Oh en idd het maagzuur! Verschrikkelijk vervelende kwaal idd. En inderdaad als ze vragen hoe het met je gaat en je zegt alles verloopt goed met mij en de kleine maar ik heb zn last van me rug vandaag krijg je standaard te horen bij mij op het werk ( in de zorg nota bene!) ja hoort erbij! Tis een GEZONDE ziekte!
Nog los van alle narigheid die je kunt hebben door het zwanger zijn, snap ik sowieso niet waarom iedereen roept: "geniet van je zwangerschap, he!" Natuuuurlijk vind ik het fantastisch dat we een kind krijgen en ik voel me zelfs prima, maar van dat wachten geniet ik helemaal niet. Wat is er nou leuk aan zwanger zijn, zelfs als je geen klachten hebt? Vooruitkijken naar de komst van je kind, ok, maar daar heb ik echt geen 40 weken voor nodig. Ik vind het maar lang duren...
Leuk he die mensen.. Ik heb gelukkig meestal wel meelevende reacties gehad maar er zitten altijd nare figuren tussen. Ik geef ze de wind van voren, oprotten met dat onsympathieke gedoe. Als ik pijn heb dan heb ik pijn en dan hoef je dat niet te betuttelen. Nu durft niemand nog te reageren gezien mijn verleden en pittige reacties denken ze vast klaag maar, je mag het nu
Dat is echt helemaal niet leuk! Ik moet zeggen dat mensen wel heel snel zeggen dat je op een roze wolk moet zitte, terwijl veel mensen ook wel vergeten dat het heel wat van je lichaam vergt. Vooral die opmerkingen van: Maar alles gaat toch goed? GGGRRRR En natuurlijk ben je dankbaar dat je zwanger bent, maar dat betekend niet dat het allemaal maar leuk is! Meis, heel veel sterkte
Heel herkenbaar, dat je omgeving vaak vindt dat je maar blij moet zijn etc etc. Natuurlijk ben ik blij. Ik mag vooral niet klagen van mijn omgeving want: ik heb een hele kleine buik, ben nog net zo slank als eerst zo ongeveer, was niet misselijk en heb verder weinig last van iets. Maar goed, neemt niet weg dat ik ook wel eens baal dat ik niet kan gaan sporten, rustig aan moet doen soms, ook wel sneller heel erg moe ben (mijn baby weegt nu net als bij mensen met een grote buik ook ongeveer 3 kilo bijna en dat moet ik ook meeslepen). Aaahh, hihi maar voor de rest gaat ook alles goed en ben ik natuurlijk ook wel heel dankbaar dat ik bijna nergens last van heb
Oh wat heerlijk om jullie verhalen te lezen! Natuurlijk niet jullie kwalen en ongemakken, maar zo fijn dat er gelijk gestemden zijn hier! Hier vanaf 6(!!!!) weken BI en het wordt alleen maar slechter. Ik werk op abeidstherapeutische basis halve dagen en zelfs dat is eigenlijk te zwaar. Ik voel me ook bejaard en baal dat ik bijvoorbeeld vandaag niet lekker kan genieten van koninginnendag, want dat is gewoon te zwaar... Mijn schoonmoeder tolereert geen geklaag. Ze vindt me al een zwakke vrouw (en bedankt) en ik moet blij zijn dat ik zwanger kan worden (oh en dat ben ik ook ik voel me echt gezegend!), want mijn schoonzus wacht al 6 jaar op een zwangerschap. Natuurlijk ga ik niet bij mijn schoonzus zitten klagen, maar zij vraagt wel oprecht hoe het met mij gaat en ik mag van haar ook lekker zeuren! Ik geniet met vlagen van mijn zwangerschap, maar voorlopig doet het verrekt veel pijn en kan ik niet wachten tot ik ons kindje op mijn borst heb liggen!!!! Heel veel sterkte meiden!
Ik snap dat niet. Net alsof het zo is dat wanneer je even klaagt over pijn, je niet blij bent met je zwangerschap. Als iemand dat tegen mij zou zeggen, zou ik echt over de zeik zijn. Respectloos gewoon om zoiets te beweren, dat je maar blij moet zijn dat je uberhaupt zwanger kunt worden ipv te klagen over klachten waar je last van hebt. :x Een zwangerschap is fysiek toch zwaar voor een vrouw, hormonen hebben minder prettige bijwerkingen soms. We mogen af en toe toch klagen over die bijwerkingen?
Ik mag helemaal niet klagen over mijn zwangerschap, maar ik herken het wel... De topper vind ik nog altijd dat je blij moet zijn dat je tenminste zwanger bent dat er zovelen zijn bij wie het niet eens lukt.... tja dat snap ik ook wel en ik ben er ook super blij om, maar ja als we zo gaan beginnen... dan mag iedereen stoppen met zeuren over wat dan ook en blij zijn dat ze niet een ernstige ziekte ofzo hebben... En inderdaad 'ja dat hoort erbij' en 'nouja eigenlijk gaat het bij jou nog heel goed toch?'. Laat maar denk ik dan....
[Ik geef niks om vloeken, leef je uit ] Hier precies hetzelfde. Dan vragen ze hoe het gaat, ik zeg 'goed'. Dan kijken ze me polsend aan en vragen 'echt? geen last van [vul hier iets in]?' En als ik dan aangeef van ja, wel een beetje dit of dat dan is het 'jaja, dat hoort er allemaal bij!' Jemig, je vraagt het toch?! Ja en diegenen die wel een ernstige ziekte hebben die moeten dan maar blij zijn dat ze nog niet dood zijn, toch. Super irritant inderdaad.
Ik heb gelukkig helemaal geen klachten en krijg dan vaak de vraag "En, last van kwaaltjes?" dan ook 3x herhaald als ik aangeef nergens last van te hebben. Dan wil ik vaak zeggen: "Ja dat zei ik de eerste keer toch al!!". Maar wat ik zelf echt het aller irritantste vind is als mensen je gaan vergelijken met andere zwangeren in hun omgeving. "oh maar die en die was nog helemaal niet zo dik hoor, toen ze zo en zo ver was" Heeft mijn schoonmoeder nogal een handje van. Als iemand anders MIJ iets vraagt over MIJN zwangerschap, dan geeft zij antwoord over hoe mijn schoonzus (haar dochter dus) haar zwangerschap beleeft heeft. Persoon: "En heb je ergens last van? Misselijkheid, overgeven?" Ik: "Nee hoor, voel me prima. Nooit misselijk of overgeven." Schoomoeder: "Nouuuuu dochter was maandenlang misselijk, alles overgeven, voelde zich zo ziek". En dan zeg ik telkens weer op een rustige toon: "Tja, iedere zwangerschap en ieder kind is anders he." Maar ondertussen grrrrrrr