dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    als het kamertje klaar is zal ik het op de foto zetten okay?

Nee ik vindt er ook niets mis mee met een 2de-hands kamertje, vooral niet als het in deze staat is het ziet er super uit!
    Maar als ik soms tegen mensen zeg dat we 2de hands gaan kopen zie je ze denken.......! nou kan me dat niet zoveel schelen dus ik doe toch waar ik zin in heb!

liefs
    jette

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Jette, dat ken ik. Heb ik zelfs met mijn ouders gehad. Nu heb ik hun twee kamertjes laten zien, een nieuwe en een tweedehands. Rara, ze vonden het tweedehands kamertje het mooiste, haha.
    Ik heb foto´s in album staan.
    Ik heb zowiso met mam af en toe discussies, bleh. Ik had het spijkerbroekje en toen zei ze, waarom nu al kopen, je hebt toch tijd genoeg, je weet nooit wat er nog komt, grrrrrr #%&( dus ik maar zo lief mogelijk met al mijn hormonen gezegd dat ik ook wel eens mag genieten. Nu gaan we dadelijk samen iets kopen voor de beeb. Ze vond wel dat ik gelijk had. Tuurlijk heb ik gelijk!

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tuurlijk heb je gelijk anette, he erg toevallig de kamer lijkt erg veel op de kamer die wij gekocht hebben, niet dezelfde toch? nee grapje, het lijkt erg veel op elkaar!

Mijn moeder heeft mij gisteren aangeboden de kinderkamer voor ons te kopen, wat een schat he, zoveel zorgen om zichzelf en dan geeft ze ons een kinderkamer!
    Ik vondt dat erg lief!
    Heb gevraagd of ze dat niet te gek vondt maar nee ze stond er op!

Liefs
    jette

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    zo lief van je moeder, geef haar een hele dikke knuffel. Is toch ook leuk voor je mam dat ze jullie dat kan geven? En een super kado zeg.

De kamer is van kersen, idd wel heel toevallig. Ik denk wel dat we er andere greepjes op gaan zetten.

Ik ga maar weer eens naar de fysio

Liefs

5. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    ff snel meiden, jullie zijn ontzettend lief, voel me ook hartstikke welkom hier. en vind het ook leuk om te lezen hoe de zwangerschap bij jullie zich ontwikkelt!

vanmiddag 15.45 uur naar de gyn, ik laat het jullie wel weten hoe het afgelopen is!

Bedankt lieverds!

6. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    graag gedaan toch mariaatje, we vinden hier allemaal troost, maar toch ook wel veel plezier, en dat hoort er toch ook bij!

veel succes vanmiddag!

liefs
    jette

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Mariaatje

Veel succes vanmiddag bij de gyn. Alles wat je wilt weten moet je ook echt vragen, heel belangrijk.

Liefs

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Mariaatje, heel erg veel succes vanmiddag! Waarschijnlijk zit je nu (op het moment van schrijven) in de wachtkamer. Ik denk aan je en duim voor je! Goh, ik weet nog zo goed hoe ik me toen voelde. Zo raar, buiten scheen de zon, net zoals nu, terwijl je je van binnen heel donker voelt.
    Ik ben benieuwd naar je verhaal. Waarschijnlijk kan ik het pas morgenochtend lezen, omdat onze ADSL aansluiting nog steeds niet in de lucht is.

Miriam, voor jou nog een week en dan is het zover. Je ziet vast een heel mooi knipperend hartje.

Hey Anette, wel heel grappig: wij zouden ook de Mutsy4rider hebben besteld, als de kofferbak van onze auto groot genoeg zou zijn. Ik vond de Urban Jungle trouwens de mooiste wagen, maar deze was behoorlijk duur en je kunt de buggy niet omdraaien. De baby kan alleen naar voren kijken.
    Denk je echt dat het een voorgevoel is dat je kindje Down heeft? Zou het niet zo zijn dat je wat onzeker bent geworden door de uitslag van de nekplooimeting en er daardoor vanuit gaat? Dat laatste denk ik nl. zelf. Ik merk zelf ook dat ik me druk maak over de gezondheid van mijn kindje, juist doordat ik de nekplooimeting niet heb gehad. Zo zie je maar weer. ;)
    De VK vertelde me dat dat gevoel heel normaal is, en dat dat pas weer weggaat als je de baby voelt en een goede 20-weken echo hebt gehad. Is die van jou al gepland? Ik moet morgen bellen om een afspraak te maken.

Mooi kamertje, hoor.

