hey marla, ik kan me dat levendig voorstellen dat je boos bent op je broer, heel logisch toch, als je ouders maar voor hem klaarstaan is er geen vuiltje aan de lucht, maar als het dan een keertje niet kan, wordt mijnheer boos........... belachelijk, hij moet maar gauw zijn excusses aan gaan bieden! Belangrijke banen......... pffff zij hebben kinderen dan moeten ze er ook voor zorgen, dat is de belangrijkste baan in de wereld! En nogmaals anette je bent niet raar hoor, het is in mijn ogen heel normaal meis! Tjonge als anetteman wil dat het met 10 weken al geboren wordt, dat is wel vroeg he? rekenfoutje zeker hi hi hi! Tja meiden het is afwachten onze vriendin heeft om twee uur vanmiddag een scan, we hebben nog niks gehoord, we zitten behoorlijk in spanning! liefs jette
Miriam, waar ben je? We missen jou. Hopelijk is er niets met je aan de hand! Goh Jette, wat eng dat jullie vriendin door de scan moet. Ik weet nog van februari dat er een behoorlijke wachtlijst (en dus vertraging) kan zijn bij scans...... Ik hoop voor jullie maar op het beste gezien de omstandigheden. En inderdaad mijn broer moet zich de oren van zijn hoofd schamen. Mijn vriend zei gisteravond hetzelfde als jij: de grootste verantwoordelijkheid die zij (mijn broer + vrouw) hebben is hun gezin. Echt belachelijk. Inderdaad Anette, hopelijk kwam mijn bericht niet zo over, maar jij bent juist helemaal niet raar: kijk ook maar eens op het topic "zwangerschap". Er zijn echt zo veel vrouwen die niet altijd even blij zijn en dat kan gewoon ook niet. Liefs, Marla
Marla, je kunt beter kleine broertje zeggen. Snap heeeel goed dat je boos was, en terecht. Nu moeten je ouders zich niet schuldig gaan voelen want dat kunnen ouders meestal ook nog eens heel goed. Grr, zoals Jette al zei, het opvoeden van je kinderen, dat is de beste en belangrijkste baan die er is! ik heb wel kort blond haar en misschien een brabants accent. Ik heb wel met iemand gepraat (ik een lekker glaasje melk) maar er was geen man bij dus denk niet dat jij het was. Ik vond het ook niet bijzonder maar wel leuk om naar toe te gaan. Ik snap eigenlijk niet dat mensen er met zo´n kleine kinderen in een wagen naar toe gaan zeg, is toch geen doen? zegt een onervaren bijna-moeder. Ik heb een foto in mijn album van de domoo-seat. Oh ja, wij hebben er ook 3 uur over gedaan om dar te komen en toen was ook nog de gratis cd met liedjes op. Grom grom. Verder niet veel gekocht, een oranje mutsje, die vond mijn vriend zo leuk en volgend jaar is het ek voetbal.. en een setje van natusan. Ben nergens lid van geworden, moet nog even kijken wat ik echt leuk vind. Jette, was geen rekenfout van vriend, aangezien ik ook 7 weken te vroeg ben geboren vind hij het wel netjes als onze uk met 37 weken op de wereld komt. Vandaar de 10 weken en is een makkelijk getal. ik hoop dat je snel iets van je vriendin hoort. En miriam, hoe is het met je? Liefs Anette
Mariaatje ben een beetje laat om je succes toi toi toi te wensen en mijn duimen draaien volop voor een goeie echo. Hoop dat je heel blij weg bent gegaan en snap heel goed dat het voor jou ontzettend spannend moment moet zijn geweest. Weet in ieder geval dat ik aan je gedacht heb! Verder wil ik nog een vraag in de groep gooien... de laatste keer dat ik ongi werd woe 17 oktober had ik zeeeeeeeer weinig bloedverlies en donderdag 18 oktober ook nog. Alleen een beetje bij afvegen. Pas vrijdag 19 oktober zette het pas goed door. Moet ik nu woensdag of vrijdag als 1e dag van mijn laatse menstru aanhouden? Marla wat ontzettend naar zo'n reactie van je broer naar je ouders toe. Klinkt als een verwend jongetje dat zijn zin niet krijgt. Inderdaad er is maar 1 ding in het leven echt belangrijk en dat is het welzijn van je kind. Als ik hoor/merk dat mijn kind ziek is dan blijf ik thuis en of weet niet hoe snel ik naar huis moet gaan om er voor Denise te zijn. En wijs hem anders maar op zijn wetelijke recht op zorg / calimiteitenverlof. dat is volgens mij 2 weken in totaal op jaarbasis bij een volledige job. Dus ook voor jullie interessant om te weten mochten het nodig zijn in de toekomst. Meiden het schiet voor jullie al aardig op hoor en voor jou Neeke wordt het wel heeeeeel erg spannend nu.. wens je alvast een hele voorspoedige bevalling toe! Enne Anette sommige vrouwen hebben gewoon niet veel met zwangerschap op...dat kan...en is niet raar.. het is jouw gevoel en dat is een feit en dat telt....vaak zie je dat ze als ze eenmaal bevallen zijn smoooooooooorverliefd op de baby zijn....soms komt het ook voor dat vrouwen helemaal blij zwanger zijn en dat na de bevalling geen roze wolk is. En sommige hebben beiden. Alles kan alles mag en alles is menselijk zeg ik maar! Nou moet stoppen want moet dora domino spelen met Denise en haar vriendinnetje! Liefs, sjannie
he meiden, we doen het rustig aan, ben blij dat ventje alles zo positief blijft zien. Zelf kan ik het rustig ondergaan, als het zo niet lukt dan hopelijk wel met hulp. Ben blij dat ik einde van de maand toch verder mag voor de gynocoloog.
