dood vruchtje

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door mwaard, 24 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Mariaatje, die gevoelens zijn heel normaal hoor, ik had het ook hoor, bij elke zwangere dacht ik, zij wel.. Vond het ook niet aardig van mezelf maar komt helemaal goed hoor. En het zijn gedachten..

Marla, Jippie, een goede echo, leuk he. Grappig dat jullie beeb ook in de apekooi zat, en die arm voor het lipje. Af en toe was het bij ons weg maar als de vk weer eilde kijken kwam het weer.
    Het geslacht, uh, heb je foto´s? Ik denk een......
    en misschien moet ik me over de angst heen zetten, mis het wel... gelukkig zijn we wel van het knuffelige dus dat scheelt wel.
    Nou, bijna weekend dus wie weet. Ben ook bang om weer een bloeding te krijgen terwijl dat het geen kwaad kan (muts ben ik ook)

Ik ga even de waas uit de droger halen, het beddegoed was aan de beurt, bleh vind ik toch zo vreselijk, moet er ook weer op.
    Dus daar ga ik me even aan geven,

Bij de vk was alles goed. Kijkt ze naar mijn buik oh, zegt ze, dat is een gemakkelijk buikje. Ook grappig, dus de volgende keer zeg ik gewoon dat het een makkelijk buikje is!
    vk, kon beeb goed voelen bewegen en schoppen. Ik voel hem/haar ook zo vaak, is eceht een druk beebje.

Liefs Anette

2. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Hoi Mariaatje, ik heb niet zo veel verstand van de nuvoring (zeg maar gerust: GEEN verstand), dus ik weet niet goed of het net als bij de pil wat langer kan duren voordat je voor de eerste keer weer ongesteld wordt. Je zou zeggen dat ze niet zwanger is, getuige de negatieve testen, maar goed het blijft vreemd zoals je zegt.

Je hebt wel leuke dingen in het vooruitzicht: eerst Holiday on Ice daarna naar Fame, leueueuk!
    Enne.... het is sowieso goed om leuke dingen te plannen, dat leidt je gedachten af en bevordert vast het zwanger worden. ;)

Hihi Jette, ik ben het oudje hier: ben zelfs 2 maanden ouder dan jij. Ik zal straks eens opzoeken wat de Chinese kalender van het geslacht zegt, want dat weet ik niet: maar dan zou bijna iedere 35-jarige een meisje moeten krijgen. Dat kan toch bijna niet?

Jaah Anette, ik heb foto's, maar hoe ik ze in mijn fotoalbum krijg, maar Joost weten. (Marla weet het in ieder geval niet ;)) Ik heb iets van 6 foto's en een DVD mee naar huis gekregen.

Ik kan me echt voorstellen dat je even niet all the way (stom woord) wil gaan met je vriend, omdat je bang bent voor bloedingen, want dat had ik zelf ook in het begin: Ik wilde me ook niet voor niets zorgen maken. Is niet mutserig van je, hoor, alleen maar heel begrijpelijk. En ach, knuffelen is ook heel fijn. Heb jij dat ook dat je nu extra behoefte hebt aan een knuffel?

Heb jij je placenta aan de achterkant liggen? Die van mij ligt dus blijkbaar aan de voorkant en daarom voel ik beebje niet heel hard trappen, maar wat geblub, zeg maar.

Mariaatje gaat trouwens door voor de wasmachine, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Marla en Jette hadden het fout en mogen niet meer meedoen met de quiz. ;)
    Leuk, he?

Liefs,
    Marla

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    hahaahhahha, YEAH! heb ik het goed? Wat leuk joh!

Enne, een wasmachine, is altijd handig hiiihihi ;)

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    mariaatje, je hoeft je niet te schamen om je gevoelens wegens je vriendin, kan het volledig begrijpen.
    Ik heb nog steeds problemen om contact mt m'n zus te hebben, haar buikje begint zichtbaar te worden. Heel moeilijk te begrijpen dat de natuur dit gedaan heeft.
    We hebben al heel veel meegemaakt de laatste tijden en dan dit zo er nog bij. Maar we moeten verder.Hoe moeilijk het ook is.

5. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Oh Marla, wat leuk, een meid. Super, ik hoop zo dat hij/zij het morgen laat zien bij ons... als ie maar niet zo eigenwijs is als ons, dan wordt het niks. En ja, echt waar wij zijn allebei stronteigenwijs. Mijn vader moet er wel eens om lachen. Ach, heb ik van hem zeg ik dan maar maar daar is ie het niet mee eens (dat wil dus wel wat zeggen)
    De placenta ligt achter dus ik voel de beeb ook erg goed, krijg veel schopjes.
    Volgens de chinese kalender krijgen wij een meisje, dus eens kijken of het klopt.

Liefs Anette die nu gaat eten.

6. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Hee lieve dames,

Marla, een mooie echo, geweldig! Nu kun je helemaal los! Fijn zeg, toch een hele geruststelling he. Ik vraag me wel eens af hoe ik dat met de zwangerschap van Thijs gedaan heb, toen was er nog geen 20 weken echo, dus heb ik al die tijd geteerd op de bezoekjes aan de vk elke 4 weken... En een meisje! Hihi, ben ik hier straks de enige met een klein ventje in de buik? En je ziet maar, op mijn leeftijd is de kans op een jongetje niet groot, gewoon een kwestie van goed mikken! Heb altijd gedacht dat ik alleen maar jongetjes zou krijgen. Wel grappig, alweer eentje bij wie de chinese kalender klopt, dat zijn er 3 van de 3!

Anette, wanneer moet jij ook alweer terug? Deze week nog of volgende week? Sorry dat ik het vergeten ben, ben een beetje een zeef aan het worden...

Miriam, mooie echo! Lijkt alweer zo lang geleden voor mij... Bijzonder he, dat er zo'n klein mensje in je groeit. Nog even en dan alweer je volgende echo. Spannend en leuk!

Mariaatje, je gevoelens zijn heel begrijpelijk! Als je zelf graag een kindje wilt en je krijgt een mk, dan is het moeilijk om te zien dat het bij anderen wel goed gaat. Het is niet eens zo dat je het ze niet gunt, maar je wilt zelf ook zo graag... Bij deze zwangerschap heb ik het omgekeerd meegemaakt, een kennis die 3 weken op mij voorliep bleek een m.a. te hebben. De volgende keer dat ik haar zag heb ik daar ook heel open met haar over gepraat, dat ik me kan voorstellen dat het moeilijk voor haar is en hoe ik me daarbij voel. Gelukkig kon dat.

Zico, een van de pendels zal toch wel gelijk hebben voor jou! :) Ik gun het je van harte meid. Voelt je lijf weer vertrouwd aan?

En hier... alweer bijna 35 weken, ik schrik ervan! En Marla noemt me hoogzwanger, zo voel ik me nog niet maar zo zie ik er wel uit :D :D. Nog maar 4 dagen werken, morgen en volgende week dinsdag-donderdag. Oeps...

Vanavond maar eens de bekleding van de wieg vastzitten. Ging vandaag informeren naar een nieuw matrasje voor een wieg. Oh ja mevrouw, kunnen we bestellen, duurt 6-8 weken. Ehmmmmmmmmmmmmm... :confused: da's te lang! Heb ik weer... Hoef nog maar zo weinig te regelen dat wát ik moet regelen, te lang blijft liggen. Ach ja, maar eens op Internet gaan zoeken!

Alles gaat nog steeds goed, beebje is lekker druk en zit vlak onder mijn huid, echt bizar hoe goed ik 'm voel - voetjes, beentjes, schoudertjes... Het blijft een wonder.

Zico, Mariaatje, Chantal, dat jullie ons maar gauw mogen volgen!

