dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    werk gebeld en ze vonden dat ik advies van vk op moest volgen. Ik had al voorgesteld om administratieve werkzaamheden te doen voor halve dagen maar vonden ze daar geen goed idee.
    Nou, ik ga mijn drankje maar halen en een boek en dan op de bank of zo. Rare situatie.

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    gewoon doen wat de vk zegt anette, geen risicos nemen daar is je situatie te belangrijk voor~!

Let maar op die buik komt vanzelf hoor, maak je niet te veel zorgen!

Miriam ik begrijp dat jij je zorgen maakt, maar probeer nog een beetje positief te blijven, het hartje klopt, en ik blijf het verhaal van mijn gyn logisch dat het niet standaard op de helft van je cyclus een ei hoeft te zijn.

Wacht nu rustig af!

wanneer is het de voorgaande keren misgegaan miriam, ben je die aantal weken al voorbij of nog niet?

jette

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    @Miriam, probeer je idd niet al te druk te maken meis. Het hartje klopte toch en de vk heeft ook niks gezegd waar je je ongerust over moet maken. Ik snap de onzekerheid hoor, ik denk dat ik die straks de eerste weken ook zal hebben. Maar , zoals iedereen ook zegt, probeer positief te blijven. Ik zie dat je wel een banner hebt gemaakt, goed zo, dat is een positief begin! ;)

@anette, goed van je dat je je werk hebt gebeld en lekker thuis blijft. Je moet goed uitrusten en idd, zoals jette zegt geen risico's nemen! NEem het er maar lekker van, er komt straks een ontzettend drukke periode aan en dan ben je blij dat je ff rustig aan kan doen!

@marla, ik heb gisteren uiteindelijk helemaal niks gedaan en lekker lui op de bank gezeten. lekker een filmpie gekeken en rustig aan gedaan.
    Heb vanochtend toch ff de gyn opgebeld, werd doorverbonden naar de spoedlijn... :oops: dat was ook niet nodig haha. Maar in ieder geval kreeg ik te horen dat het een normale reactie is en dat ik de komende 2 dagen 4x daags 1000mg paracetamol in mag nemen en als het vrijdag nog steeds zo heftig is, dan moet ik terug bellen. Maar tot nu toe doet de paracetamol zijn werk goed! :)

Leuke wagen trouwens marla en antraciet met oranje vind ik ook superleuk! kan je die eigenlijk gelijk meenemen of zit daar ook een leveritijd aan? nee toch?

Nou meiden, ik ga weer lekker op het bankie hangen! Tot later!

x

4. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Miriam, ik heb net ook al op het andere topic op je gereageerd, maar ik wil je nogmaals een hart onder de riem steken.
    Jette's gynaecoloog heeft helemaal gelijk, hoor en ik ben daar het levende bewijs van. De duur van je cyclus is niet van belang alleen maar het moment van de eisprong, omdat je vanaf dan pas de zwangerschap telt en daar dan nog 2 weken bij op moet tellen, die je altijd gratis krijgt. Daarnaast begreep ik van mijn VK dat de duur zelfs als je ovutesten gebruikt nog niet altijd helemaal kunt zeggen. Bij de een duurt de innesteling langer dan de ander. Wie weet heb jij net als ik een korte luteale fase van 10 dagen en dan is je zwangerschap sosieso al 4 dagen korter dan door jou berekend. En misschien was je ei ook al wat later dan je dacht. Er zijn in ieder geval verklaringen voor het verschil in je eigen berekening en die van de echo.
    En ik ben het met Anette eens: als je eigen gevoel positief is, dan is dat al een heel goed teken.

Mariaatje, haha, direct doorverbonden met de spoedlijn? Dat is inderdaad ook weer niet nodig. Maar wel heel fijn dat je gerustgesteld bent. Liever een keer te veel gebeld dan te weinig.
    Hopelijk is de pijn vrijdag al weer een heel stuk minder. Toch weet ik uit eigen ervaring dat de pijn nog wel even kan aanhouden (ook al wordt hij minder) en ik weet dat ik ook na de 2e curettage nog wel 3 weken lang gevloeid heb en ik toen toch echt "schoon" was.
    Goed idee om eens lekker te relaxen. Hoe gaat het nou emotioneel met je?
    Er zit bij de prenatal een levertijd van zo'n 5 weken op ons karretje, dus dat valt reuze mee. Ik begreep bijv. dat er op de Mutsy maar liefst 16 weken levertijd zat en op de Urban Jungle zelfs wel meer.