Nou meiden, daar ben ik dan en heb wéér geen goed nieuws..... werd door een vk gezien en ze ging eerst uitwendig een echo proberen en toen zagen we niks, toen inwendig, toen zagen we weer niks. even goed zoeken, toen dacht ze wat te zien, maar dat was NIET in mijn baarmoeder! Ze ging overleg plegen met de gyn. Toen ze terug kwam moesten we bloed laten prikken om het hcg te bepalen en daarna weer melden, ditmaal bij een gynaecoloog. Moesten 2,5 uur (!) uur wachten eer we weer naar binnen mochten...pfff, waren helemaal gaar. Maar goed, hij zei dat het hcg laag was, 18 om precies te zijn en bij een normale vrouw die niet zwanger is, is dat onder de 5. Dus hij wist me geen verklaring te geven. Ook hij heeft met een echo gekeken en ook hij kon niks vinden. Ook buiten de baarmoeder zag hij geen gekke dingen. HIj gaf me 3 mogelijke scenario's: 1. het is nog van de vorige zwangerschap 2. ik ben wel zwanger, maar het is té pril om waar te nemen 3. bbz Toen hij de echo goed bekeek zag ie wel dat mijn baarmoederslijmvlies wat verdikt is, maar verder zag hij niks. ook geen gekke dingen, maar ook geen vruchtje. Hij kon me ook totaal geen antwoorden geven, hij zegt: ik weet het gewoon echt niet. Maandag moet ik opnieuw bloed laten prikken voor hcg bepaling en dinsdagochtend opnieuw een echo. Je begrijpt wel dat ik er al helemaal geen vertrouwen meer in heb, maar waarom word ik dan niet ongesteld? ik snap er helemaal niks meer van nu.... Helaas helaas helaas, had op positiever nieuws gehoopt!
jeetje mariaatje, dit had ik niet verwacht. Hopelijk is je hcg omhoog gegaan tegen maandag en krijg je zo de bevestiging van je zwanger zijn
Mariaatje, wat een kl.te nieuws zeg. Ik had echt verwacht dat je een goede echo zou hebben. Maar ik blijf echt heeeeeeeel hard duimen dat het een vroege zwangerschap is. Je was hier zelf al bang voor. Meid sterkte de komende tijd en mijn duimen draaien overuren voor je Een hele dikke knuffel Anette
Mariaatje he meis wat een rotnieuws, ik hoop nog steeds op een zeer prille zwangerschap, mijn duimen draaien overuren! Het kennisje van ons is gisteren door een scan geweest, de uitslag was niet goed, ze heeft uitzaaiingen in haar hoofd, en heeft ook last van bloedingen in het hoofd, of dit nu hersenbloedingen zijn dat weet ik niet precies! Ze is ook niet meer zichzelf, ze noemt haar man opa, ze bevindt zich in een soort van kindertijd, ze herkent haar eigen kinderen niet meer! Dat moet voor de kinderen wel een schok zijn, ik bedoel ze "weten" dat hun moeder ernstig ziek is, maar dat het zo zou verlopen, dat hadden we nou ook niet verwacht! Ze mag geloof ik vandaag weer naar huis en dan is het afwachten wat er gaat gebeuren, ze kan nu zelf natuurlijk niet meer de beslissingen nemen wanneer ze niet meer wil, maar om dit van je man te laten afhangen is ook een hele zware taak! Vreselijk gewoon bah, wat is het toch een rotziekte! Met mij gaat het redelijk, begin wel meer last te krijgen, het wordt natuurlijk ook allemaal zwaarder, krijg steeds meer last van mijn rug, lopen gaat niet meer zo soepeltjes en mijn conditie holt achteruit, ben snel buiten adem! Wat ben ik blij dat ik een zittend beroep heb zeg! Miriam meis laat alsjeblieft wat van je horen ik maak me zorgen! liefs jette
bbbbrrrrrrrrrrrrr jetje wat erg zeg. Ken vele vorderingen van die zaken , niet gemakkelijk hoor voor de familie. Ik begeleid kinderen die het willen in deze periode, voor de familie een heel moeilijke periode. Ik hoop niet dat ik je kwets met wat ik nu ga zeggen, maar als het in de hersenen al zit met uitzaaiïngen dan is het al heel ver gevorderd hoor, ze kunnen best nog zoveel mogelijk genieten van elkaar, heb schrik om het je te zeggen dat het niet heel ang meer zal duren. Ik wens jullie ook in deze periode heel veel sterkte, want automatisch kom je er toch mee in contact. Sorry meid, wou dat ik je ander nieuws te melden had dat positiever zou zijn.
