dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Meiden, ik kom morgen op jullie terug. Heb vandaag een cursus gehad en mijn hersens weten van voren niet meer dat ze van achteren leven. Voel me 1 grote vage bende, momenteel.

En Miriam, nogmaals een heeeeele grote hoera voor jou! Die 2 weken spanning zijn beloond met een hele mooie echo. Nog een paar weken en je hebt de erge weken achter de rug.

Liefs,
    Marla

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    o wat zijn jullie lief, nee het broodje heeft me al heel snel weer verlaten maar dat drukt de pret niet het smaakte heerlijk. hihi.

ik heb echt een gevoel van nou dit heb ik overwonnen wat er nu nog komt kan ik wel aan.
    al heb ik natuurlijk wel de zenuwen voor 24 oktober alweer de volgende echo met 12 en halve week dus. blijft doorgaan. maar ik ben wel blij

het is alleen dat het de eerste keer pas mis ging met 13 weken en daar zijn we nog lang niet dus ben toch wel ergens bang

liefs miriam

3. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    wat is het hier rustig lijkt wel vakantie tijd

hoop dat het door drukte allemaal is en niet om andere reden.

liefs miriam

4. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Miriam, Ik wil jou ook natuurlijk van harte feliciteren met je mooie echo! Kan me jouw zenuwen goed voorstellen afgelopen weekend en gelukkig ziet het er goed uit! Ben heel blij voor jou...je hebt al 2 stappen overwonnen dus de 3e stap zul je ook overwinnen, let maar op. Je hebt best een goed gevoel toch....en je hebt ook nog steeds de kwaaltjes! dus de tekenen zijn goed meid!

Anette jij ook gefeliciteerd met je mooie 20wk echo. Wat ziet het er toch mooi uit he....all helemaal gevormd als een mensje!

Met mij gaat het goed ben bezig met sonja bakker. En ben er al 2,5 kwijt in ruim een week maar ja nu komt het er echt op aan. Sja je moet toch ergens je zinnen op zetten he :) mocht het de komende maanden toch niet lukken ben ik in ieder geval slank en kan ik mijn mooie strakke spijkerbroek weer aan en mocht het toch straks lukken dan heb ik wat kilootjes speling! Voor de rest geen bijzonder nieuws te melden. Onee heb wel wat te melden...ben week bezig geweest met de ovulatie testen maar volgens de ovulatietesten heb ik geen ei gehad....vreemd heb wel de afgelopen week rommel de bommel in mijn buik gehad.... nou ja misschien komt ie nog? Maar wat als ik nou geen LH hormoon ofzo aanmaak....kan dat...Marla, onze eigen VK, heb jij hier een verklaring voor?

En Marla wanneer heb jij je 20wk echo?

Mariaaatje fijn dat het weer beter met je gaat en Zico voor jou denk ik ook prettig dat je ongi zich heeft aangedient nu kun je weer verder...

Groetjes aan iedereen!
    Liefs, Chantal

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey lieve Anette, wat een super mooie 20-weken echo foto's staan er in je album. Echt een schatje en wat is hij of zij gegroeid sinds je laatste echo, he?

Heb je nu meer vertrouwen in de goede afloop van je zwangerschap? Vast wel. Wanneer krijg je nou die vervolgecho? Hopelijk gedraagt beebje zich dan iets minder preuts. Hoe gaat het met je hoofdpijn? Hebben ze je nog kruiden voorgeschreven?
    Oh ja, heb jij al een kleurtje voor de babykamer uitgezocht of wacht je nog op het geslacht?

Haha, Jette, ik stel me nu echt een boerderij ergens in Noord-Duitsland voor, waar de hooizolder helemaal vol ligt met pampers en een trotse Jette voorstaat. (hihi, ik heb weer last van een te levendige fantasie)
    Wat lief zeg, die mand met cadeautjes die je hebt gekregen. "Wat zat er in?", vraagt een veel te nieuwsgierige Marla.

Hey Zico, toch fijn dat je ongesteldheid op gang is gekomen. De eerste cyclus na de curettage duurt meestal wat langer dan de daarop volgende keren. Ik hoop echt dat je niet te lang hoeft te wachten op een nieuwe zwangerschap, maar je kan er niet echt iets van zeggen: de ene persoon is mega snel weer zwanger, terwijl het bij de ander wat langer duurt. Ach, als het maar goed gaat, dan maakt het niet uit, maar konden we dat maar van te voren weten. (dat wilde ik altijd zo graag: als ik het maar wist, dan had ik al het geduld van de wereld).

