Doodmoe van bepaalde reactie's(omgeving)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zoals jullie mischien wel weten heb ik dus 4 kinderen.
    Een druk bestaan :)
    Maar krijg er ontzettend veel liefde voor terug.

Ik doe eigenlijk de verzorging van de kinderen grotendeels alleen,en de huishouding doe ik echt helemaal alleen.

Nu krijg ik steeds een hoop negatieve reactie's van andere mensen
    Schoonfamilie/vrienden/moeders op school.

Zelfs van andere mensen moet ik horen dat mensen over mij praten.

Het zijn echt reactie's zo van:
    :idea: Die Naat hangt echt de hele dag met Justin aan haar tiet.
    :idea: Naat word je daar niet moe van?Flesje is toch veel makkelijker?
    :idea: Naat hoelang wil je dit gaan doen?
    :idea: Tjee Naat wat een opgave zeg,ik zou dat nooit doen...
    :idea: Naat zo kun je toch niet van je kinderen genieten?

Ik moet zeggen dat dit niet echt motiverend is :(

Het is toch MIJN keuze dat ik BV geef?
    Waarom snappen mensen dat gewoon niet :(

Oke ik heb mijn kakmomenten,maar dat is toch logisch met 4 kids?

Kreeg zelfs al van iemand te horen....Straks is hij een jaar en zit hij nog aan de borst te lurken.

JA en............?

Laat dat jochie toch lekker genieten :rolleyes:

Hebben jullie daar ook weleens last van die opmerkingen en "goedbedoelde"(zoals hun dat dan noemen)adviezen?

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Niet vanwege BV omdat Jarissa groot is geworden met FV. Maar wel met andere dingen. Ik luister er echt niet naar. Ik maak mn eigen keuzes, in overleg met mn vriend. En verder heeft niemand zich ermee te bemoeien! Punt.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat daar laatst over te denken, mijn nichtje heeft nu 3 meiden rondlopen en in november komt er nog een kindje bij. En die gaat ook 'gewoon' weer borstvoeding krijgen. Is toch juist veel makkelijker? Een flesje moet je klaarmaken en geven, borstvoeding hoef je alleen maar te geven. Hoe komt iedereen er toch bij dat borstvoeding zo'n grote opgave is? Ja, in het begin is het even je draai erin vinden (meestal), maar zeker als je al meerdere kindjes de borst hebt gegeven (jij ook toch?), wordt het alleen maar makkelijker.

Maar hier ook goedbedoelde adviezen hoor, gelukkig niet echt over borstvoeding, al weet ik dat sommigen het maar raar vinden, nee, meteen de fles erin, dat is logisch :( (dat is mijn mening ;)).
    Maar goed, als we op visite bij bepaalde mensen (dezelfde als hierboven ;)) en Eva gaat daar slapen en ze huilt, steevast de opmerking: laat maar huilen, die valt wel in slaap. Ja vast wel, maar ik loop liever tig keer dan dat ik het idee heb dat ik haar in de steek laat.
    En dan verbaasd zijn dat ze met nog geen 3 maanden doorsliep, met borstvoeding.... want dat kan natuurlijk eigenlijk helemaal niet....

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ja, dat snap ik ook nooit. Fles is helemaal niet makkelijker/sneller. Lijkt me zo'n opgave.. Moet je klaar maken flessen uitkoken e.d. En dan vooral 's nachts zie mezelf al slaapdronken daar beneden strompelen om een fles te maken terwijl er boven een huilend kind in de wieg ligt..
    En ik neem aan dat hij niet de hele dag aan de borst hangt ;)

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lazemalulle ;)

Hier nog geen 'goedbedoelde' opmerkingen. Men zal er misschien wel bepaalde ideeën over hebben, maar weet ook wel dat ze daar bij mij niet mee aan moeten komen. Sla ik ze om de oren met een aantal goede argumenten :)

Scheelt misschien ook dat ik een schoonzusje heb die heel lang BV heeft gegeven/geeft. Al heeft zij wel veel gezanik over zich heen gekregen :rolleyes:

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier hetzelfde Nathalie. Ik heb dan wel geen 4 maar 3 kids. Fles is veel makkelijker,krijgen de oudste twee wel genoeg aandacht, waarom mag hij nog geen lange vinger etc, slaapt hij nog niet door, jeetje moet Marijn alweer drinken. En zo kan ik wel even doorgaan.

Als jij het kan redden en er achter staat is het toch goed?!
    Laat de rest idd maar lullen hoor. Je bent een super mama!

7. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Je doet het toch hartstikke goed! Lekker laten gaan hoor, jij hebt een gelukkig ventje aan de borst ;)

Over dat laten huilen, dat zei mijn moeder ook tot ze ging oppassen... ze kan amber nog geen minuut laten huilen want dan is het zielig ;)

En de raarste opmerking wbt bv:
    Waarom stop je niet met de bv als ze niet uit een flesje wil drinken.
    Wat moet je daar nu op zeggen....?

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Poosje geleden kwam de tante van mijn man onverwachts op visite.
    We zitten buiten en Justin geeft hongersignalen af.

Ik leg hem aan en ze zegt(boers dialect)

Wa is dit noe?
    Da jong geeft ene kik en ieje trekt dat shirt van joe omhoog en hie kriegt melk.
    Vin da maar vreemd hoor.
    En vroger deden wie da boven en om de zoveul uur!

Terwijl ze dat zei trok ze een vies gezicht en keek de tuin in.

Mijn "melk" was aan het koken :evil:

9. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    hahah heel herkenbaar dat om de zoveel uur! Ik zie al helemaal een beeld voor me van die tante met dat dialect :)

De meest gestelde vraag, wanneer mag ze weer eten. Er was hier zelfs een tante die vroeg hoe laat mag ze weer uit bed!

10. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Hahah Nathalie, leuk na verteld :) Die tante had het er waarschijnlijk dagen later nog over.....

11. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Een vriendin van mij is net bevallen van een super mooi meisje... dat wordt straks natuurlijk de aanstaande van onze Thijs ;) En zij krijgt ook borstvoeding. Heel erg goed, want ze zat er erg over in of het ging lukken!

Nu vertelde ik op het werk dat zij had verteld aan mij dat ze waarschijnlijk een regeldag had, omdat ze zoveel om drinken vroeg. Ik vertelde dat aan een collega en die zei "wat is dat dan nou weer een regeldag?" Dus ik uitleggen wat dat was en toen zei ze "nou vroeger hadden ze dat niet hoor en nu ineens wel?"

Tja vroeger lieten ze de babies maar gewoon huilen!

anneliesje, ik krijg steeds te horen: "nou dan moet je zeker ook nog wel even doorgaan met de bv, omdat hij niet uit de fles wil drinken?" Euhm ja, maar anders was ik ook doorgegaan hoor!

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    grrrr moe wordt je van dat soort dingen..

1. Krijgt hij NOG borsvoeding.. eeuh ja? is dat raar? hij is pas 10 weken.
    2. Hoe lang ga je dit nog doen?
    3. Heeft hij geen honger? (kind net 30 minuten van de borst, maar is een duimelotje)
    4. weer groene poep? is niet goed hoor.. had mijn kind noooooit. Ja dus? de mijne wel.

13. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Hier valt het op zich wel mee. Er zullen genoeg mensen zijn die het zijne ervan denken, maar dat niet naar mij durven te uiten.

Maar hier zakte mijn broek van af:
    Toen ik weer aan het werk ging heb ik met de baas kunnen regelen dat ik tussendoor naar het kdv kon om te voeden (is vlak bij het werk, dus minder tijd kwijt dan wanneer ik ga kolven). Daar hadden sommige collega's problemen mee. Eentje heeft zelfs aan de leidsters van het kdv gevraagd (haar kind zit daar ook) hoe zij er tegenover stonden. :confused: Toen dit me verteld werd door de persoon zelf (wel eerlijk van haar, dat moet ik haar nageven) was ik met stomheid geslagen. Pas een dag later ging ik me afvragen waar iedereen zich eigenlijk mee bemoeide.

