ja wel weer goed had inderdaad geen pijn maar schrok dat ik bloed spuugde. denk ook een adertje daar hou ik het nu op ga het in ieder geval goed in de gaten houden dank jullie voor jullie antwoorden voel me slapjes vandaag durf niet zo goed meer te eten dus ga zo pap halen dat schreef de vk voor. nou iedereen dikke knuf miriam
Nou dames heb me voorgenomen, niet meer op m'n kop te laten zitten, weg die moeilijke tijd, in een dip kan, maar niet meer tot de bodem deze keer. Op m'n werk zal ik ook wel eens een velletje laten ruiken, klaag hen aan binnenkort als ze niet met de pesterijen stoppen. Na de collega's staan achter me en dat is fijn te horen. We hebben nu een gesprek gevraagd omdat dit niet kan waar ze mee bezig zijn, ben werkzaam in een staatsinstelling en dit mag zomaar niet wat ze doen. Dus die dikke tranen weg en er volledig voor gaan heb ik me voorgenomen, als ze nog erger doen blijf ik gewoon ziek thuis tot de boel is opgelost. Vanaf volgende week ( einde van de week zal ik avel thuis blijven , maar wacht het gesprek af )
Marla, jaaaah natuurlijk had je een goede echo! Had ik alle vertrouwen in maar het is zo fijn dat het weer bevestigd is. En een MEISJE hartstikke leuk (ik kan het weten want spreek uit ervaring. Anette jij ook een meisje hartstikke leuk en ja de meiden zijn goed vertegenwoordigd. Anette het zou kunnen zijn dat je bij de echo een meer medische echo krijgt zodat ze de vaten goed kunnen zien. Zo;n echo werkt met kleuren. Ik heb van Denise nl bij de gyn een medische echo gehad met 24 weken. Wie weet is het zo wel beter te zien. Ik vind het toch ook zo grappig dat de chinese kalender steeds klopt! Nou en ik heb afgelopen donderdag een vette positieve ovulatietest gehad. Ik had last van wat meer vruchtbaarslijm en voelde mijn buik wat trekken. Smorgens had ik een test gedaan en deze was negatief maar goed in de loop van de dag had ik zo'n idee dat het best wel een zo zou kunnen zijn gezien te tekenen. Dus savonds getest en sloeg direct vet uit! Maar ja de test deed ik om 22.45 uur en was zo blij en enthouisast dat ik dat tegen sjannieman zei....en toen gaf hij aan dat hij niet wilde, ik teleurgesteld. Lang gesprek gehad info volgt later want heb niet veel tijd nu. Kortom wel positieve testen gehad 2 maar niet benut . Ik moet het hier even bij laten moet eea doen ....tot later! Liefs, Chantal
Vandaag de kleur voor het kamertje gekocht, is dieprood geworden, we doen maar 1 wand. Ben benieuwd hoe het wordt. Deze schilder heeft in ons hele huis kleuradvies gegeven en we zijn zeer tevreden dus moet goedkomen. Chantal, vervelend zeg zo´n situatie, ik hoop dat je er goed over hebt kunnen praten. Ik weet dat zo´n echo met kleuren werkt, heb zelf ook de basis opleiding voor het maken van echo´s. Alle apparaten zijn hetzelfde dus dat zou ook kunnen bij de vk maar ja, het zal wel zo zijn, geen idee. Ik zag de vaten zelf ook niet dus dat vind ik wel een geruststelling. De vk gaf ook geen rare indruk of zo hoor dus ik maak me geen zorgen, vind het alleen een beetje vervelend zo. Toch een heeeeeel klein beetje onzekerheid denk ik. Mijn vriend vind het geweldig, elke week een echo. De week erop hebben we een pretecho staan. Dat wordt wel afkicken voor ons. Ga nu lekker op de bank zitten met een zak chips. Doei Anette
Hey Anette, inderdaad heb je nu weer een volgende gelegenheid om beebje te zien en dat is natuurlijk heel leuk. En de vorige keer hebben ze die vaten toch wel kunnen zien, dus je zou zeggen dat er niets aan de hand moet zijn. Ik snap dat je een beetje nerveus bent, maar dat is wat je zegt logisch. Alles is vast helemaal goed met jullie kleintje. De VK's zeiden tegen ons ook meteen dat ze alles zouden zeggen wat er niet goed uitzag, zodat wij absoluut niet het gevoel hadden dat ze wat voor ons achter hielden als we de deur uit liepen. Daar moet je inderdaad maar op vertrouwen! Heb je nieuwe foto's mee naar huis gekregen? Ik heb onze DVD van afgelopen donderdag nog bekeken en ons minimensje is zooo lief. Mooi hoor, dat dieprood: zal mooi staan bij de kleur van jullie meubels. Inderdaad een goed idee om 1 wand in het rood te doen, dat geeft wel kleur, maar maakt het kamertje niet te donker. En lieve Miriam, kan me zo voorstellen dat je geschrokken bent van het bloed dat je overgegeven had. Ben zo blij voor je dat het niet meer voorgekomen is. Misschien is het wel erg rauw van binnen bij jou van het overgeven en kwam er daarom wat bloed mee. Het was toch niet veel, schreef je? Enne.... er staat een 10 op de teller. Goed, he? Joehoe, Mariaatje, gelukkig is je vriendin niet zwanger. Ik kan me jouw opluchting zooooo voorstellen en je hoeft je al helemaal niet meer schuldig te voelen, nu ze zelf ook had gemerkt dat ze er nog helemaal niet klaar voor was. Poehe, toch weer een pak van je hart, want dat soort dingen doen toch pijn. Wat je afscheiding betreft: mijn gyn zei destijds dat je eigenlijk niets uit je afscheiding kon opmaken in de eerste ronde na de curettage, omdat alles een beetje van slag was. Achteraf bleek dat bij mij wel te kloppen, maar ik kan me voorstellen dat dat bij iedereen weer anders is. Ik was na 40 dagen (na de eerste curettage) weer ongesteld geworden. De ronde daarna was alweer een stuk korter (iets van 32 dagen) en het duurde iets van 4 rondes voordat ik weer in het oude ritme zat (cyclus van 26 a 27 dagen). Toch denk ik dat mijn lichaam iets meer tijd nodig had, omdat ik die 2 curettages kort na elkaar heb gehad, dus bij jou kan het best veel sneller herstellen en dat zou mooi zijn. Jeetje, Zico, wat rot voor je: het komt echt allemaal bij elkaar, he? Wat enorm kinderachtig dat je werkgevers zich zo naar jou toe opstellen, dat je het echt als pesterijen aanvoelt. Ben heel blij voor je dat je collega's helemaal achter je staan. Laat je inderdaad niet ondersneeuwen: je vriend en een toekomstig kindje zijn het allerbelangrijkste en dat kindje gaat er voor jou komen, hoor! Hartstikke goed dat je wil voorkomen dat je op de bodem raakt en dat gaat je vast en zeker lukken! Veel sterkte de komende week toegewenst. Aaaaaah, Chantal, een positieve ovutest hebben en daarnaast een man die niet mee wil werken? Hoe kan dat nou? :x En wat enorm frustrerend! Ik weet dat Amber van het andere topic dat ook heeft gehad (en overigens toen wel zwanger is geraakt) en dat ze de neiging had om haar vriend eens flink door elkaar te rammelen (en terecht, zegt een boze Marla!). Wat was de beweegreden van jouw man? Was hij te moe? Maar..... je lichaam werkt wel goed, dat is wel weer positief. Ik had ook vaak een wat trekkerig gevoel vlak voor de eisprong zelf. (Ik had ergens gelezen dat je de eisprong zelf niet voelt, maar de aanloop ernaar toe). Dus als dat trekkerig gevoel weg is, dan mag je er geloof ik vanuit gaan dat het eitje gesprongen is. Heb je wel eens eerder zo'n trekkerig gevoel opgemerkt? Ik ben heel benieuwd naar het gesprek dat jij en je man hebben gehad, maar dat hoor (uhhh lees) ik nog wel eens, als je het wil delen natuurlijk. En Chantal, dank je wel voor je lieve felicitaties. (ik hoop echt dat onze verhalen voor jou niet al te moeilijk zijn, want jij wacht ook al zo lang en het is je ZOOOO gegund om opnieuw zwanger te zijn). En wij zijn ook zo blij met een meisje: ik kan ook helemaal vrolijk worden als ik de foto's van jou en Denise zie. Dat staat ons ook te wachten! Gisteren waren er goede vrienden bij ons op bezoek. Ze hebben al een meisje van bijna 2 en hadden er toen meer dan 2 jaar over gedaan om in verwachting te raken. Nu waren ze ook al weer 1,5 jaar bezig en gisteren vertelden ze ons dat ze opnieuw een kind krijgen! Het was nog heel pril en we hadden de primeur (ongeveer 6 weken), maar ik vond het zoooo leuk voor ze en was helemaal blij. Toch merk ik zo veel verschil met mijn nieuwe zwangerschap en die van de meiden van dit onderdeel die weer zwanger zijn vs. degenen die geen MK hebben meegemaakt. Mijn vriendin was zoo blij en ook zo zonder voorbehoud (alleen maar heel fijn voor haar!), terwijl wij de eerste twaalf weken heel angstig zijn en nog helemaal geen plannen durven maken. Dit is niet om een oordeel uit te spreken naar wie dan ook, maar puur omdat het mij zo opviel. Maar gelukkig komt die blijheid bij ons ook na verloop van tijd! Ik heb de laatste paar nachten zelfs wakker gelegen doordat ik me zo enorm gelukkig en bevoorrecht voelde. Kon er gewoon niet van slapen. Nou meiden, ik kan alleen maar hopen dat de nog niet zwangeren onder ons heeeeel snel mogen volgen! Het klinkt zo cliche, maar ik meen het vanuit de grond van mijn hart. Veel liefs, Marla