Mariaatje, fijn dat je buikpijn inmiddels over is. Ik hoopte net als jij ook dat ik weer snel zwanger zou zijn. Het is gewoon een teken dat je weer naar de toekomst kunt kijken en natuurlijk dat er ook weer een toekomst is.
    Ik vond het klussen na de MK wel geforceerder dan daarvoor. Wij waren allebei veel meer met zwanger worden en vruchtbare dagen bezig dan eerst. Mijn vriend wilde daarvoor niets van mijn eisprong horen, maar daarna werd hij bijna een vruchtbare dagen expert. ;)
    Wij hopen dat jij ook snel hier kunt praten over je belevenissen als zwanger lid van de dikke buiken club. De site helpt echt bij de verwerking, he?

Ik heb na mijn curettage nog een telefonische afspraak gehad, waarbij ook werd gezegd dat het echt om een abortus (medische term voor MK, ik haat dat woord) ging en dat ze niets afwijkends hadden gevonden. Inderdaad toch fijn om te weten. Ik kan me het verhaal van Anette destijds nog levendig herinneren.

Hihi Miriam, ik zie dat het je nog niet gelukt is om echofoto's in je album te plaatsen. Geeft niets, hoor: ik ben zelf de laatste die handig is met dit soort dingen.
    Ik ben het met Neeke eens: een goede groei en op schema liggen tussen 2 echo's in is razend belangrijk. Die eerste echo zegt in dat opzicht eigenlijk niet veel. Wat is nu je uitgerekende datum?

Goh Neeke, nog maar 1,5 week werken en dan kun je volop genieten van je zwangerschapsverlof: ach en het werk mis je dan vast helemaaaaaal niet: je hebt ons toch? ;) (grapje, hoor)
    Is er een reden dat Thijsje de laatste tijd zo vroeg wakker is en dan aan jullie bed staat? Merkt hij dat er veranderingen op stapel staan of heeft het daar niets mee te maken?
    Ik vind de 20 weken echo morgen wel heel erg spannend en hoop maar dat je gelijk hebt wat die 5 goede echo's betreft. Waarschijnlijk vragen we morgen wel of ze het geslacht kan zien, maar als dat niet lukt dan is het ook niet erg. Toch is het wel handig om het te weten, al was het alleen al voor de babykamer: we hebben nu de keur "gletscher" van Histor (= licht aqua blauw) als basis gekozen. Dat staat leuk bij de witte meubeltjes. Bij een meisje fleuren we het op met (knal)roze assecoires en bij een jongetje met turqoise.

Neeke, hoe ver was jij toen je je opgaf voor zwangerschapsgym?

Ik ben morgen om 09.00 uur aan de beurt: duimen jullie voor mij?

Liefs,
    Marla

6. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hey Chantal, jij bent dus druk aan het Sonja Bakkeren: mijn moeder was er ook al een aantal kilo's door kwijt, dus het helpt wel.
    Natuurlijk wens ik je een pond aankomen per week toe en geen pond verlies per week, maar dat snap je wel, he? ;) Laat die zwangerschapskilootjes maar snel komen!
    Maarrehhh... nou even serieus: als je opnieuw zwanger bent, dan kun je volgens mijn eigen zwangerschapsboek maar beter stoppen met lijnen vanwege de gifstoffen die in je bloedbaan, en op deze manier bij de baby, komen. (Jaaaa, dit staat ook in mijn handige boekie)

Uh, deze amateur VK moet geloof ik afhaken op jouw vraag over je negatieve ovutesten. Op hoeveel dagen na je NOD zit je? Ben je misschien wat te vroeg geweest met testen? Ik had altijd een relatief late eisprong: hij kwam meestal op dag 16, terwijl mijn NOD op dag 27 was, dus mijn luteale fase was amper 10 a 11 dagen en niet de bekende 14. Dus dat zou bij jou dus ook een verklaring kunnen zijn. Had je wel het idee dat je je eisprong al hebt gehad, of kan hij nog komen?
    Lastig, hoor! Daarom vond ik zo'n smiley wel handig: dan kun je de test in ieder geval niet fout geinterpreteerd hebben. (dat zou ook nog kunnen, of niet?)
    Nou uhhhhh, m.a.w. ik weet het niet zo goed! Dit staat niet in mijn zwangerschapsboek vermeld. :( Als ik jou was, dan zou ik eens een vraag stellen op het "zwanger worden"-forum.

