hallo Jude, Dat is ook vreselijk om dat dan te horen. Ben je zwanger en dan ook nog horen dat je wellicht geopereerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat je als je zwanger bent daar helemaal niet op zit te wachten omdat het natuulijk altijd een risico is en de angst is of alles dan nog wel goed blijft gaan. Ik ben benieuwd of je vandaag te horen hebt gekregen of je alsnog geopereerd moet worden. Ondanks dat dat niet prettig is denk ik wel gezien de grootte en aantal van de cyste dat het beter is om je eerst te laten opereren alvorens opnieuw zwanger te worden. Maar ik ben natuurlijk geen dokter. Ik weet niet of je het gelezen hebt. maar ikheb zelf ook een cyste in mijn eierstok gehad. Deze van 9x5x4 cm en woog zo'n 350 gram. Een flinke dus en deze moest er direct en werd binnen 2 weken geopereerd. ook ik had er niets van gemerkt en kwam er bij toeval achter omdat ik een spiraal wilde laten plaatsen en voor het eerst een inwendig onderzoek kreeg. Het was een behoorlijke ingreep en houd er dan rekening mee dat je enig herstelperiode van minstens 8 weken moet incalculeren. Als je verder nog vragen hebt, ben ik te allen tijde bereid om je vragen te beantwoorden. @ Marla: ik zie aan je banner dat je in je vruchtbare periode zit: nou meid doe jullie best en dan hoop ik dat we over 2 weken een goed bericht horen Groetjes, Chantal
Ik heb vandaag goed nieuws gekregen in het ziekenhuis. Nu ik niet meer zwanger ben, heeft dat blijkbaar gevolgen voor de cystes, die juist gegroeid waren door het zwangerschapshormoon. Er zijn er nu nog "maar" 3 over en de grootste blijkt nog maar 3 centimeter te zijn. 2 cystes zijn al uit zichzelf verdwenen en de gynaecoloog denkt dat de kans groot is dat de 3 die er nu nog zitten ook vanzelf weg gaan en dan is een operatie dus niet meer nodig. Over 3 weken moet ik weer terug en dan moet er duidelijkheid zijn. Als alles weg is, dan kan ik weer opnieuw proberen zwanger te worden Als de cystes toch niet vanzelf weg blijken te gaan, dan zal een operatie wel moeten, want dan krijg ik er de volgende keer ook weer last van en dat is het laatste dat ik wil. Maar ik heb goede hoop dat ik de volgende keer weer goed nieuws te horen krijg en dat alles weg is! Ik heb begrepen dat cystes met vocht gevulde achtergebleven omhulsels van een eicel zijn die dus kunnen gaan groeien en meestal vanzelf ook weer verdwijnen. Heel veel vrouwen hebben dit zonder het te weten. Ik vraag me wel af, als alles straks uiteindelijk weg is, of er niet ook weer nieuwe bijkomen na een nieuwe eisprong... Dan ben ik weer terug bij af en dat zou dan wel minder zijn natuurlijk
hoi ja ik ken het ook ik heb 22-11-2006 een miskraam gehad bij 10 weken zwanger schap terwijl het vruchtje al 5 weken overleden was . we hebben het ook te horen gekregen tijden de echo we gingen er met blijde gezichten naar toe en we kwamen met huilende gezichten terug en onze gynacoloog heetf ook indd gezecht 1 week afwachten om te kijken of het spontaan begint en hij had gelukkig gelijk de natuur heetf zijn werk gedaan en nu wachten we op een menstruatie en dan gaan we weer proberen om zwanger te worden van onst tweede hummeltje ik hoop dat het bij jou ook weer snel mag verlopen veel sterkte met dit verlies gr helen
Hoi Jaimy, Welkom, wat vervelend voor je. Is idd heel verdietig als je terug komt van een echo en net te horen hebt gekregen (en gezien) dat het niet goed is. Stertke met het verwerken met het verlies. Hoop ook dat jij weer snel ongi mag worden... ik wacht ook. Jude, wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad en ik hoop dat je over 3 weken weer zulk goed nieuws krijgt. Maar zoals marla ook al zei, mochten ze niet weg zijn zou ik idd blij zijn dat ze voor een volgende zwangerschap weg gehaald kunnen worden. Heb je er dan in ieder geval geen last mee van. En er zal zeker