Hallo, Ik ben er net maandag achter gekomen dat ik zwanger ben Alleen ik ben alleen bang met bukken en me normale dingen doen wat ik anders ook doe ... dingen tillen vind ik ook niet fijn of over hobbels rijden, maak ik me druk om niks of?? Iemand een tip of geruststelling Alvast bedankt xxx
Maak je maar niet ongerust, je kindje zit superveilig beschermd in je, omgeven door vruchtwater, baarmoeder en lekker beschermd achter je schaambot (nog wel)! Alleen zwaar tillen zou ik even laten.
Ik moest vandaag wel even een zak kattegrit bij opa en oma langsbrengen die kunnen allebei niet meer zo zwaar tillen, is een zak van 20 liter is dit erg als ik dit eventjes getild heb? Dit is mijn eerste dus het is allemaal nog heel nieuw xxx
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is niet erg als je een keer zwaar tilt maar let er op dat het niet te vaak gebeurd. Ook ik til op het werk nog wel eens een zware bananendoos, soms kan het ook niet anders. Maar ik houd er wel zoveel mogelijk rekening mee. Hoe voel je je verder?
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is niet erg als je een keer zwaar tilt maar let er op dat het niet te vaak gebeurd. Ook ik til op het werk nog wel eens een zware bananendoos, soms kan het ook niet anders. Maar ik houd er wel zoveel mogelijk rekening mee. Hoe voel je je verder?
zeker aan het begin van de zwangerschap kan zwaar tillen geen kwaad. In de loop van je zwangerschap gaan je banden wat rekken en dan is het niet verstandig om vaak en zwaar te tillen. Je kindje zal er geen last van hebben, maar je zal zelf sneller lichamelijke klachten krijgen.
Dankjewel voel me hartstikke gelukkig, maar het besef is er nog niet helemaal dringt stukje bij beetje aan ons door, verder heel erg stuntelig moe en buikpijn... xxx
Tja die moeheid ken ik. Had ik de eerste weken ook heel erg. Dat wordt steeds minder gelukkig. Hoever ben je nu?
Ongeveer 4 a 5 weken denken we, aangezien mijn menstruatie heel onregelmatig is weten we het niet precies, heb volgende week afspraak bij de dokter, hoop dan veel meer te weten te komen hihi (K)
Ontspan Ik heb met 5 tot 7 maanden zwangerschap nog een heel huis verbouwd. Verven, dozen sjouwen, laminaat leggen... Zeg niet dat jij dat ook moet doen maar je zult merken dat je lijf heel goed signalen af kan geven wanneer je iets doet wat niet de bedoeling is. Bij de een ligt die grens laag en bij de ander vrij hoog. Lees niet te veel over wat je allemaal wel en niet mag maar luister vooral naar je lijf. Als je teveel hebt gedaan dan wordt je dat vrij snel duidelijk. Je kan echt wel wat hebben hoor!
Bij de eerste pas toen ze geboren was! Te onwerkelijk allemaal he? Nu net zwanger van de tweede en weer net zo onwerkelijk.
Inderdaad heel apart!!! In het begin dacht ik....als ik het de 1e keer gezien heb op de echo dan wordt het vast echt.........maar nee, nog steeds onwerkelijk. daarna was het van "als ik de kritieke periode van 12 weken maar ben gepasseerd" dan wordt het vast echter!!! maar nee hoor het voelde nog steeds onwerkelijk!! Nu hebben we net onze 20 weken echo gehad en weten we dat we een meissie krijgen. Maar nog steeds voelt het heel onwerkelijk dat dat in me buik zit en dat we over ongeveer 20 weken papa en mama zullen zijn. Ik geloof nu dat het werkelijk voor me gaat worden op het moment dat het heel hard gaat schoppen.............maar ik vrees het niet hahaha
ik heb deze vraag ook gesteld aan de vk hier op de site, moet je anders maar eens naar het antw kijken. Zij zegt ook dat je vanaf t begin al zo min mogelijk hele zware dingen moet tillen.