Ik breng a.s. donderdag 4 pilletjes Cyotec in om restweefsel op te wekken na een onvolledige miskraam. Mijn verloskundige adviseerde om Voltaren als pijnstiller te gebruiken. Na het lezen van de bijsluiter lijkt mij dit toch best een heftige pijnstiller. Heeft iemand ervaring met of advies over het gebruik van een bepaalde pijnstiller in combinatie met Cyotec?
Ik zou paracetamol gebruiken. Is wat milder dan diclofenac (voltaren). Ik weet dat ibuprofen een weeënremmend effect heeft. Diclofenac valt in dezelfde medicijngroep (ook NSAID's). Ik weet niet of dit ook voor diclofenac geldt. Ik neem aan dat je vk er wel verstand van heeft toch? Ik heb zelf net een mk achter de rug, ik heb 3 keer cytotec gehad. Ik heb echter geen pijnstilling nodig gehad. Bij mij waren de krampen niet zo heftig. Ik zou het even afwachten, en mocht je iets nodig hebben, eerst paracetamol innemen. Wel meteen 2 van 500 mg. Je mag tot 8 pcm op een dag slikken, dus dat is best ruim. Heel veel sterkte in elk geval.
Loetje Ik heb ook net een mk gehad.. wel een curetage.. maar adviseer ook de paracetamol 500mg en dan 2 pillen per keer en je mag er idd 8 per dag... kijk maar meis... mij doet het goed. xxx
Ik heb na de cytotec wel pijnstilling genomen, had echt heftige kramp, vergelijkbaar met begin-weeeen. paracetamol hielp echter weinig. Een warme kruik hielp beter! Mijn gyn ontraadde me ibuprofen, dit gaat de werking tegen. Voltaren is wel een beetje dezelfde soort pijnstilling, uit de zelfde groep, dus ik zou het voor de zekerheid niet gebruiken.