Corien, ik begrijp dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt, ik hoop dat je het allemaal trekt en nog aan jezelf toekomt.

Veel liefs voor allemaal!

Neeke

7. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ja m'n lichaam voelt goed aan kan verder nu.

Ekel geduld hebben en dat heb ik hor, ben er nu niet meer zo mee bezig als voorheen

8. Neeke

Neeke Bekend lid

8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Oh jee zie dat ik vreselijk heb zitten mutsen:

Anette, veel plezier morgen!

Sorry, had er overheen gelezen...

Neeke

9. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    Een meisje marla? dan heeft de chinese kalender dus toch gelijk! och geweldig, hebben ze het bij jou ook nog over percentages gehad, of was het zo duidelijk als wat!

Hoe vindt je het zelf dat het een meisje wordt?

liefs
    jette

10. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Dank je wel lieve meiden voor jullie felicitaties!

Anette, heeeel veel plezier toegewenst vandaag! Wel heel leuk dat je nog een keer op herhaling mag, want als alles er zo goed uitzag bij jullie beebje, dan is het lipje vast ook heel mooi gesloten. Hopelijk kun je zien wat het wordt.
    Bij mij klopte de Chinese kalender ook al, dus ik gok toch dat je een meisje krijgt. Maar voor het evenwicht bij het topic (2 meisjes vs 1 jongen) zou het ook geweldig zijn om een jongetje te hebben.

Trouwens, grappig dat jouw buikje een makkelijk buikje werd genoemd: die kun je er inderdaad inhouden.

Haha Mariaatje, in de volgende ronde wordt de hoofdprijs een helemaal gezond kindje. ;)!

Hey Neeke, dus jij hebt een echt wiegje? Wel heeeel schattig! Wij slaan het wiegje maar over en hebben een ledikantje gekocht, maar ik had wel het allerschattigste wiegje bij de kidsfactory zien staan, waar overigens wel een flink prijskaartje aanhing, dus Marlaman en ik dropen maar snel af.

Misschien is de levertijd van een matrasje in een andere winkel veel korter. Vaak heeft de Prenatal bijv. veel op voorraad en kunnen ze veel sneller leveren. Gebruik je anders Thijsje's matrasje van vroeger totdat het nieuwe matrasje er is?

Jaaa, Neeke, het is zo'n geruststelling dat alles goed is: het genieten is hier nou echt begonnen! Ik heb geen excuses meer. ;)

Zico, goed dat er niet zo veel mee bezig bent dan voorheen: ik was juist na de curettage super ongeduldig en kon niet wachten om opnieuw zwanger te zijn en soms denk ik wel eens dat ik gewoon te veel wilde en het daarom even op zich liet wachten, maar dat kan ook gewoon toeval zijn, hoor.

Jaaaa, Jette, ik krijg net zoals jij een meisje en de Chinese kalender had inderdaad weer eens gelijk: ik had zelfs vorig jaar na de curettage gedroomd dat ik een gezond meisje zou krijgen, dus waarom mijn voorgevoel zo sterk op een jongen gericht was, mag joost weten.

Mijn vriend bracht gisteren zelf de percentages op: hij zei dat er altijd een percentage van iets van 93 procent was, maar de VK's zeiden beiden dat het zo klaar als een klontje was dat het een meisje was en dat ze daar wel een taart om wilden verwedden, maar dat durven we niet aan. ;) Hadden ze het bij jou nog over percentages gehad? Volgens mij bestaat er nog altijd een kans dat ze ernaast zitten, maar goed.

Ik vind het hartstikke leuk om een meisje te krijgen, maar had een jongen ook geweldig gevonden. Het klinkt zo cliche: als het maar gezond is, dat was mijn grootste wens. Vroeger hadden we altijd de voorkeur voor een meisje, maar ik zie bij vrienden en familie dat een jongetje ook super leuk is. Echt, het maakte mij helemaal niets uit! Had jij nog een voorkeur?

