dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he ik heb goed nieuws denk.

Ik had net de ovutesten aangekregen en ik dacht ik doe er even eentje.

Wat blijkt ik heb een 2 de streepje iets lichter dan de teststreep, dus heb gisteren een eitje gehad denk. Op dag 14 na het lichte vegen dus.

Yes eindelijk

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Kijk zico, dat is nog eens positief nieuws! Het zonnetje gaat echt wel schijnen hoor, dat weet ik zeker!

Miriam, het gaat wel goed met me moet ik zeggen. Het bloedverlies is overgegaan in troebele afscheiding, dus hoop met een dag of 2 helemaal schoon en droog te zijn.

Tuurlijk, de emomomenten blijf je zeker weten houde, maar ik moet zeggen dat het aardig gaat. Heb alleen een zeurderig gevoel onder in mijn buik, terwijl ik dat het weekend niet meer had. Denk dat ik misschien toch beter thuis had kunnen blijven, maar ja, dat is achteraf he!

Jette, spannend hoor donderdag! Leuk! En weer een goed teken dat het etentje zo gezellig is geweest, is vaak zo. als je denkt vroeg naar huis te willen/gaan, dan is het vaak zo gezellig dat het toch nog laat word. Ach, geeft toch niet? als je het maar leuk hebt gehad, toch?!

Marla, hoe is het met jou? Nog een leuk weekend gehad? Nog spullen verzameld die op de uitzetlijst staan?

Zo, ik ga ff het bed verschonen en even een stofzuiger door het huis halen. We hebben een hond die vreselijk verhaard, stofzuigen en dweilen is helaas zeer ondankbaar werk, nog geen uur later lijkt het alsof ik niks gedaan heb. maar ja, het moet toch gebeuren he! ;)

Tot straks!

3. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    je moet doen wat je lichaam aangeeft mariaatje, als je pijn krijgt moet je het misschien toch even wat rustiger aan gaan doen!

Kijk zico dat lijkt er weer wat meer op he, nou gaat vast goedkomen hoor!

flyke ik hoor niks, wat houdt dit in? ben nieuwschierig hoor!

Ik heb net wel weer een beetje wat aanvulling op de babyuitzetlijst gekocht, ben van plan elke week toch wat te kopen heerlijk hoor zo snuffelen tussen die babykleding en spullen!

Ja ik verheug me ook best wel op donderdag, ik vindt het ook wel weer spannend hoor, of alles goed is, maar positief blijven he?

liefs jette

4. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hallo dames,

Mariaatje, je klinkt aardig monter, gelukkig. Denk wel om jezelf he! 't Is toch niet niks wat je zomaar allemaal voor je kiezen krijgt.

Zico, fijn he als je lijf de boel weer op orde lijkt te hebben - dat is dan weer het begin van nieuwe kansen.

Jette, jaja, nu ga je dus inderdaad helemaal los :D! Ik koop zelf ook af en toe wat hoewel ik van bijna alles natuurlijk al lang genoeg heb... Maar ja, het is ook wel leuk om wat nieuwe spulletjes te hebben voor deze beeb. Nog 3 nachtjes, klinkt alsof je een soort 20-weken echo krijgt toch? Spannnend! Fijn dat je 'm gevoeld hebt, dat zal nu steeds vaker gaan gebeuren!

Miriam, jij bent morgen al aan de beurt - nog maar 20 uurtjes en dan weet je meer! Hoeveel nagels kun je er nog afbijten in die korte tijd ;) ? Het ziet er vast allemaal heel goed uit!

Marla, heb jij je nog vergrepen aan allerlei leuke hebbedingen voor de beeb? Begint steeds meer te leven he, vind je niet? En ben je er al zeker van of je inderdaad je beebje gevoeld hebt? Klonk wel zo hoor!

Anette, met jou ook alles goed? Goed dat je vooruit denkt met therapie en zo voor je schouder, er is zeker een mouw aan te passen, maar wel verstandig om er al vooraf mee bezig te zijn.

Chantal, hoe is het met jou? Corien, trek jij het een beetje meid?

Ben erg moe, gisteren bij stel vrienden (mannen) geweest die duidelijk geen bezoek met kinderen (laat staan zwangere vrouwen) gewend zijn dus ze stelden een stukje lopen voor. Wou geen spelbreker zijn en tijdens het lopen had ik ook geen last, maar ik werd vannacht bij elke keer omdraaien wakker van pijn in m'n bekken - niet fijn! Vandaag probeer ik het rustig aan te doen maar dat is lastig zo alleen met Thijs. Ga zo lekker even liggen, hij slaapt nu ook...

