Hallo, Ik heb meestal een korte cyclus van rond de 24 a 25 dagen. Meestal komt mijn eisprong rond 10 dpo (vorige maand getest d.m.v. ovulatietest) toen had ik ook 2 dagen voor mijn positieve test vruchtbaarslijm. De laatste keer dat ik ongesteld werd is op 28 oktober en daar een paar dagen voor oud bloed. Nu hou ik sinds dinsdag met clear blue digitale mijn lh piek bij, wanneer er eventueel een eisprong zou kunnen komen. Ik heb sinds dinsdag/woensdag en gisteren vruchtbaarslijm opgemerkt (wat nu weer weg is), maar tot heden geen positieve ovulatietest. Ik heb elke dag getest soms zelfs 2 keer op een dag. Ik heb wel sinds woensdagavond last van mijn rug en buik met krampen. Is het mogelijk dat mijn eisprong nog moet komen?
Ja hoor je kan wel eens een uitschieter hebben met je cyclus! Ik zou gewoon door blijven testen met de ovulatietesten!
Oké, dus het kan dat mijn eisprong eventueel nog over een dag of 2 komt? Ik heb nu geen cervixslijm afscheiding meer, maar wel links in me eierstok krampen/steken. Vanmorgen nog een ovu test er tegenaan gegooid, maar was nog negatief.
ik zou ook op je lijf afgaan, en gemeenschap hebben als je afscheiding vruchtbaar is, mocht je ovulatietest het niet detecteren, heb je toch eventueel een kans benut. Ook door blijven testen
Oké dankje, alleen mijn vriend was afgelopen dagen niet aanwezig, maar is vanavond weer terug. Is het dan niet te laat? De ovulatie testen van Clear blue met smiley zijn meestal toch erg gevoelig om een lh piek te meten? Ik heb rond de 8 gebruikt de afgelopen dagen sinds dinsdag en allemaal negatief.
Volgens mij bestaan er ook ovu testen van Clearblue die de 4 vruchtbare dagen aangeven, is dat niet wat? Heb zelf goede ervaringen met Clearblue ovu testen (Smiley), als deze positief is heb je pas 36u later een eisprong volgens mijn gyn dus dan ben je nog op tijd als je nog geen posi test hebt
Dat is misschien wel een aanrader die andere testen aan te schaffen. Ik heb inderdaad dezelfde ovu testen als die jij gebruikt. Ik heb het de vorige maand ook gebruikt en toen had ik 3 dagen na mijn vruchtbare slijm een positieve ovu test (ik dacht mijn eisprong al gehad te hebben wegens krampen en steken een aantal dagen vooraf de positieve test . En had ook geen slijm verlies meer. Deze testen zijn het meest accuraat qua meting van de lh piek?
Ik gebruik zelf ovu testen van Sensitest en als ik dan mijn piek heb gebruik ik voor de zekerheid de Clearblue smiley test ook en die is dan ook positief! En inderdaad, probeer ook een beetje op je lichaam af te gaan..straks mis je je eisprong en dat zou zo zonde zijn!
thnx voor je respons. Ik dacht altijd dat het sowieso aan te tonen is met zo'n ovu test, vooral met die van Clear blue. Ik heb het weleens meer bij cyclussen bijgehouden en dan had ik altijd wel een smiley. Alleen nu niet na mijn vruchtbare slijm de afgelopen dagen . Beetje vreemd allemaal of het moet nog gewoon komen over een paar dagen anders zou ik toch wel positief hebben getest met 8 testen de afgelopen dagen?
Gebaseerd op een cyclus van 25 dagen kun je je eisprong verwachten tussen dag 7 en dag 15 van je cyclus, gebaseerd op een normale luteale fase (tijd tussen eisprong en ongesteldheid ) van 10 tot 18 dagen. De luteale fase kan per cyclus en per vrouw verschillen. Zo kun je de ene cyclus een luteale fase van 10 dagen hebben en de volgende cyclus een luteale fase van 13 dagen. Kortom, de eisprong vindt in veruit de meeste gevallen niet elke cyclus op dezelfde cyclusdag plaats! Dat je nu 1x je eisprong met een ovulatietest op CD10 hebt gevonden betekent absoluut niet dat je eisprong altijd op dag 10 van je cyclus plaatsvindt! Ga je daar wel vanuit, dan loop je het grote gevaar op de verkeerde dagen te klussen en je eisprong mis te lopen. In jouw geval zou ik dus in elk geval doorgaan met testen tot en met dag 15 van je cyclus. Succes!