Doodmoe over opmerkingen gewicht!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumba2009

Bumba2009 Actief lid

6 dec 2008
    103
    0
    0
    Ja hier nog iemand die er superkotsmoe van is al die 'aardige' collegas en ik werk er ook nog met 200 in één gebouw samen elke dag.
    Krijg dan ook echt iedere dag wel een stuk of 4 opmerkingen over mijn groei te horen terwijl ik daar niet eens om vraag :evil:
    En meestal zijn het idd juist de onzekere personen met een grote mond die stomme dingen gaan zeggen als: oh weet je zeker dat het er maar 1 is of nou volgens mij hou jij het niet vol tot 24 juli hoor als ik je zo zie.
    Of toen ik met een vriendin een kaasbroodje zat te eten dat ik wel erg vaak snacks at :|
    En oh: je bent nu echt dik, je buik groeit goed he?
    Ik snap echt niet wat ze eraan hebben om anderen zo af te kraken terwijl ze zwanger zijn.
    Gelukkig zijn er ook erg veel mensen die zeggen: jij bent echt mooi zwanger je buik steekt mooi naar voren en voor de rest ben je nergens dikker geworden.
    En mensen die echt vragen naar je baby en niet over je kilo's beginnen dat vind ik dan wel leuk.

Ik denk maar zo: ik ben zo dik omdat ik mijn zoontje draag en als ik niet dikker zou worden was hij misschien niet zo gezond en goed op groeischema.
    En mensen die opmerkingen maken zijn alleen stiekem blij om mij ook eens even dik te kunnen zien terwijl ik eerst altijd slank was.
    Alleen blijft er één verschil bij hun is het echt vet bij hun buik..bij mij en bij jullie is het een kindje!

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Waarom is de hele wereld van mening dat je zomaar alles kunt zeggen tegen een zwangere vrouw! Hallo wij hebben ook gevoel hoor, zijn verdorie geen veredelde broedmachine..ggrr..

Zelf heb ik er nog niet zoveel last van, terwijl ik met mijn bijna 17 weken toch al 6 kg ben aangekomen. En ik t geluk heb dat ALLES lekker meegroeid haha.
    Krijg ook wel veel te horen dat ik al een flinke buik heb, maar dat is niet zo irri als opmerkingen over je kont.

Ik ga toch ook niet zomaar tegen een collega zeggen; zo, jij mag ook weleens naar de kapper. Of; kon je de deo weer eens niet vinden?

3. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Gelukkig heb ik wat leukere collega's. Mijn buik is pas sinds 2 weken echt een beetje een buikje aan het worden en dat terwijl ik toch echt al 7 kilo gegroeid ben. Als ik dat zeg vragen ze me waar ik dan gegroeid ben. Kreeg zelfs al te horen dat ik wel mocht uitkijken dat ik geen rug zou krijgen ipv een buik.
    Heb zelfs al de vraag gehad van iemand of ik misschien de boel liep te neppen. 15 weken zwanger en nog steeds in je broek passen. Ja, onvoorstelbaar met 6 kilo extra, maar toch echt een feit!!
    Gewoon niks van aantrekken en mooi langs je heen laten gaan. Je kunt er ook gewoon heel verveeld bij gaan kijken of vragen of ze een nummetje willen trekken en achter in de rij willen gaan staan: Er zijn nog zeker 28 wachtende lullige opmerkingen voor u. :D

Deel Deze Pagina