niet van elke eisprong een cycte overblijven want dan hadden er al heeeel veel moeten zitten. Is natuurlijk een uitzondering als zoiets onstaat. Denk dat je daar niet al te bang voor moet zijn. En marla, hoe gaat het bij jou? Druk aan het klussen zeker... En de sinterklaasviering? Als je nog moet, sterkte en succes je mond houden tegen je schoonzus! Maar natuurlijk ook veel plezier! Bij mij gaat het echt heel goed. Ik voel me lichamelijk alweer bijna de oude. M'n huisarts wilde afgelopen week m'n hb nog niet bepalen omdat het volgens hem nog niet opgelopen kon zijn binnen 2 weken (hij had het over 1 a 2 punten per maand) maar ik ben gister even op het werk geweest (nog niet echt veel kunnen doen, eigenlijk alleen maar gekletst ) en meteen even m'n hb laten bepalen, en : 6.5 ! (kom van 4.1) Moest ook bijna wel omdat ik me zoveel beter voel dan 2 weken geleden. Dus nog even en dan zit ik alweer op de gewone waarde van boven de 8. Ga volgende week ook weer gewoon aan het werk. Nu nog even ongi worden want ik wil er ook weer zo snel mogelijk voor gaan! Goed weekend allemaal. Liefs, Corien
Hallo, Wat verdrietig, zeg, Jaimy. Op zo'n moment stort je wereld even in. Wel heel fijn dat jouw lichaam zo snel al het vruchtje heeft uitgedreven. Je kunt dan snel weer naar de toekomst kijken. Neem wel de tijd voor je verdriet, want het is niet niks wat jullie hebben meegemaakt. Heel veel sterkte! Jude, dat is goed nieuws voor jullie! Ik hoop echt dat je cystes over 3 weken helemaal weg zijn en dat je geen operatie hoeft. Ik begrijp van Sjannie dat je daar toch wel lang van moet herstellen, dus het zou mooi zijn als je dat bespaard bleef. Als die cystes door het hcg zo gegroeid zijn, dan kan het inderdaad heel goed zijn dat ze helemaal weg zijn over 3 weken. Ik duim voor je! @Chantal..... ik doe mijn best. 8) Mijn banner was wel een gok, want ik weet niet goed hoe lang mijn cyclus zal zijn. Hoe is het nu met jou? Is het vloeien al gestopt? En Corien, wat fijn dat het zo enorm de goede kant met je uitgaat. Als ik het goed begrijp, dan is je hb-gehalte tegen de verwachting in al zo gestegen. Dat is toch wel een heel goed teken. Nou ja, er mag ook wel eens wat positiefs gebeuren, na die rot tijd, toch? Hahaha, natuurlijk heb je veel gekletst op het werk, je had nogal veel te vertellen. Wel fijn om je collega's weer te zien. Waarschijnlijk wordt er ook nog niet heel veel van je verwacht. Trouwens, voor dit soort dingen heb jij wel een handige werkgever. Kan je eens wat waardes laten meten, enzo. Het geeft me zo'n goed gevoel om weer aan het klussen te zijn. Dat is echt een bewijs dat we er weer voor gaan en dat ik weer zwanger kan raken/zijn. We hebben gisteren sinterklaas gevierd met mijn schoonfamilie. Ik voel me de laatste dagen zo ontzettend goed en positief ingesteld dat het me gisteren enorm is meegevallen. Het heeft me zelfs geen moeite gekost om mijn mond te houden. Goed, he? Alleen in het begin vond ik het moeilijk om de buik van mijn schoonzus te zien, maar dat is ook logisch. Veel plezier op je werk volgende week en ik duim voor je dat je ongi er heel snel aankomt. Liefs, Marla
Wat fijn dat je toch van de sinterklaas viering hebt kunnen genieten! Kan me goed voorstellen dat een groeiende buik niet zo leuk is om te zien maar goed, straks heb jij zo'n buik! Fijn dat je je weer zo goed en positief voelt, weer helemaal de oude dus. Lekker gevoel ook denk ik als je weer aan het klussen kan en mag. De spanning om misschien weer zwanger te worden/zijn is toch een stuk leuker dan de spanning die we de afgelopen tijd hebben gehad! Mijn hb is inderdaad veel meer gestegen dan ze me van te voren hadden voorspeld dus daar ben ik wel erg blij mee. Maar het balngrijkste, ik voel me ook weer goed. Liefs, Corien