Marlaman is helemaal enthousiast en heeft nog meer zin om aan de babykamer te beginnen. Ik mag de weekend agenda ook niet te vol plannen van hem, want dan kan hij niet schilderen, haha.

Ik zit nog steeds op een letterlijk roze wolk!

Liefs,
    Marla

P.s. Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik (voor de eerste keer) gecuretteerd ben: vond het toch nog steeds een beetje verdrietig om te bedenken wat er vorig jaar had gespeeld.

11. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey mooi man marla fijn een goede echo en tja een meisje hihi gezelli haha volgens de chineese kalender krijg ik een jongen dus dat zou dan 2 -2 worden.

haha

voel me goed heb een gesprek gehad met mijn arbo arts en weet je wat hij zei je blijft nog maar lekkr drie weken thuis dan heb je de 13 weken gehad is fijner voor je dan daarna ga je maar weer werken. lief he. nu ga ik vanaf volgende week twee keer in de week een x aantal uur naar het werk kijken in mijn mail die zal wel uit elkaar ploffen hihi en nieuwe informatie er in stampen.
    op die manier kom ik niet te ver achter.
    maar zolang de misselijkheid duurt ben ik hier heel blij mee.
    de arbo arts zei ook dat omdat ik het eten een uur wel binnen hou dat dat goed was voor de opname van voedingstoffen in je bloed.

verder beginnen mijn borsten minder pijn te doen ben bijna 10 weken klopt het dat het dan al iets afneemt. wie weet daar meer van ? ( marla mischien)

ik hoop snel dat we allemaal hier op dit forum zwanger zijn ik hoop dat echt voor jullie
    dikke knuffel van mij

ps neeke doe jij rustig aan nog effe he dan heb je je beebje in je armen

liefs miriam

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Haha Miriam, jij trekt de stand tussen jongetjes en meisjes waarschijnlijk weer recht! ;)

Rond 10 weken namen mijn symptomen sowieso wat af en daar raakte ik van in paniek en heb toen een spoedecho gekregen. Kort daarna waren ze weer hevig terug. Zeker wat mijn borsten betreft: die deden sosieso niet elke dag pijn en vanaf 11 a 12 weken nam de pijn echt flink af. Ik heb er nu geen pijn meer aan, maar Jette blijkbaar nog wel.

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken, zeker niet als je nog steeds zo enorm misselijk bent.

Toch herken ik jouw onzekerheid weer zo goed: ik kon altijd 2 dagen op mijn echo teren en dan sloeg de twijfel weer toe en was ik op zoek naar bewijzen dat het wel weer fout zou zijn. Heel erg vervelend, maar ik hoorde dat de andere zwangere meiden hier ook telkens last van hadden en ik merk nu dat dit mechanisme ook bij jou speelt. Dus houd vertrouwen, lieve Miriam, bij ons waren de zorgen ook onterecht.......
    Wanneer staat je volgende echo gepland? Hopelijk zit daar niet te veel tijd tussen: bij mij zaten er vaak 2 weken tussen en dat trok ik net.

Wel heel lief dat de Arboarts zo begripvol is en je nog 3 weken mag thuisblijven. Dan heb je de ergste tijd achter de rug en daalt het HCG ook.

Dikke knuffel,
    Marla

13. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Hallo

Tja, wat een klein eigenwijs mensje is het toch.. lip was goed maar... ze kon de vaten die uit het hart komen niet zien, alweer en nu stuurt de vk ons door naar de gyn waar we woensdag een afspraak hebben. Het was niet omdat ze iets zag maar omdat ze het echt niet kon zien.
    We weten wel wat het wordt, roze............ even wennen want ik dacht de hele tijd het andere geslacht en nu een naam uitzoeken want die hebben we nog niet.