En Anette, goed dat jij ook de VK hebt gebeld. Maar waarom moest je je dan wel zorgen maken over die hoofdpijn en duizeligheid? Wat zou daar de reden van kunnen zijn volgens de VK?
    Wel vervelend dat je rust moet nemen, maar inderdaad is de gezondheid van beebje het aller, allerbelangrijkste. Gelukkig hebben ze op je werk er wel begrip voor (en dat zij ze geraden ook ;))
    Misschien kun je virtueel samen met Mariaatje een filmpje kijken.
    En je niet zorgen maken over je buik, hoor!

Nou Jette, wel goed dat alleen jouw buik groeit en je zelfs niet aankomt. En mijn buik groeit en ik kom ook nog eens aan. :( (ja, ook mijn heupen worden breder)
    Pfff... het is bij ons ook nooit goed: de ene heeft geen buik en komt niet aan, de volgende heeft wel een buik, maar komt niet aan en weer een ander heeft wel een buik en komt ook nog eens aan. En nog zijn de dames niet tevreden.
    Eens even kijken: wat zou de ideale situatie dan zijn? Geen buik, maar wel aankomen? (hih, grapje, hoor meiden, ik plaag jullie maar. Jullie weten wie het zegt, toch?).

Liefs,
    Marla

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    haha Marla zo zie maar weer, iedereen heeft iets met buiken. En idd nooit goed. Jammer ook dat daar geen maatstaf voor staat. WEten wij veeel wat goed is.
    Eigenlijk maakte ik me ook niet druk over mijn niet-buik totdat zo ongeveer in 3 dagen tijd 7 mensen mij het advies gaven om toch eens te laten controleren of de groei wel goed was. Tja, dan ga je toch wel even twijfelen.
    Ik moest mij zorgen maken omdat waarschijnlijk een tekort aan ijzer en die lage bloeddruk op aan het spelen zijn. Dus dat ik teveel doe (nou ja, dat klinkt wel heel actief) en mijn lichaam het even niet aankan. Ze bedoelde dat het nu met rust wel op te lossen zou zijn, anders volgt er complete bedrust. Dat moeten we voorkomen.

Mariaatje, goed dat je hebt gebeld, ben je ook gerustgesteld en weet je dat je paracetamol mag innemen. Fijn dat die werken. Doe rustig aan en welke film gaan we bekijken?

Een vriend van me is vrij actief met films en hij heeft er ook een heleboel, dus meteen maar even een mailtje gestuurd. We zullen zien.

Liefs Anette

6. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Miriam, meisje toch! Wel positief blijven hoor! Het hartje klopt en dat is zo'n goed teken. Marla heeft het net allemaal al uitgelegd hoe het kan komen dat je wat jonger in je zwangerschap kunt zijn. Wat ik je wil meegeven is; genieten van elke dag dat je zwanger bent! Ik snap het wel...je gaat toch denken maar probeer het wel. Ik vond het nl zo ontzettend jammer dat mijn ANGST bij mijn 2e zwangerschap (ondanks een goeie echo met 9 wk) mijn blijdschap over de zwangerschap zo heeft overschaduwd. Het is zover als het zover is dan kun je je nog lang genoeg verdrietig voelen want die klap komt toch wel dan. Dus Miriam kop op meid!

Mariaatje, je hebt de curretage goed doorstaan begrijp ik en ik hoop dat de napijn snel over zal gaan en dat jullie je weer kunnen richten op de toekomst.

Annette altijd luisteren naar de VK. Dit zijn geen tijden om eigenwijs te zijn! En het drankje heet Floradix. een kruidendrankje zeg maar. Om je ijzergehalte op te krikken en er zitten veel vitamientjes in enz. Tis niet lekker maar ach je went er wel aan. Je hebt het ook inpilvorm geloof ik. Ik wilde je het al aanraden.

Neeke jij ook lekker rustig aan blijven doen hoor....maar snap zeker je opmerking dat thuis fysiek zwaarder is dan een dagje werken. Tjee nog maar een paar weekjes.....spannend hoor!

Meiden over buiken gesproken ik had echt een meeeeeeeeeeega buik van denise. Met 32 weken dacht men al dat ik moest bevallen of dat het op z'n minst een tweeling zou worden hihi. Maar goed had veel vruchtwater en mijn placenta lag voorzijde buik en denise woog 4040 bij geboorte (9 weken over tijd he) Heb een vriendin waarvan je amper ziet dat ze zwanger was en toch een kind baren van 3982 gram. Blijft gek het zal wel je bouw enz maken!