Ja, ik voel me weer helemaal de oude en ben blij dat ik me zo goed voel. Afgelopen dinsdag hebben we met vrienden gewokt en onze vriendin zei dat ik er in mijn achterhoofd wel rekening mee moest houden, dat het bijv. nooit zou lukken. Ze bedoelde het goed, hoor, maar ik gaf aan dat ik daar niet vanuit zou gaan. Je moet gewoon hoop blijven houden, anders heb je geen leven meer. En het voelt gewoon veel beter om het positief te benaderen. Ik denk dat het een goed teken was dat je je weer goed voelde. Dat gaf waarschijnlijk al aan dat je hb was gestegen. Blijf je bij je beslissing om deze cyclus nog niet zwanger te worden? Achteraf gezien kan ik je het alleen maar aanraden, maar ik kan me voorstellen dat je er nu anders over denkt. (ik denk dat ik zelf wel weer stiekum zou gaan klussen tijdens de 1ste cyclus, als ik geen 2e curettage had gehad). Wanneer verwacht je je ongi ongeveer? Liefs, Marla
Hallo Meiden, Even kort een berichtje van mij. @Jaimy jij ook veel sterkte. We weten wat je doormaakt. en net wat corien zegt. Neem je tijd voor je verdriet. Bij mij was het overigens ook mijn 2e zwangerschap. @Jude dat is een heel goed bericht. Hopelijk zijn de cystes straks helemaal verdwenen. Maar mochten ze er wel zitten sja dan zou ik denk ik toch voor een operatie kiezen omdat de kans kennelijk er groot is dat ze weer opzwellen tijdens een zwangerschap en dan zou je alsnog geopereerd moeten worden. Maar als ze weg zijn dan valt er ook niets op te zwellen. Dus we duimen voor je meid. @Hommeltje: hoe is het met je? @Corien: Fijn dat het weer een beetje goed met je gaat. Ik heb begrepen dat je Hb gehalte te laag was en dat het nu weer langzaam op pijl komt. Mooi! @Marla: kan me voorstellen dat het nu even een gok of je cyclus klopt. Was je wel al een keer ongi geworden en vermoed je nu dat je eisprong de 18e dag van cyclus is. Ik voel normaal gesproken mijn eisprong. Hebbe jullie dat ook of niet? Ik ben dan ook benieuwd of het bij mij weer het geval zal zijn. met mij gaat het ook weer wat beterder. sinds vandaag heb ik minder bloedverlies en hoop dan ook dat het snel voorbij is. Ben het maandverband helemaal zat! Woensdag as in ieder geval nacontrole en dan hoop ik dat alles er goed uit ziet. Wel blijf ik wel een licht zeurende pijn in buik voelen. Vooral in de middag. Vreemd maar waar. Ook ik ga morgen weer voor het eerst naar mijn werk. Ik had afgelopen donderdag mijn vrouwelijk chef aan de lijn toen ik vertelde dat ik maandag weer wilde komen. Ze zei gelijk dat ik alleen maar koffie mocht komen drinken en als ik komende week nog een keer wilde komen. Prima maar als ik mij er niet toe voelde, ik me vooral niet verplicht hoefde te voelen. Ze zijn zo wie zo op mijn werk erg begaan en erg medelevend. Zo ontzettend hartverwarmend! Nou ik zou het kort houden maar das niet gelukt Liefs Chantal
Hi Chantal, Ik kan me voorstellen dat je het helemaal gehad hebt met het maandverband. Dat is erg herkenbaar. Ikzelf heb een behoorlijke tijd met maandverband rondgelopen, omdat er bij de eerste curettage op 5 oktober nog wat zwangerschapsweefsel is blijven zitten. Ik heb behoorlijk gebloed (als de eerste dag van een flinke ongesteldheid) en werd op 19 oktober onder het bloed en stolsels wakker. Ben diezelfde dag voor de tweede keer gecuretteerd. Ik ben op 14 november voor het eerst weer ongi geworden (na ongeveer 4 weken na de eerste en 6 weken na de 2e curettage). Ik ben al in de 2e ronde na het stoppen van de pil zwanger geraakt, en heb gewoon geen idee van mijn cyclus. Ach, we zien wel wanneer de duivels zich weer aandienen. Voor mijn miskraam heb ik beide eisprongen wel zo'n beetje gevoeld, en zeker aan mijn cervixslijm gemerkt. Nu merk ik dat mijn lichaam anders reageert als voor de missed abortion. Ikzelf heb dus geen ervaring met een spontane uitdrijving van het vruchtje, maar ook ik heb nog lang buikpijn gehad. Zelfs de afgelopen week nog. Echt fijn, he, als ze zo meelevend zijn op je werk. Dat helpt zo enorm. Dat wordt dus flink veel bakken koffie achterover slaan, de komende week . Ik moet zeggen dat ik heel slecht kon concentreren op mijn werk en dat heeft nog heel lang geduurd. Stel jezelf niet te hoge eisen. Veel succes morgen met werken en ook alvast voor aanstaande woensdag. Liefs, Marla