Lief dat je nog aan mijn 20-weken echo denkt!

Ik ga je in gedachten een hele mooie eisprong en dus super positieve ovutest toeseinen (en een nog mooier resultaat). Hopelijk komt hij over! :baby:

Dikke knuffel,
    Marla

7. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Marla, Ik wens jou morgen een hele mooie echo toe en geniet ervan he! wie weet zwaait jouw kleintje wel even. Zou leuk zijn!
    Liefs, Chantal

8. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Dank je weeel lieve Chantal!

9. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Marla, We zaten bijna gelijktijdig achter de computer haha. Ik zit nu op dag 15 van mijn cyclus en heb vanaf dag 8 getest behalve vandaag want ze waren op (gisteren wel geklust) dus mocht vandaag mijn LH waarde hoog zijn dan hebben we er goed aan gedaan gisteren te klussen. Heb vanmiddag wel nieuwe testen gehaald dus morgen hoop ik een positieve ov test te zien.

maar ben nu niet zwaner en als ik het straks wel ben dan stop ik natuurlijk met sonja bakkeren!

Doet me wel goed te horen dat jij een late lutuale fase hebt en toch met dag 27 je ongi te krijgen.
    heb net nog eea gelezen over eitjes rijpen enzo. Maar goed wachten het nog af.

\Moet gaan krijg visite!

Veel plezier morgen!

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Chantal, goed van je dat Sonja Bakkeren. Ik heb het 8 weken volgehouden en was 6 kilo kwijt. Daarna had ik er ook wel echt zo genoeg van dat ik toen de Anette methode toe heb gepast. Beetje snoepen mag best. Ben toen ook niet meer aangekomen. Daarna zwanger dus gestopt (en meteen excuus voor mijn eetgedrag maar dat is wat anders). Het is best vol te houden vond ik en als ik´s avonds honger kreeg schilde ik een appeltje en zette wortels en druiven op tafel en dat beviel me prima. Succes hoor.

Marla, jij morgen veel plezier met de echo, is zo ontzettend leuk om jullie kleine uk te zien. En, foto´s zijn erg welkom. Mooi hoor, dat blauw. Wij weten nog niet welke kleur, ik had een mooie zacht groene kleur uitgezocht maar vriendje zei: geen groen. dus we gaan op zoek naar iets anders alleen hebben we er even genoeg van om overal rond te kijken enzo en ons kamertje is nog volop in gebruik.
    Vrijdag hebben we echo poging 2. Pas s´middags maar ik laat het jullie weten.
    Willen jullie weten of het eenjongen of meisje wordt?

Ik heb kruiden voorgeschreven gekregen maar ik barst alweer van de hofodpijn. Snap er niks van, afgelopen nacht wel echt vreselijk slecht geslapen dus ik gok er maar op dat het daar van komt.
    Nu is er iemand buiten heel irritant aan het timmeren. Slaat nergens op want het is donker, misschien moet ik dat maar even gaan zeggen.

Liefs Anette

11. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee Marla,

Ik wil je veel succes en plezier wensen morgen bij de echo! Volgens mij heb ik me na de 20 weken echo opgegeven voor de zwangerschapsgym.

Lieve dames, op jullie kom ik gauw weer terug, vanavond weer eens wat aandacht aan m'n mannetje besteden.

Dikke knuffel!

Neeke

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    nou dames van de echo's veel succes morgen.

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    oh ja, gym, ze belden gisteren op dat volgende week dinsdag de eerste keer is. Dan al?
    Kan het gemuts beginnen haha

14. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    ja neeke de mannetjes komen wel wat aandacht te kort he? ;) die van mij ook hoor, maar hij heeft zich er bij neer gelegd, hij heeft er totaal geen moeite mee, hij heeft het er graag voor over zegt ie!

Is zwangerschapsgym echt nodig?
    Zit namelijk nog een beetje te twijfelen of ik hier aan mee wil doen of niet!

Goed van jullie meiden, die dieeten die zo aanslaan, maar wil wel graag een kleine waarschuwing uiten, ik heb hier 2 collega's een man en een vrouw die ook sonja bakker doen / deden, maar ze blijven maar afvallen, beiden gewoon griezelig mager, het lukt hun haast niet er weer een beetje gewicht bij te krijgen!

Dus pas alsjeblieft een beetje op!

liefs
    jette

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Marla, jij hebt intussen je echo gehad, EN?

Jette, ik twijfel ook nog steeds aan die gym maar ik ga toch even kijken, wie weet. Ik zie het ook niet zitten hoor maar heb toch een beetje het gevoel dat het erbij hoort.

Mijn mannetje krijgt ook te weinig aandacht, al sinds ik zwanger ben. Ik vind het eng allemaal, haha normaal gesproken zijn dat de mannen maar nu niet. En hij wilt altijd aandacht als ik al een uur op de bank heb geslapen, tja, dan is er weinig actie meer in opkomst, hoogstens een keer omdraaien in bed.
    ik voel me er vaak schuldig over maar vriendje zegt dat ie het wel kan begrijpen en dat het allemaal niks geeft.

nu ga ik snel even een beetje opruimen, moet dadelijk naar de vk.

Liefs Anette

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heb mijn echo's online duurde even omdat het te groot was voor hier dacht wat een onzin maar het is gelukt hihi

marla ben je al geweest? en?

hoe is het met de rest

hier goed lekker beroerd maar dat vind ik helemaal niet erg heb ik er allemaal voor over het enige is dat ik de hele dag honger heb hihi
    nou groetjes miriam

17. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo lieve meiden, hoe gaat het met jullie allemaal?!
    Heeft weer veel te lang geduurd, maar ben d'r weer!

@Miriam: wat een mooie echo! Goed hoor!

@Anette: hoe was het bij de VK?

@Marla: vertel, vertel, hoe was de echo? Ik ben net als jij een nieuwsgierig aagje, dus hoop snel te lezen en te zien natuurlijk hoe het was!

Met mij gaat het goed, heb alleen sinds 3 dagen hoofdpijn, beetje zeurdrig, dus hoop dat dat komt door een naderende ongi. Het is alweer 3 weken geleden nu, dus denk (hoop) dat ik volgende week ongi word. Het liefste niete hoor, en hoop ik dat het gelijk raak is, maar we hebben niet veel geklust, dus zal wel niet.

Dit forum is idd zeer goed voor de verwerking geweest voor mij, met jullie kan ik er goed over praten, jullie begrijpen me en natuurlijk zijn jullie HET voorbeeld dat het na een MK of MA weer goed kan gaan. Daar put ik veel uit moet ik zeggen.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik wel weer veel nadenk over weer zwanger worden en zijn, ik hoop gewoon dat het zo snel mogelijk weer raak is,het liefst wil ik met de kerst het goede nieuws kunnen vertellen, maar ja, we weten het niet he..wat marla ook al zei: als ik het wist, dan had ik alle geduld van de wereld :D

Heb wel nog een nieuwtje: 1 van mijn beste vriendinnetjes gebruikt de nuva-ring sinds een half jaar nu en zij zijn nog helemaal niet bezig met een kleine of zwanger worden, haar vriend helemaal niet en zij wilt wel, maar voorlopig nog niet. Nu is ze in haar stopweek helemaal niet ongesteld geworden!1 :( Ze heeft wel getest maar die was negatief, nu moet ze over een paar dagen weer testen en dan een bloedtest. Gisteren zou ze weer moeten beginnen met een nieuwe ring, maar dat heeft ze niet gedaan, want je weet maar nooit.
    Nu ben ik ineens een heeeeeel slechte vriendin geworden, want ik hoop zo dat ze niet zwanger is! Echt heel gemeen, maar zij en haar vriend WILLEN het niet eens. Kijk, als ze idd zwanger is, dan houden ze het natuurlijk gewoon, maar als ze zelf konden kiezen, dan zouden ze nog even wachten. V ind het zo oneerlijk als ze idd zwanger blijkt, ze willen eigenlijk niet, gebruikt anticonceptie en raakt toch zwanger en wij willen zooo graag en krijgen een miskraam. Wat kan het leven toch oneerlijk in elkaar steken zeg! :oops:

Zo, mijn jaloerse woorden zijn er ook uit.... :oops: ;)

Nou meiden, ik wacht met smart op jullie foto's en afloop!

18. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Jaaaaaaah! Ik ben er weer, lieve meiden en met goed nieuws! Alles was helemaal goed en ik kreeg zelfs nog complimenten van de 2 VK's dat het wel een fotomodelletje leek: beebje ging er nl. zo mooi voor liggen.

