dag dames.. vandaag weer mijn ongiie gekregen.. maar wat ik me nou afvroeg.. .. is het zo dat water het zaad dood?? ik heb dit geloof ik wel eens gelezen maar is dit echt zoo?? aangezien ik altijd van onder was na de loziing.. is dit wel handig om te weten 8) liiefs
Of het zaad dood gaat door water.. tja weet ik zo niet. Maar je 'spoelt' natuurlijk wel een hoop weg zo, zou je zeggen. Ik zou daarom even wachten met wassen erna. Normaal gesproken ga ik bv altijd direct naar de wc (na de klus) en ga dan me ook gelijk even met water wat opfrissen. Afgelopen ronde ben ik steeds even blijven liggen. En probeerde dan minstens een half uur niet te plassen. (wat voor mij lastig is want ik moet altijd plassen dan) Ook met water spoelen heb ik deze keer niet gedaan. En of het toeval is of niet.. ik ben wel zwanger geworden. Succes!! Liefs Gwen
Nou water op zich is denk ik niet schadelijk voor sperma. Maar als je dat water gebruikt om alles weg te spoelen dan is er niks wat bij een evt. ei kan komen. Dus als ik jou was zou ik na de seks idd een half uurtje blijven liggen, daarna WEL goed plassen! (anders heb je grote kans op een blaasontsteking en dan ben je verder van huis) Dat half uur is lang genoeg voor de sterke zwemmers om zich op te werken, wat er daarna uitstroomt maakt toch geen kans. Dus dan kun je je prima even wassen met een washandje ofzo, al zou ik dat niet inwendig doen....
Ik lees het ook her en der, dat water sperma doodt. Kan alleen niet vinden waarom dan precies, ben wel benieuwd. Kan iig niet aan de zuurgraad liggen, wat dat betreft zou het zaad zich in water beter op zn gemak moeten voelen dan in een vagina...
Hoi, Ik sluit me bij iedereen aan. Water spoelt de zaad weg. Ook wat achterblijft in de vagina wat eventueel toch even naar boven kruipt. Ik zou dus ook even wachten. Ook met plassen. Ik heb hetzelfde probleem als Gwen. Wat ik wel weet over heet water is dat als je man in een heet bad gaat, dat dat ookniet goed is voor de zaadcellen. Die willen dan het loodje leggen zeg maar. Als je daarna gaat klussen, is het zeg maar nutteloos spul. Om het maar even goed uit te drukken haha