Hallo Dames, @Sjannie, Wat lief dat je eraan denkt hoe het met mij gaat! Ik lees veel mee maar kan vaak niet de moed opbrengen om ook wat te schrijven omdat ik niet alleen wil zeuren. Er zijn ook nog zoveel leuke dingen in het leven en daar wil ik ook aan denken maar dat gaat wat lastig nu. Ik voel me nog steeds super zwanger maar ergens zegt een stemmetje dat ik afscheid moet nemen en dat probeer ik ook maar hou toch nog een grassprietje hoop. Had vandaag wel iets raars/moois, we hadden een familie feestje waar ik al erg tegen op zag en donderde ook nog van de trap 5min. voor we wegmoesten. (Kan niet meer normaal zitten van de pijn) maar goed er is 1 tante van mijn vriend en die had denk ik door dat ik me niet zo goed voelde want ze kwam naar me toe en sloeg haar armen om me heen en ze zei dat het allemaal wel goed zou komen en dat zij het ook 3 keer had meegemaakt en nu ook 2 gezonde kinderen heeft! de tranen liepen over mijn wangen en ik nog doen of er niets aan de hand was maar daar prikte ze zo doorheen. Ondanks dat ik helemaal verbaasd was heeft het me toch heel goed gedaan en het lijkt wel als iemand het zelf heeft meegemaakt dat ze zoiets bij anderen aanvoelen. Snappen jullie me nog? Maar goed ik lees en leef met jullie mee maar ben soms niet zo goed met woorden en reageer dan niet maar lees wel alles. Wil Amber nog heel veel sterkte wensen had het ergens anders gelezen. Liefs hommeltje.
Hommeltje, je zeurt nooit hierover! Je moet toch je verhaal kwijt en het opschrijven lucht zoveel op. Wij begrijpen het en vinden het echt geen gezeur! Dus als je behoefte voelt, gewoon van je af schrijven. Maar als je geen zin of de moed niet hebt, lekker niet doen en lekker meelezen! En om nog even te reageren op jou vraag marla, ik heb geen flauw idee wanneer ik weer ongi zou kunnen worden. Ik reken ook maar op de 6 wk na de curattage ongeveer... dus dat duurt nog wel ff. 't is nu bijna 3 wk geleden.
Hoi Hommeltje, Allereerst: wees niet bang om te zeuren, want dat doe je echt niet, hoor! Je zit er middenin, en dan is het toch logisch dat je daar enorm mee bezig bent. Ik heb het zelf juist als heel fijn ervaren om mijn verdriet en onzekerheden te kunnen delen met anderen. Als je je rot voelt en het helpt je, laat het ons gewoon weten. Wij hebben hetzelfde meegemaakt en begrijpen je! Maar als je geen behoefte heb om te reageren, dan moet je dat gewoon niet doen. Doe waar je jezelf het beste bij voelt. Zolang het vruchtje nog in je is, ben je nog onder invloed van het HCG hormoon en kun je je nog gewoon zwanger voelen. Als ik het goed heb onthouden, dan hebben ze bij jou 2x vastgesteld dat het niet meer leeft, toch? Bij mij is dat wel het geval geweest. Ook ik had zoiets van "misschien leeft het toch nog". Dat is heel raar: terwijl je eigenlijk weet dat dat niet het geval is, voel je het anders. Zou je misschien toch niet een echo kunnen krijgen, als je er onzeker over bent? Wat ontzettend lief van de tante van je vriend! Als ik het goed begrepen heb, dan wist ze niet dat je een miskraam had gehad, maar voelde ze dat wel aan? Dat is wel heel bijzonder! Hommeltje, veel sterkte in deze rotperiode van afwachten! Corien en Chantal -> hoe is het vandaag op jullie werk geweest? Liefs, Marla
Nou, ik zit op moment nog op het werk. Gaat eigenlijk prima, maar ben ook maar begonnen met wat computerwerk. Kan ik af en toe ook nog ff op het forum kijken is minder inspannend. Maar gaat dus prima. En chantal? Bij jou ook meegevallen de eerste dag weer?