Van het weekend ook lekker in de weer geweest met alle kleertjes en andere spulletjes voor onze 2e beeb, zo schattig! Wat klein weer allemaal!

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

5. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    het rare is neeke, dat ik het vorige week volgens mij gevoeld heb, het waren van die kleine waterbelletjes die knapten, maar daarna nog niet weer, moet ik me zorgen maken of is dit normaal?

donderdag mag ik weer naar de gyn. hij wil dat jetteman meekomt, hij gaat het meten en naar het geslacht kijken!

Doe jij wel rustig aan neeke?
    Je kunt natuurlijk niet meer zoveel als in het begin he?

liefs
    jette

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Voel me idd wel ok moet ik zeggen, heb vandaag alleen de hele dag al buikpijn, denk dat ik er beter aan had gedaan als ik niet gewerkt zou hebben, maar kon echt geen vrij krijgen. Best wel erg eigenlijk he?!

Vandaag doe ik lekker rustig aan, beetje in huis wat kleine dingetjes gedaan en verder heerlijk met mariaatjeman niksdoen. Best lekker moet ik zeggen! ;)

7. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    denk een beetje aan jezelf mariaatje, neem je rust!
    anders is de terugslag straks nog erger!

jette

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hmmm, ik weet wat je bedoelt, voel me lichamelijk echt k*t vandaag...

9. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Mariaatje, geen vrij kunnen nemen, wat is dat nou? Denk aan jezelf en meld je ziek als het niet gaat! Het is echt niet niks en kan je heel veel energie kosten. Rustig aan hoor!

Jette, inderdaad, kan zo langzamerhand wat minder dan in het begin maar het valt me nog heel erg mee en ik heb er nog helemaal geen spijt van dat ik besloten heb om pas 4 weken vantevoren te stoppen met werken. Een dag thuis is lichamelijk zwaarder dan een dagje werken eerlijk gezegd... Begin wel wat nestdrang te krijgen :D heeft ook wel wat. Lijkt me best gezellig om de donkere periode van het jaar thuis te zitten, nazomer was heerlijk met Thijs maar het is ook wel een gezellige tijd.

Ook voor de anderen veel liefs natuurlijk!

Neeke

10. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh ja had ik al gemeld dat ik last heb van zwangerschapsdementie?

JETTE, wou je nog zeggen dat je je helemaal geen zorgen hoeft te maken als je je beebje een paar dagen niet voelt. Toen ik Thijs net voelde was het ook maar 2 keer per week of zo. Wordt gauw genoeg meer! :) :)

11. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ha ha ha neeke, ik heb ook last van zwangerschapsdementie, laatst was ik om half 12 bij de gyn. moest er om half 10 zijn ha ha ha, vorige week naar de tandarts, HAD IK ER EEN WEEK EERDER MOETEN ZIJN! :D

Okay neeke dat stelt me gerust ik wacht gewoon rustig af!

dat gevoel heb ik nou ook neeke dat gezellige gevoel van de winter thuis te zijn, als het koud is en iedereen staat ramen te krabben, lig ik nog lekker in mijn bedje heeeeerlijk!

liefs
    jette

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    hahahha jette, wat een giller haha :D :D

Alles maar opschrijven dan he?! Ik heb op het aanrecht een agenda staan en daar schrijven we alles op. De agenda in mijn tas vergeet ik altijd, dus heb ik het zo opgelost en dat werkt prima!

De buikpijn blijft aanhouden, af en toe trekken de steken door naar mijn vagina, echt pijnlijk. en vanmorgen kon ik niet eens normaal lopen, liep krom van de pijn in mijn buik. Weet nou niet of ik de gyn moet bellen of dat ik het aan moet kijken, wat denken jullie?

13. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Joepiieeeee, heb al meer dan 200 berichtjes geschreven op dit forum. Het is werkelijk waar het eerste forum waar ik zolang actief blijf hangen! ;)

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Mariaatje, pas op hoor, het is echt een heel verslavend forum.. Als je buikpijn blijft houden zou ik altijd even bellen, kan geen kwaad. Misschien kunnen ze dan even met een echo kijken of alles er goed uitziet. Ook rustig aan doen als ik het zo hoor. Is niet niks voor jou en je lichaam!

Jette, toevallig net de vk aan de telefoon gehad over mijn hoofdpijn enzo. Ze vroeg of ik beeb al voelde maar ze zei erbij dat het tot de 25 weken zeker niet elke dag hoefde. Dus ik ook maar meteen geklaagd over mijn niet-buik. Vk belt zo terug dus dan hoor ik meer.

