zoals de titel al zegt ben ik benieuwd vanaf hoeveel maanden een kindje mee kan op de fiets in een fiets stoeltje voor aan het stuur?
Als je kindje zelf een tijdje kan blijven zitten... En volgens mij zijn die stoeltjes vanaf 9 maanden.. Maar als je kindje met 9 maanden nog niet kan blijven zitten, kan ie ook nog niet mee pp de fiets
als je kindje goed zelfstandig kan zitten. en je bouwt het langzaam op eerst 5/10min en zo steeds langer.
Pas wanneer een kind langere tijd zelfstandig kan zitten.Uit onderzoeken is zelfs gebleken dat het het beste is om te wachten tot de 1ste verjaardag.Schijnt niet zo heel erg goed te zijn voor het nek en rugje om al die schokken op te vangen.Ik zie ze weleens voorop de fiets zitten die kleintjes die dan in slaap zijn gevallen en als een zak aardappelen over zo'n fietsstuur hangen.Ik vind dat ronduit zielig moet ik zeggen.Bij voorkeur dus even wachten totdat ze 1 jaar zijn en uitzonderingen daargelaten.
Hier gewacht tot 1 jaar maar 't was ook winter en ik fiets alleen bij mooi weer. Oudste zat al zelfstandig vanaf 7 maanden. Jongste straks als ze lange tijd zelfstandig kan zitten.
Ik ben ook voor het zelfstandig goed kunnen zitten, wij zijn met ruim 10 maanden voor het eerst een stukje gaan fietsen...
Het liefst tot het kind zelf kan gaan zitten! Mijn oudste ging echter niet zelf zitten, maar kon al wel heel lang zelf stevig zitten, bij 10 maand dus toch gaan fietsen. De jongste ging bij 10 maand zelf zitten, dus ook vanaf die dag mee.
Pas wanneer het kind zelf KAN GAAN zitten.. Zelf zitten kunnen veel kinderen al heel vroeg maar dat is zeker niet het beste moment.. Zelf gaan zitten!
mee eens dat word ook nog wel eens verward. ik vind zelfstandig zitten is als je kindje vanuit lig houding in zit houding komt en blijft zitten. een ander zal zeggen als ik mijn kind neer zet en blijft zitten. zelfde als met los lopen ik vind dat een kind kan loslopen als het minimaal 10 meter los kan lopen. een ander vind het al al er 3 stapjes worden gezet.
mijn jongens met 9 mnd voor het eerst op de fiets meegenomen. Ze wogen beidden toen al 14,5 kilo. Konden beidden vanaf 5 mnd al uitzich zelf los zitten vanuit lig,en kruipstand en kon nr 1 zelfs al erg goed loslopen. Met 12 mnd mochten ze al niet meer voorop de fiets mee en daar baalde ik erg van. Mijn dochtertje was dik 7 mnd oud dat ze 5 min op de fiets meeging maar die is helemaal snel kwa ontwikkeling en ook kwa uit haarzelf goed en lang los zitten met 5 mnd oud. Ze is nu net 11 mnd en is een heel stuk lichter dan haar broers dus kan wel een tijd lekker voorop.
Ik ben na een week al gaan fietsen met mn zoontje.. Heb zo'n Maxi Cosi drager op mijn fiets en daar klik ik hem gewoon in. Hij zit lekker warm en droog en ik kan toch nog eens de deur uit, aangezien mijn man de auto mee heeft.. Zodra het ook maar iets glad kan gaan worden ga ik uiteraard niet meer met hem fietsen, maar zo lang het kan.. Heerlijk!
Aan kindjes die in slaap vallen doe je niks. Ziet er misschien zielig uit maar wat dan? Hij is kleine 1,5 geweest en ze valt onderweg ook weleens in slaap. Probeer dr dan wel wat naar achteren te leggen met hoofd op mn arm maar dat lukt je haast niet omdat ze wegzakken. Maar ik zie dat je kleine nog maar 2 maanden is. Je komt er dus vanzelf achter Hier ging ze korte stukjes mee toen ze zelfstandig kon gaan zitten en ook lang kon BLIJVEN zitten. Ze was toen 10 maanden.
Ons kleintje is vandaag met precies 8 maanden zelf gaan zitten. Zit al even zelf als wij hem neerzetten. Toch gaan we nog niet op de fiets en wacht ik af tot het voorjaar. Dan is hij een jaar en een stuk sterker lijkt mij. Van mij hoeft het niet zonodig zo snel. Het gaat allemaal al snel genoeg .
@Droebeltje:ik heb al 2 grote kinderen van bijna 7 en 9 jaar oud dus we hebben al heel wat ritjes op de fiets gehad dus daar hoeven we niet meer achter te komen met onze baby.
er We hebben al 2 kids van bijna 7 en 9 jaar oud dus al heel wat ritjes op de fiets gedaan dus we hoeven nergens meer achter te komen haha want we weten alles al
Het is inderdaad belangrijk dat ze zelf kunnen gaan zitten. Alhoewel dat niet altijd het moment is op te gaan fietsen. Mijn dochter kon vanuit ligstand zelfstandig zitten met 5 maanden maar dat vind ik niet een leeftijd om haar op de fiets te zetten Het CB vroeg me met 6 maanden of we al samen fietsten aangezien dat makkelijk zou kunnen maar ook dat vind ik wat vroeg. Nu is ze 7,5 maand en begin ik. Ze kan dan al bijna 3 maanden zelfstandig gaan zitten en staat nu ook los. Vind haar dan ook sterk genoeg om een ritje te gaan maken. Zou goed naar je kind kijken en liever iets te laat dan te vroeg op de fiets meenemen.
Ik ben rond de 10 maanden overgegaan van de Maxi-cosidrager achterop, naar het fietsstoeltje voorop. Hij kon toen al een paar weken zelf gaan zitten en zichzelf corrigeren als hij zat.