dikke buik

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Joeja, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben me vandaag rot geschrokken. Vanmiddag kreeg ons dochtertje opeens last van een opgeblazen buikje. Goed, dat heeft ze wel een vaker gehad, dan moet ze gewoon erg poepen. Ik masseer het en dan gaat het over vaak, niet veel later heeft ze dan ontlasting.
    Vandaag ging het weer zo. Ik heb het gemasseerd, alleen werd het nu niet minder. We gingen toch maar wandelen, want verder had ze nergens last van. Eenmaal thuis bemerkte ik tijdens het omkleden dat haar buik nu dubbel zo dik geworden was. Echt een ballonetje helemaal tot aan het middenrif! Het was keihard. Louke zelf had er geen last van, maar ik vond dit toch best angstaanjagend. We zijn meteen naar de huisartenpost gegaan, maar deze konden niks bijzonders vinden. Ze hebben gezegd dat het gewoon gas en uitwerpselen waren in voornamelijk de dikke darm, en de dikke darm kan heel erg opblazen dan.
    We zijn naar huis gestuurd met de mededeling dat we terug moesten komen als ze erg zou gaan huilen en van streek zou raken.

Ze hebben wel een punt daarin hoor, ze is echt heel vrolijk en eet goed, plast goed poept goed, maar die buik blijft..... Ik maak me echt vreselijk zorgen en ik weet niet wat ik nog kan doen behalve afwachten.
    Heeft iemand hier dit ook al eens gehad met zijn/haar kindje?

groetjes,
    Joeja

2. Chantal79

Chantal79 Actief lid

Aug 20, 2007
    344
    0
    0
    Toevallig had ik het er net nog met mijn vriend over. Nick heeft soms ook echt een bol buikje, vooral s'avonds en ook tot aan zijn middenrif. Is dat niet gewoon normaal, wij dachten dat hij een echt lekker babybuikje heeft. En ook aan Nick merken we niks. Hij heeft genoeg poepluiers en eet goed.
    Lees wel even mee, ben benieuwd naar andere babybuikjes?

3. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    mijn dochter heeft dat elke dag. 's ochtends lijkt ze wel de helft smaller dan 's avonds, maar dat schijnt normaal te zijn hoor.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Eva heeft dat ook heel erg, eigenlijk altijd wel behoorlijk en zeker nu ze een stuk beter eet. Soms lijkt het net of haar ribben in de verdrukking komen daardoor. Ben gisteren mede hierom naar het cb geweest en het komt echt gewoon door de darmen. Zeker als daar wat lucht in zit (na bv. boerenkool, uien) kan het echt een soort ballonnetje worden. Maar ze vonden het dus normaal eruit zien, dus het zal wel goed zijn.

Share This Page