Liefs Anette

14. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ha die Anette, ik was al benieuwd hoe het gegaan was: dus jij ook een meisje! Gefeliciteeeerd! Wat grappig dat jij ook dacht dat het een jongetje was, terwijl het een meisje was. We lopen weer eens parallel. ;)

Maarreh.... vind het wel vervelend voor je dat je wordt doorgestuurd naar de gyn, alhoewel, dan heb je weer een mogelijkheid om je kleintje te zien. Maar de vorige keer waren die vaten toch helemaal goed, dan is het toch eigenlijk niet nodig om je door te sturen? Maar goed, dat zal ze dan wel voor de zekerheid doen.

Heb je weer nieuwe foto's? Was ze alweer lekker gegroeid?

Leuk, joh, een meisje! Nou weet ik het opeens niet meer: was je banner altijd zo roze of heb je die meteen maar aangepast. ;)

Liefs,
    Marla

15. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    die banner was puur toeval maar kan ik lekker laten staan. Die vaten waten ook een reden om terug te moeten maar nog niet te zien. Ik heb haar nog een keer gevraagd of ze het zou zeggen als ze iets had gezien wat anders was en dat zou ze zeker doen maar ik had ook echt de indruk dat ze het niet zag, gezien haar pogingen om het zichtbaar te maken.
    ACh ja, mogen we de volgende week nog een keer genieten, toch? Al gaan er bij mij meteen alarmbellen rinkelen maar dat is bij mij normaal.

liefs Anette

16. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    heey mischien weet hier iemand wat het kan inhouden dat als je overgeeft er bloed mee komt.
    heb net overgeven en iets bloed kwam mee, heb de vk gebeld inpaniek natuurlijk maar die gaf aan dat als het bij 1 keer blijft ik me geen zorgen hoef te maken anders moet ik de huisarts bellen want het heeft volgens haar met de slokdarm te maken die is dan helmaal ral
    zit weer vol in de stress. bah

fijn weekend

17. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    Miriam, geen idee, zou het even in de gaten houden en anders morgen even de huisartsenpost bellen. Succes ermee

18. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    als je echt veel braakt en je geeft bloed over heb je en maagbloeding, als het tijdens het braken is gewoon een beetje kan het zijn dat er een addertje gesprongen is

19. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    maar een maagbloeding gaat gepaart met best wel wat bloed en pijn en dat haal ik niet uit het verhaal.
    Hoe is het nu met je?

20. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Anette, ook een meisje, wat leuk! :D Wel jammer aan 1 kant dat je naar de gyn moet woensdag, maar aan de andere kant, nu kan je je kleintje weer zien! We blijven gewoon met zijn allen positief!

Ik heb nieuws! Mijn vriendinnetje is NIET zwanger! Was best opgelucht toen ik het hoorde en zij eigenlijk ook wel. Deze week is ze er wel achter gekomen dat ze er toch nog helemaal niet klaar voor is en nog lekker wilt genieten. Ze hebben allebei een goede baan en een hond, krijgen volgende maand een pup erbij, ze gaat met een cursus beginnen en ze zegt dat ze dat allemaal nog niet wilt opgeven. Nou, dat is natuurlijk prima allemaal, we zijn niet allemaal hetzelfde toch? Maar ben dan wel dubbel zo blij dat ze niet zwanger is, ten eerste natuurlijk omdat ik het met het idee best moeilijk had en ten tweede omdat ze het zelf allebei nog niet willen. Dus het komt alleen maar goed uit!

Verder zit ik vandaag op dag 24, ik hoop zo dat ik volgende week ongesteld moet worden, dat mijn lichaam alles gewoon normaal weer oppakt, maar ja, dat is nog even wachten. Heb wel dikke afscheiding, wel wit, maar dik en korrelig, weet alleen niet meer wat dat nou betekent?
    Ach, we zullen het wel zien!

Het is vandaag lekker weer, mariaatjeman is werken en ik ga maar de buitenboel buiten zemen, mag ook wel weer gebeuren!

Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina