Ik heb gisteren al een grondige controle gehad van m'n huidkanker ipv eind van de maand, er zijn 2 plekjes die ik in het ook moet houden. Nu is het gedurende 5 jaar dat ik om het 1/2 jaar me volledig moet laten bezien.
He meiden, wat een nare berichten allemaal. 2007 is voor een hoop idd een rotjaar geweest. Het enige leuke wat wij hebben meegemaakt is onze bruiloft in juni, maar dat is dan ook het enige, verder een hoop ellende. Bah, hoop maar dat 2008 een stuk leuker word voor ons allemaal! Verder weet ik niet wat ik van mijn situatie nu moet denken, ik denk dat ik er maar vanuit moet gaan dat ik niet zwanger ben. Vind het wel vreemd dat het hcg zo lang nog in mijn lichaam blijft zitten en dat ik niet ongesteld word. Na de curettage zijn de symptonen nl wel meteen verdwenen, dit heeft toch met het hcg te maken? Ik geloof niet in een prille zwangerschap,weet niet waarom, maar geloof het gewoon niet en verder denk ik ook niet dat het een bbz is, dan zou ik klachten moeten hebben en die heb ik verder niet. Blijft alleen nog over dat de positieve test toch nog van de vorige zwangerschap is. Het gaat nu niet om weer een nieuwe miskraam, dat sloot de gyn wel uit. maar wat ook wel weer vreemd is, mijn baarmoederslijmvlies was wel verdikt. dat is toch alleen als je zwanger bent? of ook als je ongesteld moet worden? pff, weet gewoon niet wat ik ervan moet vinden, ik ben wel verdrietig hoor, maar wil nu alleen maar weten wat er aan de hand is, waarom is mijn hcg nog 18 en waarom word ik niet ongesteld? Maar ja, zelfs de gyn wist het gewoon niet, dus ik moet geduldig afwachten maar....nou, ik hou jullie uiteraard weer op de hoogte!
He mariaatje, wat een onzekerheid meis, ik hoop maar dat je snel duidelijkheid mag krijgen! Neeke waar zit jij? Nou het is gisterenmiddag gebeurt meiden, onze vriendin is overleden om half vier, het is zo vreselijk triest allemaaal, we wisten dat het zou komen maar het is zo verdrietig, als ik denk aan haar kinderen die nu moederloos door het leven moeten, en haar man, verschrikkelijk gewoon! Het was wel vreemd mijn moeder belde mij gisterenavond om te vragen of ze overleden was, ze had een voorgevoel gehad, best wel eng hoor! Tja ik moet echt zeggen dat 2007 een k*tjaar is geweest, ondanks mijn zwangerschap dat is natuurlijk het mooiste wat er is gebeurt dit jaar maar verder.................. een k*tjaar! Nou we moeten proberen weer vooruit te kijken en te hopen dat 2008 beter mag gaan! jette
tjeetje jette wat naar gecondoleerd. hoop ook echt dat voor jullie 2008 alleen nog maar zonneschijn gaat brengen dat geluk moet een keer gaan komen. sorry dat ik zo lang niet geweest ben ben even in het ziekenhuis geweest van wege het overgeven bloed verlies en bloed spugen nu nog weten we niet waar het bloed spugen vandaan kwam maar ik ben er weer boven op en nog steeds zwanger het allerbelangrijkste neeke het wordt nu wel heel spannend voor jou ben benieuwd wanneer wurmpje zich aanmeld. mariaatje wat erg meid dit had je niet gehoopt en ook niet verwacht toch blijf ik het vreemd vinden en stiekem hoop ik dat er toch nog een kindje komt en dat je gewoon minder ver bent blijf voor je duimen dikke knuf. liefs miriam ook de anderen allemaal een knuf van mij
Hee lieve dames, Gisteren een rustig dagje, 's ochtends met werk bezig geweest maar dan net iets anders, er gaat iemand weg en de vraag was of ik belangstelling had om zijn klanten over te nemen dus wat anders gaan doen (wel verkoop). 's Middags lang in de kroeg gezeten met twee andere hoogzwangere dames van de gym, het is een leuk clubje. We zijn binnen 4 dagen van elkaar uitgerekend (9, 11 en 13 november). Vanochtend lekker rustig aan gedaan en gezwommen, heerlijk! Jette, wat een vreselijk nieuws, gecondoleerd en nogmaals heel veel sterkte! He, zo naar, heb je net op het andere topic gevraagd hoe het met haar was, was even kwijt dat je dat hier gemeld had. 2007 is inderdaad een heel zwaar jaar voor jullie. Gelukkig is het alweer voor een groot deel voorbij, en hebben jullie hele goede vooruitzichten voor 2008. Dat kan alleen maar een veel beter jaar worden! Miriam, poeh jij krijgt het ook niet voor niks - weten ze waar het bloedverlies (niet bloed spugen) vandaan kwam? Ik hoop dat het nu opgehouden is. Een vriendin van mij heeft er ook veel last van gehad rond de 14 weken maar dat is spontaan opgehouden. Zoals je schrijft, het belangrijkste is dat je nog zwanger bent. Mariaatje, het is alweer bijna maandag, dan krijg je in elk geval meer zekerheid. Tot die tijd is het nog even afwachten... Succes! Zico, twee plekjes dus die in de gaten moeten worden gehouden, maar als ik het goed begrijp nu geen noodzaak voor aanvullende behandelingen - gelukkig maar. Ik hoop dat de schrik een beetje weggezakt is. Hoe voel je je? Chantal, pannekoeken, lekker! Dat brengt me op een idee Denk je ook een beetje aan jezelf? Nu weer op het wachtbankje, of niet? Ik vond de eerste helft van de cyclus altijd snel gaan, maar de laatste 10 dagen... Oef. Hoop dat je gevoel gelijk heeft, zou zomaar kunnen! Marla, bij jou ook alles goed? En Anette, jij veel succes met het kamertje dit weekend (toch? Of was dat vorige week alweer? Sorry dan, de dagen beginnen hier een beetje door elkaar te lopen...) Nou dames ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend - en ik hou jullie op de hoogte. De uk is weer lekker aan het wroeten vandaag dus volgens mij heeft hij het nog goed naar de zin. Gisteren nog controle gehad bij de vk en zij verwachtte (gezien soepelheid van de buik en hoeveelheid vruchtwater) mij volgende week donderdag opnieuw te zien, mét beeb in de buik... Veel liefs, Neeke
jette, wat vreselijk nieuws zeg, het is toch sneller gegaan dan gedacht he. maar 1 ding is zeker ze heeft nu geen pijn meer, ze zal als een echte moeder een mooie engelbewaarder zijn over haar kids en man. Voor de kinderen en haar man moet het heel moeilijk zijn nu te beseffen dat ze er niet meer is, maar op een heel bijzondere plaats heeft ze bij jullie allemaal een plaatske. Zelfs een heel bijzondere. Dikke knufs meis en veel sterkte
Jette, gecondoleert met het verlies van je vriendin. Het enige wat misschien een beetje helpt is dat ze waarchijnlijk niet veel pijn of geen pijn heeft gehad. Ja, vreselijk om te moeten zien dat haar man en kinderen achterblijven. Sterkte. Wat betreft je moeder, sommge mensen hebben dat soort voorgevoelens, hier nog eentje. Klinkt heel eng maar telkens als er bij mij in de omgeving iemand sterft krijg ik van tevoren een soort waarschuwingsdroom, niet over de persoon zelf maar wel dat ik weet van iemand. Heel raar. Gelukkig blijkt de droom ook wel eens niet te kloppen. Verder reageer ik vandaag wel want we gaan idd aan het kamertje beginnen. Is het ook echt weer voor, regen, regen en nog eens regen. Bah Liefs Anette