Neeke, bij jou schiet het echt op! Je bent alweer meer dan 31 weken. Poehe, ik herinner me nog goed dat je net zwanger was. De tijd is echt omgevlogen. Nog maar 5 weken (of evt 3) werken en dan met zwangerschapsverlof. Dan heb je lekker veel tijd om hier wat rond te hangen. ;)
    Dus jij hebt ook al een Mutsy. Het is ook geen naam. Vrienden van ons wilden juist zo'n "mutsen-wagen". (grapje, ook zij vonden de naam maar maf, maar het is wel een hele fijne wagen).
    Veel succes met je meetings!

Hey Jette, wat lief dat je moeder de babykamer wil betalen. Lieve Jettemama heb jij, hoor! Kijkt ze nog zo uit naar de bevalling?
    Trouwens, een 2ehands kamer maakt toch niets uit? Ik snap niet dat mensen daar zo raar op reageren. Ik zou persoonlijk liever een 2e hands kwalitatief goede kamer hebben, dan een nieuw babykamertje van slechte kwaliteit voor hetzelfde geld. Weet je al in welke kleur je de babykamer wil schilderen? Wij hebben witte meubels (wel hout) uitgezocht en ik wil het liefst een aqua achtergrond, maar daar moet ik nog even met Marlaman over vechten. (hij wil liever paars, omdat er al lavendelkleurige gordijnen hangen).

Gisteravond ben ik dus bij de VK geweest en zij heeft het hartje met de doptone beluisterd. Dit was trouwens de eerste keer dat wij het hartje hoorden en dat was ook wel geweldig. Het hartje klopte mooi regelmatig en de hartslag was vrij hoog.
    Weet iemand of dat op een meisje wijst? Ikzelf heb het gevoel dat het een jongetje is, maar dat weet ik absoluut niet zeker, hoor. En natuurlijk had ik weer een torenhoge bloeddruk (103 onderdruk), maar toen ik op mijn zij op de tafel lag, was hij al een stuk lager, maar nog steeds hoog.

De VK vond alles er heel netjes uitzien, mijn baarmoeder lag mooi op schema, gewicht was o.k. (vond ik zelf niet, hoor) en mijn ijzergehalte was keurig met 8.5. Mijn ijzeropname-gehalte was zelfs uitzonderlijk goed. Joehoe, waar folium zuur doorslikken allemaal wel niet goed voor kan zijn.

Morgen is het precies een jaar geleden dat ik erachter kwam dat het hartje van mijn vruchtje met 10 weken en een dag was gestopt. Toch wel heel raar en ergens ook nog verdrietig.

Liefs,
    Marla

9. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Oh Marla, ik denk dat ik het niet duidelijk heb gezegd, ik denk ook juist dat het komt door de uitslag, vooral omdat ik daarvoor echt niet heet gevoel had dat er iets zou zijn. Nu ben ik er mee bezig maar komt ook wel omdat de vk praktijk bij ons in een woonhuis zit voor geestelijke en verstandelijke gehandicapten.. niet zo´n geweldige plaats maar ze gaan verhuizen.
    Grappig dat mijn vk precies hetzelfde zei over de 20 weekse echo en het voelen van je kindje. Ik denk ook echt zo dat dat zo is.
    Mijn echo is op 27 september, dat is ook mijn eigenlijke uitgerekende datum, wel heel speciaal dat het op die dag is vind ik.
    Ook ik merk nog wel eens dat ik verdrietig ben over de mk, maar dat vind ik ook heel normaal, vooral met speciale datums heb je dat. Gek he dat die datums je bij blijven.
    Die bloeddruk, k wil wel wat van je hebben, die van mij was de vorige keer 123/62.

Ik zou niet weten hoe het zit met de hartslag, volgens mij is dat ook maar een praatje. Ik hoop dat we het over 2 weken kunnen zien. Ik wil nog wel een afspraak maken voor een 3d echo, lijkt me wel erg mooi, op dvd, leuk voor de opa´s en oma´s.

Ik ga koken, vrindje komt thuis, lekker bami met satesaus. Nou ja koken, opwarmen. Bij de groentenboer hier hebben ze hele lekkere bami, mmm

Liefs Anette

10. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Jetteman wil op de wanden een speciaal soort sierpleister of zo maken, het is dan glad, en goed afneembaar, het wordt een warme gele zonnige kleur met witte vlekken er in!
    Klinkt een beetje maf maar ik heb voorbeelden gezien en die zijn erg mooi, er ligt al een gele vloerbedekking met bruine puntjes er in!
    Dat past natuurlijk super bij dat geel op de muur en de geloogd grenen meubeltjes, het wordt een zonnig warm kamertje!