Oh neeee, lieve Mariaatje, wat erg voor je! Ik had zo op het allerbeste voor je gehoopt. Maar waarom ben je dan misselijk geweest? Jeetje, dit is wel een klap, zeg. Hoe gaat het momenteel met je? Trek je het wel een beetje? Ik hoop echt dat het een prille zwangerschap betreft, maar ik kan me voorstellen dat je uit zelfbescherming uitgaat van geen zwangerschap. Och lieverd, ik kan je alleen maar een hele dikke knuffel geven. Ik vind het zo enorm rot voor je. Doe maar rustig aan en neem flink de tijd voor jezelf! Ik duim in ieder geval toch nog voor beter nieuws op dinsdag. En Jette, wat afschuwelijk zeg! Jeetje, het klinkt zooo slecht. Wat erg voor haar man en kinderen dat jullie vriendin hen niet meer herkent. Zo'n gezwel kan enorm op sommige gedeeltes van de hersenen drukken en dit soort verschijnselen veroorzaken. (mijn oom en opa hadden nl. beiden longkanker met uitzaaiingen naar de hersenen). Pffff..... wat verdrietig. Heel erg veel sterkte toegewenst! Liefs, Marla
Nou, da's ook wat hier... Mariaatje, wat een kl**e nieuws! Nu weet je nog niks! Als ik het goed begrijp is het dus óf een zw schap die alsnog misgegaan is, en dan misschien buiten de baarmoeder, of een hele prille zwangerschap? Gek hoor. Ik duim in elk geval voor het laatste, dat je HCG maar mooi toe mag nemen de komende dagen! Hierbij wat hormoontjes voor jou (en Zico en Chantal): ~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jette, jij ook al zo'n naar nieuws - je was er al bang voor. Ze zal zelf wel nauwelijks meer in de gaten hebben hoe ze eraan toe is, of wel? Wat vreselijk... Als mensen in zo'n slechte staat zijn, kan het maar beter snel voorbij zijn, zo is het ook niks - maar ja, voor haar naasten is het natuurlijk heel lastig om afscheid te moeten nemen. Ik hoop dat ze nog even van elkaar kunnen genieten. Het is ook in elk geval niet goed met mijn nichtje, diagnose botkanker staat nu vast, binnen de soort die zij heeft heeft ze waarschijnlijk de meest aggressieve vorm. Ze heeft al longfoto's gehad en krijgt vandaag een botscan. Bah, op je 30e... Zelf is ze vooral bezig met de behandeling, maar haar vrouw heeft het heel zwaar ermee. Kl**e, ik weet dat zij ook samen graag een kindje willen en dat dat alleen nog van haar zou kunnen komen, maar dat zit er dus voorlopig ook niet in... Je hele toekomst op de schop. Niet leuk. Miriam laat ook niks van zich horen - maar hopen dat dat is omdat ze zo lekker in haar vel zit dat ze het forum niet meer bezoekt, ik zou dat alleen wel even bevestigd willen zien - Miriam, waar ben je? Andere dames, hou je taai - gelukkig was er op het andere topic wel goed nieuws. Hier vast ook weer gauw. Heel veel liefs voor allemaal en een dikke knuf, Neeke
Hallo Chantal, Was nog vergeten om op jouw vraag te reageren: ik rekende zelf altijd van de eerste dag rood bloed, of dat nou veel of weinig was. Bruin bloed telde ik niet mee. Liefs Neeke
Ja marla het is vreselijk nieuws ik kan me voorstellen dat het gezin er kapot van is als je eigen moeder je niet meer herkent, vreselijk gewoon! Jetteman zei vanmorgen ook al dat ze "blij" mochten zijn als ze het weekend haalt, maar dan denk ik ook ja blij.......... als je er zo aan toe bent, en net wat je zegt ze zal het zelf wel niet meer zo merken maar je gezin en familie ..............! Dit heeft ze zelf zo niet gewild! He bah neeke vreselijk voor je nichtje, dat is dus ook zeker niet goed, wat zijn de prognoses hiervoor? Marla een beetje een vervelende vraag, maar wat is in zulke situaties de oorzaak van overlijden weet jij dat? He bah meiden, ik moet echt zeggen dat 2007 een k*t jaar is geweest, vreselijk gewoon, ik hoop maar dat 2008 wat beter uitpakt! jette