En we weten het geslacht......... wat denken jullie? ;)

Haha, Anette, mijn kleine schatje lag net als die van jou in het begin in de dubbele apekooi: lag met de beentjes tegen het hoofd aan. Ik moest meteen aan jou denken en je zult het niet geloven, maar ook bij mij konden ze in het begin het lipje niet zien. Beebje had er zijn handje voor liggen. Gelukkig konden ze het op het einde wel goed zien.

Ik ben toch zoooo blij en opgelucht: ik kan jullie niet zeggen hoe.

En Neeke, niet TE druk zijn, he? Je bent hoogzwanger. ;)

Aaaah, Anette, moet je nu al naar zwangerschapsgym? Oeps, dat is even slikken.
    Oh ja, en ik vond het ook heel eng om weer te vrijen (dat heeft zo'n 3,5 maand stil gelegen), maar nu ik het eenmaal gewend ben, is die "angst" weg. Maarreh... je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

En Miriam, wow, wat een mooie echo foto: doet me denken aan die van mij van 9 weken.

Haha, Jette, mijn moeder werd op een gegeven moment ook eng dun, maar nu gaat het wel weer. (was voor haar het startschot om weer wat meer franse kaas te eten).

En Mariaatje, je moet je vooral niet schuldig voelen over de gedachtes die je over een evt. zwangerschap van je vriendin hebt. Het is zooo natuurlijk om dit te voelen: net wat je zegt: zij willen het niet eens, terwijl jij er bij wijze van spreken een moord voor zou willen plegen. En dan voelt het zo oneerlijk aan als zij wel zwanger zou blijken te zijn. Toch denk ik dat de kans maar klein is, als ik het zo lees. Laten we vooral hopen van niet! Eerst is Mariaatje aan de beurt!

Ik vond het ook zo fijn om te lezen dat zwangerschappen na een miskraam weer heel goed kunnen gaan: dat gaf mij ook hoop en vertrouwen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat je niet kunt wachten voordat het zo ver is.
    Ik kon me op een gegeven moment niet voorstellen dat ik ooit weer zwanger zou worden en moet je me nu eens zien......
    En ik weet zeker dat dat jullie (i.e. de niet-zwangeren) ook te wachten staat.

Ik ga nu even snel lunchen.

groetjes van een zeer blije en opgeluchte Marla

19. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Oh Marla, wat fijn om te horen dat alles goed gaat! En het geslacht, pff, denk een meisje, maar dat is een wilde gok eigenlijk!

Kwam net bij appie happie mijn vriendinnetje tegen, die had pauze en ze vertelde dat ze een bloedtest heeft laten doen, dus over een paar dagen weet ze meer. Ze is doktersassistente en heeft iedere dag een test gedaan die negatief is, dus nu de uitslag afwachten. Vind die onzekerheid voor haar ook niet fijn hoor, dus hoop voor haar dat er snel uitsluitsel is. maar als ze niet zwanger is, waarom word ze dan niet ongesteld? vreemd vreemd vreemd!

Wij hebben een paar leuke uitjes voor de boeg staan, mariaatjeman heeft kaartjes gereserveerd voor Fame, daar wou ik heeel graag naartoe en nu gaan we volgende maand ook! Vind ik zo leuk! :D :D

En we hebben kaartjes voor Holiday on ice, daar gaan we naartoe met mijn zwager en schoonzus, dat is de 25e al, dus dat is helemaal leuk!

Ik ga lekker een stuk met mijn hond wandelen, tot later!

Dikke knuf

20. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    hey marla hardstikke mooi zeg, ik denk een jongetje, ga je het met ons delen of hou je het liever voor jezelf?
    maar als je natuurlijk net zo oud bent al ik, dan moet het een meisje zijn, volgens de chinese kalender in ieder geval, maar was jij niet een jaar jonger? weet het even niet meer!

mariaatje, je hoeft je niet te schamen hoor dit zijn natuurlijke gevoelens, bij jullie is een beebje zooooo gewenst en dan zouden mensen zwanger worden die er helemaal niet mee bezig zijn en ook helemaal eigenlijk nog niet willen, maar je de natuur heeft soms een rare weg !

Komt goede meis echt waar, kijk maar naar ons hier!

liefs
    jette

Deel Deze Pagina