Oh Jette, dat klinkt goed hoor. Je moeder heeft nog een lange weg te gaan, dat klopt, maar als je merkt dat het telkens iets beter gaat is die weg denk ik wel te bewandelen en ze kijkt natuurlijk ook uit naar haar kleinkind! Ik weet zeker dat ze daar ook van opknapt. En uiterlijke verzorging is id het laatste waar je aan denkt als je je niet goed voelt, dus klinkt allemaal positief. Fijn om te horen. Ik ga snel wat eten want ik moet met vriendje even naar de kaakchirurg. hij moet een kroon maar er zit een ontsteking helemaal in de onderste punt van de wortel en de tandarts kon er niet bij. Lijkt me geen pretje, brr. Liefs Anette
Vrij goed, het begint beter en beter te gaan. Ik ben moe, rare borsten en soms een ongigevoel in m'n buik. Het gaat z'n gangetje hier
vriend ligt op de bank met een dikke wang en ijs om te koelen. Brr moet er niet aan denken. Ik hoop dat ie wat kan slapen maar zal vandaag wel geen pretje zijn vrees ik. Ga hem maar verwennen. Liefs
Hij heeft wel pijnstillers gekregen mag ik hopen? Ik weet nog dat jetteman bij de kaakchirurg is geweest nou die heeft een pijn gehad na die tijd pfff ik hoop dat jou vriendje dat bespaard blijft anette! Weet iemand dat van jullie, ik wil mijn haar weer blonderen, maar mag dat eigenijk terwijl je zwanger bent? jette
ik weet niet hoe je het wilt doen, ga je naar de kapper of wil je zelf je haren blonderen? Ik weet dat mijn kapper producten gebruikt die mogen tijdens de zwangerschap. ik heb dat, toen ik 9 weken zwanger was en mijn haren liet verven even gevraagd. Ik zou anders even je kapper bellen. De producten van nu zijn beter dan die van jaren geleden. Ja, hij heeft pijnstillers en was net al aan het roepen dat hij niet zo heel veel pijn heeft. Dus hopen dat dat zo blijft. Liefs Anette
ja normaal doe ik het altijd zelf, maar ik lees wisselende berichten op het internet de ene zegt dat het wel kan de ander zegt van niet! Misschien staat het wel op de bijsluiter van het verf! Ik zal me er even in verdiepen! Veel sterkte met je mannetje! liefs jette
Haha Jette, ik heb het hele weekend EN gisteren besteed aan het uitvogelen wat het geslacht van jouw baby nou moet zijn volgens de Chinese kalender. Ik denk....... een MEISJE! Nee, hoor, nogmaals hartstikke gefeliciteerd met jullie dochtertje! (klinkt goed, he?) Je mag toch best een lichte voorkeur hebben voor een geslacht? Mij maakt het niets uit. Vind allebei geweldig. Geweldig dat je moeder zo goed vooruit gaat. Ze klinkt heel positief en zal wel heel blij zijn dat ze nou eindelijk thuis is. Wel balen van die drains. Hopelijk wordt dat ook snel eens wat beter. Miriam, goed dat je zo positief bent. Je bent al weer een week verder. Nog een weekje en dan heb je de echo al. Het is vast heel goed met jouw beebje. Ik duim voor je! Haha Neeke, ik zou je wel eens willen zien rondscheuren op je hoge wiebelhakken (met dubbeltjeszool, dat noem ik dus gewoon een spijkerzool ) Ik moet zeggen dat ik een jongensnaam ook moeilijker vind om te bedenken dan een meisjesnaam. Maar je hebt nog even de tijd. Mijn schoonzus bijv. was er zelfs nog niet uit nadat ze bevallen was. Gelukkig had haar vriend nog een extra dag tot de aangeving van de baby op het stadhuis vanwege koninginnedag, dus ze hadden allebei nog 1 extra dagje bedenktijd. Dus het valt mee! Heb je nog wel een meisjesnaam achter de hand? Nu de kinderwagen er eenmaal staat, ben ik niet meer zo angstig. Hij is ook zooo schattig met zijn oranje kap: net een poppenwagentje (het is en blijft een Bugaboo, he?) Ah Zico, je NOD komt nu wel snel dichterbij. Ik kan me goed voorstellen dat je toch ook wel blij bent wanneer je ongesteld wordt, een teken dat je lichaam weer wat hersteld lijkt te zijn, maar toch hoop ik op een positieve test voor je, ook al zie je daar een beetje tegenop. Hey Mariaatje, ben blij dat je buikpijn al zo veel minder is. Het gaat de goede kant op! Zijn de bloedingen ook al helemaal gestopt? Dat zou snel zijn en dat is vast een goed teken. (ik was er destijds lang zoet mee, dus zou fijn zijn als dat bij jou beter ging!) Succes met werken! Overschat jezelf niet, hoor! Haha Anette, dus jij hebt ook een spijkerbroek bij de Prenatal gekocht afgelopen zaterdag? Hij was toch niet van Noppies, he? Dan hebben we misschien wel dezelfde. Ik heb het afgelopen weekend ook flink wat zwangerschapskleding ingeslagen vanwege de Mamamazzeldagen bij de Prenatal. Ze zitten echt super lekker, he? Ik kon mijn eigen kleren eigenlijk niet meer aan: ze knelden zo en de knoop was al van mijn gewoonlijk veel te wijde spijkerrokje afgesprongen. Ik heb ook 2 buikbanden gekocht. Ik kwam erachter dat mijn zeurende buikgevoel bijna weg is als ik een band draag. Dat is echt een aanrader, hoor! Trouwens, goed zo, dat dat Anettebuikje begint te groeien. Gaaf dat je de kinderwagen al hebt gekocht en een mooie! Hoe lang is de levertijd? Ik had al het idee dat ik het beebje al wat langer voelde, maar gisteravond kon ik er toch echt niet meer omheen. Mijn vriend en ik lagen allebei in bed en ik drukte mijn buik flink in en voelde toen opeens een voetje toch flink schoppen. Daarna legde mijn vriend zijn arm op mijn buik en voelde 2 keer een lichte trilling, juist op het moment dat ik 2 keer een soort plopje (heel anders dan mijn darmen) voelde en ook nog eens op dezelfde plek. Ben er zoo blij mee! Lieve Zico en Mariaatje, ik hoop maar dat deze omschrijving jullie niet nog verdrietiger maakt, omdat ik weet hoe ontzettend graag je dat zelf ook zou willen hebben gevoeld. Jullie verdriet is nog zo vers en ik kan me zo voorstellen dat het je toch pijn doet om dit te lezen. Een dikke knuffel, lieve meiden en ik hoop zo enorm dat jullie dit binnen een half jaar ook mogen voelen. Corien, ook ik moet vaak aan je denken! Liefs, Marla
Oh en Anette, wens je vriend beterschap van mij! Hup en snel achter die PC vandaan om hem eens flink te verwennen. (hihi)
Dames effe een vraagje, kan je een positest krijgen met ovu voor zwangerschap? Ik heb met een ovutest getets, de vorige ( laatste was enkel een teststreepje dat er stond. Ik heb een zachte 2 de streep, heb pijn onder m'n oksels van m'n borsten. heb steekjes in m'n schaamstreek ondertussen, tepels tintelen en trekken, borsten voelen raar aan. We zijn blij een 2 de streepje te zien, maar we wachten nog enkele dagen voor we iets echt geloven er kan nog zoveel gebeuren he
hoi hier even een kort berichtje van mij ik heb iets bloed verlies gehad maar is al weer weg ben nu echt beroerd spuug alles onder vannacht mijn gordijnen in de was moeten doen van mijn slaapkamer wat een nachtmerrie is dit zo. jette ik snap nu hoe je je voelt heb vandaag niks kwa eten gehad maar wel yogurt kleine beetjes over de hele dag ga zo slapen morgen maar weer een cracker proberen. ben eigenlijk redelijk positief stom he ik bid dat het maandag ook mooi goed nieuws mag worden. je mag gewoon tegenwoordig je haar verven hoor geen enkel probeel hier spreekt een kapster het is achtehaalddat het niet mag of schadelijk zou zijn is niks van waar. dit is wat ik op de opleiding geleerd heb en ik kleur ook mijn haar vaak. hoe is het met anetteman hoop al iets beter liefs miriam