Hallo allemaal, weer een nieuwe dag, alleen niet zo'n rustige vandaag, op zondag gaat het restaurant om 2 uur open en ik heb vandaag de vroege dienst tot sluit.... :x helemaal geen zin in...ahum. Maar ja, de centjes moeten verdiend worden, dus we gaan maar gewoon. Merk wel dat als ik aan het werk ben in het restaurant,dat ik dan toch last van mijn buik krijg. Zal wel door het sjouwen komen denk ik, baal er wel van, want als ik vrij ben of op mijn andere werk, dan heb ik nergens last van. ff aankijken maar hoe het gaat lopen. Leuk, Marla, dat die vrienden van je de primeur aan jullie gaven. En dat met 6 weken al! Ik snap heel goed wat je bedoelt, toen wij er net achter kwamen dat we zwanger waren wilden we het ook van de daken schreeuwen, je gaat er nl helemaal niet vanuit dat het bij jou misgaat. Maar nu zal ik een volgende keer toch wat minder uitbundig zijn denk ik. Zowiezo zullen de zenuwen veel meer aanwezig zijn, ik weet hoe ik ben, kan lekker zitten piekeren nl. Maar gelukkig krijg ik bij 6/7 weken al een echo in het ziekenhuis, daar ben ik wel heel blij mee. Ik heb me ook voorgenomen om niet zo snel te gaan testen straks, dan ben je toch alweer wat verder als je erachter komt. Maar ja, of ik dat ook waar kan maken straks? Anette, dat dieprood zal wel een hele mooie kleur en warmte geven zeg! Wat leuk en ook gewaagd voor een babykamertje! Super, ben heel benieuwd hoe dat eruit zal zien! Wij gaan volgende week ook ons huis aanpakken, wij wonen in een appartementje en hebben besloten om daar ook nog 1 of 2 jaar max te blijven wonen, met een kleintje kan dat nog wel, het is best een ruim appartementje. Maar we hebben nu in het 2e kamertje de pc en onze kledingkasten staan. Dus toen we erachter kwamen dat we een kleine kregen, hebben we een nieuwe slaapkamer besteld, was wel nodig ook hoor, maar nu komt de linnenkast in onze eigen kamer te staan. Eind oktober word dat allemaal gebracht, dus dat laat ik ook wel zo staan. Verder gaan we volgend weekend een nieuwe vloer in ons huis leggen en dan nog overal een likje verf. Alleen met de toekomstige babykamer wachten we even met verven. Hoop zoooo dat dat niet al te lang hoeft wachten hihi, hoe bedoel je, ongeduldig... Zico, goed van je dat je probeert om uit die dip te komen, ik ben ervan overtuigd dat het je ook gaat lukken! Het is goed dat je collega's achter je staan, dat zal wel een goed gevoel geven denk ik, nietwaar? Chantalletje toch, wat frustrerend idd dat je posi test met je ovulatietest en dat je mannetje dan niet wilde, maar volgens mij zit daar wel een verhaal achter. Mariaatjeman zei in het begin dat ie dit niet nog een keer wilt meemaken, misschien dat jou man daarom niet wilde? Gelukkig is mijn man bijgetrokken hoor en wilt ie het nu wel weer proberen, we hebben alleen 1 pech: de laatste tijd overlappen onze diensten elkaar best wel, dus we hebben weinig tijd om te klussen en we willen het wel romantisch houden, vorige week deden we een "vluggertje" omdat ik moest werken, nou is een vluggertje op zijn tijd niet erg vind ik, maar dit was echt een snelheidsrecord, we hadden allebei zoiets van: dit doen we niet meer op deze manier. Maar ja, ik had in mijn achterhoofd, you never know natuurlijk, hadden het al een paar dagen niet gedaan en het voelde voor mij alsof we kansen laten liggen, dus dan maar "ff vlug" hihi, nee, voor ons toch niet meer het moet wel leuk blijven en geen verplichting worden. Nou is dat natuurlijk heel moeilijk, want je wilt zo graag, je hebt geproefd van het zwanger zijn en dat wil ik gewoon weer! hahaha, ach, zo hebben we allemaal wat denk ik! Oh en wat die chinese kalender betreft, als ik dit jaar nog zwanger word, maakt niet uit in welke maand, dan krijgen wij ook een meisje! Het lijkt wel alsof die kalender voornamelijk meiden aangeeft, of lijkt dat maar zo? Wel leuk een meid, willen jullie dan een meisjes-meisje of een stoere meid? Ben wel benieuwd, echt een "rose" meid of toch niet? Ik denk dat ik voor de stoere meid zou gaan, met op zijn tijd lekker afwisselen met een "meisjes-meisje" (qua kleding dan he ) Ben benieuwd naar de zwangeren onder ons, die een meisje verwachten! Zijn jullie ook al uit over de namen of nog niet? Wij vonden namen voor een meisje makkelijker dan voor een jongen. En jullie? Nou, het is weer een aardig lap tekst geworden vandaag, ik ben er morgen weer! Tot dan allemaal, dikke knuf
Haha Mariaatje, ik moest wel lachen om het verhaal over jouw vluggertje: kan me er alles bij voorstellen. Ik stel me dan bijna voor dat het alarm van je organizer afgaat om aan te geven dat het eisprong tijd is en dat het dus klustijd is, maar dat de volgende afspaak eraan komt en dat je dus wel snel moet zijn. Enne.. zo'n vluggertje kan vast ook heel erg effectief zijn, denk ik. Toen ik net gecuretteerd was, moest ik echt voorzichtig aan doen, lichamelijk gezien dan. Als ik veel sjouwde, dan kreeg ik ofwel een bloeding ofwel had ik buikpijn. Dat komt vast doordat onze baarmoeder nog erg gevoelig is en sjouwen en tillen echt vanuit je buik, en dus baarmoeder gebeurt. Succes met werken vanmiddag! Bah, tot sluitingstijd nog wel, dan ben je ook nog eens laat thuis. Wel leuk dat jullie binnenkort je appartement gaan opknappen. Toch kan ik me wel voorstellen dat je even moet slikken als de slaapkamer wordt afgeleverd. Associeer je dat met je miskraam of toch weer niet? Weet je al wat voor een vloer je gaat leggen? Wat die chinese kalender betreft: als je 35 bent, dan heb je ook alle kans van de wereld dat het een meisje wordt, maar dat is natuurlijk wel heeeel leuk. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik meisjes-babykleding eigenlijk veeeel schattiger vind dan jongens. Dus tja, ik denk dat ik misschien wel een meisjes-meisjes mama ben, hoewel ik het ook wel heel grappig zou vinden als ik zo'n stoer meisje zou hebben. Ik vind meisjes namen ook makkelijker dan die voor een jongen, alhoewel er voor beide geslachten al wel iets in ons achterhoofd zit. Werk ze nog! Liefs, Marla
Hoi meiden, jonge jonge wat hebben jullie veel geschreven, sorry als ik niet op iedereen terug kan komen! miriam ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat jij door het vele overgeven je slokdarm rauw wordt en dan dat daardoor een beetje bloed meekomt, goed in de gaten houden meis, nog even volhouden, je bent zo door de vervelende periode heen! Anette toch weer wat stress of niet, kan me het goed voorstellen, maar blijf positief meis, het is vast omdat ze het nog niet goed kunnen zien! Bij ons is het ook weer wat stressig, we kregen bericht dat jetteman zijn moeder kritiek is opgenomen in het ziekenhuis, nu hebben wij al jaren geen contact met haar om heel veel redenen, die best heel erg zijn allemaal, maar nu zit jetteman toch wel in dubio, moet hij gaan of niet, de andere kinderen gaan niet, hij is de enigste met twijfel, alles komt weer naar boven het overlijden van zijn vader, hoe de situatie vroeger thuis was en de grote vraag waarom? Wanneer gaat het bij ons nou een keer de goede kant op! Ook heeft hij veel stress met zijn bedrijf waar hij veel werk voor doet, ze hebben haast geen werk meer, maar plannen hem in voor de waardelooste k*t klussen, terwijl hij zelf heel veel werk kan krijgen maar moet afzeggen omdat hij een contract met het bedrijf heeft dat hij voor 80% voor hun beschikbaar moet blijven! Alle andere franchissers zijn al opgestapt om deze reden maar jetteman wil graag dat zij het contract beeindigen terwijl ik al weken zeg dat hij op moet stappen! Nu worden er over en weer kinderachtige mails gestuurd, het is niet te bevatten zo stom! Het is haast geen werkbare situatie meer, deze stress kan hij er eigenlijk niet bij gebruiken! Me2 weet jij daar iets van, als je contractbreuk pleegt, zijn er dan boetes aan verbonden? Jetteman heeft bewijzen op papier dat ze hem qua prijsafspraken bedriegen ze mogen er maximaal 20% tussen uit halen maar in de praktijk is dit wel 40%, kan hij daar misschien iets mee? liefs jette
Goh Jette, een lastige situatie. Ik kan me voorstellen dat Jetteman twijfelt over wat te doen met zijn moeder. Zoals ik lees heeft hij veeel vragen, misschien ziet hij nu ook een kans om die vragen te stellen nu het nog kan om misschien dingen beantwoord te krijgen. Ik zou het niet weten. Wat is wijsheid in zo´n geval? En dan werk, bah zeg jammer dat de dingen zo moeten lopen. Kan hij geen vakbond raadplegen hierover? Die mensen weten er vanalles van. En hoe is het met de anderen gegaan die al opgestapt zijn? Hebben die boetes gekregen of zo? Nou meid, het gaat neit soepel bij jullie, jullie mogen wel eens een portie geluk toegezonden krijgen. Succes hoor en een dikke knuffel Ik maak me op zich niet veel zorgen voor de echo maar ik ben het type mens dat overal nadelen in kan zien (op zich ook een gave) en dat is niet altijd even handig. De vk kon het echt niet zien hoor, daar ben ik van overtuigd. Ikm oet vanmiddag werken dus ben een beetje aan het wachten. Ik ga even strijken dan is dat weer klaar. Tot vanavond Groetjes Anette
goh jette het lijkt wel of het niet ophoudt zeg. kijk ik weet niet wat er allemaal gebeurt is dat is ook niet iets wat ik moet weten maar ik denk in wat voor situatie dan ook ik mischien toch zal gaan heb een ontzettende hekel aan ruzie en denk dat ik zou zeggen ik ben geweest dus ik heb gedaan wat ik moest doen. en niet dat als ze zou komen te overlijden dat ik zou denken was ik nu maar gegaan. snap je maar welke keuze je man ook maakt als hij het maar doet met zijn hart dan is het goed. en wat een k*u*t zooi met dat werk zou inderdaad even de mogelijkheden bekijken en er bestaat ook nog zoiets als een rechtswinkel waar je naar toe kunt gaan. dus. verder hier weer iets bloed gespuugd wordt nu heel erg in de gaten gehouden dit inverband met ook evt uitdrogen. baal er echt even va. liefs miriam