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier wat betreft de borstvoeding ook steeds meer vragen.

Krijgt hij nou nog borstvoeding, want:
    - hij heeft toch al 2 tanden?
    - er zitten na 6 maanden toch geen voedingsstoffen meer in?
    - stopt dat niet een keertje?
    - doe je je man niet tekort?
    - hij zal toch eens aan gewone melk moeten gaan wennen. (alsof kv gewoon is en bv abnormaal)
    - straks heb je nog een kleuter aan de borst.
    - kennelijk heeft het niet zoveel voordelen, want je kindje is al een aantal keer ziek geweest

En meer van die domme opmerkingen.

Ach ja.... wat moet ik daar nou op zeggen?

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik krijg eigenlijk weinig negatieve reacties. (wel mijn zusje,"zou ik nooit doen die borstvoeding, gewoon de fles") maar verder meer de verbazing van "oh geef je nog steeds borstvoeding, wat knap"
    Verbaas me altijd over het nog steeds, dat vragen ze al vanaf hij 2 maanden is...

16. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier geen vervelend commentaar maar wel een oma die aan haar nichtjes advies ging vragen over hoe IK Lena aan de borst zou moeten krijgen, wat ze gewoon echt weigerde. Belde ze op dat ik melk op mijn tepel moest smeren want dat hadden ze gezegd. Ja hoor, ik kan er zes emmers melk overheen gooien dat kind moet het niet! Nou ja melk wel maar alleen uit een flesje.

Tijdens een etentje kreeg ik commentaar (toen ik nog zwanger was) van de vrouw van een collega dat ik geen groene pepers moest eten want dat kwam allemaal bij mijn kind. Ja en? Haar oudste zoon is zes en weegt 55 kilo en commentaar op mij hebben? :evil:

@ Natalie, wel lullig voor je dat ze zo veel commentaar krijgt joh. 't Is toch alleen maar goed voor je zoontje? :( En als het allemaal goed lukt echt makkelijker dan een flesje lijkt me!

17. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    "je verwent hem wel hoor"
    "krijgt hij nou echt niets anders, is dat niet saai voor hem"
    " hij moet toch ook andere dingen drinken"
    "maar hoe oud is hij dan nu?"

Als hij naar een glas kruipt
    "oh kijk hij wil wat anders drinken"

Als hij een keer toch niet wil drinken
    "nou ik zou er ook een keer genoeg van hebben"

Ik word er zo moe van!
    Ik merk ook dat ik me al ga verdedigen voordat mensen weten dat ik nog BV geef.
    Terwijl het echt niet nodig is.

Britt

18. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    :)
    Ooooh hahaha sorry maar ik moest hier zó om lachen :)
    Meiden, zo zonde dat jullie dat soort opmerkingen krijgen, ik vind het juist super dat jullie het zo goed en zo lang volhouden!
    Probeer je niet teveel aan te trekken van wat anderen zeggen, het is toch nooit goed (ook niet als je de fles geeft, ook dan krijg je heel wat over je heen) zolang jullie je er goed bij voelen en je kind tevreden is moet 'n ander zich gewoon stil houden ;)

19. Audrey

Audrey Actief lid

9 nov 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Ik moest ook zo om die tante lachen - sorry. Maar ik schoot pas echt in de lach bij Appeltje - "Doe jij je man niet te kort?"

Pardon!?! :-s

Ik weet ook alles van domme opmerkingen - zodra mensen weet dat er twee zijn, dan komen de belachlijke uitspraken, maar nog nooit zoiets doms als hierboven.

Wat kweken jullie een engelengeduld. Wat betreft die collega - okee, eerlijk, maar heb je haar toch een flinke mep verkocht? :)

20. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    Wat weet je dat toch altijd mooi te vertellen Nathalie :)

Deel Deze Pagina