hoi meiden even berichtje hier, moet even tijd verdoen, had net bloedverlies en nu loop ik te ijsberen door eht huis te wachten om de vk te bellen. Vind het ook weer niet nodig om het spoednummer te bellen maar de tijd kruipt voorbij zo. Met Anetteman gaat het goed, heeft lekker geslapen tot ik riep vanuit de badkamer, hij wilde me meteen naar de eerste hulp brengen. Liefs Anette
Even snel.... Anette, ik las in mijn zwangerschapsboek dat bloedverlies op dit moment in de zwangerschap niet meer duidt op een miskraam, maar een andere oorzaak heeft en dat je altijd even contact op moet nemen met je VK om uit te zoeken waar het vandaan komt. Misschien ligt jouw placenta wel voor de in (of is het uit-?)gang en is dat de oorzaak. Gewoon bellen, meid, ook al heb je morgen je 20-weken echo! Het is voor je eigen gemoedsrust. En Miriam, jij ook al bloedverlies. Bah, bloed wil je niet zien tijdens je zwangerschap, maar het gebeurt helaas nog wel eens, ook al is er dan niets aan de hand. Ook voor jou geldt dat je misschien beter even kunt bellen naar het ziekenhuis voor je eigen gemoedsrust. Gelukkig is het wel gestopt! Wat zijn die eerste 12 weken toch slopend, he! Pfffff...... meid, ik leef zo met je mee! Super vervelend dat je zo enorm misselijk bent, maar goed, het is wel een teken dat het HCG flink aanwezig is in je lichaam. Hopelijk lukt het je om toch iets binnen te houden. En Zico, ik heb begrepen dat je ook een positieve ovutest krijgt wanneer je zwanger bent. Goh, dat wordt wel heeeel spannend bij je. Het zou wel helemaal geweldig zijn als je weer zwanger bent en het kan wel, hoor, in de eerste ronde na de MK. Ik lees het hier wel vaker en het is Amber uit het andere topic ook overkomen. Ik duim voor je! En lieve Chantal, natuurlijk geldt de kanttekening die ik voor Zico en Mariaatje plaatste ook voor jou! Ik bedacht het me tot mijn grote schrik vanochtend. Sorry! Liefs, Marla, die Anette en Miriam graag een hart onder de riem wil steken.
Lieve Marla, jij kunt wel vk worden, dit is precies de uitleg die ik ook van de vk kreeg. Ik had natuurlijk al op internet gezocht, kwam op een belgische site, staat: bij bloedverlies bij 20 weken of meer moet de zwaangere gehospitaliseerd worden. Uh, snel terug naar een site van eigen land. Ik moest me geen zorgen maken wat intussen ook wel weer gezakt is maar ik waas meteen erg goed wakker moet ik zeggen. Natuurlijk voel ik beebje niet, normaal zegt ie even goedemorgen maar hij/zij zal wel uitslapen vandaag. Dat ie dat maar volhoudt de komende 20 jaar. Omdat ik morgen toch al echo heb moest ik dat even afwachten anders kreeg ik wel een afspraak voor een echo. Als ik vandaag nog een keer bloed verlies komt de vk even langs om naar het hartje te luisteren maar ik ga ervan uit dat dat niet nodig is. haha en voor de beeb is het de uitgang en voor iets anders de ingang.. Miriam, hoe is het met je? Is hte bloedverlies gestopt? Bah, waarom niet gewoon door de zwangerschap ipv allemaal die onnodige onzekerheden. Als je je zorgen maakt even de vk of gyn bellen hoor. Zico, spannend voor jou, wie weet? Ik zal duimen Mariaatje, hoe gaat het met je? Ben je weer aan het werk gegaan en hoe ging dat? Chantal, hoe is het met je? Liefs Anette die vanaf nu zorgenloos door de zwangerschap gaat.
