik nu achter de computer, eigenlijk doet dat ook geen goed maar ja. Groetjes
Nou .. K ben heel ergg bezig met dingen zoeken op het internet het kan gewoon niet.. Ik geloof het niet .. Het ging zo snel die echo hij was 5 sec .. het kindje is dood klaar. . wacht maar 2 weken het komt er wel uit.. nu ben ik op youtube wezen kijken naar een beetje mijn deeltijd echo .. en toch denk ik dat me gyn het verkeerd heeft gezien.. K ben er niet klaar mee .. & kan dit ook zeker niet geloven..
He Kmbly, wat moeilijk! Ik zou als ik jou was bellen voor nog een afspraak, gewoon uitleggen hoe je je voelt, daar zullen ze vast wel begrip voor hebben. Overigens houd je die ontkenning/hoop ook als het echt zo is (tenminste zo heb ik dat ervaren), je hoopt altijd tegen beter weten in... Maar als je niet overtuigd bent, vraag dan om nog een echo! Sterkte
Hallo dames, Jammer genoeg gaat het met Kmbly niet zo goed, maar al die mooie banners bij Anette, Marla en Jette (Miriam, waar blijft de jouwe? ) doen een mens goed! Ongelofelijk, wat gaat dat snel de goede kant op! Miriam, zoals ik al zei, ik ben heel erg "onder voorbehoud" zwanger geweest - totdat de vk me vertelde dat dat in de eerste plaats heel logisch was, maar vooral heel erg zonde omdat de kans gewoon heel groot is dat een zwangerschap goed is, en je je toch niet kunt beschermen tegen het verdriet als het alsnog mis gaat. Vanaf die tijd heb ik echt m'n best gedaan om een beetje te genieten (was toen een week of 9-10 zwanger denk ik, en zat echt bij de vk met een houding van tjsa, ik ben wel zwanger, maar ik moet het nog zien... Toen had ik NB al een echo gehad met 8 wkn...). Dat bleef lang moeilijk maar het ging steeds wat beter. Ik hoop dat jij er alvast (voorzichtig) van kunt genieten! Het gekke was trouwens dat bij ons de omgeving ook niet echt blij durfde te zijn. Bij de verjaardag van mijn man hebben we het familie verteld, ik was toen 6 wkn, maar onze ouders en broers en zussen durfden ons nauwelijks te feliciteren... Ook wel jammer maar heel begrijpelijk. Voor jou gaat het deze keer gewoon helemaal goed! Anette, je klinkt weer een stuk geruster gelukkig. Goed dat je met je vk erover gesproken hebt. Ik heb het ook wel gehad hoor, net na de 20 wkn echo, maar heb het nu maar losgelaten - je hebt geen garantie en zelfs bij de bevalling kan er nog iets niet goed gaan, maar gelukkig is het in het grootste deel van de gevallen gewoon goed! Vervelend dat je zo'n last hebt van je schouder, hopelijk gaat het gauw weer beter. Jette, ook jij klinkt weer positiever. Ik had me niet gerealiseerd dat een alvleesklier zo'n belangrijke functie heeft in je lijf, en dat het zo'n impact kan hebben op iemand! Gelukkig heb je wat informatie gevonden die herkenbaar is, al verandert het weinig aan de situatie, je kunt het wel beter plaatsen. Heel veel succes bij de Frauenarzt morgen! Krijg je weer een echo? Volgens mij gebeurt zo'n "stiekeme" nekplooimeting in NL ook vrijwel standaard, Marla had het al gehoord van de gyn en ik kreeg bij de vk ook zo'n uitgebreide scan met 12 wkn dat ze het wel gezien zouden moeten hebben als er een verdikte nekplooi zat. Marla, goed om weer wat van je te horen! Vervelend dat er zoveel werk ligt. Kijk jij wel vaak genoeg naar je banner? En zie je dan hoe hard het gaat, en hoe de mijlpalen je om de oren vliegen? De 16e week alweer meid! Wel vervelend van je bloeddruk, kan de vk niet contact opnemen met je huisarts? Vk is toch veel relaxter dan gyno vind ik... Je had me trouwens precies op de goede dag gefeliciteerd met de verjaardag van Thijs hoor! Gisteren uitdelen op de creche, ook weer heel spannend, zaterdag nog feestje met een paar vriendjes - en dan wordt het tijd dat de rust weer terugkeert. Heeft allemaal veel impact op zo'n klein ventje... Wel heel leuk om te zien hoe hij geniet. Chantal, hoe is het met jou? Heb je een goede vakantie gehad? Wij hebben weer een helpster erbij om jou naar de overkant te trekken en doen dus ook hard ons best! Corien, bij jou ook alles goed? Hier dus alles prima, probeer moed te verzamelen om de berg strijkgoed te lijf te gaan maar moest er vannacht voor Thijs om 2 uur, 5 uur en 6 uur uit (en kwart voor 7 ging de wekker...) dus ik denk niet dat dat nog wat wordt vanavond... Morgenmiddag pretecho - heb er veel zin in maar vind het ook berespannend. Ben gelukkig overwegend heel benieuwd. Veel liefs voor allemaal, Neeke