Neeke, lijkt mij ook wel gezellig om tijdens de winterdagen lekker knus in huis te zitten. ALs ik nu naar buiten kijk wil ik lekker op de bank met een kop warme chocolademelk en een goed boek. Misschien een idee voor vanmiddag...

Marla, alles oke bij jou?

Chantal, hoe is het met je?

Ik moet weer naar de fysio,
    doei

15. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Miriam, heel veel succes! Vind het wel heel positief dat je een goed gevoel over deze zwangerschap hebt. Laat je snel weten hoe het geweest is. Ik duim me te pletter voor je!

Hoi Mariaatje, ik ben blij dat de curettage zelf voor je is meegevallen. Maarrehh... doe vooral rustig aan! Ik las dat je weer druk aan het stofzuigen was geweest. Weet je dat ik daar echt buikpijn door kreeg en ook nog eens bloedingen? Marlaman heeft toen alleen gestofzuigd: ik heb het een tijdje gelaten voor wat het was. Kennelijk heeft stofzuigen een behoorlijk effect op de baarmoeder. Vergeet niet dat de baarmoeder een wond heeft, die moet genezen!
    Oh ja, ook ik had buikpijn na de curettage: dat is normaal en je mag er ook paracetamol voor nemen als het te erg wordt, werd mij toen verteld. Maar je kunt natuurlijk altijd even bellen met de gynaecoloog, als dat je een geruster gevoel geeft.
    Zo lang je niet flink begint te bloeden, is er denk ik niets aan de hand.
    Dus... lekker rustig aan doen....

Ik heb trouwens ook gehuild toen ik uit de narcose ontwaakte en ben meteen naar mijn vriend gebracht. Ook in de dagen na de curettage begon de verwerking van de miskraam pas echt op gang te komen. Je moet er helaas doorheen en geef gewoon toe aan je verdriet. Het verdriet moet er nou eenmaal uit.

Mijn gynaecoloog vertelde dat ik in principe gewoon zwanger mocht worden na de curettage: de kwaliteit van mijn ei zou net zo goed zijn als voor de curettage. Het is alleen handiger om de zwangerschapsduur te bepalen wanneer je meteen zwanger zou raken.
    Ikzelf mocht pas zwanger worden nadat ik een keer ongesteld was geweest (omdat ik 2 keer binnen 2 weken gecuretteerd ben geweest) en achteraf vond ik het wel prettig. Ik was zo aan het wachten op mijn eerste ongesteldheid, maar wist tenminste wel zeker dat ik niet zwanger was.
    Maar ik kan me ook heel goed indenken dat je meteen weer zwanger wilt raken.

Jette, wat gaaf dat je je wormpje hebt gevoeld! Ik las in mijn zwangerschapsboek dat er wel 2 weken tussen kon zitten tussen het moment waarop je de beeb voor het eerst voelde en de volgende keer.
    Goh, nog maar 2 nachtjes slapen en dan heb je je 20-weken echo. Leuk, maar toch ook wel heel spannend!

Nou Neeke, je hebt je zo te horen wel geforceerd. Het was wel duidelijk dat je te veel gelopen hebt. Echt vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt gehad. Heeft de rust je geholpen?
    Ik merk zelf ook dat mijn vriend bijv. nog niet helemaal doorheeft dat ik alles niet zo snel meer kan als eerst. Vanochtend moesten we een stuk fietsen en hij scheurde weg. Op een gegeven moment moest ik afhaken.
    Haha, ik begrijp van jou dat ik toch maar een hoop hydrofiele luiers in huis moet halen.

Anette, ik voel me ook echt een oudje bij tijd en wijle: ik ga tegenwoordig ook vroeg naar bed en val dan meteen in slaap. 's nachts slaap ik wat minder diep en word ik wakker omdat ik naar de WC moet. Ook loop ik veel langzamer dan gewoonlijk. Normaal scheur ik echt over de gang, maar dat lukt me nu niet meer en dat valt ook mijn collega's op, haha.

Hoi Zico, welkom hier.
    Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Inderdaad spat je droom als een zeepbel uiteen.
    Als je net een miskraam hebt gehad dan doet een nieuwe zwangerschap van iemand die je heel na staat, toch pijn, ook al gun je het hen natuurlijk wel. Het helpt heel erg als je zus veel begrip voor jouw verdriet heeft en blijft houden. Dat maakt het een heel stuk gemakkelijker.
    Ik weet ook nog hoe enorm ik uitkeek naar mijn eerste menstruatie na de curettage. Dan heb je het gevoel dat je lichaam alles weer goed heeft opgepakt. Nu maar hopen dat je ei inderdaad al geweest is.
    Toch weet ik niet goed of een ovutest heel betrouwbaar is zo kort na een curettage, omdat deze ook reageert op hcg. Heb je al een zwangerschapstest gedaan om te checken of het hcg al uit je lichaam is?