oh ja, Marla wat voor boek heb je? Misschien is het wel handig om het in huis te hebben, tot nu toe heb ik geen fijn boek kunnen vinden Liefs Anette
he meiden wat een onrust weer, al dat bloed dat willen we zeker niet zien! Miriam hoe gaat het nu met je, is het bloeden gestopt, ben je nog naar de vk geweest of heb je nog gebeld? Ik ben er ook nog steeds angstig voor raar he, als ik iets voel of als ik naar de wc ga gluur ik atlijd nog even of ik iets kan ontdekken! sterkte meiden liefs jette
Hey Anette, ik heb het boek veilig zwanger van Beatrijs Smulder en Mariel Croon. Daar stond dat in vermeld. Vind het niet altijd een handig boek, maar lees er nu toch meer in dan in het begin en sommige dingen zijn wel heel handig om te weten. Daarnaast heb ik een boek van ouders van nu. Het heet "zwanger zijn met ouders van nu" van Femmie Goudswaard, waarin de zwangerschap van week tot week wordt beschreven. Die 2 boeken naast elkaar zijn wel leuk. Het eerste is wat informatiever en het andere is gewoon leuk om te lezen. Welk boek heb jij eigenlijk? Heb je trouwens al gebeld? Je moet het zelf weten, hoor, maar ik zou het even doen voor de zekerheid. En Jette, ik herken het ook zo! Zelfs nu ben ik mijn wc-papiertje na het afvegen aan het uitpluizen op een andere kleur afscheiding of bloedsporen. Maf, he, dat dat er nog steeds niet uit is. Maar goed, bloedverlies kan ook later in de zwangerschap voorkomen. Als je vruchtje zich blijkbaar op een hele onhandige plek heeft ingenesteld en je placenta voor de ingang ligt, dan kun je dus bloedverlies krijgen. Misschien heeft Anette dat wel. In de meeste gevallen trekt de placenta naar boven met het groeien van de baarmoeder en is er dus niets aan de hand. (dit las ik ook in mijn boek). Trouwens, ook op deze site kun je veel handige info krijgen. Het helpt mij in ieder geval heel erg. Ik wist daarvoor niets over cervixslijm, eisprongen, luteale fase's en noem maar op. Liefs, Marla
hoi ik heb inderdaad met de vk gebeld omdat ik maandag al ja gaat snel he weer een echo krijg wachten we dat af maar anders heb ik bij de vorige twee keer direct het gevoel gehad dit gaat niet goed en nu heb ik dat niet heb eigenlijk geen echt gevoel maar ben wel positiever dus we zien wel wordt wel heel spannend ben blij dat ik om half 10 mag en niet de hele dag hoef te wachten. anette wat vervelend dat bloedverlies bij jou, hoop dat het inderdaad niks te betekenen heeft. laten we daar maar van uit gaan. voor iedereen hier een hele dikke knuffel.
corien ik ben een beetje bezorgd om je hoe gaat het met je, heb even terug gekeken maar na dat je ons het verschrikkelijke nieuws hebt verteld ben je nog niet weer terug geweest. ik hoop dat je het een beetje een plekje kunt geven meid. en ik zag ook dat je al weer 28 weken er voor hebt staan jeetje zeg dat is toch wel mooi hoor. we missen je hier. liefs miriam