Ja dat krijg je als je hubbie stucadoor is he, dan wordt er wat geprobeerd in je huis!
    Nee ik heb vertrouwen dat het erg mooi wordt!

Liefs jette

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Gisteren naar de gyn, stond ik niet in de computer! grrr dus het werd pas kwart voor 5 eer dat ik naar binnen mocht. Ik was wel zenuwachtig, maar ook wel weer rustig, heel dubbel.

Nou, toen de echo en het enige wat we zagen was een zwarte lege vlek. De vrucht was al weg! Foetsie. Ik zeg, dat snap ik niet, heb geen bloedverlies gehad. Maar dat schijnt te kunnen, het was natuurlijk zo klein en waarschijnlijk is het gewoon verteerd of zo.

Morgen word ik gecurreteerd. Moet straks bellen hoelaat ik er mag zijn morgen. Moet zeggen dat Mariaatjeman en ik er vrij rustig naar konden kijken. Vorige week zagen we een vruchtje dat niet meer leefde en nu keken we naar een lege baarmoeder. Ben wel blij dat morgen de curretage is en dan gaan we gewoon weer verder. Hopen maar dat ik weer snel zwanger raak. De gyn noemde het gewoon domme pech. Tsja...wat moet je daar mee?

Gisteravond hebben goeie vrienden ons mee uit eten genomen, zijn lekker wezen wokken en dat deed ons wel goed, beetje afleiding. Tussendoor wel erover gesproken, het is zo raar, zo ben je zwanger en zo ineens niet meer. Poef, weg zeepbel, weg droom, afgepakt door moeder natuur. Zo oneerlijk allemaal.

Maar we zien wel hoe het morgen loopt en hoop dat ik er weinig last van krijg naderhand. Moet zaterdag gewoon werken en kan daar eigenlijk geen vrij krijgen omdat er nieuwe mensen meelopen en ingewerkt moeten worden. Kijk wel hoe ik me voel, als het te beroerd is, dan blijf ik wel thuis hoor en anders probeer ik het gewoon. Ff aankijken dus!

Nou jullie zijn ook weer op de hoogte meiden!

xxx

12. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    nou ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen mariaatje, tegen de curretage hoef je niet op te zien, het doet geen pijn je merkt er niets van, en ik vondt persoonlijk het fijne van de curretage dat je weet dat je schoon bent van binnen en je dan na verloop van tijd ook weer volop kan gaan proberen om zwanger te worden!

Tja zaterdag gaan werken ligt aan hoe jij je voelt maar ga je niet forceren meid, zoals ik al eerder geschreven heb zat ik de volgende morgen al weer op het paard, ik kreeg s'avonds de problemen in de vorm van krampen, maar na het innemen van wat pijnstillers was dat best uit te houden!

Succes meis!

liefs jette

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Mariaatje, dus jouw vruchtje was al gedeeltelijk verteerd? Volgens mij was dat bij Corien wel het geval. Zij heeft nog een tijdje gewacht en de miskraam was toen toch nog vanzelf op gang gekomen, maar dan op een enorm heftige manier. In die zin is het wel "fijn" (verkeerde woord) dat je morgen al voor de curettage terecht kunt, zodat je dit bespaard blijft. Ook hoef je er dan niet langer meer tegenaan te hikken. Je hebt nu wel zekerheid dat het hartje echt niet meer klopt, voor wat dat waard is, maar toch kan ik me voorstellen dat je daar wel wat geruststelling uit kunt halen.

Kan me voorstellen dat je met de uitdrukking domme pech niet zo veel kunt. Dat doet natuurlijk niets af aan je verdriet en aan de droom die uit elkaar is gespat. Waar ik van baalde, was van opmerkingen als "de natuur heeft de beslissing voor je gemaakt. Wees maar blij." En dan? Net alsof je dan geen verdriet meer mag hebben. Ik persoonlijk vond het wel positief dat ik tenminste zwanger kon worden, maar dit voelt absoluut niet voor iedereen zo, weet ik van deze site.

De curettage valt op zichzelf inderdaad mee. Ik was ruim een halve dag in het ziekenhuis en mocht toen al weer naar huis. Wel voelde ik me heel leeg van binnen toen ik wakker werd op de Verkoeverkamer en de dag daarna kwamen de tranen eigenlijk pas goed op gang. Het rare is dat ik me eigenlijk direct na de curettage weer de oude voelde en geen pijnlijke borsten etc. meer had.
    In het ziekenhuis had ik gelukkig wel een kamer voor me alleen en mijn vriend is eigenlijk de hele tijd bij me gebleven, muv de OK natuurlijk. Hij heeft me zelfs naar de OK gereden samen met de verpleegster. Toen ik bijkwam ben ik dan ook meteen weer naar hem toegebracht en daar was ik heel blij om. Is Mariaatjeman er morgen ook bij?