he miriam het zit je niet mee he? ik hoop maar dat er snel verbetering in zit, hebben ze ook gesproken over eventuel opname in het ziekenhuis en aan het infuus? He meid ik leef met je mee! Hoe vaak moet je nu dagelijks spugen? liefs jette
he miriam ik wil je niet ontmoedigen he, bij mij heeft het 9 maanden kantje boortje geweest of ik steeds moest opgenomen worden, moest ook veel braken van s'morgens tot s'avond tot aan de bevalling toe. Het einige wat ik binnenhield en op leefde was soep met een boterham
hahaha Marla, kan me voorstellen, al die alarmbellen die gaan rinkelen want mariaatje's ei komt eraan whahahaha wat een giller he! Onze vloer word mooi warm van kleur een beetje roodbruin (meer bruin dan rood) laminaat, met voelbare houtstructuur en een mooie houtsnerf erin, ben er heel blij mee, hoop dat het ook mooi word. En tuurlijk, dit allemaal opknappen en die nieuwe slaapkamer herinnert me wel aan de miskraam. Als ik niet zwanger was geraakt, dan zou het niet zo hard gegaan zijn denk ik, dus als alles straks klaar is, dan zal het best wel even slikken zijn denk. Maar ja, daar moeten we ook doorheen he... Jette, wat een moeilijke situatie zo he...vervelend. Ik kan me voorstellen dat het voor jetteman moeilijk is, zal ik wel gaan, zal ik niet gaan. Idd, als ze komt te overlijden en hij is niet geweest, dan bestaat de kans dat ie later tegen zichzelf zegt: had ik maar. Maar aan de andere kant, als ie daar heel stellig in is (wat ie volgens mij nog niet is) dat ie er niet heen wilt, dan hoeft ie er ook geen spijt van te krijgen. Iemand vertelde mij eens over spijt hebben het volgende: als ik beslissingen moet nemen over wat voor dingen dan ook, dan denk ik daar heel weloverwogen en goed over na. Op het moment dat ik een keuze heb gemaakt, dan sta ik daar voor de volle 100% achter. Dit betekent dat ik dan naderhand geen spijt moet hebben, want toen ik de desbetreffende keuze gemaakt heb, stond ik erachter. Nou weet ik dat dit best makkelijk gel*l kan zijn, want soms maak je keuzes waar je niet 100% achter sta. maar ja, misschien hebben jullie er wel wat aan! Succes in ieder geval, ook met jetteman's werk! Verder heb ik vandaag weinig nieuws te melden eigenlijk, nog steeds geen veranderende lichaamstekenen die een naderende ongi aanduiden. Heel stiekem ga ik hopen dat het misschien nu al raak zou zijn, maar dat is pure hoop en niks zinnigs is daarop gebaseerd, volgens mij kan het niet eens omdat we weinig en volgens mij niet op de goede tijden geklust hebben, dus dat is weer het emotionele radartje in mijn hoofd die goed zijn werk doet hihi Meiden, fijne avond allemaal!
Hallo, Nou hier ben ik weer even. Ja mairaatje er zit inderdaad een verhaal achter. Op dag 16 en 17 (en voor mij vrij laat de maand ervoor wellicht dat 8 en 9 vanmijn cyclus geweest) dus vette positieve ovulatietest. Maar ja sjannieman was al niet echt in zi'n hummetje en erg moe kom ik opeens aan heel enthousiast met ik heb een positieve test.Want ja ik geloofde er al bijna niet meer in. Marla je straling voor een positieve test is gelukt hoor Wilde ik er toch wel voor gaan. Eerlijkheidshalve erg veel zin had ik ook niet maar ja onder het mom niet geschoten is altijd mis he? Hoe het kwam weet ik niet maar ineens gaf sjannieman aan dat het wel erg moeilijk vond en dat het hem de laatste 2 maanden steeds meer tegen begon te staan. De miskraam, mijn verdriet telkens als ik ongi werd. (hoewel ik daar de laatste tijd juist geen last meer van had) een verschrikkelijk verhaal van iemand van school (ga ik jullie niet mee lastigvallen) en een collega die bij de nekplooimeting kans 1 op 2 (na vruchtwaterpunctie bleek toch goed) had, maakte het voor hem moeilijk. Hij heeft zoiets van we hebben al 1 mooie gezonde dochter en is dit het nou allemaal wel waard. Ik weet niet of ik het nog een keer trek als ik zwanger blijk en gaat toch niet goed. Kortom er was veel angst bij hem. En daarbij toch gerichter klussen vond ie helemaal niet prettig. Enne onderzoeken had hij al helemaal geen zin in. We hebben uitvoerig over gesproken en de volgende dag voelde hij zich al zichtbaar opgelucht en maakte hij zelfs nog een grapje van zullen we het vanavond proberen? Dat lukte door omstandigheden niet. In ons gesprek heb ik geopperd het een paar maanden te laten rusten. Ons gesprek en de ruimte die ik hem gaf (paar manden laten rusten) was denk ik ene hele geruststelling. maar ja zet je wel natuurlijk aan het denken wat als hij straks toch niet meer wil? wat dan...toch kan ik mijn (ons) droom ook niet zomaar opgeven en de vraag is het allemaal wel waard? We zijn nu ook gelukkig met zijn 3-en maar ja....het verlangen is