Hallo allemaal, Heb het ziekenhuisbezoek voor dinsdag moeten verplaatsten naar donderdagmiddag, mijn man heeft dinsdag een tentamen, dus dan zou hij niet mee kunnen, moet helaas dus nog 2 dagen langer wachten. Heb gister wel een test gedaan, maar die was negatief, maar dat wist ik van te voren eigenlijk. afgelopen dinsdag was mijn hcg 18 en al zou ik zwanger zijn, dan zou het gisteren hooguit 36 zijn. En de clearblue digitals hebben minimaal 50 nodig voordat ze positief testen (heb gisteren ff de infolijn gebeld). Nu ga ik maandag of dinsdag toch nog een keer een thuistest doen en als die weer negatief is, dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben. Moest gisteravond weer werken en voelde me heel opgefokt, was kribbig en al een verkeerde blik van een gast en ik voelde het bloed door mijn aderen stromen haha. Toen liet ik tot 2x toe drinken/glazen vallen bij dezelfde tafel, toen moest ik heel gauw wegwezen en heb in de wc een potje staan huilen. Weet niet waar dit nu vandaan kwam, normaal voel ik me zo als ik ongesteld moet worden, maar bij de 1e zwangerschap had ik dit ook een paar dagen voordat ik positief testte, dus ik kan niet van mijn lichaam op aan. Vroeger had ik zo'n dag altijd een paar dagen voor mijn ongi, maar ja, omdat ik het ook had toen ik zwanger was, kan ik nu niet met zekerheid zeggen: oh,ik moet ongesteld worden. Ik moet wel eerlijk erbij zeggen dat het rommelde in mijn buik gister, dus misschien komt mijn menstruatie er idd eindelijk weer eens aan. Miriam, ben blij dat het met je beebje nog steeds goed gaat, raar dat ze niet weten waar dat bloed dan vandaan komt he?! Neeke, je maakt het spannend!
Wat is het in het weekend toch rustig hier zeg! Volgens mij gaat mijn menstruatie eraan komen, het rommelt in mijn buik, echt een ongi gevoel. Hoop het maar, want het is nu 9 weken na mijn curettage en nog steeds geen bloedverlies gehad, dan kunnen we bijna eindelijk echt verder hoop ik. Grappig, toen ik met de pil stopte in mei, toen zei ik tegen mijn man: zo'n vaart loopt het niet joh, we mogen blij zijn als we met de kerst zwanger zijn. Toen we in juli positief testten konden we ons geluk natuurlijk niet op. Maar zoals het er nu naar uitziet mag ik in mijn handjes klappen als het tijdens de kerst raak is, zal me niks verbazen als het 2008 wordt.....
Hee Mariaatje, Met een naderende ongi zul je wel helemaal niet zo lekker in je vel zitten nu... Ik vond die eerste ongi na mk best heftig, je hoopt toch dat het er niet meer van zal komen want je wil zo graag meteen weer zwanger worden... En jij had nog alle reden om te denken dat je zwanger was ook! Gewoon kl*te. Ik duim natuurlijk voor je dat je donderdag beter nieuws krijgt, maar zelf ken je je lichaam het beste, dus je zult (helaas) wel gelijk hebben. Toch is die eerste ongi ook op een bepaalde manier een nieuw begin: je lijf heeft de boel weer op orde en je kunt er helemaal voor gaan. Het zou geweldig zijn als het dit jaar nog zou lukken, maar anders komt het vast wel gauw in het nieuwe jaar! Het is je gegund. Hier is alles nog rustig op DE datum, heb alleen geen rust in m'n kont dus ben veel te veel aan het doen, vindt m'n buik niet zo fijn. Zo maar even liggen, Thijsje ligt ook lekker in bed. Voorlopig verwacht ik nog geen actie... Veel liefs voor allemaal, Neeke
hmm Neeke, zou heet dan dan toch bjina gaan gebeuren? Hoor je toch wel vaker dat je van tevoren geen rust hebt. Meid, ik vind het allemaal zo spannend. Alvast succes met de bevalling... mariaatje, wat een rottijd nu voor je. ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, dan weet je tenminste dat je lichaam weer 'in orde' is. Zo balen dat je een positieve test hebt gehad nog, zou niet moeten kunnen. Ga jemorgen toch nog even langs de gyn? Tenminste als ik het goed heb moest je nog terug komen. Nou, hier weer eens teveel gedaan. Badkamer gepoetst, slaapkamer gedaan, bedden verschoont, was gedaan. Bleh, en nu heb ik last van mijn bekken. Ik moet daar toch eens iets voor verzinnen. Dinsdag maar eens aan de fysio vragen. Tot nu toe ging het wel maar nu trekt het niet meer weg. Misschien een dagje rust inlassen maar dat is een onmogelijke taak voor mij. Liefs Anette die nu op een lager pitje verder gaat