Hallo, @Hommeltje ik sluit me geheel aan bij Marla en Corien. Het delen met lotgenoten helpt. En wie wellicht dat we je kunnen helpen nu je er nog zo midden in zit. Weet dat we er voor je zijn als er vragen zijn. Op mijn werk gisteren ging het prima. Ik heb een vrouwelijke chef en 2 vrouwelijk collega en 1 mannelijke collega maar die is tijdelijk gedetacheerd. Dus ik/we hebben gisteren alleen maar fijn gepraat en ik kon goed mijn verhaal kwijt. Het is zo ontzettend hartverwarmend hoe zij meeleven en met mij omgaan. En ik moest vooral mijn tijd nemen en goed naar mezelf lusiteren. Er is gewoon geen druk. En dat is echt heel fijn. Misschien scheelt het dat het allemaal vrouwen en ook moeders zijn en zij zich heel goed kunnen inleven hoe het moet zijn. Daarbij werk ik bij de politie en ik heb wel vaker gemerkt bij anderen als er persoonlijke situaties zijn men zich heel coulant en medelevend opstellen. Overigens ik niet als agent hoor. Maar als secretaresse. Mijn chef/collega zijn wel in uniform. Ook heb ik met een andere mannelijke chef gesproken waarvan zijn dochter 25 mei is uitgerekend en zijn schoondochter eerder in mei. En hij vond het zo moeilijk nu. Dus ik ben ook het gesprek met hem aangegaan omdat hij het al op een kaartje had laten blijken. En ik heb hem aangegeven vooral zijn zichzelf te zijn en enthousiast te blijven omdat ik ook zelf weet hoe prachtig en mooi het is en ik zijn opa-schap van harte gun. En dat ik er toch zo wie zo geconfronteerd mee word omdat 4 vriendinnen van mij zwanger zijn. Ik zal er mee om moeten gaan. Hoe confronterend het soms ook zal zijn. Ik denk dat ik donderdag ook weer een ochtend ga en zo bouw ik het op. Ik werk in principe 25 uur. Morgen eerst nacontrole en ik vermoed dat het allemaal wel goed zal zijn. Mijn vloeien is van de 1 op de andere dag zo goed als verdwenen! Ik laat jullie weten hoe het is gegaan. Liefs, chantal
Hey Corien, ik kwam er door de post van chantal nou pas achter dat jij net voor mij op hommeltje had gereageerd. Wat grappig dat we ongeveer hetzelfde op hebben geschreven. En Corien kijk nog maar eens een paar keer op het forum vandaag. Ikzelf was voor mijn miskraam best wel een work-aholic, maar nu merk ik dat ik me nog steeds niet al te best kan concentreren, en dat ik met andere dingen bezig ben. Ik moet toch echt maar eens minderen op het forum. Maar ja, dat is moeilijk, blijkbaar. Jij hebt morgen toch ook een afspraak met de gyn als ik het goed onthouden heb? Laat je even weten wat hij gezegd heeft? Hi Chantal, goed, zeg, dat je vloeien is gestopt. Dat is tenminste al weer het begin van betere tijden. Fijn ook dat iedereen zo lief en begripvol was op je werk. Wat jij zegt over je collega die in mei opa wordt, herken ik ook: je wil inderdaad graag dat ze blijven praten over de zwangerschap en niet hun mond houden, omdat ze bang zijn om je pijn te doen. Ook al is het niet altijd makkelijk om over zwangerschappen te horen, toch wil ik dat ze mij niet anders behandelen dan de rest. Ook jij veel succes morgen. We horen het van je. Hier gaat alles goed. Ik denk dat de buikpijn die ik vorige week heb gehad te maken had met mijn eisprong. Ik heb er nu geen last meer van. Ik ben nu wel benieuwd wanneer mijn ongi komt. Op basis daarvan kan ik een beetje uitrekenen wanneer mijn eisprong is geweest en op basis van de symptomen mijn eisprong bij de volgende cyclus hopelijk iets beter herkennen. Liefs, Marla