Hoe is het verder met mij..........beetje te druk geweest met als gevolg denk ik dan....zooooooooo verkouden geworden afgelopen donderdag. Dacht zaterdag dat het beter ging qua snotteren maar sinds zondag is het op mijn luchtwegen, stembanden, keel, maag en slokdarm geslagen en heb gewoon geen stem meer. Ben vandaag ook ziek thuis gebleven. Want als ik teveel praat gaat het niet goed. Gisteren ook al overgeven enzo. Bah

De verjaardag en het partijtje van Denise was super gezellig. En heel leuk om te doen.

Voor wat betreft zwanger worden soms wel moeilijk. Gisteren was het een jaar geleden dat ik positief testte. En straks ga ik naar 15 november dag dat we hoorden dat het hartje niet meer klopte. Grrr al die data's. Om eerlijk te zijn zie ik het zwanger worden niet meer zo zitten. Duurt nu al zo lang (vind ik dan). heb wel pak ovutesten gekocht en wil eens zien hoe het zit met mijn eisprong. Kijken of het overeenkomt met hoe ik het altijd voel. Eerst maandag mijn NOD afwachten en dan ga ik met de ovutesten beginnen. Dan kijken we wel weer verder.

Corien hoe is het nu met je..zal allemaal vast niet meevallen!

Liefs van chantal

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Hallokes, ja de hcg was volledig uit m'n lichaam en bloed. Ik heb vandaag een nieuwe ovutest gedaan en die was bijna niet meer positief, dus eitje is op dat 14 geweest.

8. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    dank je chantal.

ik probeer echt positief te zijn maar het is zo moeilijk, de eerste keer ging het mis in week 13 en de tweede keer met 11 weken maar toen was het hartje gestopt waarschjnlijk met 9 weken dus de volgende echo is in iedergeval als die goed is beter dan de laatste keer dan nog de tanden opelkaar voor dat de 13 weken voorbij zijn
    het meest ellendige is dat ik nu nog langer moet wacchten voor die onzekere fase voorbij is.
    ik hoop zo dat het toch goed zit. maar ben gewoon zo bang nu geworden dat dit weer niet goed zal gaan. ik ga echt proberen te genieten chantal van elke dag die ik zwanger ben. liefs miriam

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    Voor wat betreft zwanger worden soms wel moeilijk. Gisteren was het een jaar geleden dat ik positief testte. En straks ga ik naar 15 november dag dat we hoorden dat het hartje niet meer klopte. Grrr al die data's. Om eerlijk te zijn zie ik het zwanger worden niet meer zo zitten. Duurt nu al zo lang (vind ik dan). heb wel pak ovutesten gekocht en wil eens zien hoe het zit met mijn eisprong. Kijken of het overeenkomt met hoe ik het altijd voel. Eerst maandag mijn NOD afwachten en dan ga ik met de ovutesten beginnen. Dan kijken we wel weer verder.

lieve chantal ook jij moet postief blijven he al met al als deze zwangerschap goed gaatben ik ruim 2 en half jaar verder dus ook een hele lange tijd. en jij zegt dat ik positief moet zijn dus jij ook positief okee liefs miriam

10. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Chantal je hoop niet opgeven mis, we trekken je er wel mee door, je klein sterretje komt heus nog wel terug daar ben ik zeker van.

11. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Lieve Chantal

De moed niet opgeven hoor al kan ik je wel begrijpen. En dan die datums die er zijn en dichtbij komen, word je er nog eens extra aan herinnerd.
    Probeer uit die dagen iets moois te halen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Je hebt gelijk wat betreft het drankje, de smaak viel me mee moet ik zeggen, gelijk een glas water er achteraan en de smaak is weg. Ik hoop dat heet snel werkt, had er nog nooit van gehoord.
    Balen dat je je niet lekker voelt, rust goed uit hoor.

Liefs Anette

12. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel lieverds! Ik zal ook positief blijven en zie bij het andere topic dat Flyke na 11 maanden na MK inmiddels ook zwanger is geworden! Geeft de mens weer hoop en moed!

Hoest momenteel de longen uit mijn lijf wat verschrikkelijk kan dat zijn zeg!

