http://www.nu.nl/news/1084315/122/'Dood ... leven.html 'Doodgeboren' baby komt bij begrafenis tot leven Uitgegeven: 21 mei 2007 16:24 Laatst gewijzigd: 21 mei 2007 16:26 KUALA LUMPUR - Een baby'tje, door een arts in Maleisië levenloos verklaard, is tot schok van haar familie vlak voor de begrafenis tot leven gekomen. Terwijl de familieleden zich voorbereidden op de plechtigheid, begon het meisje opeens te bewegen. De vroegtijdig geboren baby, slechts 330 gram, had na haar geboorte en tijdens de vijf kilometer lange rit tussen het ziekenhuis en een begraafplaats in het noorden van Maleisië geen teken van leven gegeven. De tweehonderd aanwezigen reageerden ontsteld op de plotselinge bewegingen. De vader bracht het kindje in allerijl terug naar het ziekenhuis. Daar overleed het meisje na acht uur in een couveuse alsnog. "Ik hoop dat dit geen andere ouder zal overkomen", aldus de 26-jarige vader Azmi in dagblad New Straits Times. Hij gaat aangifte doen tegen het ziekenhuis. (c) ANP
330 gram? maar nu leeft het kindje dus, maar hoeveel kans maakt een kindje van 330 gram wat al buiten is geweest? ik vind het een raar verhaal
vreselijk zeg,en goeie arts....dus niet vreselijk het idee dat de kans om dit kindje te redden er dus wél was,maar dit gewoon nalatigheid is geweest. Een paar weken terug was er op het nieuws een baby die met 20 a 21 weken zwangerschap geboren is,en met de intensive zorg is deze er wel gekomen,ook bizzar
Neen, kindje is alsnog overleden in het ziekenhuis, na 8 uur in de couveuse gelegen te hebben: "De vader bracht het kindje in allerijl terug naar het ziekenhuis. Daar overleed het meisje na acht uur in een couveuse alsnog."
het kindje is alsnog overleden. en volgens mij worden mensen daar veeeeel sneller begraven dan hier. En hier kunnen die kleintjes ook alleen geholpen worden in een academisch ziekenhuis met nicu (7/8 in nederland geloof ik) dus ik geloof het wel.