Hoi Marla, Dus je gaat ervanuit dat je deze ronde nog niet zwanger bent geworden? Zou ook wel heel erg snel zijn natuurlijk. Had je eerder ook wel eens buikpijn rond de eisprong? Ik heb er nog nooit wat van gemerkt, hoor wel eens dat sommige vrouwen het voelen of zoals jij zegt, ziet aan het slijm. Wel handig... misschien ga ik er nu wel wat meer op letten en merk/zie ik ook wat verschil. Ik heb overigens geen afspraak meer met de gyn. Dus gewoon afwachten. Chantal, veel succes morgen! En voor iedereen: een leuke sinterklaasavond gewenst! Liefs, Coriem
Hallo allemaal, Ik snap er nu echt niets meer van.... ben weer naar het ziekenhuis geweest voor weer een echo gyne zei dat het niet goed gegroeid was en ging al formulieren voor curretage halen maar vriendje pakte de echo erbij en zag dat het wel meer gegroeid was dan vorige keer.Mijn gyne is erg chaotisch en heeft al meerdere foutjes gemaakt dus het vertrouwen is er niet echt. Maar goed vriendje zegt dus volgens mij is het wel verder gegroeid dan vorige week oja zegt ze ik dacht dat er 10,9 stond maar het is 13,9. En er was nu ook een ieniemienie vruchtje te zien, ja zegt ze dat zag ik vorige week ook al, maar ze zei vorige week alleen een vruchtzakje te zien! Na overleg met een andere arts is er besloten dat ik nog anderhalve week moet wachten. Er is een kleine kans dat ik me vergist heb maar als ik uitga van mijn laatste menstruatie (10 Okt.) dan zou ik nu toch al verder zijn dan 5w6d? maar ze had nog een leuke afsluiting de gyne, ze zei: Nou als dit allemaal nog goed gaat dan is het toch een goeie grap! Misschien dat ik te heftig reageer maar ik vind het toch niet erg grappig, al die stress en onzekerheid! Nu dus weer wachten en vriendje heeft alle hoop maar ik zie het toch wel wat somber in , kan toch bijna niet goed gaan? fijn dat ik weer even mijn verhaal kwijt kan want ik ben op van de zenuwen, ergens denk ik laat het allemaal maar voorbij zijn dan weet ik waar ik aan toe ben raar he? Nog bedankt voor alle lieve woorden! Liefs Hommeltje
hommelte,jeetje wat een situatie en die gynae,ik kan geloven dat jullie vertrouwen zoek is.Als er volgens je vriend groei is t.o.v vorige keer lijkt even wachten en nieuwe echo om evolutie te zien het beste, ik duim voor jullie! flyke
Jeetje hommeltje,.............. hier heb ik even geen woorden voor, wat een toestand, ik zou maar gauw een andere gynae gaan zoeken, dit is toch te gek voor woorden! Ik duim voor jullie! liefs jette
Hoi Hommeltje, Wat een verhaal zeg. daar wordt ik nog bijna boos van. Hoe is het mogelijk dat een gynaecoloog zulke fouten maakt en (gezien haar reactie) dit blijkbaar zelf niet eens vervelend vindt. Ik zou toch denken dat je je dan erg vervelend zou voelen, als je als arts zo'n fout maakt en dat je 1000x je excusus aanbiedt i.p.v. het een goede grap te vinden. Totaal ongepast zo'n opmerking. Ik denk dat je i.d.d. voor jezelf moet afvragen of je wel/niet verder wilt met deze gynaecoloog. Het is belangrijk dat je op zo'n iemand kunt vertrouwen. Volgens mij kun je, als je dat zou willen, wel vragen om een andere gynaecoloog. Ik ga enorm voor je duimen dat het goed gaat en dat jullie kindje de volgende keer gegroeid is! Groetjes, Kike.