Hallooooo, Oh sorry lieverds dat ik nu pas reageer. Ze hebben de site mooi aangepast maar ze hadden me eruit geknikkerd. Tenminste normaal als ik inlogde had ik altijd een venster met snel antwoord en dat was verdweneneen toen moest ik inloggen.....laat ik nu mijn wachtwoord vergeten te zijn (had een hele creatieve cominatie zo creatief dat ik er niet meer op kon komen hahaha. Tot dat ik ook mijn emails allemaal verwerkt had zag ik op de 1na laatste email in mijn inbox Gelukkig mijn gegevens staan. pfffft Maar ik ben er weer hoor! Heb heerlijke vakantie gehad wat is dat lekker zeg niets hoeven en niets moeten! Maar helaas ben inmiddels ook alweer 2 weken aan het werk. En zijn wij ook druk op het internet aan het zoeken naar een nieuwe caravan en onze proberen te verkopen dus ook druk druk druk. En JEEEEEEEEEEEEEEEEETJE wat een GEWEEEEEEEEEELDig nieuws Miriam ZWANGERRRRRRRRR! Yoehoe! Wat werkelijk fantastisch meid! Gefeliciteerd en ja nu ikke nog......! Kom maar op met de zwangerschapshormonen van jullie allemaal! Ach we zien het wel, ben er rustig onder en geniet echt heel erg van Denise. Verleden week het bericht gekregen dat ik tante wordt van mijn jongere zusje (1e zwangerschap) en ze bleek al 11 weken te zijn toen ik het hoorde ze is 3 maart uitgerekend. Toen ik dat hoorde moest ik wel even slikken want bij mijn laaste prille zwangerschap zou ik 8 maart uitgerekend zijn. Maar goed dat mag niet zo zijn....Inmiddels heeft ze ook haar 1e echo gehad met 12,2 weken en alles is gelukkig goed! Mijn cyclus was na mijn VMK na 29 dagen weer op gang dus prima. vorige was 28 dagen dus prima op schema. Ik wil Annette even een hart onder de riem steken. een kennis van mij had bij de nekplooimeting/ combitest een kans van 1 op 70. Ze hebben wel een punctie laten doen en alles was goed en ze hebben ook een kerngezond zoontje gekregen dus het zegt toch echt niet alles zo'n test. Jeetje meiden wat gaan jullie hard zeg! Gewoon al allemaal (behalve Miriam natuurlijk) de 15 weken gepasseerd! Vind het geweldig voorjullie! Marla-Neeke lief dat jullie naar me vragen...Het gaat gelukkig goed met me! Trouwens volgende week weeeer op kraamvisite en laast de hele avond met de kleine (1 maand) van mijn goede vriendin zitten keuvelen.... sta soms echt verbaasd van mezelf. kmbl ik vind het verschrikkelijk voor je. Ik weet er alles van hoe het is om tijdens 2e echo (12 weken) te vernemen dat het hartje niet meer klopt(bij 9 weken nog wel). Alles valt weg en valt bruut van je roze wolk. Hoe zit het met je zwangerschapssymptomen? heb je die nog? Als deze zijn afgenomen is dit ook een duidelijk signaal. Bij mij heeft in totaal 3 weken geduurd voordat het los kwam nadat hartje gegestopt is metkloppen. Wist het alleen de laaste week dat het niet goed was. Ik zelf vond het'prettig'om langzaam aan het idee te wennen en afscheid te nemen van mijn zwangerschap. Ik had mezelf een ultimatum gesteld als het binnen eeen week niet los zou komen zou ik voor curretage gaan. Het kwam vanzelf met een complicatie en uit eindelijk na 5,5 week alsnog curretage omdat niet alles weg was. Je kunt natuurlijk altijd je VK bellen en er over praten. Mijn ervaring is dat ze altijd een luisterend oor hebben. Desnoods vraag je om een extra echo! Als je gecurreteerd wordt krijg je (tenminste bij ons) altijd van te voren nog een echo. Dat was ook goed. Omdat je er dan echt er bij stil kunt staan dat het echt zo is! Nou ik laat het even hierbij. Heb vanavond al gestreken en gun mezelf ook nog even rust op mijn heerlijke bank. Veel succes bij de pretecho Neeke en Jette bij de VK/gyn! Liefs, Chantal
chantal ben ik blij weer wat van je te horen en ik hoop dat je me snel achter na komt hoor. tja we zijn allemaal druk druk druk erg he geen tijd nergens voor Kmbly wat naar dat je je zo voelt gewoon nog een echo vragen dan zijn de onduidelijkheden weg. en luister naar je hart. knuffel neeke benwel stiekem aan het genieten al hoor maar ben soms ook wel bang mijn vader zei aan de telefoon dat hij een ander gevoel had dus we zullen zien. nog geen banner voor mij eerst 18 september afwachten en dan kan ik ook op de juiste data instellen. ja 18de eerste echo dat is een maandje en de tijd vliegt dus hoop nu ook. zou het aan de ene kant wel van de daken af willen schreeuwen en aan de andere kant zou ik het liefst voor 4 maand op vakantie gaan weg van hier in alle rust de eerste tijd voorbij laten gaan. ach drie keer is scheepsrecht zeggen ze dus we gaan er voor.