OCH NEEE lieve Mariaatje...wat ontzettend naar en verdrietig...en dan weet je nu ook nog niet waar je aan toe bent...al die onzekerheid....slopend! Ik wens je alle kracht meis om de komende dagen door te komen enhoop dat alles nog goed mag blijken straks als je de echo hebt. Erg vreemd vind ik het...... Jette ja 2007 is voor jullie allerminst een goed jaar te noemen. Jullie hebben al zoveel te verstouwen gehad en het is nog niet over....... Het klinkt niet goed voor jullie vriendin en wat erg voor haar kinderen ook om je moeder zo te zien Ik hoop wel voor jou dat als 2008 ingeluid is (liever eerder natuurlijk) dat jullie in alle rust van jullie meisje kunnen genieten! Neeke, ook zo'n vreselijk nieuws over je nichtje....wil je een positief verhaal laten weten dat ik weet van een jongen 19 dat hij botkanker had en dat hij het met vele chemo's uitiendelijk overleefd heeft. Hij had volgens mij ook een agressieve vorm van en hij is er dus bovenopgekomen.! Ik hoop dat het jou nichtje ook zo zal vergaan! Nog bedankt voor het strooien van de hormonen ik heb ze ontvangen nu maar afwachten... Miriam waar benje....hoop dat alles goed is? NIks voor jou om niets te laten horen... Marla ja vorige keer had ik ook zo'n gevoel en toen was het raak maar ik had al een goed gevoel nadat we al net geklust hadden hahaa dus dat is volgens mij echt hoop....ik voel van alles en dan weer niks ik wil me er niet mee bezig houden maar het is wel lastig...voel warm enzo..blijft afwachten en ondertussen gewoon doorgaan met wat ik altijd doe! Denise was vanmiddag naar een partijtje en ik ben om 14.30 uur heeeeeeeeeeerlijk op de bank gaan liggen en gewoon niks gedaan...was zo moe (van de pannekoeken bakken voor 5 kids tussen demiddag waarschijnlijk!) Heb er echt van genoten! Liefs, chantal
Lieve Jette Omdat ik met mensen werk die kanker hebben (bestralingen) zal de oorzaak, denk ik een bloeding zijn, gezien ze al bloedingen heeft. he tis heel moeilijk te zeggen het hoe en wat omdat ik verder geen medische gegevens heb. Maar helaas kan het erg snel gaan nu. Vind het ook niet leuk om het te zeggen maar ik vrees dat het wel eens heel snel kan zijn. Vreselijk nieuws is het. Bah, ik word er altijd zo treurig van. We zien het vaker op het werk maar elke keer vind ik het zo erg om te zien dat mensen met uitzaaiingen in de hersenen vaak ook een karakterverandering hebben. heel moeilijk voor de familie en omgeving. heel veel sterkte hiermee. jullie krijgen het wel te verduren zeg. Dikke knuffel Anette
Lieve Neeke, voor jou ook al zo´n rot nieuws. en zo jong nog, bah. Moest eigenlijk niet mogen zo. Ook voor jou veel sterkte. Je weet idd niet wat de toekomst zal geven en welke behandelingen mogelijk zijn. Dat is nog afwachten. Wanneer verwachten ze de uitslag van de andere onderzoeken? Ook voor jou een dikke knuffel Anette
je kon wel eens gelijk krijgen anette, ze is al niet meer aanspreekbaar, ze slaapt alleen nog maar, contact krijgen we niet meer met haar! Ik denk dat het een dezer dagen wel eens gedaan zou kunnen zijn......... erg verdrietig allemaal! liefs jette
He Jette, ik was er ook al bang voor... Veel sterkte voor jullie en voor haar naasten! Prognose van mijn nichtje zal nog wel een week of wat op zich laten wachten. Eind november wordt ze in elk geval geopereerd, ze krijgt dan ook een stuk donorbot in haar knie. Tegen die tijd moeten ook de andere uitslagen bekend zijn, zodat ze meteen een behandeltraject kunnen uitstippelen. Ik geloof dat voor botkanker gemiddeld 60% overlevingskans is, maar dat hangt er heel erg van af in welk stadium het ontdekt wordt en hoe aggressief de vorm is... We moeten nog afwachten. Bij mij nog alles rustig, vanmiddag naar de vk. Meneer lag vanochtend weer met z'n ruggetje aan de andere kant, dus ingedaald zal hij nog niet zijn! Veel liefs voor allemaal, Neeke