toch groter en dat heb ik hem aangegeven. Ondanks de miskraam en nare berichten blijf ik toch positief in de hoop op nog een kleintje erbij! Enfin Ik heb nu zoiets van laat het maar even rusten... volgende maand zien we wel verder tenzij de zaadjes zo fanatiek waren en 2 dagen hebben overleefd. Begrijp dathet bij Amber wel het geval was Marla? Miriam ik wens je veel sterkte met je misselijheid.Nog even volhouden meid en goed dat ze het in de gaten houden! Jette het zit jullie niet mee, sjonge sjonge hoop dat jullie snel betere tijden gaan meemaken! Ik weet niet meer wie last heeft van hoofdpijn....ikzelf had er ook veel last van en uiteindelijk bleek (na onschuldig vallen) mijn nekwervels verkeerd te zitten. Als je zwanger bent verweekt alles en dus ook mogelijk dat botjes enzo sneller verkeerde stand aannemen wat kan zorgen voor beknelling en dus hoofdpijn Het is maar een tip wie weet kan fysio wat betekenen? Mij heeft het heel veel geholpen toen. Wat betreft meisje-meisje of stoere meid. Ik kan jullie melden dat dit echt al in de genen zit opgeslagen. Denise is een echt meisje meisje en heb dagelijks strijd voor een broek of iets anders dan roze. Het zat er al vroeg in....Toen ze nog geen 1 was en ik met kleertje thuiskwam was het steevast roze wat ze leuk vond en aan wilde. Die Die riep ze dan en wees op een rokje of roze truitje. Dus dames wens jullie veel succes Laat het even hierbij...ben wel benieuwd wat jullie van mijn verhaal vinden. Liefs, Chantal
Jeetje Jette, wat vreselijk dat het zo slecht gaat met je schoonmoeder: alle ellende komt zo wel bij elkaar bij jullie. 1 van de broers van mijn vader was alcoholist en had geen contact meer met zijn kinderen, vanwege allerlei redenen. Hij had zijn kinderen zo slecht behandeld door die drank en mijn vader ook voor van alles uitgemaakt. Toen mijn oom met terminale leverkanker werd opgenomen in het ziekenhuis, heeft mijn vader toch de hand over het hart gestreken en hem opgezocht. Hij schrok van wat hij zag en heeft mijn oom's kinderen gevraagd om ook te komen. Mijn neef en nichtjes wilden dit aanvankelijk absoluut niet, maar mijn vader heeft hen uiteindelijk toch overgehaald en achteraf waren ze daar toch blij om. Dit was toch hun laatste kans om afscheid te nemen, om vrede te krijgen in de relatie met hun vader. Misschien kan dit ook werken voor Jetteman, alhoewel het feit dat hij natuurlijk al zo twijfelt al aangeeft dat er veel te veel gebeurd is vroeger. Heeft Jetteman al iets besloten? Ik kan me voorstellen dat hij de perikelen rondom dat bedrijf er absoluut niet bij kan en wil hebben. Om eerlijk te zijn, weet ik absoluut niet hoe het zit met het eenzijdig opzeggen van een contract. Misschien moet je deze vraag eens naar Me2 pb-en. Zij weet vast wel raad. Heeeel veel sterkte voor jou en vooral Jetteman, lieve Jette. Goh, het zit jullie echt niet mee. Gelukkig dat mini-Jette nog een lichtpuntje is..... Lieve Anette, heeeel veel succes morgen. Jij ziet vast een perfect Anettebabietje morgen. Van mijn VK begreep ik dat veel echo-apparatuur wat ouder is en veel minder duidelijk dan die rolls royce waarmee ik vorige week donderdag ben gemeten. In zo'n geval kan de VK het gewoon niet duidelijk zien op het apparaat en mijn VK vertelde dat dat natuurlijk ook spanning bij de andere kant veroorzaakt en gewoon mega-vervelend is. Ik moest meteen aan jou denken. Hopelijk hebben ze in het ziekenhuis mega-nieuwe apparatuur en komt Anette-baby luid en duidelijk in beeld. Jeetje, lieve Miriam, wanneer houdt dat bloedspugen eens op? Ik hoop zo voor je dat je niet naar het ziekenhuis hoeft...... Bah, bah, wat een zorgen. Het belangrijkste is natuurlijk dat het met je kleintje goed is, maar met jou moet het ook goed zijn, hoor! Had je de HA dit keer gebeld? We willen geen bloed hier meer zien, van niemand niet! Zico, hoe gaat het nou op je werk? Hey Mariaatje, klinkt erg mooi je nieuwe vloer. Helaas moet je er wat die nieuwe slaapkamer betreft doorheen, maar ik hoop wel dat je straks toch kunt genieten van het resultaat. Ik hoop stiekem met je mee dat jij een van die vrouwen bent die meteen weer zwanger wordt na een MK, want die bestaan wel degelijk! Ik lees het hier op het forum toch wel eens, dus het kan! Duim, duim, duim..... Wel mooi uitgelegd, dat verhaal over keuzes waar je achteraf geen spijt van moet hebben. Een vriend van ons zegt altijd: geen keuze is ook een keuze. Dus wat Jetteman ook kiest, als hij maar een bewuste keuze maakt en achteraf geen spijt krijgt! Je kunt het achteraf niet meer terugdraaien en dus ook geen antwoorden krijgen. Goh Chantal, dat was wel heftig