Hallo dames, Erg weinig tijd gehad de laatste tijd vandaar dat ik zo'n tijd niks van me heb laten horen. Sorry, sorry! En hou het nu ook kort want het is alweer bedtijd en morgen gaan we voor een weekje naar griekenland, nog eventjes er tussenuit met z'n 2en. Erg veel zin in. Ben nog niet helemaal bijgelezen dus kan nog niet echt reageren op iedereen maar zag wel snel dat mirriam ook zwanger is! Super, van harte gefeliciteerd meid! Hier gaat alles prima. Ben nog wel snel moe, beetje laag hb maar voor de rest mag ik niet klagen. Kan alles nog... zelf nog lekker paardrijden. Wel m'n laatste wedstrijd vorige week gereden want zal toch iets rustiger aan moeten doen en.... het staat niet meer zo charmant... best al een dikke buik inmiddels. Echo's ook allemaal goed dus wat wil je nog meer. Met m'n moeder gaat het steeds slechter helaas maar ze is nog bij ons gelukkig. Het is wel heel moeilijk om haar zoveel pijn te zien hebben elke dag weer. Nou, meiden, na m'n vakantie zal ik zeker langer reageren op iedereen. Lief dat jullie naar me vroegen... en jette en marla, niet te snel ongerust worden hoor... geen bericht is goed bericht! Veel liefs, Corien
hey corien, he wat ben ik blij wat van je te horen, ik heb nog even rij vraagje aan je, ik rij ook nog steeds, wel minder als voorheen maar in het begin heb ik wat pijntjes in mijn buik onderin overdwars soms denk ik dat het buikspieren zijn die protesteren maar zou het ook kunnen dat het kindje protesteerd? heb jij dit ook gehad? veel plezier op vakantie geniet er van! jette
Hallo dames, Corien, fijn wat van je te horen! Jette, ik las op het andere topic dat je vandaag een mooie echo gehad hebt, super! Miriam, spannend he... Ben je de dagen al aan het aftellen? Per dag gaat het wel langzaam, maar als het dan weer weekend is blijkt de week toch wel weer snel te zijn gegaan! Marla, weer hard gewerkt vandaag? Schiet het op met het bijwerken van de mails en acties? Ik moet altijd een back up hebben tijdens vakantie - is wat werk vooraf, maar als je terugkomt zijn veel dingen al opgelost door een collega, da's wel relaxt! Chantal, wat klink jij lekker positief - da's een goede instelling! Hoewel, volgens mij raken veel dames hier in verwachting juist in de maand dat ze het niet meer zien zitten ... Maar dat geldt voor jou natuurlijk niet! Hier alles goed, net een leuke pretecho gehad, ons jonkje zag er prachtig uit en we zijn beretrots! Ik probeer wel even een fotootje in m'n album te zetten, eens kijken of dat lukt... Veel liefs en goed weekend, Neeke
neeke ik vind het zo ontzettend langzaam gaan. denk echt nu een week geleden bijna dan morgen een week terug toen teste ik achteraf heb ik ook heel erg vroeg getest. maar ben zo bang voor die echo's terwijl dat juist zo mooi is. zolang je geen echo hebt is alles goed en een echo kan het helemaal verzieken. toch heb ik ergens wel een goed gevoel over de zwangerschap al had ik dat de eerste en tweede keer ook. watwel heel cru is kom je bij de verloskundige praktijk voor inschijving mevr dit is uderde zwangerschap ik zo nee de eerste die ik uit moet zitten ja maar je bent voor de derde keer zwanger dus dan ben je in je derde zwangerschap. dat klinkt hard vind ik hoor. maar ja al met al ben ik ontzettend blij en gelukkig en ben in continu bang om mijn mond voorbij te praten. hihi zit wel thuis nu heb me afgemeld ben heel erg beroerd en als ik weinig eetben ik duizelig dus effe thuis gebleven. morgen ga ik weer werken ga nu in huis aan het werk dikke knuffel miriam