Ha Neeke moest even aan je denken het is vandaag ....11 november is de dag dahaaat Neeheeeke bevallehullen mag hihi Liefs, Chantal
Hee dames, Lief dat jullie aan me denken! Maar alles blijft voorlopig nog rustig hoor. Merk wel dat alles langzaam aan steeds een beetje zwaarder wordt, en dat mijn lijf tegen z'n grenzen begint aan te hikken. Ach ja, het zal ook geen weken meer duren nu... Veel liefs voor allemaal! Neeke
Zo, vandaag hard gewerkt, mijn vriend heeft het kamertje een mooie kleur gegeven. Was best nog wel wat werk. Marla, jij wilde toch die letterbak gaan maken? Hoe staat het daarmee? Wij vinden hem ook erg mooi en vriend wilde hem al kopen, tot ie de prijs zag. Vinden hem ook mooi voor onze slaapkamer. Jette, hoe is het met je? Liefs Anette
goedemorgen meiden, neeke nog niks? het bevalt de wurm goed daar lekker warm binnen, het zal wel denken veel te koud en nat buiten en gelijk heeft ie natuurlijk! Maar kan me voorstellen dat jij het wel gehad hebt zo langzamerhand! Anette doe jij een beetje rustig aan meis, je bent zwanger hoor je kunt niet alles meer zo doen als eerder (moet je horen wie het zegt)! Mariaatje, ik hoop dat jij snel duidelijkheid mag krijgen, en dat je lichaam er weer klaar voor is! tja hoe het met mij / ons is, gaat wel, ik heb de laatste dagen veel nagedacht over het leven en hoe unfair het soms kan zijn, we hebben nog niet zo'n slecht jaar gehad als dit jaar (buiten onze zwangerschap dan he!) dat is het enigste lichtpuntje! En als je daar bij stil gaat staan kom je tot de ontdekking dat het leven helemaal niet zo leuk is! En ik weet wel meiden, dat iedereen zijn of haar portie ellende krijgt, je leest het hier dagelijks, maar waarom kan het leven niet gewoon leuk zijn? Ach en ik ben niet depri of zo hoor, maar sta er momenteel wel bij stil! Lichameljik gaat het best goed, heb last van mijn rug en mijn bovenste ribben, die zijn volgens mij gewoon gekneusd, de beste houding is plat liggen maar ja, daar krijg je ook weer last van! Mijn moeder gaat best goed, ja af en toe emotioneel maar dat komt soms ook van mijn vader, hij kan soms erg tactloos zijn, en dat zal wel uit onmacht zijn, maar heb hem zaterdag even de mantel uitgeveegd, mijn moeder wilde graag een keer bij de mensen op bezoek die ook zo regelmatig bij hun komen, ik was daar enthousiast over, ze hoeft niet aldoor thuis te blijven, en alleen de deur uit voor ziekenhuisbezoeken en wat boodschappen, maar ook leuke dingen doen! Mijn vader zei keihard nee dat gaat niet, mam is nog teveel een patient, ik wist niet wat ik hoorde, mijn moeder huilen natuurlijk, toen ben ik even uit mijn vel gesprongen, heb letterlijk tegen hem gezegd dat hij egoistisch was, als hij auto's wil gaan kijken gaat ze ook mee, dan is ze geen patient maar als zij iets wil doen zegt hij nee. Het nadeel is dat ze afhankelijk van hem is qua vervoer! En weten jullie waar ze zondagmiddag heen zijn geweest, naar mijn vader zijn broer en zijn vrouw, en ze vondt het geweldig gezellig! Het heeft dus wel geholpen, mijn moeder was erg blij! Jette