geweest, zowel voor jou als voor Sjannieman. Het kan heel goed een tijdelijke dip zijn geweest bij je man en zeker als er zo veel negatieve dingen om hem heen gebeuren, dan kun je het soms helemaal niet meer zien zitten. Toch vind ik het heel positief dat hij er de volgende dag op terugkwam en er toch weer voor wilde gaan. Helaas kun je zijn gevoel natuurlijk niet forceren, maar alleen maar je begrip tonen, hoe moeilijk en frustrerend dat ook voor jezelf moet zijn. Echt, je hebt het zo goed opgelost, vind ik! Mijn complimenten. Je hebt hem alle ruimte gegeven en je eigen gevoel wat opzij gezet. Maar toch, jouw gevoel is er ook, hoewel ik denk dat je man er later weer compleet anders over zal denken. Het klinkt niet als iets principieels van zijn kant, maar eerder als een tijdelijke en begrijpbare dip. (en vergeet niet dat ook onze mannen onzeker zijn geworden door de MK (en in jouw geval MK's)). Lieve Chantal, bovenal vind ik het super vervelend voor jullie: ik hoop echt dat jullie er goed uit kunnen komen en samen de bewuste keuze opnieuw kunnen maken om voor een tweede te gaan. Haha, Chantal, jij bent overduidelijk de ervaringsdeskundige, hier: mijn zus vertelde precies hetzelfde: zij wilde haar dochtertje niet zo traditioneel opvoeden als een echt meisje, maar ze moest ook wel met auto's enzo spelen. Toch koos haar dochtertje zelf voor de typische meisjes-dingen en wilde ook alleen met poppen spelen en roze dragen, wat mijn zus ook probeerde. Dus.... we moeten maar afwachten wat voor een type mensje we mogen krijgen en dat is natuurlijk wel heel erg leuk. Ik vond het wel een hele leuk en interessante vraag van Mariaatje. Neeke en Corien, hoe gaat het met jullie? Met mij gaat alles nog steeds heel goed: het is me toch gelukt om 2 van mijn 20-weken echo foto's in mijn album te plaatsen. Wilde er ook nog een buiken-foto inzetten, maar dat is niet gelukt, sniff..... daarvoor moet ik nog wat verder knutselen. Ik ben gisteren naar de VK geweest en was in 4 weken tijd 2 kg aangekomen, heel netjes volgens haar. Mijn bloeddruk was in eerste instantie torenhoog (103 - 159!) toen hij opgemeten werd, terwijl ik op mijn rug lag. Toen ik op mijn linkerzij lag, was hij gelukkig gezakt tot 80-120, heel netjes dus. Het blijkt dat de poortader beklemt kan raken bij het liggen op de rug en dat je hart dan extra hard moet pompen met een hoge bloeddruk als gevolg. Als je op je zij (vooral de linkerzij) ligt, dan is de ader niet meer afgeknepen en heb je je normale bloeddruk weer terug. Pfff.... ikke blij. Ons meisje was weer druk aan het bewegen en had dus een relatief hoge hartslag. Is het nou een bakerpraatje dat meisjes een hogere hartslag hebben dan jongens? Weet iemand dit? Fijne avond toegewenst! Marla
he mara , ben ziekjes thuis, zit met een zwoele heze stem en heb van de dokter spraakverbod gehad. Tot zondag al thuis. Ze gaan m'n schildklier ook nakijken, deze staat zeer dik, kan dit problemen geven ivm zwanger geraken? Weet iemnd dat?
Hoi! Leuk die verhalen over meisjes-meisje of niet. Daar had ik idd nog helemaal niet over nagedacht, wij kunnen als moeder zijnde wel beslissen of we voor rose of voor stoer gaan, maar als de meiden voor iets anders kiezen, dan zit je toch. En ik vind idd ook dat je ze de ruimte moet geven om zelf voor iets te kiezen, ook al zijn ze zo jong! Leuk, zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht! Marla, Marla, Marla toch! Al die lange spam-berichtjes, echt vreselijk..hihi, daar zitten we toch niet op te wachten? Nee hoor, alle gekheid op een stokje, ik vind het altijd leuk om je lange verhalen te lezen, ik begrijp nu wel waarom de andere meiden je een x-aantal pagina's terug zo misten! Blijf maar lekker schrijven hoor! En trouwens, je gaat vooruit! Mooie echo's heb je geplaatst hoor! Leuk he, om dat zo goed te kunnen zien. Ik heb mijn allereerste echo ook in mijn album staan, ik was toen 6 weken zwanger. Kan het niet over mijn hart krijgen om ze te verwijderen. Dan is het net of ik ontken dat het er geweest is, snap je wat ik daarmee bedoel? Dus ik laat hem lekker staan! Chantal, ik begrijp de gevoelens van je man denk ik wel. Mijn man zei het in de eerste instantie ook, toen ik zei dat ik het gewoon gelijk weer wilde proberen, toen zei hij ook, nou dat weet ik nog ff niet. ik wil dit niet nog een keer meemaken. Maar ja, dat weten we van tevoren ook niet en ik (we) wil toch graag een kindje op de wereld brengen, dus ik geef nog niet op. Gelukkig is mijn man bijgedraaid, maar stel dat we weer een mk krijgen, dan denk ik dat ie hetzelfde reageert als jou man. Ik denk dat daar het verschil