Weet je al hoe laat je morgen aan de beurt bent? Ben je ook al naar de anesthesist geweest?

Als je je straks niet goed genoeg voelt, dan gewoon thuis blijven, hoor. Op dit moment is het werk gewoon even minder belangrijk en jijzelf het allerbelangrijkst. Ik zelf ben 2 dagen thuis gebleven (de dag van de curettage en de dag daarna), maar daar zat wel een weekend aan vastgeplakt. M.a.w. ik had 3 dagen om bij te komen, maar die had ik ook eigenlijk wel nodig.

Oh Anette, ik wil mijn bloeddruk meteen met je ruilen. (ze zouden ons eigenlijk moeten uitmiddelen, dan hadden we beiden de perfecte bloeddruk). Sorry, ik denk dat ik je gewoon verkeerd begrepen had.
    Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt voor de 20-weken echo. En ja hoor, we volgen elkaar op de voet (jij loopt telkens een week voor, haha). Mijn echo vindt plaats op 4 oktober.
    Jeetje, morgen ben je al weer 19 weken. Je bent al bijna op de helft!
    Zo'n 3-d echo lijkt me ook helemaal geweldig! Dan weet je bijna al hoe je kindje eruit ziet. Wanneer laat je deze doen?

En Jette, inderdaad heeeeeel handig zo'n stucadoor als man. Die van mij kan alleen maar wokkelstructuren aanbrengen in de verf, haha. (weet je nog, die "chips"-designer). Gele muren met witte vlekken, klinkt heel...... ahum, artistiekerig, hihi. Nee hoor, volgens mij wordt het hartstikke mooi daar in huize Jette.

Wat voor een wagentie hebbie? (of heb je nog geen wandelwagen op het oog?)

Neeke, al gaar van alle vergaderingen?

Miriam, alles nog goed?

Een jaar geleden wist ik net dat het vruchtje niet meer leefde. Ik stond er toch even bij stil. Zo raar dat het al weer een heel jaar geleden is. Toch ben ik heel erg blij met mijn kleine Ukkepukkie, die zo'n dag wel een heel stuk makkelijker maakt.

Het gerommel, getril in mijn buik lijkt erger te worden en voel ik vaker, maar toch blijf ik maar denken dat het mijn darmen zijn. Ook voelde ik vannacht 4 kleine klopjes in mijn buik. Zou het dan toch.....? (of zijn het toch weer die darmen, mijn stoelgang is niet helemaal optimaal de laatste dagen).

Liefs,
    Marla

14. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Marla, je bent echt een schat, weet je dat? Dat mag best wel eens gezegd worden, je neemt voor iedereen de tijd en denkt en voelt met ze mee, dat doet echt heel erg goed moet ik zeggen!
    Je krijgt van mij een hele dikke knuffel!

Vandaag idd naar de anesthesist geweest en morgen ben ik als laatste (!) pas aan de beurt. Moet me om half 3 melden en dan hopen dat ik niet al te lang moet wachten. De dagopname sluit om 6 uur, dus als ik dan nog niet naar huis zou mogen, word ik naar een andere afdeling verplaatst en mag ik 's avonds naar huis. Mocht de curretage pas later plaatsvinden dan heb ik nog eens de kans dat ik moet blijven! Maar daar ga ik niet vanuit.

Mariaatjeman en ik keken gisteren ook vrij nuchter naar de echo, mariaatjebeebje was er gewoon niet meer, dus dat maakt het wel ietsiepietsie makkelijker. Voor mijn gevoel gaan ze me morgen gewoon "schoonmaken" en dan kunnen we weer verder.
    Zelf heb ik hetzelfde gevoel als jij: ik weet dat ik zwanger kan worden en ik was ook binnen 2 maanden zwanger, dus dat vond ik ook wel fijn. Ik weet dus dat we het wel kunnen samen!

Ben ook wel blij, (is een groot woord) dat ik morgen gecurreteerd word, van die onzekerheid voor een spontane miskraam werd ik helemaal niet vrolijk, wanneer zou het gebeuren? Zou het dan helemaal schoon zijn? Dat soort vragen en onzekerheid kwamen heel erg in me op en nu hoeft dat tenminste niet meer.