Lieve Miriam, Tuurlijk gaat de eerste tijd langzaam voor je - heel begrijpelijk! Je bent echt aan het aftellen naar de eerste echo, maar ziet er tegelijkertijd vreselijk tegen op, bang voor weer slecht nieuws ... (tenminste, zo beleefde ik het) Maar elke dag is er eentje minder te gaan tot meer zekerheid. Joh ik was in het begin zo pessimistisch (al voelde het goed), dat ik de echo gebruikte als uiterste datum voor zekerheid, voor als ik daarvoor nog niet een mk had gehad. "Nog maximaal x dagen voordat ik zekerheid heb..." met in m'n achterhoofd dat de zekerheid vast wel slecht nieuws zou zijn. Durfde ook bijna niet te kijken bij de echo's. Maar het gaat nu vast goed meid, ik heb er een goed gevoel bij! Je klinkt heel positief hoor, en hebt de goede instelling wb nu al zoveel mogelijk genieten! Laat je moeder maar kletsen! Maar ja, die wil jou waarschijnlijk ook alleen maar tegen eventueel verdriet beschermen - maar dat werkt toch niet. Dus kun je er maar beter van genieten! Verder is het hier nog rustig - alles goed, dames? Veel liefs voor allemaal, Neeke
hier alles goed alleen erg druk nou dan vliegen de dagen om he?! he miriam erg herkenbaar hoor ik had het in begin ook dat ik dacht dat de weken voorbij kropen ik zat dan op internet de ontwikkelingen van een vruchtje te kijken en merkte dat ik steeds verder op ging kijken hoe de ontwikkeling zou zijn en nu moet je nu kijken ik ben al op weg naar week 19 ongelofelijk! Hoop alleen dat je niet zo misselijk wordt als ik was maar ja het is voor een goed doel he? al zag ik dat toen niet zo! hi hi hi! jette
Miriam, zoals iedereen hier al heeft gezegd de tijd kan behoorlijk kruipen. Komt vast allemaal goed en je moeder wil haar kleine meisje beschermen (al ben je 50, je bent nog steeds het kleine meisje, beschermen tegen alles). Mijn ouders zijn ook zo hoor. Koop nog maar niet teveel want...... Maar, geniet ervan hoor, ik zit ook alweer een heel end richting de helft dus wordt voor mij ook wel eens tijd dat ik echt ga genieten. Soms vind ik mezelf zo raar, die roze wolk is nog steeds niet gekomen. Ik geloof dat mijn omgeving het leuker vind dat ik zwanger ben dan ikzelf maar ik voel me dan ook niet op en top. Last van schouder (ach meid, als je zwanger bent wordt het vast minder, dat hoor je zo vaak. Nou laat maar komen dan!) en nog steeds heel moe. En soms ben ik ook wel bang hoor dat er iets niet goed zal zijn. Ik ben ook echt een zwartkijker, maakt het niet gemakkelijker. Zoals mijn vader al zei, leer toch eens de positieve kant bekijken. Ik doe mijn best hoor. Vannacht wel leuk gedroomd dat ik beeb voelde en als ik met mijn hand dan rechts op mijn buik voelde ging ie snel naar de andere kant en zo bleef ie bezig. Wat dat nou weer betekent? Verder alles goed bij jullie? Jette, jij gaat al hard zeg, bijna 20 weken. Laat je ook een pretecho maken? Corien jij zit nu lekker in Griekenland, ik hoop niet al te warm. Verder fijn om weer van je te horen. Chantal bedankt voor je opsteker, hoop ook dat alles goed is. en bij deze wat hormonen ~~~~~~~~~~~~~~ Marla, hoe is het met jou? Groetjes Anette
Hey Meiden, ik kom hier morgen even posten. Ik bleek nl. 100 jaar nodig te hebben om bij te lezen op het ander topic (duurde wat langer dan gepland) en kom jullie morgen weer met veel te lange posts lastig vallen. Heb jullie wel gemist hoor, lieve meiden! Tot gauw! Liefs, Marla P.s. In de gauwigheid dat ik jullie posts heb gelezen had ik al weer volop herkenning. Anette, jouw gevoel herken ik ook, hoor! Kom er morgen op terug.
hey anette dat is hier net zo hoor, mijn omgeving doet niets anders dan met me over mijn zwangerschap beginnen, vooral hier op mijn werk is het het onderwerp van de dag, terwijl begrijp me niet verkeerd hoor ik het op de ene of andere manier nog wat voor me uit aan het schuiven ben! Vragen mensen mij of ik dit al heb geregeld of dat, pfffff neeeeeeh, ik ben nog niet aan het regelen! Dan kijken ze me aan en denken die spoort niet helemaal! Ik wil me op de ene of andere manier er nog niet instorten, dat maakt het ......... definitief of zo! Maar tuurlijk ben ik dolblij maar ook wel een beetje angstig voor wat komen gaat! liefs jette