Liefs, chantal

13. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ja Anette, ik erger me ook groen en geel aan de bemoeizucht van sommige mensen.
    Ik krijg ook van dat ongevraagde advies dat ik niet te veel moet eten, omdat je heupvet er maar moeilijk weer afkrijgt en ik eet helemaal niet veel extra's, vaak alleen wat fruit en karnemelk. Grrrr....
    Het is ook nooit goed, zo valt me op.
    Wat ik ook ergerlijk vind zijn opmerkingen in de trant van "we dachten al: wat wordt ze toch flink" of "ik vroeg me al af of je zo had lopen snoepen". Nou leuk, hoor, maar niet heus.
    Ik probeer me er maar niets van aan te trekken en weet gewoon dat het mijn lichaam is die zich klaar maakt voor de zwangerschap en bevalling en ik ben gewoon veel te blij dat ik zwanger ben.....
    Dus voor iedereen die dit soort stomme dingen zegt geldt: "kappen met ongevraagd advies!"

Mag jij nou extra veel drop eten? Daar moet ik juist van af blijven, omdat het bewezen is dat je daar een bloeddruk verhogend stofje in zit. Bij jou werkt het misschien wel andersom? Heb je het met je VK wel eens gehad over het opnieuw slikken van foliumzuur. Ik slik het nog steeds, omdat mijn VK vertelde dat het de opname van ijzer uit voedsel bevordert.
    "Marla, kappen met dat ongevraagd advies". (ok Anette, ik zal het niet meer doen. :oops: )

Goh, ik hoop echt dat het weekje rust je helpt en je je beter gaat voelen.

En lieve Chantal, jeetje, jij hebt het flink te pakken zo te horen. Het schijnt momenteel echt te heersen. Ik hoor flink wat gesnotter en gehoest om mij heen. Hoe ver in de cyclus ben je nu?

Lees ik nou goed dat je maar liefst 9 weken overtijd was bij Denise? of is dit een typefoutje? Grijpen ze dan niet in? Ik dacht dat je niet langer dan 3 weken overtijd mocht zijn, maar dat weet ik niet zeker, hoor.

Ja, de data die jij noemt zijn heel moeilijk. Ook ik moest slikken toen het een jaar geleden was dat ik positief testte en ik ben zelfs al weer zwanger. Voor jou moet het dus nog veel verdrietiger zijn.
    Ik herken jouw dip heel erg: ook ik geloofde niet meer in een nieuwe zwangerschap (net als Neeke). Ik kon me gewoon niet meer voorstellen dat ik ooit weer zwanger zou raken en al helemaal niet dat ik voorbij de miskramen grens zou komen.
    Maar bedenk goed dat het je al een keer gelukt is met Denise, dus dat jouw lichaam al heeft bewezen dat het wel degelijk mogelijk is.
    Juist als je er niet meer ingelooft, dan zul je zien dat juist dan raak is.
    Ovutesten gaven mij veel meer inzicht in mijn cyclus en gaven mij ook rust. (je weet wanneer je eisprong is geweest en hoeft je niet telkens af te vragen of je hem toch niet hebt gemist en voor de zekerheid moet klussen).
    Heb je toevallig de digitale van CB gekocht? Die zijn super fijn. (een smiley is vruchtbaar en een leeg rondje niet. Je hoeft gelukkig zelf geen dikte van streepjes te interpreteren).

Zico, goed dat je zeker weet dat het HCG al uit je bloed was, dan heb je vast je ei al gehad en word je over zo'n 2 weken ongesteld. Ook weet je zeker dat een positieve test ook echt betekent dat je opnieuw zwanger bent en niet komt door achtergebleven HCG.

Ja Miriam, ik weet uit eigen ervaring dat je pas een beetje kunt ontspannen als je voorbij het moment bent waarop het de vorige keer (bij jou: keren) mis is gegaan. Was het hartje de eerste keer bij 13 weken gestopt of had je toen de bloeding? (ik hoop bijna het laatste, zodat je na 12 weken al een beetje opgelucht kunt ademhalen).

En Mariaatje, hoe is het met jou? Gaat het een beetje of komen de tranen regelmatig? Ik was wel echt verdrietig na de curettage.

Neeke, hoe is het met je bekken?

Liefs,
    Marla

14. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ik ga proberen positief te zijn,

die klote data's zijn gewoon kut heb er geen andere woorden voor constant wordt je er aan herinert lieve chantal we zijn er hier voor je.

als ik 14 weken zwanger ben dan ben ik door alle gevaren zones heen de eerste keer ging het mis met 13 weken en 3 dagen geloof ik. dus.

We gaan het halen dat moet drie keer moet scheepsrecht zijn.
    knuffel aan jullie allen liefs miriam

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik wil iedereen even een HELE DIKKE KNUFFEL geven. De dipjes en onzekerheden zijn erg aanwezig merk ik en ik wil jullie gewoon een hart onder de riem steken! Meiden, het komt echt allemaal goed, dat weet ik zeker!

@Marla, het gaat op zich wel redelijk dacht ik, maar gisteren ging het weer ff mis, kreeg weer een vreselijke huilbui. maar echt veel van die buien heb ik niet moet ik zeggen. Dus als er weer eens eentje aankomt, dan laat ik hem ook gewoon gaan hoor. De buikpijn is er ook nog steeds, maar met paracetamol draagbaar. Mag je trouwens ook iets anders slikken of alleen paracetamol? Normaal gesproken slik ik advil liquid of panadol plus, dat werkt goed bij mij en vind ik fijner innemen omdat ze glad zijn (wat een zeikerd he haha :oops: ).

Had ik al gezegd dat ik zaterdag pas weer hoef te werken? dus heb ff een paar daagjs de tijd om uit te rusten.

Oh en er is ook nog eens goed nieuws: morgenavond gaan we ons trouwalbum ophalen! :D Ben zooooo benieuwd!

16. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    :oops: :oops: :oops: heb net de fout gemaakt om bij het "miskraam...endan?" topic te vragen naar de 20weken echo die we in het verschiet hebben.... :(

die vraag had ik hier moeten plaatsen...oeps.

Maar bij deze dus: hadden we niet één dezer dagen een 20weken echo?

17. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja ikke, morgen! eigenlijk 22weekse echo!

jette

18. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oh Jette, spannend morgen, lijkt me zo leuk. Nog een weekje voor mij.. Genieten hoor, je kleine uk zal wel even zwaaien naar jullie.
    Laat je weten hoe het was?

Liefs Anette

19. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Marla, hihi klein foutje zie ik...nee natuurlijk niet 9 weken moet 9 dagen zijn! scheelt wel ;) Gelukkig niet zeg dan was ze er zeker niet uit gekomen was nu al met toeters, bellen en hulptroepen!
    Maandag heb ik mijn NOD geloof ik. Wisselt 27-28-29 dgn cyclus.

Ja ongevraagd advies...zitten we helemaal niet op te wachten he! Het hangt volgens mij ook wel eens af wie het zegt en hoe het gezegd wordt.

Jette heel veel plezier morgen bij de 22 weekse echo!

Mariaatje wat een leuk nieuws dat je morgen je trouwalbum mag ophalen. Geeft tenminste weer positieve engergie denk ik zo! En even een paar daagjes vrij goed zo!

We hebben hier allemaal onze Ups en downs en ja we slaan er ons gezamelijk doorheen dat is zo fijn van het forum!

Liefs, van een nog steeds ziekig chantalletje

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Haha Marla, dat is geen ongevraagd advies maar advies en dat is wat anders, daar kun je wat mee.
    Ik slik nog steeds gravitamon, vond de vk beter om doot te gebruiken. Zit alles in dus kan geen kwaad. Ik ben al geen fruit eter dus ik compenseer zo een klein beetje mijn gebrek.
    Vandaag aangemeld voor zwangerschapsgym. Ik zie dat dus niet zitten, volgens mij een gemuts maar ja, ik hoor ook wel weer dat het nuttig is, dus ik ga me begeven onder de zwangeren...

Mariaatje, als je nog steeds last hebt van buikpijn, zou je dan zaterdag gaan werken? Als je denkt dat het goed voor je is moet je gaan hoor maar denk aan jezelf.
    Leuk zeg, jullie album halen, kunnen jullie weer even wegdromen tijdens het kijken. En daarna iedereen laten zien natuurlijk. Heerlijk lijkt me dat.

Miriam, tja, die eerste weken, je moet er doorheen. krijg jij nu eerder een echo? Anders gewoon bellen hoor als je je zorgen maakt. Ik weet wel dat een echo geen garantie is maar wel erg leuk om te zien en geeft weer een beetje vertrouwen als ze zeggen dat alles er goed uitziet.
    DAt die weken maar snel voorbij zijn.

Chantal, beterschap hoor, je kunt je behoorlijk ellendig voelen met een flinke verkoudheid, bleh

Ik ga even naar de winkel om te kijken naar kleuren voor het kamertje.

Knuffel Anette

Deel Deze Pagina