tussen de mannen en de vrouwen naar voren komt. Wij reageren met onze emoties en mannen zijn toch rationeler in een hoop dingen denk ik. Misschien als je hem een heel klein beetje het gevoel geeft dat je het een heel klein beetje loslaat, dat ie dan vanzelf bijdraait. Wilt niet zeggen dat je je gevoelens moet negeren of er niet met hem over praten, maar misschien denkt hij straks bij zichzelf ook veel positiever na over alles, omdat jij ook weer positiever met de situatie om kan gaan. Weet niet hoor of dit wat is, ik denk alleen met je mee en vaak merk ik aan mijn eigen man dat hij net even iets meer tijd nodig heeft om tot dezelfde conclusie als mij te komen, dus wie weet. Hoop dat jullie eruit komen saampies! Miriam, hoe is het met je? En Jette, heb jij al nieuws? Hoop dat het goed met je gaat! Vandaag lekker vrij geweest, mariaatjeman heeft middag/avonddienst, dus ik zit tot half 12 alleen.... , ik ga zo lekker japanse teri yake (?) maken en op de bank neerploffen, lekker niksdoen. Heb nog geen tekenen van een ongi of zo. Zei vanmorgen tegen mariaatjeman onder de douche dat ik elke dag mijn borsten in de gaten hou, toen ik zwanger was waren ze mooi vol en heel erg hard, maar voorlopig nog zachte borstjes voor mariaatje haha En aan mijn afscheiding is ook nog niks te merken, dus we wachten (on)geduldig af! Eet smakelijk allemaal voor degenen die nog moeten eten en een dikke knuf!
hallo allemaal. wat is er weer veel geschreven en wat heb ik me weer ontzettend bezig met alleen mezelf gehouden sorry, dat mannengedoe heb ik thuis ook al gehad en nu is het zelfs zo dat als het dit keer goed blijft gaan hij er helemaal klaar mee is zo zegt hij nu dan he, deze onzekerheid en ellende wil die niet nog eens meemaken. hij geeft aan dat de hele dag door zijn gedachten bij mij zijn hoe ik me voel of ik ergens een pijntje heb of ik bloed verlies ga zo maar door dat knaagt zo enorm aan hem dat hij er echt wel klaar mee is. dus ik snap de mannen wel hoop alleen dat ze toch ook wel weer bijdraaien. jette ik hoop dat jetteman er uit is gekomen en dat het goed voelt, en hoop ook dat het zakelijk opgelost wordt het is jullie toch nu wel een keer gegunt om te genieten inplaats van alle ellende op een stokje te krijgen jullie stok is vol dus hoop dat nu toch echt het tijdperk van genieten is aangekomen, en dat is ook heel belangrijk omdat het nu niet meer zo lang duurt dan komt de kleine jette baby ook al en dan ben je niet meer met z'n tweeen dus lieve jette ik hoop uit de grond van mijn hart dat voor jou de tijd van genieten nu echt aanbreekt. lieve chantal zoals hier boven al geschreven is doormij hoop ik dat je man toch er weer voor wil gaan maar ik denk doordat mannen niks voelen kwa de zwangerschap en maar moeten afwachten ze nog meer zenuwen hebben dan ons. ik denk dat het goed is om hem even rust te geven en dan komt het vanzelf wel weer kijk naar mij hihi marla goed zeg de foto's in de album lijst en wat mooi zeg heel mooi, ben wel benieuwd naar je buik dus hoop dat dat ook nog gaat lukken maar ik denk dat dat vanzelf komt. jeetje wat schrikken was dat even met je bloed druk of niet gelukkig is toch alles goed. leuk he om je kleine marla babytje zo in beweging te zien geniet er maar van meid zico meis toch ziekjes thuis is niet mooi zwoele hese stem en een spraakverbod tjee dat is moeilijk zeg ik ben ook 1 a 2 keer per jaar mijn stem kwijt mag dan ook even niet praten maar dat is heel moeilijk want je praat de hele dag. ik weet helaas niet of een schildklier nadelig kan zijn hoop het niet voor je en hoop dat het snel allemaal weer over is hier een dikke knuffel voor de zieke zico mariaatje wachten duurt lang he vreselijk is dat ik hoop dat je niet meer hoeft te wachten en in de rij kunt aansluiten net als alle andere nog niet zwangeren, en dan ook allemaal in de rij kunnen blijven ook ik hihi. hoop dat jij lekker hebt gegeten ik niet heb de warme kost echt opgegeven maar ja allemaal voor het goede doel he. corien hoe gaat het met je we hebben nu al een poos niks meer van je gehoord hoop dat het na omstandigheden toch goed met je gaat meid. en je zit al weer op 30 weken nu dus schiet al aardig op een hele dikke speciale knuffel voor jou verder gaat het hier spuug nu niet meer bloed in totaal 4 x wel bloed er bij overgeven nu wordt ik extra in de gaten gehouden door mijn huisarts dus afwachten maar, drinken gaat tot op heden nog steeds goed thee wil nu soms ook dus daar ga ik in vooruit. verder probeer ik elke keer te denken je mag al blij zijn dat je zwanger bent dus niet klagenmaar dragen. iedereen fijne avond verder liefs miriam