Dus morgen de grote dag, mag na 10 uur niks meer eten en drinken, niet eens water, dus dat word leuk haha :(

Ik laat jullie weten hoe het afgelopen is en hoe ik me voel!

oh trouwens, ze hebben bloedgeprikt omdat ik niet wist wat mijn bloedgroep was. Daar kwam A positief uit. De Rh-factor was positief en de anti-stoffen negatief. Is dit goed?
    Ik weet dat de VK daar ook bloed voor wilde laten prikken. MAar wat betekent het eigenlijk?

Nou meiden, jullie horen mij morgenochtend nog ff en anders ergens na de "operatie", vind het zo'n groot woord...

En Marla, het is best logisch dat je nog ff bij je kleintje stil staat die je verloren bent, wat kan een jaar hard gaan he! Maar zie nu, je bent ook al bijna op de helft, nog een paar weekjes! super hoor!

Dikke knuf allemaal!

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Dank je wel Mariaatje voor je hele lieve compliment! Ik ben blij dat ik je kan helpen. Ik weet uit eigen ervaring dat ik ook veel steun aan deze site heb (gehad).

Ik kan helaas nu niet uitgebreid reageren, omdat ik echt naar huis moet, maar ik wil je natuurlijk sowieso heel veel succes toewensen morgen. Jeetje, vanaf 10.00 uur nuchter moeten blijven, terwijl je pas om 15.00 uur aan de beurt bent, dat zal wel moeilijk zijn. Ik had het geluk dat ik 's ochtends als eerste aan de beurt was en alleen 's nachts en 's ochtends vroeg niets mocht eten en drinken.

Heeeeel veel sterkte morgen, mocht ik je niet meer "spreken". Ik denk in ieder geval aan je!

En een dikke knuffel terug.

Liefs,
    Marla

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Mariaatje

Heel veel sterkte morgen. Ik zag het ook zo, als alles weg is kun je het een plekje geven en weer verder gaan. Om te moeten wachten leek mij ook vreselijk.
    Mag jij morgenvroeg ook niks drinken?

Liefs Anette

17. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo lieve dames,

Ben helemaal gaar van het vergaderen, nu weer lekker thuis, wou vroeg naar bed maar moest natuurlijk even komen kijken hoe het met jullie is.

Mariaatje, veel succes voor morgen! Het is niet leuk om een curettage te moeten ondergaan maar de ingreep zelf valt echt heel erg mee. Het is alleen afschuwelijk als je droom je zomaar wordt afgenomen... Heel herkenbaar. En denk vooral aan jezelf de komende dagen - als je niet kan werken, gaat het niet! Neem de tijd meid.

Andere dames, ik reageer morgen op jullie, ben blij te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie. Tot gauw!

Veel liefs Neeke

18. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Nou, wordt zwaar morgen... :( mag tussen 9 en 10 uur 2 kale beschuitjes en 1 kop thee drinken, de rest van de dag helemaal niks. niet eens water.... :confused:

ik ben nog niet echt zenuwachtig moet ik zeggen, hoor van iedereen dat de ingreep meevalt, dus dat geloof ik dan ook maar. hoe het emotioneel zal gaan, dat weet ik morgen pas, maar denk wel dat de laatste klap zich nog even zal laten zien.

maar gelukkig kan ik mijn verhaal en verdriet bij jullie kwijt, dat scheelt echt enorm veel!

Ik ga nu lekker mijn bedje opzoeken, weltruste allemaal!

19. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Hallo meiden,

mariaatje heel veel succes vandaag!

nou meiden ik heb me gedwongen om vandaag iets te kopen voor de baby, ik betrapte me er op dat ik met 2 kleerhangertjes in de handen stond ze hebben van die leuke bij de hema met konijnenkopjes er op, hardstikke grappig, maar ik wist verder niet wat ik moest kopen, wat ben ik toch een dombo op dat gebied!

Ik heb me dus 2 luierpakjes gekocht 1 met korte mouw en 1 met lange mouw, ik weet niet of ik dat wel nodig ben zal eerst es op internet gaan kijken wat ik allemaal moet hebben, maar dit is de eerste stap! wel eng hoor! ha ha ha!

liefs
    jette

20. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Meid, je bent 20 weken zwanger en je hebt je al die tijd in kunnen houden?! :( Wat knap van je zeg, ik heb mijn 1e pakje ook al liggen ... :confused:

ik ga zo richting het ziekenhuis, voel me nog niet zo zenuwachtig, maar sterf van de honger hahaha, heb echt trek in de meest walgelijke dingen, maar ja, moet me inhouden... ;)

nou meiden tot later!

Deel Deze Pagina