Hee lieve dames, Alles nog rustig hier hoor! Ik ben het ook niet zat (nog niet), al is zo'n maandag met Thijsje wel zwaar. De rest van de week heb ik het rijk weer voor mezelf overdag. Anette, ben benieuwd hoe het kamertje is geworden - naar tevredenheid? Jette, het leven is inderdaad niet altijd leuk. Gelukkig zijn mensen over het algemeen sterk en slaan ze zich door de vervelende tijden heen - om daarna weer te kunnen genieten als er leuke dingen gebeuren. En die leuke dingen komen er heel gauw aan bij jullie - alweer bijna 30 weken meid! En goed te horen dat je ouders gisteren even weg zijn geweest, fijn dat je moeder zo genoten heeft. Het heeft gewoon allemaal verschrikkelijk veel tijd nodig, maar het gaat gelukkig de goede kant op. Marla, hoe is het bij jou? Lang niks meer gehoord! Hopelijk is alles goed. Ook voor de andere dames veel liefs, en ik houd jullie op de hoogte! Neeke
Hoi Het kamertje is qua kleur al mooi geworden, de rest moet nog blijken. Jette, leuk dat je ouders er even uit zijn geweest, doet een mens goed. En over het leven, ik denk daar ook wel eens over maar wordt er dan niet echt vrolijk van. Zo leuk is het allemaal niet nee. En toch, op de een of andere manier slaan mensen zich door de moeilijkste situaties heen. Je snapt soms niet waar de kracht vandaan komt. Hier een dip week, overal last van, mijn bekken doet zo´n pijn. Mijn vriend heeft het liefste da tik thuis blijf zitten en mijn ding doe wat ik moet doen en verder niks maar dat is ook geen optie. Vind hem wel lief zo, hij is zo bezorgd over mij en zijn kleine meisje. Doet me zo goed om te zien. Maar ja, ik ben ook zo ontzettend eigenwijs, volgens mij ook niet gemakkelijk voor hem. Verder ene beetje neerslachtig deze week, waarom weet ik niet maar is wel zo. Komt wel weer goed. Net naar kruidvat geweest om de doos te halen, is die er niet. Wanneer ze binnenkomen geen idee, ze hadden al ruim een maand niks meer op voorraad. Nou ben ik toch al geen kruidvat fan, komt zo vaak voor dat er dingen niet zijn, grrr. Heb ik maar een boze mail gestuurd. Haha, niet dat ze zich daar wat van aantrekken maar toch. Miriam, leuk om weer van je te horen, ik hoop dat je je weer wat beter voelt en dat je nu echt kunt genieten. Marla, hoe is het met je? liefs ANette
Hoi meiden, vandaag de crematie geweest van onze vriendin, wat een mensen waren er zeg, nog even goed met haar man kunnen praten, hij was echt sterk, en vondt dat we postief moesten blijven, dat had zij ook gewild, het komt goed met hem! Ben opgelucht dat we het achter de rug hebben en ons kunnen proberen te richten op positieve dingen! Ik begrijp jou mannetje wel anette, die van mij is ook bezorgd, als ik mijn gezicht een keer vertrek zegt hij ook dat ik rustiger aan moet doen, maar ja er zijn nou eenmaal dingen die gedaan moeten worden he? Al moet ik wel zeggen dat het me zwaarder begint te vallen, en ik moet nog 10 weken! liefs jette
Jette, je hebt een rotdag achter de rug. Wat goed van haar man om te zeggen dat jullie sterk moeten zijn, pff en dat in zo´n moeilijke tijd. Ja, mijn vriend zou me het liefste binnenhouden, bij wijze van spreken. hij zegt dat hij het niet fijn vind om te zien dat ik pijn heb en vooral door het werk. Hij vind het niet waard. Je merkt toch wel aan je lichaam dat het eea verandert. ik krijg al 2 dagen mijn avondeten niet weg. Blijft omhoog komen. Dus vandaag maar brood gegeten en dat ging prima. Morgen weer opnieuw proberen. Geeft niks, heb er geen last van. Ik ben wel melkverslaafd geworden, heerlijk vind ik dat.. Liefs
Lieve dames, Even snel tussendoor: ons zoontje Guus is vanochtend in alle vroegte geboren! Nu liggen we lekker op bed. Tot later, Neeke