Chantal, hoe gaat het met jou?
    En Corien, ik moet veel aan je denken.

Ik heb eergisteravond en gisteren de hele dag zo'n zeurende buikpijn gehad net boven het schaambot. Het leek wel alsof er iets drukte op mijn blaas, alsof mijn blaas continu vol was. Gelukkig heb ik er nu praktisch geen last meer van. Toch merk ik dat ik me dan weer zorgen begin te maken. Typisch mij, weer!
    We hebben afgelopen weekend de kinderwagen gekocht: een antractiete bugaboo met oranje fleece, dus wel een blits karretje.

Liefs,
    Marla

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, ben jou echt helemaal vergeten.... sorry maar heel veel succes vandaag. Laat je ons weten hoe het was?

Liefs Anette

17. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    nou het hartje klopte en ze kon geen rare dingen zien maar het is minder ver dan verwacht nu precies 7 weken en 3 dagen op zich niet om je zorgen om te maken maar ik doe dat wel, de vorige twee keer was dit precies het zelfde minder ver dan verwacht.
    dus over twee weken weer een echo en dan wordt er gekeken of er van af vandaag tot over twee weken de groei op de juiste manier gaat.
    als dat zo is dan is er bijna geen kans meer dat het mis gaat maar ik ben nu nog banger ben totaal niet gerustgesteld. was even totaal overstuur kon met niemand praten vandaar dat het langer duurde voor ik ging posten.
    ben nog wel iets van de kaart wil zo graag dit positief zien maar kan het nog niet echt.
    maar dank jullie voor het aan mij denken.thanks.

18. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    miriam, hoeveel korter is het dan dat je verwacht had? ik zelf was ook vier of vijf dagen korter dan ik dacht, het is namelijk zo bij een cyclus van bv. 30 dagen dat je denkt dat je de 15 een ei hebt maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn, dit kan ook op de 12de of 18de dag zijn!

Is je buik nog zo vlak dan anette? er zijn natuurlijk best meer vrouwen die een platte buik hebben tijdens de zwangerschap, ik bedoel de groeispurten zijn niet vergelijkbaar!
    Er zijn zelfs vrouwen die de eerste 6 of 7 maanden nog niks zien!

Ik maak me wel eens zorgen over mijn buik die groeit soms per dag, maar in gewicht kom ik niet echt aan, raar he?

jette

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, ik weet ook niet hoe ver je zelf dacht te zijn maar zoals Jette al zei is het niet altijd precies te zeggen wanneer je eisprong is geweest.
    Ik snap dat je je ongerust maakt, probeer het een beetje van je af te zetten. je gevoel is goed en ok dat zie je vaak hoor, dat dat toch een graadmeter is. Succes ermee meid, al er iets is wat je kwijt wilt, we zijn er hoor.

Jette, ja mijn buik doet het nog steeds niet. Net vk gebeld, hoef me geen zorgen te maken, dat kan. Ik moest me wel zorgen maken over de hoofdpijn en duizeligheid. Nu moet ik een of ander drankje gaan halen (floradex) en een week rust houden. Nou ja, ik ben toch eigenlijk van plan om morgen te gaan werken, al moet ik toegeven dat ik vorige week toen ik halve dagen werkte minder klachten had (zou dus toch kunnen kloppen).
    Geef mij maar een beetje buik van jou, kan er hier wel bij.. Niet teonemen van gewicht, je verbruikt natuurlijk ook meer calorieen. Je beeb eet die op en groeit daardoor lekker zonder dat jij aankomt. Of dat het klopt weet ik ook niet maar klinkt mij logisch

Ik ga even snel mijn drankje halen en dan maar op de bank, toch maar luisteren naar de vk. Beebje is het allerbelangrijkste nu. Maar hoe vertel ik dit weer op mijn werk?

Liefs Anette

20. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik ben nu 7 weken en 3 dagen dacht 8 en een halve week te zijn het gevoel wat ik had tot vandaag was eigenlijk stiekum wel redelijk goed maar nu heb ik er totaal geen vertrouwen meer in zei net nog tegen mijn moeder dat als het inderdaad klopt die theorie die ik heb dan houdt het in dat het telkens al bij het begin mis gaat bij mij waarom moet je dan wachten tot later voor het helemaal mis gaat toen kreeg ik van mijn moeder een oplawaaier moest positief zijn dit kon wel helemaal niks beteken waarom voel ik me dan zo !
    ik hoop echt dat het niks betekent maar ben bang dat ik te positieef wordt en dat de klap dan des te harder wordt.

Deel Deze Pagina